Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    07-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotootje met maatje Mariska (via Tim Carton)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-07-2010, 19:08 geschreven door elke  
    04-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steenokkerzeel en Zwevegem
    Twee koersjes dit weekend: op zaterdag naast de luchthaven voor het pk van Brabant, zondag in Zwevegem.

    Steenokkerzeel
    In Steenokkerzeel stond 73km op het menu in toertjes van 5,2km. 73 vlakke kilometers, met toch wel nog een stevig windje. De jeugd had de pech in de regen te koersen, wij kregen gelukkig een droge wedstrijd. Voor ons team waren er enkele Brabandse present, toch steeds een koers in de koers als er een kamioenentrui kan verdiend worden.

    Het gaat meteen hard, onder andere Amy is van bij de start goed gas aan het geven. Ontsnappingen houden door het hoge tempo nooit lang stand. Ik moet duidelijk even in mijn ritme komen en ben nog niet aan opschuiven aan het denken. Wat later ontstaat er een kopgroep van een achtal. Ik check even bij de ploegleiding of we vertegenwoordigd zijn, het antwoord is negatief. Tijd dus om op te schuiven en een poging te wagen, met wat geluk kunnen de Sprinters zo toch in beeld komen. Twee toertjes later zit ik in zesde positie wanneer we een brede weg opdraaien waar de wind in het nadeel staat. Ik waag mijn kans en ben weg. Oef, eventjes doorbijten nu... Ik rij nooit onder de 40 en toch blijft mijn voorsprong stabiel. Oei, als ik niet rap hulp krijg of als het daarachter niet stilvalt mogen ze daar snel weer een plaatsje in het peloton voor me reserveren. Mijn noodkreet wordt gehoord, De Vocht is op komst. Wanneer ze me passeert verwittigt ze heel vriendelijk zodat ik in haar wiel kan kruipen. Alleen vergeet ze even te temporiseren. Op die moment rij ik op de limiet, nikske meer over om te versnellen. De Vocht moet het alleen klaren en niet veel later zit ik terug in het peloton. Nog geen volledig toertje weggeweest dus...
    Vanaf dan is het alleen nog uitrijden, nergens in mijn hoofd speelt nog maar het idee het nog eens te proberen. Ik word 71e, Goedele heeft zilver op het PK. Dit was de snelste koers van dit seizoen.


    Zwevegem
    De wegen zijn breed. Mooi, ideaal voor mij! 84km wedstrijd over rondjes van 3km, met ook vandaag een lekker briesje.

    De eerste ronden zit de wedstrijd van gisteren nog in mijn benen. Nadien voel ik me steeds beter worden. Er zijn er al vijf vanonder gemuisd, allemaal goede rensters, die zien we niet meer terug. Maar voor de andere plaatsen wordt nog goed gevochten. Een verslag geven is moeilijk: er gebeurt gewoon te veel! Ik probeer regelmatig weg te raken of counter een ontsnapping. Het deert me weinig, ik blijf me fris voelen en dus blijf ik ook proberen in de hoop dat het nu wel zal lukken... Maar niemand raakt nog weg uit het peloton, of althans toch niet voor lang.
    Het wordt een spurt voor de resterende ereplaatsen.
    Deze keer wil ik eens meedoen, de weg is breed en de groep klein genoeg. De enige hindernis is een rondpunt op enkele honderden meters. Ik nestel me in het wiel van een ploegmaatje die goed kan sprinten. Ze beslist om de rotonde rechts te nemen, achteraf gezien een spijtige keuze want we eindigen helemaal achteraan. De spurt wordt dan ook een flop: 37e.
    Verbeke wint.

    04-07-2010, 22:53 geschreven door elke  
    02-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Heusden Zolder (Krist Vanmelle)






    02-07-2010, 18:15 geschreven door elke  
    01-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Passendale van Krist Vanmelle








    01-07-2010, 18:39 geschreven door elke  
    27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heusden-Zolder (KvV)

    Opnieuw een manche van het Kampioenschap van Vlaanderen. Dat betekent een hogere inzet, meer schoon volk en langere koersen (110 km vandaag). We krijgen in een moordende hitte eerst 52km rit in lijn en nadien plaatselijke rondjes.

    Van vorig jaar herinner ik me alleen nog de passage over het circuit en de chaos (en het sterven) erna en daarnaast ook de makkelijke plaatselijke toertjes. Het was toen mijn eerste koers met een stuk rit in lijn, ik weet nog hoeveel concentratie dat toen van me vroeg. 
    Dit jaar gelukkig geen circuit, we rijden er mooi langs.

    Ik start achteraan maar begin dan toch aan mijn inhaalrace. Er is er al een Vlaanderen-renster vanonder gemuisd. Een beetje later spring ik erachter. In 'al mijn geweld' neem ik de rare bocht nogal onorthodox en moet me terug op gang trekken, gelukkig heb ik nog enkele metertjes. Niet veel later sluit het peloton bij me aan en ik bij de koploopster. Gemiste kans.
    Ik nestel me terug in het peloton en probeer me wat vooraan te handhaven. Ik zie Lilianne opschuiven. Aan haar manier van doen weet ik dat ze zal aanvallen. Ik zet me in haar wiel en laat haar het drumwerk voor haar rekening nemen. Inderdaad, eens vooraan zet ze aan. Peanuts voor mij natuurlijk, ik schuif gewoon mee in haar wiel. En ja we zijn vertrokken.
    We rijden nu langs het Albertkanaal. De weg buigt af en nu volgt wat draaien en keren en wat bergopjes. Op het vlakke gaat het goed, bergop zou het krachtiger mogen. We draaien goed rond, het is ook nodig, zeker met de wind.

    Later komen er twee grote kanonnen aansluiten, Daams en Brulée rijden het gat op ons dicht. We hebben nu 45" en zowel ik als Lilianne hebben het moeilijk om mee kop te doen. Op het eerstvolgende 'stevige' klimmetje moeten we er af. Niets aan te doen, dat is een niveau te hoog. We lossen elkaar al snel terug af. De kop is voorgoed weg, maar we proberen nog wat uit de greep van het peloton te blijven. We zitten nu in een erg smal deel en vermoedelijk smijt Redsun en Vlaanderen er in het peloton de rem op. We nemen terug meer afstand op de groep, misschien halen we de eerste doortocht nog...

    Maar rond km 40 ongeveer passeert ons een lang lint. Verbeke sleurt met alle macht aan het peloton en het is alle hens aan dek. Ze probeert de andere twee nog in te rekenen, maar moet dan toch haar inspanning staken (er komt ook maar weinig hulp). Het peloton valt stil en gelosten kunnen terug aansluiten. Ik ben vanaf nu vooral bezig met drinken scoren en mijn gelegenheidsverzorger Wim spotten (veel volk langs de kant). Pas na twee plaatselijke rondjes zie ik hem staan en kan ik de verlossende bidon grijpen.
    Mijn hoofd bonkt, ik kan me maar moeilijk concentreren en ben eigenlijk nog maar weinig met de koers bezig. Ik hoor Geert wel roepen dat ik moet opschuiven, maar ik ben één en al passiviteit. Pas twee ronden voor het einde kom ik er weer wat door. Ik besluit de koers in de staart van de groep.

    Latoya Brulée, die er me schandelijk op het eerste en beste bergje droogjes en zonder te versnellen afreed, wint de koers.
    Ik ben 61e.

    Edit. Uit het wedstrijdverslag lees ik nu dat niet Daams maar Vekemans de Vlaanderen-renster was.



    27-06-2010, 00:00 geschreven door elke  
    21-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passendale (www.ticapictures.be)








    21-06-2010, 22:28 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passendale (14e) en Colfontaine (21e)
    Stevig weekendje met Passendale voor het kampioenschap van Vlaanderen en Colfontaine.

    Passendale
    Dit is onderdeel van de wielertrofee (KvV). Het parcours is identiek aan vorig jaar: voor het grote deel mooie brede wegen en een klimmetje dat smal is. Er staat veel wind. Door de concurrentie van de Raboster starten we met slechts 59 in deze toch wel belangrijke koers over 105km.
    Van in de eerste ronde gaat de jarige Van Looy er vandoor. Er volgen regelmatig pogingen om haar te vergezellen maar niemand krijgt vrijgeleide. Bij het begin van de derde ronde acht ik mijn moment gekomen. Ik krijg er twee mee, maar ze nemen niet meteen over. Ik trek door in de hoop dat ze nu wel overnemen. Wanneer ze dat doen zit ook Rowsell al in ons wiel en haar laten ze nooit rijden. Het peloton volgt. Jammer. Enkele tellen later gaat ploegmaatje Elien er vandoor. Zij raakt weg en kan de aansluiting met de kop maken, er volgt nog een renster. De kop houdt een voorsprong van rond de minuut.

    Nu gaan de hemelsluizen open en ik ben echt versteven tot op mijn botten, zo koud! Gelukkig regent het maar 1 ronde en komt de zon al eens piepen. Niet veel later scheurt het in het peloton. Ik schuif op want voel me in staat de aansluiting nog te maken. Maar helaas. Ik zit in zesde positie als ze voor me allemaal de grond op gaan. De bochten liggen er echt spekglad bij. Door het oponthoud mag ik gaan achtervolgen op het peloton. Dit moet erg behoedzaam, in een volgende bocht gaat mijn voorwiel ook zijn eigen gangetje. Gelukkig heb ik de ruimte om rechtdoor te sturen en zo weer grip te krijgen.

    Eens terug aangesloten schuif ik op en in de volgende ronde maak ik me op om nog eens een vluchtpoging te ondernemen als iemand van Thompson me voor is. Ik moet naar het grootste verzet om haar wiel te pakken. We nemen goed van elkaar over en hebben al snel een gat. We rijden nu voor de twaalfde plaats.
    Toch is de wind moordend en we voelen allebei dat de krachten wegvloeien. Met nog drie ronden voor de boeg horen we dat er vier op komst zijn. Ideaal, we wachten hen op. Nu we met zes zijn gaat het overnemen al minder van harte, het draait niet goed rond maar toch halen we de laatste ronde met een geruststellende voorsprong. Deze laatste ronde is echt een tactisch spelletje. Niemand wil nog kop doen en iedereen probeert elkaar per toeval de kop op te dringen. Ik kan me goed achteraan houden. In de laatste kilometer is het surplacen dat het een lieve lust is. Ik zit in vijfde stelling.
    Wat moet ik nu doen? Het lijkt zo simpel, maar er zijn zoveel momenten om aan te zetten. Een Cancellarake doen? Wachten tot de eerste gaat? Zit ik daarvoor niet te ver? Geert roept me op 200m dat ik moet durven, voor mij het sein er vandoor te gaan. Ik spring naar links van de baan, schakel bij, sterf, schakel nog eens bij... Belmans steekt me vlot voorbij, Beyen kan ik net niet meer afhouden.
    3e van ons groepje dus en 14e in totaal. Dat levert me punten op voor het kampioenschap.

    Rowsell wint de koers, Elien is knap 2e.

    Colfontaine
    S morgens heb ik last van rug, armen, schouders,... Tijdens de opwarming komen daar nog zere benen bij. Pff, afwachten hoe het in de koers zal zijn... We starten met 32 rensters en drie Duveltjes voor 84km. Het parcours is golvend, maar niet echt superlastig, wel erg bochtrijk. De strook aan de aankomst is het steilst (en pijnlijkste). Het is opletten geblazen want de weg ligt bezaaid met putten en bloembakken. Gelukkig zijn we maar met 30!

    De aanvallen volgen elkaar in razend tempo op,toch is Redsun vastbesloten niemand te laten wegrijden. Henrion is erg gretig in haar aanvallen, zij wil winnen, dat is wel duidelijk. In de derde ronde probeer ik weg te raken. Meteen krijg ik de Schotse kampioene mee maar tegen dat haar kopbeurt erop zit, hebben we het peloton al in onze wielen. Op het moment dat ik me aan kant zet gaat Ludivin Henrion er vandoor. Ik heb geen antwoord klaar, de rest ook niet. Iedere ronde bouwt ze haar voorsprong verder uit, ook al laat het peloton niet begaan. Redsun levert uitstekend werk.
    Onze ploeg toont zich ook erg aanvalslustig. Dat geeft moral! Naar het einde van de wedstrijd vallen we nog maar eens aan, ieder op beurt, maar niemand van ons raakt nog weg, enkel Anja van GKV is nog sterk genoeg. Het peloton spurt voor de derde plaats, ik laat me insluiten en word 21e: net geen krant dus...

    21-06-2010, 12:03 geschreven door elke  
    18-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prosperpolder (Tim Carton - Ticapictures.be)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-06-2010, 18:37 geschreven door elke  
    17-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prosperpolder (Geert Nachtergaele)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-06-2010, 22:31 geschreven door elke  
    14-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prosperpolder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op weg naar de EHBO. Foto is van Krist Vanmelle.

    14-06-2010, 11:49 geschreven door elke  
    13-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend Belsele + Prosperpolder
    Dit weekend staat vooraf aangeduid als trainingsweekend. Zowel Belsele als Prosperpolder zijn op zich niet zo moeilijke koersen om uit te rijden, het is alleen moeilijk voor me om vooraan te raken en mee de koers te maken. Ik zal dan maar als doel stellen om eens goed trainen. Mocht ik erin slagen vooraan te komen piepen, dan zal ik de beentjes wel eens strekken.

    Belsele:
    80km af te leggen met 95 starters op een parcours waar sommige stroken erg smalletjes zijn. Waar de weg dan al eens breed is, wordt deze in twee gesplitst met kegeltjes. Eigenlijk is er weinig te melden, ik kan goed mee. Ik probeer wel vooraan te raken, maar ben nooit succesrijk. In de tweede ronde is er even opschudding wanneer ze in ongeveer 20e stelling op een smalle weg in elkaar haken. Gelukkig gebeurt dit vooraan het peloton en moeten we ons weinig zorgen maken. Volk genoeg die het werkje kan opknappen. In de laatste ronde steek ik nog enkelen voorbij en spurt zo mee met de achterhoede van het peloton. 65e. De vluchtgezelle van Wodecq (de Nieuw Zeelandse Sheridan) soleert in de laatste ronde naar winst.

    Prosperpolder:
    Vorig jaar al was dit een koers met slecht wegdek. Met de vorst van deze winter in het achterhoofd, was ik bang voor de staat dit jaar.
    Het is slecht, maar niet veel slechter als de vorige editie, alleen is er nog meer steenslag. Vandaag staat er 90km op de agenda met 65 starters. Het doel is hetzelfde als gisteren: uitrijden, opschuiven wanneer mogelijk en als ik vooraan geraak misschien even proberen weg te raken.
    Ook vandaag gaat het goed, ik heb geen dikke benen van gisteren en rij veel vlotter dan vorig jaar (hoe hard zag ik hier toen af). Er staat wel niet zo veel wind als toen. Halfkoers heb ik al even geluk dat de renster die rechts van me naast de weg sukkelt me niet de grond op kegelt.
    In de voorlaatste ronde heb ik het dan toch vlaggen. Om nog steeds onverklaarbare reden valt er iemand op twee plaatsen voor me (recht stuk weg, alles op het lint - achterwiel geraakt?). Ik hoop nog tussen de fiets en het slachtoffer door te kunnen slalommen, maar ik val over haar benen. Achter me word ik nageaapt. Zij bloeit hevig en heeft veel zeer. Ik moet echt even bekomen, mijn rechter arm doet veel pijn. De ambulanciers hebben hun werk met de andere ongelukkige. Ik kan na enkele minuten gelukkig weer verder. Met mijn voorpoot op halfstok rij ik naar de hulppost.
    De fiets komt er nog goed vanaf (alleen krijg ik mijn shifter niet gerecht). Zelf heb ik het meeste last van mijn ringvinger, die kan ik niet bewegen. Al de rest (elleboog, pols, knie, heup) valt heel goed mee: wat dik en geblutst, maar het beperkt me niet.
    Morgen misschien een RX van de vinger, maar ik ben er heel goed vanaf gekomen!

    Dani King zie ik vanuit de EHBO winnen.

    13-06-2010, 21:12 geschreven door elke  
    07-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto Halle-Buizingen (Krist Vanmelle)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-06-2010, 20:34 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halle-Buizingen
    De hele ochtend (of toch wanneer ik wakker ben) staan de hemelsluizen open. Het kan me uitzonderlijk niet deren, ik heb echt goesting in de koers. Gelukkig is het meeste water toch uit de hemel gevallen tegen dat de koers start. We zullen nog een keer een serieuze plensbui over ons heen krijgen, kort maar krachtig.

    Het is een mooi golvend parcours, veel vlak zit er niet in. We beginnen met een lange maar zeer geleidelijke klim. Hier is het iedere ronde opnieuw sprinten. En dan krijgen we nog twee steilere en korte strookjes onder de wielen. De finish ligt boven dat laatste strookje.
    De wegen zijn meestal breed genoeg (twee steenwegen worden afgesloten! voor een gewone vrouwenkoers is dit ongezien). Het enig vervelende is de staat van het wegdek, dat is op sommige plaatsen erbarmelijk en vraagt wel wat concentratie.

    We worden op gang geschoten voor 98km of 14 * 7km. Afgezien van de eerste en de laatste ronde is er iedere keer een premie van minimum 20 euro te verdienen aan de meet, soms loop die op tot 40 euro. Astronomische bedragen in de vrouwenkoersen. Dit zorgt voor heel wat animo telkens we naar de streep toe trekken, het is steeds bergop sprinten om het peloton te houden. Zo ook in de tweede ronde. Samen met ploegmaatje Patricia schuif ik op, ze valt aan en ik nestel me in derde positie. Voor de streep wordt ze echter gegrepen. Maar zo zit ik wel ideaal voor de premiespurt. Heel duidelijk moet ik daar mijn meerdere erkennen. Er komt me een vijftal voorbij. Even hoop ik nog dat we na deze schermutseling vertrokken zijn, maar helaas.
    Dat was meteen het hoogtepunt van mijn koers. Het is broeierig en de lucht bevat te weinig zuurstof. Ik krijg het ronde na ronde lastiger. Daarbij begint mijn onderrug nu echt wel op te spelen. Macht zetten wordt pijnlijk. Ik zit te hopen op regen en op een definitieve vlucht zodat het peloton rust kent. Ik krijg het allebei op hetzelfde moment. Een stortbui van jewelste luidt de definitieve ontsnapping in. Nu gaat het jagende pelotonnetje te snel voor me en ik moet lossen. Ik blijf nog een ronde hangen op een tweehonderd meter, maar ik krijg het gat niet meer gedicht.
    Vier ronden voor het einde zit mijn koers erop. Ik word daarmee nog 30e.

    De Zwitserse kampioene wint de koers.

    07-06-2010, 13:02 geschreven door elke  
    04-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NTT Montenaken

    Door alle drukte een laattijdig verslag van de testtijdrit in Montenaken.

    Een testtijdrit is beperkt in het aantal deelnemers, bij de dames-elite kunnen er maximaal 15 starten. Er is er nog eentje in extremis afgevallen, waardoor we met 14 zijn om elkaar te bekampen. Ik start, als groentje, als eerste. We moeten twee ronden afleggen op een heuvelachtig parcours, klievend door de stormwind (althans zo voelt het voor mij).

    Na een rampzalig gevoel op het BK is het bang afwachten of de benen vandaag wel kracht en goesting hebben.
    We laden kort na de middag alles in en op de teamauto (tijdritfiets, reservefiets, reservewielen, rollen enz) en vertrekken richting Limburg. Daar aangekomen begint de verkenning (amai, zwaar!) en de opwarming (pff, heet!).
    Eerst starten de dames jeugd en mijn ploegmaatje pakt bij de juniores de zege. Knappe prestatie alweer!

    Iets later is het dan aan mij. Ik ben nooit zenuwachtig voor een koers (hoogstens bang om te vallen), maar nu is het toch stressen!
    Er zit telkens een minuut tussen en ik hoop echt dat ze me niet voorbij komen steken. Dat zou ik een echte afgang vinden. Daarnaast zou ik ook liefst niet op het laatste stekje terecht komen. Het is wat koffiedik kijken, ik ken mijn mogelijkheden nog niet, en al zeker niet tegen de Belgische toppers...

    5, 4, 3, 2, 1, go! We zijn vertrokken voor een half uurtje sterven. De start is meteen in stijgende lijn. Het duurt niet lang of het loopt ook vandaag weer vierkant. Normaal kan ik me naar de top toe relanceren en over de top heen snelheid maken. Nu moet ik me neerploffen en bekomen. Dit herhaalt zich iedere strook bergop en is verschrikkelijk frustrerend (ik kan beter, maar het komt er niet uit).
    Regelmatig worden er vanuit de auto aanwijzingen geroepen en wordt het me duidelijk dat ik mijn lijnen erbarmelijk uitzet. Hier moet ik toch nog serieus op oefenen. Aan de aankomst heb ik al een dozijn keer gezworen nooit nog te tijdrijden, de aanmoedigingen kunnen dit niet verhelpen. Maar ik ben nu halfweg. En nog niet ingelopen. Komaan, nog een kwartiertje afzien...
    Het nadeel is dat je weet wat er komt, het voordeel dat je kan denken 'dit is de laatste keer dat ik deze strook moet doen'. Het landschap is stevig, maar de wind op die open vlaktes is echt moordend. In de laatste ronde snij ik menig bocht nog eens verkeerd aan. Het vraagt zoveel concentratie, terwijl je gewoon morsdood aan het gaan bent.

    Ik sluit de TT af in 31 minuten en een klets, aan 38 km/u gemiddeld en op 3 minuten 17 van winnares Grace Verbeke (42,44km/u !!!). Hiermee eindig ik laatste. Op zich kan ik daarmee wel leven, ik ben vooral erg ontgoocheld omdat ik niet de macht in mijn benen had die ik tot twee weken geleden wel had. Ik kan dat parcours sneller rijden, alleen niet op de moment dat het moet.

    Eerst had ik de tijdritfiets afgezworen, maar stilaan komt de twijfel terug...



    04-06-2010, 18:17 geschreven door elke  
    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch kampioenschap Geel
    Het BK wordt in Geel gereden over een parcours met als eenigste hindernis een duizendtal bochten. Er wordt door iedereen verwacht dat het kampioenschap zal beslecht worden in een massasprint. Er staat 123km op het menu of 15 toertjes van 8km.

    De vele bochten zorgen ervoor dat je nooit in je ritme raakt, het is remmen, optrekken, remmen, optrekken... Dit samen met een nat wegdek en de gevolgen laten zich al raden: valpartijen.
    Op dit 'stomme parcours' en met het 'stomme weer' kan ik nooit echt vooraan geraken en ben halfkoers het remmen en optrekken meer dan beu. Als we dan ook nog eens een zondvloed over ons heen krijgen heb ik het helemaal gehad... Nu worden de bochten nog veel voorzichtiger genomen en speelt het accordeon-effect des te meer. Thompson-Vlaanderen controleert de koers en laat niemand echt wegrijden. De maximale voorsrpong van een van de vele vluchten is 1'30". Onze ploeg toont zich ook, Lien en Elien kiezen elk eens het hazenpad, maar worden terug ingerekend of vallen jammer genoeg.
    Naarmate de koers vordert krijg ik het bij het optrekken steeds lastiger en probeer ik vooral het peloton te houden. Even slaat ook een schuiver van het achterwiel in de benen.
    In de laatste ronde valt het peloton nog in brokken. Waarschijnlijk onder impuls van de beslissende demarrage van Liesbeth De Vocht. Ik reageer te laat en krijg het gat dat voor me ontstond niet meer gedicht.

    Ik kom als 62e, en met een slecht gevoel, over de streep.
    Liesbeth De Vocht wordt op zeer knappe wijze kampioen. Zij weerstaat in de laatste kilometers het peloton en komt alleen toe.


    Woensdag heb ik een belangrijke afspraak: de nationale testtijdrit in Montenaken. Hopelijk heb ik dan betere benen!


    31-05-2010, 17:49 geschreven door elke  
    27-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wodecq: Foto's van Ticapictures.be








    27-05-2010, 21:23 geschreven door elke  
    23-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de ontsnapping (Foto van Krist)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-05-2010, 20:15 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wodecq: in de goede ontsnapping
    Koers in Wodecq belooft een stevig parcours. Na de verkenning is duidelijk dat het meevalt. Het is nooit stevig klimmen, maar wel steeds op en af. Een langere klim is erg smal, waardoor er voor de bochten in het peloton gesurplaced wordt.

    We starten met 72 voor 93km. Meteen kiest een Redsun renster, ik denk Latoya, voor de aanval. Iets later (derde ronde?) zit ik vooraan het pak. Wanneer er aangevallen wordt schuif ik mee. Het peloton laat echter niet begaan en komt terug. Ik beslis nu zelf door te trekken en we raken met drie weg. Jammergenoeg zie ik te laat dat de derde renster (waar ik me achter nestel) enkel mee is om af te stoppen. Doeltreffend want het peloton is alweer daar. Jammer. De koploopster wordt ingelopen.
    Ik hou me nu een tijdje in de buik van het peloton. Tot plots iemand in de afdaling er vanonder muist. Ik begrijp niet waarom het peloton niet reageert, straks is ze weg! Ik besluit dan zelf de sprong te wagen en draai de gas helemaal open. Wanneer ik bij haar aansluit merk ik dat er twee gevolgd zijn en dat we een mooi gaatje hebben op het peloton. Sein om over te nemen dus! We werken goed samen en al snel hebben we de jurywagen achter ons (en goeie muziek van de rode vlag voor ons). De eerste twee ronden van onze ontsnapping kan ik nog mee helpen, maar ik krijg het steeds kwader en krijg krampen in beide kuiten. Vanaf nu kan ik geen kop meer nemen. Wanneer ik in de bergaf mijn goodwill wil laten zien bekoop ik het bij een volgende bergop. Een Engelse krijgt het geweldig van me op haar heupen en begint met een spelletje 'gaten laten vallen' en 'in de granskant proberen krijgen'. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom, ik heb ze mijn woord gegeven: met een 4e plaats ben ik tevreden, ik zal echt niet meespurten. Gelukkig bekommeren de twee anderen zich meer om de voorsprong dan om mijn zwanenzang en draaien zij wel gewoon rond zonder tempoversnellingen. 
    In de voorlaatste ronde moet ik het groepje op de lange klim laten gaan. Ik moet twee keer stoppen met trappen om te strechten, de tweede keer kan ik amper mijn hiel nog naar beneden drukken van de kramp. Nu probeer ik vooral mijn vierde stekje te behouden. Daarjuist hadden we nog 1 minuut (maximaal 2'). Ik vraag me af hoeveel dat in afstand betekent, kan ik dit nog houden?
    Maar al snel komt het antwoord, iets voor de aankomststreep spurt het peloton me voorbij. Thompson-Vlaanderen heeft de voorsprong naar 25" gebracht. Ik kan nog even het peloton houden, maar een volgende kramp slaat me ook uit deze groep. Er rest me nog een doel: de gelosten uit het peloton voorblijven...

    Een Britse wint de koers in een massasprint. Aangezien enkel de eerste 20 worden genoteerd weet ik mijn plaats niet, maar het zal rond 40 geweest zijn... 

    23-05-2010, 20:12 geschreven door elke  
    17-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beauraing: platgevallen, maar toch nog kunnen finishen

    Beauraing is een van de weinige 'klimkoersen' die wij op onze kalender hebben staan. Het is dit jaar ook het kampioenschap van Wallonië.
    Door het te late startuur wordt er een rondje van het totaal afgeknibbeld: 9 keer 8,8km, met 58 starters.
    Het is een mooi parcours met twee klimmetjes en een smalle afdaling. De eerste klim is de langste en die krijgen we meteen na de start. Deze is heel breed, begint meteen met het steilste stukje en vlakt dan uit. Bovenaan is er geen beschutting meer voor de wind, dit maakt het laatste stuk nog het zwaarste van het parcours.
    Na een korte afdaling volgt een tweede klimmetje. Deze is niet zo lang, maar iets steiler. Ook hier is er geen beschutting, de wind staat hier schuin links.
    De afdaling is smal en daardoor gevaarlijk (onherstelbare verscheuring van het peloton). Vorig jaar zat ik daar gevangen achter twee angsthazen, waardoor er een gat viel. Na deze afdaling volgt een brede steenweg. Hier wordt tradidtiegetrouw stevig doorgereden, de wind zit hier in de rug (we rijden tot 74km/u - ik heb te weinig versnellingen hiervoor...).

    De eerste ronde zoek ik gaatjes, ik wil deze keer niet na de afdaling moeten jagen op een losgeslagen peloton. Dat hoeft nu gelukkig niet, ik moet enkel het wiel voor me proberen houden. Bij het begin van de tweede ronde schuif ik op en zit ik helemaal vooraan, net dan beginnen ze te demarreren en ik spring mee, het stokt en er volgt een nieuwe demarrage die ik ook beantwoord, maar ik voel al snel dat de benen niet goed zijn vandaag. Bij de derde prik ben ik blij dat ik een heel peloton de tijd heb om te bekomen. Ik eindig achteraan.
    Wanneer ik nu opschuif is het enkel om te anticiperen, bij ontsnappingspogingen hef ik echt mijn achterwerk niet meer, zelfs niet als ik in eerste stelling zit.
    Ronde na ronde krijg ik het lastiger op de lange bergop en in de 5e ronde moet ik een gat laten. Samen met een ploeggenootje en een Lotto-madam krijgen we het nog snel dicht en op de tweede klim blijven we goed in de groep hangen. Maar in de afdaling rij ik recht in een putje en meteen hoor ik de voorband leeglopen. Nu, net nadat ik terug kom aansluiten, wat een rotmoment! Geen enkele auto is hulpvaardig en ik vermoed dat het de bezemwagen zal worden. Gelukkig stopt de wagen van RABC. Ik krijg van hun een wiel (en amai, echt een goedlopend wieltje) en in al hun altruisme nemen ze me nog mee achter de auto ook. Zelfs nadat ik mijn bocht mis en even het decor in vlieg, wordt er mooi op mij gewacht. Het duurt dan ook niet lang of ik kan de aansluiting opnieuw maken, voor de aankomst zit ik al uit te hijgen.
    Vanaf nu is het iedere ronde opnieuw vechten om het peloton te houden. In de laatste ronde moet ik ze nog heel eventje laten gaan, maar op de tweede klim kan ik terug aansluiten. De spurt in dalende lijn laat ik aan me voorbij gaan.

    De Australische Spratt wint de koers, ik eindig 37e.



    17-05-2010, 12:30 geschreven door elke  
    14-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrapping wedstrijden
    Er zijn verschillende wedstrijden uit de voorlopige kalender geschrapt.
    De wedstrijd morgen in Houthalen rij ik niet. Ik ben te vermoeid van de trainingen deze week en heb nog een extra dagje recup nodig.
    Muizen en Kester zijn van de kalender gevallen (het is echt zielig de dameskalender ), er wordt amper iets georganiseerd...

    14-05-2010, 18:34 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs