Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ell, Luxemburg

    Zaterdag na de koers in Sint-Katelijne-Waver zijn we met zn allen vertrokken richting Luxemburg. 'S avonds laat komen we aan in het cultureel centrum waar onze slaapkamer netjes gereserveerd zijn. Na een zoektocht om dekens (uiteindelijk vantussen de fietsen gehaald) en een zeer lange massage (merci!) duiken we in ons bedje. Het gaat dan al naar middernacht toe in het koude Luxemburg.
    Na een kort nachtje van draaien en keren (vreemd bed zonder kussen) is het tijd voor ontbijt. Na het ontbijt gaan we naar de koers om daar wat los te rijden. Een rondje op het parcours en dan lekker zalig in het zonnetje genieten. Het is er warm, met een stralende helblauwe hemel.

    Tegen 13 uur is het aan de nieuwelingen en tien minuutjes later worden wij in gang gefloten. Het zijn 8 rondjes van 9,5 km.
    Het toertje begint met een lange klim die ik bijna steeds op de kleine plateau neem (gebeurt echt zelden in de koers). Dit klimmetje is lang genoeg om helemaal op te sterven. Meteen nadien volgt nog een knikje. Dan afdalen en vals plat en dan komt nog een venijnig klimmetje. Net kort/lang genoeg om stevig door te gaan. Het duurt echter nog eventjes voor je echt helemaal boven bent, de uitloper is best wel nog gemeen.
    Dit hele eerste deel zit de wind plak op de kop of schuin in de flank. En de wind, die staat stevig.
    Na deze uitloper een ietwat scherpere bocht naar links en er volgt een geleidelijke afdaling met nog wat knikjes die net scherp genoeg zijn om de benen pijn te doen. Nog een venijnig bochtje naar links en een knik tot de aankomst. Daar is het vlakker en verder begint weer de lange klim.
    Het parcours was dus uitdagend, maar ook vlekkeloos. Steeds twee rijstroken breed op onberispelijke asfalt, nergens steentjes, nergens putten, paaltjes. Wat een zaligheid! En hoe anders zijn de supporters daar. Je wordt toch veel hartstochtelijker aangemoedigd (en ik kan het weten).
    De ploegleiderswagen mag volgen, dus dat geeft ook meteen een ander sfeertje.

    Ik heb het van de eerste ronde moeilijk. Hoogstwaarschijnlijk zit de knie, de twee trainingsloze weken en de drie extra aangekweekte kilo's er voor iets tussen. Van dat eerste ben ik zeker. Maar toch verloopt het allemaal erg bizar. Soms moet ik een gat laten, weet ik niet waar ik me het best nestel. Andere keren rij ik helemaal vooraan (het moet gezegd, met 30 starters is dat niet echt wereldschokkend). Na twee ronden windbreker spelen heb ik door dat ik me beter moet wegsteken. Op de lange klim gaat het moeizaam, de andere klimmetjes kan ik rechtstaand wel oprijden (dan is de knie braaf). Als Alice even later mijn facade ziet brengt ze me uit pure medelijde helemaal naar voor (waarvoor dank). Het werkt wel. Een ronde later roept ze me en doet ze teken. Ik ga meteen naar voor en ze gaat mee in mijn wiel. Maar ik weet niet wat ze bedoelt. Is het 'schuif nu naar voor' of 'maak tempo' of 'breng me naar voor'. Ik hou er eventjes stand maar laat me even later van het kantje drummen door een gekwiekste Zwitserse.

    Het is bijna finit met mij, dus ik kan voor mijn doodsreutel beter nog wat doen voor het team. Ik ga eens polsen. Ontsnappingspogingen worden meteen door de orde geroepen door de Bigla UCI-ploeg.
    Ik besluit even de kop te trekken en tempo te maken in de hoop dat dit de hegemonie kan breken. Als het tempo strak genoeg is lukt ontsnappen misschien wel. Ik hou er iet of wat de snelheid in tot voor de meet. Daarop neemt iemand heel krachtig over en ik moet alles uit de kast halen om het wiel te houden.
    Op de volgende lange klim is het meteen gedaan met me. Gelukkig zit ik helemaal vooraan en valt het in het peloton stil waardoor ik in de afdaling en de volgende klim nog kan aansluiten. Een ronde later en op exact dezelfde plaats is het voorgoed gedaan. Dit is echt parkeren voor gevorderden.
    Ik maak de ronde nog af aan een toeristentempo (toeristentempo letterlijk te nemen, ik heb al losrijdend vooral naar de omgeving gekeken). Aan de aankomst kijk ik naar de officials. Ze zien me, kijken me aan, maar er komt geen vlag bij te pas, noch de verlossende 'fin de la course pour le numéro...'. Ik rij nu extra traag naar de lijn, beetje bekkentrekkend, maar ze nemen me er niet uit. Oei en nu? Rij ik verder dan heb ik prijzengeld, maar mijn knie speelt nu toch echt wel op en het is nog minimum 10 geaccidenteerde kilometers... Ik stop er mee.

    Na afloop krijgen we nog eten, een drankje en een wafel van de organisatie. En het ontbijt en de overnachting was ook al gratis. Super toch! Ze willen de koers echt groot maken en het zal ze wel lukken zo (parcours-ontvangst...). Er waren nu al heel wat bekende (Vlaamse) gezichten...


    Wedstrijdstatistieken:
    58,51 km aan 33,1 km/u en maximaal 61,5km/u
    Plaats: DNF (30 dlnrs - ongeveer)
    Winnares: de kopman van Bigla, ik ben haar naam kwijt



    Nu volgen drie rustige weekjes: kiné en duurtraining.



    31-08-2009, 21:09 geschreven door elke  
    26-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrapping wedstrijden!

    Ik rij enkel nog in Luxemburg nu zondag. En dan nog in Kluisbergen (19september) en in Wilrijk (27 september).
    Al de rest wordt geschrapt.



    26-08-2009, 00:00 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag van een kinébezoek
    Ik ben vandaag naar de kinesist geweest (Kinéplus in Wilrijk-  lijkt me echt een goeie kiné met verstand van zaken).
    Het verdict: serieus overbelaste knie met overbelasting van verschillende pezen en van de ligamenten. Voornamelijk door het aannemen van een andere houding. Ze heeft mijn knie onderzocht, gemasseerd en ingetapet. Die tape ondersteunt het mediale ligamet en spoort de knieschijf wat beter.
    Ik mag fietsen, maar enkel door een normale houding aan te nemen (dus de voet niet verdraaien) en ik moet meteen stoppen bij (de minste) pijn... Das dus niet leuk .

    Misschien start ik in Luxemburg, maar de kans is groot dat ik daar snel terug voet aan grond moet zetten. Dus als de ploegleider nog iemand anders vindt, dan blijf ik thuis. Vindt hij niemand, dan probeer ik wel. Alle andere wedstrijden worden geschrapt. De kiné vermoed dat de knie tegen Kluisbergen terug in orde ben. Ik hoop het. Maar of de conditie dat dan ook nog is...

    Beetje ontgoocheld!

    26-08-2009, 00:00 geschreven door elke  
    23-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herentals
    Over het parcours kan ik kort zijn: rotparcours. Het toertje was 4,4km kort en telde heel wat bochten op smalle wegen, daarbovenop waren paaltjes, asverschuivingen of versmallingen de afremmers van dienst. Met 90 op banen van een auto breed met scherpe bochten en allerhande andere hindernissen... Het beloofde.

    De start laat op zich wachten en uiteindelijk beslist de organisatie dat we de eerste ronde achter de wagen afleggen. Officieel ter verkenning van de smalle en bochtrijke omloop. Maar eigenlijk willen ze camoufleren dat er nog niet op ieder kruispunt seingevers staan. Tijdens dat eerste rondje komt een auto zomaar uit een zijstraat op ons af. Gelukkig remt die. Maar geen seingever...
    Een rondje later staat dan ieder waar ze moeten staan (op kruispunten toch, gevaarlijke punten worden niet aangegeven) en wordt de koers op gang gevlagd. Ik heb het meteen erg moeilijk. Het peloton kan meestal maar met twee naast elkaar rijden. Net voor de bochten stropt het (bijna tot stilstand) om na de bocht op het lint te gaan. Volgende bocht idem: alles geven om iets verder weer alles toe te smijten. Pfff, lastig!

    Ik zat vrij snel stikkapot. Dus van het verdere verloop ben ik niet echt zeker. Ik denk dat ik rond 20km uit het peloton waai (het kan ook al vroeger geweest zijn). Ik kan nog wel terugkomen, maar dan moet er een groepje een gat laten... Dat groepje brengt me terug, even later er weer een gat... Ik denk dat ik zo nog tweemaal kan komen aansluiten om er dan na een van de volgende bochten terug af te liggen (deze keer enkel op mezelf te verhalen). Ik krijg bij de laatste keer de raad om meteen op te schuiven, maar nergens in mijn lijf vind ik een greintje moed om het ook te proberen. Gevolg: bochtje verder er definitief af. Samen met twee anderen blijven we wel hangen op enkele honderden meters. We komen zelfs nog voor een luttele seconde weer aansluiten, maar... Calvarie!
    Ik moet in de achtervolging even recupereren. Nadien ga ik ervoor. Alles geven samen met de twee anderen, lange beurten en maar beuken. Maar het kalf is verdronken en na enkele rondjes spartelen worden we uit koers gehaald.

    Dit was geen parcours om 90 rensters over te jagen, volgend jaar zien ze me hier niet meer. Het was wel een fantastische training, ik ben echt diep gegaan en zat van kilometer 1 in het rood. 20km jagen op een peloton in de hoop dat ze even stilvallen is verdomd lastig!

    De knie was nog niet ok, dus ook deze week doe ik het erg rustig aan. Vandaag (WTC-rit) had ik amper last, dus beter dan vorige week is het zeker al wel.

    Wedstrijdstatistieken:
    42,27km aan 36,5 km/u gemiddeld en 52,9 km/u maximaal.
    Plaats: DNF (87dln)
    Winnaar: Rowsell (won in Hoelede ook al)


    23-08-2009, 18:24 geschreven door elke  
    21-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanpassing kalender augustus + kalender september
    Augustus


    22 augustus
    : Herentals, 90km (15u00). Hier verwacht ik echt nog niet veel van...


    29 augustus: Sint-Katelijne-Waver, 88,2km (15u30)
    30 augustus: Ell (LUX), 78km


    Hopelijk houdt de knie het. Bij het minste stop ik om nog wat langer te rusten.
    Ik kijk uit naar Luxemburg!



    September


    05 september: Wenduine-aan-zee, 92,4km (15u00)
    06 september: Zwevegem, 83km (15u00)


    13 september: Colfontaine of Leeuwergem (iets meer zin in het eerste, maar ik moet nog eens navragen hoe de parcoursen zijn).


    19 september: Kluisbergen-Ruien, 102km (14u45). Onderdeel kampioenschap van Vlaanderen.
    Hopelijk kan ik hier mijn 14e plaats in het algemene klassement verdedigen. Maar ik heb toch wel wat schrik voor die Kluisberg!
    20 september: Muizen, 80,6km (15u00)


    26 september: Schelderode, 88km (15u00)
    27 september: Wilrijk (thuiswedstrijd dus! en dan nog de laatste koers dit jaar...), 90km (15u00)





    21-08-2009, 19:44 geschreven door elke  
    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update
    Zondag en vandaag een tochtje gedaan, tweemaal op zeer laag vermogen, met een hoge trapfrequentie en onder mijn hersteltrainingshartslag.
    Vandaag toch al een pak minder zorgen dan zondag. Zondag deed het nog pijn, vandaag was het eerder nog wat zeurderige last. Maar dit beterde naarmate het ritje vorderde. Stappen gaat ook al zonder pijn, ook trappen. Het ziet er dus goed uit!
    Morgen rust. Donderdag doe ik nog een rustig ritje, maar misschien toch al eerder op duurtrainingsniveau en met een drietal spurtjes. Heb ik dan geen last, dan treed ik aan in Herentals.

    18-08-2009, 22:16 geschreven door elke  
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrapping wedstrijden!
    Ik rij niet in De Klinge en niet in Haasdonk dit weekend. Misschien start ik in Herentals volgend weekend, maar die kans is ook klein.
    Sint Katelijne-Waver moet wel weer lukken...


    14-08-2009, 13:39 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeleden: opgave door blessure
    Mooi parcours. Het stukje bergop was vier renners breed maar de rest van het parcours liet opschuiven toe. Leuk parcoursje! Een rondje was 8km lang.

    Ik rij redelijk in de wielen, en schuif op wanneer het gaat. Ik zit al eerder naar de helft van het peloton, dan helemaal vanachter (mijn gereserveerde stekkie). Ik speel met een aanvalletje in het hoofd en probeer me in de carrousel van opschuiven en verachteren en weer opschuiven... te handhaven.
    Na een dertigtal kilometer begint de pees echter weer op te spelen en rij ik verder op souplesse. Dit gaat goed en ik kan nog steeds goed volgen. Over de pijn in de knieholte die ik al enkele weken heb maak ik me geen zorgen. Dat is een ontstekingetje op de pees en/of slijmbeursje. Dit ken ik en zolang het daarbij blijft is het gewoon soepel rijden en af en toe eens doorbijten.
    Twee ronden later doet de aanhechting van de knieschijf ook plots zeer. Waarschijnlijk door het aannemen van een andere houding. Dit is het signaal om er meteen de brui aan te geven, ik weet dat ik nu absoluut niet verder mag aandringen.

    Alle wedstrijden worden tot nader order geschrapt.

    Ik kom ooit in Hoeleden wel eens goed rijden, leuk parcours!

    14-08-2009, 13:37 geschreven door elke  
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brasschaat: 1000 euro race

    Onderdeel van het kampioenschap van Vlaanderen. Maar veel belangrijker: de eerste twintig mogen zich uitleven in een afvallingsrace met als hoofdprijs 1000 euro. Dit werkt als stroop op vliegen. Véél schoon volk aan de inschrijvingstafel. Uiteraard de mensen die een klassement te verdedigen hebben, maar ook profs die wel een wat extra zakgeld willen binnenhalen. Heel wat noorderburen tekenen present (renners wiens niveau toch een tikje hoger ligt - wegens meer sponsorinvesteringen). Oef, dit wordt afzien! 11 rondjes van 9,2km af te leggen.

    Het parcours telt twee kasseistrookjes. Eentje is heel mooi, perfect hoe kassei moet zijn. Op de tweede strook lijken de kasseien zomaar wat in het rond gestrooid, hier is het hotsen en botsen. Het verleidt velen tot cyclocross.

    De koers is echt rampzalig snel. Op de kassei en aan de aankomststrook kan ik recupereren, maar daartussen zit alles op het lint en is het afzien. Het is bijten om het wiel voor me te houden. Het is vloeken als er weer eens een gat valt en diep in het rood gaan om het toe te krijgen. Het is vertwijfeld kleiner schakelen om snel weer groter te klikken. Neen ik vind mijn ritme niet. Een troost is dat ik helemaal niet de enige ben. Het peloton is al mooi ingesnoeid na een drietal ronden.
    Ik heb het overgrote deel van de koers slechts een lint gezien. Enkel op de kassei stropt het wat, maar nadien gaat de gashendel weer open. Renners duiken hopeloos de steenslag naast de kassei in, in de hoop daar wat rust te vinden. Het regent bijgevolg platte banden en valpartijtjes. Ik blijf getrouw op de kassei.

    Straks valt het stil! Straks valt het stil! Meer suist er niet door de hersenpan. Maar het valt niet stil en een ronde later moet ik een gaatje laten. Ik keer nog wel twee keer terug, maar als je na een bocht een gat moet laten is dat omdat het op raakt en dan hangt het van de rest af of je nog kan terugkomen, dit is dan niet meer je eigen verdienste.
    Een beetje later lig ik er dan voorgoed af. Samen met iemand van RABC proberen we er de snelheid nog wat in te houden. We mogen nog een rondje doen. De volgende doorkomst worden we afgevlagd.

    Phoe, wat een koers! Ik heb het toch 56km uitgezongen. Henrion wint de koers, Koedooder de afvallingsrace.

    Wedstrijstatistieken:
    56,52 km aan 37,9km/u gemiddeld en 50,10 km/u maximaal.
    Plaats: DNF (87dlns)
    Winnaar: Henrion



    12-08-2009, 15:05 geschreven door elke  
    11-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK ITT: schrapping
    Geen BK tijdrijden voor mij, de bond geeft me geen startrecht. Jammer!

    De Klinge komt in de plaats (15u00).

    11-08-2009, 11:17 geschreven door elke  
    10-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puivelde: euforie kan snel omslaan
    Het parcours was vlak, met vier bochten en één smal stuk. We kregen 17 maal een ronde van 5,2km voor de wielen geschoven. Mijn doel vandaag was om eens wat vaker vooraan post te vatten.

    Ik start in het peloton en handhaaf me twee ronden in het eerste deel, nadien geef ik toe aan de schrik en zak ik langzaam af. Oef wat voelt dit zoveel beter! En ik kan weer drinken .
    Ontsnappingen zijn legio, maar vaak houden ze niet langer dan twee ronden. Halfkoers heeft zich dan toch een achtal kunnen losrukken. Bij die acht Patricia en Alice. Filip roept me toe te gaan afstoppen. Ok! Maar dit is een dubbele opdracht: eerst moet ik vooraan geraken. Ik probeer, maar ik geraak er niet. Sorry teamies!
    De laatste ronde zie ik iemand opschuiven en ik spring in haar wiel. Zij brengt me heel gemakkelijk tot helemaal vooraan. Mooi zo . De kop heeft meer dan 1 minuut voorsprong en we hebben nog 4km te gaan. Afstoppen hoeft nu niet meer, dus demarreren dan maar. Ik zet me recht. Iets verder begint het smalle deel en dat is mss in het voordeel van een eenzaat. Het valt te proberen. Achter me hoor ik Debboudt roepen: 'Amai da's schoon, het peloton terugbrengen op een teamgenoot'. Ze krijgt de repliek: 'ze moet het maar leren'. Dat is de stem van mijn favo ploeggenootje (not! ). Thanx a lot! In mijn ontsteltenis vergeet ik vooraan in te pikken. Ik bol bij de laatsten over de meet.

    Daar krijgen we super heuglijk nieuws. 'Tis Patricia! Tis Patricia!' Waaw, zo super! Als iemand het verdient... Euforie, blijdschap, zalig! Patricia glundert, ik glunder graag mee. Zij forceerde de ontsnapping, ze is een aanvaller pur sang. Mensen die de koers durven kleuren verdienen de bloementuil en eindelijk is het zover.

    Bij het inleveren van mijn nummer heerst er echter een begrafenisstemming. Net na de ceremonie worden de bloemen weer teruggevorderd. Blijkbaar hebben ze er nu pas de finishfoto bijgehaald . Blijkt dat de milimeterspurt toch in het voordeel van Charlotte uitdraait en Patricia tweedes is. Dju zeg, zo pijnlijk! Eerst het podium op mogen om nadien te horen dat het een vergissing was... Wat zal ze vannacht weinig geslapen hebben...

    Ze neemt haar revanche wel. Ik hoop het van harte!


    Btw: de pees was beter en speelde enkel bij grote verzetten nog echt op. Wat kleiner rijden is dus de boodschap.


    Wedstrijdstatistieken:
    90,83 km aan 38,4 km/u gemiddeld en 52 km/u maximaal
    Plaats: ? / 64
    Winnaar: Charlotte Van Damme

    10-08-2009, 00:00 geschreven door elke  
    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heusden: attaque

    Kermiskoers te Heusden met 94km af te leggen en dit in toertjes van een vijftal km's. Tweemaal per ronde worden we over een viaduct over de autostrade gestuurd (36 bruggen dus). Het parcours is meestal breed, enkel aan het familiepark Harry Mater is het smalletjes.

    Van de ploegleider krijgen we de opdracht vanaf de eerste ronde aan te vallen. De beslissing zou al snel kunnen vallen.
    Bij de start raak ik niet in de pedaal. Dus ik hang meteen in het laatste deel van de groep. Maar ik maak me geen zorgen. Het is hier lekker breed, dus ik zal wel vooraan geraken. Valt dat even lelijk tegen! Rij drie, dat was het record na 30km. Drie bochten later zijn er me weer 20 gepasseerd...
    Het regent aanvallen maar het peloton (of beter Thompson-Vlaanderen) countert alles. Niemand blijft langer dan twee ronden voorop, waardoor het tempo de hele wedstrijd door hoog ligt.
    Halfweg de wedstrijd schuif ik voor de zoveelste keer op en raak eens helemaal tot vooraan. Ik heb mezelf beloofd aan te vallen wanneer ik vooraan raak (al is het maar voor honderd meter) en belofte maakt schuld. Even is er nog die twijfel, maar halverwege de brug zet ik dan toch aan. Ik voel iemand meeschuiven en dat is geruststellend. Vol gas naar beneden. Overnemen doet mijn kompaan niet. Even later komt Melina aangesneld en dat is een zegen, want zij geeft zich altijd en onvoorwaardelijk. Met drie rijden we naar de eenzame koploper toe. Maar Melina is duidelijk te sterk en snijdt ons met een zeer scherpe overnamebeurt de adem af. Ik probeer over te nemen van die TGV, maar het gaat erg krampachtig. Wij lopen in op de kop, het peloton loopt in op ons. Bovenaan de brug is alles te herdoen.
    Een ronde heb ik het moeilijk, nadien voel ik me hersteld en wil ik nog wel eens proberen, maar de gelegenheid doet zich niet meer voor. Er volgen nog wel demarrages, maar het is ultiem een pelotonspurt die beslist over winst en verlies. Die laat ik aan me voorbij gaan.
    Ik denk dat ons team weinig vluchtpogingen gemist heeft.

    Ik ben tevreden. Uitgereden, eventjes aangevallen en goed gerecupereerd van die aanval.
    Alleen heb ik al een tijdje af en toe last van een pees in mijn knieholte en die speelde gisteren weer op. Hopelijk houdt die zich vandaag koest...


    Wedstrijdstatistieken:
    95,4km aan een gemiddelde van 39,4km/u en maximaal 55,7km/u
    Plaats: 48 / 58
    Winnaar: Sjoukje Dufoer (Thompson-Vlaanderen)



    09-08-2009, 00:00 geschreven door elke  
    03-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtige foto's van Krist Vanmelle: vakman!














    03-08-2009, 21:36 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Krist Vanmelle
    De eerste van Boezinge, de tweede van Erondegem.





    03-08-2009, 21:33 geschreven door elke  
    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erondegem: pannenkoek
    107 kilometer af te leggen in 5 maal 15km en 4 maal 9km in en rond het glooiende Erondegem.
    De wegen ken ik als mijn broekzak. Hoe vaak hebben we op woensdagtrainingen met de WTC elkaar op deze stukken valsplat niet het pleuris gereden. Dit ligt me wel. André waarschuwt nog snel voor het sterke deelnemersveld en drukt me op het hart vooraan te blijven. Het was er broeierig en er stond redelijk wat wind.

    Met dank aan een wagen van de official waarachter ik mocht stayeren kom ik nog net op tijd voor de start. Een combinatie van zeer ver weg gelegen kleedkamers en het lange parcours. De opwarming had ik allesinds gehad.

    We starten met 91 rensters. De eerste ronde gaat het rustig, vanaf de tweede ronde wodt de beuk erin gegooid. Ik heb het moeilijk en draai voor geen meter. Drinken gaat nog, maar aan eten kom ik niet. Dit zal lastig worden en uitrijden is alles waarop ik mag hopen.
    Naarmate de wedstrijd vordert is het steeds 'net wel of net niet'. Ik moet nooit grote gaten laten, maar mee in de wielen schuiven lukt me niet. Die gaatjes moet ik dan steeds weer dichten, hopend dat het stilvalt. Gaatjes worden met de rondes gaten en het kost steeds meer krachten om terug te komen. Het lukt me ook niet steeds meer alleen.
    Ik kan je verzekeren: als er op dat moment een fotograaf op de motor doodleuk naast je stervende zelf rijdt en duchtig foto's neemt, dan zijn de verwensingen niet veraf...
    Het peloton trekt nog eens stevig door om het gat op de kop te dichten. Iets later zijn we met vier gelost. Ik hang achteraan. De twee voor mij willen niet meewerken. De eerste is aan het opgeven. Dus ik rij naar voor en rij het gat dicht, al duurt het wel lang. Net dan begint het klimmetje naar de kerk. Afzien! Aan het stuk valsplat aan de meet moet ik eraf. Ik kom nog een laatste keer terug maar niet voor lang.
    De volgende doorkomst heb ik al een mooi gat op het peloton, maar de commissaris laat me doorrijden. En zelf stoppen doe ik niet. Toeme dat wordt nog een ronde afzien. Ik zet het wedstrijdgemiddelde (36,6) op het computertje en probeer dat te handhaven maar ik haal echt geen snelheid meer, alles doet zeer, de bezemwagen komt eens polsen (neen vriend ik geef niet op). Op een brugje wil ik uit het zadel, maar val tot twee maal toe terug in het zadel. Spierpijn, en geen beetje.
    De volgende rond mag ik stoppen.


    Wedstrijdstatistieken:
    89,90km aan 35,5 km/u en 53,6 km/u maximaal
    Winnares: Decroix
    Plaats: DNF


    Vanmorgen ging ik met de WTC meerijden, maar de regen was spelbreker. Lekker terug het bedje in en pas wakker om 12u30. Ik moet het dus niet verder gaan zoeken. Niet genoeg geslapen deze week.

    02-08-2009, 13:48 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs