Dit weekend rij ik nog eens twee koersen na elkaar in voorbereiding op de belangrijkste periode van het seizoen: juni-juli! Zaterdag is het koers in Snaaskerke-Gistel en zondag staat Bastogne op het menu.
Zaterdag: Snaaskerke-Gistel We koersen 95km in toertjes van 9,5km lang, kronkelend doorheen de West-Vlaamse polders. Er staat een zeer stevige wind, wat maakt dat we slechts 5cm van het parcours effectief zullen gebruiken. 72 rensters nemen de start, een dertigtal zal ook effectief aankomen.
Ik kan steeds opschuiven wanneer ik het nodig acht, zit regelmatig met de snuiter in de wind om plaatsen te winnen en voel de koers goed aan. Jammer genoeg speelt de kniepees op. Een euvel van de krachttraining eerder die week. Dit zorgt ervoor dat ik vandaag noodgedwongen koers in de anonimiteit. Een plaatsje in het steeds verder slinkende peloton is mijn deel, zonder zin om aan te vallen en met een noodzakelijk sparen waar ik kan. Ondertussen is Kimberly weggeraakt samen met tien gezellinen. Het afstoppen laat ik vandaag voor wat het is, niks forceren is de boodschap. In de spurt word ik 27e. Sofie De Vuyst wint een dag na haar vriend De Clerq. Kimberly doet nog een uitval in de laatste ronde maar wordt 5e.
Zondag: verstek voor Bastogne Door de lichte blessure door overbelasting is Bastogne gecancelled. Erg jammer, want een mooi parcours! Deze week staat er dus rust op de agenda om zaterdag hopelijk hersteld te zijn voor de koers in Wodecq (waar ik vorig jaar goed reed).
16-05-2011, 11:34 geschreven door elke
Burcht: Luc Blouwe
16-05-2011, 10:57 geschreven door elke
11-05-2011
Burcht: Krist Vanmelle
11-05-2011, 12:22 geschreven door elke
Knokke-Bredene en Burcht
Zaterdag: Knokke-Bredene 1.2 UCI Lotto-Cycling Cup Vierde manche van de Lotto Cycling Cup en tevens het provinciale kampioenschap van West-Vlaanderen. Voor dit laatste komt Ann-Sophie in aanmerking en dat maakt dat we op twee fronten moeten koersen vandaag.
De enige hindernis is een kasseistrook van 2,5km en de polderwind. Ik kan het parcours van vorig jaar nog dromen: grote brede steenwegen, rechts de kassei op en weer grote brede steenwegen tot de plaatselijk toertjes in Bredene. Door de wind is het peloton één grote molen van rensters die verachteren en naar voren schuiven. Ik doe goed mee en zit even vaak in eerste positie dan dat ik 60e rij. Dorst hebben is hier wel een nadeel, je verliest meteen twintig plaatsen! Het molentje draait verder en ik vind er mijn plaatsje in. Ik maak me ook geen zorgen: waar de steenweg een brede bocht maakt, dààr moet ik vooraan zitten. Mijn verbazing is dan ook groot wanneer we plots, na 20km, de polders in gestuurd worden. Wegje van 3 meter breed en de snelheid wordt volledig uit de groep gehaald. Toeme! We verlaten die smalle wegjes niet meer en stilaan wordt de groep zenuwachtig. Eentje valt zo naast de weg in een diepe beek. We steken de de steenweg over en hupla de kassei op. Hier kan ik velen voorbij steken, het rijdt echt soepel! Jammer genoeg kan ik na de kassei net geen aansluiting meer krijgen bij ploegmaatje Annelies en de kop van de koers. Had ik gezeten waar ik moest zitten voor de kassei, was dat geen probleem geweest.
In ons groepje tel ik enkele West-Vlamingen en velen van andere ploegen die voor ons belangrijk zijn voor het ploegenklassement. Als de rest geen pech had, hebben we drie rensters in de kopgroep (ploegklassement telt voor de drie beste), met Ann-Sophie. Kimberly en ik mogen dus niet meerijden en we laten anderen het werkje opknappen. Iets later komt de ploegleiding dit bevestigen en zo wordt het een wat saai 'peddelen'. In de laatste ronde reageer ik op een uitval, maar we blijven niet voorop. In de spurt eindig ik ergens 7e van onze groep, 55e in totaal.
Ik heb nog geen ploegklassement gezien, maar we doen een goeie zaak denk ik. Spoor wint de koers.
Zondag: Burcht Burcht is een koers die me erg goed ligt. Aangezien ik weinig voel van de koers gisteren start ik hier met erg veel goesting. Jammer dat de organisatie parkeren op het parcours toelaat en dat ook auto's mogen tegen rijden. Hierdoor is het toch wel opletten geblazen, zeker aangezien de ene bocht de andere opvolgt.
Er wordt van in de eerste ronden op dit bochtige parcours erg snel gereden, maar ik kan me steeds goed handhaven. Ik neem mezelf voor me in het begin te sparen met deze warmte, zodat ik veel kan drinken. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik doe duchtig mee met aanvallen en tegenaanvallen, mezelf voor deze onbezonnenheid verwijtend. Uiteindelijk raakt een Australische weg en vanaf dan controleert haar ploeg alles. Niemand geraakt weg en ik vrees dat het peloton zal indommelen. Gelukkig zet mijn ex-ploeg zich op kop en zij rekenen de kop terug in. Vanaf dan is het weer aanvallen geblazen. Toch raakt er weer een andere Australische weg, Spratt deze keer en weer neemt haar ploeg de koers in de hand. Drie ronden voor het einde kunnen er drie ontsnappen, ik zit iets te ver om te reageren maar zie dat er reactie volgt. Op het moment dat dit dreigt stil te vallen schiet ik weg. Het kost me moeite, maar ik vind de aansluiting. Iets later komen er nog drie aansluiten, waaronder twee Australiers. We zijn met zeven weg en de Australiers rijden zelfs mee! Een heerlijk gevoel: top tien is binnen! Maar het zijn de Belgen die beginnen linkeballen en ik begrijp het niet goed. Rijden moeten we! Dit doen we niet en in de voorlaatste ronde neemt het peloton ons terug. In de spurt laat ik me wat wegdrummen en wanneer ze dan in de laatste bocht nog tegen de vlakte gaan is de drive helemaal weg. Ik word 26e. Spratt wint de koers en Jayco, haar Australische team, bevolkt het hele podium.
11-05-2011, 12:14 geschreven door elke
Knokke-Bredene
11-05-2011, 11:24 geschreven door elke
04-05-2011
Ardennenoffensief
Ik had nog eens nood aan enkele lange duurtrainingen na elkaar. Met het mooie weer en een lang weekend in het vooruitzicht trokken we naar de Ardennen. Zaterdag stond een verkenning van de koers in Bastogne op het menu. Heen en weer goed voor 4u15. Het parcours zelf ziet er veelbelovend uit! Zondag reden we 6u15 met onder andere de Stocqeu en de Redoute. Maandag sloten we af met 4u20 en enkele spurtjes. Dinsdag was goed voor 2 uur losrijden. Mooie trainingsritjes, zalig weertje en goed gezelschap: wat kan je nog meer wensen?
04-05-2011, 19:08 geschreven door elke
27-04-2011
Van UCI naar VWF
Zaterdag: GP stad Roeselare 1.1 UCI Topkoersje, net onder het niveau van de wereldbeker. SVK is bijgevolg een van de weinige niet prof-ploegen. Na de verkenning wisten we al dat het zwaar zou worden: 11 hellingen met twee keer de Scherpenberg, Schomminckelberg, Rodeberg, Monteberg en Kemmelberg en een maal Geluveld.
In de auto op weg naar de koers val ik vrijwel meteen in slaap om pas iets voor Roeselare wakker te worden. Een heel goed teken, want dan ben ik altijd goed! Ik weet niet hoe dit met logica te rijmen valt... We kleden ons om, houden een technische bespreking en gaan de verplichte acte de presence gaan doen op het startpodium. Op die moment staan de eersten al opgesteld, ruim 30 minuten voor de start! Even vertwijfeling om dan toch maar aan de groepsdruk toe te geven. Het is warm genoeg, misschien is een opwarming nu niet echt nodig...
De officieuze start wordt gegeven en de officiele laat best lang op zich wachten. Ik rij vlotjes, heb de tijd om veel te drinken en te eten, kan opschuiven en moet slechts twee keer na de bocht stevig doorgaan. Goeie benen! Op 34km begint de bergzone. Het wordt stilaan tijd om alle plaatsen te winnen die ik nog kan winnen. Maar helaas, rond kilometer 30 hoor ik een geschraap onder me en meteen zit ik op mijn velg. Ik kan met moeite de vlagjesman op het rondpunt ontwijken of mijn hand opsteken voor assistentie en heb moeite mijn achtertrein onder controle te houden. Van doorrijden is geen sprake meer, ik kan enkel nog groter schakelen, afstappen, wiel omhoog steken en met lede ogen aanzien hoe onze auto van plaats 29 moet komen aangestoven. Ik hang al snel weer tussen de auto's maar geraak slechts tot de neutrale wagen. Dan begint een jojo-spelletje en ik blijf lang rond wagen 5 hangen, maar ik krijg nooit echt het gat toe. De Scherpenberg rij ik naast de neutrale wagen naar boven, de afstand met het peloton blijft dus gelijk (mede door een val daar), maar in de afzink moet ik auto's voor laten en op stukken vals plat ben ik stilletjes aan het breken. Na 50km, net voor de Monteberg, hang ik achter de laatste ploegauto en beslist de jury dat het gedaan is voor mij. Stomme beslissing met de Monteberg in zicht. Het zal er zeker scheuren, waardoor de auto's weer verachteren en ik een kans maak. Maar goed, commissaris baas .
Ik rij de Kemmelberg nog naar boven en daar wacht me een oorverdovend geschreeuw van een bende miniemen en aspiranten van SVK. Super gasten! Na de afzink rij ik het parcours verder tot Roeselare.
Neben wint de koers, Ann-Sophie wordt knap 28e!
Zondag: VWF Ternat Om de frustratie rond een lekke band wat te laten wegebben start ik in Ternat. Mijn eerste VWF-koers. Naar het schijnt mogen dames daar met de E's mee en hoef ik niet, zoals bij de WAOD twee jaar terug, met een bende A-renners op pad. De koers telt 56km, bizar om geen volgestouwde rugzakjes met gelletjes te moeten hebben...
We vertrekken, met naar ik kan schatten een zestigtal. Er wordt de eerste ronden erg traag gereden. Ik geloof mijn ogen niet, 34km/u kruissnelheid... Waar wachten die mannen op? Ik schuif dan maar naar voor en probeer een ontsnapping te forceren. In de eerste ronde springt in een put mijn ketting jammer genoeg van mijn voorblad en iets erna willen de drie mannen duidelijk niet op pad met een dame: ze houden de benen stil. Ik roep dat we los zijn, maar helaas. Ik trek alleen door, maar dat laat het peloton natuurlijk niet gebeuren... Duidelijk in hun gat gebeten wordt er dan toch wat snelheid gemaakt en ik nestel me in de groep. Heel raar ook hoe er gereden wordt! Gaten van een meter links en rechts, bochten worden achter elkaar en erg traag aangesneden. Als ik een bocht neem op wat voor mij ondertussen 'een normale manier' geworden is, win ik vele plaatsen, maar volgt er ook gevloek, voornamelijk van de champion. Deze heeft het er echt moeilijk mee voorbijgestoken te worden. Niet alleen door mij, ook anderen krijgen de volle laag, terwijl ze echt niks verkeerds doen, integendeel ze koersen 'normaal'. Het bederft de pret een beetje, maar ach, ik ben hier om te trainen. Na de bochten wordt doorgereden, maar begrop gaat het naar mijn aanvoelen traag. De laatste twee ronden wordt de snelheid dan gevoelig de hoogte in gejaagd en ik krijg het nu na een bocht al eens moeilijk en moet zo nu en dan een gat laten. Dit is wat ik met deze koers wou bereiken, wat extra snelheid opdoen en dat is gelukt. Ik moei me niet meteen met de spurt, maar laat het peloton ook niet los, ik eindig ergens 30e. Gemiddelde snelheid: 38,2km/u.
27-04-2011, 22:31 geschreven door elke
20-04-2011
Halle-Buizingen, Geert Nachtergaele
20-04-2011, 20:25 geschreven door elke
Halle-Buizingen
De koers in Halle is onderdeel van de Lotto Cycling Cup, een verzameling 1.2 wedstrijden. We beginnen met een 'grote' ronde van een 35km om te besluiten in 8 x 11km. De ploegverkenning op woensdag liet voelen dat het een selectieve koers zou worden, zeker met de aanwezige profploegen op het startblad. De grote ronde telt de Beerselberg, een steil ding waar je steeds denkt boven te zijn en vier maal in de maling wordt genomen. Daarna komt de Bruine Put en meteen erna de Krabosstraat. De kleine ronde telt een langer bergje, waarvan ik de naam nooit geweten heb.
Met een 8e, 9e en 11e plaats in het algemeen (Belgische) klassement staan we sterk vertegenwoordigd. De missie van vandaag is ook in het ploegenklassement onze vierde plaats te heroveren.
We starten met een dikke 150 deelneemsters. Meteen wordt er goed doorgereden. De leidster in het klassement is afwezig en ook Emma Johanson geeft verstek. Verbeke en co ruiken dus schoon hun kans. Op de Beerselberg moet ik een vijftal meter laten, maar zit na de top meteen weer in de groep. Op de Bruine Put kan ik op het grote mes het peloton in eerste instantie nog houden, maar voorbij halfweg moet ik toch terugschakelen en zie ik de rest van me weg rijden. Ik zie verschrikkelijk af, maar wil absoluut terug in dat peloton! Op de Krabosstraat breekt het peloton verder open. Met een zestal rijden we door. Ik ben zeker dat dit nog recht te zetten is en hits de rest op. De kopgroep telt ondertussen 18 rensters, daarachter hangt het peloton gevolgd door groepjes gelosten. We zijn nu met een twintigtal en het gesleep begint. Meteen volgt een cascade van rensters die zich achteraan nestelen en enkelingen die wel nog durven rijden. Toch blijven we op een minuut hangen. De enkelen die wel tempo maken trekken bergop al eens door, zo begrijpt de rest dat er meegewerkt moet worden. Ook ik demarreer eens wanneer ze weer in mijn wiel blijven hangen. Twee ronden blijven we op 1 minuut hangen, een gat dat we kunnen dichten als we samenwerken. Maar helaas, bij ronde drie en is de veer gebroken en na 60km moeten we uit koers.
Met de ploeg heroveren we stek 4 in het ploegenklassement. Martine Bras wint.
20-04-2011, 20:24 geschreven door elke
Foto's Lotto Cycling Cup: Halle
20-04-2011, 19:47 geschreven door elke
13-04-2011
Komende wedstrijden
Ook in april enkel UCI-koersen. De kermiskoersen zijn voor mei.
17 april: Halle-Buizinge, 1.2 UCI, 120km (14u30) Deze koers gaan we deze namiddag met de ploeg verkennen, kort nadat de mannen-elites hun doortocht van de Brabantse Pijl maken. De Alsemberg zit al zeker in het parcours. Dit is de derde manche van de Lotto Cycling Cup, een regelmatigheidscriterium en de opvolger van de Wielertrofee van voorbije jaren. Belangrijke koersen voor SVK en hopelijk kunnen we hier een en ander bewijzen. Maar door het UCI statuut ligt het niveau ook erg hoog.
24 april: GP Roeselare, 1.1 UCI, 135km (13u45) Deze hebben we vorig weekend gaan verkennen. Lastig! En door het 1.1 UCI-statuut een belangrijke koers voor de profs. Het parcours: Scherpenberg-Schomminkelberg-Rodeberg-Monteberg-Kemmelberg-Scherpenberg-Schomminkelberg-Rodeberg-Monteberg-Kemmelberg-Geluveld-Kassei Bergstraat en dan nog twee plaatselijke ronden. Zal lastig zijn!
13-04-2011, 10:40 geschreven door elke
PK tijdrijden
Het PK tijdrijden in Antwerpen vindt traditiegetrouw plaats op de militaire vliegbasis in Oostmalle. Een open vlakte dus, zonder beschutting en op slechte tarmac (de E19 ligt er in vergelijking prachtig bij).We moeten 13 km afleggen in een U-vorm met start en aankomst op één zijde van de U en een draaipunt op de andere zijde. De wind komt van de zijkant en zal steeds onze flanken geselen, met uitzondering van het verbindingsstukje, daar zit hij pal op de neus of in de rug. Er staat veel wind, fietsen hangen schuin en volle wielen vragen wat stuurmanskunsten. Gelukkig heb ik zondag nog een opzetstuurtje kunnen lenen. Zonder zag ik het gevecht met de wind echt niet zitten! Nuja, als je ziet met wat voor bolides de concurrentie hun opwachting maakt... Dan gaan we maar voor de beste tijd bij de opzetsturen!
Voor de tijdrit ga ik nog even bij Moozes langs. Daar wordt mijn fiets terug op orde gezet. Een zalig gevoel want de laatste weken was de stijfheid en het vertrouwen zoek. Bij een korte test is duidelijk dat de problemen opgelost zijn.
In Oostmalle aangekomen beginnen de voorbereidingen. Nummer halen, omkleden, fiets testen en opwarmen. Doordat we op een militaire basis zitten mogen we niet op de weg gaan opwarmen en moet alles op de rollen gebeuren. Vind ik niet leuk, de rollen zijn mijn vriendjes niet. Mijn benen zijn nog wat verzuurd van het weekend en ik krijg het er maar moeilijk uitgefietst. Een uurtje rollenbollen later is het tijd voor de fietscontrole en een kwartier later is de start. Ik ben (weer) de eerste. Jammer, een richtpunt maakt het toch net dat tikje 'makkelijker'.
1minuut...10...5-4-3-2-1-go! Ik schiet weg en zie een mooie snelheid verschijnen op de kilometerteller. Als ik dit kan volhouden zal ik een mooie uitslag rijden. Ik kan het echter maar een kilometertje aanhouden en moet daarna eentje terugschakelen. Oeh, veel wind! Het vlotte ritme verdwijnt en het is harken naar de dwarsstrook. De volgauto weet me te stimuleren en doet me na iedere aanmoediging even iets sneller fietsen, maar mijn benen doen pijn, mijn borstkast doet pijn. De dwarsstrook voorbij kan ik toch twee tandjes groter schakelen. Aan het keerpunt ben ik compleet choco. Hier volgt het langste en moeilijkste deel. Doodgaan. Het dwarsstuk geeft me een seconde recup en de laatste strook vat ik vol goede moed aan, maar toch val ik stil. De laatste kilometer probeer ik er nog een spurt uit te persen, maar ik moet na enkele trappen alweer gaan zitten. De benen zijn compleet verzuurd. Met een laag toerental pers ik alles uit die onderrug. Finish.
Ik rij 16'04" over het traject en moet een minuut prijsgeven op winnaar Liesbeth De Vocht. Een volle minuut op zo een kort parcours, biljartvlak dan nog! Ik kon in elk geval niet sneller en heb geen fouten gemaakt, dus ik mag tevreden zijn. Misschien dat mijn verkoudheid mijn prestatie wat beïnvloedde, maar dan zeer miniem. Annelies wordt 4e en Gilke 5e. In West-Vlaanderen neemt Ann-Sophie de titel en zo is onze eerste overwinning binnen!
13-04-2011, 10:30 geschreven door elke
07-04-2011
GP Dottignies: flanellen benen
Maandag 4 april, GP Dottenijs, 1.2 UCI, tweede manche van de Lotto Cycling Cup en enorm schoon volk aan de start. Veel UCI-rensters van wie we de eer nog niet hadden gekregen ertegen te mogen koersen. We krijgen 128km af te haspelen in een grote ronde van 75km en 4 kleine van 13 km. Ook al zijn er een vijftal GPM, het zal toch de wind in de polders zijn die de wedstrijd zal openbreken.
Ik heb het van bij de start moeilijk. Nuja, niet echt lastig, gewoon geen macht in die benen. Ik zie een sliert voor me en weet dat ik moet opschuiven. Ik zie met lede ogen hoe anderen al dan niet slagen in hun poging. Ikzelf probeer het enkele keren, maar het draait niet en nergens vind ik nog een greintje moed het nog eens te proberen. Het gaat snel, maar toch moet ik het daar niet volledig zoeken. Gewoon, flanellen benen. Valt weinig tegen te doen zeker?
Na een 15-tal km neemt een zwaantje voor mijn neus vier rensters mee de gracht in. Het peloton scheurt in twee stukken, maar we sluiten niet veel later terug aan. Ik ben als vanouds enkel bezig het wiel voor me te houden, niet met drinken of eten. Na een twintig kilometer moet ik samen met enkel anderen een gat laten. We blijven hangen op honderd meter, even denk ik nog dat we de aansluiting zullen maken maar dan moet het voor het eerste bergje gebeuren. Op een brug speel ik alles of niets, het wordt niets en op het eerste bergje na 34km (max 15%), is het over. Naast ons pattineert de neutrale wagen. Dat kan nog onze redding zijn, de wagens moeten ons nog voorbij steken. Op de kasseistrook zitten we tussen de auto's en op het volgende bergje halen we enkel ploegwagens in. Maar na de afdaling zijn we iedere beschutting kwijt. We rapen stelselmatig rensters op, maar ons groepje begint vierkant te draaien. Vanaf nu draaien we met enkelen rond en hangen er een hele klets in de wielen. Jammer, want iets verder is peloton 2 geblokkeerd achter een ophaalbrug. Bij de eerste doortocht mogen we nog een ronde rijden. Dit doen we met steeds meer profiteurs en minder werkers. Een beetje belachelijk, we zullen toch niet in de uitslag staan...
Uit koers genomen na 90km. Emma Johansson wint de koers. We verliezen een plaats in het ploegenklassement, maar staan wel met drie rensters in de top 11 van het algemene klassement. Ik zak van een 18e naar een 33e plaats in datzelfde klassement.
07-04-2011, 22:28 geschreven door elke
21-03-2011
Fayt-Le-Franc: SVK laat zich zien
Koers in Wallonië betekent heel vaak koersen op mooie omlopen: lange parcoursen, grote banen, minder concurrenten, geen vluchtheuvel of paaltjes en hoogtemeters waardoor de sterksten vanzelf de koers maken. Geluk speelt al minder dan in de doorsnee Vlaamse kermiskoers.
We zijn ruim op tijd en verkennen de 9,7km lange omloop nog voor de inschrijvingen. Het is een zalig rondje. Het stuk in België is breed met mooie asfalt, het stuk in Frankrijk is een auto breed en telt wat putten, maar ook hier geen echt gevaarlijke toestanden. Het gaat constant op en af, zonder echt pijn te doen. Ik heb er ongelooflijk veel zin in, dit wordt een mooi koersje met veel vuurwerk! Iedere ronde is er een premie te verdienen, de eerste ronde 50 euro en nadien steeds 25 euro. Waarschijnlijk zal er veel gedemareerd worden en zal pas drie à twee ronden voor het einde een definitef groepje wag geraken.
Door een WB-koers in Italië zitten alle grote profploegen daar met hun selectie. De profs die vandaag meerijden zijn achterblijvers of zitten in een ploeg die niet weerhouden werd. Geen machtsblokken dus, ook dit speelt in de kaarten van vluchters en ook dit maakt dat pas laat de goede ontsnapping zal vallen. De laaste honderden meters lopen bergop.
We vertrekken met 6 SVK'ers en 51 rensters voor 85km koers. Meteen schiet Ann-Sophie weg en SVK kan al van de eerste kilometer afstoppen. Ze houdt het een halve ronde uit. Knap, met een hongerig peloton voor de eerste premie. Er volgen schermutselingen en telkens is één van ons erbij. SVK zit in iedere vluchtpoging. Ik vind het zalig te merken dat ik de koers lees. Ik voel wie er zal gaan en zit in de juiste wielen. Ik weet wanneer ik moet opschuiven,... Ik mag me stilaan coureur noemen. De eerste premie wordt een pelotonspurt. Ik zie niet wie hem wint, ben er niet mee bezig, ik wil graag na deze spurt vertrekken en ben op zoek naar mijn moment. Niet veel later rijdt er iemand in het geharrewar in mijn derailleur. Ik krijg een tik en vlieg in de berm, even blijft de fiets 'haken', maar niet veel later hoor ik een val achter me en ben ik los. Ik kan terug de baan op en ben toch wat 'gebeten'. Een km later zie ik Amy op haar zadel draaien op een manier dat verraadt dat ze zal aanzetten. En inderdaad, daar gaat ze, ik volg. We zijn vertrokken met z'n tweetjes. We nemen wat afstand, maar nooit bevredigend. We blijven doorgaan in de veronderstelling dat het peloton na de premie wel zal stilvallen. We nemen de premie, maar toch worden we niet veel later gegrepen. Bij de hergroepering en het daaropvolgend geslinger zie ik Valérie rechts van me overkop gaan. Ze maakt een erg zware val, gelukkig is enkel haar helm en haar kader gebroken, want het zag er verschrikkelijk uit. Op twee pogingen na, is SVK bij iedere ontsnapping betrokken. Als ik niet probeer weg te rijden, ben ik aan het afstoppen. Steeds aan de bak dus. Zo gaat het de hele koers door, de ene poging na de andere. Heel mooi om zien! De derde laatste ronde rijdt er iemand van GVK weg (Hélène). Ik ken ze niet en we gaan er van uit dat ze het nooit zal volhouden. We strijden lekker verder. Uiteindelijk raakt Annelies in de voorlaatste ronde weg. We zien Hélène en daarachter Annelies steeds rijden, maar het peloton organiseert zich gelukkig niet en zal spurten voor de laatste podiumstek.
Hélène Vander Massen wint op indrukwekkende wijze, Annelies wordt erg knap tweede. Van Looy - ik was er van overtuigd dat zij vandaag zou winnen - wordt derde. Ik eindig 16e na een erg intensieve wedstrijd. SVK heeft een prachtwedstrijd gereden. Enkele kleine tactische foutjes zullen volgende koers niet meer gebeuren.
21-03-2011, 20:54 geschreven door elke
18-03-2011
Osteopaat
Tijdens de voorbije week stond vooral rusten op de agenda. Om rug, heup, enkel en knie terug op hun plaats te trekken, is osteopathie opgestart. De eerste behandeling heb ik achter de (pas op, komt ie) rug en hopelijk heb ik zondag amper last, want het is altijd leuk koersen in Wallonië.
18-03-2011, 13:29 geschreven door elke
15-03-2011
Krist in goede doen in Deerlijk
15-03-2011, 19:06 geschreven door elke
Oostduinkerke (Krist Vanmelle)
15-03-2011, 19:05 geschreven door elke
14-03-2011
Deerlijk: www.ticapictures.be
14-03-2011, 20:29 geschreven door elke
Deerlijk: Geert Nachtergaele
14-03-2011, 20:29 geschreven door elke
Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Uitslagen 2014
Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176
GP Samyn 1.2 UCI: 97/152
Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168
Oostduinkerke: 23/78
Honnelles: DNF/49
Waregem: 57/89
Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169
GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176
PK ITT: 2e
GPCerami: 20?/57
Dottignies: 9/55
ITT Borsele topcompetitie: 48/59
Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177
Boortmeerbeek PK: val/77
GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115
Hillegem: 18/72
Begijnendijk: 23/53
Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104
Le Bizet: 22/42
Herselt: 24/61
Erembodegem: 31/62
Oudenaarde: 21/46
Nijlen 1.2 UCI: 74/123
S'Gravenwezel: 36/85
Schellebelle: 32/67
BK: 36/115
Watervliet: 43/57
Moerzeke: 40/74
Arendonk: 13/76
BeNe Tour UCI 2.2: 68/137 - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70
Strijpen: 29/58
Bambrugge: 28/79
Lierde: 33/64
Haaltert: 35/67
Erondegem: DNF/152
Oostkamp: 24/42
Dudzele: 41/56
Heusden: 58/89
Massemen: 40/71
De Klinge: 42/63
Puivelde: 38/71
Oedelem: 38/50
Bever: 2/32
Ledegem: 33/53
Nederhasselt: pech/62
Emptinne: 7/22
Erwetegem: 26/49
Hulste: 42/71
Naast: 31/54
Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96
ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF