De vooraf aangekondigde 86km zijn er uiteindelijk 81 geworden. Het parcours van 9km moest 9 maal overwonnen worden. Net na de start was er een lange klim. Welja lang, slechts 2km, maar geloof me, hij leek langer. Het grootste deel tussen de bomen, het laatste deel in de weiden met wind schuin links. De afdaling was kort, dan bocht naar rechts. Daar was een kortere klim, bocht naar rechts en de afdaling in. Deze was smal, bochtig en lag in het midden bezaaid met steentjes, modder,... Na deze afdaling bocht naar rechts en een grote steenweg op met wind rechts op kop. Mooi parcours, stevige klim, maar van de afdaling hadden we allemaal wel wat schrik.
We starten met 47 rensters, de klim wordt rustig genomen (binnenblad zelfs!), juist net voor de top wordt er wat versneld, maar het valt snel weer stil. Het volgende klimmetje gaat ook makkelijk. Er wordt duidelijk nog afgewacht. Dan de afdaling. Voor me zijn er twee die een gaatje laten vallen. Ik kan er niet voorbij. Ik zie het gebeuren en zie het gaatje van 2 naar 10 meter groeien. Mijn ervaring (jaja) schreewt me toe dat er straks wind op kop staat en dat dat gat dus nú toemoet. Ik roep dat ze me door moeten laten, maar er is maar plaats voor twee naast elkaar. Ik kan maar één iemand voorbijsteken.
Het is van dattum! Jongens toch! Zomaar een gat laten! Op zo een moment! Ik mag dus beginnen jagen. Ik weet dat er nog achter zijn en dat ook Geldof (BK) achterop is. Ik maak me dus nog geen zorgen. Rijden, maar vooral zien dat je bij BK kan aansluiten! Uiteindelijk (het duurt effe, ze moet nog meer hinder gehad hebben dan ik) komt ze langs me gestoven. Ik pik bij haar aan en samen passeren we de meet. De woeste achtervolging begint. Het eerste deel van de klim kan ik haar volgen, het stukje valsplat ook. Maar het tweede deel moet ik mijn meerdere erkennen. Pfff, ik zie ze een mooi plaatsje zoeken in het peloton en ik hang op 100 meter. Nu is het op de 52 te doen, maar het is moeilijk. Net voor de top heb ik de staart beet, maar dan beslissen ze vooraan eens aan de boom te schudden. Ik kan wel janken. Weer eraf en weer vol in de achtervolging. Op het tweede klimmetje lopen ze niet uit, dus in de afdaling moet ik er wel bijgeraken. Dat gebeurt ook.
Er is echter niet veel tijd om te rusten. De wind blaast, en straks mogen we weer klimmen. Op de klim kan ik aanklampen, maar ik moet het peloton 50meter voor de top toch laten gaan. Frustrerend. Nu zijn we met een groepje van 6 gelost. Annelore (teamgenoot) gelooft er nog in, maar ik kan effe echt niet meer! Een halve ronde later ben ik hersteld en werk ik mee. Structuur in een achtervolging is bij vrouwenkoersen blijkbaar utopisch. Ook nu weer... Ook frustrerend. Een ronde later halen we nog een teamgenoot in. In de afdaling en tegen de wind doe ik veel meer dan ik zou moeten, maar iemand moet het doen. Ook die korte klim is meestal voor mij. Na de afdaling heb ik steeds een gat. Ik daal blijkbaar goed... Ik moet steeds wachten tot ze terug zijn. Als ik weg wil geraken zal het daar moeten. Op de lange klim doe ik veel minder tot niets van het werk. Maar dat is ook maar meer dan fair.
Op drie ronden zit de bezemwagen in ons gat. We weten hoe laat het is. En inderdaad, twee ronden voor het einde, en met een achterstand om U tegen te zeggen, worden we uit koers genomen. Jammer!
Ik was er liever bergop uitgereden dan bergaf! Dat is écht jammer. Ik wou hier eens zien hoe ver ik kon geraken bergop en ik heb niet het gevoel dat ik een eerlijke kans gekregen heb. Je zou kunnen stellen dat ik maar vooraan aan de afdaling begonnen moest zijn. En daar is iets voor te zeggen. Maar dat het gat in een klimkoers net in de afdaling zou vallen, daar hield ik tot gisteren echt geen rekening mee! Beetje balen dus.
Wel een heel mooi parcours!
Wedstrijdstatistieken (zoals steeds van mij hé-van de het gemiddelde van de winnaar duizel ik waarschijnlijk): 54,49km (toch drie ronden voor het einde uitgenomen dan? op het bordje stond 2) aan slechts 33,1/u gemiddeld met maximaal 66,2 km/u Winnares: Kelly Druyts (weeral)
Foto's volgen nog
18-05-2009, 17:58 geschreven door elke
09-05-2009
Wijziging!!! Burcht wordt geschrapt!!!
Ik rij niet in Burcht. Vandaag (Incourt) uitgereden en ik geef de voorkeur aan wat losfietsen. Ik zou in Burcht waarschijnlijk toch maar een 30km kunnen aanklampen... Ik rij dus mee met WTC en rij nadien nog eventjes alleen. Misschien kan ik in de namiddag de tijdritfiets uittesten (hoop het!). Hij is in elk geval klaargezet. André had hem al mee, maar die kreeg ik er natuurlijk niet meer bij in mijn cliootje...
09-05-2009, 21:11 geschreven door elke
Incourt (PK Waals-Brabant)
Vandaag klimkoers! En het ging goed. Het waren hoofdzakelijk brede wegen en dan is het voor mij al ietsje makkelijker (er kan opgeschoven worden). Op de klim kon ik sneller. Ik had echt wel een goed gevoel. Net na de klim, halfkoers zit ik zelfs helemaal op kop. En ik ben zo onthutst dat ik niet weet wat gedaan. Iemand van Benelux springt weg (Kaat denk ik) en ik spring erachter. Maar het peloton zit in mijn wiel dus dan houden we ook maar in. Driekwart ronde verder springt Patricia. Weer Kaat springt in het wiel en samen zijn ze vertrokken.
Ik heb vandaag voor het eerst iets voor het team kunnen doen. Met drie waren we aan het afstoppen voor Patricia. Ondertussen leert Ilse mij hoe dat moet, waar ik op moet letten en fluit ze me terug als ik in een wiel wil springen (enkel als er meerdere gaan!). Goeie lessen! Het heeft jammergenoeg niet gebaat. Thompson-Vlaanderen haalt hen terug op twee ronden van het einde. Ongeveer rond die tijd begin ik de aanzet van krampen te voelen, maar ze blijven gelukkig uit. Niemand kan nog ontsnappen.
Net in het begin van de laatste ronde rij ik lek achteraan. Aargh! Gelukkig wilt een ploegleider van een ander team een wiel afstaan. Maar het sleept en het is duidelijk geen shimano (ketting verspringt steeds of schakelt veel te traag). Ik zet de rem halfopen en heb alle moeite om terug te komen. Uiteindelijk lukt het, ook wel dankzij de auto's en het getreuzel vooraan. Maar het heeft veel krachten gekost. Bij een prik op 2km van de meet moet ik het peloton laten gaan, maar ik kan nog terugkomen. Op een kilometer voor de meet (begin eindklim) moet ik ze echter deinitief laten gaan. Ik bol dus wat later binnen.
Bij de aankomst zie ik dat mijn rem nog altijd meer dan behoorlijk sleept. Dus ik heb 7 km met een stevig slepende rem gereden! Patricia, helemaal achteraan het peloton aan de laatste kilometer begonnen, sprint bergop nog naar een derde plaats. Als ik niet plat was geweest en die rem niet sleepte...
Wedstrijdstatistieken (maar ik heb de computer te laat afgezet - bij het losrijden): 91,97km aan 35,3/u gemiddeld en 55,3/u maximaal Plaats 36/55 Winnares: Kelly Druyts
Zie ook volgend bericht: Burcht wordt geschrapt!
09-05-2009, 00:00 geschreven door elke
08-05-2009
WAOD Beveren
Gisteren getraind/gekoerst in Beveren. Doel was er een stevige training van te maken en stevig in het rood te gaan.
Na het werk meteen de fiets in de auto gelegd en vertrokken. File, uiteraard, voor de Kennedy. In de auto nog snel een suikerwafel en een powerbar gegeten. Ik stond 10 minuten voor de start mijn fiets uit te laden. Net te laat dus om me in te schrijven voor de F1 reeks (waar ik wou mee meerijden). De zeer onvriendelijke commisaris deelde me dan in bij de A's, ookal waren er nog B, C en D. Ik heb eventjes met die mannen gepraat: gemiddelde van 42 en dat 60km lang. Zonder eten, met een ferme hooikoortsopstoot (kastanjelaars), wind in de weiden en ferm uit de kluiten gewassen kuiten rond me zag ik het dan ook helemaal niet zitten...
Een rommelige start later zijn we vertrokken. Ik heb te weinig versnellingen! Ik zie naar die voor me, die rijden ongeveer in het midden op de casette, ik soms al op mijn 11. Toeme, ik heb een 53 nodig! Ik hou het exact 3,6km uit helemaal achteraan het peloton. Maar ik wil absoluut zo snel mogelijk mijn 8km afhaspelen (voor de tijdrit) dus ik ga door. Ik raap er enkelen op na 3/4 ronde waarop deze ook weer zin krijgen te koersen. Samen gaan we de tweede ronde in. Ik merk dat ik echt nog geen bochten kan nemen. Ik herinner me nog een groepstraining met enkele (ex)profs in Arendonk in februari. Een eerste training met een hoger gemiddelde dan ik tot dan gewoon was (32/u op golvend terrein). Toen merkte ik voor het eerst dat mijn bochtentechniek bijgeschaafd moest worden, of beter onbestaande was. Wel gisteren had ik hetzelfde gevoel. Aan 40/u kan ik het al, aan 50/u duidelijk nog niet. Met ons drie worden we uiteindelijk een kilometer voor de streep bijgehaald door het peloton C's en D's. Ik probeer aan te haken, maar dat lukt maar een kilometer of 4. Nadien er weer af. Maar weer blijf ik stevig doorrijden. Uiteindelijk wordt ik rustig maar zeker bijgehaald door een viertal en samen draaien we rond. Aan de meet worden we uit koers genomen.
Doel bereikt, drie ronden vol doorgereden aan maximale hartslag en een gemiddelde van 38,3/u, met maximaal 55,3/u. Nadien heb ik nog wat verder gereden met een 'oude bekende' van de wielerpiste. Goeie training dus.
Ik ben eens benieuwd voor morgen! Vandaag nog lichte spierpijn...
08-05-2009, 17:08 geschreven door elke
05-05-2009
Fiets gemaakt en 5000km
Net naar Smout in Boechout gefietst. Supervriendelijke mensen, ook nu weer! Alleen al daarom rij ik liever 10km meer! Mijn derrie staat weer recht en nu ook vast. De verbijstering van die mechanieker was groot toen mijn derailleur bijna spontaan van mn fiets viel . Ook mijn casette stond los (vandaar dus het geratel, nikske 'te weinig teflon'). Hij heeft alles terug vast gezet en me getoond hoe ik het moet doen. En jawel, helemaal gratis. Kheb dan meteen een paar witte lycra tijdritoverschoentjes mee naar huis genomen. Tmoet af zijn hé 24 mei . Morgen training van 65km en donderdag koers.
En jawel: ik heb 5100km op de teller staan! Zonder de kilometers op de rollen (een 800). Iets wat me anders nog niet eens op een heel jaar lukt! Misschien haal ik die magische grens van 10000 wel... In het peloton wordt dik gelachen met 5000km, maar ik ben er trots op .
05-05-2009, 20:51 geschreven door elke
03-05-2009
Kalmthout: afvallingskoers
Van in de eerste ronde gooit de Belgisch Kampioene Ilse Geldhof er de beuk in. Er stond veel wind, dus alles wordt op het kantje getrokken. Een echte afvalling! Ik zit helemaal achteraan en hou het net geen ronde uit (10km), dan krijg ik een gat dat voor ons valt niet meer dicht. Ik probeer nog maar tevergeefs. De benen protesteren ook enorm. Pijntjes!
Alleen lukt het me natuurlijk niet de snelheid tegen de 40 te houden, dus ik vraag steun van die achter mij. Ze kan niet, zit dood. We spreken af dat zij 5 seconden kop doet en ik een halve minuut. Maar nadat ze van kop komt moet ik steeds inhouden. Als ik niet af en toe even kan schuilen hou ik het ook niet uit dus dan maar wachten op andere gelosten. Er komen er 4 aansluiten. Maar ze hebben geen zin. Enkel iemand van Keukens Redant wil wel vol meewerken. En nog iemand doet af en toe eens een beurt. Maar de rest heeft niet het verstand om niet mee in te schuiven en ontspoort telkens het beginnende treintje. Ze schuiven in, maar nemen niet over. Ik moet van de laatste plaats regelmatig naar de derde om terug mee te kunnen draaien. Het duurt en duurt voor er eindelijk een kettingetje is. Ik moet aanwijzingen geven (ik, als groentje...), roep dat ze minder op de kant moeten rijden, snellere aflossingen moeten doen, niet moeten inschuiven als ze niet willen rijden, en ik moedig aan wanneer ze hun best doen en we op de rails geraken... Vaak moet ik als ik net van kop kom weer als tweede inschuiven of moet ik na een kopbeurt al eens de benen stilhouden omdat er een gat gevallen is. Ik ben duidelijk de beste van het groepje, maarja ik heb ze nodig... Na een tijdje komen we dan toch op gang. Voor eventjes. Een beetje later neemt iemand van me over en wil de rest weer niet inschuiven (rij dan van achter! ). Ik schuif dus weer in en neem even later de kop. Hierop rijdt er iemand in mijn achterderailleur . Pfff, al een geluk dat ik me kan rechthouden. Zij kan haar ook rechthouden maar ze ligt er nu voorgoed af. De rest maakt zich boos op haar. We zijn vooral opgelucht. Aan de meet worden we uit koers genomen.
Uiteindelijk mogen er negen aankomen, al de rest wordt uit koers genomen!! We zijn met meer dan 80 vertrokken!
Ik heb nog twee rondjes bijgetraind. Daarna heeft André nog zijn werk gehad om mijn derailleur terug recht te krijgen. Die tikte op de derde laatste kroon al tegen mijn spaken. Gelukkig heb ik doorgetraind en niet zomaar losgereden! Helemaal recht is hij nog niet. Wie heeft hier verstand van?! Hij kan niet meer in mijn spaken draaien, maar mijn ketting verspringt wel op de kleinste versnellingen en op training heb ik die nodig natuurlijk. Om van zaterdag maar te zwijgen (klimkoers!).
Wedstrijdstatistieken: 21,23km met gemiddeld 37,4km/u gemiddeld met max van 50,9km/u. Winnares: Liesbeth De Vocht
03-05-2009, 18:52 geschreven door elke
02-05-2009
Sinaai: we won!
We hebben gewonnen! Tis te zeggen, Alice heeft gewonnen. Net nu we het nodig hadden! De sponsor heeft gesnoeid in ons programma. Zo is de tweedaagse in Groot-Brittanie in het water gevallen (normaal morgen en maandag). Een koers waar velen naar hadden uitgekeken. Super dus dat we nu winnen (en dat terwijl de sponsor aanwezig is). Hopelijk wordt er niet verder gesnoeid in het programma, want die buitenlandse ervaring hebben we net nodig om hogerop te raken...
Maar dus de koers. Het parcours bestond uit een derde bospad, smal en soms bobbelig met een haakse bocht. Na die bocht was het achteraan telkens optrekken van 10 naar 50km/u. Dan eventjes een grote brede baan en dan kassei (like it! ). Twas de softe variant wel, geen grote stenen, maar de kleine winkelstraatvorm. Maar voor de moral doet dat daar niet toe . Na de kassei weer een lange grote baan, met een rare asverschuiving voor de streep. Daar zal gevallen worden.
Ik was goed vertrokken. Halve ronde in het peloton, nadien weer achteraan. Ik heb nogal veel plaats rond mij nodig precies en daar wordt lustig ingedoken. Na die haakse bocht in het bos is het vaak lastig tot de kassei, en net voor de streep wordt er ook al wel eens doorgetrokken. Maar het gaat goed. Het begint soms zelfs al iets te makkelijk te gaan. Ik merk wel dat hier vooral ervaring begint te spelen. Ik ben veel allerter, laat minder gaatjes ontstaan en heb een veel minder geloof in eigen krachten (oh 10cm rij ik wel effe toe, maar beter geen 10cm laten ontstaan dus!). Domme dingen, maar je moet er eerst eens een paar keer voor tegen de muur lopen.
Halfkoers hoor ik van Patricia dat Alice voorop is, ze probeert op te schuiven om te gaan afstoppen, maar het lukt haar niet. Mij al helemaal niet. Ik heb het niet gezien, maar blijkbaar heeft de ploeg wel wat kunnen afstoppen. Al zou Emma Johanson ook een ferme duit gedaan hebben (vriendinnen van elkaar).
Voor en op de kasseitjes kan ik opschuiven, maar nooit tot de eerste rijen, daarvoor is het peloton te groot. Je moet het lawaai eens horen van 100 carbonkaders die over kasseitjes razen! En de stilte erna . Na de kassei komt de rest steeds weer over mij, maar ach dan ben ik al aan het recupereren...
Er wordt wat af gevallen. En ik heb ook tweemaal moeten cyclocrossen. Maar hoe erg ik het nog altijd vind voor de slachtoffers, ik voel zelf de pijn niet meer en kan het snel van me af zetten. Goed teken! Aan de pelotonsprint heb ik niet meegedaan. Er was al gevallen daar en dat heb ik voor 5 euro niet over... Er wordt wat geroepen en gekwakt en dan uiteindelijk ook gevallen. Met vier-vijf liggen ze in elkaar gewrongen. Ik kan remmen en erlangs, maar heb geen voeling meer met het spurtende peloton. Ik bol iets later binnen.
Statistieken wedstrijd: 89,20 km aan 38,0km/u gemiddeld met maximaal 53,9km/u Plaats: 58/82 Winnares: Alice Monger-Godfrey
7 mei: WAOD koers in Beveren (18u00). Ik ga zeker gaan supporteren voor Kris en ondertussen daar trainen, dus dan kan ik misschien al evengoed meerijden...
9 mei:Incourt, 92,4km of 12 x 7,7km (14u30), PK Waals-Brabant, zou een zware klimkoers zijn en wordt meteen mijn eerste klimkoers. 10 mei: Burcht, 99km (15u00)
12mei: PK piste voor dames, piste van Wilrijk (al ken ik er niets van, scratch, puntenkoers, euh...)
17 mei: Beauraing, 86km (16u00 -maar ben niet 100% zeker). Tegen Dinant, diepe Ardennen dus!
22 mei: Begijnendijk, 98km (16u00)
24 mei: Heusden-Zolder, Tijdrit van 7,8km als onderdeel van het regelmatigheidscriterium Vlaamse Wielertrofee (start eerste renster 17u45). Hier wil ik me kunnen bewijzen!
31 mei: BK Hooglede-Gits, 126km
Een eerste doel dit seizoen is om in de tijdrit op 24 mei een scherpe tijd neer te zetten. Ik wil daar echt het gevoel hebben zo snel gereden te hebben als ik maar kan. Dan zal ik tevreden zijn. Ik ga vooraf al enkele keertjes met de tijdritfiets trainen zodat ik al wat weet hoe zo een vehikel stuurt, schakelt, bolt... En zo kan ik toch een beetje zorgen dat de afstelling goed is (zal ik moeten opschrijven -> is hier een goed/makkelijk systeem voor dat toch heel nauwkeurig is?). Vanaf volgende week mag ik er mee rijden :). Nu zijn de tijdritfietsen nodig voor de two days of Bedford race in GB op zondag en maandag.
Merci voor berichtjes, ze motiveren!
27-04-2009, 00:00 geschreven door elke
25-04-2009
Wortel: finish!
Eerste finish! Of technisch gesproken dan toch...
Wortel is een koers dat in een zwaar weekend valt. Vandaag moesten de dames elite ook nog in Borsele (nl) aan de bak en morgen is er de loodzware GP Roeselare. Er staan dan ook heel weinig profs aan de start. Van ons team starten er maar vier renners (acht andere zaten in Nederland). Er staan 23 ronden van 3,6 km op het programma en 58 dames zullen de strijd aangaan.
Ik sta bij de start helemaal op de eerste rij, ben perfect goed weg en laat enkelen voor om zelf niet in de wind te zitten. Na een ronde hang ik alweer helemaal achteraan. Tis moeilijk rijden in een peloton! Ik werk de koers dan maar achteraan af. Soms schuif ik eens op, maar dan zit ik niet veel later weer helemaal achteraan, dus dat geef ik dan ook maar op. De eerste ronden (40km) gaat het zeer snel. Tegen de wind gaat alles op het kantje en er ontstaan breuken, maar ik kan ze toerijden. Na ongeveer 40km gaan er voor mij, net voor een bocht, twee tegen de vlakte. Ik kan gelukkig op tijd remmen, maar ik moet wel voet aan grond zetten. Het peloton wacht niet en ik moet alles geven. Een ronde later valt er tegen de wind in alweer een gat. Sarah van mn ploeg ziet het gebeuren en probeert het toe te rijden, maar slaagt er niet in en smeekt om steun. Ik wacht nog even op een reactie van die voor me, maar ze zit ook dood. Ik zet me recht en geef alles. Ik roep Sarah dat ze moet aanhaken, maar ze kan niet. Dit heeft me weer de nodige krachten gekost, maar na enkele honderd meters zit ik terug in de luwte. Het peloton houdt dan toch even de benen stil en Sarah kan terugkeren, velen zijn gelost. Ik vrees stilaan ook dat ik zal moeten lossen. Als er de volgende ronde nog eens stevig wordt doorgetrokken wordt het kantje boordje. Maar het peloton besluit na ongeveer 55km om er een snipperdagje van te maken. Vanaf dan gaat het soms echt aan wandeltempo. Wel wordt er regelmatig nog eens stevig versneld bij een aanvalspoging, maar nadien valt alles terug stil. In het begin vind ik dat super, na een tijdje gaat het vervelen (regelmatig rijden we maar 31 à 32! pfff). Ik weet niet wat gedaan. Moet ik me schrap zetten voor een volgende snok, voor de laatste ronden? Of moet ik proberen aan te vallen? Aangezien de aanvalspogingen steeds gepareerd worden en ik niet weet wat komen zal, besluit ik rustig achteraan te blijven. Ondertussen heeft de kop al meer dan 2 minuten voorsprong en ik vraag me af hoeveel meter dat is... Gaan ze ons dubbelen? Ik zie nog geen rode vlag in elk geval...
Uiteindelijk gaan we van 'nog drie ronden' ineens naar 'laatste ronde'. De kopgroep zit ons op de hielen, dus ze besluiten ons nu al voor ons plaatsje te laten sprinten. Ze doen echt gevaarlijk! Ik probeer langs de windzijde op te schuiven, dan eens langs de andere kant, maar er wordt constant gekwakt en ik verschiet er van dat er niet gevallen wordt. Nadat ik in de bocht het grint moet opzoeken, besluit ik achteraan te rijden. Als zij zo zot zijn, dat ze dan maar doen. Ik kan in de sprint nog een vijftal voorbij steken, maar vooral: ik heb gefinisht!
De laatste ronden waren soms belachelijk traag en het deelnemersveld was niet echt van topniveau, maar ik ben wel fier dat ik de eerste wedstrijdhelft overleefd heb. Ik ben eens benieuwd hoeveel er aangekomen zijn...
Wedstrijdstatistieken: 80,69 km aan een gemiddelde van 35,8 km/u met een maximale snelheid van 52,7 km/u Plaats: 34/58
25-04-2009, 00:00 geschreven door elke
19-04-2009
Koers Vlissegem
Ik ben weer vertrokken! Ik doe het weer graag! Ik ga door! Er is (heel wat) twijfel geweest om te stoppen. En dit weekend zou veelbepalend worden, dat voelde ik. Moeke voelde het ook en heeft deze morgen plots beslist mee te gaan met mij. Helemaal alleen in Vlissegem zou ze me iedere ronde aanmoedigen. Die 'opoffering' deed het hem, meer dan ik kan verwoorden. Dank u mams!
We waren met een (magere) 79, waarvan 35 West-Vlaamse renners (want deze koers was hun pk). Drie kwart van het parcours liep door de polders en er stond vérschríkkelijk veel wind. Dit zou een echte afvallingsrace worden. De anciens waarschuwen me voor waaiers en breuken in het peloton. De boodschap was 'bij de eerste tien zitten, de hele race'. -slik-
Na een slechte start (wat geblokkeerd door die links van me en voor me - heeft me 30 plaatsen gekost) kan ik me de eerste ronden nog goed in de staart van het peloton houden. Na vijf ronden hang ik op het lint. Heel zwaar! Het lint wordt iedere kilometer langer. Ik probeer soms eens op te schuiven, maar dan moet je je weer in het lint gaan wringen. Op den duur weet ik dat je best voor een bocht kan opschuiven om dan net na de bocht ietsje sneller op te schuiven en in te pikken. Of wat ook werkt: eventjes komen wringen, inhouden (waardoor die achter u dat ook effe moet) en dan vol optrekken. Maar ik wou niet teveel met krachten gooien, en heb dat denk ik ook niet gedaan. Maarja, soms moet er eens gevochten worden om op het kantje te kunnen zitten.
Na ronde 7 breekt het twee plaatsen voor mij. Ik twijfel. Patricia zit nog achter me en heeft tonnen ervaring. Als het nu moet gebeuren zal zij het wel aangeven. Maar ze zegt niets... Ik kan het niet zien gebeuren en sprint er voorbij. Ik kom in een groepje van een 10tal die op hun beurt een breukje goed te maken hebben op het peloton. Hier blijf ik zitten, nu is het aan hun. Patricia komt uit mijn wiel en zet haar recht. Samen met twee anderen probeert ze het onoverkomelijke af te wenden. Ik probeer gewoon mijn voorgangster te volgen. Maar zij moet lossen en ik moet er weer voorbij.
Ik moet een gaatje van twee fietslengten dichtrijden, maar aargh, het lukt niet. Honderd meter blijf ik op twee onnozele fietslengten hangen. Dan wordt het gat beetje bij beetje groter. Maar een beetje verder weet ik dat het soms eens stilvalt, dus ik leg me plat. Het valt niet stil. Dan maar naar het volgende punt waar het mogelijks stilvalt... Tandje bij. Maar ze ruiken daar vooraan ook dat het scheurt, ze zullen nu niet stilvallen. Dit gegeven verdring ik vakkundig uit het bewuste. Tijdrijdershouding, en gààn. Ik kijk om, niks te zien, noch steun, noch een bezemwagen. Dan maar proberen het gat aan de meet zo klein mogelijk te houden, zodat ik verder mag rijden. Ik verschiet wel dat ik de snelheid nog best wel hoog kan houden, ook tegen de wind in. Het peloton wordt stelselmatig kleiner. Aan de meet mag ik doorrijden (huh?, Meneer de comissaris?), maar in de polders moet ik mijn meerdere erkennen in de natuurelementen. Na net geen volledige ronde jagen geef ik er de brui aan.
Na afloop overheerst er toch een enorme tevredenheid! Ik vond het fijn! En dat is nu toch al een maandje geleden... Ik heb amper schrik gehad (enkel de eerste ronde) en heb me goed kunnen concentreren op schakelen, positie kiezen en bochten nemen. Ik ben reuzeblij dat het plezier terug is. Plus, ik weet dat een van de volgende koersen een finish wordt.
Statistieken wedstrijd:
50,77km aan een gemiddelde van 38,5km/u met maximaal 53,6km/u
19-04-2009, 22:14 geschreven door elke
18-04-2009
Evergem: plat, of dat dacht ik toch.
Nerveus koersbegin met veel accordeon op rechte, brede stukken. Niemand vindt dit leuk en er wordt wat afgevloekt. Deze koers staat bekend als een vluchtkoers, dus velen probeerden van bij de start weg te raken. Hierdoor wordt het tempo steeds de hoogte in gejaagd om dan weer plots (voor ons in het peloton toch) te stokken. Vervelend rijden in een peloton op die manier! Voor een bocht verwacht je dat je in de remmen moet, op een recht stuk absoluut niet.
Maar het ging niet echt snel. Ik kon zelfs een praatje maken met Patricia. Over motivatie en het gebrek eraan enzo. Ja, die filosofische beschouwing zullen nog wel verdwijnen. Maar ze waren toch al heel wat minder dan bij de vorige koers.
Na ronde twee neem ik een bocht en ik voel de achtertrein wegzwalpen. Ik zie geen platte band, dus niks aan de hand. Ik had woensdag al eens hetzelfde gevoel (maar stond dan 30km later wel volledig plat). Na eens optrekken heb ik hetzelfde gevoel, het zwiept daar vanachter. Toch geen leegloper zeker?! Vanaf het moment dat dat wordt gepostuleerd, zie je natuurlijk enkel nog confirmerende evidentie. Ik ben er na enkele volgende bochten van overtuigd dat ik een leegloper heb. Ik laat me afzakken naar een sponsorauto die volgt, maar die hebben geen wielen bij. Dan maar naar de ploegleiding zitten roepen. Een ronde later staat André klaar met een reserve achterwiel. Ik rem, wiel wordt gewisseld en ik wordt op gang geduwd. Natuurlijk heb ik een groot gat op het peloton, maar ik maak er een erezaak van. Dat gat moet minstens zichtbaar verkleinen en met een beetje geluk laat de wedstrijdleiding een pechvogel nog wat langer dan een ronde spartelen. Ik ga nog goed vooruit en hoor de mensen aan de kant roepen (doorgaan, je gaat minstens even snel). Dat geeft vertrouwen. Eentje van de gelosten gaat ook nog goed vooruit. Die geef ik een tikje op de bil: 'Komaan aansluiten, we doen het samen'. Maar na de bocht, aan de streep is het einde wedstrijd voor ons twee. Jammer!
Terug bij de ploegauto komt dan de totale deceptie: mijn wiel heeft nog geen zuchtje druk verloren, niks. Geen platte band, nikske. Pfff. Ik was voor een keer eens met nen bar minder druk vertrokken (op aanraden van Peter). Blijkbaar voel je dat verschil dus. Of ik voel het toch. En als je dan al teveel over alles nadenkt... Na de wedstrijd ben ik enrom gefrustreerd. Ik heb de indruk dat de conditie zeker in orde is, alleen komt het er nog niet uit . Frustratie!
Morgen wordt er in elk geval weer met 10 bar gereden!
Statistieken: 25,1 km aan 37,9 km/u gemiddeld met maximaal 53,2. Winnares: Liesbeth De Vocht
18-04-2009, 20:26 geschreven door elke
11-04-2009
Koers Westkerke
Het was een mooi (lees niet-gevaarlijk) parcours met wind en een stuk vals plat, dat in koers aan 45km/u werd genomen. Er stonden 15 ronden van iets meer dan 6 km op het programma. Met dik negentig renners vertrokken we.
Maar ik was er vandaag niet bij. Ik wou veel te graag recht blijven en was absoluut niet gefocust. Sommige bochten ging ik veel te groot in, met als gevolg dat ik na de bocht met pure powertraining bezig was. Ik heb de hele eerste ronde vol in de wind gereden (en besefte het pas na een volle ronde),... Domme fouten! Veel domme fouten! De benen waren er, het hoofd was met andere dingen bezig. Ik voelde me pas comfortabel helemaal achteraan het peloton, maar dan is het gaatjes toerijden natuurlijk en daar heb ik de motor niet voor. Conclusie: snel eraf terwijl ik minder in het rood ben gegaan dan in Deerlijk of in Oostduinkerke.
Ik kon niet stoppen met mezelf de vraag te stellen of ik dit wel leuk genoeg vind om de risico's te nemen... Goedele (ploegmaat) zei me na de koers, 'maar zeg, waar zat je met je hoofd als je je daar nog allemaal zorgen over kon maken'. Ik kan haar alleen maar gelijk geven. Kzal ergens een knopje moeten vinden en omdraaien. Het zou helpen als ik eens een koers uitrijd... Na afloop heeft de ploegleider me wel veel goeie moed gegeven en erbij gezegd dat ik volgende zaterdag zeker finish. Ik wil hem graag geloven.
Nadien wel nog 5 toertjes verder gereden en nog met de fiets naar Middelkerke gereden, dus toch dik 70 kilometer gedaan. Maar tevreden ben ik niet... (het zou er nog aan mankeren). Lichtpuntje: onze ploeg rijdt zich steeds vaker in de kijker.
Statistieken wedstrijd: 24,46 km aan 39,7km/u gemiddeld met maximaal 51,6km/u Winnares: Sjoukje Dufoer
11-04-2009, 22:01 geschreven door elke
07-04-2009
Al wie zin heeft: training paasmaandag!
Na een goed trainingsweekend dit weekend (250km) en zicht op een mooi trainingsweekje (dinsdag en donderdag op de piste en misschien woensdagavond met de Wommelgemse Sprinters) moet de trainingsarbeid worden verdergezet! Dit weekend wil ik nog eens in de reserves gaan, want ik denk dat het nu de ideale moment is.
Daarom dit weekend -> zaterdag koers in Westkerke, zondag WTC-rit en maandag Vlaamse Ardennen. Dus al wie zin heeft: maandag 13 april vertrekken we om 13uur aan het Brouwershuis voor een tochtje door de Vlaamse Ardennen van ongeveer 120km. Hopelijk hebben we het weer mee!
PS: kan er iemand de fotosite van de rvv kraken? Normaal is er altijd wel een manier om je foto er toch af te halen, maar nu is hij wel erg goed beveiligd...
07-04-2009, 12:35 geschreven door elke
01-04-2009
Wedstrijdkalender april
Voorlopig ziet het er voor april als volgt uit:
11 april: Westkerke, 92,5km
18 april: Evergem, 82km 19 april: Vlissegem, 86,8km (eventueel, hangt van het gevoel na Evergem af, maar vorige keer was ik de tweede dag ook veel beter...)
25 april: Wortel-Hoogstraten, 83km (dezelfde dag ook nog Omloop van Borsele en nationale tijdrit Neeroeteren) 26 april: onder voorbehoud, maar de kans is eerder klein: GP Roeselare, 125km (dit is een zware koers -UCI 1.2- met vele profs aan de start)
Hopelijk kan ik deze wedstrijden zonder kleerscheuren afwerken!
01-04-2009, 22:06 geschreven door elke
29-03-2009
De goesting is er terug
Vandaag voor het eerst weer op de fiets! Zoals ik het hier typ lijkt het alsof het een eeuwigheid geleden is (slechts een week). Maar als je 4 maal per week traint, telt een weekje toch al. Plus dat ongeduldig wachten de tijd subjectief altijd wat rekt... Al moet ik zeggen dat ik de voorbije week echt geen zin had. Dan nog los van het feit dat ik niet in staat was (donderdag en vrijdag was echt om van te huilen), maar nu begint het weer te kriebelen!
De echo zaterdag toonde nog een bloeduitstorting van 10-12 cm en wat vochtophoping in het midden, maar geen barsten. Dat gaf me vertrouwen. Het mag dus pijn doen tijdens de massage, het moet pijn doen! En ons mama heeft die taak zeer ter harte genomen (wat zou ik zonder de parents zijn). Amai, wat een effect geeft dat! Na massage nr. 2 was de drang er dan toch terug om in het zadel te kruipen.
Ik ben dan deze morgen met de B ploeg van de WTC meegereden. De eerste twintig kilometer was het nog niet meteen genieten. Ieder bultje, putje of betonovergangetje kletste die bloeduitstorting tegen mijn bekkenkam. Ik heb heel vaak 'en danseuse' schokdempertje gespeeld (en ik moet zeggen, de dijen voelen er iets van). Daarnaast móést ik ook regelmatig op de trappers want mijn fiets, die nota bene net van de fietsenmaker kwam (!), was helemaal nog niet in orde. Bij de laatste vier kroontjes verspringt mijn derailleur constant (blijkbaar staat die scheef, dus dat wordt een nieuwe derrie). Ik heb bijgevolg ietsje groter dan gewild de Sint-Antelinks opgereden . Maar na de rit stapte ik heel wat rechter, het heeft goed gedaan.
Conclusie: de vele massages doen echt wel wonderen, de zalf ook. Ik ben er aan het doorkomen. Deze week kruip ik nog wat op mijn rollen. Zaterdag doen we de Ronde vanuit Schoonaarde en zondag doe ik een ritje met WTC met aansluitend waarschijnlijk nog wat bijtrainen.
Oew wat heb ik weer zin in fietsen! Aan wedstrijden denk ik momenteel nog niet meteen, maar mezelf kennende zal ook die drang er snel weer zijn.
29-03-2009, 19:21 geschreven door elke
24-03-2009
Update vanuit de lappenmand
Eventjes een kleine update.
Gisteren voelde ik me een oud metje. Alles deed zeer, van mijn nek, over schouders, ribben, tot mijn heup. De benen vreemd genoeg niet. Stappen ging enkel diep voorover gebogen. Maar het ging toch.
Vandaag gaat het al heel wat beter. Mijn elleboog en de heup doen nog zeer. Ik kan al iets 'normaler' gaan en moet me niet zo diep meer bukken. Echt gestrekt staan lukt ook nog niet (bekken). Vandaag heb ik een dagje home office gedaan en het ging goed. Ik kan me goed concentreren en kan redelijk lang (3 uur) blijven zitten. Het stappen doet nog pijn, maar is al best te verdragen. Morgenavond rijd ik naar Wilrijk denk ik.
De mama heeft me al enkele keren stevig gemasseerd en dat doet wel wonderen (achteraf wel te verstaan).
Iedereen die me heeft zien vallen vond het erg spectaculair. Ik heb blijkbaar indruk gemaakt... Achteraf komt dan altijd de vraag of ik het op de een of andere manier had kunnen vermijden. Helpt ervaring in zo een geval? Had ik moeten ruiken dat zij zo een toeren ging uithalen? Moet je zo snel mogelijk vóór zo iemand gaan postvatten? Maar eigenlijk was daar zelfs de tijd niet voor. Ik zag dat ze loste, dacht 'moet ik het toerijden?', zag volk komen van links en dacht 'nog beter, zij zullen het wel doen', ze wijkt uit, ik roep, ze wijkt verder uit en boenk. Het was al gebeurd. Misschien moet ik er iets minder in vertrouwen dat niemand rijdt om een ander te doen vallen... Het kon haar maar weinig schelen dat ze de deur dichtdeed. Blijkbaar is die ploeg met oranje-rode truitjes berucht voor hun kamikazegedrag. In het vervolg toch maar ver uit hun buurt blijven...
24-03-2009, 17:20 geschreven door elke
23-03-2009
De Pinte -> namiddagje spoed
Nog voor ik mijn koersen kan uitrijden krijg ik al met een ander (en zeer gevreesd) fenomeen te maken dat jammergeoeg inherent is aan koersen: vallen dus.
Het was een rotparcours, met veel verkeersremmers (echt van die steile waar je niet bij kan blijven zitten of uw achtertrein begint te zwiepen), kasseibobbeltjes (van die bulten die aangelegd zijn, waar je echt niet over kan springen en ineens voor je wiel opduiken, om auto's te doen afremmen), ronde punten die te smal zijn voor een peloton, glazen bolletjes die in het wegdek zijn gemetst om een drijfvak aan te duiden... Ik had het toertje kunnen verkennen, dus ik wist welke plaatsen te vermijden waren. En in de koers lukte dat ook goed.
Ze reden traag, erg traag. Na de start was het een 500 meter doortrekken en dan viel het al stil. Op de viaducten werd ook niets ondernomen. Ik reed heel makkelijk mee. Tot iets voorbij halfweg de tweede ronde (na ongeveer 15km). We nemen een scherpe linkse bocht en er wordt eindelijk eens doorgetrokken. Het meisje voor me kan niet mee en moet lossen. Ik heb geen zin over te nemen (raad van Kris opvolgen en de rest het werkje laten opknappen), dus ik blijf rustig zitten. Links van ons komt dan een sliert op gang. Daar ga ik makkelijk kunnen aanpikken en ik maak me op om me bij het 'bolletje' aan te sluiten (moet ik geen kop nemen en kost het me niks van energie).
Ineens ziet het lijkje voor mij een gat dat er niet is en duikt van de rechter zijde van de weg (twee rijstroken, dus een brede weg) plots helemaal naar links naar het fietspad, waar het treintje passeert. Ik roep, rem balanceer en vloek. De rest zoekt een uitweg, ik vind er geen. Ze rijdt potverdikkeme gewoon mijn voorwiel vanonder mijn lijf. Voorwiel weg, dus ik wordt gekatapulteerd. Een saltotje of twee later lig ik op de grond. De benen op de stoep, de rest op de weg. Mijn bekken/heup doet ongelooflijk veel zeer. Mijn hoofd ook. De ambulanciers komen toegesneld. Nemen mijn helm af, mijn bril. Vragen herhaaldelijk mijn naam (na vijf keer is het toch wel duidelijk dat ik nog wakker ben denk ik dan). Ik heb een hand gevonden van de ambulancier en laat het niet meer los. Ik vrees dat ik die mens zijn hand tot moes heb geknepen. Hij heeft het twee keer proberen terugtrekken, maar ik blijf knijpen. Ik wijs naar mijn heup. Heb je hoofdpijn vragen ze? Ja dat heb ik, maar mijn heup, die doet pijn! Rechtstaan lukt me niet en er worden geen risico's genomen. Ik wordt op de brancard getild en met sirene afgevoerd naar het Vlaams Kruis in de sporthal. Ze hebben nog ferm mogen doorvlassen om op tijd terug bij de koers te zijn (anders wordt de koers stilgelegd).
In de sporthal wordt ik een beetje opgelapt. Een van hen is moeder van een renster die zelf meerijdt en ze vertelt hoe ze haar eigen dochter drie jaar geleden zwaargewond naar de spoed heeft zien gaan (terwijl ze zelf de permanentie moest verzekeren). 'Maar liever dat ze een gevaarlijkere sport beoefent, dan dat ze in de disco aan drugs en drank zit'. Een grappige redenering vind ik.
Ondertussen is de ploegleider al afgekomen. Die haalt mijn gsm op en zo kan ik de ouders verwittigen. Die waren net aangekomen op het parcours toen ze hoorden afroepen dat ik gevallen was. We raken het er al snel over eens dat er platen genomen moeten worden en ik probeer naar de auto te pikkelen. Maar op mijn been steunen gaat niet en krukken zijn niet voorhanden. Er wordt een ambulance besteld en deze voert me naar Maria Middelares in Gent. Daar wordt een rx van heup en bekken genomen en een ct van de hersenen (mijn helm lag nog maar eens in frit). Alles ziet er ok uit. Ik heb geen barstjes, geen hersenschudding of -bloeding en krijg tot 31 maart ziekteverlof (zal mijn baas wreed content mee zijn ). De heup is waarschijnlijk een bloeduitstorting in de spier. De arts voorspelt dat het nog veel pijnlijker zal worden de volgende dagen en schrijft 4 x 1 gram dafalgan per dag voor. Hoera, dat voorspelt niet veel goeds...
Vandaag doet het inderdaad allemaal wat meer pijn (ook mijn strottenhoofd, hoe kan dat?). Maar als ik diep voorover buig kan ik wel al stappen. Het is geen zicht, maar de meesten die me kennen zijn al wel wat gewoon... Hopelijk kan ik tegen vanavond deftig stappen en kan ik snel weer autorijden. Mijn laptop ligt in Wilrijk, ik zou perfect van thuis uit kunnen werken, als ik die laptop had... Daarnet mijn baas verwittigd. Hij liet vallen dat het misschien goed was eens na te denken of wielrennen wel een sport voor mij is, aangezien ik toch zo vaak val . Die is er dus niet gelukkig mee. Ik fiets al vier jaar en ben nog maar twee keer gevallen. Das toch een mooi gemiddelde? Ok, snel na elkaar en wel telkens een spoedopname, maar das brute pech...
Ik heb de fiets nog niet kunnen bekijken (teveel trapjes), maar hij zou ok zijn. Enkel een nieuw stuurlintje is nodig. De helm is wel voor weg (achteraan opengescheurd) en de kledij ook.
Nog goed vanaf gekomen zeker? Ik ben wel erg kwaad op die ene renster, uiteraard is zij niet gevallen. Ik hoop dat ze beseft hoe lomp ze gedaan heeft...
23-03-2009, 10:03 geschreven door elke
20-03-2009
Presteren
Zondag koers in De Pinte. Dé koers die stond aangekruist. Dit moet mijn eerste finish worden. 10 rondjes van 10,1 kilometer en enkele viaducten per rondje. Op zich vind ik viaducten niet schrikwekkend, meestal zijn ze kort genoeg. Maar de gefronste gezichten van de ploegmaats toen we het er vorig weekend over hadden, deden me plots wel angstig twijfelen... Het zijn Viaducten blijkbaar, mét hoofdletter. Hopelijk is er tijd genoeg voor een verkenning...
Naast het feit dat ik voor mezelf had uitgemaakt dat De Pinte de eerste keer moet worden (doelen en hun stressy kantjes), komt er nog wat extra's bij: mijn ouders komen voor het eerst kijken en ze nemen volk mee (tante, nonkel) en peter komt ook weer. Daarnaast komen er misschien nog enkele WTC'ers supporteren. Ik zal me dus moeten bewijzen!
Wel een dikke meevaller is het feit dat er in Italie een grote koers wordt georganiseerd en dat de grote ploegen met hun profs naar daar afzakken(Grace Verbeke, Emma Johansson, Lieselot Decroix, Andrea Bosmans, Kirstin Armstrong, Nicole Cook, om er enkelen te noemen...). De kans zit er dus in dat het peloton zondag iets minder driest te werk zal gaan... Let us hope!
Morgen ga ik rustig nog een tweetal uurtjes trainen (ze geven superweertje), dan de fiets kuisen en lekker vroeg in mn bedje. Ik heb er nu al ongelooflijk veel goesting in!
Duim voor me!
20-03-2009, 18:41 geschreven door elke
17-03-2009
Naïviteit versus realisme
Net een stevige training op de piste van Wilrijk achter de kiezen. De twee beren Kris en Dennis hebben het me weer knap lastig gemaakt. Uiteindelijk afgesloten met 52,36 km aan 30,72 gemiddeld. Dat is dus met opwarming en cooling down. Phoe, merci é mannen!
Ook nog eventjes een debatje aangegaan over al dan niet kunnen terugkeren op een peloton. Raden of ik er wel of niet in geloof . Waarschijnlijk zal ik Kris wel schoorvoetend moeten bijtreden binnenkort, maar nu geef ik er nog niet aan toe . Misschien toch eventjes toelichten: in Oostduinkerke zijn we enkele keren teruggekomen op het peloton (om dan weer te lossen, maar dat is bijzaak), maar geen enkel hersencelltje dat er nog van overtuigd was dat het ons nog eens zou lukken. Ik wist alleen toen nog niet dat er een 3minuten-regel is. Heb je drie minuten achterstand op de kop van de koers, dan wordt je eruit gebonjourd. Ik had die hallucinante cijfers van de elite mannen voor ogen waar er minuten tussen groep1, 2, 3 en soms nog eens 4 ook zit. Daarom was ik kwaad dat we er al uitmoesten na een half uurtje (en dat na 2,5 uur autorijden en 30 minuten rijtje staan voor een nummer). Maar neen, terugkomen zat er absolùùt niet meer in. Maar in Deerlijk denk ik wel dat het kon. Als het peloton even stilvalt én als ik 37 kon blijven rijden. Twee keer àls. Misschien nog geen 5% kans, maar het kon echt nog.
Kris zal misschien eens hartelijk lachen nu. Maar ik hou nog even vast aan mijn naïviteit. Heerlijk
Mag ik trouwens IEDEREEN bedanken voor de steun en de goede raad. In dit prille begin van goudwaarde!
17-03-2009, 22:06 geschreven door elke
Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Uitslagen 2014
Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176
GP Samyn 1.2 UCI: 97/152
Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168
Oostduinkerke: 23/78
Honnelles: DNF/49
Waregem: 57/89
Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169
GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176
PK ITT: 2e
GPCerami: 20?/57
Dottignies: 9/55
ITT Borsele topcompetitie: 48/59
Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177
Boortmeerbeek PK: val/77
GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115
Hillegem: 18/72
Begijnendijk: 23/53
Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104
Le Bizet: 22/42
Herselt: 24/61
Erembodegem: 31/62
Oudenaarde: 21/46
Nijlen 1.2 UCI: 74/123
S'Gravenwezel: 36/85
Schellebelle: 32/67
BK: 36/115
Watervliet: 43/57
Moerzeke: 40/74
Arendonk: 13/76
BeNe Tour UCI 2.2: 68/137 - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70
Strijpen: 29/58
Bambrugge: 28/79
Lierde: 33/64
Haaltert: 35/67
Erondegem: DNF/152
Oostkamp: 24/42
Dudzele: 41/56
Heusden: 58/89
Massemen: 40/71
De Klinge: 42/63
Puivelde: 38/71
Oedelem: 38/50
Bever: 2/32
Ledegem: 33/53
Nederhasselt: pech/62
Emptinne: 7/22
Erwetegem: 26/49
Hulste: 42/71
Naast: 31/54
Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96
ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF