Kurt Claesen - Heidi Erkens - Aron - Tomas
Inhoud blog
  • LCC Lanaken
  • Kerstcorrida Meeuwen
  • Cross Dilsen
  • Terhills trail/examens
  • Cross Bree
  • ATLA-ledenfeest + cross Genk
  • Opnieuw van start
  • Back in business !!
  • Geen Posterholt - marathonvoorbereiding
  • Kerstcorrida Meeuwen

    Foto

    Foto

    verslag van (o.m.) onze pogingen tot een, na vele jaren onderbreking, "comeback"; verslag van een gedeelde passie, naast onze allergrootste passie, onze mannen Aron en Tomas! verslag van pijn, ontgoocheling, slaaptekort, ongeduld maar ook (af en toe) kleine succesjes, plezier, gezelligheid, spanning, nieuwe ervaringen, grenzen verleggen, enz. (een soap...)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    vroegere berichten op http://www.blogweb.be/kurtheidi
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maasrun
    Zondag was het zover. Oud-Rekem zat alweer vol met toeristen, in dit geval vooral om een kijkje te nemen naar een plastieken badeend... Maar ook naar de zowat 400 deelnemers aan de 10 km. Ik voelde me op voorhand niet zo goed, een neus vol snot, was ook vermoeid van het slechte slapen, maar de benen voelden redelijk. Het was wel redelijk warm, en richting Lanaken kregen we voortdurend het zonnetje in het gezicht. Vlot vertrokken, 7' rond na 2 km, maar toen voelde het eigenlijk al niet meer zo soepel. Vanaf dan geprobeerd om gewoon tempo te lopen, constant een gevoel alsof ik moest overgeven, m.a.w. een scherpe tijd zat er niet in. Vooral bergop in het centrum nog een aantal concurrenten kunnen lossen en inhalen, om volledig kapot te eindigen in 37'21". 12de in totaal, 2de master 40. Gezien de concurrentie zeker niet slecht, maar den deze is nooit content, er had meer ingezeten als ik me had gevoeld zoals bv. in Maarland. Doch niet geklaagd, de gezelligheid, de vele aanmoedigingen onderweg, en de Duvels achteraf hebben veel goedgemaakt .

    Na de wedstrijd hebben me enkele trainers aangesproken over mijn loopstijl, of gebrek daaraan. Ze hebben gelijk, dat is al jaren een probleem. Ik verlies onnodig veel energie door verschrikkelijk verkrampt te lopen, maar weet niet goed wat daaraan te doen. Bèr en Hilde hebben een aantal dingen geopperd zoals loopoefeningen, rompversteviging (wat ik eigenlijk al doe), kine, enz. Goede tips, alleen weet ik niet goed hoe het in de praktijk verder aan te pakken. Wie me daarover meer info kan geven: altijd welkom en alvast bedankt!

    Foto's: Aron tijdens de kidsrun, 10 km na ongeveer 7 km op vals plat vlakbij kerk, en tijdens de prijsuitreiking bij de 40+. Let op de plaatsvervangende schaamte op de gezichten van Juan en Johan, let niet op de okselvijvers, dat was namelijk fake...

    Uitslag 10 km: http://atla.be/wp-content/uploads/09_09_27_Maasrun_10Km(1).pdf.






    Reageer (2)

    24-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maasrun: voorbeschouwing
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Maasrun is traditioneel voor ons paarshemden een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Kwestie om voor eigen volk goed (of minder slecht) over te komen Heidi is deze week met haar studies in Leuven begonnen, en heeft er nu effe geen goesting in. Hopelijk zal ze de komende jaren nog wat tijd vinden om haar rondjes te blijven lopen. Rondjes die toch ook wel nodig zijn om af en toe te ontspannen, want als je na een zware dag op het werk of de univ thuiskomt bij twee, nee drie kinderen die de nodige aandacht vragen komt het er ook niet van . Aron gaat vlammen op de Kidsrun, die ziet het helemaal zitten. Hij gaat ook met heel veel enthousiasme naar de trainingen, waar hij zich vooral goed amuseert, en dat is het voornaamste. Mijn benen zijn goed, maar nu zijn de problemen weer ergens anders te situeren. Op het werk is het de hel, ik loop er weer serieus gestresseerd bij, en dat heeft bij mij, uiterlijk de kalmte zelve, tot gevolg dat ik de nodige nachtrust ontbeer. Niet in slaap geraken, en tienmaal of zo wakker worden, en dan 's morgens een lijk natuurlijk. Nu, we proberen er de rest van de week nog iets aan te doen, om zondag toch min of meer uitgerust aan de start te kunnen staan, en dan op het "stadsplein" van Oud-Rekem (waar die fucking badeend dan ook aangemeerd ligt) hopelijk niet te opgefokt te zijn, en de eerste kilometer boven de 3' door te komen... Hopelijk wordt het een mooie en sportieve wedstrijd, en laten de weergoden het niet afweten.  

    Reageer (0)

    17-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stevige trainingsweek
    Met héél veel spijt in het hartje me net laten uitschrijven voor de trappenloop in Landgraaf. Praktisch gezien was het niet echt haalbaar, ook de mijlenloop van Tongeren (vrijdag) kwam door werkverplichtingen niet echt gelegen. Daarom maak ik er maar een stevige trainingsweek van, met wat meer nadruk op souplesse en snelheid. Volgende week wat uitbollen, dan de Maasrun, en dan enkele rustweken. Om er nadien weer stevig in te vliegen, al zijn die crossen niet echt spek voor mijn bek, maar er zijn ook wegwedstrijden genoeg, dus vinden we wel iets naar onze gading.

    Nog een fotootje bijgevoegd van de Nacht van Maarland. Op de eerste foto in achtervolging op Jo Schoonbroodt en Lou Maas. Eentje eindigt uiteindelijk ietsje voor me, de andere, Jo, eindigt achter me, maar wordt de week daarop als 58-jarige (klopt niet, blijkt ondertussen al 59 te zijn...) derde in de zware Mergellandmarathon in 2u44'. Gewoonweg een fenomeen.
    Op de tweede foto kun je me zien in volle verzuring, een pràààchtig zicht!



    Reageer (1)

    13-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groene Halve Marathon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag nog eens een halve marathon. Ik heb me voorgenomen om me in de toekomst vooral op de 10 km te richten, maar daarvoor heb je een rits kortere, maar af en toe ook een iets langere wedstrijd nodig. Hamont-Achel lijkt me wel geschikt, al ben ik daar nooit geweest. We zullen wel zien, de conditie is goed, voel me veel beter dan vorige week. Dinsdag nog eens een echte snelheidstraining gedaan, waar ik vandaag (vrijdag) nog heel veel plezier van heb. Gisteren met René 6 reeksen van 400 en 600 m gedaan, en dat ging toch lekker soepel. De halve marathon is me eigenlijk iets te ver, maar ik hoop toch te sneuvelen ergens rond 1u20' à 1u22'. Ik heb eigenlijk meer schrik voor de 275m van de week daarop, in Landgraaf. Daar staan ons 507 trappen te wachten... Heidi heeft deze week wat ik vorige week had (suf en ellendig). Zij zal misschien nog deelnemen aan de Maasrun, maar haar aandacht gaat de komende twee jaren vooral naar haar studie, want Heidi wordt opnieuw studentje! Ze gaat vooral in Leuven te vinden zijn om haar master in "management en beleid van de gezondheidszorg" te behalen. Daarnaast nog halftijds werken, hopelijk kan ze haar conditie een beetje op peil houden, want ontspanning hoort er natuurlijk ook bij. En daarna: terug knallen! 

    Ter plaatse lijkt Hamont-Achel wel een beetje op het parcours van de marathon van Gilze: ook echt de boerenbuiten, en dat ruik je, en vooral open velden naast veel groen, maar vooral veel wind, héél veel wind. Wind vanvoor, van de zijkant, af en toe vanachter, maar ook constant draaiende. Heel vervelend. Toen ik me wilde inschrijven, vloog net de eerste van de 5 km me voorbij. Bleek dat Willy te zijn die letterlijk 3 of 4 straten voorsprong had op de tweede. Voor de halve marathon, die tesamen met de 12 km van start ging, was toch redelijk wat volk opgedaagd in het feestelijke dorpscentrum. Leuke mooie wedstrijd, goed georganiseerd. Bert Stegen ging de 12 km doen, en heeft dit in een verdienstelijke 53' volbracht. De halve marathon dan. Niet echt mijn ding, maar het ging, ondanks die ...wind, redelijk goed. Heb wel voortdurend alleen moeten lopen, al waren er heel wat groepjes ontstaan. Maar ofwel gingen die net te snel, of net niet snel genoeg. Heb zo mijn eigen tempo gelopen, om dan de laatste 2 à 3 km te sterven. Maar ben de laatste vijf km nog kunnen opschuiven van ongeveer plaats 10 naar plaats 4 algemeen, en derde master. Was op het eind volledig maar dan ook volledig verzuurd. Het lukte me net niet om onder 1u22' te eindigen (1u22'01) maar een ander punt is dat de organisatie ook toegaf achteraf dat de afstand eigenlijk tussen 21,3 en 21,4 km is. Ik ben dus heel tevreden, en heb weer een bekertje (ze blijven komen de laatste tijd ) mee naar huis kunnen nemen. Volgend jaar weer wat beter/sneller, maar nu effe niet, want ik ben nu echt wel héél kapot...

    Reageer (4)

    11-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe blog
    Omdat de technische mogelijkheden van onze vorige blog nogal beperkt waren, zijn we overgeschakeld naar dezelfde blogomgeving als vele andere lopers. Kwestie om het vooral visueel wat aantrekkelijker te maken (afhankelijk van wie er foto's worden geplaatst ). Vroegere berichten blijf je terugvinden op http://www.blogweb.be/kurtheidi.

    Reageer (1)

    Welkom op de blog van Tomas, Aron, Heidi en Kurt; verslag van een "comeback" en andere nieuwtjes

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Favorieten(1)
  • atla
  • brouwersnet
  • lode raskin
  • marc lenaerts
  • ralf buntinx
  • tom partoens
  • jo schoonbroodt
  • rudi smeets
  • frans pasmans
  • raymond billen

    Foto

    Foto


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 08-2014
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs