In mijn vorige post had ik het over een nogal nare ervaring na onze oproep om bij ons te komen vrijwilligen. Gelukkig voor ons komen er aan de hand van onze facebook pagina ook vele reacties binnen van heel andere aard. Vandaar dat ik het in deze post wel eens daar wil over hebben. Sociaal zijn op sociale media, het kan!
Enkele weken terug ontvingen wij een chatberichtje van een moeder van één van onze zorgvragers. In dit bericht bedankte de moeder ons oprecht voor de goede zorgen die er bij ons aan haar zoon werden geboden. Verder schetste ze de terribele situatie waarin hij sich bevond alvorens hij bij ons terecht kon. Ter onderstreping stak er ook nog een foto bij dit bericht, een mens werd er stil van.
Met dit voorbeeld geef ik direct het gene me het meest is bij gebleven. Eerlijkheid gebied me om te zeggen dat deze boodschap me extra trof omdat dit een van de weinige zorgvragers bij ons is waarmee ik persoonlijk in contact kom. Niet dat ik wereldvreemd ben binnen onze zorginstelling maar met een taak op de administratie, als vrijwilliger, komt men nu eenmaal niet zo frequent in contact met onze zorgvragers. Vandaar mijn extra betrokkenheid.
Naast dit bericht krijgen we ook vaak andere directe of indirecte reacties binnen op onze pagina waarin men wijst op onze sterke ondersteuning en goede zorgen. Op momenten dat het wat moeilijker gaat zijn dit de kleine zaken die ons dat extra duwtje geven om verder te gaan. Ook in mijn persoonlijk leven ondervind ik dat, zeker het eerste bericht, helpt om te relativeren en verder te gaan. Als dit geen mooie vorm is van sociaal zijn.
Tot slot wens ik al deze mensen ook op mijn beurt oprecht te bedanken. Bedankt om uw dank voor ons werk uit te brengen. Misschien moeten we dit allemaal eens wat meer doen, elkaar bedanken. Vandaar dat ik ook u bedank om dit blog te lezen. Hopelijk tot een volgende keer!
|