Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    30-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marmotte






    30-06-2009, 22:55 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdkalender Juli
    04 juli: Marmotte

    07 juli: Melle (afgeschaft)

    11 juli: Oostmalle 91km (15u00)
    12 juli: Olen 78km (13u00)

    19 juli: Maarkedal (Oudenaarde) 87km (13u30)

    21 juli: Zottegem-Strijpen 97km (15u00)

    25 juli: Flobecq
    26 juli: Boezinge (onderdeel kampioenschap van Vlaanderen) 108,8km (15u00)

    28 juli: Kapellen 60km (17u00) wordt nipt, dus misschien lukt dit niet.

    01 augustus: Erondegem (onderdeel kampioenschap van Vlaanderen) 107km (14u30)

    Enkele mooie koersen dus!

    30-06-2009, 22:51 geschreven door elke  
    29-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heusden-Zolder: willen maar niet kunnen

    Wedstrijd voor het kampioenschap van Vlaanderen, dat tegelijk ook het PK van Limburg is. 110km was er af te leggen met één grote ronde van 53km en dan een plaatselijke ronde van een dikke 6km. Het was aangekondigd als een lastig parcours, maar eigenlijk viel dat zeer goed mee. Vooral het vele draaien en keren maakte het lastig.

    Bij de inschrijving krijg ik een overzicht van de klassementen. Ik verschiet me een bult, want dat betekent dat ik bij de eerste 20 sta. En inderdaad, ik sta nog net op plaats 20 in het algemeen klassement. Leuk .
    Gertie is onze ontegensprekelijke kopman. Zij kan haar provinciale titel verlengen. Hiervoor moet ze twee andere dames verschalken, maar het zijn niet de minsten: Daams en Vynck. Dit wordt lastig.

    De eerste dertig kilometer zijn verschroeiend. Een grote ronde kan je niet verkennen, dus het is ook steeds afwachten wanneer er een zijstraat wordt ingedraaid, wanneer er wordt geremd, er versmallingen opduiken enzo. Wat moet zo een Ronde van Frankrijk alleen al qua concentratie verschrikkelijk vermoeiend zijn! Voor de fun worden we via een kronkelend opritje van nog geen twee meter breed via via het circuit van zolder opgestuurd. Eén toertje en er terug af. Weer via dat kronkelding. Alles stropt tot bijna stilstand. Hier wist ik dat het lastig zou worden. De eersten trekken door natuurlijk, de schifting doorvoeren. En inderdaad, gaten vallen en de benen moeten alles geven. Maar ik sluit terug aan. Iets verder valt er een gat een twintig plaatsen voor mij. Patricia roept dat het toe moet, maar een concurrente van Gertie zit bij ons. Ik twijfel, mag dit wel? Nog geen seconde later zet Patricia zich al recht, ik kruip in haar wiel. Geen tijd om te protesteren. Iets later sluiten we aan. Vynck is mee.

    Wat verder zie ik Gertie afzakken. Ik schuif op en geef haar teken dat ze in mijn wiel moet kruipen. Ik probeer zo goed als ik kan haar naar voor te loodsen. Het lukt beter als ik had gedacht. Misschien leer ik toch nog in een peloton rijden.
    Ik kan haar in vier keer naar het voorste deel van het peloton brengen, maar ik speel haar kwijt door een verkeersremmer (ook hier is ervaring en positionering belangrijk blijkt).

    We zijn nu op de plaatselijke ronde. En dit is er eentje met vele bochten kort na elkaar, wat dus vooral veel optrekken en remmen inhoudt. Het beloofde bergje is ook maar een puistje, het laat steeds wel rensters 'doorzakken', maar er echt afgereden worden, dat niet. Ik zie 60km staan op de teller, en heb nog geen enkele bidon leeg gekregen. Daar heb ik in al die concentratie niet aan gedacht. En het verval en de bijhorende krampen blijven niet lang uit. Veel kan ik nu voor Gertie echt niet meer betekenen en dat terwijl Daams het hazenpad heeft gekozen. Gertie wordt derdes in het PK.

    Jammer, ik hoopte iets meer van dienst te kunnen zijn...  Ik had wel meer moeten drinken, dat zou misschien wel een verschil gemaakt hebben. Maar niets aan te doen. De eerste keer ook dat ik the day after echt spierpijn heb.

    Daams wordt uiteindelijk 2e, na De Vocht. Samen sprokkelden ze meer dan vier minuten. Straf!

    Wedstrijdstatistieken:
    111,4 aan 38,1km/u gemiddeld en 57,2 km/u max
    Plaats: 70?/?
    Winnaar: De Vocht



    29-06-2009, 17:48 geschreven door elke  
    24-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat komt
    Zondag koers in Heusden (onderdeel kampioenschap van Vlaanderen). Het belooft een mooi parcours te worden!
    Ik sta die dag volledig in dienst van Gertie. We gaan proberen met z'n allen voor een verlenging te zorgen van haar provinciale titel.
    Ik hoop iets voor haar te kunnen betekenen, maar ik voel me er behoorlijk klaar voor .

    En daarna begint het grote avontuur: de Marmotte. Toch een beetje zenuwachtig. Mijn klimervaring is onbestaande en mijn lichaam is onderhand vooral getuned op 3 tot maximum 4 uur vollen bak rijden...
    We zien wel, 'ervan genieten' en uitrijden was mijn doel en dat zal wel lukken. Maar stiekem heb ik toch ook al eens gekeken welke tijd goud oplevert: 10u03. Dat is 17km/u gemiddeld, dat is haalbaar? Ik zal het snel weten . Zaterdag koop ik mijn bergverzet.

    Juli brengt dan nog heel wat mooie koersen: Zottegem, Flobecq, Maarkedal, ... Oew ja!

    24-06-2009, 00:00 geschreven door elke  
    21-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berchem - beetje gefrustreerd
    Ik heb echt lang getwijfeld of ik zou starten. Het regende pijpenstelen en ik wist dat het parcours grotendeels uit kassei en tramsporen zou bestaan. In combinatie met regen zag ik dit niet zitten. Maar tegen de moment dat ik zou moeten vertrekken, kwam de zon erdoor. En met de zon kwam ook de goesting.

    Het heeft lang geduurd eer ik aan de inschrijvingen/kleedkamers geraakte. De nieuwelingen waren hun koers aan het afwerken en dit gaf in de 'stad' Berchem de nodige verkeersproblemen. Ik tegen een agente, na enkele andere pogingen bij anderen: 'u stuurt me nu weer links, maar ik moet me dringend gaan inschrijven, en dat is rechts'. Zij repliceert: 'Jah dat is inderdaad een probleem - stilte'. Euh, en nu? Na veel vijven en zessen dan toch het parcours op gemogen.
    Hierdoor kan ik niet meer verkennen en dat geeft toch wat stress, zeker als je de reputatie van het parcours in acht neemt.

    We stonden met 49 moedigen aan de start. Van de eerste ronde volgden de aanvallen elkaar op. Al snel is er een afscheiding van een viertal (?).

    Rond km 30 wil ik ook eens proberen en ik schuif naar voor. Ik vraag Evi of er iemand van ons voorop zit. Het antwoord is negatief en ik val aan. Het houdt eventjes stand, maar ik voel de motor zichzelf opblazen. Het peloton neemt me terug. Iets later schuif ik mee met iemand anders. We draaien wel rond, maar het peloton laat echt niet begaan. Ik zet me in derde positie in het peloton en na een bocht trekken ze voor me nog eens stevig door. We zijn nu met drie weg, maar de renster van Thompson-Vlaanderen in tweede positie geeft er de brui aan en laat een gat. Hierop moet ik het gat op de eerste toerijden, waardoor ik niet meteen kan overnemen. Daardoor sterft deze ontsnapping ook een stille dood. Ik probeer me vooraan te handhaven, maar het moment om te recupereren is aangebroken. Net dan raakt een groepje wel weg natuurlijk. Ilse is mee.

    Er vallen constant gaten in het overgebleven pelotonnetje. Ik zie een gat vier plaatsen voor me dat groter wordt en probeer het instinctief toe te rijden, maar zie dan na de bocht dat de teamgenoten mee zijn, ik hou de benen stil. Een renster neemt over en ik zet me in haar wiel. Ze smeekt om over te pakken, maar begrijpt snel waarom ik weiger. Ze heeft bijna een volle ronde gejaagd en vindt uiteindelijk de aansluiting. Echt knap, heel sterk! (Het was nr 41).
    We zijn nu met een tiental. Ik besluit na een bocht door te trekken. Ik twijfel of dat wel mag met Ilse voorop, maar de drie andere teamgenoten fluiten me niet terug, dus ik ga door. Ik vraag om over te nemen, er wordt geweigerd, ik kijk om en zie dat we met twee los zijn. Twee ploeggenoten dan nog wel. Maar mijn teamy neemt niet over en roept dat ik maar alleen moet rijden, want 'ik heb nog niks gedaan'. Dat ik ook maar eens iets doe enzo. Verbouwereerd trek ik verder (we zijn tenslotte los). Als ze later weer niet overneemt en me nog wat (naar ik aanvoel) zeer onverdiende verwijten geeft, maken we ruzie. Uiteraard komt de groep terug. Begrijpen wie kan .
    Bon, kwaad neem ik de groep op sleeptouw, niet van harte, gewoon tempo onderhouden. Niemand neemt over. Ik trek nog wat verder, maar weer geen steun. Ik druk het tempo naar 32km/u, nog steeds neemt niemand over... Pfff.
    Uiteindelijk wil Melina meewerken en we lossen elkaar wat af. Maar als er geen hulp komt, dan is de goesting ook snel over... Ik probeer nog goodwill los te weken door hen er attent op te maken dat we uit koers gaan genomen worden op deze manier. En inderdaad, volgende doorkomst gaat onze laatste ronde in.
    Nu doe ik geen klop meer, basta. Inge gaat en wordt even later bijgehaald. Signaal voor mij om te vertrekken. Dat de rest maar lekker werkt. Nog een tweetal km voor de aankomst, maar ik hou het niet uit. Stevige wind en zere benen! Een 500 meter voor de streep wordt ik gegrepen. Ik sluit aan maar in de spurt is het vet van de soep. Ik word 24e.

    Statistieken:
    83,72km aan 35km/u gemiddeld met maximaal 48,1 km/u
    Winnares: BK Ludivin Henrion
    Plaats: 24/49

    21-06-2009, 21:35 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passendale
    Ik weet niet meer met hoeveel we vertrokken, maar het waren er een pak minder dan gewoonlijk voor deze competitie. Er was zowel in Frankrijk als in Nederland een rittenkoers en dat snoeide in het deelnemersveld. Iedereen die plaatsjes te verdedigen had was uiteraard wel aanwezig.
    Het was nog best een lastig parcours. Er zat een 'klimmetje' in dat uit drie stukjes bestond met telkens een vlak stukje tussenin. Dit was een smalle weg. De andere wegen waren brede steenwegen met vrij spel voor de matige wind.

    De eerste drie ronden heb ik echt afgezien. Heel bizar. Ik vraag Patricia of zij het ook zo moeilijk heeft. Haar uitdrukking spreekt boekdelen, het ligt aan mij .
    Stilaan kwam ik er door. Nooit echt om te gaan aanvallen, maar ik kon al eens recupereren. Amy, Patricia en Inge hebben het aanvalswerk voor hun rekening genomen. Ik heb vooral gaten gedicht achteraan. Frusterend als je de gelosten iets later steeds terug ziet aansluiten. Dus veel krachten overboord gegooid. Maar je kan niet pokeren op zo een moment natuurlijk. In de laatste ronde schuif ik op. Ik durf niet alleen te gaan met die wind, want dat zou een snelle zelfmoord zijn. Dus ik wacht in derde positie op een aanval. En daar gaat er één. Maar ik zie snel genoeg dat het Inge is, een ploeggenote. Afstoppen dus!
    In het geharrewar dat voor de klim begint, verlies ik mijn plaats en kan ik helemaal achteraan de laatste kilometers aangaan. Op de klim wordt er niet aangevallen, niemand kan nog door.
    In de laatste km vertrekt er eentje op rechts. Ik schuif in haar wiel. Maar zij wil zich gewoon positioneren, niet aanvallen. Het peloton verschuift van as en de deur is toe. Mijn ellebogen zijn niet breed genoeg, ik begin op derde-vierde rij. In de spurt gaat het goed, maar nummer 34 valt op 100 meter praktisch stil en ik zit rechts van haar met aan de andere kant de nadar-pootjes. Ik zit dus helemaal ingesloten. Niks aan te doen, zo goed als laatste over de meet.

    Gegevens niet genoteerd, dus geen statistieken.
    104km
    Plaats 43/74?

    21-06-2009, 21:35 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welles - nietes - welles - ...
    Grote twijfel of ik straks koers in Berchem. Het zou een parcours zijn met tramsporen en veel kassei. En aangezien het hier met momenten pijpenstelen regent... Maar ik heb echt goesting! Eindelijk eens een kasseiparcours! Lekker dicht bij huis ook, waarschijnlijk een kleiner peloton... Ik denk dat ik ga blijven twijfelen tot het moment dat ik zal moeten doorgaan...

    Gisteren 43e van de 74. Zware koers, afgezien, laatste ronde wou ik aanvallen, maar ploeggenote was me voor. Verslag volgt nog.

    21-06-2009, 11:47 geschreven door elke  
    15-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto prosperpolder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eens vanuit een ander oogpunt (klikken om te vergroten)
    Bron www.ticapictures.be

    15-06-2009, 17:06 geschreven door elke  
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belsele en Prosperpolder

    Belsele - 80km
    Met 98 rensters stonden we aan de start voor een vlak parcours met wat versmallingen en verkeersdrempels en soms wat wind. Ik kon makkelijk volgen, maar ik heb nooit echt kunnen opschuiven. Eigenlijk is er niet veel te rapporteren. De deur stond langs achter open, maar ik kon me wel steeds handhaven en zag het steeds op tijd wanneer ik over iemand moest gaan.
    Toen de leiders op drie ronden werden bijgehaald heb ik wel meteen opgeschoven, want toen wist ik dat het achteraan heel moeilijk ging worden. Daar heb ik wel goed aan gedaan denk ik. De voorlaatste en laatste ronde heb ik dan Amy nog twee maal naar voor gebracht zodat ze zich zou kunnen plaatsen, want ik had geen zin in een spurt op kasseitjes met de meet op nog geen 200 meter na een bocht.
    Er is wel stevig doorgevlast.

    Statistieken
    78,02km aan 39,8 km/u gemiddeld met maximaal 53,0km/u
    Plaats: 61/98
    Winnaar: Ilse Geldhof

    Prosperpolder - 90km
    Prosperpolder was onbestaande voor de GPS. Tekenend voor de jammerlijke teloorgang van het gebied rond Doel. Jammer, want het is er mooi. Het parcours was vlak (uiteraard daar), maar smal en gevaarlijk glad. In de bochten zijn er regelmatig eens uitgeschoven. Gelukkig zonder veel erg. Er waren stukken met veel putten en steentjes. Heeft dit ook met Doel en een neglect van de zijde van de politiek te maken? Niet zo een leuk parcours dus.

    Vandaag heb ik echt afgezien! Meermaals heb ik gaten op het peloton moeten toerijden. Mijn derailleur schakelde niet of véél te laat (ik had er gisteren ook wat last van), de ploegleider heeft zijn best gedaan, maar het heeft niet veel geholpen. Dit gaf na iedere bocht een gat omdat ik niet op tijd groter kon schakelen en dat moest ik dan steeds toerijden. Al zal ik het zonder kl*tederrailleur ook wel zeer lastig gehad hebben hoor.
    Na halfkoers was ik dan echt choco. Ik was compleet op. Maar op de een of andere manier heb ik toch kunnen uitrijden. Vraag me niet hoe .

    Statistieken:
    85,38 km (wat echt raar is, want al de rest had 90 km met een veel hoger gemiddelde -> computertje moet eventjes uitgevallen zijn dus). aan 37,9km/u en 50,9 km/u maximaal.
    Plaats: 36/?
    Winnaar:?

    Dus twee stevige koersen uitgereden dit weekend. Ik heb mezelf dan maar op een pakje friet getrakteerd .



    14-06-2009, 21:50 geschreven door elke  
    09-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kortste training ever

    De volle 19 minuten en 34 seconden! Jawel! Met in het midden zelfs een schuil-break want er cirkelde een dreigend onweer boven mijn hoofd.
    -> Puh. Hopelijk morgen beter, want ik zie die conditie al wegsmelten...



    09-06-2009, 20:22 geschreven door elke  
    04-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdloos WE
    Dit weekend geen koers, maar LaChouffe Classic (155km) en als ik zondag op tijd uit mijn bedje geraak ook de A-rit van de WTC naar de Zwalm.

    Het is misschien niet slecht zo eens een rustig weekje, want ik heb er precies wat nood aan. Moe!


    04-06-2009, 18:40 geschreven door elke  
    02-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cras Avernas (bron www.cyclingfx.nl)








    02-06-2009, 13:43 geschreven door elke  
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweeluik BK en Cras Avernas
    Zondag stond het BK op het programma, pinkstermaandag was het koers in Cras Avernas.

    BK: Hooglede-Gits
    Mooi parcours met bergop aan de kerk in Hooglede (halfweg lag de aankomst) en een kasseistrook bergop in Gits (de Gitsberg). Iedereen weet ondertussen wel dat kasseien mijn ding zijn . Ik was dus tevreden. Er stond wel wat wind en we moesten 126 km afleggen, wat toch een pak meer is dan de 90 die we gewoon zijn. Nog een pittig ingrediënt was het weer, gelukkig koersten we over de middag. Zonnecreme was in elk geval geen overbodige luxe geweest...

    Slechts 102 rensters van de aangekondigde 160 tekenden het startblad. De profs waren aanwezig.
    Het ging goed. Het brak meestal op de kasseiklim en daar kon ik steeds een pak rensters voorbij dokkeren. Na die klim was het bergaf maar wind tegen en daar werd steeds goed doorgetrokken om de afscheiding ook effectief te maken. Reeds in de eerste ronde was er een ontsnapping van drie, waaronder ook de latere winnares. Stelselmatig probeerden er rensters de sprong te maken. Slechts enkelen lukten hierin, waaronder onze Patricia (vrijdag nog 4e geworden). Vanaf dan gaat de koers regelmatig op slot. Lotto-Belisol beslist dat ze er vertrouwen in hebben en laat het peloton indommelen. Maar op de brede wegen lukt dat niet altijd.

    Halfkoers heb ik enorme buikkrampen. Mijn drank is op en ik heb al een zestal bussen van de verzorgers laten vallen . Alles moet je leren, maar dit zijn pijnlijke lessen. Ik toon de jury dat ik drank nodig heb. Maar onze teamauto zit vooraan natuurlijk. En de ploegleiders die anderen komen bevoorraden negeren me straal. Ik mag roepen, smeken, schelden, zielig kijken, niets helpt. Gewoon belachelijk! Een halve ronde later (en bijna levend verdampt), maak ik me écht boos. Uiteindelijk komt Vlaanderen Thompson me dan toch een miniflesje water geven. De buikkrampen worden natuurlijk alleen maar erger (tot braakneigingen toe) en ondertussen laten de kuiten zich ook horen. De volgende ravitodoorkomst mis ik twee bussen, maar heb ik de derde. Wat een zalige opluchting!
    Op de klim aan de aankomst gebeurt echter wat moest gebeuren. Iedere ronde kon ik daar zeer makkelijk mee, maar nu lijk ik geparkeerd. Links en rechts stuiven ze me voorbij en ik kan niets anders dan ondergaan. Uiteindelijk kunnen we met drie wel wat ronddraaien. Mijn companen laten zich uitzakken naar een achteropkomend groepje, maar ik wil voor de kassei in het peloton zitten en ik twijfel wat aan hun frisheid. Net als ik ga aansluiten doen ze dat ook.
    Nog een ronde moet ik recupereren en proberen alles binnen te houden wat naar buiten wil. Maar het lukt en het wordt met de ronde beter.
    Ondertussen heeft het peloton steeds meer achterstand en een ronde te vroeg mogen we voor onze plaats spurten. We zitten dan al meer dan 10 minuten achter op de kop! Op de kasseien worden de plaatsen verdeeld. Ik kan een groepje voorbijsteken en sluit aan bij het eerste deel van het peloton. In het stuk daarachter komen nog enkele rensters terug, maar de anderen zijn verslaan. In de eindspurt berop heb ik niet veel meer over, maar ik kan er nog enkelen voorbijsteken.
    Doel bereikt: uitgereden!

    Patricia wordt heel knap 9e.

    Wedstrijdstatistieken:
    118,57 kilometer aan 34,6 gemiddeld en maximaal 61,5km/u
    Plaats: 37/102
    Winnares: Ludivin Henrion (RedSun)


    Cras Avernas
    Doel 1 bereikt voor deze maand, dan maar op naar doel twee.
    Slechts 38 rensters tekenen present na het zware BK. Het parcours was golvend, met constant wind tegen, vooral op de bergop.

    De eerste ronde wordt er superhard gereden. Wat gebeurt er hier? Onverwachts hebben ze er al meteen zin in. De ene aanvalspoging volgt de andere op. Maar het gaat goed, ik voel me goed en ik kan makkelijk opschuiven op de brede wegen. Aanvallen dus! Tweemaal meegeschoven met iemand anders, maar steeds snel terug gepakt. Tweemaal val ik zelf aan. De laatste keer houdt het een halve ronde stand, maar ik krijg geen steun en dan laat ik me maar weer inlopen. Ze blijven verder razen.
    Een ronde later maak ik een capitale fout. Echt dom. Er ontstaan breuken, maar ik geloof in de krachten van die voor me. Maar het gat valt en ik probeer het veel te laat toe te rijden. We zijn met zes en we hangen belachelijk dicht. Maar neen, er wordt niet samengewerkt. Met twee proberen we het verstand van de rest wakker te schudden (meme en francais), maar neen. Ze nemen niet over of ze demarreren om dan te stranden en weer niets te doen. Al ronddraaiend waren we 100% zeker teruggekomen... Ach ja, maak ze dat maar wijs.
    Verderop maak ik mijn tweede fout van de dag. Ik ga achteraan rijden, zodat ze wel moeten inschuiven. Net op dat moment demarreren er twee, en dju zeg, deze rijden weg. Ik rij van de rest weg om hen terug te pakken, maar ik geraak er niet. Nu is het ik tegen die twee en zij tegen het peloton. Ik verlies, zij halen het wel . Dom! De eerste ronde 'op mn uppie' blijf ik dicht bij het peloton hangen, maar met de wind weet ik dat het finit is. De volgende ronden sterf ik steeds wat meer. Na drie ronden hoop ik heel vurig dat ik eruit wordt genomen. Ik haal bergop met moeite nog 30, soms zelfs maar 25, en moet bergaf teveel recupereren. Mijn gebeden worden verhoord: 'einde wedstrijd nummer 27'. Och dank u!

    Met mijn DNF heb ik toch nog prijs gereden. Stel je voor. . 5 eurootjes maar, met het startgeld af dus 2 euro, maar tis wel fijn.


    Wedstrijdsatistieken:
    71,57km aan 35,7 km/u gemiddeld en 57,2 maximaal
    Plaats: volgens de BWB 27e, maar DNF is toch DNF
    Winnares: Carine Potums



    Ik had dus bijna mijn maanddoelen in één weekend gehaald. Nu nog proberen uitrijden...

    01-06-2009, 22:14 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs