Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    31-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ell (www.ticapictures.be)








    31-08-2010, 21:43 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend à Ell (Lux)
    Vorig jaar mochten we kennis maken met de top georganiseerde koers in Ell. Dit jaar gingen we voor de tweedaagse: een tijdrit op zaterdag en op hetzelfde parcours de wegkoers op zondag.

    Zaterdag komen we rond de middag aan in de jeugdherberg. Spulletjes uitladen, eten en naar de koers. Het parcours is exact zoals het in mijn geheugen gegrift staat: steeds op en af, mooie brede en goed geasfalteerde wegen. Ik kan iedere bocht nog dromen.
    Het tijdritvehikel wordt afgesteld (achteraf gezien stond het zadel toch wat laag) en de opwarming kan beginnen. Tegen het moment dat de fietsen op de rollen worden geïnstaleerd breekt een storm los. Tessa en Ilse mogen de tijdrit in die storm afwerken (chapeau), ik sta terzelfdertijd helemaal te verkleumen aan de start. Ik beef, ril en shake en kan me maar niet verwarmen. Het is dan toch eindelijk aan mij om de zondvloed te trotseren.
    Na de start volgt de langste klim, nadien de steilste en vanaf halfweg gaat het vooral in dalende lijn (met hier en daar nog een knikje). Op die eerste klim ontploffen mijn benen, ze staan helemaal stram! De kou geselt me en ik geraak amper vooruit. Ik had beter op de kleine plateau gestart om het eerste deel naar boven te trippelen, nu zit ik te stampen en zwoegen. Met de tijdritshifters misschakel ik me dan nog zodat ik helemaal geparkeerd sta. Maar zelfs aan een slakkengang geraak je nog tot de top en na de afdaling begin ik eindelijk wat warm te lopen. De tweede klim gaat al iets beter en vanaf dan vind ik mijn ritme. Was de tijdrit maar 20km langer!
    Ik kom dus meer dan ontgoocheld aan de ploegauto en ben uiteindelijk 21e in 15'25 en op 1'25 van de winnares; op 9,5km echt een belachelijk groot verschil, een echte blamage.


    Zondag is het koers over hetzelfde parcours: 8 rondjes van 9,5km. Kort koersje, maar zeker lastig genoeg!
    Het is zaak de goeie ontsnapping niet te missen, dat is meteen de opdracht voor de Sprinters. Na heel wat schermutselingen van in de eerste ronde raakt dan toch een groepje weg met Annelies. De opdracht wordt nu de vlucht beschermen. Dit lukt aardig en enkel Dufoer raakt nog vooraan. Er trekt zich later nog een groepje los en ik kan net niet aansluiten. Vanaf nu voel ik iedere helling. Op het vlakke probeer ik nog enkele keren mee te schuiven, maar daar blijft het bij. In de laatste twee ronden moet ik de koers vooral ondergaan.
    In de spurt probeer ik wel nog mijn plaats op te eisen (Ilse helpt me), maar ik verspeel mijn vijfde positie bij de laatste bocht. Op de laatste bult voor de streep is alles uit de benen gevloeid en mag ik de spurt vergeten.
    27e/36, Annelies wordt 6e en Dufoer wint de koers.

    Ons ploegje heeft een mooie tweedaagse gereden.



    31-08-2010, 21:36 geschreven door elke  
    22-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Klinge
    Na een tiendaagse met slechts 40km op de teller ging ik wat snelheid zoeken in De Klinge, een koers die als lastig te boek staat. 94km op de teller met de helft van het parcours door de polders. Daar staat de wind recht op de neus.

    We starten met 110 rensters. Of althans, dat was de bedoeling. Enkelen missen het startschot (het was me ook nogal een chaos) en ook de bezemwagen is niet present. Wij weten nergens van en er wordt meteen goed van jetje gegeven. In de polders moeten de eersten al lossen en rond me wordt er 5 keer net niet gevallen. Dit is geen parcours voor zo een grote groep...
    Consternatie alom wanneer de speaker ons bij de doortocht waarschuwt dat er een herstart volgt.
    Bij die herstart raak ik verdorie niet in mijn pedaal. Ik krijg mijn voet pas ingeklikt bij poging 5. Het peloton wacht niet natuurlijk (de opwarming hebben we al achter de kiezen en iedereen weet nu dat je vooraan moet zitten) en ik kan meteen aan een stevige inhaalrace beginnen. ik ben niet de enige, maar mijn compagnons moeten al heel snel de strijd staken. Net aan het begin van de polders hang ik weer achteraan de groep. Maar er vallen nu overal gaten en ik krijg er maar enkele gedicht. Ik probeer nog met de moed der wanhoop, ik trek enkele sprinten maar kan de aansluiting net niet maken. Het is een veeg teken wanneer je noodgedwongen je heil moet zoeken in een groep gelosten, die ikzelf daarvoor nog in de steek liet... Met mijn teamgenoot rukken we ons los en we blijven een tweetal ronden hangen op een 500 meter van de groep. Regelmatig rijden we nieuwe gelosten voorbij, maar zelden krijgen we hulp van hen. Als we het voor de volgende doortocht niet gedicht krijgen mogen we ons gaan douchen. Ik geef nog eens alles en ben nu alleen weg, maar het is duidelijk oorlog in het peloton voor ons, want ook zij versnellen. Een ronde lang jaag ik nog verder, maar dan al is alle hoop vervlogen. Aan de meet word ik, na 5 ronden, uit koers genomen.
    Het stomme gesukkel koste me mijn koers! Maar ik heb er anderzijds wel een heel mooie training van kunnen maken en had een goed gevoel. Nu geef ik nog eens twee weken alles (volgend weekend koers ik met de ploeg in Luxemburg) om zo hopelijk klaar te zijn voor de Ardeche.

    DNF. Arys wint voor Belmans.

    22-08-2010, 17:45 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Klinge (Krist Vanmelle)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-08-2010, 15:23 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Klinge (Luc Blouwe)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-08-2010, 15:23 geschreven door elke  
    10-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heusden deel 2 (ticapictures.be)








    10-08-2010, 22:06 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heusden (ticapictures.be)






    10-08-2010, 19:27 geschreven door elke  
    09-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heusden (Luc Blouwe)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-08-2010, 11:46 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heusden en Puivelde
    Zaterdag de 'bruggenkoers' in Heusden. Zondag een vlakke vluchterskoers die er geen was.

    Zaterdag: Heusden
    Het regent de hele namiddag en het zal niet ophouden. Aangezien er twee stroken klinkertjes in het parcours liggen is het bang afwachten of de banden genoeg grip zullen hebben. Na een fiasco aan de inschrijvingen heb ik mijn nummer 30 minuten voor het begin. Dat is nog net genoeg tijd om me om te kleden, opwarmen mag ik vergeten. Gelukkig zijn we maar met 50 en is iedereen de eerste ronde erg voorzichtig.
    Op de klinkers en de geschilderde vluchtheuvels laat ik toch voor de zekerheid wat extra ruimte.

    Ons ploegje probeert regelmatig weg te raken. Goedele, Elien en ikzelf wisselen elkaar af in het aanvalswerk. Op een bepaald moment zie ik Lensy zich opmaken om er vandoor te gaan, dan moet je niet twijfelen en ik spurt bergop alles uit mijn lijf. In de afdaling blijf ik spurten want ik heb ze nog niet te pakken. Onderaan de brug zit ik dan toch in haar wiel, maar het peloton komt ook aansluiten.
    Iets later schuif ik mee met iemand van Emversport. Een Australische (wat zitten die toch al de hele koers irritant af te stoppen - terwijl er niemand voorop rijdt) schuift ook mee. Met drie zijn we weg, maar het peloton laat niet begaan en voor de meet worden we gegrepen. Een ronde later probeert Elien nog eens en ze raakt wel weg. Ik wil gaan afstoppen, maar net dan begint het serieus te regenen en het slaat even in mijn benen. Na drie ronden geeft de speaker nog steeds 40 à 50 seconden voorsprong voor de kop, status quo dus. Het is nu of niet. Ik schuif op de brug naar voor en begin dan op het kantje het tempo te drukken. In het smalle deel aan Harry Mater leg ik samen met twee Aussies de boel stil. Niemand kan nog door en het tempo wordt stevig gedrukt. Aan de meet is er een minuutje bijgekomen, de kop heeft nu 1'45". Missie geslaagd, Elien mag ervoor gaan sprinten.

    In de laatste ronden raakt niemand nog weg en het wordt een pelotonspurt op natte klinkers. Daar bedank ik voor, ik word 34e. Elien wordt tweede, de Australische Light wint.


    Zondag:Puivelde
    Puivelde was vorig jaar een vluchtkoers (met een pijnlijk slot voor onze ploeg), grote kans dat het dit jaar ook zo wordt. ik ben dus wel gemotiveerd. Vorig jaar probeerde ik een hele koers lang vooraan te geraken en lukte dit me slechts een keertje. Dit jaar moet dit toch al veel vlotter lukken en wie weet dan...

    De eerste ronde rij ik vooraan en ik probeer me daar te handhaven. Maar ik ben echt niet goed vandaag en bij de eerste prik weet ik al snel dat aanvallen niet gaat lukken. Dit wordt nog eens ouderwets afzien achteraan de groep. Mijn hart en longen kunnen het aan, het zijn de benen die zeer doen. Gisteren in de regen had ik maar 1 bidon uit, misschien dat de spieren daardoor wat averij opliepen... In ieder geval, ik kan geen plaatsen winnen en heb last mijn stekje te behouden, een echte offday.
    Vluchtpogingen zijn legio, maar niemand raakt weg. Zelfs een groepje van een tiental dat zich losscheurt (met de favorieten) kan niet wegblijven. Het peloton houdt er de vaart goed in en de wind doet de rest.

    Ik hoop op beterschap in het tweede deel van de wedstrijd. Helaas, het hoogste haalbare is vandaag de koers uitrijden. Dat doe ik ook en ik word 59e. Marie Lindberg blijft nog net een pelotonspurt voor en wint verdiend.

    09-08-2010, 11:45 geschreven door elke  
    06-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kortessem (Krist Vanmelle)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-08-2010, 21:52 geschreven door elke  
    05-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kortrijk Koerse
    Een vrije dag en dan toch de wekker om 6u45 moeten zetten. Pijnlijk, maar het is voor het hoger belang .

    En wauw, wat een mooi parcours. Vanavond rijden de mannen profs en dat is eraan te zien. De wegen zijn erg breed, zoals wij ze zelden onder de wielen krijgen en de aankomst geeft zelfs mij vertrouwen om mee te spurten. Het parcours heeft een bult, die best nog lang en venijnig is. Niet om er echt af gereden te worden, maar wel om in het kopje te kruipen.

    De start wordt om 11uur geven, voor 9 keer 7km en met een peloton van 63 rensters. Er zijn slechts 4 Vlaanderen rensters, dus een vlucht maakt vandaag meer kans.
    De eerste ronden doe ik twee schuchtere pogingen, maar iedereen is op zijn quivive in zo een korte en snelle koers. Ik ben nog wat op zoek naar de benen en ben allang blij dat andere ploeggenootjes hun pogingen wagen. Op die klim vind ik de hele wedstrijd lang nooit het goede verzet, ik sta of veel te groot of zit overdreven snel te trippelen. Het resultaat is altijd hetzelfde: ik moet enkele plaatsen prijsgeven. Gelukkig kan ik vandaag goed opschuiven wanneer ik wil.
    Halfkoers zie ik een russische vertrekken. Ik zit eigenlijk veel te ver, maar ga er toch maar achterna. Even het halve peloton voorbij spurten en dan doortrekken naar de koploopster. Het kost me moeite maar ik krijg ze te pakken en neem meteen over. Maar het kind heeft geen zin meer in samenwerking en blijft gewoon in mijn wiel plakken. Gelukkig komt Elien (ploeggenoot) aansluiten en we zijn nu met drie. Nog steeds wil de Russische niet meewerken. Ze wil duidelijk enkel de premie van 25euro, niks meer. Pff, frustrerend. Die zal ze in elk geval niet krijgen, over ons lijk! Het tempo stokt en het peloton organiseert zich. In de laatste rechte lijn zie ik de kop van de groep op ons afdenderen en in de hoop dat de sleper niet met de centjes aan de haal gaat zet ik de spurt van erg ver in. Niets aan te doen, ik word nog door een vijftal gepasseerd en we zitten terug in de groep. Na de premie wordt er stevig doorgetrokken en de definitieve kopgroep is vertrokken.
    Niet iedereen legt er zich bij neer en ik doe ook nog wel een uitvalspoging, maar de vluchters worden goed beschermd. In de laatste ronde twijfel ik even om nog een attaque te wagen of toch maar eens mee te sprinten zoals het hoort. Ik besluit het laatste. Nuja, in het geharrewar voor de eigenlijke sprint ben ik op zoek naar gaatjes die niet ontstaan. Ik start dus vrij achteraan, maar heb een goed gevoel. In volle spurt zie ik een gat 1 plaats voor me, ik roep 'go!go!'. Maar diegene voor me durft er niet in te duiken, jammer want ik moet me echt wel inhouden en kan niet op snelheid komen.
    Ik word 36e, D'hoore wint de koers.

    05-08-2010, 19:01 geschreven door elke  
    02-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kortessem
    Nog eens een koers in Limburg. 89km op het menu met voornamelijk brede wegen, wat op en af maar niet dat je daar in een peloton erg veel last van hebt.

    Er wordt van in het begin goed doorgevlamd. Regelmatig strekt er eens iemand de benen, maar nooit geeft het peloton zijn zegen. Ook ik probeer twee keer, maar ik heb vandaag absoluut niet de dash, de kracht om weg te raken en hou al snel de benen stil.
    Ik probeer me nu een hele koers te sparen, opschuiven wanneer ik kan, maar vooral geen krachten verspelen. De wind is te stevig en het peloton te vastberaden. Schermutselingen zijn legio, maar alles blijft mooi samen. Ik kan me vandaag op de relatief brede wegen wel goed in het peloton houden (in Strijpen kreeg ik een supertip, en echt het werkt ).
    In de derde laatste ronde probeert Elien nog maar eens weg te raken (poging vier ondertussen?). Op het moment dat ik naar voor schuif om af te stoppen gaan er twee in de achtervolging. Jammer genoeg trekken ze te stevig door en mijn ploegmaatje die al een tijd tegen de wind aan het vechten was, moet hen laten gaan. Ik blijf vooraan, bedacht op een tegenaanval. Deze komt er van Potums en ik ga achter haar aan. Nu hebben we wel een gat en aan de meet pikken we Elien op. Maar we hebben gedrieën niet genoeg in onze tank. We nemen wel afstand, maar de overnames zijn niet krachtig en snel genoeg. Ik kan zelf ook niet sneller, ik ben vandaag niet sterk genoeg zoals ik in het begin ook al voelde. Maar we zijn weg en moeten maar anderhalve ronde meer. Het peloton zien we niet meer, rijden dus. De kop zien we ook niet meer.
    Op de grote steenweg zit het peloton plots wel weer op onze hielen. Vlaanderen heeft zich nog eens georganiseerd (rare koersstrategie toch dat ze al een heel jaar hanteren...) en komt ons terug halen. Iets verder klinkt de bel voor het peloton, Vlaanderen heeft nog een ronde om de situatie recht te trekken. Voor de kop zullen ze uiteindelijk 15" tekort komen. De spurt in dalende lijn laat ik aan me voorbij gaan, niks voor mij, ik heb mijn poging gewaagd...
    Geen uitslag beschikbaar, maar het zal rond plaats 50 geweest zijn.

    02-08-2010, 21:39 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs