[In de burgerlijke sfeer heeft de
schaduwregering politieke en sociale meningsverschillen beheerd door
organisaties en bewegingen te gebruiken die alleen schijnbaar tegengesteld
zijn, maar die in feite een hulpmiddel zijn om de macht te behouden. Zo
gebruikt ook de schaduwkerk in de kerkelijke sfeer de gematigde
"conservatieven" om de schijn te wekken vrijheid te bieden aan de
gelovigen. Het Motu Proprio Summorum
Pontificum eist bijvoorbeeld, terwijl het de viering in de buitengewone
vorm toekent, dat saltem impliciter [althans impliciet] dat we het Concilie
aanvaarden en de wettigheid van de hervormde liturgie erkennen. Deze truc
voorkomt dat degenen die profiteren van de Motu Proprio bezwaar maken, anders
riskeren ze de ontbinding van de Ecclesia
Dei-gemeenschappen. En het wekt bij de Christenen het gevaarlijke idee dat
iets goeds, om legitimiteit te hebben in de Kerk en de samenleving,
noodzakelijkerwijs gepaard moet gaan met iets slechts of in ieder geval iets
minder goeds. Alleen een misleide geest zou echter streven naar gelijke rechten
voor zowel goed als kwaad. Het doet er weinig toe of iemand persoonlijk voor
het goede is, als hij de legitimiteit erkent van degenen die voor het kwaad
zijn. In die zin vindt de door democratische politici getheoretiseerde
"vrijheid om te kiezen" abortus zijn tegenwicht in de niet minder
afwijkende "godsdienstvrijheid", getheoretiseerd door het Concilie,
die vandaag hardnekkig wordt verdedigd door de antikerk. Als het voor een Katholiek
niet is toegestaan om een politicus te steunen die opkomt voor het recht op
abortus, is het zelfs nog minder toegestaan om een Prelaat goed te keuren
die de vrijheid van een individu verdedigt om zijn onsterfelijke ziel in
gevaar te brengen door te kiezen om in doodzonde te blijven. Dit is geen
genade; dit is een grove verzaking van de geestelijke plicht tegenover God om
de gunst en goedkeuring van de mens te winnen.]
7. EEN "OPEN SAMENLEVING" EN EEN "OPEN
RELIGIE"
Deze analyse zou nauwelijks
compleet zijn zonder een woord over de neo-taal die zo populair is in Kerkelijke
kringen. De traditionele Katholieke woordenschat is opzettelijk gewijzigd om
de inhoud ervan te veranderen. Hetzelfde is gebeurd in de liturgie en
prediking, waar de helderheid van de Katholieke uiteenzetting werd vervangen
door dubbelzinnigheid of de impliciete ontkenning van de dogmatische waarheid. Er
zijn eindeloos veel voorbeelden. Dit fenomeen gaat ook terug tot het Tweede
Vaticaans Concilie, dat probeerde "Katholieke" versies van wereldse
slogans te ontwikkelen. Hoedanook zou ik willen benadrukken dat al die
uitdrukkingen die zijn ontleend aan seculiere lexicons ook deel uitmaken van de
neo-taal. Laten we kijken naar Bergoglios aandrang om de "uitgaande kerk" en om openheid, als een positieve waarde
beschouwen. Ik citeer nu uit Fratelli tutti:
"Een levend en dynamisch
volk, een volk met een toekomst, staat voortdurend open voor een nieuwe
synthese door zijn vermogen om verschillen te verwelkomen"
(Fratelli Tutti, 160).
"De Kerk is een huis met
open deuren" (ibid. 276).
Wij willen een Kerk zijn die
dienstbaar is, die het huis verlaat en van haar plaatsen van aanbidding
uitgaat, van haar sacristieën uitgaat, om het leven te begeleiden, om hoop te
ondersteunen, om het teken van eenheid te zijn ... om bruggen te bouwen,
om muren af te breken, om zaden van verzoening te zaaien (ibid.).
De gelijkenis met de Open Society die door Soros' globalistische ideologie wordt nagestreefd,
is zo treffend dat het bijna een tegenhanger is van een Open Religie.
En deze Open Religie is perfect in overeenstemming met de doelstellingen
van globalisme. Van de politieke bijeenkomsten "voor een Nieuw Humanisme",
gezegend door de Kerkleiders tot de deelname van de progressieve intelligentsia aan groene propaganda,
het is allemaal gericht op de gangbare gedachte, in de trieste en groteske
poging om de wereld te behagen. Het schrille contrast met de woorden van de Apostel
is duidelijk: Probeer ik nu de
goedkeuring van mensen of van God te winnen? Of probeer ik mensen te plezieren?
Als ik nog steeds zou proberen mensen te behagen, zou ik geen dienstknecht van
Christus zijn. (Gal. 1:10).
De Katholieke Kerk leeft onder de blik van God;
ze bestaat voor Zijn glorie en voor de redding van zielen. De antikerk leeft
onder de blik van de wereld, toegevend aan de godslasterlijke apotheose van de
mens en de verdoemenis van zielen.
Tijdens de laatste zitting van het Tweede Vaticaans Oecumenisch Concilie, ten
overstaan van alle Synodevaders, weerklonken deze verbazingwekkende woorden
van Paulus VI in de Vaticaanse Basiliek:
De dienst van God die mens geworden is, heeft de
dienst van de mens die God heeft willen worden, ontmoet. Wat is er gebeurd?
Een strijd, een gevecht, een banvloek? Dat had kunnen gebeuren, maar het is
niet gebeurd. Het oude verhaal van de samaritaan is het voorbeeld en
de richtlijn geweest dat het geestelijk karakter van ons Concilie heeft
gevolgd. Want een onbegrensde liefde voor de mens heeft zich van geheel het
Concilie meester gemaakt. De ontdekking en de bestudering van de menselijke
noodwendigheden - die des te groter worden naarmate de zoon van deze aarde zich
groter waant - hebben al de aandacht van ons Concilie opgeëist. Gij, moderne
humanisten die weigert de bovennatuurlijke waarheden te erkennen, gij weigert
op zijn minst het Concilie deze verdienste niet en gij weet ons nieuw
humanisme te erkennen: want ook wij, meer dan wie ook, houden de menselijke
waardigheid hoog. (Hodie Concilium Oecumenicum alinea 5 7/12/1965)
Deze sympathie is de rode draad van het Concilie en van de nieuwe
religie van de antikerk. Een antikerk geboren uit de onreine vereniging
tussen de Kerk en de wereld, tussen het Hemelse Jeruzalem en het helse Babylon.
Let goed op: de eerste keer dat een Paus het 'nieuwe humanisme' noemde, was tijdens de laatste sessie van het
Tweede Vaticaans Concilie, en vandaag vinden we het herhaald als een mantra
door degenen die het beschouwen als een perfecte en coherente uitdrukking van
de revolutionaire mens [gedachtengoed]
van het Concilie.
Altijd met het oog op deze
gemeenschappelijke intentie tussen de Nieuwe Wereldorde en de antikerk, moeten
we ons het Global Compact on Education herinneren,
een project ontworpen door Bergoglio om
een verandering op planetaire schaal teweeg te brengen, zodat onderwijs een
schepper is van broederschap, vrede en gerechtigheid. Een nog dringender
noodzaak in deze tijd die wordt gekenmerkt door de pandemie. Gepromoot in
samenwerking met de Verenigde Naties, vindt dit proces van vorming in de relatie en cultuur van ontmoeting ook ruimte
en waarde in het gemeenschappelijke huis met alle wezens, aangezien
mensen, net zoals ze gevormd zijn volgens de logica van gemeenschap en
solidariteit , werken "om de serene harmonie met de schepping te
herstellen" en om de wereld te configureren als "een terrein van ware
broederlijkheid" (Gaudium et Spes, 37). Zoals te zien is, is de
ideologische verwijzing altijd en alleen naar het Tweede Vaticaans Concilie,
want pas vanaf dat moment plaatste de antikerk de mens in de plaats van God,
het schepsel in de plaats van de Schepper.
Het nieuwe humanisme
heeft duidelijk een ecologisch kader waarin zowel de encycliek Laudato Si als de Groene Theologie zijn geënt - de Kerk
met een Amazone-gezich' van de Bisschoppensynode van 2019, met zijn afgodenverering
van pachamama (moeder aarde) in aanwezigheid van het Roomse Sanhedrin. De
houding van de Kerk tijdens Covid-19 toonde enerzijds de onderwerping van de
hiërarchie aan de dictaten van de staat, in strijd met de Libertas Ecclesiae, die de Paus krachtig had moeten verdedigen. Het
toonde ook de ontkenning van elke bovennatuurlijke betekenis van de pandemie,
waarbij de rechtvaardige toorn van God, beledigd door de talloze zonden van de
mensheid en naties, werd vervangen door een meer verontrustende en
vernietigende woede van de Natuur, beledigd door het gebrek aan respect voor
het milieu. Ik zou willen benadrukken dat het toekennen van een persoonlijke
identiteit aan de Natuur, die bijna begiftigd is met intellect en wil, een
opmaat is voor haar vergoddelijking. We hebben hier al een heiligschennis van
gezien, onder de koepel van de Sint-Pietersbasiliek.
Waar het op neerkomt is dit: de conformiteit
van de kant van de antikerk met de dominante ideologie van de moderne wereld
brengt een echte samenwerking tot stand met machtige vertegenwoordigers van de schaduwregering,
te beginnen met degenen die werken aan een duurzame economie waarbij Jorge Mario Bergoglio betrokken is.
Bill Gates, Jeffrey Sachs, John Elkann, Gunter Pauli.
[Het is goed om te onthouden dat
de duurzame economie ook gevolgen heeft voor de landbouw en de werkkrachten in
het algemeen. De schaduwregering
heeft behoefte aan goedkope arbeidskrachten door middel van immigratie, wat er
tegelijkertijd toe bijdraagt dat de religieuze, culturele en taalkundige
identiteit van de betrokken naties teniet wordt gedaan. De schaduwkerk geeft een ideologische
en pseudo-theologische basis aan dit invasieplan en garandeert tegelijkertijd
een aandeel in de lucratieve business van gastvrijheid. We kunnen Bergoglio's
aandrang op het thema migranten begrijpen en dat wordt ook herhaald in Fratelli Tutti: "Een xenofobe
mentaliteit van afsluiting en zelfbeheersing breidt zich uit" (ibid. 39.)
"Migraties zullen een fundament vormen van de toekomst van de wereld"
( ibid. 40) Bergoglio gebruikte het woord "fundament", en stelde dat
het niet mogelijk is om een toekomst te veronderstellen zonder migraties.]
Sta mij toe het in het kort te
hebben over de politieke situatie in de Verenigde Staten aan de vooravond van
de presidentsverkiezingen. Fratelli
Tutti lijkt een vorm van goedkeuring door het Vaticaan van de Democratische
kandidaat te zijn, in duidelijke oppositie tegen Donald Trump, en komt een
paar dagen nadat Franciscus weigerde audiëntie te verlenen aan staatssecretaris
Mike Pompeo in Rome. Dit bevestigt aan welke kant de kinderen van het licht staan en wie de kinderen van de duisternis zijn.