Foto
deze gedichten
overwegend
geschreven tussen 
2000-2015
zijn
-tenware anders vermeld-
©
helena e.m. de clercq
°1935

Categorieën
  • Belevenissen (11)
  • Bundeltjes (1)
  • Dichten & zo (20)
  • Gepubliceerd (12)
  • Haiku-Senryu (3)
  • Ik-verzen (14)
  • Korte verzen (15)
  • Lichtjes typo (3)
  • Maatschappijkritiek (1)
  • Nonsens-Bizar (8)
  • Op rijm gezet (9)
  • Over dieren (8)
  • Over dingen (12)
  • Over mensen (21)
  • Parlando (7)
  • SeiZoenen (14)
  • Sonnetten (18)
  • Themaverzen (7)
  • Vr.Vorm-rest (6)
  • Waar is de tijd (11)
  • Inhoud blog
  • Even wennen
  • De media
  • Dubbel
  • November liefste
  • Post Scriptum
  • Obsessie
  • Pa!
  • Ollele Bolleke Pijniging
  • Desperate housewife's day
  • De gedichten
  • Compassie
  • O Michelangelo
  • Ik bedank...
  • Spruitjes
  • Ma
  • Het moment
  • Die morgen
  • Ecce homo
  • Schoothondjes
  • Ego te absolvo
  • Kassa-robot
  • Frambozen
  • De langste nacht
  • Oervlek
  • Winterwende
  • Shoppen
  • Dolce far niente
  • Knor
  • Brood op de plank
  • Poëmata
  • Verstilling
  • Romantisch uitje
  • Liefde
  • De scrabblepoëet
  • Product
  • Positivo
  • De trouwerij
  • Zalig gestoord
  • De negende maan
  • Nachtdier
  • De dichter
  • In rook
  • Scheppen
  • Voilà
  • Ontaard
  • Niksen
  • Mimespeler
  • Spleen
  • Stoelendans
  • Zo maar zondag
  • Ruïne Sint-Baafsabdij - Gent
  • De hof van Heden
  • Van een aardappel
  • Aan mijn kastanje
  • Boerenkost
  • Oma en ik en oma
  • Stoepkinderen
  • Conceptueel zwart
  • Zijn schoenen
  • Oud en eenzaam
  • Blue screen of death
  • Van die dip-dagen
  • Van een baksteen
  • Die god van mij
  • Muzenissen
  • Plannen
  • Palaveren
  • Vleugels van papier
  • Aan de late dag
  • Sonnet voor Sophia
  • Diepdenken
  • Vertwijfeling
  • Self´oMatic
  • Peptalk
  • Liefde's lust
  • Erato
  • Luchtschrijven
  • Writersblock
  • Stil even
  • Wervelwind
  • V-echtgenoten
  • Vermist
  • Toe nou...
  • Kieskoorts
  • Voor wie...
  • Thanatos
  • De rechtbank
  • Herfstblues
  • Van de poezen Mup en Rufus
  • Dit is een lied alleen voor kinderen
  • Kleine herfstsonate
  • Ik zie
  • Traumdeutung
  • Pijnpunt
  • In gedichten
  • Kids
  • Grumpel
  • Total loss
  • Het lied van de vis
  • Mail-vrienden
  • Verliefd
  • Rebels
  • Fatrasie
  • Hic et nunc!
  • Ouder - Wijzer
  • In dromen
  • Een nette vrouw
  • Een bushalte te ver
  • Nemo zal hangen
  • Oranje boven!
  • Regelneven
  • Portret
  • Het sonnet, een vader
  • Niet eens een zondag
  • Nummer 46.07.17
  • Plots - drie kortverhalen
  • Heremietkreeft
  • Logos - Tao
  • Van de boer
  • Happy Meal™
  • Kliederen
  • ...die zo sierlijk zijn
  • Akkefietje
  • Amen en uit
  • Tegendraads
  • Dichtersverdriet
  • 38° Celsius
  • De clown
  • Zorba
  • Samen één
  • Ik en Chloë
  • Geode
  • De trek
  • Identiteit
  • Huilen op de plee
  • Lijkje is gevonden...
  • Nostalgie
  • De haptische misleiding
  • Goed van toen?
  • Nurks fruit
  • Het bad loopt leeg
  • Overzomer
  • Bekentenis
  • Jozefien's wens
  • Requiem
  • Glottisslag
  • Kwinkslag
  • De vernieuwing
  • Mensje
  • Maartse buien
  • Hoogmis
  • Lente-equinox
  • 5-7-5-jes
  • Valentijntje
  • Cilja's wedstrijd
  • De Theetjes
  • Testament
  • Aliënatie
  • De zevende dag
  • Gemis
  • De terugkeer
  • Meeting
  • Laat mij
  • Perelieren
  • Dichterbij
  • Life sucks
  • Boegbeeld
  • Het dagje wel
  • Kleding-ketens
  • Een bloemetje
  • Zomerjeremiade
  • Van de hitte
  • Zonneslag
  • Zotte zomer
  • De belofte
  • Breekpunt
  • Alluretje
  • Een eind weegs
  • Bevroren God
  • Tu es sacerdos
  • Ach en wee
  • Het huis
  • Het nieuws
  • Het werk
  • Hip wil wat
  • Wilde ego(s)trip
  • Ondraaglijke lichtheid
  • Astrologica
  • Het Grote Gevoel
  • Kwatrijntjes
  • Doffe ellende
  • En de winnaar is... DRIEK
  • Spoorzoeken
  • De man die
  • Aan mijn moni
  • Het weekje in de ruimte
  • Loslaten
  • Goddank
  • Gij badt... G.G.
  • Februari
    TOP
    Verzamelde Gedichten 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stoelendans
    vannacht is er een mening
    uit mijn bed gerold

    ze klettert van de trap en ik
    er achterna. ik kan ze
    ei zo na nog vangen,
    draag ze naar de tafel
    die nog slaapt

    ik trek alle stoelen open
    leg mijn arm over een rug
    leuning van links

    nu jij

    haakt in
    de sport je voet
    om op te staan
    schuift mij met stoel en al
    nabij

    nu wij

    hoewel ongezouten
    uitgekookt en in het midden
    onze mening is aanvechtbaar
    we beginnen dus
    we vlechten handen
    in elkaar

    nu zij

    speeksel sputtert tegen dat...

    het gaat regenen
    we zijn nog net
    op tijd
    om de mening te verdelen

    ik knijp de spons

    Categorie:Nonsens-Bizar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hof van Heden
    de meester snurkt
    zijn neus voorbij
    te lang gepraat
    van pronkappels en
    opgedirkte peertjes

    gezongen van hoe zoet
    -of was het zuur-
    de druiven zijn en deze avond

    en ik zit
    vergaapt te luisteren

    ineens...

    de aarde trilt
    de grond het zwarte wriemelende
    mierenrijk bijt in mijn kont
    nachtschadelijk sluip ik het jaagpad op

    naar mijn geliefde
    hij wiens zaad herrijst
    uit rottigheid

    naar mijn van vreemde okselluizen
    uitgepluisde stokkend toegesproken
    onvolprezen rood uit groen genezen

    heilige tomaat

    Categorie:Nonsens-Bizar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De rechtbank
    zeven roze varkenskoppen
    zaten voor
    ze droegen zwart-satijnen
    tabbaarden

    onder hun dikke nek
    een witter nog dan Dashgewassen
    stijve geplisserde

    zeverlap

    het meisje werd geroepen
    twee zware blonde vlechten
    wogen op haar stoute borstjes

    wacht maar tot ik groot ben!

    -zeg iets-
    zei een miss
    verstandig buiten schot
    boven gebreide blauwe kousen

    -waarover-?
    er viel een stilte
    als na de doodstrijd
    van een bromvlieg

    -over het afval-
    dat was een lapsus

    het meisje zag ze praten
    de koppen
    ze zei, zonder te spreken:
    hoe houden uedele heren in godsnaam
    die zeverlappen zo wit

    toen zakten de blauwkousen van miss
    verstandig af

    het meisje groette
    boog, flikte in de gauwte nog
    een revérence

    Categorie:Nonsens-Bizar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grumpel
    grumpel groeit op krakke ronden
    steentjes teentjes toten luid

    bruilenpest de broeken uit
    moe rast appeltjes vandiege

    zonde kneel en zegelkruid
    schuur de haartjes van je huid

    blode brodeloze kneuzen
    niezen neuze reuzedol

    broest een wolluk dunne gruppen
    gaat de grumpel uit de bol

    Categorie:Nonsens-Bizar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Total loss
    zo lodderlam mijn ogen
    lezen rondjes uit een vers
    gebakken hostiebrood

        en eet, dit is mijn lichaam

    woorden krassen diep in
    deerlijk gecastreerd papier

        drink, dit is mijn bloed

    ik mep een mug ik kus een draak
    ze vraagt aan mij waarheen ik loop

        laat alle hoop


    Categorie:Nonsens-Bizar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het lied van de vis
    een toveroor heeft zich
    te fluisteren gelegd
    geheel en gans en effen als
    de katbesnaarde strijkstok
    van de wind op minnewater

    binnenin het slakkenhuis
    kolkt een slok geluiden

    holle varkensblazen
    drijven op het spieglblad

    het oor toch hoort de weergalm
    in het lijflied van de vis

    tegen kant noch wal

    Categorie:Nonsens-Bizar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fatrasie
          ballade van een metamorfose

    rat en varken lagen samen
    zonder opperhuid of vragen
    daaromtrent narcoleptisch
    bij estée [tic] a

    op bed

    hun staart werd afgezet
    ze zouden ruilen

    rat was 't lange slepen moe
    varken wou het krullen laten
    en de beer de das omdoen

    zo geschiedde zo gedaan

    na het spotlicht kwam de waarheid
    uit een donker hol gekropen
    rat vergat d'r staart te krullen
    varken trok de kurk uit ieder vat

    en ze hebben zich verhangen
    zonder opperhuid noch vragen
    daaromtrent.

    *een fatrasie is opvulling, soort nonsenspoëzie, zinloos tijdverdrijf.

    Categorie:Nonsens-Bizar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ach en wee
    de regen wist een palingdroom
    te schrijven op de ribbelstroom

    de grote ringel hoorde dat
    en trok de gronzel uit het nat

    nog voor de inkt kon drogen

    ik zat met puimsteenogen
    te tranen naast de bibberrat

    en blikken mededogen
    te proppen in het gat

    het was te laat
    de regen boog
    en streek de ribbels glad

    Categorie:Nonsens-Bizar

    TOP

    -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs