WIELRENNEN
VERSLAGEN
Inhoud blog
  • Mei 2014
  • foto te Kessel.
  • augustus en september 2013
  • weekend met 3 koersen :7e 22e en 32e
  • Paasmaandag 1 april te Oostakker
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • WAOD wielerbond
  • Hoboken zaalvoetbalploeg 3e nationale
  • wielersite Bolangier
  • Karel Andries
  • Foto's WAOD van Monique
  • Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Rondvraag / Poll
    Zijn de verslagen leuk om te lezen
    JA, je beleeft de wedstrijd mee
    JA, je krijgt zelf zin om te gaan koersen
    NEEN, de verslagen zijn te lang
    NEEN, de wedstrijden worden niet goed beschreven
    Bekijk resultaat

    27-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beveren za 26 maart 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Grote omloop van 8,2 km te Beveren met lichte wind in de flank en dus kans om op het kantje terecht te komen. De aankomststrook is kaarsrecht en zeer breed. Dat zint me wel. In de opwarming even schrikken als ik ineens een enorme klapband om mijn horen krijg. Wat was me dat verschieten. Gelukkig kan ik via een vriendelijke kamionchauffeur via zijn open laadbak nog op tijd naar de aankomst gebracht worden en al snel een ander wiel uit de wagen gaan halen. Coppers doet zijn debuut. Op Andries en andere Benidorm-mannen is het nog even wachten. Opvallende afwezige is de leider van het criterium Jef De Naeghel. Ook Patrick De Backer en Jef De Neef zijn er opmerkelijk niet bij. Ik voel een goede uitslag wel in mijn mogelijkheden.

    In de eerste ronde al direct een aanval van Wim VDHeuvel. In de tweede ronde wordt hij terug bijgehaald. We krijgen opnieuw een aanval van WVDHeuvel dit keer gaat Poelmans mee. Ze rijden voor ons uit en het peleton houdt ze in 't oog. De E-renners komen ons al direct voorbij snellen. De 2 koplopers maken de fout om aan te pikken bij een 4-tal E-renners. Later zou beslist worden dat ze gediskwalificeerd worden, maar op dat moment weten wij dat nog niet.

    In de derde ronde begint Helmuth Tas op te schuiven. Da's teken dat er wat gaat gebeuren. Robin Van Kerschaever rijdt uiterst sterk en gaat in de aanval. Lievens gaat erachter en Tas springt mee. Dit wordt opletten. De drie rijden ongeveer 100m weg. Ik zie Paul Hunninck meespringen maar ik zit niet direct in goede positie. Even later springen Patrick Van Hulle en Belgische kampioen (F2) Noel Rogge. Nu zit ik wel goed aan het wiel en ik ga er in volle vaart achter. Ook Hautteekeete probeert nog de kloof te dichten.

    De snelheid is nu enorm hoog. Ik kan het wiel van Rogge houden, doch Van Hulle krijgt het gat op de 3 weggereden renners niet direct dicht. Rogge neemt over. Ik kraak, maar begeven doe ik niet. Het peleton volgt niet. Dit is de beslissende ontknoping, nu moet ik volhouden.
    Veel achtervolgend werk kan ik niet doen. Het is aanklampen en afzien. Hauttekeete probeert het gat dicht te rijden, maar we naderen niet echt en blijven op 100m hangen. Even vrees ik voor het zelfde scenario als verleden week, nml op 60m komen en dan het gat net niet dichtkrijgen. Hier moet ik toch nog op verbeteren en blijven op trainen (een gat in één keer dichtrijden). 
    Als Hauttekeete van kop gaat, springt Van Hulle in één ruk weg. Rogge gaat erachter. Ikzelf moet nu alles uit de kas halen om het wiel van Rogge nogmaals te kunnen pakken. Hauttekeete, welke net een lange kopbeurt heeft gedaan, ziet ons wegrijden en moet lossen.

    Van Hulle brengt ons op 30m afstand en Rogge rijdt de rest van het gat dicht. Ik hang er nog aan maar ik ben diep in het rood moeten gaan.
    Na één minuutje zit ik echter al terug in het oranje en nog een minuutje later zit ik volledig terug in het groen. Wat kan mijn getraind lichaam en sporthart toch snel recupereren.
    We nemen snel afstand van het peleton en zijn dus met 6 man weggereden. De jacht is nu geopend op de 2 vluchters VDHeuvel en Poelmans. Doch we zien ze niet meer rijden en we denken dat we dus voor de derde plaats moeten rijden.

    In de 5e ronde stokt het tempo bij ons en we krijgen de ene na de andere aanvalspoging. Vooral een sterkrijdende VKerschaever voelt vandaag zijn benen niet. Ik besluit vooral mijn wedstrijd af te stemmen op Tas en Hunnick. Als zij aanzetten dan moet ik telkens ook op de trappers mee.

    In de 6e ronde zien we het peleton toch terug naderen. We besluiten om een rondje volledig rond te rijden. Da's in mijn voordeel want al de demmarrages begonnen in mijn kleren te kruipen. Het ronddraaien gaat uiterst soepel. Ik ben aan een goede wedstrijd bezig. Een top 5 zit er vandaag zeker in. Doch Tas, VKerschaever en Hunnick zijn uiterst snelle mannen. Van Lievens, Van Hulle en Rogge ken ik de sprintsnelheid niet.

    In de 7e ronde zien we dat we voldoende voorsprong hebben op het peleton. Lievens probeert het alleen, doch Tas gaat hem halen en we blijven samen. Rogge doet het meeste kopwerk. In de laatste kilometer krijgen we een aanval van Patrick Van Hulle. Het is niet aan mij om dit gat dicht te rijden. Hij blijkt sterk genoeg en houdt zijn voorsprong.

    De spurt wordt van ver aangezet. Rogge langs rechts aan de leiding. Tas versnelt met Hunninck in zijn wiel. Ikzelf zit wat ingesloten doch kan me toch loswringen en pak het wiel van Hunnick. Met nog 200m te gaan, gaat Hunnick langs rechts voorbij Tas. Ikzelf zie langs links nog een meter ruimte tussen de dranghekkens. Als Tas op zijn lijn blijft rijden dan kan ik er langs links nog voorbij. Ik zet aan. De benen trekken uiterst vlot de grote molen rond en mijn spurtsnelheid is hoger dan van mijn concurrenten. Ik ga er vlotjes voorbij en heb nog overschot. Met nog 20m te rijden zie ik dat ik 4à5 meter voorsprong heb op de spurtkannonnen Tas, Hunninck en VKerschaever.  Dat liep als een trein en ik pak vandaaguiteindelijk een mooie tweede plaats achter Van Hulle.

    Mooi resultaat. Het zou wel eens kunnen dat ik met dit resultaat de leiding neem in het algemeen regelmatigheidsklassement??
    Volgens mij heb ik na 4 wedstrijden 156 punten, Manu De Loor 152, Baudonck 150, VDHeuvel 142 en Tas 133. Begin april verschijnt het klassement op de site.

    Nadien krijg ik nog complimentjes van andere renners. Dat doet me nog het meest van al plezier. De vriendelijke Helmuth Tas zegt "als ge zo blijft rijden, dat ge nog koersen zult kunnen winnen". Ik geloof er inderdaad in. Volgende week terug in Beveren dit keer op een ander parkoers.
    Na de wedstrijd word ik nog geinterviewd door VTM, blijkbaar een uitzetting van Telefacts voor donderdagavond over het clean rijden in de nevenbonden. Voor mij geen probleem, ze zijn bij mij aan het juiste adres.

    Categorie F1/F2: 1.Patrick Van Hulle (Aalter - Bellem, winnaar cat. F1) 2.Kris Van Honsté (F1-2) 3.Helmuth Tas (F1-3) 4.Robin Van Kerschaver (Maldegem, winnaar cat. F2) 5.Paul Hunninck (F2-2) 6.Noël Rogge (F2-3) 7.Staf Lievens (F1-4) 8.Emmanuël De Loor (F1-5) 9.Daniel Hauttekeete (F2-4) 10.Julien De Bock (F2-5) 11.François Coppers (F1-6) 12.Luc Roelandt (F1-7) 13.Tony Baudonck (F1-8) 14.Jos Lissens (F1-9) 15.Dirk Caekebeke (F1-10) 16.Wim Van Den Heuvel (F1-11) 17.Marcel Poelmans (F1-12) 18.Noël Verzele (F2-6) 19.Dirk De Cauwer (F1-13)




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    27-03-2011, 14:13 geschreven door Kris VH  
    Archief per week
  • 19/05-25/05 2014
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 13/08-19/08 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 29/11-05/12 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    wielerverslagen vanuit de wedstrijd alsof je er zelf bij bent geweest
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs