Het stadsbestuur kondigt aan dat nog tot het einde van de heraanleg van de Noorderlaan je 30 minuten gratis kan parkeren op de B-parking achter het station. Dit moet de parkeerdruk in de Boulezlaan verminderen. Wie iemand komt afzetten of ophalen aan het station kan nu immers een half uur gratis op de stationsparking terecht.
Door de werken in de Noorderlaan is er veel overlast in de Boulezlaan van bestuurders die een pendelaar komen oppikken. Om dit probleem op te lossen heeft B-parking tijdelijk ingesteld dat iedereen 30 minuten gratis kan parkeren op de stationsparking. Ze afficheren dit ook ter plaatse (vooralsnog wordt hier maar 15 minuten gratis aangegeven).
B-parking vraagt wel uitdrukkelijk om dan ook op een parkeerplaats te staan. Op die manier kan iedereen steeds vlot op- en afrijden.
Hoe het werkt :
Neem een ticket als je de parking op rijdt >/br>
Parking verlaten binnen de 30 minuten = steek je ticket in de uitritzuil en de slagboom gaat open
Parking verlaten later dan 30 minuten = eerst betalen aan de betaalautomaat, dan pas uitrijden
Werken spoorwegnet
Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgisch spoorwegnet, installeert in de komende tijd nieuwe veiligheidssystemen langs de spoorlijn 75 (GentKortrijk) tussen Deinze en Waregem en in beide stations. De voorbereidingen zijn al bezig, de eigenlijke werken gebeuren met een mobiele werf.
Alle werken worden 's nachts uitgevoerd, maar enige geluidshinder is altijd mogelijk.
Het gaat om een mobiele werf, die zich verplaatst. Dit betekent dat er niet elke dag op dezelfde plaats en in de hele zone wordt gewerkt. Concreet gaat het vooral om kraan- en sleufwerken. De werken in de stations van Waregem en Deinze zelf gebeuren gelijktijdig vanaf april.
Alle bewoners langs het spoorwegtraject krijgen een brief van Infrabel. Heb je nog vragen? Dan kan je terecht bij www.infobuurtbewoners.be info.projecten@infrabel.be 0800 55 000
Werken Westerlaan-Noorderlaan
Het traject tussen de kruispunten Noorderlaan/Stationsstraat/Vijfseweg en Westerlaan/Duthoystraat ondergaat een volledige gedaanteverandering. Het project is al sinds november 2015 bezig en gestart met de nutsmaatschappijen, die voor de effectieve heraanleg hun infrastructuur hebben vernieuwd of uitgebreid. Het Agentschap Wegen en Verkeer startte de heraanleg zelf (alles bovengronds + riolering) op 1 juni 2017. Het einde van alle werken is voorzien voor begin 2019. Dit project is het resultaat van enkele jaren zorgvuldig plannen met grote aandacht voor de verkeersveiligheid.
Doelen van het project zijn : Meer verkeersveiligheid, invoeren van een zone 30 in Westerlaan en Noorderlaan, doorgaand verkeer afleiden via Oosterlaan en Zuiderlaan, makkelijker oversteken aan het station en het Koninklijk Atheneum met duidelijke oversteekplaatsen, schoolomgeving van het Koninklijk Atheneum duidelijk in het straatbeeld brengen, Westerlaan en Noorderlaan = as voor openbaar vervoer. Voorbeeld: schoolspitsbussen rijden na de herlaanleg via de Ring en niet meer door de centrumstraten.
Momenteel zijn we aan fase 3 met het stuk van de Noorderlaan tussen Stationsstraat en Olmstraat en het kruispunt met de Olmstraat. Sedert 31 januari is er zoals voorzien terug verkeer mogelijk tussen de Vijfseweg en de Noorderlaan en vanaf de Oosterlaan naar de Vijfseweg. Het wordt opletten voor fietsers, die het moeten doen zonder fietsstroken. Er geldt wel zone 30. In de Stationstraat kan je niet door tot op het einde. Hier dien je via de Putmanstraat en de Oude Vijvestraat te rijden. Daar kan je zowel links als rechts afslaan. Er is geen verkeer mogelijk in de Noorderlaan vanaf de Olmstraat richting Oosterlaan. Er is een omleiding via de Olmstraat Stationsstraat Putmanstraat Oude Vijvestraat.
Vanaf 20 februari wordt fase 4 gestart met terug een andere verkeerssituatie : Dan is er geen verkeer mogelijk van de Westerlaan naar de Noorderlaan. Er is een omleiding via de Muizelstraat - Olmstraat Stationsstraat Putmanstraat Oude Vijvestraat.
|