Zoeken in blog

Categorieën
  • ABOUT ME (1)
  • AFFIRMATIES (3)
  • ASTROLOGIE (3)
  • BACH BLOESEMS (2)
  • BIJNA-DOOD ERVARINGEN (3)
  • CHAKRA'S (8)
  • CHANNELEN (2)
  • DEMONOLOGIE (8)
  • DIEPZINNIGE CITATEN (4)
  • ENGELEN (4)
  • GRATIS E-BOOKS (5)
  • HET ZESDE ZINTUIG (6)
  • MANTRA'S EN TANTRA'S (4)
  • MEDITATIE (5)
  • MINDFULNESS (1)
  • PENDELEN (1)
  • REIKI (3)
  • RELIGIE EN RELIGIEUZE STROMINGEN (18)
  • SJAMANISME (4)
  • TAROT (4)
  • VOETREFLEXOLOGIE (1)
  • WICCA (23)
  • YOGA (7)
  • Inhoud blog
  • 7 mantra's om het leven te creëren dat je wilt
  • MANTRA'S
  • Wat zijn remedies tegen Bachbloesems?
  • Het Zesde Zintuig
  • 7 Verrassende feiten over engelen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten Links
  • universeel-geloof
  • spiritualiteit
  • mijn-spiritualiteit
  • spirituele-wereld
  • spiritualiteit
  • Het Zesde Zintuig
    Vindt hier alle info over spiritualtiteit en andere gerelateerde onderwerpen.
    Go2 - De startpagina van Vlaanderen
    06-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 mantra's om het leven te creëren dat je wilt

    7 mantra's om het leven te creëren dat je wilt

    Onze gedachten zijn zo krachtig! Ze creëren onze realiteit en versterken de kwaliteit van onze dagen. Hier zijn zeven mantra's om te proberen de positieve vibes te vergroten.

    Succesvol, gelukkig, avontuurlijk, veilig - we dromen allemaal van een geweldig leven voor onszelf! Of je nu denkt dat het gras groener is in een stabiele baan van negen tot vijf of je vindt de vrijheid van het zwervende zigeunerleven aantrekkelijker, de volgende keer dat je jezelf afvraagt: wat voor soort leven wil ik?, Onthoud dat er een mantra is voor dat!

    Wat is een mantra?

    Mantra, of voertuig voor de geest , is de oude gewoonte om een ​​woord of zin meerdere keren te herhalen. U kunt dagelijks onbewust met mantra's werken. Betrap je jezelf er bijvoorbeeld wel eens op dat je zegt: "Ik haat mijn lichaam" of "Dit gaat nooit werken" of "Ik ben niet goed genoeg"? Dat zijn inderdaad mantra's, hoewel negatief, die alleen dienen om de duizenden andere automatische negatieve gedachten in je geest te voeden . In feite zijn de meeste gedachten waarvan je denkt dat ze die zijn herhaald van de dag ervoor en de dag ervoor. Elke gedachte die je denkt, creëert een kleine groef in het circuit van de hersenen. Aangezien dat het geval is, zou u echt selectiever moeten zijn over welke u aan het polijsten bent!

    In Buddha's Brain: The Practical Neuroscience of Health, Happiness and Wisdom , legt auteur Rick Hanson uit dat je van gedachten kunt veranderen ... om je brein te veranderen ... om van gedachten te veranderen! Welk geluk! Dit betekent dat als je opzettelijk kiest voor positieve, ruimere gedachten, je je leven ten goede kunt veranderen.

    Omdat de gedachten waarvan je denkt de realiteit creëren waarin je leeft, kan het zingen, chanten, spreken of in stilte herhalen van de volgende mantra's een verschil maken. Zoals auteur Thomas Ashley-Farrand schrijft in Healing Mantras: Using Sound Affirmations for Personal Power, Creativity and Healing , kunnen mantra's worden gebruikt door mensen van elke religie of spirituele oefening, of tijdens elke activiteit - natuurlijk tijdens meditatie, maar ze kunnen ook worden gebruikt tijdens het lopen, schoonmaken, koken en tijdens andere onzinnige taken.

    1. AUM of OM

    AUM of OM is de universele vibratie , waarbij elk geluid (Aaa-Uoo-Mmm) de schepping, manifestatie en vernietiging vertegenwoordigt. Bedenk wat je de wereld instuurt op de geluidsgolven van je OM en concentreer je op een intentie . Wijd uw OM aan uw eigen welzijn, uw gezin, uw gemeenschap of de wereld. Als een kiezelsteen die in een stille vijver valt, laat je OM eruit rimpelen.

    Praktijksuggesties:

    • Chant een tot drie keer voordat je aan je yoga asana-beoefening begint

    • Zing een tot drie keer om een ​​yoga asana-oefening af te sluiten

    • Chant voor of na zittende meditatie

    • Zing altijd en overal

    2. Lokah Samastah Sukhino Bhavantu

    Een zoet Sanskriet gezang met een mooie vertaling: ´Mogen alle wezens overal gelukkig en vrij zijn. Mogen onze gedachten, onze woorden en onze daden op de een of andere manier bijdragen aan dat geluk en die vrijheid. " Deze mantra kan worden gezongen of gezongen als een offer van liefderijke goedheid aan alle wezens, inclusief jezelf.

    Praktijksuggesties:

    • Chant voor of na yoga asana beoefening

    • Chant voor of na zittende meditatie

    • Zing het met kinderen als een les in mededogen, inclusiviteit en tolerantie

    • Schrijf het op in je dagboek na een zware dag

    3. Dus Hum

    Deze mantra is vertaald uit het Sanskriet en betekent 'ik ben'. "Ik ben" is een complete zin! Deze mantra is zeer geschikt voor het balanceren van de Wortel Chakra , het krijgen van de grond in eigenliefde, en verbinden met uw ´enoughness.¡ Probeer meer affirmaties aan te nemen als het goed voor je voelt: ik ben hier nu. Ik ben precies waar ik zou moeten zijn. Ik ben veilig. Ik word. Ik ben genoeg.

    Praktijksuggestie:

    • Zeg het vijf keer hardop voor een interview

    • Zeg het terwijl je in een power-pose staat

    • Doe een dagboek "gratis schrijven" en vul drie pagina's met add-ons voor "Ik ben ..."

    4. Asatao ma sadgamaya / Tamaso ma jyotir gamaya / Mrtyorma amrtam gamaya / Om shanti shanti shanti

    Deze mantra komt van de Upanishads, een van de oude filosofische yoga-teksten uit India. Het vertaalt zich als "Leid mij van de onwaarheid naar de waarheid, leid mij van duisternis naar licht, leid mij van dood naar onsterfelijkheid, Om vrede, vrede, vrede."

    Praktijksuggestie:

    • Zing het in Kirtan met een groep mensen

    • Chant voordat je aan een reis begint

    • Zing aan het begin van het jaar, wisseling van het seizoen of verjaardag

    5. LAM-VAM-RAM-YAM-HAM-OM- (stilte)

    Gebruik de bija-mantra's, of eenlettergrepige zaadgeluiden, om elk chakra te stimuleren en te deblokkeren. Elk geluid komt respectievelijk overeen met de zeven belangrijkste energiecentra: Muladhara, Svadistana, Manipura, Anahata, Visshudha, Ajna en Sahasrara . Zing deze mantra's als je ergens in je leven uit balans bent.

    Praktijksuggestie:

    • Gebruik deze mantra als pranayama : adem volledig in en chant dan alle geluiden tijdens de uitademing

    • Zing deze mantra zeven keer, één keer voor elke chakra

    • Kies een geluid dat echt bij je resoneert en herhaal dat meerdere keren

    6. Om Namoh Lakshmi, Om Namoh Lakshmi, Om Namoh Lakshmi, Prema Devi Mataji

    Deze mantra roept de hindoegodin Lakshmi op voor overvloed, schoonheid, gezondheid, helderheid en liefde. Er zijn veel gezangen voor Lakshmi. Deze mantra vertaalt naar "Oh moeder Lakshmi! Godin van geluk, voorspoed en schoonheid. Godin van de liefde, ik buig voor je. " Doe een beroep op Lakshmi als u zich suf voelt of u voorbereidt op een grote verandering.

    Praktijksuggestie:

    • Zeg voor of na een yoga asana die je hart opent

    • Zeg voor of na meditatie gericht op overvloed

    • Chant deze mantra met een groep vrouwen

    • Zing bij het starten van een nieuw bedrijf

    7. Om Gam Ganapataye Namaha

    Deze mantra roept de hindoe-godheid Ganesha op , de geliefde bedrieger met olifantenkop die bekend staat als de verwijderaar van obstakels en meester van kennis. Deze mantra vertaalt zich naar "Groeten aan Ganesha, de verwijderaar / breker van obstakels, we noemen je naam!" Roep Ganesha op om je pad vrij te maken als je vastzit of creatief geblokkeerd bent, als je een verandering van perspectief nodig hebt, of als het leven bijzonder uitdagend aanvoelt en je niet zeker weet waarom.

    Praktijksuggestie:

    • Zeg voordat u aan een reis begint

    • Zeg als je bang bent

    • Zeg in stilte tijdens een moeilijke werkvergadering

    • Zeg tijdens een spannende periode in een hechte relatie

    Als je wilt, kun je een speciale tijd van de dag instellen om mantra's met een altaar te oefenen. Plaats items op uw altaar die verband houden met het leven dat u wenst. Overweeg gebieden met verandering en gebieden die al werken. Beweeg je vingers over een mala-ketting of gebruik je vingers om bij te houden hoe vaak je de door jou gekozen mantra reciteert.

    Deze krachtige geluiden kunnen vrijwel overal worden geoefend. Wat dacht u van wandelen of fietsen? Hoe zit het met onder de douche of in de auto? Of zing terwijl je door asana beweegt. Het maakt echt niet uit waar of wanneer je mantra beoefent, de vraag die je moet stellen is: wat is de bedoeling achter het gezang? De handeling van herhaling is op zichzelf meditatief. En als geen van deze het lukt, verzin dan je eigen mantra om het leven te creëren dat je wenst!

    06-01-2021 om 00:00 geschreven door breakpoint83  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:MANTRA'S EN TANTRA'S
    Tags:7 mantra's,mantra,mediteren,meditatie,spiritualiteit,
    >> Reageer (0)
    04-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MANTRA'S

    MANTRA'S



    Mantra's zijn geluiden of trillingen die een gewenst effect creëren, zoals heling, transformatie of zelfbewustzijn, naar een specifiek gebied van je lichaam en / of leven. Er zijn mantra's voor alles; hier een paar praktische toepassingen die u kunt proberen.

    Alles in de schepping is, op zijn meest verfijnde niveau, geluid of vibratie. Elke boom, elke bloem, elk deel van je lichaam heeft zijn eigen unieke vibratie. Zelfs de eigenschappen die je in je leven uitdrukt, zoals geluk, vreugde, overvloed en liefde, zijn vibraties.

    Als je gezond, gelukkig en levendig bent, harmoniseren deze trillingen met elkaar als een prachtige kosmische symfonie. Als de vibratie van een bepaald gebied echter vervormd raakt, valt de harmonie uiteen, wat leidt tot een gebrek aan heelheid en wat ongemak in je leven. Veel vormen van genezing zijn gebaseerd op het kennen van het juiste geluid of de juiste vibratie en het opnieuw introduceren in dat gebied, waardoor je de balans, harmonie en comfort weer kunt herstellen.

    De natuur zelf zit vol met geluiden - zingende vogels, de wind die door de bomen waait, golven die breken op het strand, onschuldige kinderen die lachen, en nog veel meer. Helaas scheiden we ons tegenwoordig een groot deel van onze tijd van de natuur. Als je tijd doorbrengt in de natuur en naar deze geluiden luistert, wordt je fysiologie in overeenstemming gebracht met het ritme en de stroom van de natuur.

    Alle tradities van de wereld hebben geluid gebruikt voor genezing, of het nu gaat om het slaan van een trommel, een bel, een gong of een heilig gezang. De oude Vedische traditie van India heeft dit nog een stap verder gebracht door het gebruik van geluid gedurende duizenden jaren te onderzoeken en te verfijnen om het te formuleren in de Vedische wetenschap van Mantra's.

    Mantra's zijn specifieke geluiden of trillingen waarvan de effecten bekend zijn. Wanneer ze hardop worden gezongen of in stilte worden herhaald, kunnen ze een gewenst effect creëren in elk gebied van uw fysiologie of leven - voor genezing, transformatie en innerlijk ontwaken. Dit is natuurlijk een uitgebreid onderwerp en er zijn mantra's voor alles, van het genezen van slangenbeten tot spiritueel ontwaken. Het zou een heel leven kosten om deze wijsheid onder de knie te krijgen; we zullen hier echter enkele van de meer praktische toepassingen bespreken.

    Japa

    Japa betekent de herhaling van een mantra, dus het omvat alle toepassingen van mantra's. Japa wordt echter meestal geassocieerd met een vast aantal herhalingen van een mantra. Gewoonlijk zou een kralensnoer, bekend als een Mala , met een vast aantal kralen worden gebruikt om de telling bij te houden - één herhaling per kraal. Traditioneel hebben de meeste Mala's 108 'tegen'-kralen en een' goeroe'-kraal die wordt gebruikt om aan te geven waar ze moeten beginnen en eindigen. Soms kunnen kortere mala's met 54 of 27 kralen worden gebruikt met langere mantra's.

    Bij het gebruik van de Mala moet u vaak een toezegging doen. Stel dat u een bepaald obstakel in uw leven heeft. Als je de mantra kent om die situatie te helpen harmoniseren, zou je ervoor kunnen kiezen om het de komende 30 dagen 108 keer te herhalen (één Mala).

    Godheid Mantra

    Er zijn letterlijk duizenden goden in de oosterse tradities, elk geassocieerd met een ander attribuut en elk met zijn eigen mantra, die dat attribuut oproept. Voor een hindoe zou het herhalen van een van deze mantra's een vorm zijn van het aanbidden van die godheid. Voor degenen die niet zo religieus geneigd zijn, moeten de goden en hun attributen in hun subtielere context worden gezien, als archetypische energieën.

    Deze energieën zijn allemaal in je, ofwel slapend of in een staat van onbalans of balans. Als ze inactief zijn, kan het zijn dat u op dat gebied een tekort heeft; als u uit balans bent, kunt u enige verstoring ervaren; en als je in balans bent, kun je genieten van harmonie en vervulling.

    Door een van deze mantra's te herhalen, kun je de effecten ervan op alle gebieden van je leven activeren en harmoniseren. Een eenvoudige godheidsmantra is:

    • GAM ( gaam ) - Voor het verwijderen van obstakels en blokkades en het brengen van wijsheid in je leven.

    Genezende mantra's

    Zoals we hebben besproken, is alles in orde en elk ongemak of ziekte is een vervorming van het geluid in een bepaald deel van het lichaam. Door het juiste geluid opnieuw te introduceren, wordt de harmonie in dat gebied hersteld. Healing mantra's worden normaal gesproken herhaald met de aandacht op het gebied van ongemak - of, je zou kunnen zeggen, de vibratie richten naar waar het nodig is.

    Er zijn enkele krachtige genezingsmantra's, die u het beste kunt leren van een gekwalificeerde leraar; hier zijn echter enkele van de eenvoudigere:

    • Voor de sinussen: Mmmmm

    • Voor de oren: Nnnnnnn

    • Voor de ogen: Eeemmm

    • Voor de keel: Gaa Gha

    • Voor de kaak: Yaa Yu Yai

    De klinkers kunnen ook worden gebruikt voor genezing.

    • Aaa

    • Eeeee

    • Oog

    • Ooooo

    • Uuuuuu

    Deze zijn niet-lokaal, wat betekent dat je er een kunt chanten en de vibratie kunt richten waar je maar wilt.

    Chakra-mantra's

    Bewustzijn verandert op elk punt in het universum in materie, maar is op bepaalde plaatsen levendiger. Op aarde noemen we deze energiecentra een vortex; in het lichaam noemen we ze chakra's . Chakra's zijn niet fysiek, maar je kunt je voorstellen dat de belangrijkste zeven in het lichaam zich langs de wervelkolom bevinden. Elk weerspiegelt verschillende kwaliteiten in je leven. Voor de meeste mensen zijn hun chakra's geblokkeerd of zitten ze vast, waardoor de energiestroom die die specifieke kwaliteiten ondersteunt, wordt verminderd of ze te sterk worden benadrukt.

    Door je aandacht op het gebied van elk chakra te richten en de bijbehorende mantra te chanten, kun je beginnen het chakra te verlevendigen en zijn kwaliteiten in je leven los te laten. Er zijn verschillende sets mantra's voor de chakra's, de volgende set is voor algemeen dagelijks gebruik. Het is belangrijk om de hele set te doen in plaats van je alleen op een of twee te concentreren. Beginnend met de laagste (eerste) chakra, vestig je aandacht op dat deel van het lichaam en herhaal het geluid 1 tot 3 keer hardop of stil.

    Chakra

    Plaats

    Vereniging

    Mantra

    Eerste chakra

    (basis van de wervelkolom)

    overlevingsinstincten

    LAAM

    Tweede chakra

    (sacraal gebied)

    sensualiteit, creatieve inspiratie

    VAAM

    Derde chakra

    (zonnevlecht, navel)

    persoonlijke kracht, ego

    RAAM

    Vierde chakra

    (midden van de borst)

    onvoorwaardelijke liefde, mededogen

    YAAM

    Vijfde chakra

    (keel)

    creativiteit

    KAA GAA GHA

    Zesde chakra

    (tussen wenkbrauwen)

    inzicht, inspiratie

    KSHAAM

    Zevende chakra

    (kroon, bovenkant hoofd)

    spirituele vereniging

    OMM

    Algemene Mantras

    De volgende zijn mantra's die op elk moment kunnen worden gebruikt om de kwaliteiten in hun vibratie te verlevendigen.

    • Shanti ( shan tee ): om vrede en harmonie te herstellen

    • Anandam ( aan een dam ): om innerlijke vreugde en tevredenheid te herstellen

    Verlichtingsmantra's

    Verlichting is een staat van balans, harmonie en zelfbewustzijn op alle niveaus. Daarom ondersteunen alle mantra's indirect dit spirituele doel. De Gayatri Mantra, de "Moeder" van de wijsheid van de hele schepping, geeft je echter het directe pad naar Verlichting. Traditioneel wordt het gezongen op momenten van overgang gedurende de dag - zonsopgang, middag en zonsondergang - maar het kan ook op elk gewenst moment worden gezongen. Het is het beste om minimaal drie keer per sessie te chanten.

    OM BHUR BHUVAH SUVAHA ( Om Bhoor Bhoo-va Su-va-ha )
    TAT SAVITUR VARENYAM ( Tat Sa-vee-toor Var-ayn-yam )
    BARGO DEVASYA DHIMAHI ( Bar-go Day-vas-ya Dhee-ma-hee )
    DHIYO YO NAH PRACHODAYAT ( Dhee-yo Yo Nah Pra-cho-da-yaat )

    Meditatie Mantra's

    De reeds genoemde mantra's zijn bedoeld om iets op het actieve niveau van het leven te creëren of te ondersteunen, en als zodanig hebben ze betekenissen en / of intenties die ermee verbonden zijn.

    Meditatie-mantra's hebben geen specifieke betekenis of specifieke bedoelingen. Hun rol is simpelweg om het bewustzijn van activiteit naar het innerlijke rijk van stilte en oneindige mogelijkheden te brengen. Deze mantra's verbinden je opnieuw met je meest fundamentele niveau van Zijn en stellen je in staat om de herinnering aan deze kwaliteiten op alle gebieden van je leven te herstellen.

    Er is een meer algemene mantra die door iedereen kan worden gebruikt, enigszins voor hetzelfde doel. Deze mantra is ZO HUM . Het wordt meestal gebruikt in combinatie met de ademhaling.

    • Comfortabel zitten, met gesloten ogen, begin normaal te ademen.

    • Begin in stilte "SO" te herhalen terwijl je inademt en "HUM" te herhalen terwijl je uitademt.

    • Het gebruik van de mantra moet gemakkelijk en moeiteloos zijn. Wanneer de aandacht afdwaalt, breng hem dan voorzichtig terug.

    • Deze meditatie kan tweemaal per dag gedurende 15-20 minuten per zittende worden beoefend.


    04-01-2021 om 00:00 geschreven door breakpoint83  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:MANTRA'S EN TANTRA'S
    Tags:mantra's,chakra,chakra's,mantra,meditatie,
    >> Reageer (0)
    23-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De betekenis van Tantra

    De betekenis van Tantra

     



    De definitie van het woord Tantra

    Boeddha's leringen omvatten zowel soetra's als tantra's . De soetra's presenteren de basisthema's van de oefening om bevrijding te verkrijgen van oncontroleerbaar terugkerende problemen (Skt. Samsara ) en, daarbuiten, om de verlichte staat van een Boeddha te bereiken, met het vermogen om anderen zoveel mogelijk te helpen. De thema's omvatten methoden voor het ontwikkelen van ethische zelfdiscipline, concentratie, liefde, mededogen en een correct begrip van hoe dingen werkelijk bestaan. De tantra's presenteren geavanceerde praktijken op basis van de soetra's.

    Het Sanskrietwoord tantra betekent de kromtrekking van een weefgetouw of de strengen van een vlecht. Net als de snaren van een schering, dienen de tantra-praktijken als een structuur voor het met elkaar verweven van de soetra-thema's om een ​​tapijt van verlichting te weven. Bovendien combineert tantra fysieke, verbale en mentale uitingen van elke beoefening, die in elkaar overvloeien en een holistisch ontwikkelingspad creëren. Omdat men niet alle sutra-thema's tegelijkertijd kan integreren en beoefenen zonder vooraf in elk afzonderlijk te hebben getraind, is tantra-beoefening extreem geavanceerd.

    De wortel van het woord tantra betekent rekken of doorgaan zonder pauze. Om deze connotatie te benadrukken, vertaalden de Tibetaanse geleerden de term als gyu ( rgyud ), wat een ononderbroken continuïteit betekent. Hier verwijst de verwijzing naar continuïteit in de tijd, zoals in een opeenvolging van momenten in een film, in plaats van naar continuïteit door de ruimte, zoals in een opeenvolging van segmenten van bestrating. Bovendien lijken de in tantra besproken successies op eeuwige films: ze hebben geen begin en geen einde.

    Twee films zijn nooit hetzelfde, en zelfs twee exemplaren van dezelfde film kunnen nooit hetzelfde filmpje zijn. Evenzo behouden eeuwige erfopvolgingen altijd hun individualiteit. Bovendien worden de frames van films één voor één afgespeeld, waarbij alles van frame tot frame verandert. Op dezelfde manier zijn momenten in eeuwige successies kortstondig, met slechts één moment tegelijk en zonder dat er iets solide blijft gedurende de successies.

    Mentale continuïteiten als tantra's

    Het meest opvallende voorbeeld van een eeuwige opeenvolging is het mentale continuüm (denkstroom), de eeuwige opeenvolging van momenten van een individuele geest. De geest , in het boeddhisme, verwijst naar een individu, subjectief, louter iets ervaren en niet naar een fysiek of immaterieel object dat ofwel het ervaren doet of het instrument is dat iemand gebruikt om dingen te ervaren. Verder is een mentaal continuüm geen stroom van ervaringen die zich zo opstapelen dat de ene persoon meer ervaring heeft dan de ander. Een mentaal continuüm omvat eenvoudigweg een ononderbroken opeenvolging van momenten van mentaal functioneren - louter het ervaren van dingen. De dingen die je ervaart, zijn onder meer bezienswaardigheden, geluiden, gevoelens, gedachten, slaap en zelfs de dood. Louter impliceert dat het ervaren ervan niet opzettelijk, emotioneel ontroerend of zelfs maar bewust hoeft te zijn.

    Verder is het ervaren van iets altijd individueel en subjectief. Twee mensen kunnen ervaren dat ze dezelfde film zien, maar hun ervaring zou niet hetzelfde zijn - de een zou het leuk kunnen vinden; de andere misschien niet. Hoe ze de film ervaren, hangt af van veel onderling samenhangende factoren, zoals hun humeur, hun gezondheid, hun metgezellen en zelfs hun stoelen.

    Individuele wezens zijn wezens met mentale continuums. Elk moment van hun bestaan ​​beleven ze iets. Ze handelen met de bedoeling - zelfs als ze niet conceptueel gepland zijn - en ervaren subjectief de onmiddellijke en langetermijneffecten van wat ze doen. Daardoor veranderen de mentale continuums van individuele wezens - hun ervaring van dingen - van moment tot moment, net als zij, en hun mentale continuums gaan van het ene leven op het andere door, zonder begin of einde. Het boeddhisme aanvaardt niet alleen als feit dat mentale continuums eeuwig duren, maar ook dat ze een absoluut begin missen, hetzij door het werk van een schepper, door materie / energie, of vanuit niets.

    Individuele wezens, en dus mentale continuums, staan ​​met elkaar in wisselwerking, maar blijven onderscheiden, zelfs in Boeddhaschap. Hoewel Shakyamuni Boeddha en Maitreya Boeddha gelijkwaardig zijn in het bereiken van verlichting, zijn ze niet dezelfde persoon. Elk heeft unieke connecties met verschillende wezens, wat verklaart dat sommige individuen een bepaalde Boeddha kunnen ontmoeten en er voordeel van kunnen hebben en niet van een andere.

    Films behouden hun individualiteit zonder dat ze aangeboren vaste markeringen nodig hebben of bevatten, zoals hun titels, die altijd aanwezig zijn als onderdeel van elk moment, waardoor de films een individuele identiteit krijgen, uitsluitend door hun eigen krachten. Films ondersteunen individuele identiteiten door alleen afhankelijk te zijn van onderling verweven veranderende factoren, zoals een verstandige opeenvolging van frames. Evenzo gaan eeuwige mentale continuums door zonder aangeboren vaste markeringen, zoals zielen, zelven of persoonlijkheden, die gedurende het ene leven en van het ene leven op het andere onaangetast en onveranderlijk blijven en die hun op eigen kracht individuele identiteiten geven. Om hun individuele identiteit te behouden, zijn mentale continuums louter afhankelijk van met elkaar verweven veranderende factoren, zoals verstandige reeksen van het ervaren van dingen volgens principes van gedragsmatige oorzaak en gevolg (Skt.karma ). Zelfs op een algemener niveau missen mentale continuums inherent vaste identiteiten zoals mens, mug, man of vrouw. Afhankelijk van hun acties verschijnen individuele wezens in verschillende vormen in elk leven - soms met meer lijden en problemen, soms met minder.

    De term Tantra in verwijzing naar Boeddha-natuur

    Hoewel mentale continuums, en dus individuele wezens, geen aangeboren zielen hebben die hun op eigen kracht hun identiteit geven, hebben ze niettemin andere kenmerken die hen vergezellen als integrale facetten van hun aard. Deze aangeboren facetten vormen ook tantra's - opeenvolgingen van momenten zonder begin of einde. De eeuwige aangeboren facetten die transformeren in de verlichtende facetten van een Boeddha, of die ervoor zorgen dat elk mentaal continuüm het continuüm van een Boeddha wordt, omvatten de Boeddha- natuurfactoren van dat continuüm .

    Ononderbroken opeenvolging van momenten van fysieke verschijning, communicatie en mentaal functioneren (lichaam, spraak en geest), de werking van goede eigenschappen en activiteit begeleiden bijvoorbeeld voor altijd de opeenvolging van momenten van elk mentaal continuüm, hoewel de specifieke vormen van de vijf variëren elk moment. Het fysieke voorkomen kan onzichtbaar zijn voor het menselijk oog; de communicatie kan onbedoeld zijn en alleen via lichaamstaal; en het mentale functioneren kan minimaal zijn, zoals bij het slapen of bewusteloos zijn. Goede eigenschappen, zoals begrip, zorgzaamheid en bekwaamheid, kunnen op minuscule niveaus werken of alleen inactief zijn; en activiteit kan louter autonoom zijn. Niettemin houdt het individueel en subjectief ervaren van iets op elk moment in dat je voortdurend een fysieke verschijning hebt, een vorm van communicatie van wat informatie,wat mentaal functioneren, een bepaald niveau van functioneren van goede eigenschappen en wat activiteit.

    Het feit dat ononderbroken opeenvolging van momenten van de vijf aangeboren facetten het mentale continuüm van elk wezen bij elke wedergeboorte vergezellen, verklaart het feit dat opeenvolging van de vijf het continuüm van elk wezen ook als een Boeddha blijft begeleiden. Vanuit een ander gezichtspunt blijven momenten van de vijf ononderbroken achtereenvolgens plaatsvinden, zelfs na verlichting, maar nu manifesteren hun vormen zich als de vijf verlichtende facetten van een Boeddha. Ze zijn verhelderend in de zin dat ze het meest effectieve middel zijn om anderen naar verlichting te leiden.

    Beginnende successies die een einde kunnen hebben

    Als tantra's vlechten de eeuwige continuïteiten van iemands Boeddha-natuurfactoren samen om op elk moment geïntegreerde gehelen te vormen, die samen functioneren als een netwerk. In een andere zin vormen de eeuwige continuïteiten de koorden van schering waarop opeenvolgende momenten van verdere begeleidende kenmerken van mentale continuums met elkaar verweven zijn. Veel verweven kenmerken zijn ook zonder begin, maar ze gaan niet allemaal eeuwig door. Sommige kunnen een doel hebben en vormen dus geen integrale facetten van de aard van het continuüm. De belangrijkste zijn de beginloze voortdurende verwarring over hoe de dingen bestaan, de gewoonten van dergelijke verwarring en de oncontroleerbaar terugkerende problemen en beperkingen die ze veroorzaken. Om de discussie te vereenvoudigen, gebruiken we hier de term verwarring in plaats van onwetendheid (onwetendheid), maar zonder enige connotatie van desorganisatie, desoriëntatie of dementie.

    Beginnende opeenvolgingen van momenten van verschillende niveaus van verwarring en hun gewoonten kunnen eindigen, omdat hun exacte tegenstellingen, opeenvolging van momenten van begrip en zijn gewoonten, ze voor altijd kunnen vervangen en verwijderen. Terwijl opeenvolgende momenten van verwarring en de bijbehorende gewoonten mentale continuums vergezellen, kunnen hun Boeddha-natuurfactoren niet volledig functioneren. Zolang mentale continuums in die toestand verkeren, zijn de individuen die erdoor worden aangeduid, beperkte wezens(voelende wezens). De factoren werken alleen op piekniveaus met de totale verwijdering van alle beperkende kenmerken of "vluchtige vlekken", namelijk met de totale verwijdering van alle niveaus van verwarring en hun gewoonten. Wanneer de continuïteit van alle beperkende kenmerken voor altijd ophoudt, zijn de individuen niet langer beperkte wezens. Hun oneindige continuïteit als individuen gaat door, maar de wezens zijn nu getransformeerd in Boeddha's.

    De Nyingma en Kagyu Verklaringen van Tantra

    Alle vier de tradities van het Tibetaans boeddhisme - Nyingma, Kagyu, Sakya en Gelug - aanvaarden als betekenis van tantra de eeuwige opeenvolging van momenten van verweven Boeddha-natuurfactoren. De speciale toelichtingen van elke traditie werpen meer licht op het onderwerp en vullen elkaar aan. Laten we eerst kijken naar de algemene presentatie die Nyingma en Kagyu gemeen hebben, aangezien deze gespecialiseerd is in het bespreken van tantra in termen van Boeddha-natuur in het algemeen. Hun presentaties zijn ontleend aan Maitreya's Furthest Everlasting Continuum .

    Maitreya legde uit dat, hoewel opeenvolgende momenten van Boeddha-natuurfactoren eeuwig voortduren, ze misschien ongeraffineerd, gedeeltelijk verfijnd of totaal verfijnd zijn. Het onderscheid komt voort uit het feit of opeenvolgende momenten van alle niveaus van verwarring en hun gewoonten het mentale continuüm zonder onderbreking vergezellen, slechts enkelen van hen doen dit voor een deel van de tijd, of geen van hen vergezelt het ooit nog. Deze drie voorwaarden van de eeuwige continuïteit van Boeddha-natuurfactoren zijn de basis , het pad en de resulterende tantra's .

    Als basistantra's zijn de altijd beschikbare continuïteiten van Boeddha-natuurfactoren het werkmateriaal om verlichting te bereiken. Vanuit dit perspectief zijn de factoren ongeraffineerd of 'onzuiver' in de zin dat opeenvolgingen van momenten van alle niveaus van verwarring en hun gewoonten te allen tijde verweven zijn met de factoren, waardoor hun functioneren tot verschillende mate wordt beperkt.

    Op het pad naar verlichting werken beoefenaars eraan om de beperkingen weg te nemen door stapsgewijs de continuïteit van de verschillende niveaus van verwarring en hun gewoonten te stoppen die verweven zijn met hun lichaam, communicatie, geest, goede eigenschappen en acties. Als gevolg hiervan zijn tijdens het zuiveringsproces de continuïteiten van Boeddha-natuurfactoren, als padtantra's, gedeeltelijk verfijnd en gedeeltelijk ongeraffineerd. Soms begeleiden de factoren perioden van volledig begrip; op andere momenten volgen periodes met slechts een impuls van begrip. Af en toe houden opeenvolgende momenten van verwarring tijdelijk op. Daarna hervatten de continuïteiten van sommige niveaus, maar geleidelijk keren ze nooit meer terug. Evenzo houden de gewoonten van verwarring af en toe op met het ontstaan ​​van momenten van verwarring; maar uiteindelijk houden de continuïteit van de gewoonten voor altijd op.

    Op het resulterende niveau van Boeddhaschap zijn de continuïteiten van Boeddha-natuurfactoren, als resulterende tantra's, totaal verfijnd in de zin dat ze voor altijd volledig vrij zijn van begeleidende perioden van elk niveau van verwarring of hun gewoonten. Aldus functioneren de Boeddha-natuurfactoren eeuwig op hun volle vermogen als de met elkaar verweven verlichtende facetten van een Boeddha, bijvoorbeeld als de verlichtende fysieke, communicatieve en mentale vermogens, goede eigenschappen en activiteiten van een Boeddha.

    De rol van Boeddha-figuren in Tantra

    Boeddha-figuren vertegenwoordigen de Boeddha-natuurfactoren tijdens verfijnde of "zuivere" fasen wanneer opeenvolgende momenten van volledig begrip hun continuïteit begeleiden. Omdat Boeddha-figuren lichamen, communicatie, geesten, goede eigenschappen en handelingen hebben die samenwerken als een geïntegreerd netwerk, zijn ze geschikt om deze Boeddha-natuurfactoren te vertegenwoordigen. Bovendien hebben de figuren vaak meerdere gezichten, armen en benen. De reeks gezichten en ledematen vertegenwoordigen thema's uit sutra, waarvan er vele ook behoren tot de Boeddha-natuurfactoren. Tantra-beoefenaars gebruiken de figuren tijdens meditatie om het zuiveringsproces te bevorderen.

    De Sanskriet term voor Boeddha-figuren, ishtadevata , betekent gekozen godheden, namelijk goden die gekozen zijn om een ​​Boeddha te worden. Het zijn 'godheden' in de zin dat hun capaciteiten die van gewone wezens overstijgen, maar ze beheersen het leven van mensen niet en hebben geen aanbidding nodig. Daarom vertaalden de Tibetaanse geleerden de term als lhagpay lha ( lhag-pa'i lha ), speciale godheden, om ze te onderscheiden van wereldse goden of van God de Schepper.

    Het meer gebruikelijke Tibetaanse equivalent, yidam ( yi-dam ), geeft de bedoelde betekenis duidelijker aan. Yi betekent geest en dam staat voor damtsig ( dam-tshig , Skt. Samaya), een hechte band. Tantra-beoefenaars verbinden zich met mannelijke en vrouwelijke Boeddha-figuren, zoals Avalokiteshvara en Tara, door zich voor te stellen dat ze de verhelderende facetten hebben van fysieke verschijning, communicatie, mentaal functioneren, goede eigenschappen en activiteiten van deze figuren. Preciezer gezegd, terwijl de continuïteit van hun Boeddha-natuurfactoren nog steeds gedeeltelijk ongeraffineerd is als pad-tantra's, verbinden beoefenaars ze met continuïteiten van de factoren die worden voorgesteld als de totaal verfijnde facetten van Boeddha-figuren. Zelfs als beoefenaars slechts een onvolledig begrip hebben gekregen van hoe dingen bestaan,Het voorstellen van hun gedeeltelijk ongeraffineerde Boeddha-natuurfactoren die functioneren als totaal verfijnde Boeddha-figuurfacetten is de algemene tantra-methode om de vluchtige vlekken van perioden van verwarring en de bijbehorende gewoonten te verwijderen uit de eeuwige continuïteit van Boeddha-natuurfactoren.

    Kortom, de Boeddha-natuurfactoren blijven dezelfde factoren, of ze nu functioneren als basis, pad of resulterende tantra's. Het mentale continuüm manifesteert altijd een of andere vorm van fysieke verschijning, communicatie van iets en mentaal functioneren, evenals een bepaald niveau van werking van goede eigenschappen en enige activiteit. Het enige verschil is de mate waarin opeenvolgende momenten van verschillende niveaus van verwarring en hun gewoonten de continuïteit van de factoren begeleiden en hun functioneren beperken.

    Volgens de Nyingma- en Kagyu-presentaties is het onderwerp van tantra dus de verstrengeling van de basis, het pad en de daaruit voortvloeiende voorwaarden van eeuwige continuïteit van Boeddha-natuurfactoren om een ​​methode te ontwikkelen om verlichting te bereiken. In het bijzonder betreft tantra methoden om te werken met perioden van de Boeddha-natuurfactoren als pad-tantra's om opeenvolging van de factoren als basistantra's te zuiveren, zodat ze uiteindelijk functioneren als de eeuwige continuïteiten van resulterende tantra's. Tantra-beoefening bewerkstelligt deze transformatie door continuïteiten van ongeraffineerde Boeddha-natuurfactoren te verbinden met opeenvolgende momenten van hun verfijnde situatie zoals weergegeven door de verlichtende facetten van Boeddha-figuren.

    De Sakya-presentatie

    De Sakya-presentatie van de betekenis van tantra is afgeleid van The Hevajra Tantra , een tekst uit de hoogste klasse van tantra. Deze presentatie belicht de relatie tussen Boeddha-figuren en alledaagse wezens die een verbinding mogelijk maakt van de overeenkomstige facetten van de twee in de tantra-beoefening.

    Een exclusief onderwerp van de hoogste tantra is het heldere lichtcontinuüm(heldere, lichte geest), het meest subtiele niveau van ieders mentale continuüm. Alle mentale continuums hebben heldere lichtniveaus om dingen te ervaren, die hen, als de ultieme Boeddha-natuur, de diepste eeuwige continuïteit bieden. De grovere niveaus van het ervaren van dingen, zoals die waarop zintuiglijke waarneming en conceptueel denken plaatsvinden, gaan niet echt door zonder een pauze van het ene leven naar het andere. Bovendien stoppen ze voor altijd met het bereiken van verlichting. Alleen opeenvolgende heldere lichtniveaus gaan zonder onderbreking door, zelfs nadat ze een Boeddha zijn geworden. Als individuele wezens analoog zijn aan radio's, dan zijn de grovere niveaus van hun mentale continuums vergelijkbaar met de radio's die op verschillende stations spelen, terwijl hun heldere lichtniveaus lijken op de radio's die gewoon aan staan. De analogie is echter niet exact.Radio's kunnen stoppen met spelen, terwijl mentale continuums hun stroom nooit ophouden.

    Ongeacht het niveau waarop het zich voordoet, brengt het loutere, individuele, subjectieve ervaren van dingen met zich mee dat de dingen verschijnen (duidelijkheid) en er mentaal mee bezig zijn (bewustzijn). Met andere woorden, men neemt niet rechtstreeks externe objecten waar, maar alleen verschijningen of mentale representaties ervan die ontstaan ​​als onderdeel van het waarnemen. Uiterlijk omvat hier niet alleen de bezienswaardigheden van dingen, maar ook hun geluiden, geuren, smaken en fysieke gewaarwordingen, evenals gedachten erover. De westerse wetenschap beschrijft hetzelfde punt vanuit een fysiek perspectief. Bij het waarnemen van dingen herkent men niet echt externe objecten, maar alleen complexen van elektrochemische impulsen die de objecten in het zenuwstelsel en de hersenen vertegenwoordigen. Hoewel alle niveaus van het ervaren van dingen de verschijning van dingen met zich meebrengen,het heldere licht continuüm is de eigenlijke bron die aanleiding geeft tot alle schijn.

    Mentaal bezig zijn met de schijn betekent ze zien, horen, ruiken, proeven, fysiek voelen of denken, of emotioneel iets over ze voelen. De mentale betrokkenheid kan subliminaal of zelfs onbewust zijn. Verder zijn dingen doen verschijnen en er mentaal mee bezig zijn twee manieren om hetzelfde fenomeen te beschrijven. Het ontstaan ​​van een gedachte en het denken van een gedachte zijn eigenlijk dezelfde mentale gebeurtenis. Een gedachte komt niet op en dan denkt men het: de twee mentale handelingen vinden gelijktijdig plaats omdat ze dezelfde gebeurtenis beschrijven.

    De Sakya-bespreking van tantra concentreert zich op een specifieke Boeddha-natuurfactor, namelijk de eeuwige opeenvolging van momenten van de aangeboren activiteit van het heldere lichtcontinuüm om vanuit zichzelf schijn te doen ontstaan. Het verschijnen is automatisch, niet opzettelijk en onbewust. Men kan opzettelijk naar iets kijken; maar wanneer men het ziet, construeert het heldere lichtcontinuüm er niet opzettelijk een verschijning van. Bovendien kunnen de verschijningen die voortkomen uit het heldere lichtcontinuüm de fysieke basis van het continuüm zijn - iemands lichaam - of elk ander object dat het waarneemt.

    Hier is het belangrijkste punt dat het maken van uiterlijk onlosmakelijk plaatsvindt op twee niveaus: grof en subtiel. Onafscheidelijk ( yermey , dbyer-med ) betekent dat als het ene niveau geldig voorkomt, het andere niveau ook geldig voorkomt. In deze context zijn de grove verschijningen van alledaagse wezens en hun omgeving; subtiele verschijningen zijn van Boeddha-figuren en hun omgeving.

    Wezens van alledag en Boeddha-figuren zijn als kwantumniveaus van continuüm van helder licht. Subatomaire deeltjes hebben verschillende kwantumniveaus van energie waarop ze even geldig resoneren. Op elk moment is het niveau waarop een deeltje resoneert een functie van waarschijnlijkheid: je kunt niet met zekerheid zeggen dat het deeltje slechts op het ene niveau resoneert en niet op het andere. Volgens de kwantummechanica kan een deeltje in feite op meerdere niveaus tegelijk resoneren. Evenzo, omdat het niveau waarop op elk moment een helder lichtcontinuüm verschijnt, een functie is van waarschijnlijkheid, kan men niet zeggen dat een individueel wezen op een bepaald moment slechts één uiterlijk heeft en niet een ander.

    De eeuwige continuïteit van mentale activiteit die dit van nature verbonden paar verschijningen voortbrengt, kan ongeraffineerd, gedeeltelijk verfijnd of totaal verfijnd zijn, afhankelijk van de opeenvolging van momenten van verwarring en de gewoonten die ermee gepaard gaan. Het proces waarbij een continuïteit van beoefening met Boeddha-figuren deze factor van Boeddha-natuur zuivert, zodat het een eeuwige opeenvolging van verschijningen voortbrengt die volledig vrij zijn van begeleidende periodes van verwarring en zijn gewoonten is het primaire onderwerp van tantra zoals besproken in de Sakya-school .



    De Gelug-uitleg

    De Gelug-traditie volgt de Guhyasamaja Appendix Tantra bij het uitleggen van de betekenis van tantra als een eeuwige continuïteit. Het belangrijkste aspect van de Boeddha-natuur dat hier wordt benadrukt, is de leegte(leegte) van het mentale continuüm - zijn afwezigheid van bestaan ​​op onmogelijke manieren. Mentale continuums bestaan ​​niet als inherent gebrekkig en onzuiver van aard. Ze hebben nooit en zullen nooit. Er zijn geen eeuwige continuïteiten van aangeboren kenmerken die hen vergezellen die ze, op eigen kracht, op die onmogelijke manier laten bestaan. Omdat deze totale afwezigheid altijd het geval is, kunnen beoefenaars, wanneer beoefenaars dit feit volledig begrijpen, voorkomen dat de voortdurende verwarring en de bijbehorende gewoonten hun mentale continuüm vergezellen, zodat hun Boeddha-natuurfactoren volledig kunnen functioneren als de verlichtende facetten van een Boeddha. Aangezien mentale continuums voor altijd doorgaan als eeuwige continuïteiten, blijft hun leegte altijd een feit dat zuivering en transformatie mogelijk maakt.

    De zuiveringsmethode verwijst naar de stadia van beoefening met Boeddha-figuren. In tegenstelling tot gewone mensen groeien Boeddha-figuren niet uit foetussen, worden ze niet ouder of gaan ze dood. Omdat ze altijd in dezelfde vorm beschikbaar zijn, kan meditatie met hen een eeuwige continuïteit vormen. Het resultaat van het zuiveringsproces is de eeuwige continuïteit van Boeddhaschap.

    Kortom, door een eeuwige continuïteit van meditatiebeoefening van binding met Boeddha-figuren, bereiken tantra-beoefenaars de eeuwige continuïteit van Boeddhaschap, gebaseerd op het eeuwige feit van de leegte van hun mentale continuums. Omdat het beoefenen van tantra inhoudt dat je jezelf als Boeddha-figuren laat verschijnen die lijken op de resulterende staat van verlichting, wordt tantra het resulterende voertuig genoemd .

    Overzicht

    Het onderwerp van tantra betreft eeuwige continuïteiten die verband houden met het mentale continuüm. De continuïteiten omvatten zulke Boeddha-natuurfactoren als fundamentele goede eigenschappen, een helder lichtniveau van het ervaren van dingen, zijn activiteit om zelfverschijningen voort te brengen en zijn leegte. De continuïteiten omvatten ook Boeddha-figuren en de verlichte staat. De vier tradities van het Tibetaans boeddhisme leggen verschillende manieren uit waarop opeenvolgende momenten van deze eeuwige continuïteiten met elkaar verweven zijn als basis, paden en resultaten. Ze delen het kenmerk dat tantra een pad van beoefening met Boeddha-figuren inhoudt om een ​​basis te zuiveren om als resultaat verlichting te bereiken. Ze zijn het er ook over eens dat de fysieke kenmerken van de Boeddha-figuren dienen als multivalente representaties en de schering vormen voor het verweven van de verschillende thema's van de sutra-beoefening.De voorwaardetantra verwijst naar dit ingewikkeld met elkaar verweven onderwerp en de teksten die het bespreken.




    23-12-2020 om 00:00 geschreven door breakpoint83  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:MANTRA'S EN TANTRA'S
    Tags:tantra,mantra,boeddhisme,boeddha,sakya,nyingmaq,kagyu,verklaringen tantra,spiritualiteit,
    >> Reageer (0)
    21-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe mantra's werken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoe mantra's werken

    Mantra's zijn repetitieve geluiden die worden gebruikt om de diepten van de onbewuste geest te doordringen en de vibratie van alle aspecten van je wezen aan te passen. Mantra's worden getrild door hardop te chanten, mentale oefening of door ernaar te luisteren.

    De ervaring van hoe geluidstrillingen je wezen beïnvloeden, is Naad yoga. Naad betekent "de essentie van geluid" en yoga betekent "vereniging". Naad yoga gebruikt geluidstrillingen om je bewustzijn te verhogen en je af te stemmen op het geluid dat begon te creëren en constant trilt. Dit universele geluid staat bekend als Anahat .

    In yoga worden mantra's meestal in het Sanskriet gezongen. Het Sanskrietwoord mantra is afgeleid van de wortel van de mens, wat 'denken' betekent, en tra van trai, wat 'beschermen of bevrijden van slavernij' of 'bevrijden van de geest' betekent.

    Mantra's zijn een belangrijk onderdeel van de yoga- en meditatiebeoefening. Als je mediteert, kun je in stilte mantra's gebruiken om verbonden te blijven met de ademhaling en de beoefening.

    In Kundalini yoga zoals onderwezen door Yogi Bhagan, worden de meeste mantra's gereciteerd in Gurmukhi. De woorden goeroe-mukh betekenen letterlijk "uit de mond van de goeroe". Hoewel mantra's in elke taal kunnen worden gezongen, zijn bepaalde talen ontworpen om meer impact te hebben bij het creëren van gerichte psychologische en spirituele effecten.

    Hoe mantra's u beïnvloeden

    1. Het reciteren van mantra's stimuleert het endocriene systeem.

    De handeling van uw tong die tegen het gehemelte drukt, stimuleert de hypothalamus, thalamus en hypofyse. Als je een mantra reciteert, raak je het gehemelte met je tong. In de mond zijn er 84 meridiaanpunten: 64 in het harde gehemelte en 20 in het zachte gehemelte.

    Deze trilling die afkomstig is van de hypothalamus, stuurt de werking van de hypofyse en regelt de endocriene systemen. Het is ook verantwoordelijk voor het vrijgeven van chemicaliën en hormonen door het hele lichaam en naar de hersenen. Door deze trilling komen chemische hormonen vrij die het lichaam in balans brengen en genezende effecten hebben.

    Bovendien wordt de hypofyse gestimuleerd via de tong, waardoor de verschillende meridiaanpunten worden geraakt. Interessant is dat de hypofyse in de foetus wordt gevormd uit cellen van het gehemelte die naar de hersenen stijgen. Dit is de reden waarom het drukken van de tong tegen het gehemelte de klier stimuleert.



    2. Door mantra's te reciteren, kunt u uw aandacht concentreren .

    Als we gaan zitten om te mediteren, springt onze geest vaak van gedachte naar gedachte, waardoor het moeilijk wordt om onze aandacht te concentreren. Chanten leidt de geest af van frivole gedachten en helpt de geest in concentratie te verankeren.

    3. Het chanten van mantra's is een effectieve manier om emoties los te laten .

    Emotie die niet wordt geaccepteerd, vertegenwoordigt een aspect van het zelf dat wordt beoordeeld. Deze emotie veroorzaakt sensaties in het lichaam waar je naar hunkert of waar je een afkeer van hebt.

    Hoe dan ook, je reageert en versterkt het patroon. Chanten is een uitstekende manier om de reactie op het gevoel via de keel- en hartchakra's los te laten; in wezen het loslaten van de emotie door zelfexpressie.

    4. Mantra's stemmen je vibratie af om bewustzijn te creëren .

    De trillingen van mantra's hebben de kracht om je moleculaire structuur te herschikken. Elk geluid heeft een aparte vibratie en als resultaat heeft elke mantra een ander effect. Alle geluid heeft invloed op je moleculaire structuur.

    Bovendien hebben al je gedachten, gevoelens, woorden en handelingen invloed op je bewustzijn. Bedenk hoe bepaalde muziek je in een bepaalde stemming brengt. Of bedenk hoe u zich voelt als er veel lawaai is of als er iemand schreeuwt. Mantra's zijn ontworpen om je ervaring aan te passen door de subtiele trillingen die ze in je wezen veroorzaken. Elke mantra is ontworpen om een ​​duidelijk effect te hebben.

    5. Mantra's passen je vibratie aan en brengen je bewustzijn op één lijn met aspecten van het zelf en het oneindige.

    Alles wat je zoekt, zit van binnen. Als je voelt dat je iets niet ervaart, is dat omdat je niet op de vibratie ervan bent afgestemd. Als je iets trilt, ben je erop afgestemd.

    Als je bijvoorbeeld liefde vibreert, zul je het overal zien. Als je dat niet bent, ontbreekt deze trilling. Dit is ook hoe je je aangetrokken voelt tot mensen en hoe je die afstemming met je karmische vibratie kunt ervaren.

    6. Als je je karma wilt overwinnen, verander dan je vibratie.

    Het reciteren van een mantra stemt je af op de ervaring van de betreffende mantra. Door deze afstemming kun je deze vibratie ervaren door de vibratie te worden. Hoe gevoeliger je bent, hoe dieper je de effecten zult ervaren. En hoe langer en gerichter je de mantra reciteert, hoe meer impact het zal hebben op je bewustzijn.

    Het zijn niet alleen mantra's die een sterke invloed op je wezen hebben, maar elke vibratie is cruciaal. Als je negatief denkt, creëer je een subtiele trilling. Hoe langer deze trilling aanhoudt, hoe meer het je wezen beïnvloedt; de trilling van de gedachte creëert dan een emotionele trilling, die een trilling in het fysieke lichaam opwekt. Dit is waar alle sensaties vandaan komen in het lichaam.

    Als we het hebben over blokkades in het fysieke of subtiele lichaam, zoals in de chakra's of de nadi's waar de prana stroomt, verwijzen we naar gebieden waar de vibratie niet op één lijn ligt; gebieden die langzamer trillen dan zou moeten en waar de stroom van vitale energie wordt belemmerd.

    Op dezelfde manier waarop het zingen van mantra's je wezen beïnvloedt, geldt dat ook voor je gedachten, woorden en daden. Dit is hoe gewoonte in je leven patronen worden. Je creëert trillingen en vervolgens, bewust en onbewust, reageer je erop. Het herhalen van mantra's kan je helpen te bevrijden van deze ingewortelde patronen.

    Welke mantra's tril je?


    21-12-2020 om 00:00 geschreven door breakpoint83  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:MANTRA'S EN TANTRA'S
    Tags:mantra's,meditatie,trillingen,sanskriet,
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/12-05/01 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    leef_gratis
    www.bloggen.be/leef_gr


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs