WIELRENNEN
VERSLAGEN
Inhoud blog
  • Mei 2014
  • foto te Kessel.
  • augustus en september 2013
  • weekend met 3 koersen :7e 22e en 32e
  • Paasmaandag 1 april te Oostakker
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • WAOD wielerbond
  • Hoboken zaalvoetbalploeg 3e nationale
  • wielersite Bolangier
  • Karel Andries
  • Foto's WAOD van Monique
  • Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Rondvraag / Poll
    Zijn de verslagen leuk om te lezen
    JA, je beleeft de wedstrijd mee
    JA, je krijgt zelf zin om te gaan koersen
    NEEN, de verslagen zijn te lang
    NEEN, de wedstrijden worden niet goed beschreven
    Bekijk resultaat

    10-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweek koers te Lochristi op 10/06/09
    Vandaag op mijn verjaardag gaan koersen in Lochristi/Hijfte.
    Vermits de F1 starten rond 15h30 kan ik nooit op tijd aldaar aan de start geraken. Dus maar eens meerijden met een hogere categorie C/D om 17h15.
    Gelukkig geen file aan de Kennedytunnel en tijdig aanwezig. Enigste probleem was dat het rond 16h00 heftig is beginnen regenen en ik toch twijfel of het wel verantwoord is om in de regen te gaan koersen. Het risico op valpartijen is dan ook enorm groot.
    Toch maar beslist om te starten met de bedoeling achteraan het peloton zo lang als mogelijk stand te houden zonder enige risico's in de bochten te nemen.

    De eerste ronde ging vrij goed. Groot verschil met onze F1 is dat er nu constant tegen 46km/u wordt gevlamd zonder dat het peloton één keer stilvalt. In de tweede ronde moet ik al enkele keren alles uit de kas rijden om bij te blijven. Het peloton gaat immers behoedzaam door de scherpe bochten waardoor de achterste renners van het peloton vanuit stilstand (25km/u) moeten optrekken naar 46km/u en dit dan nog enkele kilometers volhouden tot aan de volgende bocht waar het dan weer even stilvalt. Vanaf de 2e ronde beginnen er vooraan dan ook de betere weg te springen met als gevolg dat er van voor enorm hard wordt doorgetrokken. Het zou beter zijn als er enkele weggeraken en het peloton een beetje zou stilvallen, maar dat is me niet gegund.

    In de derde ronde hang ik er nog steeds aan,  maar het is pompen en verzuipen (in de regen) tegelijkertijd. Bij het begin van de vierde ronde moet ik het peloton laten gaan. 3 rondes tegen 46km/u, al een prestatie op zich maar ik had toch beter verwacht. Het is echter duidelijk C/D (en A/B) is een serieues verschil met onze F1-koersen. In de F1-koersen valt het na enkele kilometers beuken wel steeds terug stil, bij de C/D valt het nooit stil.  

    Ik rij de koers nog verder in de achtervolgende A/B groep en enkele rondes later pik ik terug aan bij de C/D, welke me gedubbeld hebben, kwestie van nog wat te trainen. Ik slaag erin om hier toch nog de koers uit te rijden en wordt als 36 van de 43 C/D's geklasseerd.

    Toch maar beter bij de F1 het seizoen blijven rijden, denk ik dan achteraf. Anderzijds zou ik wel graag dat C/D-tempo gewoon  willen worden. Ik besef dat het een kwestie van koersen is op dit niveau. Er is immers geen enkele training waar je dit kunt oefenen om tegen 46km/u verschillende kilometers te rijden en vol te houden. Als ik me 4 à 5 koersen er zou op toeleggen, ik zou het aan moeten kunnen, maar ja dan eindig je elke koers rond de 30e plaats en heb je er ook niet echt plezier meer in.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    10-06-2009, 23:22 geschreven door Kris VH  
    09-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enkele foto's te Beveren





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-06-2009, 22:55 geschreven door Kris VH  
    Archief per week
  • 19/05-25/05 2014
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 13/08-19/08 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 29/11-05/12 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    wielerverslagen vanuit de wedstrijd alsof je er zelf bij bent geweest
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs