Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch kampioenschap Geel
    Het BK wordt in Geel gereden over een parcours met als eenigste hindernis een duizendtal bochten. Er wordt door iedereen verwacht dat het kampioenschap zal beslecht worden in een massasprint. Er staat 123km op het menu of 15 toertjes van 8km.

    De vele bochten zorgen ervoor dat je nooit in je ritme raakt, het is remmen, optrekken, remmen, optrekken... Dit samen met een nat wegdek en de gevolgen laten zich al raden: valpartijen.
    Op dit 'stomme parcours' en met het 'stomme weer' kan ik nooit echt vooraan geraken en ben halfkoers het remmen en optrekken meer dan beu. Als we dan ook nog eens een zondvloed over ons heen krijgen heb ik het helemaal gehad... Nu worden de bochten nog veel voorzichtiger genomen en speelt het accordeon-effect des te meer. Thompson-Vlaanderen controleert de koers en laat niemand echt wegrijden. De maximale voorsrpong van een van de vele vluchten is 1'30". Onze ploeg toont zich ook, Lien en Elien kiezen elk eens het hazenpad, maar worden terug ingerekend of vallen jammer genoeg.
    Naarmate de koers vordert krijg ik het bij het optrekken steeds lastiger en probeer ik vooral het peloton te houden. Even slaat ook een schuiver van het achterwiel in de benen.
    In de laatste ronde valt het peloton nog in brokken. Waarschijnlijk onder impuls van de beslissende demarrage van Liesbeth De Vocht. Ik reageer te laat en krijg het gat dat voor me ontstond niet meer gedicht.

    Ik kom als 62e, en met een slecht gevoel, over de streep.
    Liesbeth De Vocht wordt op zeer knappe wijze kampioen. Zij weerstaat in de laatste kilometers het peloton en komt alleen toe.


    Woensdag heb ik een belangrijke afspraak: de nationale testtijdrit in Montenaken. Hopelijk heb ik dan betere benen!


    31-05-2010, 17:49 geschreven door elke  
    27-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wodecq: Foto's van Ticapictures.be








    27-05-2010, 21:23 geschreven door elke  
    23-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de ontsnapping (Foto van Krist)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-05-2010, 20:15 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wodecq: in de goede ontsnapping
    Koers in Wodecq belooft een stevig parcours. Na de verkenning is duidelijk dat het meevalt. Het is nooit stevig klimmen, maar wel steeds op en af. Een langere klim is erg smal, waardoor er voor de bochten in het peloton gesurplaced wordt.

    We starten met 72 voor 93km. Meteen kiest een Redsun renster, ik denk Latoya, voor de aanval. Iets later (derde ronde?) zit ik vooraan het pak. Wanneer er aangevallen wordt schuif ik mee. Het peloton laat echter niet begaan en komt terug. Ik beslis nu zelf door te trekken en we raken met drie weg. Jammergenoeg zie ik te laat dat de derde renster (waar ik me achter nestel) enkel mee is om af te stoppen. Doeltreffend want het peloton is alweer daar. Jammer. De koploopster wordt ingelopen.
    Ik hou me nu een tijdje in de buik van het peloton. Tot plots iemand in de afdaling er vanonder muist. Ik begrijp niet waarom het peloton niet reageert, straks is ze weg! Ik besluit dan zelf de sprong te wagen en draai de gas helemaal open. Wanneer ik bij haar aansluit merk ik dat er twee gevolgd zijn en dat we een mooi gaatje hebben op het peloton. Sein om over te nemen dus! We werken goed samen en al snel hebben we de jurywagen achter ons (en goeie muziek van de rode vlag voor ons). De eerste twee ronden van onze ontsnapping kan ik nog mee helpen, maar ik krijg het steeds kwader en krijg krampen in beide kuiten. Vanaf nu kan ik geen kop meer nemen. Wanneer ik in de bergaf mijn goodwill wil laten zien bekoop ik het bij een volgende bergop. Een Engelse krijgt het geweldig van me op haar heupen en begint met een spelletje 'gaten laten vallen' en 'in de granskant proberen krijgen'. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom, ik heb ze mijn woord gegeven: met een 4e plaats ben ik tevreden, ik zal echt niet meespurten. Gelukkig bekommeren de twee anderen zich meer om de voorsprong dan om mijn zwanenzang en draaien zij wel gewoon rond zonder tempoversnellingen. 
    In de voorlaatste ronde moet ik het groepje op de lange klim laten gaan. Ik moet twee keer stoppen met trappen om te strechten, de tweede keer kan ik amper mijn hiel nog naar beneden drukken van de kramp. Nu probeer ik vooral mijn vierde stekje te behouden. Daarjuist hadden we nog 1 minuut (maximaal 2'). Ik vraag me af hoeveel dat in afstand betekent, kan ik dit nog houden?
    Maar al snel komt het antwoord, iets voor de aankomststreep spurt het peloton me voorbij. Thompson-Vlaanderen heeft de voorsprong naar 25" gebracht. Ik kan nog even het peloton houden, maar een volgende kramp slaat me ook uit deze groep. Er rest me nog een doel: de gelosten uit het peloton voorblijven...

    Een Britse wint de koers in een massasprint. Aangezien enkel de eerste 20 worden genoteerd weet ik mijn plaats niet, maar het zal rond 40 geweest zijn... 

    23-05-2010, 20:12 geschreven door elke  
    17-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beauraing: platgevallen, maar toch nog kunnen finishen

    Beauraing is een van de weinige 'klimkoersen' die wij op onze kalender hebben staan. Het is dit jaar ook het kampioenschap van Wallonië.
    Door het te late startuur wordt er een rondje van het totaal afgeknibbeld: 9 keer 8,8km, met 58 starters.
    Het is een mooi parcours met twee klimmetjes en een smalle afdaling. De eerste klim is de langste en die krijgen we meteen na de start. Deze is heel breed, begint meteen met het steilste stukje en vlakt dan uit. Bovenaan is er geen beschutting meer voor de wind, dit maakt het laatste stuk nog het zwaarste van het parcours.
    Na een korte afdaling volgt een tweede klimmetje. Deze is niet zo lang, maar iets steiler. Ook hier is er geen beschutting, de wind staat hier schuin links.
    De afdaling is smal en daardoor gevaarlijk (onherstelbare verscheuring van het peloton). Vorig jaar zat ik daar gevangen achter twee angsthazen, waardoor er een gat viel. Na deze afdaling volgt een brede steenweg. Hier wordt tradidtiegetrouw stevig doorgereden, de wind zit hier in de rug (we rijden tot 74km/u - ik heb te weinig versnellingen hiervoor...).

    De eerste ronde zoek ik gaatjes, ik wil deze keer niet na de afdaling moeten jagen op een losgeslagen peloton. Dat hoeft nu gelukkig niet, ik moet enkel het wiel voor me proberen houden. Bij het begin van de tweede ronde schuif ik op en zit ik helemaal vooraan, net dan beginnen ze te demarreren en ik spring mee, het stokt en er volgt een nieuwe demarrage die ik ook beantwoord, maar ik voel al snel dat de benen niet goed zijn vandaag. Bij de derde prik ben ik blij dat ik een heel peloton de tijd heb om te bekomen. Ik eindig achteraan.
    Wanneer ik nu opschuif is het enkel om te anticiperen, bij ontsnappingspogingen hef ik echt mijn achterwerk niet meer, zelfs niet als ik in eerste stelling zit.
    Ronde na ronde krijg ik het lastiger op de lange bergop en in de 5e ronde moet ik een gat laten. Samen met een ploeggenootje en een Lotto-madam krijgen we het nog snel dicht en op de tweede klim blijven we goed in de groep hangen. Maar in de afdaling rij ik recht in een putje en meteen hoor ik de voorband leeglopen. Nu, net nadat ik terug kom aansluiten, wat een rotmoment! Geen enkele auto is hulpvaardig en ik vermoed dat het de bezemwagen zal worden. Gelukkig stopt de wagen van RABC. Ik krijg van hun een wiel (en amai, echt een goedlopend wieltje) en in al hun altruisme nemen ze me nog mee achter de auto ook. Zelfs nadat ik mijn bocht mis en even het decor in vlieg, wordt er mooi op mij gewacht. Het duurt dan ook niet lang of ik kan de aansluiting opnieuw maken, voor de aankomst zit ik al uit te hijgen.
    Vanaf nu is het iedere ronde opnieuw vechten om het peloton te houden. In de laatste ronde moet ik ze nog heel eventje laten gaan, maar op de tweede klim kan ik terug aansluiten. De spurt in dalende lijn laat ik aan me voorbij gaan.

    De Australische Spratt wint de koers, ik eindig 37e.



    17-05-2010, 12:30 geschreven door elke  
    14-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrapping wedstrijden
    Er zijn verschillende wedstrijden uit de voorlopige kalender geschrapt.
    De wedstrijd morgen in Houthalen rij ik niet. Ik ben te vermoeid van de trainingen deze week en heb nog een extra dagje recup nodig.
    Muizen en Kester zijn van de kalender gevallen (het is echt zielig de dameskalender ), er wordt amper iets georganiseerd...

    14-05-2010, 18:34 geschreven door elke  
    10-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Burcht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Proberen het wiel van de ontsnapten te houden om weg te raken.
    Bron nog onbekend.

    10-05-2010, 21:57 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bredene
    De foto's zijn duidelijk Krists style (Krist Vanmelle).
    Wie zit daar in vierde stek...





    10-05-2010, 20:05 geschreven door elke  
    09-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers Burcht
    Vandaag koers in Burcht. Mijn eerste echte 'kermiskoers' na de val in Deerlijk. Het is een bochtige omloop met veel auto's langs het parcours geparkeerd (en ook regelmatig eens op het parcours - grmbl). Er staat 99km op het programma, of 18 rondes. We vertrekken met een relatief kleine groep in vergelijking met vorige koersen.

    Vanaf de eerste ronde zijn we in de aanval en ik schuif op om mee te doen. Na wat schermutselingen raakt Annick weg. Niet veel later wordt ze echter terug ingelopen. Daarna volgen weer ontsnappingspogingen, de eerstvolgende die standhoudt telt twee ploegmaten. Nu trekken we allemaal aan hetzelfde zeel en we stoppen goed af. We nemen de kop om het tempo te drukken en springen mee achter ontsnappingspogingen. Tot grote frustratie van de rest loopt het verschil zo op tot 45". Maar toch komt het peloton terug. We naderen nu het einde van de wedstrijd en ik zit door mijn beste krachten heen. Ik zit zeer dicht tegen krampen en laat me wat afzakken. Er vertrekt een groepje van drie en deze zingen het uit tot de meet. Op dat moment zijn we nog slechts met een dertigtal in het peloton, er is zeer stevig gereden! Dit geeft me de goesting om me eens aan de spurt wagen voor de ereplaatsen, met dertig is het al iets overzichtelijker sprinten. Maar ik heb niets meer over en moet al snel het kopje laten hangen.

    Martine Bras wint de koers, ik eindig 30e.

    09-05-2010, 21:32 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste foto's Bredene (Krist Vanmelle)






    09-05-2010, 19:38 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bredene (KvV)
    Dit onderdeel van het kampioenschap bestaat uit een rit in lijn van 45km en dan nog een zevental plaatselijke rondjes in Bredene, samen goed voor 100km. Het parcours telt niet veel hindernissen en bestaat in hoofdzaak uit mooie brede steenwegen. Op 28km ligt een kasseistrook van 2km lang, daar zal de schifting gevoerd worden.
    Het is tevens het kampioenschap van West-Vlaanderen.

    Na een rommelige start vertrekken we. Ik zit in het wiel van ploegmaatje Goedele, 'meesteres in het rijden in een peloton'. Ik zal de hele koers dicht bij haar proberen blijven om wat ervaring op te doen. Ze heeft dit al snel in de mot en toont zich een fantastische leraar. Ze neemt me de hele eerste koershelft op sleeptouw. Ontelbare tips en tricks later rij ik vooraan het peloton, jawel! Nuja, het is een constat 'op en neer', vooraan postvatten om even later weer te verachtern om weer op te schuiven etc. Maar wat leer ik veel bij!
    Niet veel voor de kasseistrook zitten we samen op kop van het peloton, net voor de strook moeten we nog een tiental laten voorgaan, maar ik zit wel lekker waar ik moet zitten. Ik heb geen moeite te volgen en moet geen gaten toerijden, het is eens iets anders .
    Er volgen prikjes en heel af en toe probeer ik ze te beantwoorden, maar het zal een gesloten koers blijven, niemand krijgt veel vrijheid.
    Wanneer we aan de plaatselijke ronden beginnen worden de prikken en ontsnappingspogingen talrijker. Soms ga ik mee of heel even trek ik zelf ook door. Ik begin het verslavend te vinden! Maar het peloton laat niet begaan en de waakhonden zijn talrijk (ter beveiliging van de ontsnapping en voor de provinciale titel).
    In de laatste kilometer laat ik het peloton voor wat het is, deze aankomststrook met versmallingen vraagt om problemen.

    Silversides wint de koers, Verbeke het kampioenschap.
    Ik ben 66e.

    09-05-2010, 11:50 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs