De katholieke Kerk gelooft dat het normaal en gezond is om
je aangetrokken te voelen tot mensen van het andere geslacht. Dat is geen
wellust en wordt ook niet als een zonde bestempeld.
We spreken van wellust als je anderen in je fantasie of in
werkelijkheid louter ziet als seksobjecten om je eigen lichamelijke genoegens
te bevredigen, en niet als individuen die zijn gemaakt als evenbeeld van God.
Als iemand alleen maar dient om jou te plezieren, noemen we dat wellust.
De Kerk vindt dat wellust niet alleen het lustobject van
zijn persoonlijkheid berooft, maar ook degene die de wellustige gedachten
heeft. Wellust degradeert beide partijen tot niets meer dan instrumenten van
genot en ontneemt hun de mogelijkheid zich op het unieke geschenk van de
individuele persoonlijkheid te richten. En wellust probeert te scheiden en
isoleren wat God heeft willen verenigen: liefde en leven, de verenigende en
scheppende dimensies van het huwelijk.
Het genot dat wellustige gedachten opleveren, is alleen
maar een teken van hoe het met de mens is gesteld. De menselijke natuur is
beschadigd door de erfzonde, oftewel de seksuele begeerte, de aandrang om te
zondigen en met name de hang naar de zonden van het vlees. Het feit dat je
genoegen beleeft aan onzuivere gedachten is niet zondig; maar wel dat je deze
gedachten koestert, dat je je welbewust en weloverwogen overgeeft aan
wellustige fantasieen. De zonde ontstaat als je uit vrije wil begint te
fantaseren over seksueel verkeer met een ander persoon en/of daarmee doorgaat.
Iets is namelijk alleen maar zondig als je het uit vrije wil doet. Spontane
gedachten, met name bij pubers en jongvolwassenen, komen voornamelijk
onwillekeurig op en gelden niet als zondig. Zulke gedachten zijn pas zondig op
het moment dat je ze herkent en je het vermogen hebt ze zo snel mogelijk van je
af te zetten en te verwerpen, maar dat niet doet.
Kuisheid, de deugd die het seksuele verlangen tempert, is
de beste remedie tegen wellust. Kuisheid is een aspect van zelfbeheersing en
kan je helpen je lichamelijke genot te matigen.
Zonder kuisheid worden mannen en vrouwen als dieren die
copuleren als ze daar zin in hebben. Dieren hebben seks op basis van hun
instinct, maar mannen en vrouwen beschikken over het geschenk van de rede en
kunnen kiezen wanneer en met wie ze intiem zijn. Mannen en vrouwen die kuis
willen blijven, kunnen zich uit vrije wil onthouden van seksueel verkeer tot
aan de huwelijksnacht. Als ze zich laten leiden door wellust, zullen ze
seksueel verkeer hebben voor of buiten het huwelijk. Mensen die hun kuisheid
koesteren en bewaren, onderscheiden zich daardoor van de dieren.
GOEDHEID
EN LIEFDE
"Jullie mogen het Lichaam van Mijn Zoon niet in je handen nemen! Anders
open je de deur voor de kwade geesten om Mijn Zoons Lichaam te bezoedelen! De
gewijde vingers van een behoorlijk gewijde man van God, de priester zal Mijn
Zoon in je mond plaatsen en je moet Zijn Lichaam met goedheid en liefde in je
opnemen." - OLVrouw, 22 maart 1975
HEILIGSCHENNIS
"Mijn Zoon is niet tevreden met de manier waarin Zijn Lichaam gegeven
wordt aan alle mensen op aarde.
"Communie in de
hand was nooit, en zal nooit geaccepteerd worden door de Hemel. Het is
heiligschennis in de ogen van de Eeuwige Vader, en mag niet voortgezet worden.
Het verzwaard je straf wanneer je dit voortzet." - OLVrouw, 30 juni 1984
MAN
VAN GOD
"Een priester is een man van God, uitsluitend gekozen uit de wereld om een
vertegenwoordiger te zijn van de Zoon van God... Als een man van God, brengt
hij je het Lichaam en Bloed van je Verlosser.
"Ik zeg je, mijn broeders en zusters, dat niemand in
zijn of haar handen het zuivere Lichaam van jullie Verlosser mag nemen! Enkel
geconsecreerde vingers en handen van de vertegenwoordiger van Christus de Heer
mag deze gave aan de mensheid brengen. - St. Theresa, 2 oktober 1975
BEDROGEN
"Steeds opnieuw vraag Ik Mijn kinderen om dicht bij de Eucharistie te
blijven, het Brood des levens. Maar laat jullie niet misleiden: Aanvaard Mijn
Zoons Lichaam niet in je handen.
"Satan, Lucifer, kwam als een engel van licht en zette
zijn volgelingen in de hierarchie van Mijn Zoons Kerk en bedroog hen. Alle
soorten gruwel worden nu op Mijn Zoons Lichaam uitgewerkt. - OLVrouw, 15 juli
1978
GODSLASTERING
"Velen krijgen Mijn Lichaam op een manier dat enkel godslasterlijk kan
genoemd worden. Velen accepteren Mijn Lichaam in de Eucharistie op een manier
dat de Drie-eenheid belasterd, en ook onheiligheid, heidendom en onzuiverheid
van hart en daden met zich meebrengt gedurende het Heilig Misoffer." - Jezus,
26 mei 1979
ONTHEILIGING
"Mijn kind, je vraagt waarom Ik ween? Ik ween van smart. Ik zie
opnieuw de ontheiliging van Mijn Zoons Lichaam. Niemand mag zijn handen op Zijn
Lichaam plaatsen!
"Mijn Zoon heeft jullie degenen gegeven die Hem
vertegenwoordigen-jullie priesters. Niemand
anders mag Mijn Zoon aan de mensheid geven! Jullie mogen Zijn Lichaam niet
ontwijden door Hem in de handen van vrouwen te geven of aan degenen die niet
voorbereid zijn door de Vader als tot priester gewijde personen in Gods huizen!"
- OLVrouw, 1 november 1974
Het Boek Openbaring is een van de meest besproken boeken
onder zowel Bijbelstudenten en wereldlijke wetenschappers. Zijn bladzijden
bevatten de meest onheilspellende waarschuwingen en levendige profetieen.
Gelukkig degene die de profetische woorden van dit boek
trouw bewaart. Op 22:7
Een van de meest misverstane symbolen in het boek
Openbaring is hoofdstuk dertien waar een beest uit de zee opstaat en dat
eenvoudigweg het beest wordt genoemd. Eeuwenlang hebben mensen de identiteit
van het beest proberen achterhalen. De Bijbel bevat echter de sleutel tot de
identiteit van het beest.
Wanneer de schriftpassages met elkaar worden vergeleken dan
wordt de identiteit van het beest onweerlegbaar duidelijk.
Noot: een beest in de bijbelprofetie betekent
eenvoudigweg een koninkrijk.Dan 7:23
Het Beest uit de Zee (Openb 13) is verbonden met twee
andere symbolen die gebruikt worden in de Schrift, allen hetzelfde koninkrijk
bedoelend. Een van de symbolen is de hoer die op het zeven-koppige beest zit
(Openb 17). Het tweede symbool is de kleine hoorn (Daniel 7). Wanneer de schriftpassages
met elkaar worden vergeleken wordt de identiteit van dit Antichrist-koninkrijk
duidelijk.
Er zijn 15 karakteristieken van het Beest opgesomd die
duidelijk maken wie het Beest is:
1 Het Beest is zowel een Kerk als een Stad.
De vrouw (hoer) die u gezien hebt, is de grote stad, die
heerst over de koningen van de aarde. Openb 17:18
Noot: een vrouw in de profetie is een kerk (Jeremia 6:2).
Een hoer is daarom een ontrouwe, afvallige kerk.
2 Het Beest is gezeten op 7 Bergen of heuvels.
De zeven koppen zijn zeven heuvels, waarop de vrouw (hoer)
gezeten is. Openb 17:9
3 Het Beest is gekleed in paars en rood, en met goud en
kostbare stenen getooid.
De vrouw (Kerk) was gekleed in purper en scharlaken, en
getooid met goud en juwelen en parels. Openb 17:4
4 Het Beest oefent macht uit over al de inwoners van de
Aarde.
Hem werd macht gegeven over alle stammen en volken en talen
en naties. Openb 13:7
5 Het Beest richtte zich op binnen een dichtbevolkt gebied
met culturele diversiteit.
De wateren die u gezien hebt en waaraan de hoer is
gezeten, dat zijn volken en mensenmassas en naties en talen. Openb 17:15
6 Het Beest vernietigde drie andere koninkrijken toen het
in macht toenam.
Terwijl ik naar die hoorns (koninkrijken) keek, zag ik hoe
er tussen die hoorns een elfde, een kleine hoorn (koninkrijk) opschoot en hoe
er drie werden uitgerukt om voor de kleine hoorn plaats te maken. Daniel 7:8
Noot : een hoorn in profetie is een koning of een
koninkrijk (Daniel 8:21-22).
7 Het Beest voert oorlog met de Heiligen.
Ik zag dat de vrouw (hoer) dronken was van het bloed van de
heiligen en het bloed van Jezus getuigen. Openb 17:6
8 Het Beest is 1 man die handelt maar spreekt voor het
geheel.
Die hoorn (koninkrijjk) had mensenogen en een mond vol
opschepperij. Daniel 7:8
9 De heerser van dit koninkrijk verheft zichzelf als zijnde
Yahweh.
Laat niemand u hoe dan ook iets wijsmaken! Eerst moet de
geloofsafval komen en moet de mens van de wetteloosheid zich openbaren, de zoon
van het verderf, de tegenstander, die zich verheft boven al wat God heet of
verering ontvangt, zelfs zo zeer dat hij zich neerzet in Gods tempel en zich
voor God uitgeeft. 2 Tess 2:3-4
10 De heerser van dit koninkrijk wordt
geassocieerd met het nummer 666.
Nu komt het aan op scherpzinnigheid! Wie doorzicht heeft,
kan het getal van het beest berekenen. Het duidt een mens aan, en het getal van
die mens is 666. Openb 13:18
11 Het Beest spreekt hoogdravende woorden en godslastering.
Aan hem werd een mond vol grootspraak en godslastering
gegeven. Openb 13:5
12 Het Beest heeft geprobeerd Yahwehs Kalender en Wet te
veranderen.
Hij is van plan feesttijden en wet te veranderen. Daniel
7:25
13 Het Beest heerst voor 1260 jaar.
Hem werd daartoe macht gegeven, tweeënveertig maanden lang.
Openb 13:5
Noot: 1 profetische dag = 1 jaar (Ezekiel 4:6)
Een maan jaar = 354 dagen. Een zonnejaar = 365 dagen. Een
bijbels maan-zonjaar = gemiddeld 360 dagen.
14 Het Beest was ontdaan van autoriteit door een
burgerlijke macht en in ballingschap genomen.
Wie bestemd is voor gevangenschap, gaat in gevangenschap;
wie bestemd is voor de dood door het zwaard, zal met het zwaard gedood worden.
Openb 13:10
Noot : het zwaard betekent hier burgerlijke macht
(Romeinen 13:1,4)
15 Het Beest was dodelijk gewond, maar zal uiteindelijk
herstellen.
Een van zijn koppen leek dodelijk gewond, maar zijn
doodwond genas. Toen liep de hele wereld het beest vol bewondering achterna,
Openb 13:3
Enkel 1 macht voldoet aan elk detail: het Vaticaan.
1 Het Lateraans Verdrag (Mussolini-Paus Pius XI, 1929) gaf
de Vaticaanse Stad een onafhankelijke status en erkende de paus soevereiniteit
in deze stad. De overeenkomst omvatte ook een politiek verdrag dat het Vaticaan
als een staat erkende en waar de Heilige Stoel een volledig en onafhankelijke
soevereiniteit had.
2 Rome is de stad van de 7 heuvels. De historische site van
Rome op de zeven heuvels werd al in het Bronzen Tijdperk bewoont. De kleur voor
bisschoppen en andere prelaten is purper, voor kardinalen scharlaken rood. Het
kruis dat ze dragen is van goud en met edelstenen bezet.
Noot: er waren vier kleuren gegeven door Yahweh, om
gedragen te worden door de Hogepriester : goud, blauw, purper en
scharlaken-rood. (Exodus 28:1-6)
De ontbrekende kleuren : blauw : De heer
sprak tot Mozes: Zeg tegen de Israëlieten dat zij en hun nakomelingen aan de slippen
van hun kleed kwasten moeten bevestigen met een blauwpurperen draad erin. Die
kwasten zullen een teken zijn voor u: bij het zien daarvan zult u de geboden
van de heer gedenken; u zult die geboden naleven en niet
meer de begeerten van uw hart en uw ogen volgen, die u nu trouweloos naloopt.
Zij zullen u helpen eraan te denken al mijn geboden te volbrengen en uw God
toegewijd te blijven.
4 We verklaren dat de Heilige Apostolische Stoel en de
Roomse Paus het primaatschap over de hele wereld uitoefenen. (Concilie van
Florence,1439) Er is geen hogere autoriteit. (Pastoor Aeternus, 1870) Paus
Gregorius (1073-1085) presenteerde zichzelf als een onbeperkte machtiging
hebbend over alle zielen.
5 De Rooms Katholieke Kerkstaat verrees tussen de tien
originele staten (monarchieen) van europa.
De Alemanni, Anglo-saksen, Franken, Burgundianen,
Visigoten, Suevi, Ostrogothen, Heruli, Bavarianen en de Vandalen.
6 De geschiedenis zegt dat de Roomse Pausen drie van de originele
10 stammen uitroeiden: de Vandalen (454 n Chr), de Heruli (493 n Chr) en de
Ostrogothen (538 n Chr).
Er is geen enkele bloedlijn dat terugvoert naar een van
deze drie koninkrijken. Ze zijn tot in de wortel uitgeroeid.
7 De Kerk van Rome heeft meer onschuldig bloed vergoten dan
enig andere organisatie ooit. Het is onmogelijk om een idee te hebben van het
aantal slachtoffers die ze op haar geweten heeft. En hun lijden gaat alle
verbeelding te boven.
8 De paus is de enige spreekbuis voor de hele Roomse Kerk.
9 Wij zijn plaatsvervangers van de Almachtige God op deze
aarde Paus Leo XIII
10 De paus driedubbele kroon heeft de inscriptie : VICARIUS
FILII DEI wat betekent: Plaatsvervanger van de Zoon van God. De numerieke
waarde van deze titel is 666.
11 De schrift definieert godslastering als :
·Beweren God op aarde te zijn (Johannes 10:33) :
De paus is niet alleen de vertegenwoordiger van Jezus Christus, maar hij is
Jezus Christus, verborgen onder een laag vlees.
·Beweren de macht te hebben om zonden te
vergeven (Markus 2:7) : Deze autoriteit sluit zelfs de macht om zonden te
vergeven in.
·De vervolging van mensen van de Allerhoogste in
de naam van de Allerhoogste (1 Tim 1:13) : We moeten de inquisitie onder de
zwarte bladzijden van de geschiedenis rekenen. Sommige geschiedkundigen
schatten dat meer dan 100 miljoen mensen gedood werden door de Inquisitie onder
het mom van het christendom.
12 De paus heeft een zodanige
autoriteit en macht dat hij goddelijke wetten kan uitleggen, interpreteren of
veranderen. Vb. het houden van de sabbat werd veranderd naar de zondag. Ook
maakte de Kerk gebruik van de moderne heidense kalender in de 4de
eeuw in plaats van de Bijbelse zon-maan kalender. De pausen verwijderden het 2de
gebod dat afgoden aanbidden verbood. Om 10 geboden te behouden splitsten ze het
10de gebod in 2 delen.
13 538 n Chr : de pausen
werkten doorheen het burgerlijke overheid om de macht van de Ostrogothen te
breken en behielden het kerkelijk oppergezag van de pausen. 1798 n Chr :
Generaal Berthier van Frankrijjk belegerde Rome en schafte het pauselijk bestel
af en richtte een burgerlijke regering op. De pausen regeerden voor exact 1260
jaar als alleenheerschappij van 538 tot 1798!
14 De ultieme vernedering van
de Kerk kwam eer toen Pius VI uit Rome werd verdreven door de Franse legers in
1798 en het volgende jaar gevangen werd genomen en naar Frankrijk werd gebracht
waar hij stierf.
15 Generaal Berthier schafte
de pauselijke regering af. Maar in 1929 werd het Lateraans Verdrag en
Concordaat gesloten en Rome kreeg een soevereine extraterritoriale status.
Zie, Ik kom spoedig.
Gelukkig degene die de profetische woorden van dit boek trouw bewaart. Openb
22:7
De Kerk spreekt van afgunst, een andere doodzonde, als je
kwaad bent omdat iemand anders geluk of plezier heeft. Het katholicisme
onderscheidt twee soorten afgunst:
·We spreken van materiele afgunst als je kwaad
op anderen bent omdat ze meer geld, talent, kracht, schoonheid, vrienden en
dergelijke hebben.
·We spreken van spirituele afgunst als je kwaad
op anderen bent omdat ze in heiligheid meer vooruitgang boeken dan jij; als je
liever hebt dat ze op of onder jouw niveau blijven steken en je niet blij of gelukkig
kunt zijn over het feit dat ze doen wat ze moeten doen. Spirituele afgunst is
veel en veel erger dan materiele afgunst.
Sommige spirituele schrijvers maken onderscheid tussen
afgunst en jaloezie. Afgunst betekent volgens hen dat je kwaad bent om wat
anderen hebben, zoals materiele bezittingen, talent, roem enzovoort, terwijl
jaloezie betekent dat je bang bent kwijt te raken wat je bezit. Een echtgenoot
die jaloers is, is bang dat hij zijn vrouw aan een andere man verliest. En als
diezelfde man vindt dat Julia Roberts de mooiste vrouw van de wereld is, kan
hij tegelijkertijd afgunstig zijn op de vriend van Julia Roberts. De Kerk
beschouwt jaloezie net zo goed een doodzonde als afgunst, omdat het er
ontzettend veel op lijkt.
Jaloezie komt veel voor onder werkende mensen, omdat ze
vaak bang zijn hun eigen status, positie, faam of achting kwijt te raken aan
concurrerende collegas. Jaloerse mensen zijn onzeker, ongerust en bang dat hun
collegas hun afpakken wat hun toebehoort, hen voorbijstreven of achterlaten
met minder dan waarmee ze begonnen zijn. Onder studenten doet zich vaak
hetzelfde voor. Een student die in zijn studiegroep de beste cijfers haalt, is
jaloers als hij is zijn eerste plek kwijt te raken aan een andere student die
steeds hogere punten haalt en steeds beter wordt. Aan de andere kant kan een
mindere student afgunstig zijn als hij een hekel heeft aan een goede student.
De Kerk meent dat je afgunst kunt neutraliseren met
zachtmoedigheid of mildheid. Zo vertelt Genesis 37-47 het verhaal van de broers
van Jozef die afgunstig waren op Jozef, omdat hij de favoriete zoon was van hun
vader, Jakob. Op een gegeven moment gaf Jakob Jozef een bontgekleurde jas, wat
voor de broers de spreekwoordelijke druppel was. Ze verkochten Jozef als slaaf,
nadat ze bijna hadden besloten hem te doden. Maar Jozef maakte in Egypte een
schitterende carriere en klom op van eenvoudige slaaf tot persoonlijk adviseur
van de farao. Later, toen hij zijn broers weer ontmoette, nam hij geen wraak.
Hij toonde zijn zachtmoedigheid en liet hen en zijn vader naar Egypte komen.
Deze zonen van Jakob werden de hoofden van de twaalf stammen van Israel.
Paus Leo XIII waarschuwde in 1846 dat Rome het geloof zou verliezen en de zetel van de
Antichrist zou worden: De Kerk zal in duisternis
zijn.... In de heilige plaats zelf, wat de zetel van
de meest heilige Petrus is, zullen zij de troon van hun afschuwelijke
goddeloosheid hebben opgericht. Rome zou niet alleen het geloof verliezen
maar ook dat de priesters riolen van onzuiverheid zullen worden. Paus Paulus VI
meldde in 1976 dat er satanische rituelen binnen zijn kerk waren geconstateerd.
Gabriele Amorth
Gabriele Amorth, hoofdexorcist van de Rooms Katholieke
Kerk, kwam de afgelopen jaren regelmatig in het nieuws vanwege zijn ernstige
beschuldigingen aan het adres van de Katholieke kerkleiders. In 2010 zei hij
letterlijk dat 'de duivel in het Vaticaan' is en dat de vele schandalen van
seksueel misbruik en pedofilie daar het bewijs van zijn. De hoofdexorcist sprak
openlijk over 'Satanische infiltratie' in het Vaticaan en 'kardinalen die niet
in Jezus geloven en bisschoppen die banden hebben met demonen.'
In 2011 verbaasde hij de wereld met stellingen dat het
beoefenen van yoga en de boeken en films van Harry Potter wapenen van de duivel
zijn om de wereldbevolking te misleiden in valse zaken zoals reïncarnatie te
laten geloven en kinderen over te halen zich te verdiepen in de occulte wereld
en zwarte magie. Daarbij 'verbergt Satan zich altijd, want wat hij het liefste
wil is dat mensen geloven dat hij niet bestaat.'
Seksfeesten en
homonetwerk
Vorig jaar beschuldigde de exorcist de 'heilige stoel'
ervan direct betrokken te zijn geweest bij de ontvoering van de 15 jarige
Emanuela Orlandi in 1983. Amorth zei dat tienermeisjes zoals Emanuela door een
gendarme van het Vaticaan werden 'gerekruteerd' voor seksfeesten waar ook hoge
officials van het Vaticaan aan meededen. Na afloop werden de meisjes vermoord.
De Italiaanse krant La Repubblica berichtte kort nadat paus
Benedictus zijn aftreden bekend maakte dat er een netwerk van homoseksuele
geestelijken in het Vaticaan werd ontdekt. Deze geestelijken zouden onder
'externe invloed' staan van buitenkerkelijken met wie ze 'wereldlijke relaties'
onderhielden. Oftewel: ze werden gechanteerd.
'Abortus en
homoseksualiteit demonisch'
Gabriele Amorth richtte in 1993 samen met de Britse
priester-exorcist Jeremy Davies Internationale Vereniging van Exorcisten op,
die wereldwijd inmiddels honderden leden zou hebben. In zijn boek 'Exorcism:
Understanding Exorcism in Scripture en Practice' (2009) schreef Davies dat
vrije liefde -zowel hetero- als homoseksueel- kan lijden tot demonische
bezetenheid en dat homoseksualiteit van 'besmettelijke demonische oorsprong'
is.
Ook zou Satan verantwoordelijk zijn voor de verspreiding
van abortus, het homohuwelijk, klonen en experimenten met embryo's en
waarschuwde hij voor New Age praktijken zoals yoga, allerlei Oosterse
alternatieve therapieën en het gebruik van softdrugs. Zijn collega Amorth
schreef dat met name abortus een zeer ernstige zonde is die een demonische
gebondenheid veroorzaakt waar iemand slechts met grote moeite en na zeer lange
tijd van bevrijd kan worden.
Satanisme
Ook aartsbisschop Emmanuel Milingo verklaarde in het
openbaar dat in het Vaticaan satanisme werd bedreven. Ook spreekt men over
zwarte missen die in het Vaticaan zijn gehouden. Milingo heeft deze zaken
beschreven in zijn boek 'Face tot Face with the Devil'. Dr. Malachi Martin, voormalig Jezuïet, vertelde in
een interview in Amerika dat Lucifer volledig in de Rooms-katholieke kerk is
geïntroduceerd. Hij herhaalde deze bewering nogmaals in het katholieke
tijdschrift "The Fatima Crusade", waarbij hij verder opmerkte dat
hoge geestelijken binnen de kerk hun trouw aan satan met hen eigen bloed hadden
ondertekend. Martin sprak openlijk over de Illuminatie-Luciferiaanse overname
van het Vaticaan. In zijn boek "Windswept House" schrijft hij dat gezagsondermijnende elementen in de hoogste
geestelijke posities van het Vaticaan, toewerken naar een Nieuwe Wereld Orde.
Trouwens, Franciscus komt niet in het lijstje voor van Malachi. Hij is
immers geen paus. Een Jezuïet kan namelijk geen paus worden. De paus is de
vertegenwoordiger op aarde van Christus. Bergoglio is de vertegenwoordiger op
aarde van Lucifer.Het Vaticaan is met de benoeming van
Bergoglio tot paus, volledig overgenomen door de satanische Jezuïeten.
Wapenschild van
Bergoglio
Het wapenschild van Bergoglio heeft alle symbolen van de vrijmetselarij
en satanisme :
Iesus
Hominum Salvator oftewel Isis Horus Seth
De Zoon
de vader en de heilige geest kunnen ook in een ander licht geplaatst worden en
wel in Isis Horus en Seth. Dit instituut aanbidt de 'drie-ene-zonnegod' Marduk
(ook bekend onder de namen Astarte, Baal of Bel) en hun zoon Tammuz of 'IHS'
van Isis, Horus, Seth.
De ster stelt
Orion en de Pleiaden voor die in de Isis-cultuur werden aanbeden.
De
druiven stellen de vruchtbaarheid voor.
Benedictus XVI
De zittende paus Benedictus XVI (Ratzinger) nam
plotseling afscheid van zijn ambt, zogenaamd om gezondsheidsredenen, maar auteur
en onderzoeker Leo Zagami vertelt echter dat Ratzinger, echt niet vrijwillig
het veld heeft geruimd. Degene die dit allemaal heeft bekokstoofd is kardinaal
en Jezuïet Carlo Martini. Hij werd opgevolgd door Bergoglio, wat sowieso een
overtreding is van de eigen regels binnen de kerk.
In Windswept House gaf
Martin ook details over een Luciferiaanse kroning door satanisten in het Vaticaan:
,,De kroning van de gevallen aartsengel Lucifer vond op 29 juni 1963 plaats
in de Rooms Katholieke Citadel. Deze kroning ging gepaard met een
parallelle zwarte magieceremonie in Charleston South Carolina in de Verenigde
Staten. Martin schrijft dat er bij deze parallelle ceremonie gebruik werd
gemaakt van het pentagram, zwarte kaarsen en speciale gewaden, net zoals bij de
hoofdceremonie in Rome. In het
boek The Keys of this blood schrijft Martin dat satanische pedofilie
gedocumenteerd door bepaalde bisschoppen en priesters wijd verspreid is en dit
door professionals wordt beschouwd als het hoogtepunt van de rituelen van de
Gevallen Aartsengel Lucifer. Malachi Martin was een man die de waarheid durfde
te vertellen in een tijdperk vol met universele leugens en misleiding.
Laatste paus
Volgens verschillende onderzoekers zou na
Benedictus XVI er nog één paus op het wereldtoneel verschijnen: pausPetrus Romanus. Volgens diverse deskundigen
is Petrus Romanus de apostel Petrus die in het Duizendjarig Vrederijk zijn
opwachting zal maken. Zowel katholieke, protestante als evangelische
Bijbelwetenschappers waarschuwen al eeuwen voor het verschrikkelijke moment dat
de door de machtselite geplande gebeurtenissen, die moeten leiden tot de
eenwording van de mensheid en de totale onderwerping aan de Antichrist,
werkelijkheid worden.
Zie ook: www.franklinterhorst.nl/Is paus
Franciscus de valse profeet.htm en plazilla.com
Je ouders en leraren hebben je altijd verteld dat je trots
op jezelf moest zijn. Waarom is hoogmoed of trots dan een doodzonde? Wel, in de
context waarin zij dat woord gebruiken, is het ook geen zonde. Je ouders en
leraren hebben het over een gezonde trots, bijvoorbeeld trots op de Kerk, het
gezin of het land waar je deel van uitmaakt. Het is niet zondig om trots te
zijn op het feit dat je Belg, Nederlander of Deen bent.
Hoogmoed is een buitensporige eigenliefde, een al te groot
vertrouwen in en een al te gunstige inschatting van je eigen kwaliteiten. Ze
noemen deze zonde ook wel ijdelheid. Als je hoogmoedig bent, overdrijf je je
kwaliteiten en talenten en negeer je je zwakheden en onvolkomenheden.
Volgens het katholicisme is zondige trots een soort
verminking van de legitieme behoefte aan zelfbevestiging. Het is niet zondig
als je jezelf aardig vindt. Dat is juist gezond en noodzakelijk. Maar als je
zelfbeeld dat je belangrijker bent dan je in feite bent, dan steekt de zonde
van hoogmoed zijn lelijke kop op.
Door de zonde van hoogmoed krijg je een dikke nek. Je denkt
dat je beter en belangrijker bent dan wie dan ook. Dat kan ertoe leiden dat je
je gaat ergeren aan andere mensen die je minderwaardig acht en dat je tegenover
andere mensen ongeduldig wordt, omdat je denkt dat ze minder volmaakt zijn dan
jij.
Hoogmoed is de sleutel tot alle andere zonden. Want als je
eenmaal gelooft dat je belangrijker bent dan je in feite bent, maar anderen het
niet met je eens zijn, ga je dat compenseren. Je rationaliseert je gedrag en
verzint smoesjes om te liegen, bedriegen, stelen, beledigen, negeren en
dergelijke, omdat niemand je begrijpt zoals jij jezelf begrijpt. Je hebt het
idee dat de wereld je onderschat.
Een subtieler geval van hoogmoed doet zich voor als je
weigert het gezag van een ander te accepteren, bijvoorbeeld van je vader of
moeder, een leraar, werkgever, pastoor, bisschop of paus. Weerstand tegen
gezagsdragers heeft in het algemeen niets te maken met de incidentele gevallen
van machtsmisbruik in de loop van de menselijke geschiedenis. Zon anti-autoritaire
houding komt meestal voort uit hoogmoed: Niemand gaat mij vertellen wat ik
moet doen.
De weigering om bevelen te gehoorzamen, is een bijproduct
van hoogmoed. Geen respect tonen voor degenen die gezag uitoefenen, is ook een
vorm van hoogmoed. Het ego kan het niet verkroppen dat iemand anders meer
macht, intelligentie, invloed of gezag heeft, en komt daarom in opstand tegen
zijn wettige meerderen.
Hoogmoed zorgt er ook voor dat je anderen niet om raad zult
vragen. Je denkt dan dat je alle antwoorden in je eentje kunt of moet vinden,
zonder hulp van een ander. Heb je je wel eens afgevraagd waarom de meeste
mannen niet naar de weg vragen als ze verdwaald zijn? Door hun hoogmoed kunnen
ze niet toegeven dat ze de kaart niet goed hebben gelezen of de borden niet
goed hebben gevolgd. En omdat ze het niet kunnen hebben dat hun vrouwen,
vriendinnen of moeders achter de waarheid komen, rijden ze maar door, in de
hoop dat ze ergens een herkenningspunt tegenkomen voordat het te donker of te
laat is.
De katholieke Kerk leert dat nederigheid de beste remedie
tegen hoogmoed is. Nederigheid is niet hetzelfde als valse zelfverachting, waarbij
je jezelf zo naar beneden haalt, dat anderen alleen nog maar het
tegenovergestelde kunnen zeggen. Het is ook niet hetzelfde als de waarheid
ontkennen. Als je bijvoorbeeld goed kunt zingen en je krijgt daar een
compliment over, is de reactie: Ben je gek, ik kan niet eens toon houden geen
nederigheid. Volgens het katholicisme ben je nederig als je erkent dat je
talent werkelijk een geschenk van God is en je reageert met: Dankjewel, onze
lieve Heer heeft mij met een mooie stem gezegend. Een hoogmoedige man zou
antwoorden: Natuurlijk heb ik een fantastische stem. Het werd hoog tijd dat je
dat eens in de gaten kreeg.
Met andere woorden, hoewel het goed is je talenten te
erkennen, herinnert nederigheid je eraan dat je talenten van God afkomstig zijn.
Hoogmoed zorgt ervoor dat je denkt dat jijzelf de bron van je eigen grootheid
bent.
Het visioen verloopt ongeveer als volgt: Het is een mooie
zomerdag, de hemel is zonder wolken. Het is vrijwel windstil. De mensen hier in
werkelijkheid in een dorp bijeen staande kijken duidelijk ongerust, en alsof
zij iets verwachten, in de richting van de zon, die zich eensklaps langzaam
begint te verduisteren. Het proces van de verduistering moet, aan de stand van
de zon te oordelen, ongeveer om tien uur voor de middag bedoeld wordt de
gewone tijd, niet de zomertijd beginnen, hoogstens een half uur vroeger of
later, en duurt tot ongeveer 11 uur.
Terwijl de zon langzamerhand steeds zwakker gaat schijnen,
wordt het op aarde steeds schemeriger. De verduistering van de zon geschiedt
echter niet zoals bij een gebruikelijke zonsverduistering, alwaar zich vaste
hemellichamen voor de zon schuiven, maar men heeft de indruk, dat de zon als
het ware door een nevel wordt bedekt, die zich weliswaar in de wereldruimte,
ver buiten de aardatmosfeer moet bevinden, want in de lucht, de eigenlijke
atmosfeer, van de aarde is het zicht helder. De zonnestralen moeten in
toenemende mate ergens doorheen dringen, wat de indruk geeft, alsof de zon zich
langzaam verwijdert.
Terwijl de hemel alsmaar donkerder wordt, komen er aan het
firmament, langzaamaan, eerst weinig, daarna steeds meer sterren voor de dag.
Zij zijn vooral zichtbaar in het Westen, later ook in het Noorden. In
Oostelijke richting, en ook daar aan de Zuidelijke hemel, waar tot het laatst
toe de zon aan de hemel heeft gestaan, daar ziet men geen enkele ster. In dat
gedeelte van de hemel alwaar de sterren het duidelijkst zichtbaar zijn, kan men
toch tenminste enige sterrenbeelden herkennen. Vooral Orion, dan de Voerman of
Wagenmenner of Auriga, en tenslotte de Grote Beer. De Grote Beer een van de
bekendste sterren beelden is echter wat zwakker te zien. Noord-Oostelijk van
de Grote Beer zijn er bijna geen sterrenbeelden meer zichtbaar, dit
sterrenbeeld vormt de grens van de groep sterren, die op dat ogenblik
waarneembaar zijn.
Orion staat van het zenith uit gezien in de richting
van het West-Zuid-Westen, de Grote Beer, die vlak bij het zenith staat, wijst
met zijn disselboom naar het Oost-Noord-Oosten, en tussen die beide in staat,
vrijwel precies boven het waarnemingspunt, de Voerman in het zenith. Men ziet
alle drie deze sterrenbeelden helder en duidelijk, maar de maan ziet men niet.
Het is op dat ogenblik ongeveer even donker als in een gewone nacht met een
heldere sterrenhemel. Men kan de grond nog zien, maar normaal schrift kan men
nauwelijks meer lezen.
Vervolgens lossen de sterrenbeelden op, en wel sneller dan
zij in beeld zijn gekomen. Een tijdje blijft het nog donker, of minstens
schemerig. Dan wordt het weer wat lichter. Het licht is echter tamelijk
diffuus, het is beslist geen zonlicht. Nu verschijnen er in het Oosten aan de
hemel massas witte punten. Tussen het verdwijnen van de sterren en het
opduiken van deze punten verlopen slechts een paar minuten. De toeschouwers
worden nu opgewonden en kijken tamelijk ongerust in de richting van dit
verschijnsel. Een kind roept: Kijk, de sterren. Maar men voegt het toe: Dat
zijn geen sterren.
Het ziet er meer uit als een soort gloeiende regen, die van
Oost-Noord-Oost naar West-Zuid-West trekt, met grote snelheid, en die zoals een
hagelbui op de aarde neerkomt. De gloed volgt een klassieke ballistische
kromme, en treft de grond vrijwel loodrecht. De gloeiende deeltjes volgen
tijdens het laatste gedeelte van hun vlucht geen geheel rechte baan meer. Zij
tuimelen wat en wijken zijdelings uit, waardoor hun banen niet meer mooi
evenwijdig verlopen en zich dikwijls onder tamelijk scherpe hoeken kruisen.
De gloeiende deeltjes gloeien eerst witachtig, verkleuren
weliswaar tijdens hun vlucht over geelachtig naar rood. Veel deeltjes doven uit
alvorens de grond te raken. Logischerwijs vallen ze in het Oosten het eerst op
de grond, dan op onze standplaats, en ontelbare deeltjes vliegen verder over
ons heen en komen ergens in het Westen tot Zuid-Westen neer. Uiterst grote
dichtheden komen niet voor, de onderlinge afstand is van 50 tot 100 meter. Zij
vliegen vrijwel geluidloos voorbij.
Het moet dus wel wellicht met enige zeldzame
uitzonderingen gaan om zeer kleine voorwerpen. Op het moment, dat zij met de
aarde botsen hebben de deeltjes de grootte van stofdeeltjes of zandkorrels,
enkele zijn zo groot als kleinsoortige steenslag (kift). De toeschouwers zoeken
geen dekking en zijn klaarblijkelijk niet bang getroffen te worden. Zij staan
voor het merendeel in het vrije veld of de open ruimte zonder enige beschutting.
Het tijdsbestek tussen het eerste verschijnen van de vonkenregen aan de
Noord-Oostelijke hemel en het eerste treffen van de deeltjes op de grond,
bedraagt seconden tot hoogstens enkele minuten.
Ten laatste kort na het neerkomen van de gloeiende deeltjes
is het alweer zo helder, dat men de omgeving tamelijk nauwkeurig kan
onderscheiden. Men ziet hier en daar aparte, maar de grond bedekkende
brandhaarden. Of al vanaf het moment, dat de vonkenregen begint neer te komen,
of ten laatste bij het opflakkeren van de brandhaarden, steekt er uit het
Oosten een stormachtige wind op, welke de aparte vuurnesten aanwakkert, het
vuur voor zich uit drijft, en zodoende voor een flinke verspreiding zorgt.
In ieder geval worden daardoor alle nuttige maatregelen om
de vuren te blussen buitengewoon bemoeilijkt. Daar het op zeer veel plaatsen
tegelijkertijd brandt, is de brandweer hopeloos overbelast. Bovendien
geschiedde alles volkomen onverwacht. Overigens komt de brandweer in het
visioen niet zelf in beeld. Men mag echter gerust aannemen, dat de inzet van de
brandweer elders voldoende is.
Het gras brandt, de velden staan in brand, en ook
agrarische bouwsels en gebouwen branden. Men mag zeker aannemen, dat er op
andere plaatsen ook woningen, openbare gebouwen en fabrieken in vlammen op
zullen gaan, als deze tenminste gedeeltelijk uit brandbaar materiaal bestaan.
Na al de pogingen om de vuren te doven, die in dit enkele en bijzondere geval
niet veel hebben uitgehaald, sterven de vuren langzaam uit.
Enige aanpalende gebouwen zijn tot op de fundaties
afgebrand. Woningen zijn echter, op de plaats van het visioen, gespaard
gebleven. Voor zover er een overzicht over andere gebieden mogelijk is vanaf
het standpunt op de plaats, waar het visioen zich afspeelt, ziet men hier en
daar dunnen rookpluimen opstijgen. Zoals de ziener het zag, kwamen deze vooral
uit beboste streken.
Hoe laat het dan ongeveer is, kan de ziener maar moeilijk
zeggen, want de toeschouwers in het visioen zien op diezelfde dag voor zover
het zicht reikt de zon niet meer. Toch is na de brand de Westelijke hemel
lichter dan de Oostelijke, wat naar een tijd na de middag zou verwijzen.
De ziener neemt tenminste eenmaal gedurende deze dag een
geluid waar, dat op een ontploffing lijkt; dit gaat gepaard met trillen van de
bodem. Dat zou er op kunnen wijzen, dat er hier en daar ook grotere brokken op
de grond neerkomen. Dit is echter niet de regel. Echter het geluid alsof er
iets ontplofte en ook het trillen van de bodem kunnen onder bepaalde omstandigheden
ook door bewegingen van de lucht worden opgeroepen en hebben dan niets van doen
met vallende brokstukken. Gottfried von Werdenberg
Communie:
een of twee gedaanten? Als we eucharistie vieren, dan worden daarvoor
twee dingen gebruikt: brood en wijn. Dat heeft alles te maken met het Laatste
Avondmaal van Jezus met zijn leerlingen. Ook daar gebruikte Jezus brood en
wijn. Brood en wijn worden - zo geloven wij -dat in de eucharistie Lichaam en Bloed van
Christus. Als we ter communie gaan, dan mogen we dit lichaam ontvangen. En we
mogen zo het lichaam worden. Dat betekent: we mogen leven in sterke
verbondenheid met Hem en met alle anderen die in zijn gemeenschap (zijn
Lichaam) leven. Op sommige locaties in onze parochie was de gewoonte gegroeid
dat iedereen elke zondag deel had aan brood en wijn. De Kerk geeft echter als
normale gang van zaken aan, dat alle gelovigen wel van het brood eten, maar dat
alleen de priester en de diaken de wijn drinken, en de rest van de gelovigen
niet. Waarom?
Eerst even dit. Bij de communie is het niet alsof het Lichaam wordt verdeeld,
zodat elke hostie maar een stukje lichaam is. Elke hostie, elk deel van het
brood, doet een gelovige volledig deel hebben aan het Lichaam van Christus.
Evenmin heeft iemand die ook de wijn drinkt meer deel aan het Lichaam van
Christus dan iemand die dat niet doet. Iedereen is daarin gelijk. Dat sommigen
wel wijn drinken en anderen niet, heeft dus niets te maken met een oneerlijke
verdeling.
En als je brood en wijn krijgt, hoe gaat dat dan? Er zijn twee manieren. De
priester kan de hostie in de wijn dopen en hem bij de gelovige op de tong
leggen. Of de gelovige kan de hostie op de hand ontvangen, die opeten, en
vervolgens de kelk aangereikt krijgen om daaruit te drinken. Zelf indopen mag
niet, omdat je de wijn dan niet ontvangt, maar zelf tot je neemt. En het gaat
er juist om dat we het sacrament ontvangen.
Waarom dus alleen brood en geen wijn? De Kerk geeft aan dat de wijn in bepaalde
gevallen wel mag. Een van de voorwaarden is dan, dat dit goed en waardig kan
gebeuren. Met honderd mensen uit een kelk drinken is weinig hygienisch.
Bovendien is het onmogelijk om de benodigde hoeveelheid wijn goed in te
schatten. De kans is groot dat de kelk halverwege op is, of dat de priester na
de communie nog hele hoeveelheden moet wegwerken. Dat komt de rust en de
waardigheid van de viering niet ten goede. Indopen is, zoals al gezegd, sowieso
geen optie. Daarnaast wordt er met indopen ook vaak wijn gemorst. En dat moeten
we te allen tijde willen voorkomen. Bovendien zijn ook al die vingers in de
wijn niet echt netjes.
Kortom: de communie onder twee gedaanten kan bij een Mis met een kleine groep
mensen die goed op elkaar ingespeeld zijn. Men krijgt dan de kelk aangereikt om
uit te drinken. Bij grotere groepen, en zeker bij grote openbare vieringen
zoals de zondagsmis, is een gedaante beter. De viering verliest dan niets aan
gemeenschapszin, maar wint een hoop aan waardigheid en respect voor het
heilige.
WEEN
"De grootste kracht voor jullie, Mijn kinderen, is te blijven bij de
tabernakels van jullie wereld, bij Mijn Zoon. Ga naar de tabernakels, terwijl
je nog kunt, want de dag zal komen wanneer ze gesloten zullen worden. Ween met
Mijn Zoon; bid met Hem, want jullie houden de balans in de hand voor de
vernietiging of de redding van de mensheid." OLVrouw, 17 april 1976
ELIXIR
VAN LIEFDE
"Er wordt steeds minder eer betoond aan Mijn Zoon in de Eucharistie. Houden
jullie niet van Hem? Druk jullie liefde uit door Mijn Zoon te troosten in de
tabernakels in de wereld. Breng Hem dikwijls een bezoek, want Hij is alleen in
Zijn Huis. Er zullen overvloedig genaden gegeven aan allen die Mijn Zoon zoeken
in de Eucharistie.
"Haast jullie, breng zoenoffers aan de
tabernakels van de wereld, Mijn kinderen, terwijl Mijn Zoons huizen, Zijn Kerk
op aarde, nog open zijn voor jullie. Vele landen zullen beroofd zijn van deze
bron van grote genade, en er zal angst heersen in de harten. Aanvaard dit
elixir van liefde, Mijn kinderen-het Brood van leven, de Eucharistie." OLVrouw,
20 november 1979
TABERNAKELS
"Satan kan het licht van jullie niet afnemen als je bij Mijn Zoon in de
Eucharistie bent. Bid, Mijn kind, dat de deuren van de tabernakels niet
gesloten worden in jullie landzo groot zijn de veroveringen van satan." -
OLVrouw, 24 december 1974
FUNDAMENT
"Onthoud dat het hart en het ware fundament van Jezus Huis de Eucharistie
is, dat jullie ontvangen in de Heilige Communie. Wee de dag, Mijn kind, dat het
jullie zal afgenomen worden!" - OLVrouw, 15 juni 1974
WEGGEHAALD
"Mijn Zoon is altijd aanwezig in de Eucharistie en de tabernakels van de
wereld. Als jullie zo blijven verder gaan, zullen deze tabernakels van jullie
weggehaald worden. Bid, bid veel dat jullie het licht ontvangen, om te weten
welke weg dat geeffend wordt voor jouw land en de wereld." OLVrouw, 7
september 1974
TOEVLUCHTSOORD
"Mijn kind, dit is Mijn Zoon. We vragen aan de hele mensheid om hun
eeuwige ziel te redden, hun onsterfelijke ziel, in het Bloed, de wonden van
Mijn Zoon.
"De
tabernakels van de wereld zullen jullie toevluchtsoorden zijn. Kom naar
Mijn Zoon. Hij zal jullie voeden met Zijn Lichaam." - OLVrouw, 15 juli 1975
WAARLIJK
AANWEZIG
"Jullie doen jullie heilig vertrouwen geweld aan. Jullie hebben het
Lichaam van jullie Schepper, de Zoon van jullie God in de Drie-eenheid genomen
en Hem geweld aangedaan. Jullie moeten thuis eten! Wanneer jullie naar het
grote Offer komen, het Heilig Misoffer, moeten jullie met eerbied komen. Je
moet knielen en boetedoen voor de beledigingen aan jullie God!... - St.
Michael, 1 februari 1977