De Ouzo II in Frankrijk en Duitsland in 2011
wat hebben wij nu weer beleefd?
Nieuwe avonturen met de Ouzo II
Inhoud blog
  • Euro Disney Parijs 29.06
  • Verder de Marne op
  • verder naar de Marne
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    25-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOM, stom, stomstomstom: zei een s André van Duin!
    23/08
    urenteller 2053,7 vertrek Charlville 09,30 urenteller 2057,1 aanompst Revin 14,30
    7 sluizen
    Als je wegvaart is het opletten dat je de goede brug neemt, anders ben je weer op weg Frankrijk in! Links af en al de eerste sluis. Licht op rood/groen en snel er door. 9 km varen zonder sluis, Corrie vindt het best. De omgeving ziet er mooi uit en het is goed om op de Maas te varen. Er zijn best wel veel aanlegplaatsjes, zeker om voor later te onthouden. Braux, Bogny, Laifour Anchamps, zelfs enkele met stroom en water.
    Dan komt Revin in zicht en je moet weer opletten dat je de goede kant op vaart. Voor de brug zou een aanlegplaats moeten zijn, mooi niet dus.
    Na de brug aan bakboord een prachtige locatie met goede stijgers of een muur, alle voorzieningen, mooie tuinen met op de achtergrond de berg.
    Het stadje oogt ook mooi en is zeker de moeite waard te bezoeken. Na aangelegd te hebben en weer diverse vaarkennissen gedag te hebben gezegd, zijn wij boodschappen gaan doen. Beter kun je je niet wensen, onder de brug door en daar is de Ecomarché en benzinestation.
    Wat er loos was weten wij niet, maar deze keer was het fruit dermate goedkoop, dat wij maar een winkeltje zijn begonnen. Druiven € 0,79, jonagold € 0,98, kiwi's € 1,15, nectarines € 1,65, alles per kilo. Om voorlopig van het boodschappen doen af te zijn, hebben wij goed ingekocht.
    Daarna de jerrycans gehaald, een karretje geleend en 45 ltr diesel € 1,129 gehaald. Voorlopig halen wij Namen/Belgie wel.
    Nog wat met de Calypso gebabbeld, tenminste Wiegert en Stien en er een rustige avond van gemaakt.

    24/08
    urenteller 2057,1 vertrek Revin 08,45 urenteller 2060,4 aankomst Givet 14,30
    8 sluizen en 2 tunnels, waarvan 1 zonder licht!
    Bij het vertrek uit Revin moet je een eindje omvaren om de zapper in te drukken. Je gaat vooraf door een tunneltje, slecht verlicht. Ik had gewaarschuwd moeten zijn. De eerste sluis ging al gelijk fout! De deuren gingen open, maar achter één deur zat een boomstronk, waardoor hij niet helemaal open kon gaan. Wij eruit, natuurlijk door rood licht, de deuren gingen weer dicht, maar voorlopig nooit meer open.
    Door richting Fumay waar wij een voorganger achterop liepen. Ook hier was een probleem met de sluis. De lichten deden van alles, maar de deuren bleven dicht. DeVNF gebeld en zij zouden iemand sturen. Moet u eens proberen 40 mn. je boot stil te houden in een sloot met stroom en wind. Aanleggen kan je niet. Dat heet kloten met de bok! Eindelijk komt er iemand, maar zonder diploma, dus de deuren blijven dicht. Nadat de echter monteur was gekomen, gingen de deuren open en kwam er een huurboot uit. Ja, hij wist ook niet wat er fout was, hij had alleen maar aan alles getrokken. Rondje Fumay lijkt leuker dan het is, snel door naar de volgende sluis, Fépin. Hier lagen wij op een gegeven moment met 4 boten te wachten tot de zon op ging. Eindelijk iemand met verstand van sluisdeuren. Dan maar met drie in de sluis.
    Eén van de drie haakte af, hij zag vrienden en legde aan. Met twee door naar Givet. De sluis van Ham door en dan kom je in een scherpe bocht en draai je de tunnel in. 586 mtr onverlicht. Alles ging zo snel, de voorganger ontstak zijn boorverlichting, ik niet, zat al in de tunnel. Dan maar richten op zijn verlichting en het licht van de uitgang. Ik had het gevoel dat ik op hem inliep en draaide de gashandle wat terug. Foute boel, de Ouzo ging gelijk dwars en daar heb je eenvoudig de ruimte niet voor. Boven ons hoorden wij de bimidi langs de rotswand klapperen en het was dikke paniek in de tent. Pikkedonker! De boot stil gelegd, naar binnen gestormd, verlichting ontstoken en de verstraler gepakt. Snel uitgepakt en aangesloten. Deed dat kl..ding het niet. Je doet dan alles verkeerd, Corrie in paniek, ik ook, wat te doen? De voorganger was inmiddels de tunnel uit en in de verte zag ik de uitgang, boven mij een bedrading en ik besloot net in de gang verder te gaan op zicht. Wij bleven gelukkig uit de kant en kwamen met zweet op de rug de tunnel uit. Daar lag de ander te wachten, de sluis draait toch niet eerder dan iedereen uit de tunnel is.
    De schade bestond uit weggeschaafddoek van de bimidi, achter op de hoeken, het frame was nog in takt.  Met trillende ledematen de laatste 3 km naar de haven gevaren, waar het volgende probleem ontstond. Het was zeer hard gaan waaien en de steigers lagen dwars op de wind, of de vingers aan de andere kant met de kop in de wind, maar de vingers waren te kort om aan te leggen. Wij beslisten om de boot zoveel mogelijk met de kop in de wind te leggen en aan lager wal vast te maken, oplettend, dat wij niet met een klereklap tegen de steiger aankwamen. Dat ging weer goed en krikte ons zelfvertrouwen weer wat op.
    Later kwam de Calypso ook aan en had het zelfde probleem en lostte dat ook op. Na een borrel met ons vieren de maaltijd genuttigd en nog wat tv gekeken.
    Vast gegeven: wat voor verlichting er in een tunnel is: de eigen spot erop en de bimidi neer!

    25/08
    urenteller 2060,14 vertrek Givet 09,30 urenteller 2063,3 aankomst Anseremme 12,30
    3 sluizen
    Na het vertrek duurde het lang voordat de laatste Franse sluis open ging en wij waren inlmiddels al met 4boten. De sluis was groot genoeg en wij leverden hier de zappers in. Het blijkt altijd zo te zijn, dat één van de schepen zonodig hard moet gaan en niet begrijpt, dat bij de volgende sluis alles dicht blijft totdat alle 4 er zijn, de lul! Moesten wij weer lang wachten, moesten de Belgische papieren worden opgemaakt. Voor ons hoefde dat niet, de Ouzo stond in de computer. Toch 20 min. verloren. Haast, welnee. Dan op naar de volgende, hiet lag een vrachtschip in en wij hadden de gedachte dat zij de sluis emmer voor emmer aan het vullen waren. Na 40 min. gingen de deuren open en win erin. Toen hadden wij het al zitten. Naar Anseremme en vastleggen. De Maas is hiet overigens prachtig en veel kastelen en forten. De haven van Anseremme ligt door een bruggetje in een kom, met alle faciliteiten, zelfs een restaurant, waar wij vanavond mposselen gaan eten. Het is hier zo mooi dat wij een tweede nacht blijven liggen. Morgen verder, Corrie wordt ongeduldig en zij heeft gelijk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-08-2010, 17:49 geschreven door ouzo II  
    Archief per week
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 23/11-29/11 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs