Avonturen in de atletiekwereld
wedstrijdjes enzo
3x Oud Provincie kampioen Oost-Vlaanderen; 4x100m, 10000m en halve marathon Oud Vice-kampioen van Vlaanderen marathon
Foto

Opvallende prestaties:


35+ Clubrecord 4x400m 3.58 2018

KAA Gent
Zilver Vlaams kampioenschap Marathon 2014
KAA Gent
Zilver PK Oost-Vlaanderen halve marathon 2013

KAA Gent
Brons PK Oost-Vlaanderen 5000m 2012
KAA Gent
-WINST MARATHON GENT 2011
KAA Gent
-Zilver PK Oost-Vlaanderen 10000m 2011
KAA Gent
-Brons PK Oost-Vlaanderen halve marathon 2011
KAA Gent
-Beste jaarprestatie 2010 uurloop (Bel)
18025m Herentals
AC Deinze

-PK Oost-Vlaanderen 10000m 2010
AC Deinze
-Zilver PK Oost-Vlaanderen 5000m 2010
AC Deinze
-PK Oost-Vlaanderen halve marathon 09
AC Deinze
-Opname 10 bestenlijst
1ste op wegatletiek 10km
AV Athlos 2004
-Zilver Regio kampioenschap Cross
Gelderland/Overijssel 05
AV Athlos
-Goud Gelderse/Overijssels Crosscompetitie 04-05
AV Athlos
-PK Oost-Vlaanderen 4x100m '99 junioren
KAA Gent


PR;
indoor:
1000m;2'48"
1500m;4'23"
Mijl; 4'54
3000m; 9'15

PR;
outdoor;
800m;2'13"
2000m;5'49"
3000m;8'57"
5000m;15'16"
CR AC
AC Deinze
10000m;30'55"
CR AC
AC Deinze
10mijl; 53'39"
Uurloop 18025m
CR AC
AC Deinze
1/2 Marathon
1u08'14"
CR AC
AC Deinze
Marathon
2u30'44"
CR AC
AC Deinze




31-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste halte in Waregem

In de trein haastig, nuja op het gemakje, mijn zomerpinnen vervangen door winterpinnen. Lang zeg, 15mm dacht ik.  Verder mijn nummer in orde maken met het bijhorend kaartje en we zijn klaar. Nog even de bus en dan richting de paardenwedbaan... Ik vraag me af of er nu in China serieus gegokt geweest is maar a-fine, we zijn atleten geen voetballers of ruiters. Verder wel zeer goed beloopbaar met lange rechte stukken  en als enige nadeel de wind.
5 ronden van ongeveer een 1600m. Een totale afstand van ongeveer 8000m Crossen is echt mijn ding niet. En aan de start waren er zo een 19 moedige atleten met mijn traingsmakker Bert. Ik wist meteen wiens spoor ik moest kiezen.
Meteen na het startschot blijk ik de snelste weg te zijn, ik rem even en laat 2 atleten overnemen. Na 500m zijn vijf atleten weg, de namen zijn, Steven, Kristof, Dieter, Stijn en Davy . Later komt Frederic nog aansluiten.
Voor het ingaan van de tweede ronde loop ik even aan de leiding. (200tal meter) Meteen is het gat defenitief en zal het tussen ons 6 gaat het voor de overwinning.
In het midden van ronde 2 merk ik toch dat het tempo hoog lig en de leider van het groepje versneld nog even. Ik moet het gat laten vallen en ik loop de rest van de wedstrijd alleen verder.

Ik eindig zeer tevreden als 6de en het is lang geleden dat ik nog eens zover vooraan eindigde.

Volledige Uitslag

Sen Heren 8000m

1 1559 De Vulder Stijn 82 ACG 25'40

2 1704 Van De Walle Dieter 83 AZW 25'44

3 1131 Mouton Kristof 84 RIEM 25'49

4 1775 Stieperaere Davy 85 EA 25'52

5 1916 Colpaert Frederik 76 AVMO 26'11

6 1632 Dobbelaere Steven 82 DEIN 26'21

7 1033 Van Petegem Patrick 78 ZA 26'32

8 1134 Rondas Xavier 81 RIEM 26'40

9 1040 Maene Bart 82 OB 27'02

10 1140 Moerman Karel 85 MACW 27'12

11 9530 Dujardin Pedro 78 AZW 27'22

12 1071 De Lepeleire Bert 82 DEIN 28'05

13 956 Brysbaert Kevin 90 FLAC 29'00

14 1138 Broucke Steven 85 MACW 29'08

15 1253 Eggerick Alexander 90 AVMO 29'14

16 1358 Coene Pieter 89 FLAC 29'30

17 1709 Doise Wim 79 AZW 31'04

18 1885 Royer David 79 MACW 32'03



31-10-2009, 23:46 geschreven door stormkraai  
Reacties (1)
30-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.start winterseizoen

Drongen, 20u 45. Ik rij terug van tarining te Deinze met mijn brommer langs de N466. De verlichting kleurt de bomen helemaal in het goud en ik waan me in Lórien. Het schouwspel is zo mooi en ik vergeet even de nacht, of beter, geniet er voor het eerst sinds langs nog eens van. De dagen zijn al helemaal niet lang meer, en ook de avondkoude valt veel vroeger. De herfst heerst en maak het pad vrij voor koning Winter. Het betekend voor een doorsnee atleet zoals ik, dat de korte pinnen van de spikes vervangen worden door lange.  De crossen in de modder kondigen zich aan, om te beginnen morgen al. Ik verkies Waregem, Schaal de Booser in Zwijnaarde is niet meteen een parkoer op mijn maat gemaakt met de vele korte bochten. Ik zal dus morgen starten in Waregem rond 16u, mijn winterseizoen is dan gestarten moge het een rustig seizoen zijn zonder veel tegenslagen.
Mijn kalender met mogenlijk nog wijzigingen is als volgt;
31okt Wargem Cross
11nov Deinze have marathon
15nov Deinze Cross
6dec Oudenaarde Cross
13dec Deinze jogging
19dec Gent indoor 1500m
26dec Gent indoor 800m
17jan Deinze jogging
6feb Ninove PK cross
14feb Lokeren Cross
28feb Lebeke Cross
14maart Oostende BK cross



30-10-2009, 22:08 geschreven door stormkraai  
Reacties (1)
24-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK halve marathon te Herve
Met een ongelooflijk dubbelgevoel zit ik mijn verslag te typen. Moet ik tevreden zijn of net zwaar teleurgesteld. Mijn ambitie was top 10 en oja ik haalde dat, meer zelf, het werd net niet.....
Niet zoveel volk zoals in St-Truiden vorig jaar. Het parkoer bestond in een grote ronde met een groot hoogteverschil. Geen meter plat, toen ik over de finish kwam had ik het gevoel van, jeetje, Eindhoven was zo zwaar niet. Wind en steile asvaltwegen, weidepaden, grintwegjes bij momenten meer cross dan een wegwedstrijd. Het was zeer leuk om lopen, helemaal bovenaan een heuvel kon je kijken tot voorbij Luik. Genieten zeker, jammerlijk geen tijd ervoor.
Meteen na het startschot vormt zich een man of 8, waarbij 2 veteranen, Guy Fays en Hans Reigel. We lopen een rondje in het centrum en begeven ons dan naar het eigenlijk parkoer. Ondertussen waren we maar met 6 meer waarvan 2 veteranen. Na 5 km moest ook ik het groepje voor laten gaan, het tempo was niet te hard, wel had ik moeite met het sterke reliëf. Stijgen dalen, vals plat, kleine looppas, in het dalen zweef kortom niks voor mij.Ik bleef de rest van de wedstrijd heel alleen tot ongeveer 8 km. Ik zag dat er nog iemand was uitgewaaid en even later liep ik erbij. Aan km 11 liet ik hem achter en vanaf dan liep ik in vijfde stelling. Wetende dat er 2 masters voor me liepen gaf me hoop op BK3 bij de senioren.
De laatste km waren een marteling, ik zag het groepje achter me langzaam naderen. In een laatste afdaling had ik toch een grote kloof geslagen maar voor we het centrum weer in liepen, was er nog een serieuze knik. Ik kon mijn voorsprong behouden en was blij met mijn 5de plek en derde senior. Helaas.....
Bij de uitreiking van het podium blijkt dat ik het reglement niet goed snap. Men spreek blijkbaar niet meer van senioren maar van AC (alle categorieën) De eerste master is dus BK AC en ik heb plaats 4 bij AC te pakken..... geen podium.
Nuja, toegeven, dat ik wat teleurgesteld was maar ik kan terugkijken op een mooie zomer....
Bij de dames won An Parmentier.

Uitslag top 10;

1 FAYS GUY 760 1:11:20 17.7 1 S

2 BRANDENBOURG MICHAEL 745 1:11:21 17.7 1 Eg

3 GEENS GUNTER 713 1:11:37 17.7 2 Eg

4 REIGEL HANS 772 1:13:43 17.2 3 Eg

5 DOBBELAERE STEVEN 526 1:14:24 17.0 4 Eg

6 AERENHOUTS DIRK 500 1:14:42 16.9 5 Eg

7 VAN ASBROECK LUC 593 1:15:00 16.9 2 S

8 DE VOCHT PETER 520 1:15:37 16.7 1 V1

9 DETHIER GAEL 77 1:15:56 16.7 6 Eg

10 NASSEN LUC 747 1:16:03 16.6 2 V1




24-10-2009, 20:55 geschreven door stormkraai  
Reacties (3)
18-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage Herentals
Sinds zaterdagochtend verbleef ik in Herentals. Marc belde een half uurtje te vroeg aan, en meteen grote paniek. Ik bleek gelukkig niet te laat te zijn gaf hij meteen toe.
Een groot uur later waren we dan in Herentals. Tas uitpakken en dan meteen het bos in. Een grote duurloop van ruim anderhalf uur met een serieuze versnellig aangevoerd door Bert.
In de namiddag stond er een zware zandheuvel training op het programma. Da's echt niet mijn ding... Ik bijtte toch door. Iets later versnellingen waarbij Eric het tempo aangaf met de fiets.... Ja hij spaarde ons niet echt.
Zondagochtend om rond 7u ging een kamergenoot zijn wekker af. Een vrijblijvende ochtendloopje waarvoor ik paste. De meeste waren wel moedig genoeg om de vrieskou te weerstaan. Na het ontbijt weer richting de zandheuvel om er eens goed tegenaan te gaan...
In de namiddag stond er dan nog een rustige duurloop op het programma die ik niet heb volledig heb afgewerkt. De binnenkand van mijn linkerenkel was het nu spuugzat en verplichte me om een goede 4 km naar het verblijf terug te wandelen.
Na een heerlijk avondmaal gingen we dan terug huiswaarts.
Het was een pittige stage en met het oog op het BK halve marathon volgende week een goede voorbereiding.


18-10-2009, 20:09 geschreven door stormkraai  
Reacties (1)
11-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weg naar 11oktober. Het oordeel in Eindhoven

Weg met al die theorieën, dit is het echte werk. 42,195m lopen, aan één stuk Wie niet graag loopt begin er snel aan, want voor je het weet, loop je er 2 per jaar….. Vandaag deed ik mijn allereerste, in Eindhoven….. ik heb geen moment aan opgeven gedacht maar wel ‘vervloekt’

Tijdens het ontbijt in ons hotel met anderen erover zitten praten…. 30 km daar begint het pas… Zwijg jongens, vanaf het ontbijt weet ik pas wat stress voor een start is… ik heb zelf geen nagels meer…

 

Droog weer, geen zon, wel wat wind.  Ik start in het volgende vak achter de genodigden.

De brave burgervader van Eindhoven schiet ons weg en ik zet aan. Meteen vind ik Nico Seroen, ook Michael Woerden (haas 2u30’), Tom Van Driessche, Cedric de Caluwe. Dit groepje vormde  zich en even komen ook het groepje na 3km van de eerste vrouw zich bij ons voegen. Niks van denkt Michael en hij zoekt het juist tempo van 2’30. De namen met ik volgen. De eerste 10 km zijn eigenlijk zo voorbij. Ik volg gezwind mee, met de glimlach zelf. Ik geniet van de vele orkestjes, om de 2 km een drankpost met eventueel wat, nou ja zeg maar, veel fruit (ik had zelf tijdens de marathon kunnen ontbijten) veel volk.

Ik loop goed en geniet tot ik plots op km 15 een groot spandoek zie; “ wij sponsoren de man met de hamer” Jeetje mina, zelf het publiek vond mijn gezicht amusant…. Wie bedenkt dat !!!

 

De eerste ronde zit er bijna op in een tijd rond de 1u14” We zijn in het stadscentrum en we worden vooruit geschreeuwd… Het tempo is hard blijkbaar want ik hang opeens aan de rekker…. Vreemd, ik pak even wat drinken, neem mijn voedingszakje en ik sluit weer aan. De twijfels sluipen, ik wind me even op en halfweg pik ik weer aan. 2u30 betekend een groot feest, 2u40 vond ik mijn tijd, zeker voor de eerste.

Op km 23 moet ik de groep laten gaan. Eigen tempo zoeken. Geen paniek, ik eet nog wat maar op km 25 is hij daar…. De man met de hamer. Een echte teleurstelling, want vanaf km 30, begint het eigenlijk maar….

Aan km 30 loop ik nog 16km per uur, vertelt mijn Garmin me,  nog eens 2 km later Is dat maar 15 meer…. Pffff oke het is nog maar 10 km maar ze zullen o-zo-lang duren.

Km 33 is het groepje met de eerste vrouw er. Ik hervind mezelf even en hang me achteraan. Ik kan dat zo net geen 2 km volhouden….. het tempo zakt meteen naar 14 km/u

Ik wordt door de mensen die voorzichtiger gestart zijn opgeraapt…  Ook Koen is daar bij… mja mijn hoofd wil wel maar die benen….

Aan km 40 worden we weer het centrum ingestuurd… Nog 2 km en sneller dan 12km/u lukt echt niet meer 2u29 staat er dan op mijn klok. Ik kan bijna huilen van myserie…

De laatste km moeten we zo nog een mini brugje over… ik heb echt waar even getwijfeld of ik niet beter via de beek ging ….. Nee Steven je moet erover….

Ik kom aan de beelden van de aankomst ik kijk op zo een 50m even omhoog en zie de tijd voorbij tikken;2u 39’53” en geloof het of niet, sprinten dacht ik en deed ik zowaar….

Ik kom over de streep, Je mag stoppen Stormkraai  bedenk ik bij mezelf en nee ik ga geen Marcske doen… Ik stop, maar o wee, een draaimolen… Meteen 3 man van het rode kruis om me op te vangen…; ze zeggen wat tegen elkaar maar nee hoor, ik ben lekker koppig; Het gaat zeg ik…. Met veel argwaan laten ze me los al ondersteund iemand me nog een 50 tal meter verder…

Over de streep bedenk ik…. De tijd op mijn Garmin verteld me 2u40’01” maar das bruto. Mijn netto tijd is 2u39’59” het sprintje heeft geholpen

Ik keer naar het hotel in de gietende regen, daar geniet ik van een heerlijke douche om best tevreden huiswaarts te gaan

Ik heb hem uitgelopen

Ik heb mijn verwachting 2u40’ Maar sorry clubgenootjes, geen feestje….

Voor de mensen die gek zijn op cijfertjes;

Naam Steven Dobbelaere
Woonplaats / Vereniging AC Deinze
Afstand Hele marathon
Categorie Msen
Totaal plaats 55 / 1390
Categorie plaats 43 / 223
Snelheid 15,825 km/uur
Bruto tijd 2:40:02
Netto tijd 2:39:59
Netto tussentijden
5 kilometer 17:43
10 kilometer 35:19
15 kilometer 52:54
Halve marathon 1:14:24
25 kilometer 1:28:19
30 kilometer 1:47:50
35 kilometer 2:07:04
40 kilometer 2:30:29



11-10-2009, 22:26 geschreven door stormkraai  
Reacties (6)
08-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weg naar 11 oktober X
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De laatste training is achter de rug, niks meer aan te doen, geen weg meer terug, wat gebeuren mag, gebeure…. Op de achtergrond speelt ‘Whisphering wind’ op dwarsfluit door Michael Flatley. Als inspiratie op het laatste stukje ‘De weg naar…’

 

Het is eigenlijk allemaal de schuld van Marc Bultinck. Had hij het vorig jaar niet in zijn kop gekregen om per se Belgisch kampioen halve marathon  te willen lopen in St- Truiden (en daar nog in slaagde ook), dan was ik nooit aan dit avontuur begonnen. Ik had Marc beloofd om met hem mee te lopen. Mijn trainer, Eric, vond het verstandig om de week ervoor de halve van Evergem te lopen, om een idee te hebben wat het is om 21km te lopen. Mijn duurlopen waren nooit meer dan 9 km op dat moment.  Het liep allemaal een beetje anders af maar dat verhaal staat ergens in mijn archief (sept 08) en hoewel het zeer leuk is, heb ik toch geen zin om oude koeien uit de gracht te halen. Het komt erop neer dat het bevallen was en ik het idee opvatte om me eens aan een volledige marathon te wagen.

 

Mensen die ervaring hebben met marathons weten meteen dat 9km lopen als duurtraining niet voldoende is. De winterstage was een kleine ramp, duurlopen werd voor mij een werkwoord, jeetje mina. Ik hoor mezelf nog zeggen; “Zo kan ik nog uren lopen!!” Nog geen half uurtje later …. De trainingsmakkers zullen graag aanvullen.  Mijn afgelopen winterseizoen  was dus geen succes en ik werd op training vaak smalend aangesproken met de woorden “voor uwe marathon zult ge toch meer moeten doen” Dat leek toen nog zo lang geleden. Iedereen tipte me Eindhoven aan. Een mooi parkoers, heel gezellig, veel volk en ideaal voor een debuut. Ik volgde de raad op en koos Eindhoven uit. Al had ik liever Deinze-Wevelgem gelopen.

 

Na de winter komt de lente, ik liep een mooie interclubwedstrijd, liep een nieuw PR op de 3000m, en we werden mooi 2de in de aflossingsmarathon van Antwerpen. Ook mijn eerste halve marathon in Harderwijk van 09 was een succesje. De duurlopen werden opgedreven. Echter op zijn ‘Stormkraai’ ipv 3 kwartier liep ik nu een uurtje of zo,ofte 13km per duurtraining. Het tempo hou ik voor mezelf.

 

Maar ook de lente, met veel verdriet, gaat voorbij. Gentse feesten betekenen 10 dagen Boombal. Trainen?? Ach… Ik schreef me in via de site van de marathon, geen weg meer terug en toen Eric eind juli me het trainingsschema mailde, printte ik meteen mijn schema uit en kleefde het in mijn agenda. Toen ik het daarna eens bekeek waren mijn oogjes (mogen jullie zelf invullen) Maar wat ik wel bedacht was zoiets van;”Ik heb nieuwe schoenen nodig” Ik kocht me ook een Garmin, wat ik me nu wel beklaag, twee mensen houden me nu echt in de gaten zonder mijn training gezien te hebben.

Het schema startte op maandag 3 augustus.

 

No pain no gain, schreef Marc ooit eens.  De eerste week was meteen goed voor 126 km. het gevoel was goed maar de trainingen werden te hard afgewerkt. Iedereen toomde me wat in. In week 2 was al duidelijk waarom. Iets minder kilometers maar al veel harder. Zo zat er oa een 25km in 3’30/km. De derde week was een nachtmerrie, ik leek wat vermoeid en had vaak moeite om de training af te werken. Gelukkig bleef ik rustig. Eric corrigeerde wat en de resultaten volgden erg snel. Bert was zo vriendelijk om mijn clubrecord op de 5000m af te snoepen. Hij mocht er drie weken van genieten. Ik liep 5000m in 15’27” en het zelfvertrouwen groeide alleen maar vanaf dat moment. De trainingen gingen goed. Evergem was goed, te goed. Ik was weer vermoeid de dagen erna en ook mijn kuiten protesteerden. De week erna moest ik 30km in 3’30” afleggen. Een slechte dag maar wel veel geleerd. Het hoofd was goed en mijn zelfvertrouwen ook. Jammer dat mijn benen die dag echt niet wilden. Mijn kuiten waren stenen en ik leerde wat Marc met die pain bedoelde. Na de Corrida liet ik me even masseren bij Christophe Nuytten. De hardheid was na een dagje rust weg, mijn eerste na 2 maanden. Er werd nog een week stevig doorgetraind. En als laatste hindernis nam ik Mechelen. Daarna was het voornamelijk afbouwen. Tot afgelopen zaterdag een virus op bezoek kwam. Een verkoudheid. Zondag was ik er ziek van, maar na raad van Katrijn, je moet er maar opkomen, een ajuin in stukjes naast je bed, werd ik snel beter.

 

Ik heb veel geleerd de afgelopen 2 maanden. Vooral over mezelf. Talent is een gave, iets om te koesteren, maar je mag er nog zoveel hebben, als je niet werkt dan ga je er toch onderdoor. Ook het begrip ’tanden bijten’  snap ik nu veel beter. Leren drinken en eten tijdens training.. Ik hoop dat ik het zondag kan. Het enige wat echt een minpunt zal blijven is mijn loopstijl..

Enkel zaterdag nog even uitlopen of inlopen om dan zondag om 11u te starten in het stadscentrum van Eindhoven. Ik ben benieuwd.

 

Verwachtingen scheppen teleurstellingen maar ik kan het niet laten. Ik wil hem zo wie zo uitlopen ook al is het op een brancard. Een tijd, ach 2u40 zou echt al mooi zijn. Als het sneller is dan 2u31’ dan geef ik een feestje in de kantine van AC Deinze….

 

 



08-10-2009, 23:52 geschreven door stormkraai  
Reacties (3)
04-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weg naar 11oktober IX
Ik liep al een paar dagen te sukkelen.... maar sinds gisterenavond is het helemaal om zeep. Snotterende neus, niezen, hoesten, kleine oogjes en moe.... Een virus met de naam verkoudheid heeft mij als doelwit uitgekozen.
Vandaag stond er rust op het programman, dat zal wel lukken, van pc naar bed tot ontbijttafel beweeg ik..... Hopende is het snel over, één voordeel heeft het wel en het heet, warme chocolade.....

04-10-2009, 12:18 geschreven door stormkraai  
Reacties (2)
01-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weg naar 11oktober VIII
De trainingen zijn gedaan, nog tien dagen, vanaf nu enkel nog rusten en onderhouden, "het lichaam honger maken" zoals Marc dat gisteren zo mooi zei.... je bereid nog wat details voor en je ziet wel maar owee....
Sinds vanavond begin ik erg moe te lopen, mijn temperatuur is 37,3°C tegen anders 35,9°C en ik heb enorme keelpijn.... medicatie of geen medicatie nemen, waar rook is is vuur... nuja niks aan te doen het zij zo, maar ik kruip zometeen wel in mijn bedje.... hopende dat het morgen beter is

01-10-2009, 21:08 geschreven door stormkraai  
Reacties (1)
Foto
Over mijzelf
Ik ben Dobbelaere Steven
Ik ben een man en woon in Drongen (België/Vlaanderen) en mijn beroep is Uitbater Dobbelbij.
Ik ben geboren op 19/10/1982 en ben nu dus 41 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: atletiek en bijenhouder.
Trainer; Kurt Stevens
Foto
E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Archief per maand
  • 03-2021
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 08-2019
  • 01-2019
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 02-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 07-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 08-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs