Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    31-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gent-Wevelgem in het peloton
    De dames-versie van de klassieker telt 115km, met kemmelberg-monteberg-baneberg-kemmelberg-monteberg als smaakmakers. We starten met 169 aan de nerveuze wedstrijd in een aangenaam zonnetje. Bij de neutralisatie gaat het er supernerveus aan toe en de eerste valpartij is al na 100 meter een feit. Eens de wedstrijd op gang gevlagd, keert de rust ietwat terug. Het is moeilijk om vooraan te blijven, het is een constante roulette, een constant overspoeld worden door nieuwe golven. Bij de aanloop naar de kemmelberg wordt op de kasseien in Kemmel opnieuw gevallen. Ik kan erlangs maar begin aan een inhaalrace op het stuk valsplat. De Kemmel rijd ik goed op, beter dan ooit, ik moet zelfs twee maal bijschakelen . Na de smalle afdaling volgt meteen de Monteberg waarna we met ons groepje opnieuw aansluiten bij de eerste dertig. Ik shat dat het peloton aangroeit tot een honderdtal. Ik probeer positie te kiezen, maar het is aartsmoeilijk! De Baneberg is lastig, maar ook die verteer ik goed. We gaan meteen door naar Kemmel waar het peloton in kleine groepen uiteenspat. Op de Monteberg is het piepend de schade proberen te beperken. Met nog 35 kilometer te gaan zit ik in het tweede peloton. Er is een kopgroep van 8 ontstaan, daarachter het eerste peloton van een 40 tal en daarachter wij met ongeveer evenveel rensters. Op 15 kilometer van de aankomst komen we aansluiten en spurten we mt het peloton voor de 9e plaats. Het is een rare spurt, niet gecontroleerd, het lijkt alsof we in blok over de meet schuiven. Ik word 53e, Hall wint de koers.

    31-03-2014, 00:00 geschreven door elke  
    27-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Vlaanderen in Waregem
    Dwars door Vlaanderen voor de dames is niet meer dan een veredelde en erg korte kermiskoers met een poepchicke aankomstzone. We doen 7 plaatselijke ronden van 11km, zonder bijzonderheden. Het deelnemersveld is wel van een hoog niveau met vooral een indrukwekkende liv-shimanoploeg. Ze spelen het spel perfect, op de brede stukken tempo maken, net voor het smalle baantje de deur toe doen en het tempo op 30 leggen. Niets aan te doen. Ik mis door te twijfelen de kans om in de juiste ontsnapping te zitten, maar dat is koers. In de laatste 15km probeer ik nog te ontsnappen, maar liv-Shimano is onverbiddelijk. Massaspurt voor de 6e plaats levert me een 57e stek op. Amy Pieters wint.

    27-03-2014, 19:59 geschreven door elke  
    24-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.volledig verkleumd in Honnelles
    Bij de inschrijving vallen er hagelbollen uit de lucht, nadien schijnt weer mooi de zon. Ik vind het dan ook niet erg, af en toe een buitje maakt het wat selectiever en ik verteer regen meestal goed. We doen 110km in 12 ronden met twee beklimmingen per ronde en een kasseistrook. Even is er twijfel over het startuur, bij de organisatie heeft iedereen een ander uur voor ogen, 15u, 15u30,... Er wordt 15u15 overeen gekomen, maar 5 voor 15u beslissen toch te wijzigen naar start om 15u... Gelukkig is iedereen present.
    In de eerste ronde rijd ik goed vooraan, het parcours is selectief en de deur zal achteraan openstaan. Halverwege die ronde begint het te regenen en dat zal niet meer ophouden. Ik wil vooraan rijden en kan opschuiven, maar moet me uit de wind houden of ik bibber van mijn fiets. In het wiel is het nog enigszins vol te houden, maar daar krijg je het opspattend water over je heen. Ik probeer zo klein mogelijk te rijden en omwentelingen te maken, ik eet extra veel,... Maar na 30km voel ik niets meer in handen, armen, benen, zitvlak,... Ik ben doorweekt en voel niet meer dat ik op een fiets zit, voel de kasseien onder mij niet meer, misschakel voortdurend,... Bij de volgende doortocht zijn er nog 22 dames in de kopgroep, het worden er 21, ik geef op. Het nadeel van sinds enige jaren eindelijk terug op competitiegewicht te staan?
    Mijn ploegmaatje Shana houdt zich kranig en wint de spurt van 3. In Arizona won Marieke deze nacht ook al. 2 keer winst op 1 dag voor Autoglas Wetteren!



    24-03-2014, 09:49 geschreven door elke  
    18-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostduinkerke








    18-03-2014, 14:12 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede koers in Oostduinkerke
    De eerste kermiskoers van het seizoen wordt traditiegetrouw in Oostduinkerke gereden. Het is een parcours met toch wel wat bochten, wat het wat makkelijker controleerbaar maakt. De wind waait zachtjes, maar voelbaar. 
    We starten met 78 rensters, oef, niet het grote deelnemersveld van weleer! De koers telt 96km.
    In de eerste ronde zit ik met Ann-Sophie vooraan. Op het moment dat ik drink wordt er aangevallen. Mijn ploegmaatje gaat mee, ik steek snel de bidon weg en stop af. Dat doe ik bijna de helft van de wedstrijd, terwijl Ann-Sophie heel knap ronde na ronde voorop blijft. Halfkoers moet ik even de luwte in (afstoppen kost krachten),  een ronde later is er hergroepering. Terug naar voor dus en meebikkelen. Af en toe komen er scheurtjes, definitieve ontsnappingen komen er niet. Op drie ronden van het einde trek ik door, de vijf in mijn wiel willen niet meewerken, hergroepering en een nieuwe aanval. Dat is het, ik voel het! Maar ik moet 2 tellen inhouden, zit even op de limiet. Na die korte rust schiet ik me er toch achter, tevergeefs natuurlijk, maar proberen is alles wat je kan doen. Ik kom niet dichterbij en moet na een halve ronde terug het peloton in. Toeme! We spurten voor de 9e plaats. Ik begin vooraan, maar moet volledig verkrampt terug gaan zitten, ik wordt 15e van het peloton, 23e in totaal. Jesse Druyts wint de koers in een spurt met 8.


    18-03-2014, 14:09 geschreven door elke  
    10-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omloop Hageland - te veel valpartijen
    De UCI-koers Omloop van Hageland is een koers dat me ieder jaar wel ligt. Dit jaar doen we een grote ronde van 59km met een rush en een kasseihelling en 5 kleine ronden van ongeveer 13km met de Roeselberg en een rush aan de aankomst. We staan met 168 in het zonnetje te wachten op de start wanneer wordt omgeroepen dat het parcours in extremis gewijzigd dient te worden vanwege een brand op het parcours, net aan de kasseihelling. Voor mij klinkt dit ideaal, we doen een brede bergspurt in plaats van de kasseihelling die erg smal is en waar de plaatsing superbelangrijk wordt (iets waar ik moeite mee blijf hebben). De koers verloopt zenuwachtig en voor het bergje is het van dattum: Een massale valpartij op de derde rij maait 30 rensters tegen de beton. Velen blijven roerloos liggen, het halve peloton staat vast achter de slachtoffers. We moeten via het gras voorbij, weer inklikken, optrekken. De kop wacht natuurlijk niet, we komen zo meteen aan het bergje waarvan iedereen wist dat de koers daar zou openbreken (waarschijnlijk ook de reden voor de val). Overal rijden enkelingen en kleine groepjes in de hoop de aansluiting te maken. Helpers moeten wachten op hun topvrouw, anderen hebben mechanische problemen zonder dat de wagen al tot bij hun geraakt, na een bocht wordt opnieuw gevallen... chaos. Na het kasseibergje komen we al snel aan de eerste doorkomst. Na een vijftal kilometer sluit ik met zes anderen terug aan in het peloton. Van bekomen is geen sprake want daar is de Roeselberg al! Ik kom vrij goed door, kan wat plaatsjes winnen en geloof er weer in. Maar helaas! Bovenop de Roeselberg draaien we linksaf een kouterbaan in vooraleer we afdalen. Een Mexicaanse gaat er bij liggen, zonder reden, maar ik mag hier door weer voet aan grond zetten. Opnieuw in de achtervolging, maar er zijn maar weinig rensters zinnens om mee te werken. Vooraan is de koers ondertussen ontploft, zonder voldoende medewerking wordt dit onmogelijk. En inderdaad, de afstand wordt iedere ronde groter, twee ronden voor het einde worden we uit koers genomen. DNF.
    Positief is dat ik me een pak beter voel dan woensdag, de conditie stijgt. Positief is ook dat we met onze ploeg tweede staan in het jongerenklassement en de eerste Belgische ploeg zijn in het puntenklassement (voor Lotto en topsport Vlaanderen) en dat Daniëlle eerste niet-uci-renster spurt. Jammer is dat ik geen punten sprokkelen en zak naar een 25e plaats. 
    Armistead wint de koers voor Johansson.


    10-03-2014, 15:50 geschreven door elke  
    07-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doorkomst (Jozef Cooreman)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-03-2014, 10:04 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP Le Samyn-ploeg voor de start (foto patricia)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-03-2014, 10:03 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP Le Samyn
    Woensdag, 1e manche van de Lotto Cycling Cup in Dour. Het parcours is relatief eenvoudig. We doen een aanloop van 25km op brede steenwegen en doen dan vier toertjes van 22km met een kasseibergje en een neidig oplopende laatste kilometer. Na het fiasco van zaterdag weet ik niet wat ik mag verwachten,.

    Het gaat een stuk beter dan zaterdag, nog niet zoals op stage, maar mijn dieselmotor raakt al beter op toerental. In de aanloop kan ik al eens vooraan rijden of mijn plaats afdwingen. Ik twijfel om een wanhoopspoging te ondernemen, maar besluit me te sparen. Het is nog wat afwachten, pas bij de eerste doorkomst moet je vooraan geraken en het is pas echt van belang voor het kasseibergje. Ondertussen hangt een helikopter met camera naast ons, nog net boven de grond. Indrukwekkend zicht en bulderend lawaai. Cool, we komen rechtstreeks op het scherm!
    Bij het ingaan van de plaatselijke ronde wil iedereen zich positioneren. Dus nerveus gewriemel en een geweldige leerschool om te zien hoe die topprofs er altijd maar weer in slagen. Na een valpartij voor me maak ik makkelijk de aansluiting, maar veel tijd tot het bergje rest ons niet meer. We draaien rechts de kassei op, die liggen nog vrij glad onder de bomen. Ik wil op mijn kleine plateau schakelen, maar slaag er maar niet in. Op de grote dan maar. De beslissing valt nog niet, pas in de weides gebruiken ze de wind om het peloton uiteen te ranselen. Ik beland in de tweede groep. We rijden goed door, maar blijven op 2minuten hangen. Op de kritieke punten proberen ik steeds vooraan te zitten, zodat ik me niet door scheuren laat verrassen, de klim kom ik steeds bij de eerste 3 boven. De aankomststrook ligt me wat minder, maar voor de rest voel ik me bij de beteren. In de laatste ronde wil ik niemand zomaar laten rijde, even zijn we los, maar het peloton komt terug. In de laatste kilometer positioneer ik me goed, maar de benen zijn op, 97e.

    Als ik na de koers de uitslag zie, dan besef ik dat het eerste peloton enkel namen bevat van toppers die ik echt nog niet kan volgen. Maar de eindspurt van mijn groepje had beter gekunnen.
    Johansson wint indrukwekkend de massaspurt. Ik eindig in het klassement voor Belgische rensters 19e. Zondag staat de tweede manche in Tielt-Winge op het programma, een parcours dat me meestal wel ligt.


    07-03-2014, 10:00 geschreven door elke  
    04-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omloop het Nieuwsblad
    Om 9u45 hebben we met de ploeg afgesproken aan de start aan de Blaarmeersen. Het is fantastisch om zien hoe de ploeg al mooi alles heeft klaargezet. Er staat een tent, twee volgauto's een camionette, een uitgeschreven tactisch plan staat klaar, de bevoorrading ligt voor het grijpen, er zijn musettes,... Heel fijn om zien hoe de hele omkadering ervoor zorgt dat wij enkel aan de koers moeten denken. We twijfelen wat over lange of korte broek, gaan presenteren, hebben tactische bespreking en lachen wat met de supporters die met een hele bus aanwezig zijn.

    Om 11u20 volgt het officieuze startschot en wriemelen we richting Drongen. Tijdens de neutralisatie is er al een eerste valpartij waarbij Decroix roerloos blijft liggen, hopelijk herstelt ze snel van haar zware hersenschudding... De MUG zit achter het peloton en raakt maar niet voorbij, tot De Vocht als kampioene het peloton aanmaant volledig rechts te gaan rijden. Knap hoe zij verantwoordelijkheid opneemt.
    Eens de officiele start gegeven gaat het er relatief rustig aan toe. Ik heb de indruk dat de vrouwenkoersen ieder jaar tactischer worden. Iedereen weet dat de Nokereberg en de Tiegemberg geen slachtoffers zullen geven en dat je pas voor de Trieu vooraan moet geraken. De grote ploegen kijken naar elkaar. Jammergenoeg betekent een rustig tempo ook vele valpartijen. Bij de eerste grote valpartij sta ik als enige recht, rond me liggen rensters, waaronder ook mijn kopvrouw. Mijn achterwiel krijgt een snok. We raken allemaal weer relatief vlot in het peloton. De tweede valpartij kan ik makkelijk ontwijken. De derde gebeurt in de aanloop naar de Trieu. Op het moment dat ik me in het wiel van twee lotto's smijt en we gedrieen goed opschuiven vallen ze voor ons. Ik kan me opnieuw net recht houden, maar krijg de achterliggers in mijn rug. Ikzelf hou er weinig aan over, de derailleur heeft het ondertussen wel gehad en begint tegen te pruttelen. Geen tijd om te twijfelen, inklikken en gas geven. De kop zit ondertussen in Kluisbergen en ik moet absoluut vooraan geraken! Voorbij Kluisbergen zit ik rond de 60e plaats, na enkele wegversperringen moet ik wat plaatsen prijsgeven en ik draai ongeveer 100e de Trieu op. Niet ideaal, maar paniekeren doe ik nog niet, woensdag reed ik hier erg vlot naar boven, als ik dit nu doe kan ik zeker plaatsen winnen. Maar helaas, ik moet terrein prijsgeven. Ik rij helemaal niet vlot omhoog, ik kruip en kreun. Toeme! We dalen af richting Paterberg en proberen de juryauto's te ontwijken (maken het hier toch wel tricky!). We draaien de Paterberg op en zien de rest van het peloton op het laatste derde deel rijden. Ik geef nog eens alles in de hoop... maar een jury-auto pattineert en hindert ons. De auto proberen ze in gang te duwen, wij moeten ritsen om voorbij te raken. Koers gedaan. We rijden met een vijftal de kortekeer op, rapen in de afdaling enkelen op en zetten met een twintigtal de weg verder. Ladeuze, wolvenberg, kasseien van holleweg, Molenberg, Paddestraat, Lippenhovestraat... We proberen samen te blijven en te werken, niet iedereen is even gretig en net voor de Lange Munte besluit de politie dat het goed is geweest. DNF.
    Onderweg naar Gent worden we nog op een bui van jewelste getrakteerd, ik krijg het ijskoud en bibber richting Blaarmeersen.
    Ondertussen wint Amy Pieters en vertelt Emma Johanssen in haar Zweeds-Vlaams 'volledig naar de kloten te zijn' :).
    Slechte koers, zonder dat ik een verklaring heb. Jammer, maar revanche op woensdag!


    04-03-2014, 10:13 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omloop Geert Nachtergaele
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    04-03-2014, 09:49 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs