Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    27-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koersen bij de junioren...
    ... of hoe Hushovd zich moet voelen als Cav van hem weg sprint.

    Wééral een weekend zonder dameskoers. Wat moet je dan? Ik besluit het dan maar eens bij de juniors te wagen. Zondag staat Lebbeke op de kalender, dat is op 2km van mijn zus haar deur en dus ideaal voor een 'folieke'.

    Een uur voor de start ga ik me inschrijven en ik krijg nummer 24. Ok, dat valt al goed mee, nog niet te veel volk! De commisaris is keivriendelijk, wat me op een onlogische manier toch wat geruststelt.
    Bij het warm rijden zie ik de nummers oplopen tot net voorbij de 50. Oef, een klein groepje! Dit is echt wel een pak van mijn hart. Temeer omdat ik de verhalen ken van iedereen die al eens tegen de verkeersremmers in Lebbeke geplakt heeft. Wat me minder gerustelt is het bochtrijke parcours met een lang smal stuk. Ook hier heeft een trainingsmaat al eens de beek gekuisd bij een koers... Ik heb best wel schrik van die juniors. Kunnen die een dame verdragen? Gaan ze smerig rijden?

    Een opmerkelijk verschil met de dames: juniors gaan geen half uur op voorhand aan de start staan. Juniors doen dat ten aller vroegste 3 minuten voor de start.
    Nog een groot verschil is de ruimte in zo een peloton. Hier heb ik het gevoel supergoed in een groep te rijden en ik schuif zelfs makkelijk op! Wat remmen die vroeg en ik kan zo best wat plaatsjes winnen. Ook in de bochten zijn ze lief voor elkaar. Niks elkaar pesten door de deur net genoeg dicht te doen of nog snel de binnenkant te nemen, wat een verademing...

    Maar het duurt niet lang. Ik kan me goed in een peloton houden...zolang er niet opgetrokken moet worden. Wat is dit? Na iedere bocht heb ik een fietslengte en het duurt honderd meter eer dat terug gedicht is. Uiteraard spurten die achter me het gat toe (ook weer op galante wijze). Aangezien het nogal smal en bochtrijk is lig ik na een tiental bochten uit het peloton (gelukkig kon ik halfweg beginnen). Echt ongelooflijk met welke versnelling die mannen de bochten induiken om met enkele lenderukken terug op snelheid te zijn. Pff, die kracht heb ik niet. Ik probeer het met hun verzet, een kleiner verzet, sneller uit het zadel... Ik moet denken aan Cavendish die in volle sprint de indruk wekt dat de rest gewoon stilstaat. Ik kan geen passender beeld bedenken. Ik geef alles en toch sta ik stil...
    Aan het einde van de eerste ronde hang ik dan toch, na een halve ronde jagen, terug aan de staart van het peloton. Het tweede deel van het parcours is meer rechtdoor en de kruissnelheid komt hier wel overeen.
    Maar bij de nieuwe bochtenzone lig ik er weer af. Voor me nog iemand en achter mij blijkbaar ook, want de bezemwagen is niet te bespeuren. Ik maak er een erezaak van die junior voor me in te lopen (even negeren dat ik halfdood over mijn stuur hang en hij al met losrijden bezig is). We mogen nog doorrijden en bij de derde doortocht heb ik hem te pakken. Nu worden we wel afgevlagd.

    Uit koers dus na 16km (maar niet als laatste). Aan de meet krijg ik bloemen en wordt er een interviewtje afgenomen. Beetje onwennig om na dit fiasco bloemen te krijgen.

    PS: ouders van juniors zijn grof! Nee ik kan echt niet rapper, ook al weet ik dat we pas begonnen zijn en dat ik amper nog vooruit ga! En nee ik vraag me niet af of ik mijn fiets niet beter verkoop, zelfs al kan uw metje sneller ...

    27-07-2010, 22:25 geschreven door elke  
    24-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(Laat) verslagje van Maarkedal
    Ziehier het verslag van Maarkedal. De laattijdigheid is volledig in de schoenen van de laatste soldendagen te schuiven .

    Vorig jaar was Maarkedal een zeer zware koers. Ik werd er iedere ronde opnieuw uitgeknald om dan telkens een doodstrijd te leveren om de aansluiting terug te maken... Een koers van 10 keer lossen en 9 keer terugkomen.
    Dit jaar was het parcours identiek, dit wil zeggen: veel smalle delen die wat op en af gaan en besluiten in een lastig klimmetje met nadien een mooie afdaling en een brede steenweg met de wind op de neus naar de aankomst toe.
    Als extraatje is er dit jaar een kampioenentrui te verdienen, en we hebben kanshebbers in de ploeg!

    De eerste ronden gaat het behoorlijk, niet super maar ik hou mijn plaatsje en kan me ook rechthouden. Ik geraak nooit echt vooraan. Halfkoers is er een valpartij bij de eerste 20. Ilse ligt er in een erg onnatuurlijke houding bij (en dit zie ik echt niet graag!). Na het toerijden van de vele gaten die hierdoor onstaan zit ik weer in de groep. Het gaat dan toch wat beter en ik kan bergop goed opschuiven. Ik maak hier nu een half peloton goed. Alleen kan ik mijn plaatsje op die smalle wegen nooit handhaven. Daarvoor stokt het tempo te veel (en soms naar zielige snelheden), waardoor de wringers in het voordeel zijn en de gelosten terug kunnen aansluiten.
    In de laatste ronden is het vat dan plots af. De kracht is uit de benen gevloeid en waar ik daarvoor op de grote molen naar boven kon, moet ik het nu economischer aanpakken. In de voorlaatste ronde is het dan echt op. Ik kan in de afdaling nog wel terugkomen, maar moet het peloton in de laatste ronde laten gaan.

    Die avond heb ik de stap van een vrouwtje van zéér respectabele leeftijd. Mijn knieën hebben wat te veel gedaan vandaag en protesteren nu bij iedere trede of drempel. De dag nadien heb ik gelukkig geen spatje last meer.

    Ik eindig als laatste van de finishers. Elien wordt derde in het PK.

    24-07-2010, 19:20 geschreven door elke  
    20-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strijpen: grote frustratie
    Strijpen stond al lang vet aangekruisd. Hier had ik mezelf doelen gesteld, hier ging ik goed rijden, het proberen verstandig aan te pakken, me goed wegsteken tot half koers,...

    Maar helaas. Halfweg de tweede ronde zijn er al enkelen aan het lossen, ik roep dat ze links moeten houden en ga er op de kasseiafdaling voorbij. Maar ik sla met mijn voorwiel in volle snelheid in een oneffenheid/put.
    Er zijn twee geluiden die een coureur haat: 1. het geluid van snerpend metaal op de grond en 2. het leeglopen van een band. Ik hoor meteen geluid nr 2. Even hoop ik nog dat ik de dans ontspring, maar meteen staat mijn voorwiel plat en heb ik alle moeite om me recht te houden (geluid nr 1 kan ik nog net omzeilen).
    De volgwagen heeft geen banden mee. Tuurlijk niet, hebben ze nooit. Maar oew wat ben ik gefrustreerd dat ze niet voor een uitzondering zorgden. Ik kan gaan afkoelen in de volgwagen. Daar heb ik nog een leuke babbel met Arijs die ook platviel.
    Dooddoodjammer!

    20-07-2010, 22:20 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto Boezinge (Geert Nachtergaele)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-07-2010, 12:21 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door de Westhoek 1.2 UCI
    Na vele kermiskoersjes nog eens een heuse UCI koers. Het moment om te bewijzen dat ik die wedstrijden ook kan uitrijden, want daar ben ik rotsvast van overtuigd! Het is een koers met een deel rit in lijn door het heuvelland (60km) om dan te besluiten in 7 plaatselijke rondjes van 9,5km.

    Op maandag zijn we met drie teamies het parcours gaan verkennen. Met de auto jammergenoeg, de heldin in ons was door de storm snel het zwijgen opgelegd.
    De verkenning met de auto leert ons dat het vooral erg smalletjes is. Sommige stroken zijn maximaal een auto breed en de afdalingen zijn onoverzichtelijk. Het is hier dus zaak vooraan te zitten en daar vooral te blijven, achteraan wordt het harken, puffen en vloeken...

    Voor de wedstrijd krijgt de ploegleider ons nog zot genoeg om voor de aanval te kiezen. In de koers weet ik al snel dat dit niet zal lukken. Ik ben echt slecht! Lang geleden dat ik nog zoveel moeite had om gewoon een peloton te volgen. Ik heb nooit een goed gevoel, ook niet wanneer het tempo stokt. De aanvalslust is stevig getemperd.
    We komen aan het stuk dat we na de verkenning hebben aangeduid: zit je hier niet vooraan, dan zal je nog moeilijk vooraan geraken... Ik spurt er alles uit en kan toch wat opschuiven. Bocht naar rechts van een steenweg naar een veldweg en hupla, het spel zit op de wagen. Velen moeten lossen en het is wat slalommen op die smalle weg. Ik kan het peloton houden, maar soepel loopt het nog steeds niet.
    Bij de eerste beklimming, de Rodenberg valt mijn ploegmaatje plat. Ik ben aan het pompen bergop, dus ik eis dat ze mijn wiel neemt. Niet veel later sta ik te molenwieken met een voorwiel in mijn hand. De ploegauto komt toegesneld en niet veel later wordt ik weer op gang geduwd.
    Hierna volgt heel snel de Monteberg. Ik heb wat kunnen profiteren van de wagens, maar niet iedere ploegleider is er happig op waardoor er al eens bruusk geremd of versneld wordt. Pfff, gevaarlijk en echt niet nodig. De Monteberg is mijn keerpunt. Het gaat plots veel beter! In de afdaling wordt er gevallen waardoor ik weer tussen de auto's beland. Alleen is het nu echt te smal om er langs te glippen. Voor de volgende berg heb ik het groepje voor me te pakken. Jammergenoeg zie ik Ilse ook zitten, de wielwissel heeft dus niet veel uitgehaald.
    Het groepje wil aanvankelijk wel nog (en terecht, we kunnen het peloton bijna aanraken), maar al snel wordt het aandeel slepers groter en groter. Dit is zoo frustrerend! Bij het binnenrijden van Boezinge besluiten Ilse en ik er vanonder te muizen. De snelheid is ver zoek en ik ben de profiteurs beu. We krijgen Mariska mee en met ons drietjes rijden we weg. Al moet er stevig gereden worden, want nu hebben ze in het groepje plots wel de benen gevonden natuurlijk. Uiteindelijk zie ik hen toch begeven. Getweeen (twee ploegmaatjes samen op pad) bouwen we de kloof verder uit en naderen we op het peloton dat we echter nooit zien rijden. Na 20km worden we afgevlagd. Terecht want de grote groep was voorgoed uit onze handen geglipt (in de rit in lijn). Misschien hadden we er sneller vanonder moeten muizen...

    Heel slecht begin dus van de koers, maar na een dikke 20km kwam ik er door. Jammer dat het schip toen al verdronken was!

    DNF dus. BK Liesbeth De Vocht wint voor Dijkman en De Goede.



    20-07-2010, 12:20 geschreven door elke  
    13-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harlue
    Foto's van www.ticapictures.be







    13-07-2010, 19:18 geschreven door elke  
    11-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag Harlue & zaterdag Kontich
    Op donderdag was er wedstrijd in het Naamse Harlue. Dat kon niet anders dan een klimparcours worden, dus hiervoor offerde ik graag een dagje van mijn schaarse congé op. Zaterdag was het een halve thuiswedstrijd in Kontich en dat in een verschrikkelijke hitte .

    Harlue
    Om 18u00 is het vertrek. Het is dan nog steeds lekker heet, maar niet drukkend. We krijgen fantastisch brede banen onder onze wielen geschoven en dat voor slechts 39 rensters. Het parcours is echter geen klimparcours, amper licht golvend.
    In de eerste ronde is het wat aftasten. Voor het einde ben ik wat de kop op gedrongen, ik raak er niet af door traag te rijden. Na een bocht zie ik dat ze niet in mijn wiel zitten, dan maar demarreren! Ik krijg nog een GKV'er mee en samen zijn we vertrokken. Zij is jammer genoeg iets minder sterk en we halen te weinig snelheid om echt deftig uit te lopen. Gelukkig komt er uit de achtergrond een dubbele versterking. De andere twee peren wel stevig door en met ons drietjes en de sleper erachter kunnen we de kloof uitdiepen. Maar het draait niet van harte rond. De sleepster zorgt voor zenuwachtigheid bij de rest waardoor we de snelheid niet hoog genoeg kunnen houden. Na drie ronden vraag ik aan de commisaris wat de voorsprong is, ik krijg een kriebelpapiertje met 26". Dan weet ik genoeg, dit moet na drie ronden minimum het dubbele zijn... en inderdaad niet veel later komen er een zestal aansluiten, er wordt geaarzeld en de rest van het peloton is er ook.
    Ik zou het reuzejammer vinden wanneer er nu een definitieve vlucht ontstaat zonder ons, dus probeer ik mee te strijden in het gewoel. Voorbij halfkoers ontstaat dan de definitieve kopgroep onder impuls van ploegmaat Goedele. Ik ben al lang blij met een stekje in de groep. In de voorlaatste ronde muist Ilse, ook een ploegmaatje, er dan nog vanonder. Ideaal: we worden 6e en 15e.
    Vekemans wint de koers, ik eindig in de spurt met een haperende versnellingsbak 27e.

    Kontich
    Als inwijkeling in Wilrijk, is dit quasi een thuiskoers. De afstand is belachelijk kort (74km in toertjes van 9km) en het deelnemersveld toch behoorlijk (118). We zijn de afwachtingskoers voor de ronde van Antwerpen voor de jongens.
    Bij de inschrijving zijn er al administratieve problemen, die bij de start pas echt duidelijk worden. Aan een deel van de rugnummers is geen naam gekoppeld. De officials dus in een pak van 118 wachtende dames in een stekende zon op zoek naar de ontbrekende gegevens (en dus eerst naar de nummers). Pfff, dit duurt lang en wanneer we dan toch allemaal in de computer staan, wordt aangekondigd dat het door de vertraging maar 6 rondjes meer worden: 54km dus! Hierop volgt luid protest van het peloton. Na wat getwijfel wordt er schoorvoetend nog een rondje bijgedaan.
    We mogen vertrekken. Maar oew, wat heb ik zeer in mijn rechter been en voet. Dat lange staan zonder te weten of je kan uitklikken, je rustig op je buis zetten ofzo doet echt geen deugd. Ik heb een ronde nodig om die pijn eruit te fietsen.
    Het is een snel parcours, met veel bochten en af en toe een obstakel. ook vandaag zal Vlaanderen de koers controleren, zodat het een massasprint wordt. Ik heb mezelf voorgenomen enkel op het einde eens zot te doen. Tot dan is het drinken, drinken en euh drinken. Al is de drank toch sneller op dan kan worden bijgevuld. Halfkoers en ik zit al zonder! Niet goed voor de spieren, das snel duidelijk...
    In de voorlaatste ronde (maar ik dacht dat het de laatste was), schuif ik op en val aan vanuit 8e stelling. Ik kijk om: geen reactie, huh? Ik check nog eens: inderdaad een bol peloton, alles geven dus! Niet veel later komt Vlaanderen me terug halen, even hoop ik nog dat ze zal overpakken, maar ze houdt de benen stil, ik ook.
    In wat dan wel de laatste ronde blijkt te zijn zit ik naast Goedele. Ze heeft zin in de spurt, ik absoluut niet dus ik probeer haar naar voor te loodsen. De weg is breed genoeg, het lukt. Dat was alles wat ik nog had, nu ben ik gewoon blij dat ik het peloton kan bijhouden. In de spurt moet ik voor de meet in de remmen omdat alles gewoon stokt, aan 20 km/u rol ik de lijn over.
    Uiteindelijk dus nog wel het beste kunnen maken van een koers die me eigenlijk niet echt ligt.
    Oja, BK De Vocht wint (team Nederland bloeit).

    11-07-2010, 19:42 geschreven door elke  
    09-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Krist Vanmelle
    Zwevegem









    09-07-2010, 18:39 geschreven door elke  
    07-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto Zwevegem (Brian Petyt)






    07-07-2010, 20:26 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotootje met maatje Mariska (via Tim Carton)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-07-2010, 19:08 geschreven door elke  
    04-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steenokkerzeel en Zwevegem
    Twee koersjes dit weekend: op zaterdag naast de luchthaven voor het pk van Brabant, zondag in Zwevegem.

    Steenokkerzeel
    In Steenokkerzeel stond 73km op het menu in toertjes van 5,2km. 73 vlakke kilometers, met toch wel nog een stevig windje. De jeugd had de pech in de regen te koersen, wij kregen gelukkig een droge wedstrijd. Voor ons team waren er enkele Brabandse present, toch steeds een koers in de koers als er een kamioenentrui kan verdiend worden.

    Het gaat meteen hard, onder andere Amy is van bij de start goed gas aan het geven. Ontsnappingen houden door het hoge tempo nooit lang stand. Ik moet duidelijk even in mijn ritme komen en ben nog niet aan opschuiven aan het denken. Wat later ontstaat er een kopgroep van een achtal. Ik check even bij de ploegleiding of we vertegenwoordigd zijn, het antwoord is negatief. Tijd dus om op te schuiven en een poging te wagen, met wat geluk kunnen de Sprinters zo toch in beeld komen. Twee toertjes later zit ik in zesde positie wanneer we een brede weg opdraaien waar de wind in het nadeel staat. Ik waag mijn kans en ben weg. Oef, eventjes doorbijten nu... Ik rij nooit onder de 40 en toch blijft mijn voorsprong stabiel. Oei, als ik niet rap hulp krijg of als het daarachter niet stilvalt mogen ze daar snel weer een plaatsje in het peloton voor me reserveren. Mijn noodkreet wordt gehoord, De Vocht is op komst. Wanneer ze me passeert verwittigt ze heel vriendelijk zodat ik in haar wiel kan kruipen. Alleen vergeet ze even te temporiseren. Op die moment rij ik op de limiet, nikske meer over om te versnellen. De Vocht moet het alleen klaren en niet veel later zit ik terug in het peloton. Nog geen volledig toertje weggeweest dus...
    Vanaf dan is het alleen nog uitrijden, nergens in mijn hoofd speelt nog maar het idee het nog eens te proberen. Ik word 71e, Goedele heeft zilver op het PK. Dit was de snelste koers van dit seizoen.


    Zwevegem
    De wegen zijn breed. Mooi, ideaal voor mij! 84km wedstrijd over rondjes van 3km, met ook vandaag een lekker briesje.

    De eerste ronden zit de wedstrijd van gisteren nog in mijn benen. Nadien voel ik me steeds beter worden. Er zijn er al vijf vanonder gemuisd, allemaal goede rensters, die zien we niet meer terug. Maar voor de andere plaatsen wordt nog goed gevochten. Een verslag geven is moeilijk: er gebeurt gewoon te veel! Ik probeer regelmatig weg te raken of counter een ontsnapping. Het deert me weinig, ik blijf me fris voelen en dus blijf ik ook proberen in de hoop dat het nu wel zal lukken... Maar niemand raakt nog weg uit het peloton, of althans toch niet voor lang.
    Het wordt een spurt voor de resterende ereplaatsen.
    Deze keer wil ik eens meedoen, de weg is breed en de groep klein genoeg. De enige hindernis is een rondpunt op enkele honderden meters. Ik nestel me in het wiel van een ploegmaatje die goed kan sprinten. Ze beslist om de rotonde rechts te nemen, achteraf gezien een spijtige keuze want we eindigen helemaal achteraan. De spurt wordt dan ook een flop: 37e.
    Verbeke wint.

    04-07-2010, 22:53 geschreven door elke  
    02-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Heusden Zolder (Krist Vanmelle)






    02-07-2010, 18:15 geschreven door elke  
    01-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Passendale van Krist Vanmelle








    01-07-2010, 18:39 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs