Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omloop het Nieuwsblad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag werd het koersseizoen 2010 echt op gang geschoten en dit met meteen een zeer zware koers: de Omloop het Nieuwsblad. 125 kilometertjes op het bord en dit fijntjes afgekruid met 7 heuvels en vier kasseistroken.


    Bij aankomst aan het wielercentrum in Gent regent het meer dan behoorlijk en is het koud. Maar bij het aftekenen van het controleblad klaart de hemel op en komt er zelfs even een waterzonnetje piepen. Oef, geen koers in de regen en dat is voor velen (en mezelf) een geruststelling. Al zijn we na afloop stuk voor stuk slijkduiveltjes.

    De eerste kilometers worden achter de wagen afgelegd. Dit is toch ook wel lastig! Bij hindernissen staan we bijna stil, nadien is het weer optrekken geblazen. Dan worden we vrijgelaten. De eerste 40 kilometer is zonder noemenswaardige hindernissen. Het wordt enkel lastig bij rotondes en bij de regelmatige schermutselingen. Het zenuwachtig gerij, de geparkeerde wagens en de toeterende seingevers vragen superveel concentratie. Er wordt ook wat gevallen, maar ik heb er weinig hinder van. Tot een grote valpartij iets voor de eerste beklimming, het Moregemplein. De ongelukkigen liggen midden op de rijweg, een renster kan zich via een capriool nog rechthouden, maar schiet helemaal naar links, mijn kant uit. Ik moet vol in de remmenen sta geblokkeerd door twee anderen en een geparkeerde auto. Dit kost wel wat tijd, vooral omdat de dame voor me meer zin heeft in een scheldsessie richting de acrobate dan in het zich snel weer op gang trekken. Ik maak tegen haar van mijn oren en eindelijk kan ik me bevrijden. Ik moet een serieus jasje uitdoen om weer in het peloton te raken, maar het lukt.

    Dan komt het Moregemplein. De angst zat diep in me verborgen dat ik hier al zou moeten lossen, maar ik kan nog relatief wat rensters voorbij steken. Oef, het gaat nog redelijk! Op de uitloper trekt het peloton door en er vallen serieuze gaten. Ik zit er natuurlijk weer achter, en kan weer beginnen achtervolgen. Gelukkig wilt de rest ook meewerken en draaien we goed rond (wat een verschil met de 'gewone' koerse, echt fijn!). Na stevig beulwerk kunnen we de aansluiting toch weer maken. Oef! Eten, drinken en concentreren.
    Met het oog op de Kluisberg schuif ik waar mogelijk op, maar op een rond punt moet ik kiezen: recht op de flik met het vlagje botsen of uit de pedaal en voet aan grond zetten. De keuze was snel gemaakt, alle plaatsjes die gewonnen waren was ik weer kwijt. Op de Klusiberg sterf ik naar goede gewoonte en moet ik het peloton laten gaan. De kuit staat op het punt in kramp te schieten. In de afdaling haal ik nog rensters bij, maar het peloton is gaan vliegen. Op de Trieu gaat het beter dan op training. Ik raap er enkelen op, maar vind geen aansluiting bij een groepje. En ik rij alleen naar de Paterberg toe. Daar moet ik uit het gootje, ik verlies even de controle en moet uitklikken. Damn, te voet. Even verder staat een vader van iemand van ons team, die lanceert me weer en ik kan weer verder. De krampen zetten zich nu door.
    Ik smijt me in de afdaling en haal nog iemand op die pech had. We rijden samen verder. Even schat ik een bocht helemaal verkeerd in en moet ik even cyclocrossen, gelukkig val ik niet! Voor de Edelare geeft mijn gezellin er de brui aan en ben ik weer alleen. Op de wolvenberg, kom ik amper nog vooruit en de kasseistrook even later bevestigt: ik zit nu stikkapot. De kasseien, normaal mijn habitat hotsen en botsen me nu helemaal door elkaar. Ik moet me ook verschikkelijk focussen op de stand van mijn benen, bij de minste verkeerde beweging heb ik krampen. Na de kassei wacht ik verstandig op enkele achtervolgers. We doen gedrieën weer mooi gezamelijk het kopwerk. Net voor de Molenberg komt nog iemand aansluiten en samen rijden we de Paddenstraat tegemoet. Hier moet ik al snel de rest laten gaan en even later krijg ik de keuze tussen de bezemwagen of zelf huiswaarts fietsen. We zouden reeds 20 minuten achterstand hebben .

    Na 95km dus stikkapot uit koers genomen. Emma Johansson wint de koers. 74 rensters haalden de finish!

    27-02-2010, 00:00 geschreven door elke  
    22-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkenning Omloop
    De Omloop is verkend, we weten dus waar het stevig pijn zal doen volgende zaterdag!

    Het zal een verdomd lastige koers worden, dat staat nu al keihard vast. Vooral het trio Kluisberg-Trieu-Paterberg zal versmachten (in de hoop dat het stuk ervoor te overleven valt). De Kluisberg is zowiso niet direct mijn bult, daar is het echt naar boven klefferen voor me. Gelukkig is de afdaling lang en zou het geen probleem mogen zijn met een groepje nog terug te komen. Maar dan volgt de Trieu en de Pater en die zijn ook meer dan steil genoeg! Na de Paterberg komt dan nog de edelare (al iets meer mijn dada), de Wolvenberg (kort dingske met een steile top) en de Molenberg (die doe ik wel graag). En natuurlijk, kassei, lekker veel kassei, my cup of tea  . Eens die paterberg achter mij ligt, moet ik dus wel kunnen overleven.

    De opdracht wordt dus minimum tot de Kluisberg in het peloton te blijven (zal ook al wel lastig genoeg zijn), hopelijk heb ik bovenop de Kluisberg een minimale achterstand en raak ik voor de Trieu nog terug. Misschien herhaalt dit scenario zich dan nog wel eens, maar eens die Paterberg over, zou ik Gent moeten halen...



    22-02-2010, 19:16 geschreven door elke  
    13-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cardioloog
    Zoals sommigen al gehoord hadden, maakten mijn sportarts en m'n trainer zich wat zorgen over mijn hart en de hartritmestoornissen die ik tijdens inspanning heb. Hierover is nog geen nieuws verschenen op de blog, dus mochten jullie zich zorgen maken, ziehier het bondige verslag van een cardiobezoek.

    Het onderzoek nam de hele namiddag in beslag en bestond uit een (uitgebreide) echo, een ecg, een klinisch onderzoek en een inspanningstestje. Na al deze onderzoeken en de onvermijdelijke wachttijden, kwam dan de gerusttelling: de hartritmestoornissen zijn geen probleem. Ik mag dus blijven sporten en ik hoef me geen zorgen te maken dat 'diepgaan' tot problemen kan leiden. Een geruststelling dus!

    De cardioloog voegde er nog plichtsbewust aan toe dat mijn hart nu niet meteen tot grootse sportprestaties zal kunnen leiden. Meer moest hij nu echt niet zeggen om mij te laten bewijzen dat ik wel degelijk mijn vrouwtje kan staan in het peloton  . Omgekeerde psychologie noemen ze dit en dé manier om mij te motiveren .

    Maar, goed nieuws dus!

    13-02-2010, 14:48 geschreven door elke  
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe kleurtjes






    09-02-2010, 10:17 geschreven door elke  
    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start van het seizoen

    Met onze persvoorstelling morgenavond wordt het wielerseizoen officieus op gang geschoten.


    Er resten dan nog slechts een 20tal dagen tot de eerste koers: de Omloop het Nieuwsblad op 27 februari. Meteen een stevige opener!
    De koers telt 7 'officiële' hellingen en 4 kasseistroken:
    Moregemplein
    Kluisberg
    Cote de Trieu
    Paterberg (!)
    Edelareberg
    Wolvenberg

    Kasseien van Mater
    Molenberg
    Paddestraat
    Lippenhovestraat
    Lange Munte

    Als ik uitrij in het peloton zal ik al héél tevreden mogen zijn! Vooral de Paterberg en de Trieu doen nog spontaan wat angstzweet losbarsten. Eén dezer ga ik toch eens op verkenning moeten.



    In maart staan er voorlopig nog maar 4 koersen op het programma (hopelijk wordt dit nog aangevuld).

    Wanzé op 6 maart in Luik, is nieuw. Vermoedelijk wordt het een lastige klimkoers. Leukleuk.
    De dag nadien is er Tielt-Winge. Onderdeel van het Kamioenschap van Vlaanderen. Lastige koers toch, en zeker na Wanzé. Hier zal behoorlijk wat schoon volk aan de start staan, waaronder heel wat noorderburen.
    Vorig jaar debuteerde ik hier en reed tot halfkoers mee. Uitrijden wordt de opdracht.

    Het weekend nadien staan er twee vlakke koersen op het programma: op zaterdag Oostduinkerke en zondag Deerlijk.
    In Oostduinkerke draaide het vorig jaar voor geen meter. Daar zag ik toen van de eerste meter verschrikkelijk hard af en ik lag na 25km al uit koers (en al veel eerder uit het peloton). Er stond toen wel wat wind, maar ik herinner me vooral de dodelijke opeenvolging van bochten. Dit jaar zou ik toch al wat beter moeten kunnen wringen... Uitrijden dus als doel!
    In Deerlijk waaide ik vorig jaar op slechts 10km van de finish uit het peloton. Meteen was de koers over. Aan deze koers met bijna-finish houd ik dus goeie herinneringen over. Het is een relatief lastige omloop met behoorlijk wat bochten, en enkele passages waar de wind vrij spel heeft. Hier verwacht ik weinig moeilijkheden.



    04-02-2010, 11:54 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs