Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    27-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdkalender mei

    Nieuwe wedstrijdkalender met 1 vet kruis (24 mei).

    2 mei: Sinaai, 86km (15u15)
    3 mei: Nieuwmoer-Kalmthout, 92,7km (12u30) PK Antwerpen (mijn pk dus, als kersverse inwijkeling)

    7 mei: WAOD koers in Beveren (18u00). Ik ga zeker gaan supporteren voor Kris en ondertussen daar trainen, dus dan kan ik misschien al evengoed meerijden...

    9 mei: Incourt, 92,4km of 12 x 7,7km (14u30), PK Waals-Brabant, zou een zware klimkoers zijn en wordt meteen mijn eerste klimkoers.
    10 mei: Burcht, 99km (15u00)

    12mei: PK piste voor dames, piste van Wilrijk (al ken ik er niets van, scratch, puntenkoers, euh...)

    17 mei: Beauraing, 86km (16u00 -maar ben niet 100% zeker). Tegen Dinant, diepe Ardennen dus!

    22 mei: Begijnendijk, 98km (16u00)

    24 mei: Heusden-Zolder, Tijdrit van 7,8km als onderdeel van het regelmatigheidscriterium Vlaamse Wielertrofee (start eerste renster 17u45). Hier wil ik me kunnen bewijzen!

    31 mei: BK Hooglede-Gits, 126km


    Een eerste doel dit seizoen is om in de tijdrit op 24 mei een scherpe tijd neer te zetten. Ik wil daar echt het gevoel hebben zo snel gereden te hebben als ik maar kan. Dan zal ik tevreden zijn. Ik ga vooraf al enkele keertjes met de tijdritfiets trainen zodat ik al wat weet hoe zo een vehikel stuurt, schakelt, bolt... En zo kan ik toch een beetje zorgen dat de afstelling goed is (zal ik moeten opschrijven -> is hier een goed/makkelijk systeem voor dat toch heel nauwkeurig is?). Vanaf volgende week mag ik er mee rijden :). Nu zijn de tijdritfietsen nodig voor de two days of Bedford race in GB op zondag en maandag.

    Merci voor berichtjes, ze motiveren!



    27-04-2009, 00:00 geschreven door elke  
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wortel: finish!

    Eerste finish! Of technisch gesproken dan toch...

    Wortel is een koers dat in een zwaar weekend valt. Vandaag moesten de dames elite ook nog in Borsele (nl) aan de bak en morgen is er de loodzware GP Roeselare.
    Er staan dan ook heel weinig profs aan de start. Van ons team starten er maar vier renners (acht andere zaten in Nederland).
    Er staan 23 ronden van 3,6 km op het programma en 58 dames zullen de strijd aangaan.

    Ik sta bij de start helemaal op de eerste rij, ben perfect goed weg en laat enkelen voor om zelf niet in de wind te zitten. Na een ronde hang ik alweer helemaal achteraan. Tis moeilijk rijden in een peloton!
    Ik werk de koers dan maar achteraan af. Soms schuif ik eens op, maar dan zit ik niet veel later weer helemaal achteraan, dus dat geef ik dan ook maar op. De eerste ronden (40km) gaat het zeer snel. Tegen de wind gaat alles op het kantje en er ontstaan breuken, maar ik kan ze toerijden. Na ongeveer 40km gaan er voor mij, net voor een bocht, twee tegen de vlakte. Ik kan gelukkig op tijd remmen, maar ik moet wel voet aan grond zetten. Het peloton wacht niet en ik moet alles geven. Een ronde later valt er tegen de wind in alweer een gat. Sarah van mn ploeg ziet het gebeuren en probeert het toe te rijden, maar slaagt er niet in en smeekt om steun. Ik wacht nog even op een reactie van die voor me, maar ze zit ook dood. Ik zet me recht en geef alles. Ik roep Sarah dat ze moet aanhaken, maar ze kan niet. Dit heeft me weer de nodige krachten gekost, maar na enkele honderd meters zit ik terug in de luwte. Het peloton houdt dan toch even de benen stil en Sarah kan terugkeren, velen zijn gelost.
    Ik vrees stilaan ook dat ik zal moeten lossen. Als er de volgende ronde nog eens stevig wordt doorgetrokken wordt het kantje boordje. Maar het peloton besluit na ongeveer 55km om er een snipperdagje van te maken. Vanaf dan gaat het soms echt aan wandeltempo. Wel wordt er regelmatig nog eens stevig versneld bij een aanvalspoging, maar nadien valt alles terug stil. In het begin vind ik dat super, na een tijdje gaat het vervelen (regelmatig rijden we maar 31 à 32! pfff).
    Ik weet niet wat gedaan. Moet ik me schrap zetten voor een volgende snok, voor de laatste ronden? Of moet ik proberen aan te vallen? Aangezien de aanvalspogingen steeds gepareerd worden en ik niet weet wat komen zal, besluit ik rustig achteraan te blijven. Ondertussen heeft de kop al meer dan 2 minuten voorsprong en ik vraag me af hoeveel meter dat is... Gaan ze ons dubbelen? Ik zie nog geen rode vlag in elk geval...

    Uiteindelijk gaan we van 'nog drie ronden' ineens naar 'laatste ronde'. De kopgroep zit ons op de hielen, dus ze besluiten ons nu al voor ons plaatsje te laten sprinten.
    Ze doen echt gevaarlijk! Ik probeer langs de windzijde op te schuiven, dan eens langs de andere kant, maar er wordt constant gekwakt en ik verschiet er van dat er niet gevallen wordt. Nadat ik in de bocht het grint moet opzoeken, besluit ik achteraan te rijden. Als zij zo zot zijn, dat ze dan maar doen. Ik kan in de sprint nog een vijftal voorbij steken, maar vooral: ik heb gefinisht!

    De laatste ronden waren soms belachelijk traag en het deelnemersveld was niet echt van topniveau, maar ik ben wel fier dat ik de eerste wedstrijdhelft overleefd heb. Ik ben eens benieuwd hoeveel er aangekomen zijn... 

    Wedstrijdstatistieken:
    80,69 km aan een gemiddelde van 35,8 km/u met een maximale snelheid van 52,7 km/u
    Plaats: 34/58



    25-04-2009, 00:00 geschreven door elke  
    19-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers Vlissegem

    Ik ben weer vertrokken! Ik doe het weer graag! Ik ga door!
    Er is (heel wat) twijfel geweest om te stoppen. En dit weekend zou veelbepalend worden, dat voelde ik. Moeke voelde het ook en heeft deze morgen plots beslist mee te gaan met mij. Helemaal alleen in Vlissegem zou ze me iedere ronde aanmoedigen. Die 'opoffering' deed het hem, meer dan ik kan verwoorden. Dank u mams!

    We waren met een (magere) 79, waarvan 35 West-Vlaamse renners (want deze koers was hun pk). Drie kwart van het parcours liep door de polders en er stond vérschríkkelijk veel wind. Dit zou een echte afvallingsrace worden. De anciens waarschuwen me voor waaiers en breuken in het peloton. De boodschap was 'bij de eerste tien zitten, de hele race'. -slik-

    Na een slechte start (wat geblokkeerd door die links van me en voor me - heeft me 30 plaatsen gekost) kan ik me de eerste ronden nog goed in de staart van het peloton houden. Na vijf ronden hang ik op het lint. Heel zwaar! Het lint wordt iedere kilometer langer. Ik probeer soms eens op te schuiven, maar dan moet je je weer in het lint gaan wringen. Op den duur weet ik dat je best voor een bocht kan opschuiven om dan net na de bocht ietsje sneller op te schuiven en in te pikken. Of wat ook werkt: eventjes komen wringen, inhouden (waardoor die achter u dat ook effe moet) en dan vol optrekken. Maar ik wou niet teveel met krachten gooien, en heb dat denk ik ook niet gedaan. Maarja, soms moet er eens gevochten worden om op het kantje te kunnen zitten.

    Na ronde 7 breekt het twee plaatsen voor mij. Ik twijfel. Patricia zit nog achter me en heeft tonnen ervaring. Als het nu moet gebeuren zal zij het wel aangeven. Maar ze zegt niets... Ik kan het niet zien gebeuren en sprint er voorbij. Ik kom in een groepje van een 10tal die op hun beurt een breukje goed te maken hebben op het peloton. Hier blijf ik zitten, nu is het aan hun. Patricia komt uit mijn wiel en zet haar recht. Samen met twee anderen probeert ze het onoverkomelijke af te wenden. Ik probeer gewoon mijn voorgangster te volgen. Maar zij moet lossen en ik moet er weer voorbij.

    Ik moet een gaatje van twee fietslengten dichtrijden, maar aargh, het lukt niet. Honderd meter blijf ik op twee onnozele fietslengten hangen. Dan wordt het gat beetje bij beetje groter.
    Maar een beetje verder weet ik dat het soms eens stilvalt, dus ik leg me plat. Het valt niet stil. Dan maar naar het volgende punt waar het mogelijks stilvalt... Tandje bij. Maar ze ruiken daar vooraan ook dat het scheurt, ze zullen nu niet stilvallen. Dit gegeven verdring ik vakkundig uit het bewuste. Tijdrijdershouding, en gààn.
    Ik kijk om, niks te zien, noch steun, noch een bezemwagen. Dan maar proberen het gat aan de meet zo klein mogelijk te houden, zodat ik verder mag rijden. Ik verschiet wel dat ik de snelheid nog best wel hoog kan houden, ook tegen de wind in. Het peloton wordt stelselmatig kleiner.
    Aan de meet mag ik doorrijden (huh?, Meneer de comissaris?), maar in de polders moet ik mijn meerdere erkennen in de natuurelementen. Na net geen volledige ronde jagen geef ik er de brui aan.

    Na afloop overheerst er toch een enorme tevredenheid! Ik vond het fijn! En dat is nu toch al een maandje geleden... Ik heb amper schrik gehad (enkel de eerste ronde) en heb me goed kunnen concentreren op schakelen, positie kiezen en bochten nemen. Ik ben reuzeblij dat het plezier terug is. Plus, ik weet dat een van de volgende koersen een finish wordt.

     

    Statistieken wedstrijd:

    50,77km aan een gemiddelde van 38,5km/u met maximaal 53,6km/u



    19-04-2009, 22:14 geschreven door elke  
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Evergem: plat, of dat dacht ik toch.

    Nerveus koersbegin met veel accordeon op rechte, brede stukken. Niemand vindt dit leuk en er wordt wat afgevloekt.
    Deze koers staat bekend als een vluchtkoers, dus velen probeerden van bij de start weg te raken. Hierdoor wordt het tempo steeds de hoogte in gejaagd om dan weer plots (voor ons in het peloton toch) te stokken. Vervelend rijden in een peloton op die manier! Voor een bocht verwacht je dat je in de remmen moet, op een recht stuk absoluut niet.

    Maar het ging niet echt snel. Ik kon zelfs een praatje maken met Patricia. Over motivatie en het gebrek eraan enzo. Ja, die filosofische beschouwing zullen nog wel verdwijnen. Maar ze waren toch al heel wat minder dan bij de vorige koers.

    Na ronde twee neem ik een bocht en ik voel de achtertrein wegzwalpen. Ik zie geen platte band, dus niks aan de hand. Ik had woensdag al eens hetzelfde gevoel (maar stond dan 30km later wel volledig plat). Na eens optrekken heb ik hetzelfde gevoel, het zwiept daar vanachter. Toch geen leegloper zeker?! Vanaf het moment dat dat wordt gepostuleerd, zie je natuurlijk enkel nog confirmerende evidentie. Ik ben er na enkele volgende bochten van overtuigd dat ik een leegloper heb. Ik laat me afzakken naar een sponsorauto die volgt, maar die hebben geen wielen bij. Dan maar naar de ploegleiding zitten roepen. Een ronde later staat André klaar met een reserve achterwiel. Ik rem, wiel wordt gewisseld en ik wordt op gang geduwd.
    Natuurlijk heb ik een groot gat op het peloton, maar ik maak er een erezaak van. Dat gat moet minstens zichtbaar verkleinen en met een beetje geluk laat de wedstrijdleiding een pechvogel nog wat langer dan een ronde spartelen. Ik ga nog goed vooruit en hoor de mensen aan de kant roepen (doorgaan, je gaat minstens even snel). Dat geeft vertrouwen. Eentje van de gelosten gaat ook nog goed vooruit. Die geef ik een tikje op de bil: 'Komaan aansluiten, we doen het samen'. Maar na de bocht, aan de streep is het einde wedstrijd voor ons twee. Jammer!

    Terug bij de ploegauto komt dan de totale deceptie: mijn wiel heeft nog geen zuchtje druk verloren, niks. Geen platte band, nikske. Pfff. Ik was voor een keer eens met nen bar minder druk vertrokken (op aanraden van Peter). Blijkbaar voel je dat verschil dus. Of ik voel het toch. En als je dan al teveel over alles nadenkt...
    Na de wedstrijd ben ik enrom gefrustreerd. Ik heb de indruk dat de conditie zeker in orde is, alleen komt het er nog niet uit  . Frustratie!

    Morgen wordt er in elk geval weer met 10 bar gereden!

    Statistieken:
    25,1 km aan 37,9 km/u gemiddeld met maximaal 53,2.
    Winnares: Liesbeth De Vocht



    18-04-2009, 20:26 geschreven door elke  
    11-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers Westkerke
    Het was een mooi (lees niet-gevaarlijk) parcours met wind en een stuk vals plat, dat in koers aan 45km/u werd genomen. Er stonden 15 ronden van iets meer dan 6 km op het programma. Met dik negentig renners vertrokken we.

    Maar ik was er vandaag niet bij. Ik wou veel te graag recht blijven en was absoluut niet gefocust. Sommige bochten ging ik veel te groot in, met als gevolg dat ik na de bocht met pure powertraining bezig was. Ik heb de hele eerste ronde vol in de wind gereden (en besefte het pas na een volle ronde),... Domme fouten! Veel domme fouten! De benen waren er, het hoofd was met andere dingen bezig. Ik voelde me pas comfortabel helemaal achteraan het peloton, maar dan is het gaatjes toerijden natuurlijk en daar heb ik de motor niet voor. Conclusie: snel eraf terwijl ik minder in het rood ben gegaan dan in Deerlijk of in Oostduinkerke.

    Ik kon niet stoppen met mezelf de vraag te stellen of  ik dit wel leuk genoeg vind om de risico's te nemen... Goedele (ploegmaat) zei me na de koers, 'maar zeg, waar zat je met je hoofd als je je daar nog allemaal zorgen over kon maken'. Ik kan haar alleen maar gelijk geven. Kzal ergens een knopje moeten vinden en omdraaien. Het zou helpen als ik eens een koers uitrijd...
    Na afloop heeft de ploegleider me wel veel goeie moed gegeven en erbij gezegd dat ik volgende zaterdag zeker finish. Ik wil hem graag geloven.

    Nadien wel nog 5 toertjes verder gereden en nog met de fiets naar Middelkerke gereden, dus toch dik 70 kilometer gedaan. Maar tevreden ben ik niet... (het zou er nog aan mankeren).
    Lichtpuntje: onze ploeg rijdt zich steeds vaker in de kijker.

    Statistieken wedstrijd:
    24,46 km aan 39,7km/u gemiddeld met maximaal 51,6km/u
    Winnares: Sjoukje Dufoer


    11-04-2009, 22:01 geschreven door elke  
    07-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al wie zin heeft: training paasmaandag!

    Na een goed trainingsweekend dit weekend (250km) en zicht op een mooi trainingsweekje (dinsdag en donderdag op de piste en misschien woensdagavond met de Wommelgemse Sprinters) moet de trainingsarbeid worden verdergezet! Dit weekend wil ik nog eens in de reserves gaan, want ik denk dat het nu de ideale moment is.

    Daarom dit weekend -> zaterdag koers in Westkerke, zondag WTC-rit en maandag Vlaamse Ardennen.
    Dus al wie zin heeft: maandag 13 april vertrekken we om 13uur aan het Brouwershuis voor een tochtje door de Vlaamse Ardennen van ongeveer 120km. Hopelijk hebben we het weer mee!

     

    PS: kan er iemand de fotosite van de rvv kraken? Normaal is er altijd wel een manier om je foto er toch af te halen, maar nu is hij wel erg goed beveiligd...



    07-04-2009, 12:35 geschreven door elke  
    01-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdkalender april
    Voorlopig ziet het er voor april als volgt uit:

    11 april: Westkerke, 92,5km

    18 april: Evergem, 82km
    19 april: Vlissegem, 86,8km (eventueel, hangt van het gevoel na Evergem af, maar vorige keer was ik de tweede dag ook veel beter...)

    25 april: Wortel-Hoogstraten, 83km (dezelfde dag ook nog Omloop van Borsele en nationale tijdrit Neeroeteren)
    26 april: onder voorbehoud, maar de kans is eerder klein: GP Roeselare, 125km (dit is een zware koers -UCI 1.2- met vele profs aan de start)


    Hopelijk kan ik deze wedstrijden zonder kleerscheuren afwerken!

    01-04-2009, 22:06 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs