Inhoud blog
  • Borsten
  • Poopee
  • Winkeltje
  • Huwelijk
  • Geen idee
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    eva verward verwart
    Wat ik niet mag vergeten of inslik.
    18-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'oogvoordetail'-vragen
    Joachim: 'Wie is er eigenlijk op wie gaan liggen om mij te maken?'

    18-10-2014 om 12:53 geschreven door eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Kinderpraat
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Badkamergesprekken
    Mama: Hup, Nathan, zwijg nu eens twee minuten en droog je achterkant af. 
    Joachim: Nathan, jij bent een jongen, jij kan geen twee dingen tegelijk doen!
    Nathan: Dat kan ik wel.
    Mama: Droog dan gewoon even je poep af, jongen!
    Nathan: Mama, jij kan drie dingen tegelijk he: babbelen, zagen en koken!

    18-10-2014 om 12:52 geschreven door eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Kinderpraat
    15-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.te druk

    De week is druk. Rapportenweek. In de leraarskamer durven we er ons bij wijlen nogal plat over uitlaten… ‘We moeten weer punten kakken.’ Niet zo’n gemakkelijke opdracht in het begin van het schooljaar als je een kleiner vak geeft. Je wil immers je vak fatsoenlijk inleiden en hebt wat leerstof nodig voor je ook een test kan afnemen. Maar het is me gelukt,  op de valreep. Het opstellen, afnemen en verbeteren van testen en taken is maar een stukje van de opdracht. De punten moeten genoteerd worden in een papieren en digitaal puntenboek. Attitudes moeten geëvalueerd worden (begin er maar eens aan als je les geeft in tien klassen) en vakopmerkingen moeten zorgvuldig geformuleerd worden. Het is een race tegen de klok. Een race die ik wil winnen want elke leerling heeft recht op een beetje bemoediging. Tegelijk geven we alle jongeren aandacht op de klassenraden. De titularis brengt de boodschappen van de klassenraad over aan de leerlingen. Heel wat leerlingen hebben mij deze week getrakteerd op dankbare, lachende ogen. Een paar lesuren lang heb ik tranen gedroogd, mee gezocht naar manieren om er alsnog een geslaagd jaar van te maken. Tussendoor – zo lijkt het wel -  heb ik mijn eigen kinderen naar school en huis gebracht, hen bijgestaan bij het maken van hun huiswerk, naar hun verhalen geluisterd en genoten van de blije complimentjes wanneer ze smikkelden van het avondeten. 

    En de hele week lang droeg ik in gedachten een beeld met mij mee. Een tekening van een gebouw. Ik stel vast dat ze me niets zegt. Werkelijk niets. Of misschien stel ik vast dat ze zoveel zegt.  Alleen zegt ze niets over zichzelf maar wel over mij. Ik ben moe, zo moe. Ik ben leeg… of is het vol?

    15-10-2014 om 22:17 geschreven door eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:schrijfsel
    14-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tranen

    Ze zat naast me. We bekeken haar nog onvolledige rapport op groot scherm. De rode cijfers sprongen nog harder in haar gezicht dan normaal. Haar mondhoeken die anders fier omhoog krulden trilden langzaam naar beneden. Haar ogen volgden. De immer aanwezige sterretjes werden verdoezeld door een mistlaagje. In een poging het positieve te benadrukken wees ik haar op haar schitterende resultaten voor de taalvakken. Zelf een taalbeest zijnde ruik ik soortgenoten van op grote afstand.  Ze keek me dof aan. ‘Jammer dat ik daar goed in ben want eerlijk, mevrouw, talen interesseren me niet.’ Ik verdoezelde een steek doorheen mijn taalhart. Bij elke blik op het scherm leken de punten wiskunde en wetenschappen nog verder te zakken. ‘Ik doe dat zo graag, mevrouw. En geloof me, ik werk zo hard!’ ‘Ik weet het, meisje… ik weet hoezeer je ervoor gaat. Precies daarom…’ Ik zag de radars in haar hoofd sloom bewegen op zoek naar een oplossing die ze niet wil bedenken. Ik zag haar pogingen om in mijn ogen te lezen dat het allemaal wel zou meevallen, dat het wel zou lukken als… Helaas kon ik geen invulling voor die ‘als’ bedenken. 

    14-10-2014 om 22:24 geschreven door eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:schrijfsel


    Archief per week
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 18/11-24/11 2013

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Categorieën
  • existentie - essentie (11)
  • Kinderpraat (65)
  • Onderwijs (9)
  • Religie (1)
  • Samenleving (3)
  • schrijfsel (22)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs