Kurt Claesen - Heidi Erkens - Aron - Tomas
Inhoud blog
  • LCC Lanaken
  • Kerstcorrida Meeuwen
  • Cross Dilsen
  • Terhills trail/examens
  • Cross Bree
  • ATLA-ledenfeest + cross Genk
  • Opnieuw van start
  • Back in business !!
  • Geen Posterholt - marathonvoorbereiding
  • Kerstcorrida Meeuwen

    Foto

    Foto

    verslag van (o.m.) onze pogingen tot een, na vele jaren onderbreking, "comeback"; verslag van een gedeelde passie, naast onze allergrootste passie, onze mannen Aron en Tomas! verslag van pijn, ontgoocheling, slaaptekort, ongeduld maar ook (af en toe) kleine succesjes, plezier, gezelligheid, spanning, nieuwe ervaringen, grenzen verleggen, enz. (een soap...)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    vroegere berichten op http://www.blogweb.be/kurtheidi
    30-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beek Queens Run
    Vandaag een dagje verlof genomen om Koninginnedag te vieren . Nee, ik ben geen Nederlander, maar het leek me interessant om de eerste editie van de Queens Run in Beek mee te pikken. En zo hebben we de rest van het weekend vrij om andere leuke dingen te doen (regenregenregen). Ziet er een snel parcours uit, als de afstand ongeveer klopt weet ik direct wat ik op dit ogenblik op een 10 km waard ben. Na enkele zonnige warme dagen is het kwik vandaag wel enorm gedaald, de wind is bij momenten redelijk hevig, hopelijk zal de voorspelde regen nog effe op zich laten wachten. Na Voorshoven niet zo goed kunnen trainen. Maandag 13 km losgelopen, dinsdag was onmogelijk door drukdrukdrukdruk op het werk en thuis, woensdag 7x3' extensief (was het wel extensief?) op een trainingsparcours van héél lang geleden en gisteren wat losgelopen. Voel me niet zo fris, maar dat is meestal wel de uren voor een wedstrijdje .
    Verslag
    Het onaangename gevoel bleef duren. Na de wedstrijd terug thuisgekomen, begon het opnieuw. Er is iets aan het broeden, hopen dat het niet doorbreekt, anders is de hele moeite weer een tijdje voor niets geweest.
    Ter plaatse aangekomen: een ganse markt vol Nederlanders, zich vullend met pils en ... frieten. Carin Brouwers die net de 5 km had gelopen, en alweer fantastisch had gepresteerd. Manlief Peter die alles weer aan het registreren was voor het nageslacht... die helaas niet aanwezig konden zijn aangezien ze op een Belgische school vertoeven...
    Hoe had ik kunnen denken dat er ergens een parcours in Zuid-Limburg vlak zou kunnen zijn? Geen steile hellingen in Beek, maar wel voortdurend vals plat, en de wind die op sommige stukken toch wel fel woei.
    Niet echt veel deelnemers, maar degenen die er waren mochten er zijn. Roger Smeets, Ron Wijnen, Wil Pepels, Jean-Pierre Diederen... Roger en Ron vertrokken als een sneltrein, met daarachter Wil, en dan een groepje met o.m. JP. Ikzelf liep het grootste deel van de wedstrijd rond de 10de plaats. En kon traditiegetrouw op het laatst nog wat opschuiven, om o.m. Bart Pepels in te halen en hem in de sprint te kloppen. Jean-Pierre Diederen heb ik zowat de ganse wedstrijd in het vizier gehad, maar de afstand was uiteindelijk toch (nog) veel te groot.
    Uiteindelijk een heel goede wedstrijd (9,820 km in 36'06", 7de totaal en 4de M35 na de kleppers) op een toch wel veeleisend parcours, ben content. Nu maar hopen dat er niets doorbreekt, en we verder gezond blijven.
    Uitslag: http://www.avcaesar.nl/queensrun/Uitslagen/QueensRun%2010%20km.pdf

    Reageer (4)

    24-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorshoven
    Morgen naar Voorshoven, waar de zeer sportieve familie Reeskens ieder jaar een KWB-jogging organiseert. Vertrek is om 10.15 uur, en iedere deelnemer ontvangt onmiddellijk na aankomst van Gaëtane een prijs, zodat we rond de middag terug thuis kunnen zijn (als de toog niet te veel lonkt) en nog volop kunnen genieten van de mooie dag  (met Luik-Bastenaken-Luik) die morgen opnieuw wordt voorspeld. Wat wil je nog meer? Deze week goed getraind, met ondermeer 5x4' en 10x300m op de piste waar ook de groep van Bèr op dat moment rondvloog. Juan gaat morgen in Enschede zijn eerste marathon lopen, ben reuzebenieuwd. Maar ik ben er wel zeker van dat hij het clubrecord M40 voor eeuwig en altijd onmogelijk gaat maken . Ik opteer morgen voor de korte afstand, 5,5 km, om nog eens wat sneller te lopen (zou toch moeten) en me toch weer vooral te gaan richten op wedstrijdjes rond 10 km, mijn lievelingsafstand.
    Verslag
    In Voorshoven, een deelgemeente van Neeroeteren in het noorden van het Maasland, trof ik weer heel wat bekende gezichten aan, waaronder de vroegere trainer van onze Aron, Peter Nies. Om 10u20 stipt gingen de 5,5 en 11 km samen van start. Onmiddelijk trokken Mon Billen en zijn maatje Chris "C&C" Schepers de boel aan flarden, voor wat voor hun een doorgedreven (?) training zou worden. Ik heb ze zelfs een kilometertje kunnen volgen (3'18") om daarna op eigen tempo over te schakelen en te hopen dat een aantal anderen van de korte afstand zich wat zouden vergalopperen. Wat dan ook gebeurde, op eentje na die in het spoor van Mon en Chris kon blijven. Danny Curvers en nog een andere zou ik nog passeren, om na een (opnieuw) verstandige wedstrijd als tweede (1ste master/oude man) te eindigen in 19'58" over 5,560 km. Komt neer op zowat 3'35"/km. Nog niet zo snel, zeker niet op het toch wel snelle parcours, maar de snelheid is (maar dat wisten we al langer) toch wel wat afgebot, maar daar gaat vanaf nu stevig aan worden gewerkt. Vrijdag staat alweer de volgende wedstrijd op het programma met de Queens Run op Koninginnedag in Beek.

    Reageer (5)

    19-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weert-foto's
    Nog enkele fotootjes van het slagveld:





    Reageer (0)

    17-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weert: halve marathon

    Afgelopen week er een rustige week van gemaakt. Met vrouwtje en kids naar de kust, en daar een viertal dagen rondgehangen. Maandag en dinsdag was het daar flink aan het stormen, keiharde koude noordoostenwind. Dinsdag een duurloop gedaan, met daarin volle bak beuken tegen de wind in. Weinig toeristen te zien buiten, maandag en dinsdag. Vanaf woensdag woei de wind iétske minder hard, dus hebben we ook buiten wat meer kunnen genieten. De jongens hebben zich uiteraard geamuseerd, Heidi heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om terug de eerste loopstapjes te zetten, dat gebeurde dan nog dinsdagmorgen in volle storm, kwestie om een uitdaging te hebben . Donderdag nog een stevige fartlek tussen de golfbrekers door en in de duinen, maar voor de rest was het een zeer rustige week op loopgebied. Op culinair vlak daarentegen... neen neen toch niet, we hebben onze manieren een beetje gehouden... 
    De rechterkuit was sinds Blegny aan het opspelen. Alle, ik dacht toch dat het de kuit was, maar het blijkt nu toch ietske lager te zitten, ter hoogte van de enkel. Oorzaak is waarschijnlijk een loper met enorme x-benen die tijdens de wedstrijd een zeer raar manoeuvre deed waardoor ik ook, in volle inspanning, op een rare manier moest reageren om hem niet overhoop te lopen. Nu, het is geen groot ongemak, meer zoiets op de achtergrond. Toch oppassen, en zorgen dat ik morgen in Weert goed geleidelijk raak opgewarmd. De benen voelden daarstraks bij het loslopen alleszins goed, ik hoop op een tijd rond 1u20', de basis is goed maar de snelheid is nog lang niet wat het ooit is geweest
    Verslag
    Om het in wielertermen te zeggen (wat schudde Philippe Gilbert vandaag trouwens uit zijn kuiten ): ik ben maar tweemaal volledig maar dan ook volledig "plat" gevallen. Vorig jaar tijdens mijn eerste (en misschien laatste) marathon, en vandaag... En ik weet verdomme niet hoe het komt.

    Kwam het door de plotse warmte? Ik was nochtans op voorhand goed gehydrateerd, heb onderweg bij elke drankpost drank aangenomen. Maar feit is dat we vandaag enorm hebben gezweet. Het was weer allemaal te plots.

    Kwam het door "te veel willen"? Ik zat in een leuk groepje van vijf met o.m. vroegere jeugdtopper Steven Opsteijn. Steven was voortdurend iedereen aan het oppeppen en aan het vragen om een deel van het werk te doen. Heb me laten verleiden om misschien iets te veel te willen doen, en te lang aan te klampen. Tot km 7 ging alles voorspoedig, we hadden afgesproken te mikken op 1u20', en de km.-tijden, tussen 3'45" en 3'50", lieten het beste verhopen. Na km 7 ging het ietske minder, maar ik kon in de groep blijven en tot km 14 mijn deel van het werk blijven doen. Toen ging meer en meer het licht uit. De laatste km's waren onmenselijk, zelfs een tempo van 4'20" kon ik niet blijven aanhouden, de laatste km was ik bijna aan het wandelen . Nog slechts één keer meegemaakt, inderdaad, vorig jaar tijdens de marathon.

    Kwam het door het parcours? Nu, volledig vlak was het niet, er waren wat langere stukken vals plat in, maar dat viel best mee. De wind langs het kanaal was af en toe ook een beetje ambetant, maar niets in vergelijking tot de vorige wedstrijden. De wedstrijd was wél 300m te lang, en dan moest den deze 2 km voor het einde nog verkeerd lopen... terwijl vele mensen me de juiste weg aan het wijzen waren, en een heleboel toeschouwers begonnen te schreeuwen toen ik verkeerd liep... tja, je bent gek of je bent het niet, maar ik was toen eigenlijk zo goed als van de wereld.

    Kwam het dan door een gebrek aan voorbereiding? Gedeeltelijk wel, denk ik. Tot wedstrijden van een uur ben ik redelijk voorbereid, een halve marathon is momenteel iets te lang. Jammer maar helaas.

    Kwam het door te weinig rust? Net een vakantieweek achter de rug, maar aan de kust heb ik niet goed geslapen door de verschrikkelijke bedden. Thuis wel twee goede nachten gehad, maar voelde me vandaag toch niet echt fris. Vrijdagavond thuis ook nog enkele zware taakjes verricht, omdat ze vanaf morgen thuis bouwwerken aanvatten. Heb vandaag ook totaal niet soepel gelopen, het was zwoegen vanaf het begin.

    Resultaat is een frustrerende tijd van 1u24'20". Okay, het was 300m verder, maar zonder totale inzinking had een tijd van 1u20" er misschien toch ingezeten. Dit is balen, maar daar is maar een goede remedie tegen: terugkeren naar de kortere wedstrijdjes, om te beginnen zondagmorgen in Voorshoven waar ik de korte, 5,5 km, ga doen. Kwestie om nog eens wat snelheid (zeer relatief als ik vandaag bv. Rudi Smeets bezig zie op de 10 km) op te doen (op training is het nu tijd voor een mooie brok souplesse/snelheid), en terug wat zelfvertrouwen te krijgen .

    Reageer (4)

    09-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blegny: 10,3 km
    Morgen naar Blegny (net achter Visé) voor een wedstrijd in het kader van de Challenge du Province de Liège. Omdat we zondag stripfestival hebben (jaja, met strippers en zo he, zie http://www.maasland-strip.be) kan ik niet naar Borgloon, wat de bedoeling was, dus hebben we maar een andere uitdaging gezocht en gevonden. De wedstrijden van deze challenge zijn meestal zowel kwantitatief als kwalitatief goed bezet, maar zijn vooral nogal zwaar qua parcours. Deze zou echter moeten meevallen, de beschrijving schetst "relativement plat", maar naar Luikse normen is dat inderdaad nogal relatief. We zullen morgen zien. Deze week goed bezig geweest, enkel vandaag rustdag om met het vrouwtje eens naar Maastricht te trekken en heerlijk te lunchen bij de Italiaan bij ons in de straat. Nooit geweest, maar het zal zeker niet de laatste keer zijn geweest. En neen, de vino stroomde niet rijkelijk deze keer, het is (de ganse week al) bij een watertje gebleven!
    Verslag
    Manmanman, de relativiteitstheorie in de praktijk... Blegny blijkt over een mijnterril te beschikken (trouwens nogal "ouderwets" toeristisch uitgebaat, maar dit terzijde). Vertrek onderaan de terril, aankomst ergens op de terril, met tussenin de ene helling na de andere. En die andere beschrijving "routes asphaltées" bleek ook niet volledig te kloppen . O.a. Frederic Collignon en Guy Fays aan het vertrek, dan weet je dat een podiumplaats in mijn categorie er al niet inzit. Zeer zenuwachtig vertrek, er werden direct drie groepen gecreëerd, ik zat in de derde. Zat daar eigenlijk niet op mijn plaats, maar door de grootte van de groep, de voortdurende tempowisselingen en de wind die weer vrij spel had vandaag, heeft het even geduurd eer ik naar voren kon opschuiven. Op en af, op en af, met een héél lang stuk vals plat naar boven door het veld. Kilometers die hopeloos verkeerd stonden aangeduid. Terwijl het voor de rest toch wel een leuke en goede organisatie was. Nu, op het laatst bij een categoriegenoot beland die echter geen constant tempo kon aanhouden en voortdurend demarreerde. Heb me daar een beetje aan laten vangen, en zowat 2 km voor het eind was de pijp ver uit. Toch nog aangeklampt in de mate van het mogelijke, en het eind bleek nog ferm naar boven te gaan. Zo erg dat een andere atleet die bij me in de buurt zat nog zo'n 20" op me verloor in de laatste ... 200 m. Opnieuw kapot maar voldaan, 37'25" op volgens de uitslag 10,4 km (10 km en een beetje volgens garmin, maar daar kan een kleine afwijking in zitten door stukken overhangende takken). 19de in totaal (7de M35) van ik denk zo'n 400 deelnemers (nog geen volledige uitslag). Ben content over de tijd, op weer een parcours dat me niet zo ligt en onbekend was, en ook door de wind extra zwaar werd gemaakt.
    Volgende week eens een rustige week inbouwen, om fris te raken voor de halve van Weert volgende zondag. Daar zal het sowieso vlak zijn, al kan de wind daar langs het kanaal flink tekeer gaan. Wilde eigenlijk geen halve marathon lopen, maar de andere wedstrijden zijn véél te vroeg geprogrammeerd . Misschien een gelegenheid om wat secondjes af te pitsen van mijn (master)tijd...

    Reageer (5)

    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peter Rusmanloop: enkele fotootjes
    Met dank aan onze enige echte clubfotograaf, Peter Brouwers:



    Reageer (0)

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peter Rusmanloop
    Na een geweldige wedstrijdvoorbereiding (zie hiervoor) ook een geweldige wedstrijd? Nee, ik zag het op voorhand niet echt zitten. De alcohol leek nog niet echt uit mijn lijf, en een verkoudheid leek op te komen. Met Willy op een onooglijk vroeg uur naar Oirsbeek vertrokken, waar een hele hoop lopers zich al had verzameld.
    Na te hebben ingelopen, en een heleboel bekenden weer tegen het lijf te zijn gelopen, soms letterlijk, kwam de wedstrijd (10 EM) op gang. Bleek er zich toch niet een supercol net na de start te bevinden zeker . Manman, verstand gebruiken en niet te gek naar boven. Zou dat het ergste zijn? Nee dus, er bleken nog heel wat colletjes te volgen, het was constant op en af, en niet te vergeten: een vervelende snijdende wind.
    Het wedstrijdtempo varieerde voortdurend: er waren afdalingen bij van onder de 3'/km, er waren stukken bij van boven de 4'30"/km. Verschrikkelijk, er kwam gewoon geen einde aan. Een beetje parcourskennis op voorhand was eigenlijk wel van pas gekomen. Ook moeilijk was het soms om de keuze te maken tussen op de straat lopen of op het trottoir.
    Een hele tijd in het gezelschap gelopen van ondermeer Marc Quadflieg (ietsje achter Yves Wijnen) en Inge Van Bergen. Tot Inge er na zo'n 10 km als een pijl uit een boog vandoor ging. Moet daar toch eens iets aan gaan doen (wat minder zuipen misschien...). Op het laatst gewoontegetrouw nog wat lijken kunnen oprapen om kapot maar voldaan te eindigen in 1u00'46" (uitslagen: http://uitslagen.nl/uitslag?id=2010040517341). Gezien de extreme omstandigheden en de dagen op voorhand, toch wel tevreden, nu hoop ik terug beetje bij beetje wat te verbeteren, en vooral mijn leven terug wat te beteren

    Reageer (5)

    04-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé ultieme wedstrijdvoorbereiding!

    Je vraagt je af wat de ultieme wedstrijdvoorbereiding is? Stel, je hebt op paasmaandag de Peter Rusmanloop op het programma staan, een wedstrijd over 10 engelse mijl. Wat doe je dan?
    1. Je traint op donderdagavond op de piste, 7x800m. Maar je zorgt ervoor dat je kort daarvoor vis hebt gegeten, gebakken in kilo's boter... Pret verzekerd!
    2. Je gaat op vrijdagavond (Goede Vrijdag) naar een Griekse avond/nacht, waar je het zo bont maakt dat je daar tussen de hopen (oudere) schaarsgeklede dames voortdurend ligt te dansen (of iets wat daarop zou moeten lijken), alles en allen doordrenkt met liters alcohol, zodat je je bijna niets meer herinnert vanaf het naar buiten gaan, je 's nachts nog ten val komt over de salontafel, en je je de ganse zaterdag ongelooflijk ziek voelt en pas vanaf 18 uur in staat om een beetje rond te wandelen.
    3. Je op zondagmorgen gaat loslopen tijdens dewelke blijkt dat je door die val toch wel een ferme kneuzing aan het bekken hebt opgelopen.

    Ik vrees dus dat een topprestatie er maandag niet zal inzitten. Afzien als een hond zal er wél zeker bijzijn, maar dat was gisteren ook het geval. Ik neem Willy mee naar Oirsbeek, hij zal de 5,5 km lopen. Nu hij gesponsord wordt door Ron for run (of is het nu Run for Ron?) zal hij wat meer wedstrijden in Nederland afhaspelen, om binnenkort te vlammen op de 5000m van het LK. Een voorbeeld voor sommigen onder ons .

    Reageer (0)

    Welkom op de blog van Tomas, Aron, Heidi en Kurt; verslag van een "comeback" en andere nieuwtjes

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Favorieten(1)
  • atla
  • brouwersnet
  • lode raskin
  • marc lenaerts
  • ralf buntinx
  • tom partoens
  • jo schoonbroodt
  • rudi smeets
  • frans pasmans
  • raymond billen

    Foto

    Foto


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 08-2014
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs