Foto
Ik ben Lena Adams.
Ik ben geboren op 9 maart 2006.
Tot juli 2010 had ik een onbezorgd leven.
Sinds augustus vul ik mijn dagen met ziekenhuizen, chemotherapie, kinesitherapie en isolatiemaatregelen.
Samen met mijn mama hou ik deze blog bij.
Ik geniet echt van alle berichtjes die ik hier krijg.
Foto
Op 25 augustus organiseer ik samen met papa en mama een benefietdag.
Klik door op het logo voor meer informatie hierover.
Foto
Interessante websites
  • Kinderkankerfonds
  • Villa Pardoes
  • Kiekafobee
  • Vlaamse liga tegen kanker
  • Stichting tegen kanker
  • Bloed geven doet leven
  • Stamceldonor
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Lena

    Op 6 augustus 2010 werd bij Lena een non-Hodgkin T-cel lymfoom (=lymfeklierkanker) ontdekt. We rollen binnen in een nieuwe wereld, die van een kind met kanker. Tot maart 2011 kreeg Lena een heel intensieve behandeling met chemotherapie. Vanaf april 2011 tot 1 november 2012 kreeg ze een onderhoudsbehandeling (dagelijks chemopillen + 6 kuren met een hoge dosis methotrexaat). Sinds 2 november 2012 is ze chemovrij en herwint ze langzaamaan haar gewone kinderleven.
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 jaar
    Lena is jarig, 7 jaar!
    Amai, mijn kleine meisje wordt zo groot.

    De voorbije 2 verjaardagen vierden we met chemobeperkingen.
    Vandaag mochten alle remmen los.
    Lena wilde al heel lang oorringen.
    Maar door de chemo en de verminderde weerstand mocht dit heel lang niet.
    Bij het laatste consult bij de oncoloog kreeg ze groen licht.
    Heel trots en doelbewust koos ze vandaag oorringen.
    De juwelier wilde voorzichtig proberen uitleggen dat de prik eventjes pijn zou doen.
    Maar Lena counterde hem met de glimlach.
    'Meneer, ik heb al meer dan 100 prikken gekregen sinds ik ziek ben. Ik ben daar niet bang van en ik huil daar ook niet voor.'
    Met een big smile onderging ze de prik.
    En op wolkjes kwam ze terug buiten!



    Vanmiddag vierde ze haar verjaardag in de scouts
    en vanavond wilden we de dag rustig afsluiten met een pyama-cinema voor haar vriendjes en vriendinnetjes.
    Helaas was de cinema niet aan de dames besteed.
    Ze trokken naar Lena's kamer en hadden dolle pret.
    Rustig was het feestje niet echt te noemen...





    Gelukkig waren de mannen wel geboeid door de film.



    De frietjes smaakten, vermoed ik.

    En ze staken ook hun tong uit, tegen kanker natuurlijk!







    Rest ons morgenvroeg nog de opkuis.
    Om er dan na de middag terug tegenaan te gaan, voor een feestje met de familie.

    09-03-2013 om 23:30 geschreven door Eva  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt gofor5 @leernest
    Afgelopen woensdag ging ik langs in het vijfde leerjaar van een school in de buurt.
    Ik mocht er vertellen over Lena en over de kanjerketting.
    Het was heel fijn om te doen en de kinderen hadden vele vragen.
    Kinderen zijn zalig impulsief en oprecht als ze denken en vragen.
    (Volwassenen zouden beter ook (soms) zo ontwapenend zijn.)

    De vijfdeklassers werkten de voorbije maanden hard aan een mini-bedrijf.
    Ze maakten en verkochten chocolade en chocomelk.
    De winst van hun klasproject wilden ze schenken aan een goed doel.
    Ze kozen de Kanjerkralen uit.
    Ik mocht een prachtige cheque in ontvangst nemen.

    Bedankt gofor5! Bedankt juf Ann! Bedankt Leernest!


    09-03-2013 om 23:09 geschreven door Eva  


    04-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje
    Kasper mocht naar een feestje
    van zijn dikke vriend die 5 jaar werd.
    Ik zou een zomerbroek maken als geschenkje.
    Maar mijn zoon vond dat 5-jarige jongens niet blij zijn met nieuwe kleren.
    Kasper was vastbesloten wat het dan wel moest zijn:
    een rugzak en een pennenzak, met nieuwe stiften.
    Die pennenzak, liefst in 2-voud, ook eentje voor Kasper zelf.
    En zo geschiedde!
    Kasper koos bovendien zelf het stofje uit de voorraad.
    Voor 1 keer poseerde hij zelfs met plezier.




    04-03-2013 om 19:37 geschreven door Eva  


    24-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op de sukkel
    Lena is op de sukkel.
    Het ene virusje na het andere sluipt haar lijfje binnen.
    Ze krijgt nauwelijks tijd om te recupereren.
    Het laatste beestje sloop vrijdag binnen.
    Ze stond op met buikpijn en op school begon ze te braken.
    Ik hoorde mijn telefoon niet, maar gelukkig waren opa en oma paraat.
    Ze haalden een vodje van school.

    Gisteren ging het beter.
    Maar vannacht doolde ze van het toilet naar haar bed, over en weer en nog een keer.
    Vanmorgen werden we gewekt door een brakende Lena.
    Niet beter dus...
    Laat ons hopen dat het nu wel een rustige nacht wordt.
    En dat het virusbeestje snel de weg vindt naar een andere plek.

    24-02-2013 om 23:39 geschreven door Eva  


    18-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemenjurk
    Ze koos zelf haar stofjes.
    Even kleurig als altijd.

    Ik volgde voor het eerst een naaiworkshop,
    na al dat prutsen met de naaimachine, helemaal alleen.
    Ik ging een zondagmiddag naaien bij Griet van deze mooie blog.
    Ik leerde ontzettend veel.
    En ben best wel blij met het resultaat,
    al zit het nog vol onvolmaaktheden.
    Het volgende jurkje wordt vast nog beter.
    Nu ik er 1 keer mee gewerkt heb, droom ik wel van een overlockmachine...

    Geniet maar mee van Lena's glimlach; mijn meid is klaar voor de lente!
    Als de zon nog eens komt piepen, maak ik betere foto's,
    want deze werden bij schemerdonker getrokken, in een haastje, tussen het huiswerk en de zwemles door.













    18-02-2013 om 00:00 geschreven door Eva  


    17-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog kussens
    Ons eigen interieur verdient ook een nieuw kussen; of een nieuwe kussensloop ten minste.
    Want de vorige versie paste helemaal niet bij de mooie schilderijen die Xavier onder de kerstboom kreeg.
    Ik maakte 3 oranje exemplaren.
    Zo vliegen de vogeltjes uit de tuin nu ook in de zetel rond.



    17-02-2013 om 00:00 geschreven door Eva  


    15-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lang geleden
    Het is heel lang geleden dat ik hier aanvulde.
    Sinds de blogstart liet ik de lezers nooit zo lang wachten op een vers berichtje.
    En ik word er steeds meer op aangesproken.
    Zomaar op straat, vragen mensen wanneer ik nog eens schrijf, want elke dag komen ze vruchteloos piepen.
    Wekelijks telt de blog nog ruim 1600 unieke hits, ontzettend veel...

    Wel, ik heb hard getwijfeld om door te gaan met bloggen.
    Niet iedereen leest namelijk met even goede bedoelingen mee.
    Een gezonde dosis nieuwsgierigheid ligt in de aard van elke mens.
    Maar het is niet vanzelfsprekend om ons gezinsleven hier steeds bloot te geven.

    Tijdens het ziekteproces van Lena was de blog vaak een hulp en een steun, dus toen was er motivatie om te schrijven.
    Vandaag staat Lena haar ziek zijn niet meer centraal in ons leven.
    Het heeft ons veranderd bij alles wat we doen, dat wel, maar we vinden ondertussen een andere balans, gelukkig maar.
    Tijdens de behandeling van Lena hebben we (noodgedwongen) veel verwaarloosd, niet in het minst de vriendschappen rondom ons.
    We leefden van opname tot opname, van dag tot dag en er was weinig ruimte en energie voor andere dingen.
    Te meer omdat het bouwen van ons huis dwars doorheen de behandeling liep.
    Het is niet altijd eenvoudig om terug aansluiting te vinden bij wat voorheen heel gewoon was... en dat doet soms pijn.


    Ondertussen geniet ik van een heerlijk rustige vakantie met de kinderen:
    geen grote plannen, geen uitstappen, geen reis, gewoon thuis.
    Maar ons huis op zich is wel genieten:
    bij de minste zonnestralen warmt het hier heerlijk op,
    het leeshoekje kreeg nieuwe stoelen zodat ik 's ochtends met zicht op de tuin de krant kan lezen
    en de kinderen zijn niet weg te slaan uit hun speelkamer.
    Vandaag speelden ze dat ze in Villa Pardoes logeerden, in het barbiehuisje.
    Zo zijn ze toch even weg, in een verre fantasiewereld.
    Ze maken steeds minder ruzie samen en kunnen urenlang honderduit tegen elkaar vertellen.
    Ze spelen ook dolgraag schooltje, waarbij Lena aan Kaspertje letters aanleert en ...hij is gretig!

    Alleen 's avonds blijft de onrust Kasper bekruipen.
    Hij lijkt ook niet moe, na een middag spelen op zus haar rustige tempo.
    Gisterenavond zat hij tot bijna middernacht op mijn schoot in de zetel.
    Een tv-beeld van de spoedopname bracht hem aan het babbelen.
    Samen keken we naar de foto's van Lena haar ziekteperiode.
    Hij wil alles weten: over die buis in haar mond en die buis in haar neus.
    Over hoe die ziekenhuismachines werken.
    Hij blijft jaloers op de privileges die zus volgens hem zo lang kreeg.
    De periode dat hij alleen naar school moest en zus thuis bij mama mocht blijven is hij nog niet vergeten.

    In januari bleven we hier gespaard van alle virussen.
    Op school floreerde de griep, maar in hier in huis bleef iedereen gezond.
    Tot 2 dagen voor de vakantie.
    Toen was de veer gebroken bij Lena....
    Lena is er, afgezien van wat snottebellen, al lang terug bovenop, maar het vervelende virus heeft mij in zijn greep sinds afgelopen zondag.
    Perfecte timing: na 3 maanden hard werken heb ik eens een week verlof en dan is daar keelpijn en hoest en snot.
    Het werd dus noodgedwongen een heel rustige start van mijn vakantie.
    Het was ook geen weer om bomen te snoeien en auto's te wassen, laat ik het daar maar op houden.
    Sinds vandaag heeft ook papa een kop vol snot...




    15-02-2013 om 23:28 geschreven door Eva  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kussen met kusjes
    Vorige week was mijn kleine zusje jarig.
    De kleinste, maar niet de jongste, je weet wel.
    De andere gezusters dachten lang na wat ze konden schenken.
    Kusjes en een kaartje, dat sowieso.
    En een kussen! Voor heerlijke luie zetelavonden,
    met een tas thee en een portie chocolade;
    fondant, uiteraard.
    En niet te vergeten een zalig zacht deken.
    Want niet iedereen hoeft aan een even hoog tempo te leven.
    Proficiat zusje! Geniet ervan.






    Bij het inpakken van het kado, gaf de poetsvrouw te kennen dat ze het kussen heel mooi vond.
    Ik maakte dus nog een tweede exemplaar, gelijkaardig, maar toch anders.
    En gaf dat gisteren ter ere van het Vietnamees nieuwjaar.
    Want wie poetst terwijl ik tijd heb om te naaien, heeft dat verdiend!





    Het werd trouwens eerst vakkundig uitgetest en goedgekeurd.



    15-02-2013 om 23:28 geschreven door Eva  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'babietjes'
    Overal rondom worden baby'tjes verwacht en geboren. (zelfs met 2 tegelijk!)
    Vorig jaar kwam ik niet altijd tot babybezoekjes en zeker niet altijd tot (handgemaakte) baby-geschenkjes.
    Sorry aan iedereen die in de drukte en de verhuis vergeten geraakte.
    Als je eens aan mijn oren trekt, dan haal ik de schade alsnog in!
    (de geboortekaartjes van voor de verhuis zijn verdwaald...)


    Sinds eind vorig jaar lag er een apenkaart te wachten naast de naaimachine.
    Lang geleden kocht ik een apenstof, met de bedoeling om er een hemd voor Kasper van te maken.
    Ik vond het schitterend een stofje voor hem.
    Maar mijn naaiskills reiken nog steeds niet tot een hemd; of ik durf me er op z'n minst nog niet aan wagen.
    Bovendien weigert Kasper halsstarrig om een hemd te dragen... wat niet bevorderlijk is voor de motivatie.
    Het apenstofje werd gisteren verknipt tot iets veel mooier:
    een babyjasje, naar het model van 'Zo geknipt'.
    Er zitten nog wat onvolmaaktheden in, maar ik ben toch blij met het resultaat.
    Ik weet zeker dat er nog zo'n jasjes zullen volgen.
    (helaas niet voor elke baby die er aankomt, want zoveel tijd heb ik vanaf volgende week ook weer niet)
    Uit de rest van de apenstof krijg ik minstens nog een pennenzak voor Kasper.
    Zo heeft mijn kleine aap ook wat moois.



    Als de ontvanger zou meelezen: het is onderweg en het is met heel veel plezier gemaakt!







    Ik maakte vandaag ook een pakje met wat minder werk,
    anders kan ik die achterstand hier nooit wegwerken.
    Een filmkaartje, je raadt het al!
    Dat verdient een t-shirt voor de grote broer.





    Ik werkte vandaag ook de berg verstelwerk weg.
    Die was aangegroeid tot meer dan 40 cm.
    Papa heeft plots 3 broeken extra in de kast en Lena 2 truien.
    Ik heb gezworen om de hoop nooit meer zo groot te laten worden!
    Ik denk dat de naaimachine vandaag wel 20 verschillende kleuren garen zag.
    Bovendien haalde ik de 5 broeken die ik laatst voor mezelf aankocht uit de kast en deed eindelijk de moeite om de pijpen in te korten.
    Bij sommige vroeg ik me luidop af of het nog de moeite was, na 50 keer wassen.
    Maar goed, vanaf heden geen omgeplooide randen meer, hoera!
    Weet je dat ik ook een lege wasmand heb én zelfs een lege strijkmand;
    een unicum hier in huis!!

    15-02-2013 om 23:28 geschreven door Eva  


    16-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterpret
    Stralende zon
    en even stralende gezichten.
    Genieten!
    Van de joelende kinderen.
    Van de grote tuin.
    Van de doodlopende straat.
    De zon warmt ons passieve huis én onze harten.
    Het is zo eenvoudig om gelukkig te zijn.







    16-01-2013 om 17:31 geschreven door Eva  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trui
    Oma Kris breide een trui, voor Kasper.
    Een prachtige, warme trui van lamswol.
    In zijn lievelingskleur bovendien.
    Bedankt oma!! Hij is zo mooi geworden én perfect op maat bovendien.

    Helaas wilde mijn zoon niet echt poseren voor de foto.
    Hij moppert en kopt alweer enkele dagen.
    In het weekend wilde hij trouwens weeral niet inslapen.
    Vrijdagavond tot wanhoop van de babysit, maar zaterdag en zondagavond deed hij net hetzelfde bij ons.
    Soms vraag ik me af wanneer hij ooit eens moe wordt.

    Ik word zijn gedrag stilaan wel moe.
    Hij kan maar niet verwoorden waar hij mee worstelt.
    Ik denk dat er heel wat restjes van dat ziekteverhaal van Lena in zijn hoofd rondspoken...










    16-01-2013 om 00:00 geschreven door Eva  


    06-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.compostdag!
    Gisteren werkten we naarstig in de tuin.
    Alle 4 reden we met kruiwagens, af en aan.
    We losten een grote aanhangwagen vol compost.

    De moestuin krijgt stilaan vorm, op papier.
    Al 2 avonden ben ik druk aan het schetsen en vooral veel aan het lezen.
    Ik waag me op onbekend terrein met het telen van groenten...
    Gelukkig is er de grote bijbel van VELT die me poogt iets bij te leren.
    De goesting is er en we zien wel wat het wordt.

    Ook de zandbak, die we onder Lena's boomhut willen inrichten, kreeg een eerste aanzet.
    En daar gaan 2 kinderhartje nu al sneller van slaan.





    06-01-2013 om 21:11 geschreven door Eva  


    02-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het nieuwe jaar
    Het nieuwe jaar is begonnen, het vorige jaar afgesloten.

    Het voorbije jaar was heel bijzonder voor ons.
    Vooral de maand augustus was druk, maar bracht veel voldoening.
    We verhuisden naar onze nieuwe plek, kregen wensfeeën over de vloer en gaven 25 augustus een extra betekenis.

    2508 was een topdag uit het afgelopen jaar.
    Jullie allemaal hielpen ons aan ruim 42000 euro.
    Immens veel geld, veel meer dan we ooit hadden verwacht.
    Onze droom, de Kanjerketting realiseren in het Uz Gent werd waarheid op 1 oktober.
    Deze week ronden we de allerlaatste acties af.
    We moeten nog de winnaars van de ballonwedstrijd bekend maken trouwens!
    We beslisten om ook een klein budget te reserveren voor de kinderafdeling van het ziekenhuis in Deinze.
    Ook daar werd/wordt Lena steeds warm onthaald en ook daar kunnen zieke kinderen een extra'tje gebruiken.

    Een andere mijlpaal uit 2012 was de allerlaatste chemopil.
    Sinds 2 november is Lena chemovrij en dat willen we graag zo houden...

    Het voorbije jaar bracht veel hoogtepunten, maar kostte ook heel veel energie.
    De drukke eindfase van de bouwwerken,
    de combinatie van de zorg voor een ziek kind en werken,
    de aanloop naar de benefietdag,
    de scouts,
    de ouderraad,
    de verkiezingen,
    het was veel, tegelijk.
    Pas bij het afsluiten van het chemotraject dringt echt door hoeveel energie die hele ziekte gekost heeft.
    Emotionele energie, organisatorische energie en financiële energie.
    Het is niet evident om de draad van het gewone leven zomaar terug op te nemen...
    Niks zal nog zijn als voorheen, onze blik is veranderd.
    Maar die van de buitenwereld helaas niet altijd.

    Laat ons hopen dat 2013 het jaar wordt van de rust en de tijd.
    Rust om onszelf terug te vinden,
    en tijd om vanop afstand terug te blikken.

    En bovenal tijd om te dromen, van de toekomst.
    Daar klinken we op!

    02-01-2013 om 21:47 geschreven door Eva  


    01-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 januari
    Wat doet een mens op 1 januari?
    De laatste kerstgeschenkjes afwerken!

    Onder de kerstboom lag een proefmodel van een jurk.
    Niet helemaal de juiste lengte en breedte, maar wel een goed begin.
    Vandaag werd het eigenlijke geschenk gemaakt.
    Met een pasmodel dat in Spanje woont, kan je ook moeilijk lang op voorhand beginnen naaien.



    Uit de restjes van de stof, maakte ik nog een rokje voor mijn meisje.



    01-01-2013 om 00:00 geschreven door Eva  


    27-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een logé
    Lena had een logé.
    Ze keek daar al heel lang naar uit.

    Er werd gegiecheld en gegibberd.
    En veel te weinig geslapen.
    Om 5h45 vanmorgen vond ik 2 meisjes in de speelkamer.
    Ze deden nog een poging om zich te verstoppen...
    Terug in bed kreeg ik ze niet meer.

    Kasper was minder enthousiast.
    Te veel meisjespraat en te weinig inspraak voor hem.





    De dames hadden deze voormiddag een stoer plan:
    ze wilden zelf een stofje kiezen en een rokje maken.
    Ze stikten zelf flink de zijnaden, maar dan was de goesting over.
    Mama mocht vanmiddag dus 2 rokjes afwerken.
    Met plezier trouwens.
    Het resultaat mag er wel zijn.
    Ik bus binnenkort een afgewerkt exemplaar, beloofd.





    Vanavond vertrok mijn grote meid naar een kerstfeestje, met haar scoutsvriendjes.
    Ze kleedde zich op, stiftte haar lippen en vertrok met een tasje rond de nek.
    Ze kwam doodmoe thuis...
    Vanavond geen strijd om naar bed te gaan!



    Ondertussen vierde hij een persoonlijk privé-kerstfeestje, thuis met mama.

    27-12-2012 om 22:14 geschreven door Eva  


    26-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstdagen
    De kerstdagen zijn rustig voorbijgeschoven hier.
    Er was een avond met veel geschenken en lekker eten.
    Er was veel gezelligheid.
    En er was volk dat van ver kwam voor het feest.















    Op kerstdag kwam de kapper aan huis, voor beide kindjes.
    Zo heeft Kasper terug een korte coupe en dan stralen zijn kapoenenogen nog harder.

    26-12-2012 om 14:46 geschreven door Eva  


    16-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ambacht
    Zo'n dag waarop niks gepland was, zo'n zondag was het.
    Maar die zondag geraakte toch vol, met leuke dingen!
    Vanmorgen gingen we zwemmen.
    Nu Lena eindelijk terug in een openbaar zwembad mag, heeft ze schade in te halen.

    Vanmiddag genoten we van een uitstap in eigen Stad.
    We gingen naar de opendeur bij de pottenbakkerij in Meigem.
    De kinderen mochten zelf een potje draaien.
    En ze genoten met volle teugen van het kijken naar het beschilderen en afwerken van het keramiek.
    We aten er ook overheerlijke warme taart met ijs.
    Je moet niet ver gaan, om echt leuke plekjes te vinden.
    't Hoveke in Meigem is een aanrader voor zo'n lege zondag!







    16-12-2012 om 22:58 geschreven door Eva  


    13-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een doordeweekse donderdag
    Ze speelden in hun Legoland, zoals elke dag tegenwoordig.
    En weet je, die Legoblokken leveren (tot nu toe) nooit ruzie op,
    maar mooie, fantasierijke verhalen!





    Ze lagen languit in bad, met hun haar in het schuim,
    gibberend en genietend.



    En ik werkte ondertussen een tas af.
    Eindelijk kwam ik nog eens aan naaien toe.
    Ik had dat eerlijk gezegd zo lang niet moeten laten,
    want ik heb er echt van genoten, van het creëren.
    Ik overwon ook de paspel-drempel.
    Oef!









    13-12-2012 om 23:01 geschreven door Eva  


    09-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alweer weg
    Op 2508 kregen we vele cheques, met centjes voor het goede doel.
    Al die centjes samen deden de teller ondertussen aantikken tot bijna 42000 euro!
    Heel veel meer dan wat wij ooit gehoopt hadden.

    Op 2508 kregen we ook een mooie geschenkbon,
    van Isabelle en de Globetrotter, voor een weekendje weg met ons gezin.
    De afgelopen dagen genoten we van rust en vakantiepret in Molenheide.
    We werden verwelkomd met een prachtige bos bloemen en een fles wijn.
    We genoten van een heerlijk ontbijtpakket en van een partij minigolf in een prachtig mijndecor.
    Bovendien konden we Lena's pépé en zijn gezin meenemen naar het vakantiehuis.
    Zo konden we samen bijpraten en samen batterijen opladen.
    En dat was hard nodig.
    Dit weekendje weg kwam als een welkom geschenk!
    Lena's gezondheid kwakkelt de laatste weken en dat kost energie.
    Ook het sneltreintempo waarin we de laatste maanden leefden, zorgt stilaan voor schade.
    Tijd om gas terug te nemen en dat deden we:
    we sliepen uit en deden zelfs een middagdutje én genoten van kleine, simpele dingen.

    Lena ging voor het eerst in ruim 2,5 jaar zwemmen.
    Met een klein hartje waagde ze zich in het water, maar al snel was de angst voorbij en kwam de vreugde.
    Nu pas beseffen we echt wat ze allemaal heeft moeten missen.

    Bedankt Isabelle en de Globetrotter voor deze prachtig dagen!
    We zullen ze nooit vergeten.



























    09-12-2012 om 22:44 geschreven door Eva  


    02-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust
    We zijn terug thuis, al even ondertussen.
    Lena klaarde met de intraveneuze antibiotica verrassend snel op.
    Ze heeft wel nog nood aan rust.
    De voorbije nacht sliep ze 14 uur onafgebroken.
    En slapen lukt veel beter in je eigen bed, dan in dat ziekenhuisbed.

    Ze werd vanmorgen enthousiast gewekt door Kasper.
    Hij ontdekte als eerste dat er nachtelijk bezoek was.
    Met glinsterende ogen werd er gebouwd aan de keukentafel.







    Vanmiddag gingen we een uurtje naar buiten.
    Kasper kan ondertussen flink fietsen, maar remmen is nog steeds niet zijn beste vaardigheid.
    Als hij zelfstandig het verkeer in wil, moet dat beter; dus gingen we oefenen.
    En we ruimden wat kinderspeelgoed op in het vooruitzicht van de echte winter.

    We hebben al heel wat bomen in onze tuin, maar vandaag hebben we een heel speciale boom geplant:
    de vogelboom!
    Met restjes bouwafval en enkele nagels kwamen we al snel tot resultaat.
    Laat ons hopen dat de vogeltjes snel de weg vinden.

    En Lena was na dit uurtje buiten weer aan een portie rust toe...
    Kleine inspanningen wegen zwaar.



    In de vooravond kwam deze blonde wolk nog op bezoek.
    Zo werd een aanvankelijk blanco zondag toch aardig gevuld.



    Morgen blijft Lena nog een dagje thuis.
    Ze is dan wel koortsvrij, maar ze snottert en hoest nog steeds flink.
    En de antibiotica zijn nog hoog gedoseerd.
    Schoolgaan is erg vermoeiend en we willen graag dat ze helemaal geneest voor ze het volgende ziektebeestje tegenkomt.

    02-12-2012 om 22:03 geschreven door Eva  




    Foto

    Voor iedereen die hier kracht uit kan putten ...
    Voor alle bezorgde familie en vrienden ...
    Voor iedereen die blij is Lena te kennen ...
    Voor Lena ...
    xxx


    Foto

    Archief per maand
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto



    Foto



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs