ONTVANG
MIJN ZEGEN, VERTOEF IN MIJN LIEFDEVOL HART.
Door geliefde en wonderbaarlijke voorspraak van de Heilige
Rozenkrans aan het einde van de maand aangeboden, is het Mijn Wil dat je als
Generatie eerherstel brengt voor de heiligschennissen, ketterijen, overtredingen
en weigeringen waarmee jullie Goddelijke Liefde hebt afgewezen en de duivel en
zijn machinaties hebben aanvaard en daardoor demonische kwaad naar de aarde hebben
getrokken.
BEGINNEND
MET HET EERSTE UUR VAN 31 OKTOBER ZOUDEN JULLIE SPIRITUEEL DE HANDEN MOETEN VOUWEN
EN WERELDWIJD VERENIGD IN 1 HART, ZOUDEN JULLIE DE H. ROZENKRANS MOETEN BIDDEN
DIE TOEGEWIJD IS AAN MIJN ALLERHEILIGSTE MOEDER ALS DE VOORSPREEKSTER VAN DE
MENSHEID VOOR MIJN GODDELIJKE WIL.
Deze dag in het bijzonder werd geofferd aan Satan door zijn
volgelingen door middel van rituelen en menselijke offers, en het is de PLICHT VAN MIJN VOLK OM NIET PASSIEF TE
BLIJVEN IN HET ZICHT VAN DEZE DEMONISCHE DADEN; HEEL MIJN VERENIGD VOLK ZOU
LIEFDE, GELOOF, HOOP EN NAASTENLIEFDE MOETEN AANBIEDEN, ZODAT DE GEZANTEN VAN
HET KWAAD DE AARDE NIET ZULLEN BEDEKKEN MET HUN GODDELOOSHEID.
Mijn Geliefde Volk:
De listen van het kwaad vallen de zwakke geesten van mensen
aan, waardoor ze handelen binnen de vastgestelde richtlijnen van de vijand van
de ziel. Mijn volk is ongehoorzaam, ze verloochenen Mij, negeren Mij en
confronteren Mij, terwijl ze Mijn Woord doen verwateren, waardoor Mijn Volk
zich overgeeft aan de wereldorde die al is gevestigd en wordt geregeerd door
Satan.
Mijn volk, de mensheid verlangt naar vrijheid, die ze heeft
verloren, zich in afhankelijkheid stortend van de bevelen van de wereldelite
die jullie leiden naar spirituele chaos, vervolging, ziekten die de mens had
overwonnen, naar de pijn van haat tussen naties en naar afvalligheid van het
geloof.
Bid,
Mijn Volk, bid; de Adelaar (VS) zal geschud worden door de aanvallen van zijn
tegenstanders.
Bid,
Mijn Volk, bid; de aarde zal worden geschud in de ring van vuur: Puerto Rico en
de Dominicaanse Republiek zullen lijden.
Ring van vuur in het rood
Bid,
mijn Volk: Europa is niet van de Europeanen, het wordt van binnenuit aangevallen.
Bid,
Mijn Volk, bid: de Zuidelijke Kegel zal ernstig gezuiverd worden.
Donkergroen:
gebieden die altijd in alle definities van de ’Zuidelijke Kegel’ bevinden
Groen:
gebieden die soms onder deze definitie vallen
Lichtgroen:
staten van Brazilië die gewoonlijk niet bedoeld worden
Wees gehoorzaam aan de instructies van Mijn Moeder; de ziekte
zal worden overwonnen, maar niet voordat de mensheid is gezeefd.
Blijf gehoorzaam en waarachtig zijn, zodat jullie geloof
onwankelbaar blijft. Jullie zijn niet alleen; Ik bescherm jullie als jullie Mij
niet verloochenen.
Houd van Mijn Moeder, jullie Moeder; aanroep haar aan en
zeg:
KONINGIN
EN MOEDER VAN DE EINDTIJD, HAAL MIJ UIT DE GREEP VAN HET KWAAD.
Ik ben de Toevlucht van Mijn Volk. Kom naar Mij.
Jullie Jezus
3 x
WEES GEGROET ONBEVLEKTE MARIA, ZONDER ZONDE ONTVANGEN
Luz de
Maria
Broeders en zusters:
Onze geliefde Heer Jezus Christus waarschuwt ons heftig
voor het gevaar dat toeneemt voor de mensheid en de mensheid verandert in een
marionet van het kwaad, die zijn strategie heeft uitgevoerd zodat de mensheid
ten prooi zou vallen aan de antichrist zonder het te merken.
Een mensheid die tegen de Allerheiligste Drie-eenheid is,
is een mensheid die op weg is naar lijden en verlatenheid.
We zijn geroepen om te bidden en eerherstel te doen; deze
oproep van onze Heer Jezus Christus mag niet onopgemerkt blijven of
lichtvaardig worden opgevat in dergelijke tijden van wereldwijde onrust.
Laten we ons aansluiten bij de Oproep tot eerherstel en de
Heilige Rozenkrans bidden, die vooral de hele dag van 31 oktober beslaat.
Laten we ons niet terugtrekken: mogen we schepselen van
geloof zijn. Amen.
Noot:
bid ELKE DAG de H. Rozenkrans. Het is niet éénmalig.
Mijn
Hart, de bliksemafleider27/10/2020
Edson Glauber
Jozef: Vrede
aan je hart! Mijn zoon, ik ben met mijn Zoon Jezus uit de Hemel gekomen om de
hele mensheid te zegenen: de mensheid die God is vergeten en die niet langer
van Hem houdt. God roept jullie op tot bekering, maar velen willen Hem niet
horen. Velen weigeren Gods liefde te aanvaarden en laten zich verblinden door
Satan, die hen van Gods heilige weg afhoudt, zodat ze de misleidingen en zonden
van de wereld zouden volgen. Mijn zoon, zeg tegen iedereen dat ze zo snel
mogelijk tot mijn Meest Kuise Hart moeten naderen. Mijn Hart zal de
bliksemafleider zijn tegen Gods gerechtigheid die krachtig zal neerkomen op de
ondankbare zondaars. Mijn Hart zal jullie beschermen op de moeilijkste momenten
die binnenkort voor de Kerk en de wereld zullen komen. Ongehoorzame mensen
zullen enorm lijden vanwege hun doofheid als ze niet luisteren naar wat God
tegen hen zegt. God houdt niet van ongehoorzaamheid. God houdt niet van zonde.
Verander je leven, want zeer binnenkort zal de Heilige Kerk op een wrede manier
worden verwond en de wanhoop van de arme, verlaten en gewonde kudde zal groot
zijn. Bid, bid, bid veel en God zal genadig zijn voor ieder van jullie en voor
de hele wereld. Ik zegen jullie allemaal: in de naam van de Vader, de Zoon en
de Heilige Geest. Amen!
Boodschap van Valentina Papagna 10/10: God de Vader is gereed
Valentina
Papagna – zieneres uit Australië 10/10/2020
God de
Vader is gereed
Vrijdag had ik de hele dag en de hele nacht tot
zaterdagochtend veel pijn en lijden.
In de vroege ochtend verscheen de Heilige Moeder: "Kom
mijn dochter, ik zal je openbaren waarom mijn Zoon je zoveel leed
bezorgde."
We bevonden ons in het Vagevuur, waar alle zielen leden.
Deze bijzondere zielen, voornamelijk vrouwen, waren bijna op het punt naar de Hemel
te gaan. Zodra we daar aankwamen, kwamen de zielen dichterbij en begonnen zich
om ons heen te verzamelen.
De H. Moeder zei: “Ik heb mijn dochter Valentina meegenomen.
Ze heeft je geholpen om te groeien tot waar je nu bent. Ze heeft veel voor je geleden
om je te helpen naar de Hemel te gaan."
Ter voorbereiding vertelde de H. Moeder hun prachtige
dingen over hoe mooi het in de Hemel is.
Ze zeiden tegen haar: “Maar op aarde is het zo slecht, het
is heel moeilijk om goed te zijn. Het is erg moeilijk en bedrieglijk."
De H.
Moeder zei: “Maak je geen zorgen en wees niet bedroefd. Mijn Zoon bereidt zich
voor om de wereld te veranderen. Zijn Komst is zo dichtbij."
Haar hand naar mij wijzend zei de H. Moeder tegen de
zielen: “Hier is Valentina, ze kan je vertellen dat Mijn Zoon echt naar de
wereld komt. Ze weet dat Hij komt, want we hebben het haar vaak geopenbaard."
"Wees moedig, nog een klein beetje langer en jullie
zullen met vreugde in jullie Hemelse Thuis zijn", zei de H. Moeder. Ze was
erg blij en moedigde de zielen aan.
Toen was ik in een oogwenk weer thuis. Plots verscheen er
een prachtig helder licht in mijn huis. Ik keek naar het licht waarin ik een
eenzit-sofa kon zien. God de Vader zat op de sofa met een prachtige Duif in
zijn Heilige Handen. Om God de Vader heen waren prachtige, kwetterende
vogeltjes van alle verschillende kleuren. God de Vader hield de Duif vast,
gereed om Hem te laten gaan.
Alle lof en eer aan God de Vader, God de Zoon en God de
Heilige Geest.
Mijn zus en dochter, houd je hart in vrede, want wat er
gebeurt, zal vreselijk zijn in jouw ogen en die van je broeders en zusters. Ik,
je God, word alleen gelaten, ik ben alleen en jij voelt al Mijn lijden. Mijn
dochter, velen vragen zich af wat er nog meer zal gebeuren, en ze realiseren
zich niet dat alles zal instorten: ze hebben het eerste gebod niet meer
gerespecteerd, ze hebben niet geloofd in de kracht van gebed en liefde, en ze
zijn in de war en verloren. Mijn lieve schat, Mijn lege kerken zijn plaatsen
van huichelarij, valsheid en amusement geworden, maar Ik ben daar en kijk en
huil met grote teleurstelling. Mijn zuster, begeleid mij in deze pijn, zodat
alles lichter wordt: dit alles zal eindigen. Binnenkort zal ik ingrijpen; de
grote Donder staat op het punt te komen.
Er zal een guerrillaoorlog beginnen die in oorlog zal
veranderen; er zullen tijden komen dat ze je op afstand zullen blijven houden,
je manier van leven zullen veranderen en je steeds meer tot zonde zullen
leiden. De Sacramenten zullen niet meer gegeven worden en alles zal veranderen;
de leugens zullen goed worden georkestreerd en zullen je overtuigen om steeds
meer te zondigen.
Broeders en zusters, Ik vraag jullie niet blind te zijn:
alleen als het gebed uit je hart komt, zal je het bedrog kunnen zien. Nu
verlaat ik je, mijn lieve dochter; bied je pijn aan, jij samen met je geliefde
echtgenoot, je bent gezegend door de Hemel en door Mijn Vader, je zult nooit
alleen zijn. Bid voor de Kerk, waar de geloofsafval officieel zal worden. Nu
laat ik je achter met Mijn zegen en je zult elke dag gezalfd worden.
De truc van de H. Theresia van Lisieux om
geduldig om te gaan met lastige mensen – Mathilde De Robien 24/10/2020 (Uit:
Aleteia)
Het is bijna
onmogelijk om frustrerende acties van andere mensen te vermijden, maar deze
momenten kunnen ons helpen groeien in heiligheid.
Het
zesde werk van barmhartigheid roept Christenen op om "geduldig onrecht te
verdragen". Laten we deze maand, wanneer we het feest van de H. Theresia
van Lisieux hebben gevierd, van de gelegenheid gebruik maken om te ontdekken
hoe de H. Karmelietes erin slaagde haar 'gewaad van geduld' aan te trekken toen
een van de zusters van haar gemeenschap haar diep irriteerde.
In jaar
2015 werd uitgeroepen tot het Jaar van Barmhartigheid, en paus Franciscus herinnerde
ons aan de werken die de Kerk ons allemaal voorstelt om onze naasten te
helpen in hun materiële en spirituele behoeften. De zeven lichamelijke Werken
van Barmhartigheid komen voort uit de gelijkenis van het Laatste Oordeel (Mt
25:31), terwijl de andere zeven, de geestelijke werken van barmhartigheid,
werden doorgegeven door een traditie die zijn oorsprong vindt in de geschriften
van de Kerkvaders.
Het is
mijn brandende verlangen dat het Christelijke volk tijdens dit jubeljaar kan
nadenken over de lichamelijke en geestelijke Werken van Barmhartigheid ...
Laten we deze lichamelijke werken van barmhartigheid herontdekken:
de
hongerigen voeden,
de
dorstigen te drinken geven,
de
naakten kleden,
de
vreemdeling verwelkomen,
de
zieken verzorgen,
de
gevangenen bezoeken en
de
doden begraven.
En
laten we de geestelijke werken van barmhartigheid niet vergeten:
1. De onwetenden
onderrichten
2. In moeilijkheden goede
raad geven
3. De bedroefden troosten
4. De zondaars vermanen
5. Het onrecht geduldig
lijden
6. Beledigingen vergeven
7. Voor de levenden en
overledenen bidden
de
onwetenden onderrichten,
in
moeilijkheden goede raad geven,
de
bedroefden troosten,
de zondaars
vermanen,
het
onrecht geduldig verdragen, en
bidden
voor de levenden en de doden.
(Paus
Franciscus, Misericordiae Vultus, 2015).
Trek de mantel van
geduld aan
De H.
Paulus schreef: "Omdat God u heeft uitgekozen, omdat u zijn heiligen bent
en Hij u liefheeft, moet u zich kleden in innig medeleven, in goedheid,
bescheidenheid, zachtmoedigheid en geduld.” (Kolossenzen 3:12) Geduld als
kledingstuk dat we moeten aantrekken, is een prachtig beeld dat “in onze geest
kan wortelen als we te maken hebben met een bijzonder moeilijk persoon”, zegt
Fr. Ludovic Frère: "Beeld je in dat je op dat moment de mantel van geduld
aantrekt, en bid tot de Heer om alle andere gevoelens die je domineren met Zijn
zachtheid te bedekken: woede, onverschilligheid of misschien een afkeer."
Het
was deze mantel van geduld die de H. Theresia tijdens het avondgebed aantrok om
de irritatie over het gefriemel van een van de Karmelietenzusters te dragen. Ze
vertelt deze aflevering in Geschiedenis van een Ziel:
Lange
tijd was mijn plaats bij de meditatie in de buurt van een zuster die
voortdurend friemelde met haar rozenkrans, of iets anders; mogelijk, zoals ik
heel graag hoor, heb ik alleen haar gehoord, maar ik kan je niet vertellen hoezeer
het me op de proef stelde. Ik had me graag willen omdraaien, en door naar haar te
kijken, haar het lawaai laten stoppen; maar in mijn hart wist ik dat ik het
rustig moest verdragen, zowel uit liefde voor God als om pijn te vermijden. Dus
hield ik me stil, maar de inspanning kostte me zoveel moeite dat ik soms in het
zweet baadde, en mijn meditatie alleen bestond uit lijden met geduld.
Na een
tijdje probeerde ik het in vrede en vreugde te verdragen, tenminste diep in
mijn ziel, en ik streefde ernaar om werkelijk plezier te beleven aan het
onaangename kleine geluid. In plaats van te proberen het niet te horen, wat
onmogelijk was, zette ik mezelf aan het luisteren, alsof het een heerlijke
muziek was geweest, en mijn meditatie - wat niet het 'gebed van de stilte' was
- werd doorgegeven door deze muziek aan Onze Lieve Heer aan te bieden.
Een pad van
heiliging
"De
kleine Thérèse bekleedde haar gebed met zachtheid en geduld, waardoor het diep
Christus-achtig werd", zegt Fr. Ludovic Frère. Geduld wordt dan een daad
van naastenliefde en een moment van bekering. Het is een daad van naastenliefde
zoals Jezus waarschijnlijk deed tijdens zijn tocht op aarde, en Hij heeft
vandaag nog steeds geduld met ons.
"We
zijn bezig met een geloofstocht waarin we Jezus steeds meer ontdekken als
Degene die geduld met ons heeft!" zegt Fr. Emmanuel Coquet. "Je kunt
je de irritante mensen voorstellen die Hij tijdens zijn openbare bediening moet
hebben ontmoet en van wie Hij zich nooit heeft afgewend... We
hadden één van hen kunnen zijn."
In de beschrijving
van naastenliefde door de H. Paulus, staat geduld op de eerste plaats. "Liefde
is geduldig" (1 Korintiërs 13:4), en probeert hij uit te leggen wat
naastenliefde is. Geduld is veel meer dan een deugd; het leidt naar een pad van
heiliging. Fr. Emmanuel Coquet legt uit dat het behandelen van ergernissen met
liefdadigheid ons tot betere mensen maakt.
Het
naleven van dit zesde Werk van Barmhartigheid heeft een veel groter impact dan
we aanvankelijk hadden kunnen denken, als een bijna heroïsche neiging om de
lasten van onze dierbaren te dragen. We worden in een staat van bekering
gebracht om te leven volgens de Geest van naastenliefde, waardoor we kunnen
verifiëren of we onszelf niet voor de gek houden over ons vermogen om lief te
hebben. Geduld biedt ons kansen voor bekering en stelt ons in staat om deze
moeilijkheden in een relatie te beleven als een pad naar heiliging.
Naast
haar manier van omgaan met degenen die haar irriteerden, had de H. Theresia
vele andere strategieën om op kleine manieren naar heiligheid te zoeken. Hier
zijn enkele wijze woorden die ze schreef over hoe je van anderen kunt houden:
·
In liefde leven is voor eeuwig te zeilen, en de zaden van vreugde en
vrede in de harten te verspreiden.
·
Mis geen enkele kans om kleine offers aan te bieden, hier door een
glimlachende blik, daar door een liefdevol woordje; altijd het kleinste goede
doen en allemaal uit liefde.
·
Goedheid is mijn enige leidende ster. In zijn licht zeil ik een rechte
weg, ik heb mijn motto op mijn zeil geschreven: “leven in liefde”.
·
Je weet goed genoeg dat onze Heer niet zozeer kijkt naar de grootsheid
van onze daden, zelfs niet naar hun moeilijkheid, maar naar de liefde waarmee
we ze doen.
·
Laat ons liefhebben, omdat dat hetgeen is waarvoor onze harten werden
geschapen.
·
Liefde kan alle dingen verwezenlijken. Dingen die het meest onmogelijk
zijn worden eenvoudig waar liefde aan het werk is.
·
Ik heb begrepen dat liefde alle roepingen omvat – dat liefde alles is,
en omdat het eeuwig is, omvat het alle tijden en plaatsen.
·
Ik ben het kleinste van alle wezens en ik erken mijn nietigheid, maar
ik weet ook hoe harten die grootmoedig zijn ervan houden om goed te doen.
·
Zonder liefde, tellen werken, zelfs de meest briljante, als niets.
·
Wanneer iemand liefheeft, telt men de liefde niet.
·
Ik weet nu dat ware naastenliefde bestaat in het verdragen van alle de
tekortkomingen van de naaste – en niet verbaasd te zijn over hun zwakheden,
maar gesticht door hun kleinste deugden.
·
Moge je die gaven gebruiken die je hebt gekregen en de liefde doorgeven
die je hebt gekregen.
Hoe je te verdedigen tegen demonische aanvallen
– Philip Kosloski 27/10/2020
Als je je omringd voelt door kwaadaardige spirituele
krachten, zijn hier een paar manieren om je te verdedigen.
De H. Paulus schreef in zijn
brief aan de Efeziërs: "Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar
tegen hemelse vorsten, de heersers en machthebbers van de duisternis, tegen de
kwade geesten in de hemelsferen.” (Efeziërs 6:12). Hij gaf toe dat we dikwijls
worden aangevallen door demonische geesten en dat we klaar moeten zijn om ze te
bestrijden.
Hoewel geestelijke oorlogvoering
voor sommigen beangstigend kan klinken, is het goede nieuws dat onze kracht
niet van onszelf komt, maar van Jezus Christus. Het is alleen God die ons de
overwinning kan verzekeren. Als we aan ons lot zouden overgelaten worden,
zouden we zeker bezwijken.
Exorcisten bevelen een aantal
manieren aan om jezelf te verdedigen tegen demonische aanvallen. Eén van de
meest gebruikelijke manieren vereist het Sacrament van de Biecht en de
Eucharistie bij te wonen.
De meest gebruikelijke manier
waarop een demon ons kwaad kan doen, is door een toestand van doodzonde. Hoe
meer we ons door zonde van God verwijderen, hoe vatbaarder we zijn voor de
aanval van een demon. Zelfs dagelijkse zonde kan onze relatie met God afbreken
en ons blootstellen aan de aanvallen van de vijand.
Het biechten van onze zonden is
dus de belangrijkste manier om een einde te maken aan ons zondige leven en
een nieuw pad te beginnen. Het is geen toeval dat de duivel meedogenloos
probeerde de H. Johannes Vianney af te schrikken van het horen van de Biecht
van verharde zondaars. Vianney wist dat er een grote zondaar naar de stad zou
komen als de duivel hem de avond ervoor lastig viel. De Biecht heeft zo'n kracht
en genade dat de duivel moet vluchten voor iemand die naar de Biecht gaat.
Samen met de Biecht is het Sacrament
van de H. Eucharistie zelfs nog krachtiger om de duivel te verjagen. Dit is
volkomen logisch, aangezien de H. Eucharistie de werkelijke aanwezigheid van
Jezus Christus is en demonen absoluut geen macht hebben in het bijzijn van God
zelf.
Een andere manier om tegen
demonische aanvallen te worden beschermd, is door van gebed een gewoonte te
maken en vast te houden aan een consequent gebedsleven. Dit brengt een persoon
in een dagelijkse staat van genade en relatie met God. Iemand die regelmatig
met God praat, moet nooit bang zijn voor de duivel.
Satan en zijn volgelingen kunnen
ons beangstigend lijken, en de duisternis in de wereld kan ons vaak tot
bezorgdheid leiden. Als we echter dicht bij God blijven, hebben we niets te
vrezen.
Als God voor ons is, wie kan dan
tegen ons zijn? (Romeinen 8:31)
Aflaat voor bezoeken aan begraafplaatsen
uitgebreid tot spirituele bezoeken en voor de hele maand november - VaticanNews.va
- gepubliceerd op 23-10-20
Gewoonlijk is deze aflaat geldig gedurende
de eerste acht dagen van de maand november; met de beperkingen van Covid,
achtte het Vaticaan het gepast om het uit te breiden. Door het speciale mandaat
van Zijne Heiligheid Paus Franciscus, ”gaf de Apostolische Penitentiarie
vrijdag enkele wijzigingen in de normale praktijk voor het verkrijgen van
aflaten in de maand november. Het decreet met deze wijzigingen werd op 22
oktober ondertekend, de liturgische herdenking van H. Paus Johannes Paulus II.
Volle Aflaat tijdens de maand november
Vanwege de coronaviruspandemie en
de noodzaak om te voorkomen dat er grote groepen worden gevormd, is de Volle Aflaat
die van toepassing is op de overledene door degenen die een begraafplaats
bezoeken, verlengd tot na de normale data van 1-8 november. Dit jaar kan
iedereen die een begraafplaats bezoekt, ook al is het maar spiritueel,
op elke dag in november genieten van de aflaat en vurig bidt voor de overledene.
Volle Aflaat voor Allerzielen
Met betrekking tot de Volle
aflaat verbonden aan Allerzielen, 2 november van dit jaar, kan deze niet alleen
op de voorafgaande of volgende zondag of op de eigenlijke feestdag
worden verkregen, maar ook op elke andere dag van de maand die door de
gelovige werd gekozen.
In dit geval wordt de aflaat
verkregen door “toegewijd een kerk of een oratorium te bezoeken”, samen met het
bidden van het Onze Vader en de Geloofsbelijdenis, en de andere vereisten die
verband houden met een Volle Aflaat.
Degenen die niet in staat zijn hun huis te
verlaten
Verschijningen van OLVrouw van Goed Succes
(over de toestand in de Kerk van tegenwoordig) – Brian Miles 10/5/2016
Onepeterfive.com
In de late jaren 1500, kreeg een
Spaanse non van de orde van Conceptionisten, Moeder Mariana de Jesus Torres
bezoeken van de Moeder Gods in haar klooster in Quito, Ecuador. Samen met de
ingebruikname van een wonderbaarlijk beeld, kreeg zij een groot aantal
profetieën die sindsdien zijn uitgekomen. De Heilige Maagd sprak in het
bijzonder over de verderfelijke activiteiten van Vrijmetselaarssekten die
zouden uitbarsten in de 19e en 20e eeuw. Het is belangrijk te weten dat de
Vrijmetselarij pas in 1717 in Londen, Engeland werd opgericht. Dat we zo'n
exacte beschrijving zouden vinden - meer dan een eeuw van tevoren en aan de
andere kant van de wereld - is op zichzelf een bewijs van de profetische aard
van deze verrassende openbaringen:
Daarom maak ik jullie bekend dat vanaf het
einde van de 19e eeuw en vanaf het midden van de 20e eeuw ... de hartstochten
zullen uitbarsten en er een totale corruptie van de moraal zal zijn, want Satan
zal bijna volledig regeren via de Vrijmetselarijsekten. Ze zullen zich
voornamelijk richten op de kinderen om deze algemene corruptie in stand te
houden. Wee de kinderen van deze tijd! Het zal moeilijk zijn om het Sacrament
van het Doopsel en ook het Sacrament van het Vormsel te ontvangen. Ze zullen
het Sacrament van de Biecht alleen ontvangen als ze op Katholieke scholen
blijven, want de duivel zal een grote inspanning doen om het te vernietigen
door personen met een gezagspositie. Hetzelfde zal gebeuren met het Sacrament
van de Heilige Communie. Helaas! Wat treur ik om je de vele enorme
heiligschennissen te openbaren - zowel openbaar als geheim - die zullen plaatsvinden
door de ontheiliging van de Heilige Eucharistie ... Mijn allerheiligste Zoon
zal Zichzelf op de grond geworpen zien worden en vertrapt door smerige voeten...
Gedurende deze tijd zullen veel vijanden van Jezus Christus, op initiatief van
de duivel, gewijde Hosties uit de kerken stelen, zodat ze de H. Hostie kunnen
ontheiligen... Het Sacrament van het H. Oliesel (of Laatste Sacramenten) zal
weinig worden gewaardeerd. Veel mensen zullen sterven zonder het te ontvangen...
Wat betreft het Sacrament van het Huwelijk, dat de vereniging van Christus met
zijn Kerk symboliseert, zal het worden aangevallen en diep ontheiligd.
De Vrijmetselarij, die dan aan de macht zal
zijn, zal onrechtmatige wetten uitvaardigen met als doel dit Sacrament af te
schaffen, het voor iedereen gemakkelijk te maken in zonde te leven en de
voortplanting van onwettige kinderen aan te moedigen die geboren worden zonder
de zegen van de Kerk... Daarbij zal onder
andere door het seculier onderwijs priesterlijke en religieuze roepingen
uitsterven. Het Sacrament van de Priesterwijding zal belachelijk worden gemaakt...
De duivel zal proberen de dienaren van de Heer op alle mogelijke manieren te
vervolgen; hij zal met wrede en subtiele scherpzinnigheid werken om hen af te
leiden van de geest van hun roeping en zal velen van hen tot verderf brengen.
Deze verdorven priesters, die het Christelijke volk zullen schandaliseren,
zullen de haat van slechte Katholieken en de vijanden van de Rooms-Katholieke
en Apostolische Kerk op alle Priesters laten neerkomen... Er zullen ongelukkige
tijden komen waarin degenen die de rechten van de Kerk onbevreesd zouden moeten
verdedigen, in plaats daarvan de hand zullen reiken aan de vijanden van de
Kerk, door hun verblindheid ondanks het licht. Deze vijanden zullen doen wat ze
maar willen. Maar wanneer [het kwaad] lijkt te zegevieren en wanneer de
autoriteit haar macht misbruikt, allerlei onrecht begaat en de zwakkeren
onderdrukt, zal hun ondergang nabij zijn. Ze zullen vallen en verpletterd
worden.
Gebed voor de
bescherming van de H. Aartsengel Michaël tegen ziekten – Philip Kosloski
8/5/2020 (Uit: Aleteia)
Vraag
Gods Bevelhebber van de Engelen om jezelf en je gezin te beschermen tegen zowel
geestelijk als lichamelijk gevaar.
De H.
Aartsengel Michaël staat algemeen bekend om zijn Engelenbescherming, zowel
fysiek als spiritueel. Talloze Christenen hebben door de eeuwen heen een beroep
gedaan op zijn Hemelse hulp en door zijn voorspraak zijn er vele mirakels
gebeurd.
Hij
werd vaak aanroepen tijdens de dodelijke middeleeuwse plagen en meest
recentelijk werd hij in Monte Gargano aanroepen op de plaats van een oude
verschijning ter bescherming tegen COVID-19.
Hier
is een gebed van de Raccolta waarin wordt gevraagd om zijn bescherming tegen
welke ziekte of kwaad dan ook, en het herinnert aan zijn rol als Hemelse
bewaker en bevelhebber.
H. Aartsengel Michaël,
glorierijke bevelhebber en Prins van de Hemelse Legers, bewaker van de zielen.
overwinnaar van de opstandige engelen, rentmeester van het paleis van God,
onder Jezus Christus onze waardige kapitein, begiftigd met bovenmenselijke
uitmuntendheid en deugd, staat garant om ons allen die met volle vertrouwen hun
toevlucht tot u nemen, te bevrijden van alle ziekten en kwaad; en door uw
onvergelijkbare bescherming zijn wij in staat elke dag vorderingen te maken in
de trouwe dienst aan God. Amen.
7 zaken om het sacrale te herstellen (Uit: Catholicism
Pure & Simple 13/8/2014)
Als het gaat om de liturgie van
de Romeinse ritus, zouden sommigen je doen geloven dat je twee keuzes hebt: de
progressieve Novus Ordo-mis in de banale en saaie traditionele Latijnse mis van
de fundamentalisten.
Ze willen je ook doen geloven dat
de twee elkaar nooit zullen ontmoeten, dat totdat de paus van het toekomstige
verleden arriveert om de Novus Ordo te hervormen, elke kans om wat traditioneel
als heilig en eerbiedig werd beschouwd in de Novus Ordo, onmogelijk te
herstellen is.
Maar dit is gewoon niet waar. Er
zijn veel dingen die Priesters zouden kunnen doen om het gevoel van het sacrale
te herstellen en gepaste eerbied voor de liturgie te helpen herstellen, dingen
die perfect in lijn zijn met het Tweede Vaticaans Concilie. Verder is dit geen
theoretische oefening, er zijn overal Priesters die sommige of zelfs al deze
dingen hebben gedaan.
1) Ad Orientem. De mis die ad orientem wordt gezegd, betekent dat
de Priester en de gelovige in dezelfde richting staan, het (liturgische)
oosten. Veel mensen denken dat Het Tweede Vaticaans Concilie of de Novus Ordo
vereist dat de Priester naar de mensen gericht is. Dit is gewoon niet waar. In
feite anticiperen de rubrieken van de nieuwe mis erop dat de mis ad orientem
wordt gezegd en instrueren ze de Priester wanneer hij de mensen moet aankijken.
Ik kan geen enkele zaak bedenken
dat meer zou kunnen doen om de geest en het hart van de gelovigen (om nog maar
te zwijgen van de Priester) goed te oriënteren dan het herstellen van de ad
orientem aanbidding. Ik beveel u de brief aan die Fr. Richard Heilman schreef
een jaar na de implementatie aan een Priester over de vruchten van deze
verandering. Er is geen toestemming of indult vereist om deze wijziging aan te
brengen zoals het is, precies zoals de mis oorspronkelijk was bedoeld. Het
enige dat nodig is, is een gewillige Priester en tijd om de gelovigen goed te
informeren.
2) Herstel gezang en polyfonie. Laat het gezangboek en het vrolijke
antropocentrisme achterwege en breng gezang en polyfonie terug. Nogmaals, dit
is precies zoals het Tweede Vaticaans Concilie noemde: De Kerk erkent dat het Gregoriaans
bijzonder geschikt is voor de Romeinse liturgie: daarom moet het, als andere
dingen gelijk zijn, een prominente plaats krijgen in liturgische diensten. Maar
andere soorten gewijde muziek, met name polyfonie, zijn geenszins uitgesloten
van liturgische vieringen, zolang ze in overeenstemming zijn met de geest van
de liturgische handeling, zoals vastgelegd in art. 30. " Bovendien moet de
Priester de mis zingen terwijl de gelovigen gezongen antwoorden geven. Een Priester
zou zelfs de propers kunnen zingen. Dit alles kan tijd kosten en een
gezamenlijke inspanning op het gebied van informatie, de beloning kan enorm
zijn.
3) Latijn, ja Latijn !! Nogmaals, het Sacrosanctum Concilium van het Tweede
Vaticaans Concilie "De bijzondere wet blijft van kracht, het gebruik van
de Latijnse taal moet behouden blijven in de Latijnse riten." Wat het
Tweede Vaticaans Concilie voor ogen had, was het gebruik van de volkstaal voor
de variabele delen van de mis: "Dit zal in de eerste plaats van toepassing
zijn op de lezingen en preek, en op sommige gebeden en gezangen." Maar de
delen van de mis die elke week hetzelfde zijn, zouden in het Latijn kunnen
zijn, de mensen zouden hierover kunnen worden onderwezen, spiekbriefjes voor
vertalingen en met de tijd zou kunnen hersteld worden wat altijd bewaard moest
blijven. Gebeden zoals het Sanctus en het Agnus Dei zouden op zijn minst in het
Latijn moeten zijn en het Kyrie in het Grieks, aangezien veel mensen er reeds
bekend mee zijn.
4) Correct ontvangen van de Communie, geknield
en op de tong. In zijn artikel in de
Nieuwe Liturgische Beweging geeft Fr. Richard Heilman een uiteenzetting over
dit onderwerp.
Waarom knielen?
Paus Benedictus XVI heeft
opgemerkt dat knielen "een uitdrukking is van de Christelijke cultuur, die
de bestaande cultuur transformeert door middel van een nieuwe en diepere kennis
en ervaring van God." Hij herinnert ons eraan dat het woord proskynein
alleen al negenenvijftig keer voorkomt in het Nieuwe Testament, waarvan
vierentwintig keer in het Boek Openbaring, het boek van de hemelse liturgie,
dat aan de Kerk wordt gepresenteerd als de standaard voor haar eigen liturgie."
In zijn boek The Spirit of the Liturgy spreekt Paus Benedictus over een verhaal
dat voortkomt uit de uitspraken van de Woestijnvaders, volgens welke de duivel
door God werd gedwongen zichzelf te tonen aan een zekere Abba Apollo. Hij zag
er zwart en lelijk uit, met angstaanjagende dunne ledematen, maar het meest
opvallende was dat hij geen knieën had. Het onvermogen om te knielen wordt
gezien als de essentie van het duivelse."
Waarom op de tong ontvangen?
Ondanks de wijdverbreide praktijk
van Communie in de hand, is de universele discipline om de H. Communie op de
tong te ontvangen niet veranderd. Een Bisschop kan bijvoorbeeld de Communie in
de hand verbieden, maar niet de Communie op de tong. De Kerk moedigt het
laatste sterk aan, maar het eerste niet. Met betrekking tot de Communie in de
hand spreekt de Kerk slechts op een waarschuwende toon vanwege de vele
misstanden die vaak gepaard gaan met deze praktijk.
Knielen en de Eucharistie op de
tong ontvangen, moedigt je aan om echt na te denken over wat je aan het doen
bent, terwijl je tegelijkertijd het juiste respect toont voor de Eucharistie.
Het toevoegen of gebruiken van een communiebank is de beste manier om een goede
ontvangst te stimuleren. Kwestie om respect te tonen voor de Eucharistie.
5) Geen buitengewone Bedienaren van de H. Communie
meer. Het gebruik van buitengewone
bedienaren van de H. Communie zou precies dat, buitengewoon moeten zijn. Het
gebruik van buitengewone Bedienaren van de H. Communie bij het uitreiken aan de
gewone massa is misbruik. Zo simpel is het.
§ 1. De canonieke discipline
betreffende buitengewone bedienaren van de H. Communie moet correct worden
toegepast om verwarring te voorkomen. Dezelfde discipline stelt vast dat de
gewone dienaar van de H. Communie de Bisschop, de Priester en de Diaken is. Buitengewone
bedienaren van de H. Communie zijn degenen die zijn ingesteld als acolieten en
de gelovigen die aldus worden afgevaardigd in overeenstemming met Canon 230, §
3.
§ 2. Buitengewone bedienaren
mogen de H. Communie bij Eucharistievieringen alleen uitdelen als er geen
gewijde Priesters aanwezig zijn of als die gewijde Priesters die aanwezig zijn
bij een liturgische viering echt niet in staat zijn de H. Communie uit te delen.
Ze kunnen deze functie ook uitoefenen bij Eucharistievieringen waar er
bijzonder veel gelovigen zijn en die buitensporig lang zouden duren omdat er
onvoldoende gewijde Bedienaren zijn om de H. Communie te verspreiden.
De gewone bedienaren zijn Bisschoppen,
Priesters en Diakens. Als elke Jan, Piet en Klaas naar het heiligdom rennen om
de Communie uit te reiken, wordt de heiligheid van de Eucharistie verminderd.
6) Passende kleding. Dit gaat allemaal over informatie geven en
opvoeding. Priesters dienen herhaaldelijk te prediken en de gelovigen te
onderwijzen over de juiste kleding voor de Mis. Niemand zou in short, teenslippers,
topje in een sollicitatiegesprek opdagen, of om de Koning of Paus te ontmoeten,
maar onze Heer en Redder ontmoeten in de Eucharistie dan? Andere zaken die de Priester
kan doen, is de soutane en surplice bovenhalen. Priesters zouden kunnen uitleg
geven over de heiligheid van vrouwen en het gebruik van de mantilla/kerksluier
kunnen aanmoedigen. Iedereen weet dat wat we dragen ons gedrag en denken verandert.
7) Algemene eerbied en heiligheid. Dit gaat allemaal over het elimineren van
verstoring en het herstellen van een gevoel van het sacrale. Enkele zaken om te
overwegen zijn:
Het teken van vrede door de gelovigen
wegnemen. Het is alleen een optie en niet verplicht en vaak erg storend.
Meer wierook.
Grote aandacht voor eerbied en
precisie door de Priesters en misdienaren.
Priesterlijke ad libs (naar
believen) verbannen!
De Priester die vermijdt rond
te wandelen tijdens de preek.
Ik beweer niet dat al deze zaken
gemakkelijk zijn voor de Priesters of de gelovigen, maar ze zijn allemaal goed in
te voeren en veel Priesters hebben reeds veel van deze dingen geïmplementeerd.
Sommige van deze zaken kunnen ongetwijfeld bijzonder moeilijk zijn voor degenen
die de verwaterde versie van de liturgie kennen en daarbuiten. Maar om te weigeren
het sacrale te herstellen omwille hiervan, is het gewoon de stervende patiënt
op zijn gemak stellen in plaats van te proberen de ziekte te genezen.
Bij al deze dingen moet de Priester
toegewijd zijn om zich aan te passen en voor sommige kan het even duren.
Parochies die veel van deze veranderingen hebben doorgevoerd, hebben enorme
zegeningen ontvangen.
Aartsbisschop Vigano in een open brief aan President Trump 25/10
Aartsbisschop Viganò waarschuwt Trump over het
Plan van de Great Reset om de mensheid te onderwerpen, om vrijheid te
vernietigen
Door Aartsbisschop Carlo Maria
Viganò
OPEN BRIEF AAN DE PRESIDENT VAN
DE VS, DONALD J. TRUMP 25/10/2020
Plechtigheid van Christus Koning
Mr. President,
Staat u mij toe u toe te spreken
op dit uur waarin het lot van de hele wereld wordt bedreigd door een
wereldwijde samenzwering tegen God en de mensheid. Ik schrijf u als Aartsbisschop,
als een Opvolger van de Apostelen, als de voormalige Apostolische Nuntius van
de VS. Ik schrijf u te midden van de stilte van zowel burgerlijke als
religieuze autoriteiten. Moge u deze woorden van mij aanvaarden als de stem
van iemand die roept in de woestijn (Joh. 1:23).
Zoals ik al zei toen ik u in juni
mijn brief schreef, ziet u op dit historische moment dat de krachten van het
Kwaad op één lijn liggen in een onophoudelijke strijd tegen de krachten van het
Goede; krachten van het Kwaad die krachtig en georganiseerd lijken bij het
verzet tegen de kinderen van het Licht, die gedesoriënteerd en ongeorganiseerd
zijn, in de steek gelaten door hun tijdelijke en spirituele leiders.
Dagelijks voelen we de aanvallen
vermenigvuldigen van degenen die de basis van de samenleving willen
vernietigen: het natuurlijke gezin, respect voor het menselijk leven, vaderlandsliefde,
vrijheid van onderwijs en handel. We zien leiders van naties en religieuze
leiders toegeven aan deze zelfmoord van de Westerse cultuur en haar Christelijke
ziel, terwijl de fundamentele rechten van burgers en gelovigen worden ontzegd
in naam van een noodsituatie op het gebied van gezondheid die zich steeds
duidelijker openbaart als instrument voor de vestiging van een onmenselijke
anonieme tirannie.
Een globaal plan genaamd de Great
Reset is in uitvoering. De architect is een globale elite die de hele
mensheid wil onderwerpen door dwangmaatregelen op te leggen om de individuele
vrijheden en die van hele bevolkingsgroepen drastisch te beperken. In
verschillende landen is dit plan al goedgekeurd en gefinancierd; in andere
bevindt het zich nog in een vroeg stadium. Achter de wereldleiders die de
medeplichtigen en uitvoerders zijn van dit helse project, staan gewetenloze
personages die het Wereld Economisch Forum en Event 201 financieren en hun
agenda promoten.
Het doel van de Great Reset
is het opleggen van een gezondheidsdictatuur die gericht is op het opleggen van
maatregelen om vrijheid in de kiem te smoren, verborgen achter verleidelijke
beloften om een universeel inkomen te verzekeren en individuele schulden
kwijt te schelden. De prijs van deze concessies van het Internationaal Monetair
Fonds is het afstand doen van privé-eigendom en het volgen van een
vaccinatieprogramma tegen Covid-19 en Covid-21 dat wordt gepromoot door Bill
Gates met medewerking van de belangrijkste farmaceutische groepen. Naast de
enorme economische belangen die de initiatiefnemers van de Great Reset
motiveren, zal het opleggen van de vaccinatie gepaard gaan met de vereiste van
een gezondheidspaspoort en een digitale identiteitskaart, met als gevolg dat
contacten van de bevolking van de hele wereld kunnen worden getraceerd. Degenen
die deze maatregelen niet aanvaarden, worden opgesloten in detentiekampen of
onder huisarrest geplaatst en al hun bezittingen zullen in beslag worden
genomen.
Mr. President, ik kan me
voorstellen dat u zich al bewust bent dat in sommige landen de Great Reset
zal worden geactiveerd tussen eind dit jaar en het eerste trimester van 2021.
Voor dit doel zijn verdere lockdowns gepland, die officieel zullen worden
gerechtvaardigd door een veronderstelde tweede en derde golf van de pandemie. U
bent zich terdege bewust van de middelen die zijn ingezet om paniek te zaaien
en draconische beperkingen van individuele vrijheden te legitimeren, waardoor
op listige wijze een wereldwijde economische crisis wordt uitgelokt. In de
bedoelingen van zijn architecten zal deze crisis dienen om de toevlucht van
naties tot de Great Reset onomkeerbaar te maken, en daarmee de
genadeslag toe te dienen aan een wereld waarvan ze het bestaan en de
herinnering ervan volledig willen uitwissen. Maar deze wereld, Mr. President,
omvat mensen, genegenheid, instellingen, geloof, cultuur, tradities en idealen:
mensen en waarden die niet handelen als robotten, die niet gehoorzamen als
machines, omdat ze begiftigd zijn met een hart en een ziel, omdat ze met elkaar
zijn verbonden door een spirituele band die zijn kracht van bovenaf put, van God
die onze tegenstanders willen uitdagen, net zoals Lucifer deed aan het begin
van de tijd met zijn non serviam.
Zoals we goed weten, zijn veel
mensen geïrriteerd door deze verwijzing naar de botsing tussen Goed en Kwaad en
het gebruik van apocalyptische boventonen, die volgens hen geesten ergeren en
verdeeldheid verscherpen. Het is niet verwonderlijk dat de vijand boos is omdat
hij ontdekt wordt, net op het punt dat hij gelooft dat hij de citadel heeft
bereikt die hij ongestoord wil veroveren. Wat echter verrassend is, is dat er
niemand is om alarm te slaan. De reactie van de schaduwregering op degenen die
het plan verwerpen, brokkelt af en is onsamenhangend, maar begrijpelijk. Net
toen de medeplichtigheid van de reguliere media erin was geslaagd de overgang
naar de Nieuwe Wereld Orde bijna pijnloos en onopgemerkt te maken, komen
allerlei soorten misleidingen, schandalen en misdaden aan het licht.
Tot
een paar maanden geleden was het gemakkelijk om degenen die deze vreselijke
plannen aan de kaak stelden, die we nu tot in het kleinste detail zien uitgevoerd
worden, als "complottheoretici" te beschouwen. Niemand had tot
februari ooit gedacht dat in al onze steden burgers zouden worden gearresteerd,
gewoon omdat ze over straat willen lopen, een luchtje scheppen, hun zaken open
willen houden, naar de kerk willen gaan op zondag. Maar nu gebeurt het over de
hele wereld, zelfs in prentkaart Italië dat door veel Amerikanen als een klein
betoverd land wordt beschouwd, met zijn oude monumenten, zijn kerken, zijn
charmante steden en zijn karakteristieke dorpjes. En terwijl de politici in hun
paleizen gebarricadeerd zijn en decreten afkondigen zoals Perzische satrapen (onderkoningen),
gaan bedrijven failliet, sluiten winkels en kunnen mensen niet wonen, werken, reizen
en bidden. De rampzalige psychologische gevolgen van deze operatie worden al opgemerkt,
te beginnen met zelfmoorden van wanhopige ondernemers en van onze kinderen, die
gescheiden worden van vrienden en klasgenoten, die hun lessen moeten volgen
terwijl ze alleen thuis achter een computer zitten.
In de
Heilige Schrift spreekt de H. Paulus tot ons over degene die zich verzet
tegen de manifestatie van het mysterie van ongerechtigheid, de kathèkon (2 Tess.
2: 6-7). Op religieus gebied is dit obstakel voor het kwaad de Kerk, en in het
bijzonder het pausdom; op politiek gebied zijn het degenen die de oprichting
van de Nieuwe Wereldorde belemmeren.
Zoals
nu duidelijk is, heeft degene die de Heilige Stoel bekleedt vanaf het
allereerste begin zijn rol verraden om de globalistische ideologie te
verdedigen en te promoten, en daarbij de agenda te ondersteunen van de schaduwkerk,
die hem uit haar gelederen koos.
Mr. President,
u heeft duidelijk verklaard dat u de natie wilt verdedigen - één Natie onder
God, fundamentele vrijheden en niet-onderhandelbare waarden die vandaag worden
ontkend en bestreden. Beste President, u bent het die degene bent die zich verzet
tegen de schaduwregering, de laatste aanval van de kinderen der duisternis.
Om
deze reden is het noodzakelijk dat alle mensen van het goede worden overtuigd
van het historisch belang van de aanstaande verkiezing: niet zozeer omwille van
dit of dat politieke programma, maar vanwege de algemene inspiratie van uw
actie die het beste - in deze specifieke historische context - die wereld belichaamt,
onze wereld, die ze willen opheffen door middel van de lockdown. Uw
tegenstander is ook onze tegenstander: het is de Vijand van het menselijk ras,
Hij die een moordenaar is vanaf het begin (Joh 8:44).
Om u
heen zijn degenen met geloof en moed verzameld die u beschouwen als het laatste
garnizoen tegen de werelddictatuur. Het alternatief is om te stemmen op een
persoon die wordt gemanipuleerd door de schaduwregering, ernstig
gecompromitteerd door schandalen en corruptie, die de VS zal aandoen wat Jorge
Mario Bergoglio de Kerk aandoet, Premier Conte in Italië, President Macron in
Frankrijk , Premier Sanchez in Spanje, enzovoort. De corrupte aard van Joe
Biden - net als die van de prelaten van de 'magische cirkel' van het Vaticaan -
zal hem ontmaskeren dat hij zonder scrupules wordt gebruikt, waardoor onwettige
machten zich kunnen mengen in zowel de binnenlandse politiek als het
internationale evenwicht. Het is duidelijk dat degenen die hem manipuleren al
iemand slechter dan hij klaar hebben staan, met wie ze hem zullen vervangen
zodra de gelegenheid zich voordoet.
En
toch, temidden van dit sombere beeld, komt een element van hoop naar voren in deze
schijnbaar niet te stoppen opmars van de "Onzichtbare Vijand. De
tegenstander weet niet hoe hij moet beminnen, en hij begrijpt niet dat het niet
voldoende is om een universeel inkomen te verzekeren of hypotheken op te zeggen
om de massa te onderwerpen en te overtuigen om als vee gebrandmerkt te worden.
Dit volk, dat te lang het misbruik van een hatelijke en tirannieke macht heeft
doorstaan, herontdekt dat het een ziel heeft; het begrijpt dat het niet bereid
is zijn vrijheid in te ruilen voor de homogenisering en annulering van zijn
identiteit; het begint de waarde in te zien van familiale en sociale banden,
van de banden van geloof en cultuur die eerlijke mensen verenigen. Deze Great
Reset is voorbestemd om te mislukken omdat degenen die het hebben gepland
niet begrijpen dat er nog steeds mensen klaar staan om de straat op te gaan
om hun rechten te verdedigen, om hun geliefden te beschermen, om hun kinderen
en kleinkinderen een toekomst te geven. De nivellerende onmenselijkheid van het
globalistische project zal jammerlijk uiteenvallen in het licht van de standvastige
en moedige oppositie van de kinderen van het Licht. De vijand heeft Satan aan
zijn zijde, Hij die alleen weet hoe hij moet haten. Maar aan onze kant hebben
we de Almachtige Heer, de God van legers die voor de strijd zijn opgesteld, en
de Allerheiligste Maagd, die het hoofd van de oude Slang zal verpletteren.
"Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn?" (Rom 8:31).
Mr.
President, u weet heel goed dat de VS in dit cruciale uur wordt beschouwd als
de verdedigingsmuur waartegen de oorlog die door de voorstanders van het
globalisme is verklaard, is ontketend. Stel uw vertrouwen op de Heer, gesterkt
door de woorden van de Apostel Paulus: "Ik kan alles doen in Hem die mij
kracht geeft" (Fil. 4:13). Een instrument van de Goddelijke Voorzienigheid
zijn, is een grote verantwoordelijkheid, waarvoor u zeker alle genade zal
ontvangen die u nodig hebt, aangezien ze vurig voor u worden afgesmeekt door de
vele mensen die u ondersteunen met hun gebeden.
Met
deze Hemelse hoop en de verzekering van mijn gebed voor u, voor de First Lady
en voor uw medewerkers, zend ik u met heel mijn hart mijn zegen.
Aartsbisschop Vigano ziet bewijs dat de Eindtijd zich nu ontvouwt - 3
8. DE IDEOLOGISCHE GRONDSLAGEN VAN
"BROEDERSCHAP"
Het thema van broederschap, een obsessie van Bergoglio,
vindt zijn eerste formulering in Nostra
Ætate en Dignitatis Humanae. De
nieuwste encycliek, Fratelli Tutti, is het manifest van deze Vrijmetselaarsvisie,
waarin de kreet Liberté, Égalité,
Fraternité het Evangelie verving, ter wille van een eenheid onder de mensen
die God buiten beschouwing laat. Merk op dat het Document over Menselijke Broederschap
voor Wereldvrede en Samenleving, ondertekend in Abu Dhabi op 4 februari 2019,
trots door Bergoglio werd verdedigd met de volgende woorden:
"Vanuit Katholiek oogpunt ging het document
geen millimeter verder dan het Tweede Vaticaans Concilie."
Kardinaal Miguel Ayuso Guixot,
voorzitter van de Pauselijke Raad voor de Interreligieuze Dialoog, zegt in La Civiltà Cattolica:
[Met het Concilie brokkelde de
dijk geleidelijk af en brak toen: de rivier van dialoog heeft zich verspreid
met de Concilieverklaringen Nostra
Ætate over de relatie tussen de Kerk en gelovigen van andere religies
en Dignitatis Humanae over
religieuze vrijheid, thema's en documenten die nauw met elkaar verbonden zijn,
en hebben ze de H. Johannes Paulus II toegestaan om leven te geven aan
bijeenkomsten zoals de Werelddag van
Gebed voor de Vrede in Assisi op 27 oktober 1986 en Benedictus XVI,
vijfentwintig jaar later, om in de stad van de H. Franciscus de Dag van
bezinning, dialoog en gebed voor vrede en gerechtigheid in de wereld - pelgrims
van de waarheid, pelgrims van de vrede te beleven. Daarom maakt de
toewijding van de Katholieke Kerk aan de interreligieuze dialoog, die de weg
opent naar vrede en broederschap, deel uit van haar oorspronkelijke missie en
heeft haar wortels in het Concilie."]
Nogmaals, de kanker van het Tweede Vaticaans Concilie bevestigt dat het de
oorzaak is van Bergogliaanse metastasen
(uitgezaaide kanker). De rode draad die het Concilie verenigt met de cultus van
de pachamama gaat ook door Assisi, zoals mijn Broeder Athanasius Schneider
terecht opmerkte in zijn recente toespraak.
En sprekend over de antikerk,
beschrijft Bisschop Fulton Sheen de Antichrist: "Aangezien zijn religie broederschap zal zijn zonder het
vaderschap van God, zal hij zelfs de uitverkorenen misleiden." We
schijnen de profetie van de eerbiedwaardige Amerikaanse Aartsbisschop werkelijkheid
te zien worden.
Het is daarom geen verrassing dat
de beruchte Grootloge van Spanje,
na haar op de troon verheven paladijn hartelijk te hebben gefeliciteerd,
opnieuw een eerbetoon heeft gebracht aan Bergoglio met deze woorden:
[Het grote principe van deze inwijdingsschool is in drie eeuwen niet
veranderd: de opbouw van een universele broederschap waar mensen zichzelf broeders
noemen voor elkaar buiten hun specifieke overtuigingen, hun ideologieën, de
kleur van hun huid, hun sociale afkomst, hun taal, hun cultuur of hun
nationaliteit. Deze broederlijke droom botste met religieus fundamentalisme
dat, in het geval van de Katholieke Kerk, leidde tot harde teksten die de
tolerantie van de Vrijmetselarij in de 19e eeuw veroordeelden.] De
laatste encycliek van paus Franciscus laat zien hoe ver de huidige Katholieke Kerk
verwijderd is van haar eerdere standpunten. In "Fratelli Tutti"
omarmde de paus de Universele Broederschap, het grote principe van de moderne
Vrijmetselarij."
De reactie van de Grande Oriente van Italië is in
dezelfde aard:
"Dit zijn de principes die de Vrijmetselarij
altijd heeft nagestreefd en bewaakt voor de verheffing van de Mensheid."
[Austen Ivereigh, de hagiograaf van Bergoglio, bevestigt met
voldoening deze interpretatie die een Katholiek terecht op zijn minst
verontrustend zou vinden.]
Ik herinner me dat in de
vrijmetselaarsdocumenten van de Alta Vendita, sinds de negentiende eeuw,
een infiltratie van de Vrijmetselarij in de Kerk was gepland:
Ook jij zult een paar vrienden vissen en ze naar de
voeten van de Apostolische Stoel leiden. Je zult een revolutie hebben gepredikt
in Tiara en Cope (een artikel over de revolutie in de Kerk), dat begint onder
het kruis en de vlag, een revolutie die slechts een beetje hulp nodig heeft om
de vier hoeken van de wereld in brand te steken."
9. DE ONDERMIJNING VAN DE INDIVIDUELE EN
SOCIALE RELATIE MET GOD
Staat u mij toe dit onderzoek
naar de verbanden tussen het Concilie en de huidige crisis af te sluiten met de
nadruk op een ommekeer die ik buitengewoon belangrijk en significant vind. Ik
verwijs naar de relatie van de individuele leek en de gemeenschap van gelovigen
met God. Terwijl in de Kerk van Christus de relatie van de ziel met de Heer
bij uitstek persoonlijk is, zelfs wanneer deze door de Heilige Bedienaar in de
liturgische handeling wordt overgebracht, heeft in de conciliaire kerk de
gemeenschap en de groepsrelatie de overhand. Denk eens aan hun aandrang om het
Doopsel van een kind of het huwelijk van een getrouwd stel "een daad van
de gemeenschap" te maken; of de onmogelijkheid om de H. Communie
individueel buiten de Mis te ontvangen, en van de gangbare praktijk om zelfs
zonder aan de noodzakelijke voorwaarden te voldoen men de Communie kan
ontvangen. Dit alles wordt bekrachtigd op basis van een Protestants concept van
deelname aan het eucharistisch maal, waarvan geen enkele gast wordt
uitgesloten. Onder dit begrip van gemeenschap verliest de persoon zijn
individualiteit en verliest hij zichzelf in de anonieme gemeenschap van de
viering. Zo verdwijnt ook de relatie van het sociale lichaam met God in een
personalisme dat de rol van bemiddeling van zowel de Kerk als de Staat
elimineert. Ook hier treedt individualisering op moreel gebied op, waar de
rechten en voorkeuren van het individu de basis worden voor de uitroeiing van
de sociale moraal. Dit wordt gedaan in naam van een "inclusiviteit"
die elke ondeugd en morele afwijking legitimeert. De samenleving - opgevat
als de vereniging van verschillende individuen gericht op het nastreven van een
gemeenschappelijk doel - is verdeeld in een veelvoud van individuen, die elk
hun eigen doel hebben. Dit is het resultaat van een ideologische
omwenteling die het verdient om diepgaand te worden geanalyseerd, vanwege de
implicaties ervan zowel op kerkelijk als op burgerlijk gebied. Het is echter
duidelijk dat de eerste stap van deze revolutie te vinden is in de conciliaire geest,
te beginnen met de indoctrinatie van het Christelijke volk, gevormd door de
gereformeerde Liturgie, waarin het individu opgaat in de vergadering door
zichzelf te depersonaliseren, en de gemeenschap overgaat in een verzameling van
individuen door hun identiteit te verliezen.
10. OORZAAK EN GEVOLG
De filosofie leert ons dat met
een oorzaak altijd een bepaald gevolg overeenkomt. We hebben gezien dat de
acties die tijdens het Tweede Vaticaans Concilie zijn uitgevoerd het gewenste
effect hebben gehad en concreet vorm hebben gegeven aan dat antropologische keerpunt dat vandaag
heeft geleid tot de geloofsafval van de antikerk en de verduistering van de
ware Kerk van Christus. We moeten daarom begrijpen dat, als we de
schadelijke effecten die we voor ons zien ongedaan willen maken, het
noodzakelijk en onmisbaar is om de factoren die ze veroorzaakten te
verwijderen. Als dit ons doel is, is het duidelijk dat het aanvaarden - of
zelfs gedeeltelijk aanvaarden - van deze revolutionaire principes onze
inspanningen nutteloos en contraproductief zou maken. We moeten daarom
duidelijk zijn over de doelstellingen die moeten worden bereikt, en onze actie
ordenen naar de doelstellingen. Maar we moeten ons er allemaal van bewust zijn dat
bij dit werk van herstel geen
uitzonderingen op de principes mogelijk zijn, juist omdat het niet delen ervan
elke kans op succes zou verhinderen.
Laten we daarom voor eens en voor
altijd het zinloze onderscheid opzij zetten met betrekking tot de veronderstelde
goede zaak van het Concilie, het verraad van de wil van de Synodevaders, de letter en geest van het Tweede Vaticaans Concilie, het magistrale gewicht (of
het gebrek daaraan) van zijn handelingen, en de hermeneutiek van continuïteit versus die van breuk. De antikerk heeft het etiket "Oecumenisch
Concilie" gebruikt om autoriteit en juridische kracht te geven aan zijn
revolutionaire agenda, net zoals Bergoglio zijn politieke manifest van trouw
aan de Nieuwe Wereldorde een "encycliek" noemt. De sluwheid van de
vijand heeft het gezonde deel van de Kerk geïsoleerd, verscheurd tussen het
moeten erkennen van de subversieve aard van de Conciliedocumenten, en dus
moeten uitsluiten van het gezaghebbende corpus,
en het moeten ontkennen van de werkelijkheid door ze apodictisch (onbetwistbaar)
orthodox te verklaren om de onfeilbaarheid van het Magisterium (leergezag) te
beschermen. De Dubia was een
vernedering voor die Prinsen van de Kerk, maar zonder de doctrinale knopen los
te maken die onder de aandacht van de Paus werden gebracht. Bergoglio reageert
niet, juist omdat hij de impliciete fouten niet wil ontkennen of bevestigen,
waardoor hij zichzelf blootstelt aan het risico om tot ketter te worden
verklaard en het pausdom te verliezen. Dit is dezelfde methode die wordt
gebruikt bij het Concilie, waar dubbelzinnigheid en het gebruik van
onnauwkeurige terminologie de veroordeling van de geïmpliceerde fout
verhinderen. Maar de jurist weet heel goed dat je, naast de flagrante
schending van de wet, ook een misdaad kunt plegen door het te omzeilen, het te
gebruiken voor slechte doeleinden: contra
legem fit, quod in fraudem wett fit.[wat de wet omzeilt, is
ertegen.]
11. CONCLUSIE
De enige manier om deze strijd te winnen is
door terug te gaan naar wat de Kerk altijd heeft gedaan, en te stoppen met doen
wat de antikerk vandaag van ons vraagt - datgene wat de ware Kerk altijd
heeft veroordeeld. Laten we onze Heer
Jezus Christus, Koning en Hogepriester, weer centraal stellen in het leven van
de Kerk; en daarvoor, in het middelpunt van het leven van onze gemeenschappen,
van onze gezinnen, van onszelf plaatsen. Laten we de kroon teruggeven aan Onze
Lieve Vrouw, de Allerheiligste Maria, Koningin en Moeder van de Kerk.
Laten we terugkeren naar de
traditionele Heilige Liturgie waardig te vieren, en te bidden met de woorden
van de Heiligen, niet met het geruzie van de modernisten en ketters. Laten we
opnieuw beginnen te genieten van de geschriften van de Kerkvaders en de Mystieken,
en de werken die doordrenkt zijn van modernisme en immanent sentimentalisme in het vuur te gooien. Laten
we, met gebed en materiële hulp, de vele goede priesters steunen die trouw
blijven aan het ware Geloof, en alle steun intrekken van degenen die in het
reine zijn gekomen met de wereld en haar leugens.
En vooral - ik vraag het u in Gods naam! -
laten we dat minderwaardigheidsgevoel loslaten dat onze tegenstanders ons
gewend zijn op te dringen: in de oorlog van de Heer vernederen ze ons niet (we
verdienen echter elke vernedering voor onze zonden). Nee, ze vernederen de
Majesteit van God en de Bruid van het Onbevlekte Lam. De Waarheid die we
omarmen, komt niet van ons, maar van God! Laat de echte Waarheid niet ontkend worden,
aanvaard dat ze zich moet rechtvaardigen voor de ketterijen en dwalingen van de
antikerk. Niet reageren is geen daad van nederigheid, maar van lafheid. Laten we ons laten inspireren door het voorbeeld
van de Heilige Martelaren onder de Makkabeeën, tegenover een nieuwe Antiochus
die ons vraagt om aan afgoden te offeren en de ware God te verlaten. Laten we
antwoorden met hun woorden, biddend tot de Heer:
2 Makkabeeen 15:23: Heer van de Hemel, zend ook nu een goede
engel voor ons uit om angst en paniek te zaaien. Mogen zij die met een
godslastering op de lippen tegen uw heilige volk zijn opgetrokken, door de
kracht van uw arm verpletterd worden.
Ik wil mijn lezing vandaag
afsluiten met een persoonlijke herinnering. Toen ik apostolisch nuntius was in
Nigeria, hoorde ik over een prachtige populaire traditie die voortkwam uit de
vreselijke oorlog in Biafra en die tot op de dag van vandaag voortduurt. Ik heb
er persoonlijk aan deelgenomen tijdens een pastoraal bezoek aan het Aartsbisdom
Onitsha, en ik was er erg van onder de indruk. Deze traditie - genaamd "Blokrozenkranskinderen"
- bestaat uit het verzamelen van duizenden kinderen (zelfs zeer jonge kinderen)
in elk dorp of buurt voor het bidden van de Heilige Rozenkrans om vrede te
smeken - elk kind houdt een stukje hout vast, als een mini altaar, met een
afbeelding van Onze Lieve Vrouw en een kaarsje erop.
In de dagen voorafgaand aan 3
november nodig ik iedereen uit om deel te nemen aan een Rozenkranskruistocht:
een soort belegering van Jericho, niet met zeven trompetten gemaakt van
ramshoorns die door Priesters worden geblazen, maar met het Weesgegroet van de
kleintjes en de onschuldigen om de muren van de schaduwregering en van
de schaduwkerk neer te halen.
Laten we ons met de kleintjes
aansluiten bij een Blokrozenkransgroep, waarbij we de Vrouwe bekleed met de zon
smeken dat de heerschappij van OLVrouw en Moeder wordt hersteld, en de periode
van verduistering die ons treft wordt ingekort.
Mijn dochter, ik ben het, Maria van Smarten. Hoe zou ik
gelukkig kunnen zijn in deze tijden, waarin mijn kinderen ongelooflijk lijden!
Nooit ben ik zo dicht bij jullie als in deze tijden, maar voor ieder van jullie
zijn er grote beproevingen die moeten worden overwonnen.
Bid en laat je door dit alles niet intimideren. Denk dat je
aan het einde van de beproevingen mateloze vreugde zult hebben.
Vecht deze strijd als ware helden, als ware zonen van God,
en alles zal in jullie voordeel eindigen. We zullen je nooit in de steek laten,
maar blijf geloven in de unieke liefde van God en wandel op de weg die Hij je
van moment tot moment zal laten zien.
Je weet heel goed dat Hij je voor altijd dicht bij Hem zal
brengen. En wie is als God? Wees sterk, bid en offer je beproevingen, want
juist wraak voor beproevingen zal je nooit tot eeuwige vreugde brengen.
Ik verlaat jullie nooit, maar vertrouw mij je gezin, de
hele kerk en de hele wereld toe. Denk alleen aan goed doen en elke beproeving
zal gemakkelijker te overwinnen zijn.
De wereld staat op zijn kop. Dat wat goed en mooi is, wordt
onmogelijk en onleefbaar, maar ik ben altijd bij je en zal niet toestaan dat
je meer kwaad overkomt dan je aankan. Jezus is nu meer dan ooit dicht bij je.
Hij houdt van je en juist door Zijn lijden dat Hij zelf heeft geleden, zal Hij
niet toestaan dat je meer kwaad overkomt dan je aankunt.
Ik ben dicht bij je. Vertrouw jezelf met heel je hart aan
Mij toe en je zult de kracht hebben die ikzelf had op het moment van het Kruis.
Ik zegen je, ik hou van je, en ik zal je de kracht geven die je nodig hebt.
Jullie Moeder van Smarten
14/10 Maria, zij die de Weg wijst
Lieve kinderen, laat het gebed het meest op uw lippen worden
uitgesproken, en datgene zijn dat je onderscheidt van degenen die geen Geloof
hebben. Bid de Geloofsbelijdenis met oprechtheid. Ja, mijn kinderen, alle
gebeden komen bij God aan, maar als je dit gebed uit het diepste van je hart
bidt, stelt je jezelf in eerste persoon aan de Vader voor.
Je eerste woorden zijn precies - Ik Geloof - en de
Drie-eenheid verwelkomt je kostbare woorden met grote vreugde. Misschien ben je
niet bewust van wat je herhaalt, maar de Vader aanvaardt je gebed, vooral
wanneer je getuigt van de opstanding van de doden en het eeuwige leven!
In deze tijden zouden jullie politici deze woorden vaak
moeten bidden, maar het zijn helaas juist zij die niet in het eeuwige leven
geloven. Anders zouden ze zulke zonden niet begaan, vooral niet die tegen de
Allerheiligste Drie-eenheid.
Lieve kinderen, bid de Geloofsbelijdenis om deze broeders
van jullie aan mijn Zoon te presenteren. Het aardse leven gaat zelfs voor hen
voorbij en helaas, als ze hun leven niet veranderen, zullen ze het voor altijd
verliezen.
Ik kom precies naar jullie opdat jullie getuigenis afleggen
van je Geloof aan deze niet-gelovige broeders. De wereld zal voorbijgaan en de
woorden van de Geloofsbelijdenis zullen je helpen door het oordeel van God te
gaan.
Wees nooit dragers van onrecht. Accepteer zelfs
verwondingen vanwege je Geloofsbelijdenis, maar vergeet nooit dat je, in je armoede,
echte overwinnaars zult zijn, degenen die werkelijk door God geroepen en
beloond worden.
Lieve kinderen, ik hou van je. Luister niet naar degenen
die je op de verkeerde weg willen brengen. Ik zegen en troost jullie in het
moment van beproeving.
Pas op, mijn kudde,
of je valt in het bedrog van de valse messias; onthoud dat je niet naar hem mag
kijken of luisteren, omdat hij de macht heeft om je van hem te laten houden en
hem als god te accepteren! 28/10/2020
Boodschap van Jezus,
de Goede Herder aan zijn kudde.
Boodschap aan Enoch.
Mijn Vrede
zij met jullie, Schapen van mijn Kudde.
Mijn
kinderen, er begint op mijn kudde te worden gejaagd, de wolven zijn begonnen
mijn schapen te verstrooien om ze af de klif te laten vallen. In veel landen is
de vervolging en mishandeling van mijn kudde al begonnen; in de tijd van de
Nieuwe Wereld Orde zal er in alle naties vervolging, marteling, gevangenschap,
verdwijning en dood zijn van mijn trouwe kudde. De wolven lopen vrij rond en
velen camoufleren zich in mijn kudde om ze uiteen te drijven en verloren te
laten gaan. Wees zeer voorzichtig, schapen van mijn kudde met degenen die je
vleien of als de Farizeeër in de tempel verschijnen, heel vroom om gezien te
worden, maar hun manier van handelen is niet in overeenstemming met wat ze doen
en zeggen.
Nogmaals,
Ik zeg jullie: openbaar je hart aan niemand, wees snel in het luisteren, maar
langzaam in het spreken. Analyseer heel goed de mensen die je benaderen om
vrienden te worden en vraag mijn Heilige Geest om veel onderscheidingsvermogen,
zodat je de goede van de slechte kunt onderscheiden. Voorwaar, Ik zeg jullie:
aan zijn vruchten zal je de boom kennen, omdat je heel goed weet dat elke goede
boom goede vruchten draagt en elke slechte boom slechte vruchten; verraad en
bedrog is de vacht van wolven. Pas daarom op, mijn kudde, voor deze wolven in
schaapskleren die met lieve woorden naar je toe zullen komen, maar die kwaad beramen
in hun hart en je verdoemenis en val zoeken.
Mijn
kudde, mijn vleesgeworden tegenstander is reeds onder jullie in het gezelschap
van zijn slechte dienaren. Zijn afgezanten proberen met alle middelen het
grootste aantal zielen te laten verloren gaan, zodat wanneer mijn tegenstander
zijn verklaring aan de wereld doet en zichzelf bekend maakt, hij miljoenen
volgelingen zal hebben. De leer van de New Age heeft zich, net als onkruid,
over de hele wereld verspreid en velen omarmen het. De weg voor het publieke
optreden van mijn tegenstander is geëffend. De kinderen van de duisternis zijn
begonnen hun verschijning aan te kondigen, de valse messias zal zich zeer
binnenkort aan de wereld laten zien, sprekend over liefde en vrede, zeggend dat
hij de messias is waarop de hele mensheid wacht.
Pas op,
mijn kudde, of je valt in het bedrog van de valse messias; onthoud dat je niet
naar hem mag kijken of luisteren, omdat hij de macht heeft om je van hem te
laten houden en hem als God te accepteren! Degene die zich binnenkort zal
tonen, Schapen van mijn Kudde, ben Ik niet, je Eeuwige Herder. Zoniet, zal de
wolf vermomd als herder, die in schaapskleren komt, de ziel van de overgrote
meerderheid van de mensheid komen stelen, weg van Mij.
Mijn
kudde, de dagen waarin jullie leven zijn reeds donker, zie dat je geestelijke
wapenrusting goed is geolied met gebed en versterkt met mijn Psalm 91. Jullie
zijn soldaten van mijn aardse militie, wees gereed: omgord je met de gordel van
de waarheid, trek het borstschild van gerechtigheid aan, het schild van het
geloof, zodat je de vlammende pijlen van de boze kunt afweren, terwijl je de
helm van redding op je hoofd draagt en de sandalen van vrede aan je voeten,
zodat je het Evangelie en het zwaard van de gerechtigheid, dat is mijn Woord
kunt verkondigen. (Efeziërs 6: 10-18) De laatste strijd om je vrijheid staat op
het punt te beginnen. Schep moed, wees niet bang, de Hemel zal je niet in de
steek laten. Onthoud dat de overwinning aan je God toebehoort, het staat
geschreven!
Vrede
laat Ik jullie, mijn Vrede geef ik jullie. Heb berouw en bekeer je, want het
Koninkrijk van God is nabij.
Jullie
Leraar en Herder, Jezus, de Goede Herder van alle tijden.
Maak
mijn boodschappen van redding kenbaar aan de hele mensheid, schapen van mijn
kudde.
Aartsbisschop Vigano ziet bewijs dat de Eindtijd zich nu ontvouwt - 2
6. DE INSTRUMENTALE ROL VAN DE GEMIDDELDE
KATHOLIEKEN IN DE REVOLUTIE
Sommigen zullen misschien zeggen
dat de Concilievaders en Pausen die dit Concilie voorzaten, zich niet
realiseerden welke implicaties hun goedkeuring van de documenten van het Tweede
Vaticaans Concilie hadden voor de toekomst van de Kerk. Als dit het geval was -
dat wil zeggen, als er later spijt was geweest van hun overhaaste goedkeuring
van ketterse teksten of teksten die dicht bij ketterij staan - is het
moeilijk te begrijpen waarom ze niet onmiddellijk een einde maakten aan
wandaden, de dwalingen corrigeerden, misverstanden en weglatingen ophelderden.
En het is vooral onbegrijpelijk waarom de Kerkelijke Autoriteit zo meedogenloos
was tegen degenen die de Katholieke Waarheid verdedigden, en tegelijkertijd zo
vreselijk inschikkelijk waren voor opstandelingen en ketters. In elk geval moet
de verantwoordelijkheid voor de conciliaire crisis worden gelegd bij de
Autoriteit die, zelfs te midden van duizenden oproepen tot collegialiteit en zielzorg,
haar privileges angstvallig heeft bewaakt en ze slechts in één richting heeft
uitgeoefend, namelijk tegen de pusillus
grex [kleine kudde] en nooit tegen de vijanden van God en van de Kerk.
De zeer zeldzame uitzonderingen, wanneer een ketterse theoloog of
revolutionaire religieuzen door het Heilig Officie werden gecensureerd, bieden
slechts een tragische bevestiging van een regel die al decennia wordt
gehandhaafd; om nog maar te zwijgen van het feit dat velen van hen de afgelopen
tijd zijn gerehabiliteerd zonder enige verzaking van hun dwalingen en zelfs
gepromoveerd werden tot institutionele posities in de Romeinse curie of het Pauselijke
Atheneum.
Dit is de realiteit, zoals blijkt
uit mijn analyse. We weten echter dat er, naast de progressieve vleugel
van het Concilie en de traditionele Katholieke vleugel, een deel van het
Episcopaat, de geestelijkheid en het volk is dat probeert op gelijke afstand te
blijven van wat het beschouwt als twee uitersten. Ik heb het over de
zogenaamde "conservatieven", dat wil zeggen, een centristisch
deel van het Kerkelijke Lichaam dat uiteindelijk "water draagt"
voor de Revolutionairen omdat het, hoewel het hun excessen verwerpt,
dezelfde principes deelt. De dwaling van de conservatieven ligt in het
geven van een negatieve connotatie aan het traditionalisme en het plaatsen
ervan aan de andere kant van het progressivisme. Hun aurea mediocritas [via media] bestaat uit het willekeurig plaatsen
van zichzelf tussen deugd en ondeugd, niet tussen twee ondeugden. Zij zijn
degenen die kritiek hebben op de excessen van de pachamama of op de meest
extreme uitspraken van Bergoglio, maar die niet tolereren dat het Concilie in
twijfel wordt getrokken, laat staan het intrinsieke verband tussen de Conciliaire
kanker en de huidige woekering. De correlatie tussen politiek conservatisme
en religieus conservatisme bestaat uit het innemen van het centrum, een
synthese tussen de rechtse en de linkse antithese, volgens de Hegeliaanse
benadering die zo wordt gekoesterd door gematigde aanhangers van het Concilie.
[In de burgerlijke sfeer heeft de
schaduwregering politieke en sociale meningsverschillen beheerd door
organisaties en bewegingen te gebruiken die alleen schijnbaar tegengesteld
zijn, maar die in feite een hulpmiddel zijn om de macht te behouden. Zo
gebruikt ook de schaduwkerk in de kerkelijke sfeer de gematigde
"conservatieven" om de schijn te wekken vrijheid te bieden aan de
gelovigen. Het Motu Proprio Summorum
Pontificum eist bijvoorbeeld, terwijl het de viering in de buitengewone
vorm toekent, dat saltem impliciter [althans impliciet] dat we het Concilie
aanvaarden en de wettigheid van de hervormde liturgie erkennen. Deze truc
voorkomt dat degenen die profiteren van de Motu Proprio bezwaar maken, anders
riskeren ze de ontbinding van de Ecclesia
Dei-gemeenschappen. En het wekt bij de Christenen het gevaarlijke idee dat
iets goeds, om legitimiteit te hebben in de Kerk en de samenleving,
noodzakelijkerwijs gepaard moet gaan met iets slechts of in ieder geval iets
minder goeds. Alleen een misleide geest zou echter streven naar gelijke rechten
voor zowel goed als kwaad. Het doet er weinig toe of iemand persoonlijk voor
het goede is, als hij de legitimiteit erkent van degenen die voor het kwaad
zijn. In die zin vindt de door democratische politici getheoretiseerde
"vrijheid om te kiezen" abortus zijn tegenwicht in de niet minder
afwijkende "godsdienstvrijheid", getheoretiseerd door het Concilie,
die vandaag hardnekkig wordt verdedigd door de antikerk. Als het voor een Katholiek
niet is toegestaan om een politicus te steunen die opkomt voor het recht op
abortus, is het zelfs nog minder toegestaan om een Prelaat goed te keuren
die de vrijheid van een individu verdedigt om zijn onsterfelijke ziel in
gevaar te brengen door te kiezen om in doodzonde te blijven. Dit is geen
genade; dit is een grove verzaking van de geestelijke plicht tegenover God om
de gunst en goedkeuring van de mens te winnen.]
7. EEN "OPEN SAMENLEVING" EN EEN "OPEN
RELIGIE"
Deze analyse zou nauwelijks
compleet zijn zonder een woord over de neo-taal die zo populair is in Kerkelijke
kringen. De traditionele Katholieke woordenschat is opzettelijk gewijzigd om
de inhoud ervan te veranderen. Hetzelfde is gebeurd in de liturgie en
prediking, waar de helderheid van de Katholieke uiteenzetting werd vervangen
door dubbelzinnigheid of de impliciete ontkenning van de dogmatische waarheid. Er
zijn eindeloos veel voorbeelden. Dit fenomeen gaat ook terug tot het Tweede
Vaticaans Concilie, dat probeerde "Katholieke" versies van wereldse
slogans te ontwikkelen. Hoedanook zou ik willen benadrukken dat al die
uitdrukkingen die zijn ontleend aan seculiere lexicons ook deel uitmaken van de
neo-taal. Laten we kijken naar Bergoglios aandrang om de "uitgaande kerk" en omopenheid, als een positieve waarde
beschouwen. Ik citeer nu uit Fratelli tutti:
"Een levend en dynamisch
volk, een volk met een toekomst, staat voortdurend open voor een nieuwe
synthese door zijn vermogen om verschillen te verwelkomen"
(Fratelli Tutti, 160).
"De Kerk is een huis met
open deuren" (ibid. 276).
Wij willen een Kerk zijn die
dienstbaar is, die het huis verlaat en van haar plaatsen van aanbidding
uitgaat, van haar sacristieën uitgaat, om het leven te begeleiden, om hoop te
ondersteunen, om het teken van eenheid te zijn ... om bruggen te bouwen,
om muren af te breken, om zaden van verzoening te zaaien (ibid.).
De gelijkenis met de Open Society die door Soros' globalistische ideologie wordt nagestreefd,
is zo treffend dat het bijna een tegenhanger is van een Open Religie.
En deze Open Religie is perfect in overeenstemming met de doelstellingen
van globalisme. Van de politieke bijeenkomsten "voor een Nieuw Humanisme",
gezegend door de Kerkleiders tot de deelname van de progressieve intelligentsia aan groene propaganda,
het is allemaal gericht op de gangbare gedachte, in de trieste en groteske
poging om de wereld te behagen. Het schrille contrast met de woorden van de Apostel
is duidelijk: Probeer ik nu de
goedkeuring van mensen of van God te winnen? Of probeer ik mensen te plezieren?
Als ik nog steeds zou proberen mensen te behagen, zou ik geen dienstknecht van
Christus zijn. (Gal. 1:10).
De Katholieke Kerk leeft onder de blik van God;
ze bestaat voor Zijn glorie en voor de redding van zielen. De antikerk leeft
onder de blik van de wereld, toegevend aan de godslasterlijke apotheose van de
mens en de verdoemenis van zielen.
Tijdens de laatste zitting van het Tweede Vaticaans Oecumenisch Concilie, ten
overstaan van alle Synodevaders, weerklonken deze verbazingwekkende woorden
van Paulus VI in de Vaticaanse Basiliek:
De dienst van God die mens geworden is, heeft de
dienst van de mens die God heeft willen worden, ontmoet. Wat is er gebeurd?
Een strijd, een gevecht, een banvloek? Dat had kunnen gebeuren, maar het is
niet gebeurd. Het oude verhaal van de samaritaan is het voorbeeld en
de richtlijn geweest dat het geestelijk karakter van ons Concilie heeft
gevolgd. Want een onbegrensde liefde voor de mens heeft zich van geheel het
Concilie meester gemaakt. De ontdekking en de bestudering van de menselijke
noodwendigheden - die des te groter worden naarmate de zoon van deze aarde zich
groter waant - hebben al de aandacht van ons Concilie opgeëist. Gij, moderne
humanisten die weigert de bovennatuurlijke waarheden te erkennen, gij weigert
op zijn minst het Concilie deze verdienste niet en gij weet ons nieuw
humanisme te erkennen: want ook wij, meer dan wie ook, houden de menselijke
waardigheid hoog. (Hodie Concilium Oecumenicum alinea 5 7/12/1965)
Deze sympathie is de rode draad van het Concilie en van de nieuwe
religie van de antikerk. Een antikerk geboren uit de onreine vereniging
tussen de Kerk en de wereld, tussen het Hemelse Jeruzalem en het helse Babylon.
Let goed op: de eerste keer dat een Paus het 'nieuwe humanisme' noemde, was tijdens de laatste sessie van het
Tweede Vaticaans Concilie, en vandaag vinden we het herhaald als een mantra
door degenen die het beschouwen als een perfecte en coherente uitdrukking van
de revolutionaire mens [gedachtengoed]
van het Concilie.
Altijd met het oog op deze
gemeenschappelijke intentie tussen de Nieuwe Wereldorde en de antikerk, moeten
we ons het Global Compact on Education herinneren,
een project ontworpen door Bergoglio om
een verandering op planetaire schaal teweeg te brengen, zodat onderwijs een
schepper is van broederschap, vrede en gerechtigheid. Een nog dringender
noodzaak in deze tijd die wordt gekenmerkt door de pandemie. Gepromoot in
samenwerking met de Verenigde Naties, vindt dit proces van vorming in de relatie en cultuur van ontmoeting ook ruimte
en waarde in het gemeenschappelijke huis met alle wezens, aangezien
mensen, net zoals ze gevormd zijn volgens de logica van gemeenschap en
solidariteit , werken "om de serene harmonie met de schepping te
herstellen" en om de wereld te configureren als "een terrein van ware
broederlijkheid" (Gaudium et Spes, 37). Zoals te zien is, is de
ideologische verwijzing altijd en alleen naar het Tweede Vaticaans Concilie,
want pas vanaf dat moment plaatste de antikerk de mens in de plaats van God,
het schepsel in de plaats van de Schepper.
Het nieuwe humanisme
heeft duidelijk een ecologisch kader waarin zowel de encycliek Laudato Si als de Groene Theologie zijn geënt - de Kerk
met een Amazone-gezich' van de Bisschoppensynode van 2019, met zijn afgodenverering
van pachamama (moeder aarde) in aanwezigheid van het Roomse Sanhedrin. De
houding van de Kerk tijdens Covid-19 toonde enerzijds de onderwerping van de
hiërarchie aan de dictaten van de staat, in strijd met de Libertas Ecclesiae, die de Paus krachtig had moeten verdedigen. Het
toonde ook de ontkenning van elke bovennatuurlijke betekenis van de pandemie,
waarbij de rechtvaardige toorn van God, beledigd door de talloze zonden van de
mensheid en naties, werd vervangen door een meer verontrustende en
vernietigende woede van de Natuur, beledigd door het gebrek aan respect voor
het milieu. Ik zou willen benadrukken dat het toekennen van een persoonlijke
identiteit aan de Natuur, die bijna begiftigd is met intellect en wil, een
opmaat is voor haar vergoddelijking. We hebben hier al een heiligschennis van
gezien, onder de koepel van de Sint-Pietersbasiliek.
Waar het op neerkomt is dit: de conformiteit
van de kant van de antikerk met de dominante ideologie van de moderne wereld
brengt een echte samenwerking tot stand met machtige vertegenwoordigers van de schaduwregering,
te beginnen met degenen die werken aan een duurzame economie waarbij Jorge Mario Bergoglio betrokken is.
Bill Gates, Jeffrey Sachs, John Elkann, Gunter Pauli.
[Het is goed om te onthouden dat
de duurzame economie ook gevolgen heeft voor de landbouw en de werkkrachten in
het algemeen. De schaduwregering
heeft behoefte aan goedkope arbeidskrachten door middel van immigratie, wat er
tegelijkertijd toe bijdraagt dat de religieuze, culturele en taalkundige
identiteit van de betrokken naties teniet wordt gedaan. De schaduwkerk geeft een ideologische
en pseudo-theologische basis aan dit invasieplan en garandeert tegelijkertijd
een aandeel in de lucratieve business van gastvrijheid. We kunnen Bergoglio's
aandrang op het thema migranten begrijpen en dat wordt ook herhaald in Fratelli Tutti: "Een xenofobe
mentaliteit van afsluiting en zelfbeheersing breidt zich uit" (ibid. 39.)
"Migraties zullen een fundament vormen van de toekomst van de wereld"
( ibid. 40) Bergoglio gebruikte het woord "fundament", en stelde dat
het niet mogelijk is om een toekomst te veronderstellen zonder migraties.]
Sta mij toe het in het kort te
hebben over de politieke situatie in de Verenigde Staten aan de vooravond van
de presidentsverkiezingen. Fratelli
Tutti lijkt een vorm van goedkeuring door het Vaticaan van de Democratische
kandidaat te zijn, in duidelijke oppositie tegen Donald Trump, en komt een
paar dagen nadat Franciscus weigerde audiëntie te verlenen aan staatssecretaris
Mike Pompeo in Rome. Dit bevestigt aan welke kant de kinderen van het licht staan en wie de kinderen van de duisternis zijn.
De Middernachtmis op Kerstnacht wordt door Bergoglio afgeschaft
Met deze manier van handelen is
Bergoglio een kandidaat voor 'paus' van een nieuwe religie, met nieuwe geboden,
nieuwe moraal en nieuwe liturgieën. Hij distantieert zich van de Katholieke
religie en van Christus, en als gevolg ervan van de hiërarchie en de gelovigen,
hen verloochend en overgeleverd aan de globalistische dictatuur. Degene die
zich niet aanpast aan deze nieuwe code zal daarom door de samenleving en door
deze nieuwe "kerk" als een vreemd lichaam worden uitgesloten.
Op 20 oktober bad paus Franciscus
in Rome samen met vertegenwoordigers van de wereldreligies om vrede: het motto
van die oecumenische ceremonie was: "Niemand wordt alleen gered".
Maar dat gebed was zonder onderscheid gericht tot zowel de Ware God als de
valse goden van de heidenen, en maakte duidelijk dat de oecumene die door
Bergoglio wordt gepropageerd als doel heeft om Onze Heer uit de menselijke
samenleving te weren, omdat Jezus Christus wordt beschouwd als “het zaaien van verdeeldheid”,
“een struikelblok." De moderne mens denkt dat hij vrede kan verkrijgen
door Degene die over Zichzelf zei buiten beschouwing te laten: “Ik ben de Weg,
de Waarheid en het Leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij ”(Joh 14:6).
Het is pijnlijk om op te merken dat deze afvalligheid van voorheen Christelijke
naties gepaard gaat met Jorge Mario Bergoglio, die de Plaatsvervanger van Christus
zou moeten zijn, niet zijn vijand.
Drie dagen geleden kondigde de pers aan dat de
paus met Kerstmis geen middernachtmis zal vieren. Ik beperk me tot één
observatie: een paar dagen geleden, midden in de volwaardige
"Covid-noodtoestand", was het mogelijk om een oecumenische ritus te
vieren in aanwezigheid van de gelovigen en de burgerlijke autoriteiten,
allemaal met maskers op. En toch heeft iemand besloten dat het onverstandig zou
zijn om de Geboorte van de Verlosser te vieren tijdens de heilige nacht van
Kerstmis in de veel grotere ruimte van de Vaticaanse basiliek.
Als deze beslissing wordt
bevestigd, zullen we weten dat Jorge Mario Bergoglio er de voorkeur aan geeft
zichzelf te vieren door de mainstream gedachte en syncretistische ideologie van
de Nieuwe Wereld Orde te steunen, in plaats van te knielen aan de voet van de
kribbe waar de Koning der Koningen werd geplaatst.
+ Carlo Maria Viganò,
aartsbisschop - 22 oktober 2020
De
grote duisternis omringt de aarde Hille Kok 13/11/2017
Mijn Volk, zij die de weg van het Licht verlaten zullen in
de duisternis geraken en het Licht van God verlaten! Luister wat Ik de Vader U
zeg! Bekeer U, de tijd is nu! Het kwaad is om U heen!
Wees op Uw hoede, wees waakzaam! Mijn kleine RestKerk blijf
dicht bij elkaar. De Moeder Gods en de Vader zullen over U waken! De valse
Profeet is huichelachtig en slim. Zijn woorden zijn niet de Mijne! De duivel
regeert over de wereld.
Oh Gij mens velen luisteren nog steeds naar die valse Paus.
Hij zal Gods woorden en gebeden doen veranderen. Systematisch zal het kwaad het
H. Misoffer veranderen en niet geldig meer zijn! Dit is zijn kwaadaardig plan
Gods Sacramenten te vernietigen. Let op dat de Priesters nog wel de geconsecreerde
woorden uitspreken! Zoniet dan ben Ik niet meer aanwezig. Dan is de Hostie
ongeldig.
Gij, Mijn Priesters, spreken over Mijn gebed in valse
veranderde woorden. Dat het Mijn woorden zijn, nee, het zijn mensenwoorden
geworden! Hoe durft gij Mijn woorden te veranderen. Gij bedriegt Mij Jezus en
de gelovigen die Uw volgelingen zijn in de valse waarheid. Gods gramschap zal U
treffen!
Mijn Volk, ziet gij dan niet wat er gebeurt? Blinde
gelovigen zijt gij geworden. Open Uw ogen, het Rooms Katholieke Geloof is de
Weg, de Waarheid en het Leven! Gij mocht Gods woorden nooit veranderen. Zij die
niet geloven zijn al veroordeeld. Zij behoren God niet toe (triest)! De wereld
is in grote duisternis. De Valse Profeet zal alles belachelijk maken wat heilig
is om God te kwetsen. Hij is boosaardig, het kwaad zelf die zich zal openbaren
door hoogmoed en valsheid.
Hij is de duivel zelf in eigen persoon tussen de mensen.
Velen aanbidden hem, hun vreugde zal tranen worden als hij zichtbaar wordt als
het kwaad door het vernietigen van het Rooms Katholieke Geloof! Hun verdriet en
verwarring zullen groot zijn door het bedrog dat hen is overkomen!
Velen luisteren niet naar God de Vader. De Vader waarschuwt
de Priesters en de gelovigen dat de Satan alles zal vernietigen. Bescherm de
Heilige Sacramenten en de Tien Geboden die de waarheid bevatten! Weinig
gelovigen zullen nog overblijven die de Vader in de waarheid zullen blijven
volgen. Weinig goede zuivere Priesters zullen er nog zijn die het Heilig
Sacrament van de Biecht nog waardig mogen uitvoeren. Alleen een gezalfde
Priester van God kan vanuit Zijn Naam uw zonden vergeven! Geen ander heeft die
macht en kracht ontvangen.
Laat u niet misleiden door bedriegers die de Sacramenten
misbruiken. Gij wordt misleid en er wordt u verteld dat de Hel niet bestaat.
Luister niet naar hen! De Hel bestaat echt. Vele zielen zullen daardoor
verloren gaan. Wat een vreselijke misleiding! Het is een duivels plan. De
zielenrover van God.
Gij zult dan van het eeuwig Leven beroofd zijn. Bid tot God
voor kracht en liefde om te strijden tegen het kwaad! Roep tot God om hulp.
Draag Zijn Goddelijk geschenk: het HEILIG BLAUW-WITTE LIEFDESKRUISJE dat uw
bescherming zal zijn. Draag het om uw hals. Het Goddelijk Licht zal u omringen.
Het kwaad zal van u wijken!
De wereld is overweldigd door seksueel geweld. De Satan
verwijst u naar de afgrond. De valse liefde waardoor uw ziel verloren gaat. Misbruik
van elkaars lichaam, uitbuiting. De tempel van de H. Geest wordt geschonden.
Misbruik van Zijn schepping, mannen met mannen, vrouwen met vrouwen. Een gruwel
in Gods ogen! Gij, zondig mens, vermaan uzelf. Losbandig volk, gij pijnigt uw
God!
Richt uw blik naar de Hemel! Bid de Rozenkrans! Vraag om
vergeving!
Verschijning van het Kindje
Jezus op 5 oktober 2020 rond 17.05 uur gevolgd door een zonnewonder om 17.35
uur in Sievernich
Ik zie een bol zwevend in de
lucht die komt naar de bron van het Huis van Jeruzalem en dan hier nu boven de
kastanjeboom staat. De hele boom is in licht gehuld en alle bladeren glanzen
goud.
De lichtbol gaat open en de
Koning van de Hemel komt uit de grote lichtbol. Nu zie ik dat er ook twee
kleinere lichtbollen zijn. En uit de kleinere lichtbollen - die ook opengaan -
komen twee engelen naar buiten. Het Jezuskind is bekleed met het gewaad van
Zijn Kostbaar Bloed, Zijn levend Kostbaar Bloed. Het gewaad is geborduurd met
gouden lelieranken.
Het Kind draagt een grote
gouden kroon, heeft donkerbruine krullen en blauwe ogen. De kroon is prachtig!
En het Kind draagt een gouden scepter, een grote gouden scepter in Zijn
rechterhand en de wereldbol in Zijn linkerhand. Deze is zo zoals ik de aarde
ken vanuit de ruimte. En ze draait in Zijn handen.
De Heer zegent ons allemaal:
“In de naam van de Vader en de Zoon - dat ben Ik - en van de Heilige
Geest. Amen. Ik ben de Heer, jullie God, Jezus Christus, Gods Zoon. In Mijn
heilige kindsheid kom Ik naar jullie. Begrijp dit toch. Overweeg Mijn heilige
kindsheid. En zo kom Ik bij jullie allen die gekweld zijn. Ik kom om de
zondaars te bekeren en naar de bedrukten. Ik kom om jullie te troosten. Breng Mij
alle intenties. En Ik kijk in elk hart van jullie. Ik kom vooral naar jullie
voor degenen die het moeilijk hebben in hun gezin."
Er volgt een persoonlijke
mededeling.
M: "O! Ik zal alles doen
wat mogelijk is. Ik heb ook al gezegd dat degenen die bidden trouw moeten
blijven aan het geloof van hun vaderen.”
Er volgt een persoonlijke
mededeling.
M: “Ja, Heer! We bidden voor de
arme zondaars. Ja! O! Heer, er is geen oriëntatie voor hen. Wat men hen
zegt geloven ze.
De
Heer antwoordt mij met het Evangelie ‘van de rijke man en de arme Lazarus’
Lucas 16, 19 - 31 en Lucas 17, 1 - 3.
De
kinderlijke Koning van de Hemel zegt: “Dit alles weegt zwaar. Maar Ik ben
bij jullie en laat je niet alleen. Blijf trouw
aan het Evangelie.
(Persoonlijke opmerking: hier is uitdrukkelijk de oproep van de Heer aan
alle mensen om naar de Heilige Schrift te luisteren, zelfs als de tijdgeest ons
iets anders wil overbrengen. Het is de wens van de Heer om dit te benadrukken.)
Niemand komt tot de Vader, dan
door Mij. Ik heb dat ooit gezegd. Ik zeg dat vandaag. Ik zeg dat voor alle
eeuwigheid."
M: “We
hoeven ons geen zorgen te maken. Dat is mooi."
Het genadevolle
Kindje Jezus zegt: “Ik roep zondaars en bedrukten tot Mij. Ik was ze
rein met Mijn Kostbaar Bloed."
De Hemelse Koning vraagt naar
mijn intenties.
M: "Mijn wens, ja. O Heer,
besprenkel ons met Uw Kostbaar Bloed."
Nu besprenkelt de Heer ons met
Zijn Kostbaar Bloed door Zijn scepter tegen Zijn Hart te drukken, dit vult zich
met Zijn Kostbaar Bloed en wordt zo voor ons de wijwaterkwast van Zijn
Allerheiligste Hart. Tegelijkertijd spreekt de Heer over ons de zegen uit en
besprenkelt Hij ons met Zijn Kostbaar Bloed.
De
Koning van de Hemel zegt: 'Nogmaals en innig zeg Ik jullie: niemand komt tot
de Vader dan door Mij.
Ik wens een gebedswake op 7
november van 8.00 uur tot 20.00 uur.
(Nu
valt er een lichte regen.)
Bid speciaal voor Mijn Kerk! Bid
voor jezelf om standvastig te zijn in je geloof. Ik ben het, lieve zielen, die
jullie van de modder van de tegenstander rein wast.
Kom tot Mij, lieve zielen. Waak en
bid!"
Hij zegt me dat mensen hun
intenties in brieven mogen schrijven en Hem brengen. Hij zal ons Zijn zegen
geven en onze rozenkransen zegenen.
Het Kindje Jezus neemt afscheid
met de woorden: “Ik ben dicht bij jullie!
Adieu!"
M: "Adieu, Heer, adieu, adieu!"
Allen bidden: O mijn Jezus,
vergeef ons onze zonden, behoed ons voor het vuur van de hel, leid alle zielen
naar de Hemel, vooral degenen die Uw barmhartigheid het meest nodig hebben.
Er wordt verder gebeden.
Na de
verschijning van de Hemelse Koning gebeurde het zonnewonder
in
Sievernich
Rond 17.35 uur nadat
het Kindje Jezus boven de kastanjeboom verscheen, riep een man: “De zon. Een
zonnewonder.” Na een lichte regen die plotseling stopte, zagen minstens 50 mensen
een heldere schijf voor de zon die ronddraaide als een wasmachine, pulseerde en
verschillende kleuren uitslingerde: rood, goud, geel, blauw, roze, paars.
De mensen zongen, baden en
volgden het zonnewonder met hun ogen. Na een tijdje werd de hele zon groter en
helderder en kwam op ons biddende mensen af. Dit gebeurde in drie stappen, de
zon werd groot, kwam dichterbij, stopte, kwam dichterbij, stopte, kwam dichterbij
en stopte. Toen ze dicht bij ons was, werd het erg warm. Ze ging plotseling
terug en werd toen weer kleiner. Heel de tijd slingerde de zon kleuren uit.
Een gebedsgroep zag het Hart van
Jezus in de zon, anderen zagen een kruis, een andere groep zag een duif in de
zon. Manuela zag alleen de zon draaien en kleuren verspreiden. Het zonnewonder
duurde 15 tot 20 minuten.
Minstens 50 mensen werden geteld die het zonnewonder zagen, waaronder
priesters, academici, arbeiders, enz. Iedereen die daar was, zag het. Vele
bidders fotografeerden en filmden het zonnewonder. Soms vielen de mobiele
telefoons uit, bleven de camera’s zich focussen (ze bleven zich voortdurend
scherp instellen) en konden de snelheid van de roterende zon niet aan. Dit is
eveneens bekend van de verschijningen van het Kindje Jezus. De pelgrims zien
het Kindje Jezus in de hostie, maken een foto met de mobiele telefoon en er staat
niets op de foto.
Gebed om meer liefde tot God te verkrijgen –
Philip Kosloski 24/10/2020 (Uit: Aleteia)
God liefhebben is het
hart van het Christendom, maar soms hebben we wat hulp nodig om die liefde te
vergroten.
Als we
naar een kruisbeeld kijken, zou het ons moeten herinneren aan de liefde die God
voor ons heeft. Deze liefde die volledig wordt betoond, zou ons dan moeten
motiveren om in ruil daarvoor God lief te hebben.
Onze
liefde voor God is echter vaak heel klein. We doen geen enkele poging om God
lief te hebben, ook al heeft Hij zoveel van ons gehouden en houdt Hij nog
zoveel van ons.
Als we
die liefde willen vergroten, is een van de beste manieren om dat te doen, God
om hulp vragen. De Bron van Liefde kan ons op Zijn beurt leren om lief te
hebben.
Hier
is een kort gebed van Fr. Francis Xavier Lasance's boek Met God dat God
smeekt om een liefdevoller hart.
Mijn Jezus, U weet
heel goed dat ik van U hou, maar ik hou niet genoeg van U. O, help me om meer
van U te houden. O liefde die altijd brandt en nooit uitdooft, mijn God, U die
de Liefde zelf bent, ontsteek in mijn hart dat Goddelijke vuur dat de Heiligen
verteert en ze in U verandert. Amen.
Nachtgebed om je te beschermen tegen kwaad –
Philip Kosloski 21/10/2020 (Uit: Aleteia)
Stel jezelf met dit
nachtgebed onder de bescherming van de Engelen en Heiligen.
Aan
het eind van de dag willen we allemaal rustig slapen. Soms kunnen we ons zorgen
maken over mogelijke dingen die 's nachts kunnen gebeuren.
Een
van de beste dingen die we kunnen doen, is onszelf in de liefdevolle
bescherming van God plaatsen. Hij kan ons beschermen en onze angsten kalmeren,
zodat we in vrede kunnen slapen.
Hier
is een gebed van Fr. Xavier Lasance in zijn boek Met God dat God vraagt,
evenals alle Engelen en Heiligen om ons gedurende de nacht te beschermen.
Mogen de Heilige
Maagd Maria, de H. Jozef en alle Heiligen voor ons bidden tot Onze Lieve Heer
dat we vannacht bewaard mogen worden van zonde en kwaad.
O mijn goede Engel,
die God heeft aangesteld als mijn Beschermer, waak deze nacht over mij.
Moge onze Heer ons
zegenen en behoeden voor alle kwaad en ons tot eeuwig leven brengen.
Mogen de zielen van
de gelovigen die door de genade van God zijn vertrokken, in vrede rusten. Amen.