 |
|
 |
Fietsreizen van Gert Vergauwen |
Dit is mijn blog met mijn fietsreizen met bagage. Bedoeling is om fietsers wat extra info te geven bij hun reizen en om te gebruiken als leidraad op de fietsbeurs. |
 |
01-09-2021 |
2021 Oostenrijk Dag 03 Liezen - Leoben |
91 km - 580 HM - 18,8 km/h gem - bewolkt/zon 16 gr C
Een tocht die volledig vlak start, maar al snel naar een vallei voert waar er toch een aantal honderden hoogtemeters moet overwonnen worden.
De tocht voert langs kleine wegen waar er soms gemene klimmetjes tussen zitten, maar zeker de eerste 40 km is er weinig keuze. De alternatieve wegen zijn veel te druk, dus heuvelen maar. Het is boeiend om zien hoe lang je de burcht aan de vallei nog kan blijven zien, ook al ben je meer dan 20 km gevorderd. Goede keuze zeker en vast om de vallei te verdedigen..
In de verte kan je op de foto nog de burcht zien, ook al zijn we al zeker 15 km verder.
Eens je de Schoberpass op 849 m bijna bereikt hebt, merk je dat de B113 zo goed als leeg is. Er is hier geen lokaal verkeer en het doorgaand verkeer bevindt zich op de autostrade er naast. Daarom heb ik er dan ook voor gekozen om een dikke 20 km op de B113 te rijden en heb hierbij amper 10 auto's zien voorbij komen. Het voordeel is super asfalt met heel gemoedelijke klimmetjes van 3 tot 5% en na de pas een zalige afdaling van kilometers lang amper hoeven te trappen. Eens je verder in de vallei komt, wordt het weer drukker en wordt het terug een must om het fietspad te volgen, maar het was toch effe zalig..
Het was de langste dag van de trip, dus een beetje Guilty Pleasure mag dan wel he. Genieten!

01-09-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
31-08-2021 |
2021 Oostenrijk Dag 02 Bad Ischgl - Liezen |
89 km - 895 HM - 15,6 km/h - Veel regen met drogere periodes in de VM
Ook vandaag blijft het een heel bewolkte dag met behoorlijk wat regen in de NM en ook nu zijn de toppen van de bergen in een nevel gehuld.
De tocht begint vrij vlak met als hoogtepunt Hallstatt. Dit is een dorpje aan de Hallstatt See dat vecht met de bergen om zijn bestaan. Door het feit dat het een plekje gekozen heeft met zo goed als geen vlak gedeelte, zijn alle huizen en de tweede kerk op de bergflanken gebouwd. Dit levert best mooie plaatjes op en een rustig wandel dorp want auto' s zijn gebannen.
Een beetje verder wordt er heel wat reklame gemaakt voor een tocht naar de ijsgrotten op de Dachstein. Gezien het slechte weer zal er echter niet veel te zijn op een gletcher en ga ik er niet aan bezoek. De tocht maakt een gedeeltelijk rondje rond het Dachtstein massief met de bekende ski gebieden Ramsau en Schladming aan de andere kant van de berg.
Eens de Hallstatt See achter de rug begint er een klim naar Bad Aussee. Het eerste deel van de klim volgt de bergrivier en is super mooi, maar al snel moet er geklommen worden en volgen er een stuk van 12 tot zelfs 20%. Daarna gaat het op gravel verder en blijft het klimmen tot je weer op de weg komt. Maar ook hier is het niet gedaan met de miserie en volgt er nog een steil stuk op de weg met 12%.
Geleidelijk blijft het daarna klimmen tot in Obersdorf waar je effe kan uitrusten en iets eten bij de bakker. Al bij al een pittig dagje zonder zon.
Het is wel rechtstaand, want de regenkledij uitdoen is niet zo simpel..

En dan klaart het toch een beetje op en kom je zowaar nog een piste tegen voor schansspringen!!

31-08-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
30-08-2021 |
2021 Oostenrijk Dag 01 Salzburg - Bad Ischl |
Overzicht
Na anderhalf jaar niet in het buitenland geweest te zijn, begon het toch serieus te kriebelen om nog eens een buitenlandse reis te maken.
Omdat Oostenrijk enkele weken voor mijn vertrek (eind augustus) nog volledig groen kleurde op de Corona kaart, leek dit een goede keuze. Door omstandigheden kon ik geen 3 weken weg, maar slechts 2 weken. Hierdoor werden de mogelijkheden wat beperkt, maar heb ik toch nog een mooie rondrit kunnen selecteren.
Dan bleef nog de vraag: hoe geraak ik in Oostenrijk? Trein behoort zeker tot de mogelijkheden, maar door wat rugklachten wou ik een zo flexibel mogelijke oplossing en dan kwam de auto uiteraard boven drijven. Met de firmawagen uiteraard geen probleem. Een zoektocht naar een hotel waar ik mijn auto voor 2 weken kon achterlaten, leverde al snel enkele hotels in de buurt van de luchthaven van Salzburg op. Hier kon hij gratis blijven overnachten mits 2 overnachtingen (begon/einde) die ik toch wou boeken.
Dag 1 - 30 augustus 2021
82 km - 590 HM - 16,7 km/h - Veel regen met drogere periodes in de NM
Eens Salzburg uit gaat het over overwegend fietspaden richting de Mondsee, de paden zijn altijd goed berijdbaar en vermijden met succes de drukkere wegen. Het is heerlijk fietsen hier in Oostenrijk.
Door het slechte weer vandaag vallen er echter weinig foto's te rapen, maar aan water alvast geen gebrek..
Alle bergen die links en rechts opduiken lijken wel afgetopt door de nevel die over de bergen hangt.
Langs de Wolfsgangsee fietsen spreekt nog meer tot de verbeelding dan de Mondsee omdat de bergen errond een pak steiler en hoger (volgens de boekjes dan toch..) zijn. Het overzetje naar St Wolfgnag biedt de kans om mooie plaatjes te maken.
30-08-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
22-06-2021 |
2021 Dag 10 Couvin - Ronquieres |
115 km - 1010 HM - Gem 22,8 km/h Wolken 16 ºC
Het weerbericht zag er weer niet goed uit vandaag, veel regen in het ganse land en vooral in het Zuiden..
Nochtans heb ik weer ongelooflijk gehad en heb ik geen druppel regen gehad terwijl ik aan het fietsen was, wel bij het ontbijt en een uur na aankomst in mijn hotel. Ne mens mag eens chance hebben.
De tocht zelf was afwisselend met wat rustige, kwalitatief niet altijd even goede wegen, maar een prachtig stukje Ravel er bij. En jawel, ik ben nog een collega vakantiefietser tegen gekomen. Bezig aan zijn eerste ritje om ervaring op te doen voor het betere werk een volgende keer. Leuk gesprek, we horen elkaar zeker nog!
Daarna een ruime rondrit rond de enorme meren van Les Lacs de l'Eau d'Heure. Zeer weinig volk te bespeuren rond het meer, laat staan op het meer of in het waterpark. Niet echt het weertje er voor.


Tenslotte nog een heel mooie tocht langs het oude kanaal Brussel-Charlerloi. Het was vroeger een kanaal met 27 sluizen, maar sinds de jaren 60 buiten gebruik. De sluizen zijn nog zichtbaar, maar de sluisdeuren zijn vervangen door watervalletjes (op de foto in de achtergrond) die het niveauverschil overbruggen. Zo vormen zich eigenlijk 26 hele mooie langgerekte vijvers.
22-06-2021, 17:03 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
21-06-2021 |
2021 Dag 9 Rochehaut - Couvin |
101 km - 1510 HM - Gem 23 km/h Wolken/beetje regen 21 ºC
Het weerbericht was gisterenavond duidelijk: ganse dag regen met soms zware regenval. Gelukkig draaide het vandaag anders uit. In de voormiddag regende het tot vlak na het ontbijt en ben ik droog kunnen starten. Tijdens de middag kwam er zelfs even een zonnetje piepen. Op 4 km van mijn hotel werd het echter duidelijk dat het wel degelijk ging regenen en ik ben dan ook in Couvin een terrasje gaan bezoeken. Slechts minimaal nat geworden, maar wel gedurende een uur een zware regenbui kunnen aanschouwen vanop het terras. Zalig toch?
Aan de waterstanden van de verschillende rivieren was het wel duidelijk dat er die nacht veel regen gevallen was.

Het tweede deel van de tocht verloopt voor een kort stukje in Frankrijk om dan in Belgie nog eens over te gaan in een hele mooie Ravel. Het was even geleden dat ik nog een stukje Ravel gezien had, maar dit was een heel mooi langer stuk van een 30-tal km en een groot deel daarvan is dan nog bergaf.

De laatste 4 km na de regenbui bleken nog heel pittig. Dit deel is geen onderdeel meer van de Randovelo route, maar gewoon de weg naar mijn Hotel Manoir de la Motte. Mijn GPS gaf de kortste route aan en zoals je in de verte kan zien, is het laatste deel heel pittig. Het hotel zelf is trouwens een aanrader als je houdt van een mooi, oud gebouw met de nodige charme.
21-06-2021, 20:52 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
20-06-2021 |
2021 Dag 8 Izel - Rochehaut |
52 km - 870 HM - Gem 30 km/h Zon/wolken 22 ºC
Met pijn in het hart moet ik afscheid van de fietsvrienden die nog een bezoekje gaan brengen aan de abdij van Orval. Bedankt gasten voor jullie bezoek, het was echt een zalig weekendje.
Tijd dan om verder te trekken want mijn neef en nichtje komen op bezoek deze namiddag, druk, druk.. Het is echt fijn om zoveel bezoek te hebben.
Het wordt een kort tochtje vandaag en de batterij is vol geladen, dus kan het vandaag lekker snel gaan. Op een paar uurtjes tijd zoef ik via Bouillon naar het super toeristische Rochehaut. Hoog gelegen in de bossen met prachtige uitzichten rondom.
20-06-2021, 19:24 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
19-06-2021 |
2021 Dag 7 Izel |
60 km - 666 HM - Gem 15 km/h Zon/wolken 27 ºC
Verblijf ook vandaag in ons huis in Izel met zijn prachtige tuin.
Het schitterende weer vroeg om een tochtje door de bossen van Izel en ongeving met de MTB. Doel: abdij van Orval
In de bossen was het niet het moment om foto's te trekken, beetje te ruig, maar op de rustige wegen natuurlijk..
En een glaasje kan smaken. Bedankt voor jullie bezoek vrienden!
19-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
18-06-2021 |
2021 Dag 6 Libranont - Izel |
71 km - 860 HM - Gem 23 km/h Zon/wolken 27 ºC
Vandaag een korter dagje omdat ik om 15u een afspraak heb in Izel. De Wielerunie Oppuus komt op bezoek en ze hebben een huisje gehuurd waar ook voor mij een plaatsje is.
De dag begint met Ravel 7 zoals we ondertussen al gewoon zijn.
Halfweg kom ik op een wegversperring uit die niet aangegeven was en waar de omleiding via de autostrade loopt. Probleem: na de mannen aangesproken te hebben, gaven ze aan dat ik er wel door kon. Gelukkig!
Tijd voor een Panini en een drankje in Bouillon
En dan op weg naar Izel. Die weg was niet echt schitterend en geen aanrader. Het begin liep eerst een paar kilometer via een zandweg van bedenkelijke kwaliteit gevolgd door een drukke baan.. Geen van beide ideaal, maar enfin, we zijn er geraakt enne het pintje stond klaar
18-06-2021, 14:31 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
17-06-2021 |
2021 Dag 5 Burg Reuland - Libranont |
99 km - 1030 HM - Gem 22 km/h Zon 30 ºC
Vandaag is de zon weer volop van de partij en is het warmste dag tot nu toe.
Ik volg deze voormiddag het laatste stukje van de VENNBAHN gevolgd door een andere Ravel die me tot in Bastogne brengt

Daarna gaan we over op autoluwe wegen die voor wat meer afwisseling zorgen.
Prachtige dag weeral die nog maar eens bewijst dat het weer toch heel bepalend is. Afsluiten met een lekkere cocktail in een lounge bar in Libramont centrum en daarna nog wat zonnen in een ligzeteltje in de tuin van het hotel. Wat wil een mens nog meer, oh ja en de Belgen winnen de EK match ook nog vandaag!
17-06-2021, 20:27 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
16-06-2021 |
2021 Dag 4 Eynatten - Burg Reuland |
103 km - 759 HM - Gem 23 km/h Zon 27 ºC
Het blijft lekker weer en je fietst hier contiunue op een hoogte van 300 - 550 HM. Hierdoor is het toch wel een paar graden frisser dan elders, dus super!
Vandaag is ene dag dat ik voor 90% een bekende RAVEL volg: de VENNBAHN. Dit is een Ravel die vertrekt in Aachen (maar die ik over de grens aanpik) en die helemaal tot in Luxemburg loopt.
Het eerst deel volgt volledig het oude spoor traject waardoor het zicht op de omgeving niet altijd ideaal is. Je fietst vaak op een pad waar je hier en daar een glimp van de omgeving opvangt, maar verder relatief beperkt zicht hebt. Niettemin is het heel aangenaam fietsen omdat de omgeving sterk heuvelt met hoogtes tot 550 HM terwijl je zelf amper voelt dat het pad stijgt of daalt (dank u treintje).
Maar als het open zicht op de omgeving is, is het dan ook vaak super mooi
Na Sankt Vith wijzigt de RAVEL, het typische trein spoor wordt vervangen door mooie wegen die echter meer kronkelen, heel wat meer dan een trein aan zou kunnen.
Maar het blijft autovrij en wordt er enkel mooier op. 
En dan nadert de eind bestemming: Burg Reuland: 
16-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
15-06-2021 |
2021 Dag 3 Huy - Eynatten |
98 km - 860 HM - Gem 21 km/h Zon 27 ºC
Weer een super heerlijk weertje vandaag. Als ik vertrek is het al aangenaam warm en al snel zweten geblazen.
De tocht voert in het eerste deel langs heel wat industrie aan de waterkant. Doordat een GPS maximum 500 punten kan loggen op een rit (voor mij eentje per dag, dat is het handigste), zijn de lijntjes niet altijd duidelijk terug te voeren naar de weg of het weggetje, zeker als je kleine paadjes moet nemen.
Langs hier was het dus niet..
Dat, samen met een hoop werken die de baan versperren en onduidelijke omleidingen zorgen voor wat extra kilometers vandaag.
Omleiding niet aangegeven, iemand moeten aanspreken en bleek aan de overkant verder te gaan..
Dit hieronder was beetje bizar: je moet het fietspad nemen aan de linkerkant van een afrit van een autostrade, heel bizar met snel op u toerijdende auto's..
Na het lelijke stuk van Huy tot Luik, komt er een heel mooi stukje van het Ourthe kanaal, een nooit afgewerkt kanaal dat zorgt voor mooie beelden.
Erna volgt een heel mooie RAVEL die er heel nieuw uit ziet met prima markeringen en bewegwijzering.
15-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
14-06-2021 |
2021 Dag 2 Hoeilaart Huy |
110 km - 800 HM - Gem 23,6 km/h Zon 27 ºC
Dag 2 begint al super met een heerlijk ontbijt dat mijn nichtje nog verzorgd heeft. Eitjes, gerookte zalm, verse cake, koffiekoekjes, het hoort er allemaal bij. Super! Bedankt nichtje.
De tocht via de ER5 gaat verder door Hoeilaart (en niet Overijse zoals ik eerst foutief had gepost, "big mistake to make"..) en passeert uiteraard het enige echte Nero cafe
Vervolgens een stuk door de mooie bossen en dwars door het prachtige domein van het kasteel van La Hulpe, je voelt je een beetje indringer hier, maar zo prachtig.
Daarna gaat het heuvelend en klimmend verder langs massa's velden en ander natuurschoon.
Wanneer Namen er aan komt, volgt er een prachtig stukje Ravel langs een oude spoorbaan en zakt het langzaam aan af naar de Maas.
Die Maas blijven we dan verder volgen tot in Huy. De route zelf over 100% auto vrije wegen langs de oevers van de Maas waar het opvalt dat er toch wal vrij veel industrie gevestigd is. Het is een super relaxt tochtje en de batterij had nog heel wat reserve, dus de snelheid kon wat omhoog.
Wat de batterij betreft: Het is me heel duidelijk opgevallen dat de batterij eigenlijk vrij lang mee gaat. Zolang je op eco rijdt (met bij bergop een tandje meer), is de batterij lang niet leeg na een dagtocht van een 100-tal km en toch 800 HM. Leuk!!
Huy zelf is best een leuk stadje en ik het er heerlijke balletjes in provencaalse saus gegeten.

14-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
13-06-2021 |
2021 Dag 1 Branst Hoeilaart |
98 km - 400 HM - Gem 21 km/h Zon 25 ºC
Vermits Corona nog niet voorbij is en de Europese vakantiepas nog (net) geen feit is, plan ik nog maar eens een tripje in Wallonie.
Omdat het nog eens een tochtje in eigen land wordt, heb ik besloten om terug met de elektrische fiets te gaan, kwestie van wat meer afstand te kunnen afleggen.
En dus zijn we weer weg..
Ik heb mijn nichtje beloofd om bij haar te blijven slapen in Overijse nadat ik er vorige keer gewoon gepasseerd was, dus de eerste overnachting ligt vast  . En eigenlijk is het wat kort om er rechtstreeks heen te rijden, dus rijden we wat rond naar de West kant van Brussel om daar aan te pikken op de EuroRoute 5.
Een mooie lange afstand fietsroute doorheen verschillende landen en dus ook een groot deel door ons landje, ik pik aan in Lennik
Daarna Sint-Pieters-Leeuw en vervolgens Halle. Het stukje door Brussel is mooi gekozen en uiteraard door langs de Grote Markt, de Beurs en de Europese wijken. Overal opvallend veel politie. Achteraf gezien heeft dit uiteraard te maken met president Biden die op bezoek komt.
Rond een uur of 18 bij mijn nichtje aangekomen en al direct een aperitiefje genuttigd op het terras, zelfs voor den douche  .
Daarna een heerlijke BBQ met lekkere gevulde champignons, kruidenboter, groentjes en vele heerlijke vleesjes. Super bedankt voor de gezellige avond en het lekkere eten Sigrid en Marc.
13-06-2021, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
13-09-2020 |
2020 Vlaanderen samenvatting |
Mijn rondje Vlaanderen is een beetje langer geworden dan eerst gepland, maar was uiteindelijk heel mooi.
Ik heb twee routeboekjes gecombineerd met een stukje Vlaanderen Fietsroute en nog wat eigen aftakkingen en extra lussen:
- Grensroute - van het drielandenpunten naar de Noordzee 540 km: mooie route gedeeltelijk in Nederland en gedeeltelijk in Vlaanderen. Grotendeels vlakke route met heel wat kilometers langs water en door bossen.
- Taalgrensroute - Van Komen tot Voeren 430 km: een route die heel mooie stukken kent, maar aan de andere kant toch wat te veel moeite doet om echt de grens te volgen en daardoor niet altijd even fraaie stukjes neemt (bvb ten Zuiden van Brussel heeft me niet kunnen bekoren, daar zijn mooiere stukken mogelijk), verder wel heel mooi maar toch ook heel wat bosweggetjes en uiteraard de nodige hoogtemeters.
- Vlaanderen fietsroute voor het gedeelte van waar de Grensroute stopt aan de Zee naar de start van de taalgrensroute. Op zich ook mooie route die hier ook voorbij Branst komt. Dat deel heb ik uiteraard niet gedaan, is misschien een idee als Corona nog wat langer duurt..
- En dan nog een aantal lussen in Limburg en in de buurt van Mol
Wat wegkwaliteit betreft: Wisselend met heel rustige asfaltstukken op de baan, mooie fietspaden van goede kwaliteit, uiteraard de nodige betonplaten, maar daarnaast toch ook heel wat onverharde (wel heel goed berijdbare) paden. Ik schat dit laatste toch zeker op een 10% of meer.
Wat overnachtingen betreft: Overwegend B&B's met heel goede kwaliteit (maar ook niet goedkoop) waar er toch wel een ruime keuze van is. Enkel in Limburg heb ik wat moeten zoeken, daar was alles zo goed als volboekt.
Wat eten betreft: Keuze te over in Vlaanderen en meestal heel lekker. Ook Nederland niet vergeten. De lekkerste tas koffie met gebak voor geen geld!
Wat de Speedpedelec betreft: Awel, het was leuk. Het is in het begin een beetje zoeken hoeveel km je kan rijden met de hoogste ondersteuning. Doel is uiteraard om tegen het einde van de dag de batterij leeg te hebben, maar de batterij wel zo te doseren dat je niet zonder ondersteuning moet trappen (wat de eerste dag voor 3 km het geval was..).
Het principe is simpel: hoe sneller je wil rijden en hoe hoger de ondersteuning, hoe sneller de batterij leeg getrokken wordt. De Supercharger beschikt over 4 standen (ECO (55% ondersteuning, 170 tot 200 km rijbereik (afh van de snelheid en omstandigheden zoals wind) - TOUR (120%, 110 km) - SPORT (190%, 90 km) - TURBO (275%, 75km).
Bij langere afstanden of veel hoogtemeters vertrok ik meestal in ECO tot het duidelijk werd dat ik de resterende afstand in een hogere ondersteuning kon uit fietsen. Af en toe zorgden wisselende omstandigheden (plots veel tegenwind of hellingen) er voor dat wat extra ECO nodig was, maar that's the game  .
Awel, en in de toekomst? Ik kan niet ontkennen dat het leuk is en de dagafstanden zijn duidelijk langer met een gemiddelde wat minstens 5 km/h hoger ligt dan zonder ondersteuning en je bent heel wat minder moe.
Maar.. er komt ook weer wat extra geregel bij kijken met opladen en dergelijke. Daarnaast heb ik toch wel een paar technisch spannende momentjes gehad:
De eerste keer zag ik 's avonds dat er slechts 1 batterij was opgeladen. Gelukkig nog gezien en na een reset van de computer, toch nog de tweede batterij kunnen opladen.
De tweede keer viel na een klim plots de ondersteuning weg hoewel ik alles kon bedienen en selecteren op de display. Maar van ondersteuning geen sprake. Ook hier een bang momentje en weer bleek een reset de oplossing.
En tenslotte een derde panne met een spaak die afgebroken is en heel wat moeilijker te herstellen is dan bij een gewone fiets.
Alles bij elkaar, doet het mij toch overwegen om dit avontuur enkel aan te gaan in Belgie waar ik pechverhelping heb. Voor het buitenland, wordt het waarschijnlijk toch weer trappen zoals vanouds..
13-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
12-09-2020 |
2020 Dag 16VL Brasschaat - Branst |
104 km - 160 HM - Gem 23,2 km/h Bewolkt en zon 20 ºC
En dan naar huis
And then heading home
Met nog een laatste Dodendraad aandenken
With a final reconstruction of the WWI deadly wire
En dan dichter bij huis
And then closer to home (Antwerp)
En nog dichter (Weert)
And even closer (Weert - 5 km)
12-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
11-09-2020 |
2020 Dag 15VL Mol - Brasschaat |
117 km - 210 HM - Gem 22,6 km/h Fris, maar best zonnig 20 ºC
Een dagje met heel wat bos
A day with a lot of woods
Een mooi lang (30km) fietspad over een oud treinspoor
A nice long (30 km) cycling path over an old rail way
En natuurlijk het nodige water met originele oversteek
And of course some water with an original crossing
En wat cultuur
And some culture
11-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
10-09-2020 |
2020 Dag 14VL Mol rondrit |
74 km - 180 HM - Gem 27,2 km/h Bewolkt en zon 20 ºC
Rondrit "Door de boomtoppen van Bosland" in de buurt van de Kempense Meren, gevolgd door een heel tof bezoekje van mijn neefje.
Round trip "through the tree tops of Woodland" in the area where I stayed, followed by a very nice visit from my nephew.
Weer langs het kanaal 
Door de boomtoppen, wel tof eigenlijk
Through the tree tops, actually pretty cool
Bezoekje van mijn neefje met heel lekkere Caipirinha's  en een leuk zwembadbezoekje
Visit from my nephew with very nice caipirinha's and a nice visit to the pool
10-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
09-09-2020 |
2020 Dag 13VL Mol rondrit |
95 km - 220 HM - Gem 25,8 km/h Bewolkt 20 ºC
Rondrit "van mijnschacht tot natuurpracht" in de buurt van de Kempense Meren waar ik een paar dagen overnacht.
Round trip "from mine shaft to nature beauty" in the neighbourhood of my hotel.
Een heel stuk van de tocht speelt zich af in de bossen..
A large part of the trip runs through the woods..
 Tegen het einde komt de oude mijn van Beringen in zicht
Near the end, the old Beringen mine comes into sight
Op het einde passeer ik door Leopoldsburg, het dorp waar ik bijna dertig jaar geleden, een jaar of twee gewoond heb boven een slager die in 1994 een upgrade gekregen heeft zo te zien. Mijn studio was via de linker deur helemaal naar boven tot het linker dakvenster..
Finally, I pass through Leopoldsburg, the town where I, almost thirty years ago, lived for a year or two above a butcher. He clearly got an upgrade in 1994. My studio was located on the top floor behind the left top window.
09-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
08-09-2020 |
2020 Dag 12VL Maasmechelen - Mol |
130 km - 320 HM - Gem 22,8 km/h Zon 20 ºC
De langste dagtocht maar met mooi weer, dat maakt het genieten.
The longest trip of the vacation but with lovely weather, so it was a joy.
Een groot gedeelte van de tocht gaat nog langs de Maas, een echte mooie rivier
A large part goes along the "Maas", a really beautiful river
Het is een beetje raar als je plots een boot ziet voorbijkomen die een meter of 10 hoger vaart..
It's a bit strange if you see a boat passing by 10m higher..
Thema van dit gedeelte langs de BE/NL grens: de dodendraad van WO1
Theme of this part along the BE/DU border: the death wire from WWI
Het laatste deel gaat door het bos
The last part passes through the woods
08-09-2020, 00:00 geschreven door Gert 
|
|
Categorie:Belgie
|
 |
07-09-2020 |
2020 Dag 11VL Maasmechelen rondrit |
50 km - 120 HM - Gem 24,6 km/h Zon 20 ºC
Rondrit in Maasmechelen met een bezoek aan de prachtige sauna Elaisa met 10 sauna's in het grootste sauna complex wat ik al bezocht heb gelegen aan een prachtig meer.
Roundtrip in Maasmechelen with a visit to a large sauna complex



Sauna - zicht vanuit de Sunset sauna op het meer 
Het sauna complex - prachtig gelegen
07-09-2020, 09:09 geschreven door Gert 
|
|
|
 |
|
 |
Vakantiefietsen |
Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.
|
|
|
 |