Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    30-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie ploegfoto voor BK (Geert Nachtergaele)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-06-2012, 22:51 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK (Florent Bouchat)






    30-06-2012, 22:50 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK (Tim Carton)








    30-06-2012, 22:50 geschreven door elke  
    28-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK Geel

    24 juni, 8u00, BK dames-elite met en zonder contract.

    Aangezien de start op een otiegelijk vroeg uur gegeven wordt, heeft onze ploeg kamers gehuurd in het Netepark in Herentals. Zo kunnen we ons in alle rust en zonder ochtendstress voorbereiden op wat toch een van de belangrijkste koersen is voor een Belgische renster.

     

    Op zaterdag gaan we met een delegatie het parcours verkennen. Twee jaar eerder reden we al eens een BK in Geel en toen was het parcours erg bochtrijk (en eigenlijk BK-onwaardig). Dit jaar zijn er gelukkig wat aanpassingen, waardoor het af en toe ook eens gewoon rechtdoor gaat en het centrum iets meer ontweken wordt. Een toertje is 15km, in totaal moeten we net geen 120km afleggen. De verkenning leert ons dat het parcours zelf weinig selectief is, maar dat de weersomstandigheden en de wind een groot aandeel in het koersverloop zullen hebben. Dat boezemt weinig angst in, windkoersen hebben we nu de laatste maand al wel voldoende tussen de kiezen gekregen.

    Na de verkenning gaan we naar het hotel en niet veel later rukt de kok aan met bergen pasta, wit brood, confituur, fruit,... Het is een gezellige boel aan de tafel, wat uiteraard het beste doet hopen voor de samenwerking morgen.

    Na het eten hebben we tactische bespreking en worden plannetjes gemaakt. The bottom line is vooral dat we niet achter de feiten mogen aanhollen. In iedere ontsnapping moet er iemand mee van Kontich, want onze ploegleider is zeker dat het geen massasprint zal worden. Annelies is kopvrouw, zij maakt kans op het podium.

     

    'S morgens ontbijten we om 5uur, daarna pakken we alles in om tegen 6u45 op de rennersparking aan te komen. We gaan gezamelijk het startblad tekenen en verheugen ons over het feit dat het nog steeds droog is.

     

    De start wordt gegeven en ik ben vooral bezig met me naar voor te werken. Ondertussen is Annelies erg bedreven en schuift ze mee met een belangrijke ontsnapping. Ik ben ondertussen ook vooraan geraakt en stop af. Toch worden ze terug gegrepen.

    Niet veel later gaat Brulee, De Vuyst reageert attent. Ik twijfel ook niet en spring erachter. Als Latoya de benen stilhoudt trek ik door, want dit is veelbelovend. Inderdaad, niet veel later zijn we met zes vertrokken (met ook Lodewijcks, Van Doorselaer en De Roover).

    Annelies VD hangt achteraan en 'mag niet meewerken'. Dat maakt vijf werkers en één sleper. Onze voorsprong schommelt voortdurend tussen 30" en 1'15 waardoor we voortdurend aan de bak moeten, in een wind die er alles aan doet om de krachten uit de benen te zuigen. Het wordt al snel duidelijk dat ik deze ochtend al niet met mijn goeie benen vertrokken ben :(.

    Het is ondertussen ook gaan regenen, wat maakt dat sommige bochten er spekglad bijliggen. Bijgevolg is het voorzichtig de bocht in draaien om vervolgens de gaspedaal vol in te duwen. Ik besef dat ik niet te vaak achter Sofie mag zitten, aangezien ze haar bochten echt bijna stilstaand neemt en nadien met het optrekken moordend te werk gaat. We blijven met vijf (+1) mooi ronddraaien, tot de neutrale motor ons toeroept dat er een groepje van zes op komst is. Wanneer ze aansluiten ben ik maar al te blij dat Annelies mee is. Yes, twee SVK'ers in de kop!

    Ondertussen zijn er drie Vlaanderen- en evenveel Lotto-rensters aanwezig. Het is duidelijk dat de profs het werk mogen opknappen. Ik nestel me achteraan, lekker uit de wind.

    Jammer genoeg komt een ronde later een grote groep van 11 aansluiten met nog eens wat Lotto's, Vlaanderen's, De Vocht, Kleo's en Arys, en wat Sengers'. Ai,dat zie ik niet graag gebeuren! Dit is te veel volk voor een kopgroep en niet veel later begint de demmarage-caroussel. Hier word ik langzaam gesloopt en moet ik harken. Er werkt zich een viertlal los, dat later om de titel zal strijden. Wanneer ik een bocht verkeerd uitglij en ik denk achteraan plat te lopen, is er een gaatje geslagen dat ik niet meer zal toekrijgen.

    Met nog twee ronden te gaan laat ik me opslorpen door het peloton. Hier wordt deze  erg traag gereden en in de hagelbuien zorgt het ervoor dat ik geweldig kou begin te krijgen. Uiteindelijk draaien we dan toch de laatste ronde in en gaan we met het peloton spurten voor een 23e plaats. Ik laat het aan me voorbij gaan, ik heb mijn koers al gereden. En gelukkig maar, want in de laatste bocht gaan ze tegen de vlakte met een heupbreuk en sleuelbeenbreuk tot gevolg.

     

    Enerzijds ben ik blij dat ik in de juiste ontsnapping zat, anderzijds is het erg jammer en schaamtelijk dat ik na 85km uit de kop heb moeten lossen. Achteraf gezien, met de slechte benen die ik had, heb ik er toch het beste uit gehaald. Als ik nu nog wat ervaring opdoe, zit er misschien meer in. Al is het koersen in de ochtendgloren toch echt niets voor mij!

     

    D'Hoore wint, dankzij Polspoel. Annelies rijdt een sterke wedstrijd, maar kon de aansluiting bij die vier net niet meer maken en wordt 13e.



    28-06-2012, 20:26 geschreven door elke  
    17-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raboster Zeeuwse Eilanden
    De eerste rittenkoers van het seizoen: een 2.2 UCI waaierkoers. Vorig jaar heb ik kunnen uitrijden en eindigde ik ergens 95e (op tientallen minuten). Het doel is natuurlijk om dit jaar beter te doen.

    Proloog
    Donderdagavond start met een proloog van 5km door het stadje Middelburg. Het wordt de eerste keer dat ik met mijn tijdritbeest kan koersen en dat geeft wel goesting. Om hem echt feilloos in bedwang te kunnen houden, heb ik er nog te weinig mee kunnen trainen. Ik hoop vurig dat de investering in die fiets niet nutteloos zal blijken. Aan de andere kant heb ik nog geen intervaltrainingen mogen doen (tot nu steeds duur en spurtjes), en een proloog is één lang interval. Veel twijfels maken me zenuwachtig, ik ben bloednerveus! De verkenning gaat goed. Het is redelijk bochtrijk, maar meestal breed genoeg. Het middenstuk is het lastigste met de wind op de snoet.
    Voor me start een prof, geen kans dus om haar in het vizier te krijgen. Achter me start een AA-drink prof (Brand dacht ik), veel kans dat zij mij zal inhalen... Ik kruip het startpodium op en ben klaar om alles te geven. 5,4,3,2,GO! Spurten en zo snel mogelijk die beugel in. Het eerste stuk gaat goed. Nico roept de perfecte dingen, zegt me de lijnen die ik moet rijden, ik word iedere seconde gecoacht. Ideaal voor mij. De bocht naar links gaat goed, maar de volgende bocht neem ik volledig verkeerd, remmen, bijsturen, vloeken en terug optrekken. Auw, nu begint het toch pijn te doen, en ik ben nog maar net vertrokken... De volgende bocht neem ik wat rustiger en kom ik perfect door. Het vertrouwen is er terug, maar de volgende bocht kom ik te breed uit en moet ik het fietspad op. Dju toch, verder staat nadar, dus ik moet eraf springen. Dat verloopt gelukkig allemaal prima. Het lastige stuk is nu bezig en ik draai echt vierkant. Mijn tellertje toont 39, het moet harder! Gelukkig is daar het eerste rond punt in zicht, vanaf het tweede is het wind mee. De laatste kilometer loopt wat bergop en in de laatste lijn is het echt sterven. Na de meet moet ik blijven staan, ik weet niet meer wat boven-onder-links of rechts is. Mijn keel, longen, borstkast,... alles brandt! Bij de ploegcamion duurt het nog even voor ik terug bij mijn positieven ben. 7'07 is het verdict, of 42 gemiddeld. Mja, niet superslecht, maar met ik ben met een 110e plaats niet tevreden. Misschien moet ik die tijdritmachine nog gewoon worden, of moet ik eerst wat intervallen mogen trainen, of als ik mijn bocht niet verkeerd neem...
    Slappendel wint met 6'21".

    Rit 2: Middelburg-Vlissingen 105km
    We zijn hypergemotiveerd en staan met de ploeg helemaal vooraan bij de start. In de neutrale start verlies ik echter iedere bocht plaatsen, mijn achterwiel zwalpt. Ik ben toch niet plat aan het rijden zeker? Na de officiële start hang ik al achteraan, pff. Eens de koers op gang geschoten probeer ik plaatsen te winnen, maar ik blijf zwalpen. In een bocht naar links is een put met water in. Ik twijfel nog een fractie van een seconde: er toch maar rond? Of plaatsen winnen? Ik kies voor het laatste. Bang! Plat natuurlijk. We hebben auto 23, koers over :(.
    Ik krijg een nieuw wiel en spurt tegen beter weten in naar de auto. Eerst mag ik er niet achter hangen van de jury, maar na wat discussiëren stemt hij in. Achter de auto terug naar de wagens. Ik rij op mijn grootste versnelling en wil nog bijschakelen. We rijden loeihard en toch naderen we zeer traag. Eens bij de auto's is het aan mij en ga ik van auto naar auto. Ik win auto's, verlies er weer, win er weer, enz. Sommige zijn vriendelijk en nemen me mee, anderen doen er alles aan om het me zo moeilijk mogelijk te maken. Het gaat zo een half uurtje door voor ik eindelijk bij de eerste wagens ben. 44,0 gemiddeld staat er dan op mijn tellertje. Een rond punt en een haakse bocht verder zit ik terug in het peloton. Dit had ik niet meer verwacht! Ik probeer wel op te schuiven, maar als de rest 50 rijdt, kan ik ook niet veel sneller meer. Een 20' later scheurt het en is het redden wat nog te redden valt. Na een half uurtje bikkelen is het achtervolgende peloton gevormd. We rapen stelselmatig rensters op (lek, valpartijen of eraf gewaaid). Plots zie ik rechts een Jayco- rensters staan en wachten er haar wat verder vier op. Dit moet ik in de gaten houden! Niet veel later schiet een sliert ons voorbij en ik spurt in het wiel van de kopvrouw van de jayco's. Allright, lekker peddelen tegen 50. Maar de auto komt helpen en we scheuren in twee stukken. We blijven met 8 over en draaien goed rond. Tot ze plots achter me roepen 'we zijn verkeerd gereden'! De begeleidende motor rijdt verder en wij draaien ons om. Wanneer we terug op het parcours zijn sluit het groepje van daarjuist aan. We zijn nu met een veertigtal en rijden 'rustig' binnen. Ik ben uiteindelijk 122e.

    Rit3: Westkapelle-Westkapelle
    Een rit over de afsluitdijk en de zeelandbrug en dat met 5 beaufort... De afsluitdijk begint al na 18km, het zal dus een snelle start worden. 
    De eerste kilometers gaan loeihard, om plaatsen te winnen moet je 55+ rijden. Van een brede baan gaan we naar een polderwegje en dat aan die snelheid is om problemen vragen: Inderdaad, er wordt in de eerste rijen gevallen en het domino-effect zet zich in. Massale valpartij. Rensters liggen verspreid op de weg of in de struiken. Ik heb gelukkig kunnen uitwijken naar een struik, maar het slagveld is onoverzichtelijk groot. Sanne blijft liggen en het ziet er niet goed uit. De koers wordt stilgelegd zodat iedereen geholpen kan worden. Een kwartier later wordt een tweede geneutraliseerde start gegeven, maar de goesting is weg. Niet veel later scheurt het al overal en op de afsluitdijk wordt er schifting gemaakt. We zijn met een groepje dat goed doorrijdt en we zitten tussen de auto's, alles kan dus nog. Maar... we worden verkeerd gestuurd, weeral! Omdraaien, inklikken en weer weg. De groep is nu te groot en er wordt te veel geprofiteerd en te weinig gereden. ik maak er een training van en doe zo veel kop als mogelijk. We rijden met een achttal rond, er hangen er 20 in het wiel. Voor de plaatselijke ronde komt de jury zeggen dat we uit wedstrijd genomen zullen worden. Ik besluit na het oprijden van de dijk door te trekken en ben alleen tegen de wind in aan het beuken. Net voor we van de dijk gaan komen er twee aansluiten. Ik begin te vroeg aan de spurt en wordt nog voorbij gestoken. Echter tevergeefs, want we worden niet geklasseerd.
    DNF dus.
    Zes dames zijn afgevoerd. Eén iemand is waarschijnlijk blijvend verlamd :(




    17-06-2012, 11:56 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proloog: sterven!






    17-06-2012, 10:54 geschreven door elke  
    14-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raboster: volg live!
    Nederlanders weten hoe ze een sport kunnen opwaarderen. vrouwenwielrennen is bij de noorderburen een volwaardige discipline, en wordt niet zoals in ons land stiefmoederlijk behandeld. UCI-koersen kan je er live volgen. Zo ook de Raboster driedaagse: check www.sterze.nl/live

    Vandaag rijden we de proloog: 5km in Middelburg. Vorig jaar een lastige omloop toch, met wat bochten en een passage met wind op kop mangs de haven. Vrijdag staat de eerste waaierrit op het programma van 105km. Zaterdag telt de afsluitende rit 131km, met o.a. een passage langs de zeelandbrug. 


    14-06-2012, 10:50 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belsele koers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De dagen vliegen voorbij (werken en trainen), en tijd vinden voor een verslagje te maken blijkt niet altijd makkelijk, waarvoor mijn excuses.

    Belsele is ieder jaar een makkelijke koers op een wat vervelend, weinig selectief en smal parcours. Het is een van de weinige koersen waar ik meestal genoeg over heb om iets te ondernemen, maar nooit echt voorbij de kop van het peloton geraak. Dit jaar is het parcours veranderd. Bij de verkenning valt vooral op hoe smal het overal is en hoe snel de bochten elkaar opvallen. En o ja, er staat veel wind! Zaak dus om vooraan te rijden en hopelijk in de goeie ontsnapping te zitten. 79 starters voor 80km.

    Bij de start sta ik ergens op de vijfde, zesde rij. Na de start ben ik meteen bezig met opschuiven en plaatsen winnen, niet makkelijk met al die bochten. daarnaast hebben Topsport Vlaanderen en Sengers er zin in en trekken ze van bij de start stevig door. Het stokt niet, ze zullen blijven gas geven tot ze weg geraken, als generale repetitie voor het BK. Ik wil erbij zijn! Bij de eerste doortocht zit ik zevende of achtste, ideaal dus. Maar het hele peloton wil blijkbaar in de ontsnapping zitten en het is een waar gevecht vooraan. Ik kan me niet blijven handhaven. Na een drietal ronden raakt een groepje weg en zijn er nog slechts 43 rensters in koers. Wat een slachting!
    Sengers en Topsport zet het blok erop en op dit smalle bochtrijke parcours kan je daar niets aan doen, gewoon ondergaan. Ik besluit dan maar om me te sparen en pas de laatste ronde nog eens iets te ondernemen. Het tempo daalt en recupereren is nu mogelijk. Het peloton blijft op 1'15 tot 1' 30 hangen, vooral omdat topsport dan toch begint te rijden (waarom? druk zetten op de medevluchters?).
    Mijn koers stopt echter nogal abrupt. In de bochten liggen vaak stenen van het formaat 'spoorwegkiezel'. Iedere ronde twijfel ik om erover te rijden om het vervolgens toch te doen. Het blijkt één keer te veel: ik rij erover en er volgt een knal. Mijn achterband staat meteen op de velg en ik heb veel moeite om me recht te houden. Plat en bezemwagen in :(.

    Foto Patricia Cristens


    14-06-2012, 10:43 geschreven door elke  
    04-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingsweekend Ardennen
    Dit weekend geen koers, maar klimkilometers maken in de Ardennen. Zaterdag reden we de La Chouffe Classic (160km) met behoorlijk wat hoogtemeters. Zondag viel jammer genoeg in het water, waardoor we maar 2u30 hebben kunnen trainen. Aan de andere kant, het was genoeg ook want erg veel zat er niet meer op.
    Nu nog een week stevig trainen en zaterdag koers in Belsele.


    04-06-2012, 10:18 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs