Het seizoen 2012 is afgelopen. Het begon erg slechts met twee maanden pneumonie en pleuritis. Pas in maart ben ik terug kunnen beginnen trainen. Rustig opbouwen is dan erg moeilijk! Maar gelukkig wist mijn trainster perfect waar ze mee bezig was en vertrouwde ik haar blindelings. Zo hebben we samen opgebouwd om midden mei de eerste koers te starten.
De piekperiode was oorspronkelijk gepland voor eind juni, begin juli. Door de ziekte had ik tot dan echter nog maar enkel duurtrainingen gedaan en geen intensieve blokken. Toch was er een klein piekje te bespeuren en werd ik 10e in Zwevegem, reed ik zeer sterk in Kontich en won ik in zowaar in Bulskamp. Dit gaf erg veel vertrouwen en in de kermiskoersen die volgden was ik steeds in de frontlinie te zien. Ook de tour de Bretagne was een opsteker. Vanaf eind juli werden de trainingen intensiever om naar september toe te werken. In de Decca-tour had ik de eerste een goed gevoel, maar had ik onverklaarbaar slechte, lege, betonnen benen in de rit met vier keer muur. Dat was een ontgoocheling! In het seizoenseinde was ik goed en koerste agressief, maar dat kwam er niet uit in de uitslagen.
Ik moet mijn trainster echt in de bloemetjes zetten, zij heeft me een grote progressie laten maken! Dank je wel Annelies Dom!
Volgend jaar zal ik een andere ploeg vertegenwoordigen. Later meer hierover!
14-10-2012, 12:02 geschreven door elke
14-09-2012
Wenduine (Wim hoste en Kris Claeye)
14-09-2012, 23:09 geschreven door elke
28-08-2012
foto's Lotto Decca Tour van Wim Hoste
28-08-2012, 20:26 geschreven door elke
21-08-2012
Brasschaat
Brasschaat is een kasseikoers. We moeten een strook kasseien over dat toch een paar honderd meter is en dus een van de enige koersen voor dames over stenen. Het parcours is om van te snoepen, maar de beste 12 mogen meedoen in de 1000-euro race achter derny's en het hoge geldbedrag maakt steeds opnieuw dat de koers maar moeilijk openbreekt.
We starten met weinigen (41 slechts) en ik heb goeie benen: stress! Ik probeer steeds bij de eersten de kassei op te draaien en dat lukt ook. Het is wat de kat uit de boom kijken, ik wil vandaag niet te veel zelf doen, maar vooral volgen wanneer ze vertrekken. Jammer genoeg denkt iedereen zo en enkel voor de premies wordt er eens deftig doorgetrokken. Dat kan ik maar even laten gebeuren en ik begin dan maar aan het aanvalswerk, weliswaar met 'enige reserve'. Bij een premiesprint rukken er zich twee profs los en ik rij er naartoe want ik ben zeker dat dit de ontsnapping is. Een premie van 4euro, welke prof spurt daar nu voor? Zij getwee blijkt al snel en er wordt niet meer overgenomen. Dit gaat eigenlijk een hele koers door, iedereen is maar aan het rekenen en besparen op energie om toch bij de beste 12 te kunnen eindigen en nemen niet over als ze in je wiel zitten... Lichtjes frustrerend :(. In de laatste ronde maak ik een tactische blunder en zie zo een zekere top-4 aan mijn neus voorbij gaan :( Frustratie! Spurten dan maar met wind op de neus op wat zowat de breedste aankomst is die ik ken. Jammer genoeg is het daardoor ook moeilijk controleerbaar en langs alle kanten wordt er gekwakt en geduwd. Op 400 meter vallen er slachtoffers. Ik rem en mag de spurt vergeten, maar het belangrijkste is dat ik recht blijf. Ploegmaatje carolien wordt afgevoerd en zal enkele dagen op INZO moeten blijven. Ze lag er zondag ook bij en valt nu zeer zwaar op het hoofd :(. Ik word 22, De jong wint de koers.
De 1000 euro gaan naar Polspoel.
21-08-2012, 16:15 geschreven door elke
Emptinne: bloedheet
In Emptinne treffen we een Waalse koers met heel wat hoogtemeters. Het is een koers waar ik vorig jaar erg veel last had van de warmte en de ozonconcentraties en bergop gewoon niet vooruit geraakte. Ook dit jaar is het weer bloedheet, maar bij de verkenning merk ik dat ik de bergop toch een heel pak beter verteer. Het is al vaak gebleken dat ik dit jaar progressie heb gemaakt (ondanks de rotwinter, maar dankzij mijn supertrainer) maar nu is er toch een duidelijk veschil. Afwachten wat dit in de koers geeft... We krijgen 82km sterven in een oven van 40°C en met 900 hoogtemeters. 21 moedigen, of zijn het gekken, staan aan de start.
Dit is een koers waar de deur achteraan open staat, volgen en sparen is het devies. De eerste twee ronden gaan goed, maar vanaf ronde drie ben ik vooral bezig mijn maaginhoud binnen te houden. Als ze dan vooraan eens doortrekken, moet ik het hoofd buigen. Ik koel zo goed als mogelijk af (zal 7 bidons legen) en sluit met Marlene aan bij een drietal. De volgende ronde blijven we met vier over. De kopgroep van zes is ondertussen gevormd. Ik heb het vooral erg lastig met de warmte, maar kan het groepje goed houden.
In de laatste ronde is het een tactisch spelletje waarbij ze proberen mij het werkje te laten opknappen. Ik doe dit niet en poker waardoor Laure kan ontsnappen en we voor plaats 8 spurten. Dat haal ik relatief vlot.
De Vuyst wint de koers.
21-08-2012, 00:00 geschreven door elke
13-08-2012
Dudzele en Puivelde: goeie benen
Dudzele
Dinsdag avondkoers in Dudzele op een parkoers dat me op het lijf geschreven is. De helft van het parkoers is een smal polderwegje en de andere helft is een tweevaksbaan. Met de wind die er staat belooft het een mooie koers te worden. Daarnaast was er voor 300 euro premies te rapen, dat zorgt altijd voor wat extra snelheid.
Aan de start staan zeer weinig profs, wat maakt dat iedereen zich kanshebber voelt en de koers erg zenuwachtig begint. Ik wil me niet laten verrassen en draai bij de eersten het polderwegje op. Daar regent het meteen aanvallen en ik hou vooral Van Ree in de gaten, prof bij Skil. Zij trekt ten aanval en ik volg, wanneer ze de benen stilhoudt ga ik door. Toeme, alleen weg. Dat was nu ook niet de bedoeling. Ik blijf rijden, zonder me op te blazen in de hoop dat een groepje zich losrukt. Van Ree probeert, maar tegen dat ze bij me is volgt het hele peloton. Vanaf dan probeer ik met alles mee te gaan, we maken er een stevig koersje van. Groepjes die weg geraken blijven echter nooit weg en er wordt gespurt voor de zege. Dit is een warrige boel, ik wordt drie keer naar de achtergrond gekwakt en bol met een gevoel van veel overschot over de meet. 25e. Druyts wint de koers.
Puivelde
Ik zak af naar Puivelde met veel goesting, maar een bang hartje. De dag ervoor had ik een trouwfeest en pas om 5u lag ik in mijn bedje. De marmot diep in mij is dan maar moeilijk te activeren...
We koersen 90km met slechts 59 deelneemsters. De eerste ronden gaat het supertraag, ideaal om wat op toeren te komen. Daarna is het oorlog, en ook vandaag doe ik weer lekker mee. Eerst reageer ik vooral op de grote namen, maar dat doet zowat iedereen. Ik moet het eens anders proberen...
Er zijn er twee ontsnapt, niemand reageert, ik zit halverwege de groep, maar besluit toch eens te proberen en krijg Githa mee. Een ronde later komt een Sengers-girl aansluiten. Wij komen bij de kop, maar niet veel later sluit het peloton aan. Ik besluit nog even mee te gaan met ontsnappingen, maar het baat niet. Iets later trek ik door na de bocht, Bras is mee en trekt zelf ook door, oef, ik moet haar wiel lossen, maar blijf doorrijden. Een groepje komt aansluiten, later het peloton. Bras is weg. Even later sluit ook Latoya aan en de kopgroep is gevormd.
In de laatste ronde is er een massale valpartij, ik kan nog net mijn hand zetten zodat ik niet val, maar de spurt is verloren. 47e, maar geen blessures.
Latoya wint de koers, drie SVK'ers zijn gewond :(.
13-08-2012, 21:51 geschreven door elke
Puivelde (Daan Bonroy)
13-08-2012, 21:22 geschreven door elke
07-08-2012
Erondegem: materiaalpech
Zaterdag eindelijk mijn eerste manche van de Lotto Cycling Cup, in Erondegem. Door de maanden januari en februari ziek te zijn heb ik de eerste koersen van dit regelmatigheidscriterium aan me moeten laten voorbij gaan. Tijd voor revanche :) .
Het is 120km koers met een ronde van bijna 50km en aansluitend plaatselijke rondjes. Ik kan me bij de start goed vooraan houden, maar moet op een brede baan een golf laten passeren en besluit me dan maar wat minder krachten te steken in risico's nemen en valpartijen vermijden en blijf in het laatste kwart, zonder in problemen te komen. Na een veertig kilometer splijten de twee voor mij net te laat uit elkaar, ik zie de put niet en knal er recht in. Gelukkig rij ik met mijn tubes, die geven geen kick, maar mijn fiets is 'van slag'. De ketting blijft maar van de kroontjes springen, schakelen helpt niet... Waarschijnlijk heeft iemand mijn derrallieur aangetikt. Van fiets wisselen dus, wetende dat de koers dan eigenlijk over is. Ik probeer nog terug aan te sluiten, maar iets later is er een bergprijs en geven ze goed gas in het peloton. Na enkele kilometer is het duidelijk: koers gedaan.
07-08-2012, 14:24 geschreven door elke
30-07-2012
stage Frankrijk - koers Haaltert
Vorige week een vakantie/stage-week in de Provence. 20 uurtjes fietsen in de benen met best wat hoogtemeters en in aangename temperaturen. Zaterdag terug thuis na 12uurtjes auto-zitten.
Zondag vertrek ik met veel goesting naar de koers in Haaltert.
De koers telt 98km of 10 ronden en zal betwist worden door 88 rensters. Van in de eerste ronde gaat Annelies er vandoor. Ik schuif op om af te stoppen, maar moet na twee en een halve poging al rust gaan opzoeken in de buik van het peloton. Het parcours is best lastig en er wordt toch stevig door getrokken. Ik zie af en begrijp nu waarom mijn trainster me liever niet zag koersen, maarja het bloed kruipt... Meer dan de wedstrijd in het peloton beëindigen, zit er vandaag niet in. Ik kan niets doen voor de ploegmaatjes, maar zie Annelies knap 5e worden. Ik eindig ergens tussen de 35e en 40e plaats.
Volgende koers is nog eens een UCI-koers op quasi hetzelfde soort omloop: de Erondegemse Pijl.
30-07-2012, 12:24 geschreven door elke
Tour de Bretagne
We startten met 116 rensters.
De eerste rit in de kletsende regen had ik het eerste half uur tijd nodig om op ritme te komen na de lange autorit. Na dat half uurtje sterven kon ik de rest van de rit heel vlot uitrijden. De aankomst was gevaarlijk, zeker met de striemende regen, dus ik spurt niet mee. We komen binnen op 3 minuten van de kop.
De dag nadien was het tijdrit van 16 km. De eerste km was echter steil omhoog, tot 14% stijging en dus echt niets voor mij. Nadien vlakt het wat uit en de laatste kilometer is steil omlaag. Het eerste deel draait het voor geen meter, nadien vlot het wat beter. Ik kan mijn lijnen al beter uitzetten, maar moet toch nog wat beter schakelen. 64e.
De voorlaatste rit is op en af en verteer ik vlot. In de laatste kilometers probeer ik nog iets te doen voor Annelies, maar de wegen zijn zeer smal en ik geraak niet tot bij haar. In de massaspurt wordt ze 12e, ik eindig in het peloton.
De laatste rit is de lastigste met behoorlijk wat hoogtemeters. Ik kan het peloton houden tot de steile klim. Vanaf dan zit ik tussen de auto's tot de lokale ronde. We rijden met een groepje goed door en blijven op korte afstand achter het peloton, maar halen ze niet meer bij. Ik eindig 47e en 55e in het algemeen klassement en ben tevreden met deze UCI-rittenkoers.
30-07-2012, 11:52 geschreven door elke
10-07-2012
WINST in Bulskamp
Ik probeer een verslagje te schrijven vanop mijn roze wolk, ergens in de zevende hemel...
Zaterdag was er thuiskoers in Kontich. We droegen de verantwoordelijkheid van de wedstrijd en ook al voelden mijn benen super aan, de koers was moeilijk te controleren en na een hele koers in het offensief (maar nooit echt weggeraakt), kon ik niets anders dan onze kopvrouw in de trein van Topsport brengen en dan rustig uitbollen. De ranking was geen weerspiegeling van het koersverloop, maar de benen waren goed.
De dag nadien had ik weinig spierpijn en dus met volle moed naar Bulskamp. Het weer beloofde de koers hard te maken en hoe dichter de kust naderde, hoe steviger de wind. Mooi, lekker selectief! We starten met 47 rensters op een polderomloop voor 88km. De scherpe wind zal iedere onbezonnen inspanning genadeloos afstraffen, het zal zaak zijn je lang genoeg weg te stoppen. Ik heb het de eerste koershelft niet echt makkelijk en moet bij het optrekken na de bocht af en toe toch doorperen. De regen doet me verkleumen, maar mijn benen doen geen pijn en het hartje slaat niet al te snel. Ik vertrouw erop dat ik straks na wat op toeren te komen wel een beter gevoel zal hebben. Bij de verkenning werd het me snel duidelijk dat de eerste wedstrijdhelft geen definiteve ontsnappingen zou opleveren, dus op zich kan ik nog wel even rustig in de buik van het pelotonnetje blijven. Latoya probeert en houdt drie ronden knap stand, maar zelfs voor haar zijn de omstandigheden onverbiddelijk. Annelies komt eens kijken hoe het met me gaat, ik schud dat het niet vlot draait, zonder dat ik echt kan aangeven waarom. Ze is streng en neemt me mee naar voor. Gelukkig dat ze dit doet, ik hou me vooraan en de volgende ronde laat ik me nergens insluiten. Als er nu een demarrage komt, wil ik mee zijn. Iets later, met de wind schuin op de neus en voor een haakse bocht vertrekken er twee, ik spring erachter en neem er nog twee mee. De kopgroep is gevormd en we draaien meteen erg vlot rond. Achter ons doet mijn ploeg knap werk. We krijgen al snel een minuut, een ronde later 1'40. Bingo! Wij strijden met vijf voor de overwinning! Premies zijn nu even niet belangrijk, diegene die toevallig op kop zit krijgt hem, ik neem er één. Ik voel me goed, heb wat over en word stilaan zenuwachtig. Dit is een unieke kans! Dit mag ik niet laten liggen. Ik ken enkel Emma, de rest heb ik nog nooit gezien en ik weet dus echt niet wat ik mag verwachten. De groene lijkt me een heel sterke, die moet ik extra in het oog houden... De bel van de laatste ronde, een comfortabele voorsprong en ik weet ondertussen hoe ik het ga proberen: in de laatste 400 meter ligt een kort brugje, daar ga ik springen om als eerste de bocht te nemen en dan sprinten tot de finish. We zien dan wel hoe ver dat me brengt. Een ronde lang hou ik vanuit mijn ooghoeken de rest in de gaten, maar iedereen blijft mooi ronddraaien. Alleen Emma zit soms te linkeballen en die moet ik regelmatig opjutten of voor me een gat laten vallen. Het brugje komt in zicht. Laatste keer drinken, rest uit de bus spuiten, schoenen vast klikken, focussen... Even dreig ik nog ingesloten te raken, maar ik vind een gaatje en spring erin. De bocht draai ik nog net eerst in. Brugje af, spurten, bijschakelen, spurten. Mijn benen doen pijn, maar ik moet erdoor! Er komt niemand, maar gelukkig roep ik mezelf toe: tot op de meet! Want plots is daar met een kattesprong de groene. Het is echt alles eruit persen en op de streep heb ik een banddikte over, 2cm ofzo. Het is onwezelijk en het duurt even voor ik besef dat ik mag juichen. Er komt dan toch een (simpele) vuist, yes het is binnen!
De commisarissen vragen de fotofinish op en het duurt tot na de pelotonspurt (op meer dan 3') voor ze uitsluitsel geven: nummer 26 wint. Ik krijg van overal felicitaties, krijg een zeer mooie ruiker, een schaal, een handdoek, kussen, schouderklopjes,... maar het besef zal pas die avond in bed komen. Ik heb nog een hele nacht gespurt, steeds opnieuw die film. Het is fijn vertoeve op dat roze wolkje :).
Ik besef maar al te goed dat dit zonder het afstoppen van mijn ploeg niet mogelijk was geweest. Een supersuperdikke merci aan hun!
10-07-2012, 14:08 geschreven door elke
09-07-2012
Bulskamp: milimeterspurt (set van Luc Blouwe)
09-07-2012, 00:31 geschreven door elke
08-07-2012
Winst in Bulskamp (foto's Wim V D Hoeck)
08-07-2012, 22:18 geschreven door elke
Kontich: goeie benen
Thuiskoers in Kontich! Met alle sponsors en bestuursleden langs het parcours mogen we vandaag niet achter de feiten aanhollen... Het parcours is gewijzigd waardoor er geen kans meer is dat ik op houten paaltjes gespiesd zal worden. Het komt de koers ook ten goede, nu is er genoeg plaats om op te schuiven wanneer gewenst.
We starten met 79 voor een luttele 75km. Ik voel meteen dat ik super in de tank heb, de eerste goeie benen van het seizoen! En gelukkig maar, want ik heb ze nodig. Het is een enorm zenuwachtige koers met de ene ontsnapping na de andere, vertrekken, bijbenen, nieuwe vertrekkers, peloton komt terug, hup weer een aanval... Zo gaat het de hele koers door. Annelies en ik weren ons als een duivel in een wijwatervat. Eigenlijk zijn we met net iets te weinig in de voorwacht van het peloton om met enig comfort in iedere belangrijke ontsnapping mee te gaan. Ik probeer zelf ook tig keren en op alle mogelijke manieren los te geraken, maar het is een snelle koers en het zal waarschijnlijk pas op het einde gespeeld worden. Nuja, als thuisrijders mag je daar natuurlijk niet op gokken, dus de wagonnetjes worden steeds opnieuw aangehangen. In de laatste ronde, ik zat die moment iets te ver, raken er dan toch drie voorgoed weg (De Vuyst, Belsmans en Lamborelle). Er valt dan enkel nog te hopen dat Annelies zich nog kan plaatsen in de spurt. Ik probeer haar vooraan te houden en uiteindelijk kan ze zich in het treintje van Topsport nestelen. Mijn koers zit erop en ik bol na het peloton binnen.
Straks koers in Bulskamp en donderdag start de Tour de Bretagne Feminin.
08-07-2012, 10:44 geschreven door elke
02-07-2012
Zwevegem: eerste top tientje
Zondag koers in Zwevegem. Een koersje dat me ligt en waar ik graag rijd. Rondjes van 3km en een totaal van 82km koers. In het industrieterrein staat een stevige wind, doseren zal de boodschap zijn. We starten met 51 rensters.
In het begin van de koers gaat het van de ene demarrage naar de andere, maar de wind slaat iedereen onverbiddelijk terug. Het is bij momenten stevig aanklampen en iedere ronde wordt het peloton kleiner. Iets voor halfkoers raken er dan toch drie weg: De Vuyst, Brullee en Debboudt. Sengers is niet mee en zet zich met een vijftal op de kop van het slinkende peloton. Ik probeer me zo goed en kwaad als mogelijk te sparen. Wanneer de kop dreigt ingerekend te worden, schuif ik op naar voor. Vanaf nu begint een nieuw spervuur van demarrages. Na wat over en weer gebikkel kom ik langs Annelies en zeg dat ze moet volgen. We zijn met drie weg. Stelselmatig komen er rensters aansluiten tot we met 13 zijn. Het gat is meteen erg groot en er resten maar 12 km, we gaan spurten voor de zegen. Met nog drie kilometer te gaan vertrekt De Vries. Dat is geen partij voor mij, die kan ik niet volgen. In de laatste kilometer proberen er nog enkelen de spurt te ontlopen, ik blijf pokeren zodat de rest het werk zou doen. Eens het rond punt voorbij wordt de spurt in gang gezet. Ik word uiteindelijk 10e en weet meteen dat ik nog bakken ervaring in de spurt mis. Ik had vier plaatsjes dichter kunnen eindigen...
De Vries wint. De eerste top 10 plaats is een feit. De benen voelden echter de hele koers leeg en daarom is Watervliet geschrapt. Ik heb 4u30 duurtraining gedaan in de plaats en zal daar in Bretagne hopelijk de vruchten van plukken.
02-07-2012, 22:29 geschreven door elke
01-07-2012
Schrappen Watervliet
Tijd voor een lange rustige duurtraining en dus schrappen van de koers in Watervliet.
01-07-2012, 21:20 geschreven door elke
30-06-2012
Mooie ploegfoto voor BK (Geert Nachtergaele)
30-06-2012, 22:51 geschreven door elke
BK (Florent Bouchat)
30-06-2012, 22:50 geschreven door elke
BK (Tim Carton)
30-06-2012, 22:50 geschreven door elke
28-06-2012
BK Geel
24 juni, 8u00, BK dames-elite met en zonder contract.
Aangezien de start op een otiegelijk vroeg uur gegeven wordt, heeft onze ploeg kamers gehuurd in het Netepark in Herentals. Zo kunnen we ons in alle rust en zonder ochtendstress voorbereiden op wat toch een van de belangrijkste koersen is voor een Belgische renster.
Op zaterdag gaan we met een delegatie het parcours verkennen. Twee jaar eerder reden we al eens een BK in Geel en toen was het parcours erg bochtrijk (en eigenlijk BK-onwaardig). Dit jaar zijn er gelukkig wat aanpassingen, waardoor het af en toe ook eens gewoon rechtdoor gaat en het centrum iets meer ontweken wordt. Een toertje is 15km, in totaal moeten we net geen 120km afleggen. De verkenning leert ons dat het parcours zelf weinig selectief is, maar dat de weersomstandigheden en de wind een groot aandeel in het koersverloop zullen hebben. Dat boezemt weinig angst in, windkoersen hebben we nu de laatste maand al wel voldoende tussen de kiezen gekregen.
Na de verkenning gaan we naar het hotel en niet veel later rukt de kok aan met bergen pasta, wit brood, confituur, fruit,... Het is een gezellige boel aan de tafel, wat uiteraard het beste doet hopen voor de samenwerking morgen.
Na het eten hebben we tactische bespreking en worden plannetjes gemaakt. The bottom line is vooral dat we niet achter de feiten mogen aanhollen. In iedere ontsnapping moet er iemand mee van Kontich, want onze ploegleider is zeker dat het geen massasprint zal worden. Annelies is kopvrouw, zij maakt kans op het podium.
'S morgens ontbijten we om 5uur, daarna pakken we alles in om tegen 6u45 op de rennersparking aan te komen. We gaan gezamelijk het startblad tekenen en verheugen ons over het feit dat het nog steeds droog is.
De start wordt gegeven en ik ben vooral bezig met me naar voor te werken. Ondertussen is Annelies erg bedreven en schuift ze mee met een belangrijke ontsnapping. Ik ben ondertussen ook vooraan geraakt en stop af. Toch worden ze terug gegrepen.
Niet veel later gaat Brulee, De Vuyst reageert attent. Ik twijfel ook niet en spring erachter. Als Latoya de benen stilhoudt trek ik door, want dit is veelbelovend. Inderdaad, niet veel later zijn we met zes vertrokken (met ook Lodewijcks, Van Doorselaer en De Roover).
Annelies VD hangt achteraan en 'mag niet meewerken'. Dat maakt vijf werkers en één sleper. Onze voorsprong schommelt voortdurend tussen 30" en 1'15 waardoor we voortdurend aan de bak moeten, in een wind die er alles aan doet om de krachten uit de benen te zuigen. Het wordt al snel duidelijk dat ik deze ochtend al niet met mijn goeie benen vertrokken ben :(.
Het is ondertussen ook gaan regenen, wat maakt dat sommige bochten er spekglad bijliggen. Bijgevolg is het voorzichtig de bocht in draaien om vervolgens de gaspedaal vol in te duwen. Ik besef dat ik niet te vaak achter Sofie mag zitten, aangezien ze haar bochten echt bijna stilstaand neemt en nadien met het optrekken moordend te werk gaat. We blijven met vijf (+1) mooi ronddraaien, tot de neutrale motor ons toeroept dat er een groepje van zes op komst is. Wanneer ze aansluiten ben ik maar al te blij dat Annelies mee is. Yes, twee SVK'ers in de kop!
Ondertussen zijn er drie Vlaanderen- en evenveel Lotto-rensters aanwezig. Het is duidelijk dat de profs het werk mogen opknappen. Ik nestel me achteraan, lekker uit de wind.
Jammer genoeg komt een ronde later een grote groep van 11 aansluiten met nog eens wat Lotto's, Vlaanderen's, De Vocht, Kleo's en Arys, en wat Sengers'. Ai,dat zie ik niet graag gebeuren! Dit is te veel volk voor een kopgroep en niet veel later begint de demmarage-caroussel. Hier word ik langzaam gesloopt en moet ik harken. Er werkt zich een viertlal los, dat later om de titel zal strijden. Wanneer ik een bocht verkeerd uitglij en ik denk achteraan plat te lopen, is er een gaatje geslagen dat ik niet meer zal toekrijgen.
Met nog twee ronden te gaan laat ik me opslorpen door het peloton. Hier wordt deze erg traag gereden en in de hagelbuien zorgt het ervoor dat ik geweldig kou begin te krijgen. Uiteindelijk draaien we dan toch de laatste ronde in en gaan we met het peloton spurten voor een 23e plaats. Ik laat het aan me voorbij gaan, ik heb mijn koers al gereden. En gelukkig maar, want in de laatste bocht gaan ze tegen de vlakte met een heupbreuk en sleuelbeenbreuk tot gevolg.
Enerzijds ben ik blij dat ik in de juiste ontsnapping zat, anderzijds is het erg jammer en schaamtelijk dat ik na 85km uit de kop heb moeten lossen. Achteraf gezien, met de slechte benen die ik had, heb ik er toch het beste uit gehaald. Als ik nu nog wat ervaring opdoe, zit er misschien meer in. Al is het koersen in de ochtendgloren toch echt niets voor mij!
D'Hoore wint, dankzij Polspoel. Annelies rijdt een sterke wedstrijd, maar kon de aansluiting bij die vier net niet meer maken en wordt 13e.
28-06-2012, 20:26 geschreven door elke
Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Uitslagen 2014
Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176
GP Samyn 1.2 UCI: 97/152
Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168
Oostduinkerke: 23/78
Honnelles: DNF/49
Waregem: 57/89
Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169
GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176
PK ITT: 2e
GPCerami: 20?/57
Dottignies: 9/55
ITT Borsele topcompetitie: 48/59
Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177
Boortmeerbeek PK: val/77
GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115
Hillegem: 18/72
Begijnendijk: 23/53
Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104
Le Bizet: 22/42
Herselt: 24/61
Erembodegem: 31/62
Oudenaarde: 21/46
Nijlen 1.2 UCI: 74/123
S'Gravenwezel: 36/85
Schellebelle: 32/67
BK: 36/115
Watervliet: 43/57
Moerzeke: 40/74
Arendonk: 13/76
BeNe Tour UCI 2.2: 68/137 - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70
Strijpen: 29/58
Bambrugge: 28/79
Lierde: 33/64
Haaltert: 35/67
Erondegem: DNF/152
Oostkamp: 24/42
Dudzele: 41/56
Heusden: 58/89
Massemen: 40/71
De Klinge: 42/63
Puivelde: 38/71
Oedelem: 38/50
Bever: 2/32
Ledegem: 33/53
Nederhasselt: pech/62
Emptinne: 7/22
Erwetegem: 26/49
Hulste: 42/71
Naast: 31/54
Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96
ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF