Alle marketeers vertellen dat het belangrijk is om contact te blijven houden met je klanten. Stuur af en toe een mail, een brief, een sms. Eigenlijk net als het gewone leven met het onderhouden van vriendschap.
Heel logisch. Alleen ... MIJN klanten, althans de meeste, zitten helemaal niet te wachten op contact dat van mij uitgaat. Ik denk wel eens .... ik ben met mijn massagewinkeltje een goed bewaard geheim. Van mond tot mond reclame hoef ik het ook niet te hebben.
Ik kreeg in al die maanden slechts 1 keer iemand op basis van doorverwijzing op mijn massagebank. Ligt dat aan het feit dat de meeste van mijn klanten man zijn? Delen die dit soort info minder makkelijk, of is het feit dat iemand zich af en toe ontspannend laat masseren nog steeds een taboe?
Wie het weet mag het zeggen ...
Ik tel mijn zegeningen en wacht gewoon rustig af. Wekelijks is er een terugkomer en dat maakt mij blij en wekelijks is er een nieuwkomer en dat betekent mogelijke groei.