WIELRENNEN
VERSLAGEN
Inhoud blog
  • Mei 2014
  • foto te Kessel.
  • augustus en september 2013
  • weekend met 3 koersen :7e 22e en 32e
  • Paasmaandag 1 april te Oostakker
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • WAOD wielerbond
  • Hoboken zaalvoetbalploeg 3e nationale
  • wielersite Bolangier
  • Karel Andries
  • Foto's WAOD van Monique
  • Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Rondvraag / Poll
    Zijn de verslagen leuk om te lezen
    JA, je beleeft de wedstrijd mee
    JA, je krijgt zelf zin om te gaan koersen
    NEEN, de verslagen zijn te lang
    NEEN, de wedstrijden worden niet goed beschreven
    Bekijk resultaat

    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NL ijzendijke windkoers
    Na een late vergadering op het werk, toch nog op tijd geraakt in het Nederlandse Ijzendijke.
    Bij de verkenning leek het eerst een criterium te gaan worden in de straten van het gezellige Nederlandse dorpje, waar de sfeer van een volkse kermis al in de lucht hing. Een orkestje en een tent waar we onderdoor moesten rijden maakten de volkssfeer nog krachtiger.
    Eens buiten het dorpje sloeg echter alle hoop op een criterium weg, want met 3 enorm lange rechte stukken in de polders, zou het eerder een windkoers worden en een zeer zware koers.

    Met 23 deelnemers kwamen we aan de start (F1+ F2).
    In de eerste ronde wordt er enorm hard gereden onder impuls van Van Hove en De Neef.
    Op het stuk wind op kop, moeten de eerste renners al achteraan lossen. Gelukkig zie ik het net op tijd gebeuren en kan ik nog een jump maken naar het peleton. Als het tempo zo blijft doorgaan hou ik dit nooit 10 rondes vol.
    In de tweede ronde moet ik alle zeilen bijspannen om achteraan aan te klampen. Er wordt immers een waaier gevormd en dat betekent dat als je achteraan rijdt, dat je dan op één lint vol in de wind zit. Ik zit te smeken dat er vooraan een man of 4 wegrijden en dat het peleton het even laat begaan, doch mijn hoop wordt geen waarheid en aanklampen en diep in het rood is al wat ik hierover kan schrijven. Koersen blijft een zware sport.

    Bij het uitrijden van het dorpje in de derde ronde gebeurt er halverwege ons peleton een valpartij tegen een uitschietend vluchtperronnetje.
     renners kletsen tegen elkaar op de grond. De rest moet uitwijken naar rechts. Ik ga in de remmen. Ik heb geen idee wie de 2 ongelukkigen zijn. Met een man of 3 zien we het peleton echter doorrijden en we kunnen de aansluiting niet meer maken. Ik moet eerlijk toegeven, waarschijnlijk had ik er de volgende windstroken ook afgelegen, doch nu kan ik een excuus inbrengen dankzij de valpartij. 

    In de volgende ronde zie ik de 2 ongelukkigen terug ergens langs de weg op hun fiets nog wat uitrijden, dus waarschijnlijk wiel het nog wel mee.
    De koers is dus over voor half wedstrijd, we proberen er nog het beste van te maken en met ons 3 (Van kerschaever en Caecekebe) beginnen we rond te rijden. Meer en meer geloste renners van andere categoriën komen bij ons aansluiten. Onder leiding van Caeckebe wordt er "in groep" rondgereden. Op den duur denk ik dat we wel met een man of 15 zitten. We zouden kunnen zeggen : "de bus is gevormd".

    Vooraan zien we in de laatste ronde dat Van Hoof een kleine voorsprong heeft op De Neef. Met de korte finish, kan hij deze voorsprong behouden tot op de meet. Een groepje van een man of 10 spurt voor de 3e plaats.

    Het is nu afwachten op de uitslag. Ik schat een 10e plaats bij de F1.
    Donderdag vertrek ik enkele dagen naar Roland Garros om te supporteren voor de Belgische tenniskampioenen.
    Misschien rij ik zondag terug mee.


    Klik op foto voor groot formaat




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-05-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    24-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Semmerzake 24/05/10: valpartijen

    Achteraf gezien was het het weekend van de valpartijen. Gelukkig niet voor mij.
    Zaterdag is onze Engelse vriend Edward Battersby zwaar gevallen tegen een vluchtheuvel. Wilde verhalen doen de ronde dat hij 4m in de hoogte is gekatapulteerd en 7 breuken heeft.
    Op maandag brak dan het stuur van mijn vriend Edwin Dhondt onfortuinlijk af met zware schaafwonden tot het gevolg.
    En nadat ik mijn uitslag vandaag was gaan halen, zag ik ineens dat mijn wagen beschadigd was. Een renner van de A's had een kwak gekregen in het peleton en is tegen mijn linkerspiegel aan gevlogen en dan over kop gegaan. Het was wel even verschieten, doch waarschijnlijk zijn de fysieke letsels van deze 3 ongelukkigen 10 keer belangrijker dan een kapotte spiegel.  Ik wens iedereen spoedig herstel.
    Tijdens de koers lag ik er ook bijna. In een scherpe linkse bocht ging mijn acherwiel even slippen. Ik kon gelukkig op wat veldrijders capaciteiten rekenen om mij recht te houden. 't Was wederal een lesje :"niet remmen in de bocht, maar wel voor de bocht".

    De wedstrijd zelf belooft een uiterst zware wedstrijd te worden. Ten eerste omdat het zeer warm is, ten tweede omdat we in de streek van Oudenaarde zijn en de wegen er niet echt vlak zijn. Gelukkig is er weinig wind.
    Er zijn 32 starters. Vanaf de eerste bocht krijgen we al demarrages. Ik zie Monforts, De Neef, Dezegher, De Naeghel, Van Leirberghe en Coppers met een man of 7 al vroeg wegrijden.
    Een omvangrijke kopgroep. Het zou wel eens kunnen dat deze al voor goed weg zijn. Toch blijf ik aandachtig.
    In de tweede ronde springen Boulard, Monfort, Delagrange en Helmuth Tas weg. Als ik nu niet meespring is de koers gereden. Manu De Loor zet aan en ik spring mee. Met 2 rijden we het gat vrij snel dicht. Gelukkig heb ik niet te lang getwijfeld, want het peleton laat begaan.

    Nu begint een helse inhaaljacht naar de vroege vluchters. Al snel zit ik in het rood. Doch ik doe mijn werk. Vooral Boulard, Monforts en Tas zijn de hardste werkers. De voorsprong begint te slinken en we zien in de 4e ronde de koplopers een 300m voor ons uitrijden.  Ik begin het echter moeilijk te krijgen. Vooral het hellende stuk naar boven vergt veel van mijn krachten om aldaar de kop te pakken. Ik zou liever in laatste positie blijven hangen, maar dan begint men toch te mekkeren en rijden ze mij er toch af. Dus volhouden en blijven meewerken.

    Op het moment we het moeilijke gedeelte achter de rug hebben, kom ik net van kop. Boulard pakt stevig over, gevolgd door Tas. Ik moet een gaatje laten in derde positie. Ze springen achter mijn rug vandaan. Ik kijk achterom, nog 4 renners zijn achter mij. Monforts gaat me ook voorbij. Ik kijk naar Dalagrange en De Loor. Ze willen niet overpakken. 5m wordt 10m achterstand. Dom van mij, maar ik zit kapot. De Loor gaat aan en wederom twijfel ik (lees : ik heb niet de kracht om nog eens te versnellen). Ook Delagrange is kapot. Verdorie een tactische fout. Ik had dat gaatje vna 5m niet mogen laten vallen in derde positie. Het is ondertussen al 25m geworden.

    Even later komen de eerste twee groepjes samen en we krijgen een omvangrijke kopgroep. Het spookt me 3 keer door het hoofd om het gat van 150m nog in één keer dicht te kletsen, maar ik besef dat dit zelfmoord zou zijn, voorts zitten we trouwens nog maar in de 4e ronde van de 11 af te leggen rondes. Er zit niets anders op dan terug op adem te komen en verder te rijden met Bart Delagrange. de kopgroep van een man of 13 is gaan vliegen. Ik had erbij kunnen zijn. De vraag is natuurlijk "had ik het ook kunnen volhouden vooraan"?

    In de 5e ronde zie ik achter ons een groepje naderen. Het zijn Andries, De Backer, Colpaert en Verzele. We pikken aan en er wordt vrij goed rond gereden. Het gaat terug vrij goed, want ik ben iets kleiner gaan trappen. Supporters roepen dat de achterstand rond de 1 minuut zit. Andries is de sterkste van onze groep. We komen echter niet dichter.

    In de 7e  ronde komen dan de E's voorbij gevlogen. We proberen nog, maar gelukkig wordt er besloten om niet aan te pikken. Vanaf de 8e ronde is voor mij alle kracht verdwenen. Het wordt een zware koers. Drie keer denk ik aan lossen, maar ergens vind ik dan toch nog de moed om terug aan te sluiten. In de laatste ronde is Andries alleen weggereden in ons groepje. De Backer probeert even later een aanvalspoging. Ik ga er toch achter. Samen rijden we weg van de anderen. In de laatste 2 kilometer komt Colpaert nog terug aanluiten. Het wordt spurten voor een ereplaats, doch veel spurten is er niet meer bij. Het wordt moegestreden uitbollen over de finish lijn in 14e positie bij de F1 en 18e in totaal. 

    Vooraan wordt het een afvalwedstrijd. Door het hoge tempo en de steilere stukken, breekt het groepje regelmatig en sommigen kunnen dan niet telkens meer blijven weerkeren. Uiteindelijk wint Jo Monforts de wedstrijd.

    Categorie F1/F2: 1.Jo Montforts (Wassenberg, D, winnaar cat. F1) 2.José Dezegher (Dadizele, winnaar cat. F2) 3.Jozef Deneef (F1-2) 4.Staf Lievens (F1-3) 5.Noël Rogge (F2-2) 6.Jos Lissens (F1-4) 7.Helmuth Tas (F1-5) 8.Jozef De Naeghel (F1-6) 9.Ad Montforts (F2-3) 10.Marc Dhanijns (F1-7) 11.Eric Roels (F2-4) 12.François Coppers (F1-8) 13.Eddie Van Leirberghe (F1-9) 14.Emmanuël De Loor (F1-10) 15.Karel Andries (F1-11) 16.Marc Colpaert (F1-12) 17.Julien De Bock (F2-5) 18.Patrick De Backer (F1-13) 19.Kris Van Honsté (F1-14) 20.Bart Delagrange (F1-15) 21.Noël Verzele (F2-6) 22.Tony Baudonck (F1-16) 23.Charles Vandermosten (F2-7) 24.Eddy Iterbeke (F2-8) 25.Gerry Van Der Stock (F1-17) 26.Jos Vergult (F2-9) 27.Marc Steenberghe (F1-18) 28.Dirk Caekebeke (F1-19)

     Klik op foto voor groot formaat


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    24-05-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    Archief per week
  • 19/05-25/05 2014
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 13/08-19/08 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 29/11-05/12 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    wielerverslagen vanuit de wedstrijd alsof je er zelf bij bent geweest
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs