 |
|
 |
Fietsreizen van Gert Vergauwen |
Dit is mijn blog met mijn fietsreizen met bagage. Bedoeling is om fietsers wat extra info te geven bij hun reizen en om te gebruiken als leidraad op de fietsbeurs. |
 |
16-06-2021 |
2021 Dag 4 Eynatten - Burg Reuland |
103 km - 759 HM - Gem 23 km/h Zon 27 ºC
Het blijft lekker weer en je fietst hier contiunue op een hoogte van 300 - 550 HM. Hierdoor is het toch wel een paar graden frisser dan elders, dus super!
Vandaag is ene dag dat ik voor 90% een bekende RAVEL volg: de VENNBAHN. Dit is een Ravel die vertrekt in Aachen (maar die ik over de grens aanpik) en die helemaal tot in Luxemburg loopt.
Het eerst deel volgt volledig het oude spoor traject waardoor het zicht op de omgeving niet altijd ideaal is. Je fietst vaak op een pad waar je hier en daar een glimp van de omgeving opvangt, maar verder relatief beperkt zicht hebt. Niettemin is het heel aangenaam fietsen omdat de omgeving sterk heuvelt met hoogtes tot 550 HM terwijl je zelf amper voelt dat het pad stijgt of daalt (dank u treintje).
Maar als het open zicht op de omgeving is, is het dan ook vaak super mooi
Na Sankt Vith wijzigt de RAVEL, het typische trein spoor wordt vervangen door mooie wegen die echter meer kronkelen, heel wat meer dan een trein aan zou kunnen.
Maar het blijft autovrij en wordt er enkel mooier op. 
En dan nadert de eind bestemming: Burg Reuland: 
16-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
15-06-2021 |
2021 Dag 3 Huy - Eynatten |
98 km - 860 HM - Gem 21 km/h Zon 27 ºC
Weer een super heerlijk weertje vandaag. Als ik vertrek is het al aangenaam warm en al snel zweten geblazen.
De tocht voert in het eerste deel langs heel wat industrie aan de waterkant. Doordat een GPS maximum 500 punten kan loggen op een rit (voor mij eentje per dag, dat is het handigste), zijn de lijntjes niet altijd duidelijk terug te voeren naar de weg of het weggetje, zeker als je kleine paadjes moet nemen.
Langs hier was het dus niet..
Dat, samen met een hoop werken die de baan versperren en onduidelijke omleidingen zorgen voor wat extra kilometers vandaag.
Omleiding niet aangegeven, iemand moeten aanspreken en bleek aan de overkant verder te gaan..
Dit hieronder was beetje bizar: je moet het fietspad nemen aan de linkerkant van een afrit van een autostrade, heel bizar met snel op u toerijdende auto's..
Na het lelijke stuk van Huy tot Luik, komt er een heel mooi stukje van het Ourthe kanaal, een nooit afgewerkt kanaal dat zorgt voor mooie beelden.
Erna volgt een heel mooie RAVEL die er heel nieuw uit ziet met prima markeringen en bewegwijzering.
15-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
14-06-2021 |
2021 Dag 2 Hoeilaart Huy |
110 km - 800 HM - Gem 23,6 km/h Zon 27 ºC
Dag 2 begint al super met een heerlijk ontbijt dat mijn nichtje nog verzorgd heeft. Eitjes, gerookte zalm, verse cake, koffiekoekjes, het hoort er allemaal bij. Super! Bedankt nichtje.
De tocht via de ER5 gaat verder door Hoeilaart (en niet Overijse zoals ik eerst foutief had gepost, "big mistake to make"..) en passeert uiteraard het enige echte Nero cafe
Vervolgens een stuk door de mooie bossen en dwars door het prachtige domein van het kasteel van La Hulpe, je voelt je een beetje indringer hier, maar zo prachtig.
Daarna gaat het heuvelend en klimmend verder langs massa's velden en ander natuurschoon.
Wanneer Namen er aan komt, volgt er een prachtig stukje Ravel langs een oude spoorbaan en zakt het langzaam aan af naar de Maas.
Die Maas blijven we dan verder volgen tot in Huy. De route zelf over 100% auto vrije wegen langs de oevers van de Maas waar het opvalt dat er toch wal vrij veel industrie gevestigd is. Het is een super relaxt tochtje en de batterij had nog heel wat reserve, dus de snelheid kon wat omhoog.
Wat de batterij betreft: Het is me heel duidelijk opgevallen dat de batterij eigenlijk vrij lang mee gaat. Zolang je op eco rijdt (met bij bergop een tandje meer), is de batterij lang niet leeg na een dagtocht van een 100-tal km en toch 800 HM. Leuk!!
Huy zelf is best een leuk stadje en ik het er heerlijke balletjes in provencaalse saus gegeten.

14-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
13-06-2021 |
2021 Dag 1 Branst Hoeilaart |
98 km - 400 HM - Gem 21 km/h Zon 25 ºC
Vermits Corona nog niet voorbij is en de Europese vakantiepas nog (net) geen feit is, plan ik nog maar eens een tripje in Wallonie.
Omdat het nog eens een tochtje in eigen land wordt, heb ik besloten om terug met de elektrische fiets te gaan, kwestie van wat meer afstand te kunnen afleggen.
En dus zijn we weer weg..
Ik heb mijn nichtje beloofd om bij haar te blijven slapen in Overijse nadat ik er vorige keer gewoon gepasseerd was, dus de eerste overnachting ligt vast  . En eigenlijk is het wat kort om er rechtstreeks heen te rijden, dus rijden we wat rond naar de West kant van Brussel om daar aan te pikken op de EuroRoute 5.
Een mooie lange afstand fietsroute doorheen verschillende landen en dus ook een groot deel door ons landje, ik pik aan in Lennik
Daarna Sint-Pieters-Leeuw en vervolgens Halle. Het stukje door Brussel is mooi gekozen en uiteraard door langs de Grote Markt, de Beurs en de Europese wijken. Overal opvallend veel politie. Achteraf gezien heeft dit uiteraard te maken met president Biden die op bezoek komt.
Rond een uur of 18 bij mijn nichtje aangekomen en al direct een aperitiefje genuttigd op het terras, zelfs voor den douche  .
Daarna een heerlijke BBQ met lekkere gevulde champignons, kruidenboter, groentjes en vele heerlijke vleesjes. Super bedankt voor de gezellige avond en het lekkere eten Sigrid en Marc.
13-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
13-09-2020 |
2020 Vlaanderen samenvatting |
Mijn rondje Vlaanderen is een beetje langer geworden dan eerst gepland, maar was uiteindelijk heel mooi.
Ik heb twee routeboekjes gecombineerd met een stukje Vlaanderen Fietsroute en nog wat eigen aftakkingen en extra lussen:
- Grensroute - van het drielandenpunten naar de Noordzee 540 km: mooie route gedeeltelijk in Nederland en gedeeltelijk in Vlaanderen. Grotendeels vlakke route met heel wat kilometers langs water en door bossen.
- Taalgrensroute - Van Komen tot Voeren 430 km: een route die heel mooie stukken kent, maar aan de andere kant toch wat te veel moeite doet om echt de grens te volgen en daardoor niet altijd even fraaie stukjes neemt (bvb ten Zuiden van Brussel heeft me niet kunnen bekoren, daar zijn mooiere stukken mogelijk), verder wel heel mooi maar toch ook heel wat bosweggetjes en uiteraard de nodige hoogtemeters.
- Vlaanderen fietsroute voor het gedeelte van waar de Grensroute stopt aan de Zee naar de start van de taalgrensroute. Op zich ook mooie route die hier ook voorbij Branst komt. Dat deel heb ik uiteraard niet gedaan, is misschien een idee als Corona nog wat langer duurt..
- En dan nog een aantal lussen in Limburg en in de buurt van Mol
Wat wegkwaliteit betreft: Wisselend met heel rustige asfaltstukken op de baan, mooie fietspaden van goede kwaliteit, uiteraard de nodige betonplaten, maar daarnaast toch ook heel wat onverharde (wel heel goed berijdbare) paden. Ik schat dit laatste toch zeker op een 10% of meer.
Wat overnachtingen betreft: Overwegend B&B's met heel goede kwaliteit (maar ook niet goedkoop) waar er toch wel een ruime keuze van is. Enkel in Limburg heb ik wat moeten zoeken, daar was alles zo goed als volboekt.
Wat eten betreft: Keuze te over in Vlaanderen en meestal heel lekker. Ook Nederland niet vergeten. De lekkerste tas koffie met gebak voor geen geld!
Wat de Speedpedelec betreft: Awel, het was leuk. Het is in het begin een beetje zoeken hoeveel km je kan rijden met de hoogste ondersteuning. Doel is uiteraard om tegen het einde van de dag de batterij leeg te hebben, maar de batterij wel zo te doseren dat je niet zonder ondersteuning moet trappen (wat de eerste dag voor 3 km het geval was..).
Het principe is simpel: hoe sneller je wil rijden en hoe hoger de ondersteuning, hoe sneller de batterij leeg getrokken wordt. De Supercharger beschikt over 4 standen (ECO (55% ondersteuning, 170 tot 200 km rijbereik (afh van de snelheid en omstandigheden zoals wind) - TOUR (120%, 110 km) - SPORT (190%, 90 km) - TURBO (275%, 75km).
Bij langere afstanden of veel hoogtemeters vertrok ik meestal in ECO tot het duidelijk werd dat ik de resterende afstand in een hogere ondersteuning kon uit fietsen. Af en toe zorgden wisselende omstandigheden (plots veel tegenwind of hellingen) er voor dat wat extra ECO nodig was, maar that's the game  .
Awel, en in de toekomst? Ik kan niet ontkennen dat het leuk is en de dagafstanden zijn duidelijk langer met een gemiddelde wat minstens 5 km/h hoger ligt dan zonder ondersteuning en je bent heel wat minder moe.
Maar.. er komt ook weer wat extra geregel bij kijken met opladen en dergelijke. Daarnaast heb ik toch wel een paar technisch spannende momentjes gehad:
De eerste keer zag ik 's avonds dat er slechts 1 batterij was opgeladen. Gelukkig nog gezien en na een reset van de computer, toch nog de tweede batterij kunnen opladen.
De tweede keer viel na een klim plots de ondersteuning weg hoewel ik alles kon bedienen en selecteren op de display. Maar van ondersteuning geen sprake. Ook hier een bang momentje en weer bleek een reset de oplossing.
En tenslotte een derde panne met een spaak die afgebroken is en heel wat moeilijker te herstellen is dan bij een gewone fiets.
Alles bij elkaar, doet het mij toch overwegen om dit avontuur enkel aan te gaan in Belgie waar ik pechverhelping heb. Voor het buitenland, wordt het waarschijnlijk toch weer trappen zoals vanouds..
13-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
12-09-2020 |
2020 Dag 16VL Brasschaat - Branst |
104 km - 160 HM - Gem 23,2 km/h Bewolkt en zon 20 ºC
En dan naar huis
And then heading home
Met nog een laatste Dodendraad aandenken
With a final reconstruction of the WWI deadly wire
En dan dichter bij huis
And then closer to home (Antwerp)
En nog dichter (Weert)
And even closer (Weert - 5 km)
12-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
11-09-2020 |
2020 Dag 15VL Mol - Brasschaat |
117 km - 210 HM - Gem 22,6 km/h Fris, maar best zonnig 20 ºC
Een dagje met heel wat bos
A day with a lot of woods
Een mooi lang (30km) fietspad over een oud treinspoor
A nice long (30 km) cycling path over an old rail way
En natuurlijk het nodige water met originele oversteek
And of course some water with an original crossing
En wat cultuur
And some culture
11-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
10-09-2020 |
2020 Dag 14VL Mol rondrit |
74 km - 180 HM - Gem 27,2 km/h Bewolkt en zon 20 ºC
Rondrit "Door de boomtoppen van Bosland" in de buurt van de Kempense Meren, gevolgd door een heel tof bezoekje van mijn neefje.
Round trip "through the tree tops of Woodland" in the area where I stayed, followed by a very nice visit from my nephew.
Weer langs het kanaal 
Door de boomtoppen, wel tof eigenlijk
Through the tree tops, actually pretty cool
Bezoekje van mijn neefje met heel lekkere Caipirinha's  en een leuk zwembadbezoekje
Visit from my nephew with very nice caipirinha's and a nice visit to the pool
10-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
09-09-2020 |
2020 Dag 13VL Mol rondrit |
95 km - 220 HM - Gem 25,8 km/h Bewolkt 20 ºC
Rondrit "van mijnschacht tot natuurpracht" in de buurt van de Kempense Meren waar ik een paar dagen overnacht.
Round trip "from mine shaft to nature beauty" in the neighbourhood of my hotel.
Een heel stuk van de tocht speelt zich af in de bossen..
A large part of the trip runs through the woods..
 Tegen het einde komt de oude mijn van Beringen in zicht
Near the end, the old Beringen mine comes into sight
Op het einde passeer ik door Leopoldsburg, het dorp waar ik bijna dertig jaar geleden, een jaar of twee gewoond heb boven een slager die in 1994 een upgrade gekregen heeft zo te zien. Mijn studio was via de linker deur helemaal naar boven tot het linker dakvenster..
Finally, I pass through Leopoldsburg, the town where I, almost thirty years ago, lived for a year or two above a butcher. He clearly got an upgrade in 1994. My studio was located on the top floor behind the left top window.
09-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
08-09-2020 |
2020 Dag 12VL Maasmechelen - Mol |
130 km - 320 HM - Gem 22,8 km/h Zon 20 ºC
De langste dagtocht maar met mooi weer, dat maakt het genieten.
The longest trip of the vacation but with lovely weather, so it was a joy.
Een groot gedeelte van de tocht gaat nog langs de Maas, een echte mooie rivier
A large part goes along the "Maas", a really beautiful river
Het is een beetje raar als je plots een boot ziet voorbijkomen die een meter of 10 hoger vaart..
It's a bit strange if you see a boat passing by 10m higher..
Thema van dit gedeelte langs de BE/NL grens: de dodendraad van WO1
Theme of this part along the BE/DU border: the death wire from WWI
Het laatste deel gaat door het bos
The last part passes through the woods
08-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
07-09-2020 |
2020 Dag 11VL Maasmechelen rondrit |
50 km - 120 HM - Gem 24,6 km/h Zon 20 ºC
Rondrit in Maasmechelen met een bezoek aan de prachtige sauna Elaisa met 10 sauna's in het grootste sauna complex wat ik al bezocht heb gelegen aan een prachtig meer.
Roundtrip in Maasmechelen with a visit to a large sauna complex



Sauna - zicht vanuit de Sunset sauna op het meer 
Het sauna complex - prachtig gelegen
07-09-2020, 09:09 geschreven door Gert 
|
|
|
 |
|
2020 Dag 10VL Kelmis - Maasmechelen |
93 km - 480 HM - Gem 23,3 km/h Uurtje regen en bewolkt 18 ºC
Terug naar Limburg door hetzelfde mooie landschap maar met toch al iets beter weer ook al is het 's morgens nog een paar keer goed prijs met een ferme regenbui.
Back to Limburg through the same, lovely country but with slightly better weather although also now, the morning had a few showers.
Relatief korte trip van een 70-tal km, maar met nog een uitbreiding bij om mijn oud collega en duik buddy Gerard & family nog eens terug te zien na heel wat jaren.
Rather short trip of 70 km, but with some extra miles to see my old colleague and diving buddy Gerard&family back after may years.

Pontje in Lanaye 
Terras onder de brug - met uitzicht
Terrace under the bridge with a view
Beter weer wat later op de dag, ideaal voor de kano
Better weather a bit later that day, ideal for the canoe
07-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
06-09-2020 |
2020 Dag 09VL Tongeren - Kelmis |
94 km - 870 HM - Gem 22,3 km/h Regen en bewolkt 18 ºC
Vandaag eindigt de taalgrensroute en start de grensroute met Nederland. Dit speelt zich af in de buurt van Voeren en het Drielandenpunt, het meest uitdagende deel van de route met toch heel wat hoogtemeters in vergelijking met de rest van de trip. De dag start regenachtig en regelmatig krijg ik een bui op mijn dak hoewel er eigenlijk weinig of geen neerslag was aangekondigd, behalve een "lokale bui"..
Today ends the taalgrensroute (route between the French and the Flemisch speaking part). This is loacted in the neighbourhood of Voeren (known town because of struggles between FR and FL speaking people) and the Drielandenpunt (Point between Belgium/Holland and Germany), the most challenging part of the route due to the high amount of elevation meters. The ady started rainy and I regurarly get rain however it was not predicited..
Fort Eben-Emael. Ik had er nog nooit van gehoord, maar best indrukwekkend fort (ook al heeft het de Duitsers maar 1 dag vertraagd)
Foretress Eben-Email. Unknown to me, but impressive nevertheless. Although it only delayed the invasion with a day
Indrukwekkende sluis en waterkrachtcentrale bij Lixhe
Impressive Lock and hydrocentral near Lixhe
Brouwerij van Val Dieu
Brewery of Val Dieu
Val Dieu brouwerij 
Op weg naar het drielandenpunt
On my way to the point where BE-NE-GE meet
06-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
03-09-2020 |
2020 Dag 08VL Hoegaarden - Tongeren |
87 km - 700 HM - Gem 24,1 km/h Bewolkt 20 ºC
Zo druk als het gisteren was, zo rustig was het vandaag. Weidse landschappen met geen verkeer. Ik heb zeker een 30-tal km gereden op de bekende betonnen paadjes zonder 1 rijdende auto te zien (wel stilstaande van seizoensarbeiders in de fruitteelt).
As busy as it was yesterday, as calm it was today. Open fields with no traifc. I drive for at least 30 km without one car driving. I did see a few stopped cars from people working in the fruit gardens.

Een bezoekje aan een werkende watermolen, kmap!
A visit to aworking water mill
Slapen in zijn stadje..
Sleeping in this fellows town..
03-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
02-09-2020 |
2020 Dag 07VL Enghien - Hoegaarden |
100 km - 970 HM - Gem 22,1 km/h Zon met af en toe een wolkje 21ºC
Wat fris in de morgen, maar uiteindelijk is het een mooie dag geworden met heel wat uurtjes zon.
Het gedeelte onder Brussel was niet echt fantastisch mooi met uitzondering van het Hallerbos en het Zonienwoud, maar daarna werd het heel wat mooier.
A bit chilly in the morning, but it became a very nice day with a lot of sunshine.
The part below Brussels was not really fantastic with the exception of the Hallerbos and the Zonienwoud, but after that it became nice.
Meer van Genval
Genval Lake 
Pop-up cafe in de tuin van de brouwerij van Hoegaarden, heerlijk bij dit weertje.
Ppo-up bar in the Hoegaarden brewery garden, lovely with this weather. 
02-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
01-09-2020 |
2020 Dag 06VL Rollegem - Enghien |
99 km - 780 HM - Gem 23,4 km/h Bewolkt met af en toe zon 17ºC
Vandaag een heel mooie tocht met heel wat te zien hier op de grens tussen Vlaanderen en Wallonie.
Na een rustige start volgt al snel de Kluisterberg met een stevige klim (141 m) en de nodige obstakels in de afdaling.
Today a very nice tour with a lot to see on the border between Flanders and Wallonie.
After a relaxed start, a quick change to a steep climb to the Kluisterberg (141 m) and some obstacles in the decent.
Afdaling onderbroken op de Kluisterberg
Heel mooie fietspad van een 30 km lang waar vroeger een trein reed om de mijnwerkers op te halen uit regio Oost Vlaanderen.
A very nice bike trail of 30 km where used to be a train to collect miners fron East Flanders.

Heel mooi tot op dit punt, hier moet je je fiets naar boven mee zeulen, niet echt makkelijk en zwaar. Maar goed, eens boven fiets je 100 m verder en dan kom je aan het volgende probleem, je moet terug naar beneden en dit is zelfs nog moeilijker.. Waarom??
Very nice until this point. Here you have to drag your bike to the top. But ok, I suppose. Once on top, you cycle for 100m and then you have to go down again which is even less convenient.. Why??
Eens beneden kom je terug op het mooie pad.
Ones down, you are back on the nice trail.
Wat is het verhaal hier achter? Toen de trein nog reed, reed hij op dit pad onder een weg. Toen de trein ophield te bestaan, werd het gat onder de weg opgevuld.
Toen ze, jaren later, het oude pad van de trein wilden omvormen tot fietspad moest de opgevulde weg dus terug uitgegraven worden, maar dit was niet zo eenvoudig. Vermits het treinspoor op de grens met Vlaanderen/Wallonie rijdt, wilden geen van beide de kosten dragen. Resultaat: geen oplossing, dus wordt het mooie fietspad nog steeds bruusk onderbroken met een steile klim naar de weg en een even steile afdaling aan de andere kant van de weg. En dit alles omdat Vlaanderen en Wallonie geen oplossing vonden..
What is the story behind this? When the train was operational, he passed under a road. When the train stopped existing, the gap under the road was filled to avoid damage to the road, When, many years later, the plan existed to convert the train road to a cycling path, the passage had to be digged again. Since the train path forms the border between Flanders and Wallonie, neither of them wanted to pay for the costs. Result: nosolution, so the nice trail is still interrupted by a steep climb to the road and an even deeper decent to the track again on the other side of the road, just because they did not find a solution..

(Almost) Corona safe statues in Wallonie! 
Een fascinerend bezoek aan een van de oudste hospitalen ter wereld: Hopital Notre Dame a la rose. Naast een boeiende rondleiding met de geschiedenis zijn me 2 anekdotes bijgebleven:
De zusters hadden een medicijn uitgevonden eind 1800 wat echt werkte en tot 1940 gebruikt werd. Toen bleek dat het werkend element een ferme hoeveelheid kwik bevatte dat wel de bacterien doodde maar ook een paar nevenwerkingen had
A fascinating visit to one of the oldest hospitals in the world: Hopital Notre Dame a la rose. After a fascinating tour with the history, 2 special facts remained playing in my mind:
The sisters found at the end of 1800 a cure that really worked and remained used until 1940. At that moment, the actvie element was found tp be mercury which also had a few not so good side effects..
Dit was de ziekenzaal uit de 17e en 18e eeuw met gezellige houten bedden waar 2 a 3 patienten in hetzelfde bed verbleven. Pas in de volgende eeuw kwamen ze tot het besef dat dit misschien niet zo een goed idee is voor besmettelijke ziektes..
This was the sick bay from the 17th and 18th century where up to 3 patients staid in the same bed. Only a century later they realized that this might not have been the best idea with contagious deseases..
01-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
31-08-2020 |
2020 Dag 05VL Ieper - Rollegem |
86 km - 550 HM - Gem 23,8 km/h Bewolkt met af en toe zon 17ºC
Vandaag verlaat ik de Vlaanderen fietsroute en ga ik over op de Grensroute. 450 km wisselend tussen Vlaanderen en Wallonie. Uiteraard gaat deze route ook richting de Kemmelberg, dus zie ik hem nu al voor de tweede keer, maar deze keer zonder er over te rijden.
De Kemmelberg 
Best grappig: de Waalse knooppuntenroute toch net iets anders dan de Vlaamse
Donkere wolken kondigden regen en onweer aan, maar het is gelukkig droog gebleven, de regenjas was enkel welkom voor de kou..
Dark clouds announcing rain and thunder, but lukily it stayd dry, the rain coat was just used for the cold..
31-08-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
30-08-2020 |
2020 Dag 04VL Diksmuide - Roeselare - Ieper |
103 km - 450 HM - Gem 23,4 km/h Regen 17ºC
Vandaag was een mooie rit langs een landschap dat vanaf Westouter begon te heuvelen met de Kemmelberg als toppertje. Het weer was iets minder mooi: een ganse dag regen van een zacht gemiezer tot hevige regen, het was allemaal present..
Today was a lovely tour through a landscape that started to become hilly from Westouter en with the famous Kemmelberg as max. The weather however, was not so nice: a rainy day from a few drops to a heavy rain, it all was present..
Gene Westvleteren, de paters waren gesloten op zondag 
Tyne Cot begraafplaats begraafplaats voor bijna 12.000 soldaten waarvan meer dan 8000 onbekend. Wordt je even stil van.
De begraafplaats ligt tussen Ieper en Roeselare waar ik mijn meter van 85 een bezoekje ben gaan brengen, Corona safe uiteraard. Een extra tripje van een 50 km.
Tyne Cot Cemetary, resting place for 11,965 soldiers, of which 8,369 are unnamed
The Cemetary is loacted between Ieper and Roeselare where I went to visit my Gotmother of 85, Corona safe of course. A side trip of around 50 km..

In Ieper kijken ze niet op een kerkje meer of minder
30-08-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
29-08-2020 |
2020 Dag 03VL Damme - Diksmuide |
111 km - 120 HM - Gem 24,4 km/h Bewolkt met regen 19ºC
Vrijdagavond waren de voorspellingen voor zaterdag nog heel regenachtig, maar zaterdagmorgen scheen het zonnetje. Na een heerlijke start heeft het weerbericht kort na de middag toch gelijk gekregen en heb ik een dik uur in de regen gefietst. Maar, niet getreurd, 4/5e van de trip was droog!
Firday evening were the predictions for Saturday still very rainy, but Saturday morning the sun was present. After a beautiful start, the predictions nevertheless became true in the afternoon and it mean cycling for an hour in the rain. But, this was in the end only 1/5th of the trip!
Heerlijk weertje in Lissewege
Lovely weather in Lissewege De eerste wolken duiken op bij de achtertuin van Blankenberge
First clouds in Blankenberge 
Aankomst in Diksmuide
Arrival in Diksmuide
29-08-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
28-08-2020 |
2020 Dag 02VL Stekene - Damme |
111 km - 150 HM - Gem 24,1 km/h Bewolkt 20ºC
In de voormiddag wat wolken met een zonnetje, maar voor de namiddag gaven ze veel regen en zelfs onweer.
Jonas zat hier niet veraf op vakantie aan de kust en heeft in de namiddag een dikke 60 km mee gereden. Top! En hij heeft nog goed weer meegebracht ook, geen regen gezien in de namiddag!
The morning started with some sun, but for the afternoon a lot of rain and even lightning was predicted.
Jonas (on vacation with his family closeby) joined me for 60 km and he brought the sun with him, we had no rain at all!
 Broodje kroket 's middags en we kunnen er weer tegen..
 Einddoel aan de kust en nu terug naar Damme!
28-08-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
|
 |
Vakantiefietsen |
Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.
|
|
|
 |