De hele ochtend (of toch wanneer ik wakker ben) staan de hemelsluizen open. Het kan me uitzonderlijk niet deren, ik heb echt goesting in de koers. Gelukkig is het meeste water toch uit de hemel gevallen tegen dat de koers start. We zullen nog een keer een serieuze plensbui over ons heen krijgen, kort maar krachtig.
Het is een mooi golvend parcours, veel vlak zit er niet in. We beginnen met een lange maar zeer geleidelijke klim. Hier is het iedere ronde opnieuw sprinten. En dan krijgen we nog twee steilere en korte strookjes onder de wielen. De finish ligt boven dat laatste strookje. De wegen zijn meestal breed genoeg (twee steenwegen worden afgesloten! voor een gewone vrouwenkoers is dit ongezien). Het enig vervelende is de staat van het wegdek, dat is op sommige plaatsen erbarmelijk en vraagt wel wat concentratie.
We worden op gang geschoten voor 98km of 14 * 7km. Afgezien van de eerste en de laatste ronde is er iedere keer een premie van minimum 20 euro te verdienen aan de meet, soms loop die op tot 40 euro. Astronomische bedragen in de vrouwenkoersen. Dit zorgt voor heel wat animo telkens we naar de streep toe trekken, het is steeds bergop sprinten om het peloton te houden. Zo ook in de tweede ronde. Samen met ploegmaatje Patricia schuif ik op, ze valt aan en ik nestel me in derde positie. Voor de streep wordt ze echter gegrepen. Maar zo zit ik wel ideaal voor de premiespurt. Heel duidelijk moet ik daar mijn meerdere erkennen. Er komt me een vijftal voorbij. Even hoop ik nog dat we na deze schermutseling vertrokken zijn, maar helaas. Dat was meteen het hoogtepunt van mijn koers. Het is broeierig en de lucht bevat te weinig zuurstof. Ik krijg het ronde na ronde lastiger. Daarbij begint mijn onderrug nu echt wel op te spelen. Macht zetten wordt pijnlijk. Ik zit te hopen op regen en op een definitieve vlucht zodat het peloton rust kent. Ik krijg het allebei op hetzelfde moment. Een stortbui van jewelste luidt de definitieve ontsnapping in. Nu gaat het jagende pelotonnetje te snel voor me en ik moet lossen. Ik blijf nog een ronde hangen op een tweehonderd meter, maar ik krijg het gat niet meer gedicht. Vier ronden voor het einde zit mijn koers erop. Ik word daarmee nog 30e.
De Zwitserse kampioene wint de koers.
07-06-2010, 13:02 geschreven door elke
04-06-2010
NTT Montenaken
Door alle drukte een laattijdig verslag van de testtijdrit in Montenaken.
Een testtijdrit is beperkt in het aantal deelnemers, bij de dames-elite kunnen er maximaal 15 starten. Er is er nog eentje in extremis afgevallen, waardoor we met 14 zijn om elkaar te bekampen. Ik start, als groentje, als eerste. We moeten twee ronden afleggen op een heuvelachtig parcours, klievend door de stormwind (althans zo voelt het voor mij).
Na een rampzalig gevoel op het BK is het bang afwachten of de benen vandaag wel kracht en goesting hebben. We laden kort na de middag alles in en op de teamauto (tijdritfiets, reservefiets, reservewielen, rollen enz) en vertrekken richting Limburg. Daar aangekomen begint de verkenning (amai, zwaar!) en de opwarming (pff, heet!). Eerst starten de dames jeugd en mijn ploegmaatje pakt bij de juniores de zege. Knappe prestatie alweer!
Iets later is het dan aan mij. Ik ben nooit zenuwachtig voor een koers (hoogstens bang om te vallen), maar nu is het toch stressen! Er zit telkens een minuut tussen en ik hoop echt dat ze me niet voorbij komen steken. Dat zou ik een echte afgang vinden. Daarnaast zou ik ook liefst niet op het laatste stekje terecht komen. Het is wat koffiedik kijken, ik ken mijn mogelijkheden nog niet, en al zeker niet tegen de Belgische toppers...
5, 4, 3, 2, 1, go! We zijn vertrokken voor een half uurtje sterven. De start is meteen in stijgende lijn. Het duurt niet lang of het loopt ook vandaag weer vierkant. Normaal kan ik me naar de top toe relanceren en over de top heen snelheid maken. Nu moet ik me neerploffen en bekomen. Dit herhaalt zich iedere strook bergop en is verschrikkelijk frustrerend (ik kan beter, maar het komt er niet uit). Regelmatig worden er vanuit de auto aanwijzingen geroepen en wordt het me duidelijk dat ik mijn lijnen erbarmelijk uitzet. Hier moet ik toch nog serieus op oefenen. Aan de aankomst heb ik al een dozijn keer gezworen nooit nog te tijdrijden, de aanmoedigingen kunnen dit niet verhelpen. Maar ik ben nu halfweg. En nog niet ingelopen. Komaan, nog een kwartiertje afzien... Het nadeel is dat je weet wat er komt, het voordeel dat je kan denken 'dit is de laatste keer dat ik deze strook moet doen'. Het landschap is stevig, maar de wind op die open vlaktes is echt moordend. In de laatste ronde snij ik menig bocht nog eens verkeerd aan. Het vraagt zoveel concentratie, terwijl je gewoon morsdood aan het gaan bent.
Ik sluit de TT af in 31 minuten en een klets, aan 38 km/u gemiddeld en op 3 minuten 17 van winnares Grace Verbeke (42,44km/u !!!). Hiermee eindig ik laatste. Op zich kan ik daarmee wel leven, ik ben vooral erg ontgoocheld omdat ik niet de macht in mijn benen had die ik tot twee weken geleden wel had. Ik kan dat parcours sneller rijden, alleen niet op de moment dat het moet.
Eerst had ik de tijdritfiets afgezworen, maar stilaan komt de twijfel terug...
04-06-2010, 18:17 geschreven door elke
31-05-2010
Belgisch kampioenschap Geel
Het BK wordt in Geel gereden over een parcours met als eenigste hindernis een duizendtal bochten. Er wordt door iedereen verwacht dat het kampioenschap zal beslecht worden in een massasprint. Er staat 123km op het menu of 15 toertjes van 8km.
De vele bochten zorgen ervoor dat je nooit in je ritme raakt, het is remmen, optrekken, remmen, optrekken... Dit samen met een nat wegdek en de gevolgen laten zich al raden: valpartijen. Op dit 'stomme parcours' en met het 'stomme weer' kan ik nooit echt vooraan geraken en ben halfkoers het remmen en optrekken meer dan beu. Als we dan ook nog eens een zondvloed over ons heen krijgen heb ik het helemaal gehad... Nu worden de bochten nog veel voorzichtiger genomen en speelt het accordeon-effect des te meer. Thompson-Vlaanderen controleert de koers en laat niemand echt wegrijden. De maximale voorsrpong van een van de vele vluchten is 1'30". Onze ploeg toont zich ook, Lien en Elien kiezen elk eens het hazenpad, maar worden terug ingerekend of vallen jammer genoeg. Naarmate de koers vordert krijg ik het bij het optrekken steeds lastiger en probeer ik vooral het peloton te houden. Even slaat ook een schuiver van het achterwiel in de benen. In de laatste ronde valt het peloton nog in brokken. Waarschijnlijk onder impuls van de beslissende demarrage van Liesbeth De Vocht. Ik reageer te laat en krijg het gat dat voor me ontstond niet meer gedicht.
Ik kom als 62e, en met een slecht gevoel, over de streep. Liesbeth De Vocht wordt op zeer knappe wijze kampioen. Zij weerstaat in de laatste kilometers het peloton en komt alleen toe.
Woensdag heb ik een belangrijke afspraak: de nationale testtijdrit in Montenaken. Hopelijk heb ik dan betere benen!
31-05-2010, 17:49 geschreven door elke
27-05-2010
Wodecq: Foto's van Ticapictures.be
27-05-2010, 21:23 geschreven door elke
23-05-2010
In de ontsnapping (Foto van Krist)
23-05-2010, 20:15 geschreven door elke
Wodecq: in de goede ontsnapping
Koers in Wodecq belooft een stevig parcours. Na de verkenning is duidelijk dat het meevalt. Het is nooit stevig klimmen, maar wel steeds op en af. Een langere klim is erg smal, waardoor er voor de bochten in het peloton gesurplaced wordt.
We starten met 72 voor 93km. Meteen kiest een Redsun renster, ik denk Latoya, voor de aanval. Iets later (derde ronde?) zit ik vooraan het pak. Wanneer er aangevallen wordt schuif ik mee. Het peloton laat echter niet begaan en komt terug. Ik beslis nu zelf door te trekken en we raken met drie weg. Jammergenoeg zie ik te laat dat de derde renster (waar ik me achter nestel) enkel mee is om af te stoppen. Doeltreffend want het peloton is alweer daar. Jammer. De koploopster wordt ingelopen. Ik hou me nu een tijdje in de buik van het peloton. Tot plots iemand in de afdaling er vanonder muist. Ik begrijp niet waarom het peloton niet reageert, straks is ze weg! Ik besluit dan zelf de sprong te wagen en draai de gas helemaal open. Wanneer ik bij haar aansluit merk ik dat er twee gevolgd zijn en dat we een mooi gaatje hebben op het peloton. Sein om over te nemen dus! We werken goed samen en al snel hebben we de jurywagen achter ons (en goeie muziek van de rode vlag voor ons). De eerste twee ronden van onze ontsnapping kan ik nog mee helpen, maar ik krijg het steeds kwader en krijg krampen in beide kuiten. Vanaf nu kan ik geen kop meer nemen. Wanneer ik in de bergaf mijn goodwill wil laten zien bekoop ik het bij een volgende bergop. Een Engelse krijgt het geweldig van me op haar heupen en begint met een spelletje 'gaten laten vallen' en 'in de granskant proberen krijgen'. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom, ik heb ze mijn woord gegeven: met een 4e plaats ben ik tevreden, ik zal echt niet meespurten. Gelukkig bekommeren de twee anderen zich meer om de voorsprong dan om mijn zwanenzang en draaien zij wel gewoon rond zonder tempoversnellingen. In de voorlaatste ronde moet ik het groepje op de lange klim laten gaan. Ik moet twee keer stoppen met trappen om te strechten, de tweede keer kan ik amper mijn hiel nog naar beneden drukken van de kramp. Nu probeer ik vooral mijn vierde stekje te behouden. Daarjuist hadden we nog 1 minuut (maximaal 2'). Ik vraag me af hoeveel dat in afstand betekent, kan ik dit nog houden? Maar al snel komt het antwoord, iets voor de aankomststreep spurt het peloton me voorbij. Thompson-Vlaanderen heeft de voorsprong naar 25" gebracht. Ik kan nog even het peloton houden, maar een volgende kramp slaat me ook uit deze groep. Er rest me nog een doel: de gelosten uit het peloton voorblijven...
Een Britse wint de koers in een massasprint. Aangezien enkel de eerste 20 worden genoteerd weet ik mijn plaats niet, maar het zal rond 40 geweest zijn...
23-05-2010, 20:12 geschreven door elke
17-05-2010
Beauraing: platgevallen, maar toch nog kunnen finishen
Beauraing is een van de weinige 'klimkoersen' die wij op onze kalender hebben staan. Het is dit jaar ook het kampioenschap van Wallonië. Door het te late startuur wordt er een rondje van het totaal afgeknibbeld: 9 keer 8,8km, met 58 starters. Het is een mooi parcours met twee klimmetjes en een smalle afdaling. De eerste klim is de langste en die krijgen we meteen na de start. Deze is heel breed, begint meteen met het steilste stukje en vlakt dan uit. Bovenaan is er geen beschutting meer voor de wind, dit maakt het laatste stuk nog het zwaarste van het parcours. Na een korte afdaling volgt een tweede klimmetje. Deze is niet zo lang, maar iets steiler. Ook hier is er geen beschutting, de wind staat hier schuin links. De afdaling is smal en daardoor gevaarlijk (onherstelbare verscheuring van het peloton). Vorig jaar zat ik daar gevangen achter twee angsthazen, waardoor er een gat viel. Na deze afdaling volgt een brede steenweg. Hier wordt tradidtiegetrouw stevig doorgereden, de wind zit hier in de rug (we rijden tot 74km/u - ik heb te weinig versnellingen hiervoor...).
De eerste ronde zoek ik gaatjes, ik wil deze keer niet na de afdaling moeten jagen op een losgeslagen peloton. Dat hoeft nu gelukkig niet, ik moet enkel het wiel voor me proberen houden. Bij het begin van de tweede ronde schuif ik op en zit ik helemaal vooraan, net dan beginnen ze te demarreren en ik spring mee, het stokt en er volgt een nieuwe demarrage die ik ook beantwoord, maar ik voel al snel dat de benen niet goed zijn vandaag. Bij de derde prik ben ik blij dat ik een heel peloton de tijd heb om te bekomen. Ik eindig achteraan. Wanneer ik nu opschuif is het enkel om te anticiperen, bij ontsnappingspogingen hef ik echt mijn achterwerk niet meer, zelfs niet als ik in eerste stelling zit. Ronde na ronde krijg ik het lastiger op de lange bergop en in de 5e ronde moet ik een gat laten. Samen met een ploeggenootje en een Lotto-madam krijgen we het nog snel dicht en op de tweede klim blijven we goed in de groep hangen. Maar in de afdaling rij ik recht in een putje en meteen hoor ik de voorband leeglopen. Nu, net nadat ik terug kom aansluiten, wat een rotmoment! Geen enkele auto is hulpvaardig en ik vermoed dat het de bezemwagen zal worden. Gelukkig stopt de wagen van RABC. Ik krijg van hun een wiel (en amai, echt een goedlopend wieltje) en in al hun altruisme nemen ze me nog mee achter de auto ook. Zelfs nadat ik mijn bocht mis en even het decor in vlieg, wordt er mooi op mij gewacht. Het duurt dan ook niet lang of ik kan de aansluiting opnieuw maken, voor de aankomst zit ik al uit te hijgen. Vanaf nu is het iedere ronde opnieuw vechten om het peloton te houden. In de laatste ronde moet ik ze nog heel eventje laten gaan, maar op de tweede klim kan ik terug aansluiten. De spurt in dalende lijn laat ik aan me voorbij gaan.
De Australische Spratt wint de koers, ik eindig 37e.
17-05-2010, 12:30 geschreven door elke
14-05-2010
Schrapping wedstrijden
Er zijn verschillende wedstrijden uit de voorlopige kalender geschrapt. De wedstrijd morgen in Houthalen rij ik niet. Ik ben te vermoeid van de trainingen deze week en heb nog een extra dagje recup nodig. Muizen en Kester zijn van de kalender gevallen (het is echt zielig de dameskalender ), er wordt amper iets georganiseerd...
14-05-2010, 18:34 geschreven door elke
10-05-2010
Burcht
Proberen het wiel van de ontsnapten te houden om weg te raken. Bron nog onbekend.
10-05-2010, 21:57 geschreven door elke
Bredene
De foto's zijn duidelijk Krists style (Krist Vanmelle). Wie zit daar in vierde stek...
10-05-2010, 20:05 geschreven door elke
09-05-2010
Koers Burcht
Vandaag koers in Burcht. Mijn eerste echte 'kermiskoers' na de val in Deerlijk. Het is een bochtige omloop met veel auto's langs het parcours geparkeerd (en ook regelmatig eens op het parcours - grmbl). Er staat 99km op het programma, of 18 rondes. We vertrekken met een relatief kleine groep in vergelijking met vorige koersen.
Vanaf de eerste ronde zijn we in de aanval en ik schuif op om mee te doen. Na wat schermutselingen raakt Annick weg. Niet veel later wordt ze echter terug ingelopen. Daarna volgen weer ontsnappingspogingen, de eerstvolgende die standhoudt telt twee ploegmaten. Nu trekken we allemaal aan hetzelfde zeel en we stoppen goed af. We nemen de kop om het tempo te drukken en springen mee achter ontsnappingspogingen. Tot grote frustratie van de rest loopt het verschil zo op tot 45". Maar toch komt het peloton terug. We naderen nu het einde van de wedstrijd en ik zit door mijn beste krachten heen. Ik zit zeer dicht tegen krampen en laat me wat afzakken. Er vertrekt een groepje van drie en deze zingen het uit tot de meet. Op dat moment zijn we nog slechts met een dertigtal in het peloton, er is zeer stevig gereden! Dit geeft me de goesting om me eens aan de spurt wagen voor de ereplaatsen, met dertig is het al iets overzichtelijker sprinten. Maar ik heb niets meer over en moet al snel het kopje laten hangen.
Martine Bras wint de koers, ik eindig 30e.
09-05-2010, 21:32 geschreven door elke
Eerste foto's Bredene (Krist Vanmelle)
09-05-2010, 19:38 geschreven door elke
Bredene (KvV)
Dit onderdeel van het kampioenschap bestaat uit een rit in lijn van 45km en dan nog een zevental plaatselijke rondjes in Bredene, samen goed voor 100km. Het parcours telt niet veel hindernissen en bestaat in hoofdzaak uit mooie brede steenwegen. Op 28km ligt een kasseistrook van 2km lang, daar zal de schifting gevoerd worden. Het is tevens het kampioenschap van West-Vlaanderen.
Na een rommelige start vertrekken we. Ik zit in het wiel van ploegmaatje Goedele, 'meesteres in het rijden in een peloton'. Ik zal de hele koers dicht bij haar proberen blijven om wat ervaring op te doen. Ze heeft dit al snel in de mot en toont zich een fantastische leraar. Ze neemt me de hele eerste koershelft op sleeptouw. Ontelbare tips en tricks later rij ik vooraan het peloton, jawel! Nuja, het is een constat 'op en neer', vooraan postvatten om even later weer te verachtern om weer op te schuiven etc. Maar wat leer ik veel bij! Niet veel voor de kasseistrook zitten we samen op kop van het peloton, net voor de strook moeten we nog een tiental laten voorgaan, maar ik zit wel lekker waar ik moet zitten. Ik heb geen moeite te volgen en moet geen gaten toerijden, het is eens iets anders . Er volgen prikjes en heel af en toe probeer ik ze te beantwoorden, maar het zal een gesloten koers blijven, niemand krijgt veel vrijheid. Wanneer we aan de plaatselijke ronden beginnen worden de prikken en ontsnappingspogingen talrijker. Soms ga ik mee of heel even trek ik zelf ook door. Ik begin het verslavend te vinden! Maar het peloton laat niet begaan en de waakhonden zijn talrijk (ter beveiliging van de ontsnapping en voor de provinciale titel). In de laatste kilometer laat ik het peloton voor wat het is, deze aankomststrook met versmallingen vraagt om problemen.
Silversides wint de koers, Verbeke het kampioenschap. Ik ben 66e.
09-05-2010, 11:50 geschreven door elke
29-04-2010
Foto's Krist Vanmelle: GP Roeselare
29-04-2010, 17:58 geschreven door elke
26-04-2010
GP stad Roeselare
Ook hier in het warme Roeselare staat de verzamelde wereldtop aan de start. Kirsten Wild kan, na haar zege gisteren, voor een 2 op 2 gaan vandaag. Onze wedstrijd gaat over 136 kilometer met twee maal de passage over de Monteberg en de Kemmelberg. Eens terug in Roeselare volgen nog twee plaatselijke rondjes van 8km.
Eens op gang gevalgd, wordt er nerveus gereden in het peloton. Enerzijds omdat ieder een stekje vooraan wil, anderzijds omdat we veel putten onder de wielen krijgen waardoor er regelmatig eens een capriool van een renster te zien is (met de nodige deining in het peloton). Op 40 km volgt de Monteberg, de eerste beproeving vandaag, dus vanaf 25km begin ik aan de inhaalrace. Ik probeer in de wind plaatsen te winnen en deze nadien te handhaven, om na een volgende bocht hetzelfde te doen. Enkele kilometers verder beginnen de profs zich te organiseren om hun rush naar de heuvelzone in gang te zetten. Het is nu oorlog. Ik overleef wonderwel en kan heel veel rensters voorbijsprinten. Ik kan het amper geloven maar ik zit in het eerste peloton! Grote euforie maakt zich van me meester. Ik heb de eerste oorlog eens overleefd! Maar hoogmoed komt voor de val, want in al mijn blijdschap zie ik het venijnige ventje met zijn geweldige voorhamer niet. Hij ziet mij wel en ik krijg een immense dreun. Eensklaps haal ik zelfs geen 25km/u meer en ik zie de groep van me wegzoeven. Oeh dit is pijnlijk, ik was er zo dicht bij! Ik kan niet anders dan ondergaan en wacht tot mijn motor zich hersteld heeft.
Even later kan ik aansluiten bij een groepje rensters die ik eerder nog voorbij kon rijden. Gelukkig kan ik terug mee en we draaien goed rond. We halen nog wat rensters op en beginnen dan aan de Monteberg. Meteen na de Monteberg volgt de Kemmelberg. Het is ondertussen beginnen miezeren. Leuk, want verkoelend en minder stofhappen als er motoren en auto's voorbijrijden; maar vervelend op een kasseiklim! Wanneer ik bijna boven ben verlies ik even de controle over mijn voorwiel. Ik smeek om te duwen, maar de supporter hoort mijn noodkreet te laat. Resultaat: voet aan grond dus. Gelukkig duwt hij me snel weer op gang. Ik begin aan een serieuze achtervolging en moet echt alles uit de kast halen. Ik zal terug de aanluiting kunnen maken, maar het is wel rijden 'met de bek wijd open'. Ik zie een auto achter het groepje rijden en twijfel of het de onze is. De auto ziet mij ook en begint te remmen. Nu weet ik het zeker, het is onze ploegauto en ze gaan me de laatste 100 meter wat helpen. Oef terug in het groepje, samen met drie andere ploeggenotes. 20km later volgt de tweede passage over Monte en Kemmel. Het is nu opgedroogd en dat maakt het een tikje makkelijker. Ook zijn de supporters nu veel meevoelender en helpen ze ons spontaan naar boven (ik kan niet zeggen hoe dankbaar ik ben!). Een tiental km later rijdt de bezemwagen ons voorbij: einde wedstrijd na 76km.
We rijden het parcours verder af met een 30tal. De Vlaanderen renster neemt het hele stuk naar Roeselare de kop. We krijgen nog geen rust van haar, ze peert nog goed door (pff respect).
Er overheerst na afloop een geweldige ontgoocheling. Waarschijnlijk had ik op de Kemmel toch uit het peloton gelegen hoor, ik maak me geen illusies, maar ik had er graag voor kunnen vechten en ik was er nu eens zoo dicht bij... Ik deed vandaag ook eens de juiste dingen op de juiste momenten, zonder twijfelen.
Wild (Cervélo) wint opnieuw!
26-04-2010, 10:59 geschreven door elke
24-04-2010
Verslag Omloop van Borsele
Zijn aanwezig bij de start: Nederland Bloeit met oa Vos, Cervélo met oa Wild, Columbia met Arndt, het Britse team met kopman Cooke, en ik kan zo nog wel even doorgaan. Een blik op het parcours (5*24km) leert ons dat het vooral heel smal is met slechts twee stukjes steenweg, één bij de start en één in het tweede deel van het rondje. De rest is 5 rensters breed.
We zijn meer dan ruim op tijd en ik heb reuzehonger: pastatje dan maar in een resto. Die is zoo lekker dat ik maar moeilijk van de rijkelijke saus kan afblijven. Ligt het daaraan of niet, maar ik voel me echt supermisselijk de eerste 40km van de koers. Tijdens die eerste 40km probeer ik toch zo goed het gaat in het peloton te rijden. Voor me wordt er gevallen en we moeten voet aan grond zetten. Nu is het alle hens aan dek, maar we kunnen terug de aansluiting maken. Een drietal van Columbia zat ook achter de valpartij en ze zetten zich op kop om het gat op de kop zo snel mogelijk te dichten. Na enkele bochten zit ik verkeerd (uit de wind), scheurt het voor me en ben ik ingesloten (daarom dus verkeerd, in de wind kan je wel meteen reageren). Wanneer ik dan vrij ben is het gat al groot en ik kan niet genoeg vermogen steken. Het duurt niet lang of ik zit volledig kapot en moet terug op zoek naar beschutting. We halen nog een groep op en zijn nu het tweede achtervolgende peloton. Ik krijg water uit de volgwagen en vanaf dan kom ik er stilletjesaan door. Ik heb nu geen braakneigingen meer en begin wat op te schuiven. Ik neem over in een bocht, trek door na de bocht en ben los. Het sein om door te zetten, maar het draagt niet lang. Al snel komen er twee aansluiten (goed) met even later het peloton. We zijn nu op het einde van de 3e ronde en worden er aan de meet uitgenomen met 5 minuten achterstand.
24-04-2010, 21:00 geschreven door elke
Middelkerke (Bron Krist Vanmelle)
24-04-2010, 19:53 geschreven door elke
Op het juiste moment op de juiste plaats...
...of niet natuurlijk. (Foto Krist Vanmelle)
24-04-2010, 19:50 geschreven door elke
22-04-2010
Zwaar weekend
Er staat een zwaar weekend voor de deur met twee UCI koersen:
Zaterdag Omloop van Borsele UCI 1.2: zware waaierkoers in Zeeland. Zaak dus om me zo lang mogelijk in het peloton te verschansen, het is van moeten! We zullen zien of het me lukt... Zondag volgt dan de GP Roeselare UCI 1.1: eigenlijk de vrouwenlijke variant van Gent-Wevelgem, met passages over de Monteberg en de Kemmelberg. Ik heb beide bergjes nog niet opgereden, maar verkenner Mariska heeft me perfect ingelicht .
Ik zal heel blij mogen zijn als ik een van de koersen kan uitrijden... Ben benieuwd!
22-04-2010, 18:26 geschreven door elke
Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Uitslagen 2014
Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176
GP Samyn 1.2 UCI: 97/152
Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168
Oostduinkerke: 23/78
Honnelles: DNF/49
Waregem: 57/89
Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169
GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176
PK ITT: 2e
GPCerami: 20?/57
Dottignies: 9/55
ITT Borsele topcompetitie: 48/59
Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177
Boortmeerbeek PK: val/77
GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115
Hillegem: 18/72
Begijnendijk: 23/53
Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104
Le Bizet: 22/42
Herselt: 24/61
Erembodegem: 31/62
Oudenaarde: 21/46
Nijlen 1.2 UCI: 74/123
S'Gravenwezel: 36/85
Schellebelle: 32/67
BK: 36/115
Watervliet: 43/57
Moerzeke: 40/74
Arendonk: 13/76
BeNe Tour UCI 2.2: 68/137 - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70
Strijpen: 29/58
Bambrugge: 28/79
Lierde: 33/64
Haaltert: 35/67
Erondegem: DNF/152
Oostkamp: 24/42
Dudzele: 41/56
Heusden: 58/89
Massemen: 40/71
De Klinge: 42/63
Puivelde: 38/71
Oedelem: 38/50
Bever: 2/32
Ledegem: 33/53
Nederhasselt: pech/62
Emptinne: 7/22
Erwetegem: 26/49
Hulste: 42/71
Naast: 31/54
Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96
ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF