Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    27-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van UCI naar VWF
    Zaterdag: GP stad Roeselare 1.1 UCI
    Topkoersje, net onder het niveau van de wereldbeker. SVK is bijgevolg een van de weinige niet prof-ploegen.
    Na de verkenning wisten we al dat het zwaar zou worden: 11 hellingen met twee keer de Scherpenberg, Schomminckelberg, Rodeberg, Monteberg en Kemmelberg en een maal Geluveld.

    In de auto op weg naar de koers val ik vrijwel meteen in slaap om pas iets voor Roeselare wakker te worden. Een heel goed teken, want dan ben ik altijd goed! Ik weet niet hoe dit met logica te rijmen valt...
    We kleden ons om, houden een technische bespreking en gaan de verplichte acte de presence gaan doen op het startpodium. Op die moment staan de eersten al opgesteld, ruim 30 minuten voor de start! Even vertwijfeling om dan toch maar aan de groepsdruk toe te geven. Het is warm genoeg, misschien is een opwarming nu niet echt nodig...

    De officieuze start wordt gegeven en de officiele laat best lang op zich wachten. Ik rij vlotjes, heb de tijd om veel te drinken en te eten, kan opschuiven en moet slechts twee keer na de bocht stevig doorgaan. Goeie benen! Op 34km begint de bergzone. Het wordt stilaan tijd om alle plaatsen te winnen die ik nog kan winnen. Maar helaas, rond kilometer 30 hoor ik een geschraap onder me en meteen zit ik op mijn velg. Ik kan met moeite de vlagjesman op het rondpunt ontwijken of mijn hand opsteken voor assistentie en heb moeite mijn achtertrein onder controle te houden. Van doorrijden is geen sprake meer, ik kan enkel nog groter schakelen, afstappen, wiel omhoog steken en met lede ogen aanzien hoe onze auto van plaats 29 moet komen aangestoven.
    Ik hang al snel weer tussen de auto's maar geraak slechts tot de neutrale wagen. Dan begint een jojo-spelletje en ik blijf lang rond wagen 5 hangen, maar ik krijg nooit echt het gat toe. De Scherpenberg rij ik naast de neutrale wagen naar boven, de afstand met het peloton blijft dus gelijk (mede door een val daar), maar in de afzink moet ik auto's voor laten en op stukken vals plat ben ik stilletjes aan het breken. Na 50km, net voor de Monteberg, hang ik achter de laatste ploegauto en beslist de jury dat het gedaan is voor mij. Stomme beslissing met de Monteberg in zicht. Het zal er zeker scheuren, waardoor de auto's weer verachteren en ik een kans maak. Maar goed, commissaris baas .

    Ik rij de Kemmelberg nog naar boven en daar wacht me een oorverdovend geschreeuw van een bende miniemen en aspiranten van SVK. Super gasten! Na de afzink rij ik het parcours verder tot Roeselare.

    Neben wint de koers, Ann-Sophie wordt knap 28e!

    Zondag: VWF Ternat
    Om de frustratie rond een lekke band wat te laten wegebben start ik in Ternat. Mijn eerste VWF-koers. Naar het schijnt mogen dames daar met de E's mee en hoef ik niet, zoals bij de WAOD twee jaar terug, met een bende A-renners op pad.
    De koers telt 56km, bizar om geen volgestouwde rugzakjes met gelletjes te moeten hebben...
     
    We vertrekken, met naar ik kan schatten een zestigtal. Er wordt de eerste ronden erg traag gereden. Ik geloof mijn ogen niet, 34km/u kruissnelheid... Waar wachten die mannen op? Ik schuif dan maar naar voor en probeer een ontsnapping te forceren. In de eerste ronde springt in een put mijn ketting jammer genoeg van mijn voorblad en iets erna willen de drie mannen duidelijk niet op pad met een dame: ze houden de benen stil. Ik roep dat we los zijn, maar helaas. Ik trek alleen door, maar dat laat het peloton natuurlijk niet gebeuren... Duidelijk in hun gat gebeten wordt er dan toch wat snelheid gemaakt en ik nestel me in de groep.
    Heel raar ook hoe er gereden wordt! Gaten van een meter links en rechts, bochten worden achter elkaar en erg traag aangesneden. Als ik een bocht neem op wat voor mij ondertussen 'een normale manier' geworden is, win ik vele plaatsen, maar volgt er ook gevloek, voornamelijk van de champion. Deze heeft het er echt moeilijk mee voorbijgestoken te worden. Niet alleen door mij, ook anderen krijgen de volle laag, terwijl ze echt niks verkeerds doen, integendeel ze koersen 'normaal'. Het bederft de pret een beetje, maar ach, ik ben hier om te trainen. Na de bochten wordt doorgereden, maar begrop gaat het naar mijn aanvoelen traag. De laatste twee ronden wordt de snelheid dan gevoelig de hoogte in gejaagd en ik krijg het nu na een bocht al eens moeilijk en moet zo nu en dan een gat laten. Dit is wat ik met deze koers wou bereiken, wat extra snelheid opdoen en dat is gelukt.
    Ik moei me niet meteen met de spurt, maar laat het peloton ook niet los, ik eindig ergens 30e. Gemiddelde snelheid: 38,2km/u.


    27-04-2011, 22:31 geschreven door elke  
    20-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halle-Buizingen, Geert Nachtergaele






    20-04-2011, 20:25 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halle-Buizingen
    De koers in Halle is onderdeel van de Lotto Cycling Cup, een verzameling 1.2 wedstrijden.
    We beginnen met een 'grote' ronde van een 35km om te besluiten in 8 x 11km. De ploegverkenning op woensdag liet voelen dat het een selectieve koers zou worden, zeker met de aanwezige profploegen op het startblad.
    De grote ronde telt de Beerselberg, een steil ding waar je steeds denkt boven te zijn en vier maal in de maling wordt genomen. Daarna komt de Bruine Put en meteen erna de Krabosstraat. De kleine ronde telt een langer bergje, waarvan ik de naam nooit geweten heb.

    Met een 8e, 9e en 11e plaats in het algemeen (Belgische) klassement staan we sterk vertegenwoordigd. De missie van vandaag is ook in het ploegenklassement onze vierde plaats te heroveren.

    We starten met een dikke 150 deelneemsters. Meteen wordt er goed doorgereden. De leidster in het klassement is afwezig en ook Emma Johanson geeft verstek. Verbeke en co ruiken dus schoon hun kans. Op de Beerselberg moet ik een vijftal meter laten, maar zit na de top meteen weer in de groep. Op de Bruine Put kan ik op het grote mes het peloton in eerste instantie nog houden, maar voorbij halfweg moet ik toch terugschakelen en zie ik de rest van me weg rijden. Ik zie verschrikkelijk af, maar wil absoluut terug in dat peloton! Op de Krabosstraat breekt het peloton verder open. Met een zestal rijden we door. Ik ben zeker dat dit nog recht te zetten is en hits de rest op.
    De kopgroep telt ondertussen 18 rensters, daarachter hangt het peloton gevolgd door groepjes gelosten.
    We zijn nu met een twintigtal en het gesleep begint. Meteen volgt een cascade van rensters die zich achteraan nestelen en enkelingen die wel nog durven rijden. Toch blijven we op een minuut hangen. De enkelen die wel tempo maken trekken bergop al eens door, zo begrijpt de rest dat er meegewerkt moet worden. Ook ik demarreer eens wanneer ze weer in mijn wiel blijven hangen. Twee ronden blijven we op 1 minuut hangen, een gat dat we kunnen dichten als we samenwerken. Maar helaas, bij ronde drie en is de veer gebroken en na 60km moeten we uit koers.

    Met de ploeg heroveren we stek 4 in het ploegenklassement. Martine Bras wint.

    20-04-2011, 20:24 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Lotto Cycling Cup: Halle






    20-04-2011, 19:47 geschreven door elke  
    13-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Komende wedstrijden

    Ook in april enkel UCI-koersen. De kermiskoersen zijn voor mei.

    17 april: Halle-Buizinge, 1.2 UCI, 120km (14u30)
    Deze koers gaan we deze namiddag met de ploeg verkennen, kort nadat de mannen-elites hun doortocht van de Brabantse Pijl maken. De Alsemberg zit al zeker in het parcours.
    Dit is de derde manche van de Lotto Cycling Cup, een regelmatigheidscriterium en de opvolger van de Wielertrofee van voorbije jaren. Belangrijke koersen voor SVK en hopelijk kunnen we hier een en ander bewijzen. Maar door het UCI statuut ligt het niveau ook erg hoog.

    24 april: GP Roeselare, 1.1 UCI, 135km (13u45)
    Deze hebben we vorig weekend gaan verkennen. Lastig! En door het 1.1 UCI-statuut een belangrijke koers voor de profs.
    Het parcours: Scherpenberg-Schomminkelberg-Rodeberg-Monteberg-Kemmelberg-Scherpenberg-Schomminkelberg-Rodeberg-Monteberg-Kemmelberg-Geluveld-Kassei Bergstraat en dan nog twee plaatselijke ronden. Zal lastig zijn!



    13-04-2011, 10:40 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PK tijdrijden
    Het PK tijdrijden in Antwerpen vindt traditiegetrouw plaats op de militaire vliegbasis in Oostmalle. Een open vlakte dus, zonder beschutting en op slechte tarmac (de E19 ligt er in vergelijking prachtig bij).We moeten 13 km afleggen in een U-vorm met start en aankomst op één zijde van de U en een draaipunt op de andere zijde. De wind komt van de zijkant en zal steeds onze flanken geselen, met uitzondering van het verbindingsstukje, daar zit hij pal op de neus of in de rug.
    Er staat veel wind, fietsen hangen schuin en volle wielen vragen wat stuurmanskunsten.
    Gelukkig heb ik zondag nog een opzetstuurtje kunnen lenen. Zonder zag ik het gevecht met de wind echt niet zitten! Nuja, als je ziet met wat voor bolides de concurrentie hun opwachting maakt... Dan gaan we maar voor de beste tijd bij de opzetsturen!

    Voor de tijdrit ga ik nog even bij Moozes langs. Daar wordt mijn fiets terug op orde gezet. Een zalig gevoel want de laatste weken was de stijfheid en het vertrouwen zoek. Bij een korte test is duidelijk dat de problemen opgelost zijn.

    In Oostmalle aangekomen beginnen de voorbereidingen. Nummer halen, omkleden, fiets testen en opwarmen. Doordat we op een militaire basis zitten mogen we niet op de weg gaan opwarmen en moet alles op de rollen gebeuren. Vind ik niet leuk, de rollen zijn mijn vriendjes niet.
    Mijn benen zijn nog wat verzuurd van het weekend en ik krijg het er maar moeilijk uitgefietst. Een uurtje rollenbollen later is het tijd voor de fietscontrole en een kwartier later is de start. Ik ben (weer) de eerste. Jammer, een richtpunt maakt het toch net dat tikje 'makkelijker'.

    1minuut...10...5-4-3-2-1-go! Ik schiet weg en zie een mooie snelheid verschijnen op de kilometerteller. Als ik dit kan volhouden zal ik een mooie uitslag rijden.
    Ik kan het echter maar een kilometertje aanhouden en moet daarna eentje terugschakelen. Oeh, veel wind! Het vlotte ritme verdwijnt en het is harken naar de dwarsstrook. De volgauto weet me te stimuleren en doet me na iedere aanmoediging even iets sneller fietsen, maar mijn benen doen pijn, mijn borstkast doet pijn. De dwarsstrook voorbij kan ik toch twee tandjes groter schakelen. Aan het keerpunt ben ik compleet choco. Hier volgt het langste en moeilijkste deel. Doodgaan. Het dwarsstuk geeft me een seconde recup en de laatste strook vat ik vol goede moed aan, maar toch val ik stil. De laatste kilometer probeer ik er nog een spurt uit te persen, maar ik moet na enkele trappen alweer gaan zitten. De benen zijn compleet verzuurd. Met een laag toerental pers ik alles uit die onderrug. Finish.

    Ik rij 16'04" over het traject en moet een minuut prijsgeven op winnaar Liesbeth De Vocht. Een volle minuut op zo een kort parcours, biljartvlak dan nog! Ik kon in elk geval niet sneller en heb geen fouten gemaakt, dus ik mag tevreden zijn. Misschien dat mijn verkoudheid mijn prestatie wat beïnvloedde, maar dan zeer miniem. Annelies wordt 4e en Gilke 5e.
    In West-Vlaanderen neemt Ann-Sophie de titel en zo is onze eerste overwinning binnen!

    13-04-2011, 10:30 geschreven door elke  
    07-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP Dottignies: flanellen benen
    Maandag 4 april, GP Dottenijs, 1.2 UCI, tweede manche van de Lotto Cycling Cup en enorm schoon volk aan de start. Veel UCI-rensters van wie we de eer nog niet hadden gekregen ertegen te mogen koersen. We krijgen 128km af te haspelen in een grote ronde van 75km en 4 kleine van 13 km. Ook al zijn er een vijftal GPM, het zal toch de wind in de polders zijn die de wedstrijd zal openbreken.

    Ik heb het van bij de start moeilijk. Nuja, niet echt lastig, gewoon geen macht in die benen. Ik zie een sliert voor me en weet dat ik moet opschuiven. Ik zie met lede ogen hoe anderen al dan niet slagen in hun poging. Ikzelf probeer het enkele keren, maar het draait niet en nergens vind ik nog een greintje moed het nog eens te proberen. Het gaat snel, maar toch moet ik het daar niet volledig zoeken. Gewoon, flanellen benen. Valt weinig tegen te doen zeker?

    Na een 15-tal km neemt een zwaantje voor mijn neus vier rensters mee de gracht in. Het peloton scheurt in twee stukken, maar we sluiten niet veel later terug aan. Ik ben als vanouds enkel bezig het wiel voor me te houden, niet met drinken of eten.
    Na een twintig kilometer moet ik samen met enkel anderen een gat laten. We blijven hangen op honderd meter, even denk ik nog dat we de aansluiting zullen maken maar dan moet het voor het eerste bergje gebeuren. Op een brug speel ik alles of niets, het wordt niets en op het eerste bergje na 34km (max 15%), is het over. Naast ons pattineert de neutrale wagen. Dat kan nog onze redding zijn, de wagens moeten ons nog voorbij steken. Op de kasseistrook zitten we tussen de auto's en op het volgende bergje halen we enkel ploegwagens in. Maar na de afdaling zijn we iedere beschutting kwijt.
    We rapen stelselmatig rensters op, maar ons groepje begint vierkant te draaien. Vanaf nu draaien we met enkelen rond en hangen er een hele klets in de wielen. Jammer, want iets verder is peloton 2 geblokkeerd achter een ophaalbrug.
    Bij de eerste doortocht mogen we nog een ronde rijden. Dit doen we met steeds meer profiteurs en minder werkers. Een beetje belachelijk, we zullen toch niet in de uitslag staan...

    Uit koers genomen na 90km. Emma Johansson wint de koers. We verliezen een plaats in het ploegenklassement, maar staan wel met drie rensters in de top 11 van het algemene klassement. Ik zak van een 18e naar een 33e plaats in datzelfde klassement.

    07-04-2011, 22:28 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs