Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
31-08-2010
De beschrijving van een wonder
Ontroerend verhaal: Daniël bezoekt Medjugorje, sterft en komt terug tot leven.
De jonge Daniël reisde, samen zijn goede vriend enzijn ouders, naar Medjugorje voor het Jeugdfestival dat plaatsvond van 31 juli tot 6 augustus 2010.
Tijdens een van bedevaart dagen, naar het einde de festivalweek toe, besloten ze om naar de Kravice watervallen te reizen, die zich zon tiental kilometer verder bevinden, nabij Mostar in Bosnië en Herzegovina.
Eigenlijk waren ze nooit alleen op hun bedevaart. Meer dan vijftigduizend jongeren en vijfhonderd priesters kwamen van over de hele wereld om het populaire festival bij te wonen. Tijdens een lange namiddagbijeenkomst, maakte een van de Franciscaanse priesters een korte aankondiging, waarbij aan iedereen werd gevraagd om te bidden voor een jonge kerel met de naam Daniël. Daarop was er een stilte en werd er niets meer gezegd. De priester gaf geen verdere uitleg en zo wist dus eigenlijk niemand waarom ze voor hem moesten bidden.
Wat de mensen niet wisten was dat Daniël gaan zwemmen was in het water van de Kravice watervallen en verdronken was. Zeven volle minuten was hij onder water geweest, toen zijn vriend opmerkte dat hij uit het oog verloren was. In paniek dook de vriend onder water en vond er Daniël. Hij trokzijn levenloze lichaamuit het water naar de oever. In volle angst probeerde de vader van Daniël, een dokter, om hem te reanimeren. Tevergeefs.
Ze namen Daniëls slappe lichaam op en reden met hem naar de stad Mostar, waar het meest nabije hospitaal zich bevond, op zon uur rijden. Maar Daniël was als een lijk. Zijn longen waren vol water en elk menselijk wezen dat onmiddellijk daarop voor twintig minuten of meer geen zuurstof krijgt toegediend houdt hier onvermijdelijk zware hersenschade aan over.
In het hospitaal pompte het medische team het water uit zijn longen en probeerden ze alles wat in hun mogelijkheden lag om hem te redden. Maar hun inspanningen bleven vergeefs, zodat de dokters hem kort daarop als officieel dood verklaarden. Daniëls ouders en zijn vriend stortten in elkaar van het leed en de shock.
De daaropvolgende morgen begon Daniël te bewegen. Hij zei tot zijn moeder: "Ik herken u niet, maar zou u tot Jezus willen bidden voor mij?" Later die dag kwam zijn geheugen volledig terug en vroeg hij of hij een groter bed kon krijgen, omdat hij zijn benen niet kon uitstrekken.
Een ongekende vreugde en dankbaarheid barstte zich los van op Daniels hospitaalbed, waarop het nieuws zich al gauw in Medjugorje verspreidde. Om te weten welke genaden er kunnen voortkomen vanuit de liefdadigheid: de vader van de jonge Daniël had de bedevaart reis van de jongen die hem uit het water redde, zelf betaald.
In Medjugorje zijn de mirakels overvloedig aanwezig, en dit moet zowat bij de grootste mirakels ginds behoren tot op heden. Door de tussenkomst van Maria van Medjugorje en de gebeden van de gelovige pelgrims, had Jezus iemand uit de dood doen herrijzen, juist zoals Hijzelf tweeduizend jaar geleden had gedaan, toen Hijzelf op aarde rondliep.
Dit waargebeurde verhaal komt uit de eerste hand en werd door Nancy Latta, van het retraitekasteel te Medjugorje, en de persoonlijke vertaler van Vr. Jozo, doorgegeven aan Jordan Lindsey, een seminarist en Medjugorje bedevaarder, die aanwezig was tijdens het Jongerenfestival.
Bron : toegezonden E mail bericht van bekende oorsprong
Wie het gezag van mijn Priester betwist is al gewonnen voor het rode gevaar dat eeuwen Heilige Traditie dreigt te niet te doen.
De ergernis is groot en de verantwoordelijkheid is verschrikkelijk.
De trotse hoofden buigen zich niet voor mijn toorn.
Wie de Heer vreest, vreest dwaling en verwarring.
Wie de Heer bemint, bemint zijn wet.
Wie de heer vreest, bemint hem in de gehoorzaamheid aan de meerderen, in de naastenliefde, in de kuisheid, in het misprijzen van ijdele en lichtzinnige dingen.
De vreze Gods inspireert eerbied voor zijn Heilige naam en voor zijn Heilige Tegenwoordigheid.
Wie is er zo waanzinnig met voeten te treden wat Ik,de almachtige God, in glorie verhef?
Het innerlijk leven in de zielen is tot zijn eenvoudigste vorm teruggebracht, want het wordt niet meer gevoed door hen die ermee belast zijn hiervoor te zorgen. Vereenvoudiging, een woord dat ze onbezonnen gebruiken en dat dient om het genadeleven in talrijke zielen te verwoesten.
Mijn volk heeft dringend nood aan HEILIGE leiders.
Zonder dat vervreemdt God van zijn volk.
Op 11 september 1968 dan
De onbehaaglijkheid die op mijn volk drukt zal maar verdwijnen in het licht van de goddelijke liefde.
Maar als de harten te zeer door zonde verdorven zijn, zal de Liefde er niet meer in doordringen.
Ik heb echter beloofd, mijn erfenis te bewaren.
En mijn tussenkomst zal de dwaasheid neerhalen van de hoogmoedigen die Mij honen.
Denkt ge , kind, dat Ik het beest nog langer zal laten bijten in wat Mij rechtens toebehoort?
De verliezen zullen helaas aanzienlijk zijn. Maar Ik zal deze beperken door de macht van mijn Liefde voor de mensen.
Wat is deze tijd smartvol voor mijn Hart! Moet ik dan in mijn onmacht zoveel bitterheid doorstaan omdat ge weigert Mij te beminnen met al de eerbied die ge Mij verschuldigt zijt? Kleingelovigen, uw ongehoorzaamheid treft Mij pijnlijk.
Waartoe gaat ge uw Vader doen besluiten als mijn waarschuwingen onbeantwoord blijven?
De haat slaat Mij in het gelaat, dat verminkt is door de zonden van u allen die niet meer gelooft in Mijn macht en in Mijn Liefde.
Op 15 september 1968
Wees zeer bekommerd om mijn glorie en om de eerbied verschuldigd aan mijn Heilige Naam.
Geef Mij wat zoveel anderen Mij weigeren: uw geloof, uw hart, uw verstand.
Lang geleden stonden er op een heuvel drie kleine bomen; ze stonden daar en droomden van wat ze later wilden worden wanneer ze groot waren.
De eerste kleine boom keek naar de sterren en zei: "Ik wil een schat bewaren. Ik wil bekleed worden met goud en gevuld met kostbare stenen. Ik word de mooiste schatkist in de hele wereld!"
De tweede kleine boom keek naar de kleine stroom die beneden voorbij kronkelde op weg naar de oceaan. "Ik wil over verre wateren reizen en machtige koningen vervoeren. Ik wil het machtigste schip ter wereld worden!"
De derde kleine boom keek naar de vallei daar beneden waar ijverige mannen en vrouwen aan het werk waren in een ijverig stadje. "Ik wil helemaal niet weg van deze heuveltop. Ik wil zo groot worden dat de mensen later, wanneer ze hier voorbijkomen en naar me kijken, hun ogen naar de hemel richten en aan God denken. Ik wil de grootste boom van de wereld worden!"
Er gingen veel jaren voorbij. De regen kwam, de zon scheen, de kleine bomen groeiden en groeiden. En op een dag kwamen de houthakkers de heuvel opgewandeld. De eerste houthakker keek naar de eerste boom en zei: "Dit is een prachtige boom. Het is echt de volmaakte boom voor mij". En met een paar zwaaien van zijn blinkende bijl viel de eerste boom tegen de grond. "Nu gaan ze een mooie kist van mij maken; ik zal een kostbare schat bevatten", dacht de eerste boom.
De tweede houthakker keek naar de tweede boom en zei: "Dit is echt een sterke boom. Een perfecte boom voor mij". En met een paar zwaaien van zijn blinkende bijl ging ook die tweede boom tegen de grond. "Nu ga ik verre oceanen kunnen bevaren", dacht de tweede boom. "Ik zal een groot schip worden dat machtige koningen vervoert".
Maar de derde houthakker keek niet eens op. "Elke boom is goed voor mij", gromde hij. En met een paar zwaaien van zijn blinkende bijl viel ook de derde boom om.
De eerste boom was blij toen hij in de werkplaats van de timmerman werd binnengebracht. Maar de timmerman maakte uit zijn hout een voederbak voor dieren. De eens zo fiere boom werd niet met goud bekleed en hij werd ook niet gevuld met een kostbare schat. Hij hing vol zaagsel en werd gevuld met hooi voor de hongerige dieren.
De tweede boom
De tweede boom glimlachte toen de houthakker hem binnenbracht op een scheepswerf. Maar er werd die dag helemaal geen machtig zeilschip gebouwd.
De eens zo sterke boom werd in stukken gezaagd en er werd een eenvoudige vissersboot mee gebouwd. Hij was te klein en te zwak om op oceanen, of zelfs op een stroom te varen.
In de plaats daarvan werd hij naar een meer gebracht.
De derde boom was totaal in de war toen de houthakker hem in een paar grote stukken hakte en hij zo werd achtergelaten op een grote houtstapel.
"Wat gebeurt er toch met me?", dacht de eens zo machtige boom. "Al wat ik wilde was om op die heuvel te blijven staan en mensen naar God te wijzen".
Er gingen weer heel wat dagen en nachten voorbij. De drie bomen waren hun vroegere dromen helemaal vergeten. Maar op een nacht werd de eerste boom verlicht door een helder sterrenlicht toen een jonge vrouw haar pasgeboren kind in die voederbak legde. "Ik had zo gehoopt dat ik een wiegje voor hem had kunnen maken", fluisterde haar man. De moeder nam zijn hand in de hare en glimlachte omdat het licht zo mooi op dat vuile en ruwe hout scheen. Dit wiegje is prachtig", zei ze. En plots besefte de eerste boom dat hij op dit moment de kostbaarste schat van de hele wereld bevatte.
Op een andere avond nam een vermoeide man met zijn vrienden plaats in de oude vissersboot. De man viel in slaap terwijl de tweede boom langzaam over het grote meer voer.
Plots begon het te bliksemen en stak er een vreselijke storm op.
De kleine boot kraakte. Hij wist dat hij niet sterk genoeg was om zoveel reizigers veilig door dit stormweer te vervoeren. De vermoeide man werd wakker. Hij stond recht, strekte zijn hand uit en zei: "Weest stil". Toen ging de storm even plots liggen als hij was begonnen.
En toen begreep de tweede boom dat hij de Koning van hemel en aarde mocht vervoeren.
Op een vrijdagochtend werd de rust van de derde boom ruw verstoord toen de twee stukken van zijn stam werden weggehaald van die grote houtstapel.
Hij wist niet wat er gebeurde toen hij verder gedragen werd langs die woedende menigte.
Hij sidderde toen de soldaten de handen en voeten van een man aan zijn stam vastnagelden.
Hij voelde zich angstig, schuldig en ellendig.
Maar de volgende zondagochtend, toen de zon opkwam en de aarde beefde van vreugde, toen besefte die derde boom dat Gods liefde alles had veranderd.
Het gebeuren had de derde boom sterk gemaakt.
En iedere keer wanneer de mensen opkeken naar die boom zouden ze aan God denken.
Dit was veel beter dan de grootste boom in de wereld te zijn.
Hij was de boom die voor altijd naar de hemel mocht wijzen!
donderdag 22 juli in het kerkje van St. Eventiuskerk TE Genk Parochiekerkstraat
Ontvangen bericht op 16.07.2010
29 jaar verschijningen in Medjugorje
Pater Petar Ljubicic OFM,
komt op donderdag 22 juli as. naar onze gebedsgroep om met ons te bidden en te spreken!
Hij is de priester waaraan Mirjana (een van de zes ziensters) tien dagen voordat het grote teken zich in Medjugorje zal voltrekken de datum ervan zal doorgeven, deze datum zal vervolgens aan de hele wereld bekend gemaakt worden.
Begin september 1981 kondigde Onze Lieve Vrouw aan dat ze op de Podbrdo een teken zou laten op de plaats van de eerste verschijningen.
Zij preciseerde dat het teken voor iedereen zichtbaar, te filmen, permanent en onverwoestbaar zal zijn en er zullen vele wonderen gebeuren. Het zou de bevestiging zijn van de authenticiteit van de verschijningen van de Heilige Maagd, het teken dat God bestaat, niemand kan dit dan nog ontkennen.
Dit was het derde geheim dat ze aan alle zieners toevertrouwde.
De Heilige Maagd voegde er aan toe:
Dit teken zal speciaal gegeven worden voor de ongelovigen, om hen te helpen geloven. Jullie christenen hebben al zoveel hulp gehad om te geloven, jullie moeten zelf teken zijn voor hen die niet geloven.
De zieners zagen dit teken in een visioen. Zij zeggen dat het bijzonder mooi is maar vragen zich af of zoiets moois wel echt kan bestaan .Het zal de laatste en de meest dringende oproep tot bekering zijn voor de mensheid.
Deze gebedsavond zal donderdag 22 juli in het kerkje van Onze Lieve Vrouw in de Hengelhoefstraat in Genk-Winterslag plaats vinden. ADRES WIJZIGING WEGENS TE WEINIG PLAATS:
Wegens de massale belangstelling hebben we verkozen vooreen andere locatie.
Wijziging plaats gebedsbijeenkomst "Koningin van de Vrede" Pater Petar Ljubicic
Beste Vrienden. Wij komen tot de vaststelling dat het vernoemde kerkje te klein zal zijn voor deze gebedssamenkomst.
Gezien de H. Hart kerk (parochiekerk) die avond niet op dat uur ter beschikking is, zijn wij uitgeweken naar de St. Eventiuskerk. Deze is gelegen op de hoek van de Parochiekerklaan.
Dit is gemakkelijk te bereiken langs de Noordlaan (richting Zonhoven) over de brug van de spoorweg, dan ziet u 100 meter verder aan de linkerkant de kerk.
Met G.P.S: opgeven: Genk Parochiekerkstraat
Bedankt voor u begrip. Van harte welkom! We nodigen u uit namens de gebedsgroep "Koningin van de vrede" Tel. 089 355100
We beginnen om 17u 30 met het rozenhoedje gevolgd door een Eucharistieviering, waarna pater Petar zal spreken.
Pater Petar zal nergens anders in het land optreden.
Zegt het voort, we hebben slechts 12 dagen om het bekend te maken
We nodigen u uit namens de gebedsgroep Koningin van de vrede
Tel. 089 355100
ps Er zijn nog vier zitplaatsen in een auto die vanuit Antwerpen naar ginds rijdt, personen die ervan gebruik willen maken stuur even een mailberichtje met de knop Mail mij, wie eerst maait eerst maalt
Ik ga de meditatie van vandaag beginnen. Wat zal het zijn? Ik maak me er geen zorgen over. Ik geef me over in de handen van de Heer.
Beschouwing =/- een kwartier.
Jezus tot Marguerite
Ik heb mijn engelen bevel gegeven om hier en daar de aarde te treffen met de roede van de Gerechtigheid en van de Liefde.
Iedere engel draagt een zegel: ofwel dat van de Gerechtigheid, ofwel dat van de Liefde, ofwel beide.
Hoewel mijn geduld onbegrensd is , wil het niet verder gaan.
Tevergeefs roept mij Liefde die in haar kinderen gekwetst wordt.
Mijn Barmhartigheid houdt nog stand maar mijn Gerechtigheid wint veld.
Het geluk verdwijnt uit de wereld. Alleen mijn getrouwen zullen er niet van worden beroofd; maar de goddelozen zullen zelfs de schijnvrede
Van de valse genoegens niet meer kennen.
Ik ben slechts een schietschijf die ze met hun scherpe pijlen doorboren. Al is mijn liefde groot,vóór alles moet ze overwinnen.
Het goede dat Ik aan de wereld gaf, opdat ze geen weeskind zou zijn, wordt door vandalen verwoest. Het hart van de mensen is droog en dor als land zonder water; overal heerst wreedheid.
Het hart van hun God, dat brandt met een levende liefdevlam, kan hen niet bereiken, want door hun heiligschennissen stellen ze zich buiten zijn bereik.
En zij die mijn volk moeten leiden, de ondankbaren die verantwoordelijk zijn voor het heil van de zielen, zullen hun verdiende straf niet ontgaan.
Mijn liefhebbend Hart kent zijn getrouwen. Dezen hoeven niet te vrezen, want alleen mijn Liefde heeft ze getekend en mijn Gerechtigheid zal aan hen voorbijgaan zonder ze te treffen; maar ze zal slaan waar ze moet slaan.
Het bedroeft Le, kind, zo tot u te moeten spreken; maar bedenk dat Ik bij mijn hielige rechtspraak over hen met ieders geval rekening houd.
Zo dikwijls heb Ik gewaarschuwd! Niets houdt hen tegen en het kwaad sijpelt door tot in de diepste lagen van deze maatschappij die, indien ze niet tot inkeer komt, bestemd is voor de hel!
Ze hebben mijn waarschuwingen in de wind geslagen; daarom zeg Ik u: zelfs de schijnvrede die ze genoten, wordt hun ontnomen.
Hun lachen zal veranderen in een grijns; hun schandelijke genoegens zullen in bitterheid verkeren.
Mijn kleine kinderen, als gij er niet waart zou Ik de wereld laten vergaan; deze wereld die Ik schiep voor uw geluk.
Weest levende voorbeelden van mijn goedheid en mijn Barmhartige liefde.
De Kerk van morgen, zoals ze haar noemen, kan en zal alleen de Kerk zijn die ze altijd was, .. voor hen die Mij liefhebben.
Bidt veel, want d etijd van mijn toorn is de mensheid dichter nabij dan ooit te voren.
Uitnodiging Feestviering O.L.Vrouw van de Berg Karmel
Feestviering ter ere van de Allerheiligste Maagd Maria van de Berg Karmel
Vrijdag 16 juli 2010
Hoogfeest
07.30 Eucharistieviering
16.30 Avondgebed ( Vespers)
Zaterdag 17 juli 2010
09.00 Eucharistieviering
16.00 Plechtige Eucharistieviering Homilie Pater Joy Rymen O.C.D.
Zusters Karmelietessen Rosier 22 2000 Antwerpen
Na iedere Eucharistieviering bestaat de mogelijkheid een gewijde Bruine Scapulier te ontvangen, dit is een traditie van de Zusters die ons dat aanbieden.
Op de avond van 6 december 1876 ontving Don Bosco één van zijn beroemd geworden belevenissen:
In een visioen verscheen hem Domenico Savio, aan het hoofd van een grote schare jongens. Zij stonden stil op 10 meter afstand van Don Bosco: Domenico trad nog enkele passen naar voren. De omgeving straalde in een schitterend licht en er klonk hemelse muziek, die verstomde toen Domenico het woord nam:
"Waarom staat u daar zo stil en vernietigend ? Bent u niet de man die anders nergens bang voor is en alle gevaren het hoofd biedt ? Waar is uw moed gebleven ? "
Don Bosco , zeer onzeker : "Ben jij Domenico Savio ? "
"Ja, kent u mij niet meer ? " "Hoe komt het dat jij hier bent ? " "Ik ben gekomen om met u te spreken , zoals wij elkander zo vaak gesproken hebben . Wat had ik een groot vertrouwen in u . Waarom bent u zo verschrikt. ? Nu kunt u mij wat vragen."
Don Bosco:" Ik beef, omdat ik niet weet waar u bent."
"Hier zijn we op een plaats waar men nog geen eeuwige vreugden geniet, ofschoon die hier reeds zeer groot zijn. " "Zijn dan al deze dingen nog natuurlijk ? " "Ja, maar door de almacht van God schitterend opgetuigd." "Het komt mij voor, dat dit het Paradijs is." "Nee, neen geen sterfelijk oog kan de eeuwige schoonheden verdragen." "En die muziek ? Zijn dat de melodieën , waarover men zich in het Paradijs verheugt ? " "Neen geenzins." "Zijn het dan natuurlijke klanken ? " "Ja, het zijn natuurlijke melodieën, die door de almacht van God vervolmaakt zijn." "Kan men dan werkelijk niet een straaltje van het bovennatuurlijk licht zien ? " "Neen , dat kan niemand zien ,vooral eer hij zover is God te schouwen. De kleinste straal van dat licht zou de mens ter plekke doen sterven, want voor de menselijke zintuigen is het onverdraaglijk. " "Is er dan nog een natuurlijk licht, dat nog mooier is dan dit licht ? " "Oh, als u eens wist! " "Kan men dan minstens niet een straal daarvan zien ? " "Zeker doe u ogen open !" "Maar die heb ik open! " "Pas op, en kijk in de verte over het kristalmeer. "
Don Bosco keek en tegelijk verscheen er aan de hemel in een oneindig lijkende verte een hele dunne lichtstraal, zo fijn als een draad, maar zo glanzend en doordringend
Domenico Savio was een jongen van Don Bosco, op 9 mrt 1857 door God thuis geroepen 15 jr. oud geworden. In 1954 heilig verklaard.
maar zo glanzend en doordringend, dat Don Bosco het niet kon verdragen en de ogen sloot, terwijl hij een harde schreeuw gaf, die een huisgenoot uit zijn slaap wekte. De lichtstraal was vele malen sterker dan die van de zon. Toen Don Bosco de ogen weer opende vroeg hij:
"Wat is dat, is dat niet een straal van het goddelijke licht? " "Het was niets anders dan een natuurlijk licht, dat door de almacht van God op zo´n wijze levendiger gemaakt werd. Als de hele wereld zou lichten in een gloed van deze lichtstralen, dan zou u nog geen voorstelling kunnen hebben van de lichtglans in het Paradijs."
"Waaraan ervaart men dan de vreugde van de hemel? " Ja, dat kan ik u niet zeggen. Geen sterveling kan de vreugde van het Paradijs begrijpen, zolang hij het aardse leven niet verlaten heeft en met zijn Schepper is verenigd. Men verheugd zich, aan, met, in God. Daarmee is alles gezegd."
***
Dominico , toonde Don Bosco een bos bloemen, bestaande uit rozen, viooltjes, zonnebloemen, gentianen, lelies, klimop en droogbloemen en in het midden korenaren.
"Geef deze bloemen aan je jongens, opdat zij deze bloemen aan de Heer kunnen geven, als hun tijd gekomen is . Zorg er voor dat allen deze bloemen hebben. Als zij deze hele bos bezitten ,zullen zij gelukkig zijn. "
"Maar wat is de betekenis daarvan ? " "U bent streng verplicht deze dingen te weten !" "Wel , help mij uit de verlegenheid en geef mij de verklaring !"
"Deze bloemen stellen de deugden voor, die de Heer het meeste bevallen . -De roos betekent de liefde. -Het viooltje de nederigheid. -De zonnebloem de gehoorzaamheid. -De gentiaan de boete en onthechting. -De aren de veelvuldige communie. -De lelie is het symbool van de deugd, waarvan geschreven staat: Ge zult als engelen van God in de hemel zijn, de kuisheid: en de klimop of de droogbloemen willen zeggen , dat al deze deugden altijd aanwezig moeten zijn; Ze betekenen de standvastigheid." Ja, Domenico jij hebt tijdens je aardse leven al deze deugden beoefend . Zeg mij nu nog :
...."Wat heeft jou bij het sterven het meeste getroost ? Dat je de deugd van kuisheid bewaard hebt ? Je goede geweten ? De hoop op de hemel ? De schat van goede werken, die je gedaan hebt ? "
"Neen, neen, dat alles ook wel, maar wat mij bij het sterven het meest sterkte was de hulp van de machtige Moeder van de Verlosser ! Zeg dat maar aan al de jongens. Zij mogen niet vergeten tot Haar te bidden, zolang ze leven. Ik mag nu niet veel langer met u spreken,haast u als u nog iets wil vragen !"
Don Bosco , strekte vol verlangen zijn handen uit om Domenico vast te houden, maar hij greep slechts in de lucht.
"Wat doet u nu ? "vroeg Domenico lachend. "Ik ben bang dat je van mij weggaat. Ben je dan niet lijfelijk hier aanwezig ? " "Neen niet met het lichaam. Dat neem ik later weer aan. Als de ziel van het lichaam gescheiden is en zich met Gods toestemming aan een sterveling toont, behoudt zij haar vorm en uiterlijke verschijning, met alle eigenheden van het lichaam, zoals zij op aarde leefde en zo, ofschoon veel schoner, blijft zij, tot zij op de dag van het Laatste Oordeel weer met het lichaam verenigd wordt. Dan neemt zij het lichaam met zich mee in de hemel. Daarom lijkt het u alsof ik een hoofd, handen en voeten heb, maar vasthouden kunt u mij niet, omdat ik een geest ben. Maar aan die uiterlijke vorm kunt u mij herkennen.
******
Dit was het wondermooie visioen van Don Bosco met één van zijn pupillen.
Er is nog wat uitleg aan toegevoegd,bv over de verheerlijking, voorportaal van de hemel, de zwaartekracht die in de hemel vervangen wordt door de LIEFDE.
Uitleg. Domenico Savio, toont ons een voorhof van de hemel , welke plaats blijkbaar nog tot de natuur behoort . Vanuit de hemel is hij er neergedaald om contact met de gewone stervelingen te kunnen hebben,met toestemming van God. Pas op het einde van de aardse dagen zal onze ziel weer met ons lichaam worden verbonden en dan gezamenlijk naar de hemel opstijgen. Dat lichaam zal dan verheerlijkt zijn, zoals het lichaam van Jezus, toen Hij na zijn dood en voor zijn hemelvaart aan de apostelen verscheen en samen met hen at en door gesloten deuren naar binnen en naar buiten trad. In de hemel is de zwaartekracht opgeheven en vervangen door de aantrekkingskracht van de Drie-ene God en van de Heilige Moeder van God, Maria. Maria ,is door Haar Zoon met zo´n glans overgoten, dat Zijn de gehele hemel verlicht als een stralende zon. In de schittering van dit licht zullen wij schouwen in de ondoorgrondelijke diepten van Gods wezen, dieper en dieper, maar nooit zal dit goddelijk Wezen geheel worden gekend. De schepselen Gods hebben een begin, maar God is zonder begin . En de groei van begin naar oneindig is een oneindige groei. Dus ook na miljoenen jaren, na miljoenen lichtjaren staan wij nog aan het begin van de hemel. ( deze laatste zin komt mij wat onwennig over, iets van het universum wat onvatbaar is. ) In de verre oneindigheid zullen wij gelijk zijn aan God: naar aards begrip: Nooit !
1 Joh. 3.2.
" Geliefden, thans reeds zijn wij kinderen van God, maar nog is het niet openbaar geworden, wat wij zullen zijn. Toch weten wij dat wanneer het de openbaring gekomen is, wij aan Hem gelijk zullen zijn, want wij zullen Hem zien zoals Hij is. "
Ziedaar het geheim van de hemel , het zal er nooit saai , langdradig , vervelend zijn, want de LIEFDE die er bij de aanvang ervaren wordt is al zo enorm, dat die alle liefde op de aarde in de duisternis stelt, terwijl er dan pas een oneindige in liefde begint, een nooit ophoudend verlangen naar de altijd verre maar steeds grotere liefde van en tot God, een steeds grotere bewondering wegens de steeds toenemende kennis van het goddelijke Wezen. Alle aardse wetenschap en kennis zijn dan al een simpelheidje. De minste in de hemel weet al veel meer dan alle geleerden van alle tijden op aarde . Hij kent de mysteries van het heelal en van de atomen, hij kent alle schepselen van binnen en buiten. In de hemel worden we weer verenigd met al onze dierbaren. Het zal een vreugde zijn ze op te zoeken. Wellicht duurt het ( naar aards begrip ) eeuwen en eeuwen om ze te vinden , maar het zal een vreugdevolle zoektocht zijn. Verdriet , pijn vermoeidheid ,spijt, honger en dorst, knagend berouw zullen er evenmin zijn als haat en nijd jaloezie en andere ondeugden. Er is de gemeenschap van de heiligen, waarin wij in ons het Credo op aarde geloofden. Een liefdesgemeenschap. Vrede en vreugde, die nooit eindigen. We zullen er genieten van schoonheid die op aarde niet bestond. De pracht van de engelen , maar ook de schitterende hemelse landschappen , de eindeloze variatie van de hemelse schepselen en scheppingen. En de talloze contacten met de andere hemelbewoners. Onze liefde zal geen eigenliefde meer zijn !
De voorwerpen , vreugden en heerlijkheden in de hemel zijn zo verschillend van die van de aarde, dat ze volstrekt niet met elkaar te vergelijken zijn. Ten opzichte van die in de hemel zijn de aardse slechts stof en vuil.
Volgens de wetten van de goddelijke Liefde en genade zet hier op aarde niemand een stap die hem niet dichterbij bracht tot het eeuwige doel. Door een slok koud water aan een arme gegeven krijgt hij recht op hemels loon. Ieder zacht , goedig , vriendelijk woord wordt dadelijk in het boek des levens opgetekend om de genade van de hemelse heerlijkheid te verhogen. De hier op aarde verworven verdiensten worden door de kleine fouten en geringe zonden niet verminderd...
maar deze schat blijft in zekerheid. De verhouding en de liefde van de zaligen met degenen die nog op aarde vertoeven, blijft geheimzinnig voortduren.
Mijn Wekelijks Uur bij Jezus in het Heilig Sacrament
Bij de derde verschijning van de Engel in Fatima in 1916 had de engel een kelk in de hand, waarboven een Hostie zweefde waaruit Bloeddruppels vielen in de kelk.
De kelk en de Hostie bleven in de lucht zweven, terwijl de Engel naast de kinderen neerknielde, het hoofd tot de aarde neerboog en de kinderen vroeg driemaal te bidden:
Mijn God, ik geloof in U, ik aanbid U, ik hoop op U en ik bemin U.
Ik vraag U vergeving voor hen, die niet geloven, U niet aanbidden niet hopen en U niet beminnen.
Heilige Drievuldigheid, Vader, Zoon en Heilige Geest, ik aanbid U met de grootste eerbied en offer U op het kostbare lichaam en Bloed, de Ziel en de Godheid van onze Heer Jezus Christus, tegenwoordig in alle tabernakelen over geheel de wereld, tot eerherstel van alle Gods-lasteringen, heiligschennissen en beledigingen, waardoor U Zelf beledigd wordt.
Door de oneindige verdiensten van Zijn Goddelijk Hart en van het Onbevlekt Hart van Maria, smeek ik U de bekering van de arme zondaars.
( Bidt dikwijls dit gebed).
Om reden van verscheidene navragen om dit boekje Mijn Wekelijks Uur bij Jezus, omdat zeer velen bij hun aanbidding het altijd opnieuw graag gebruiken, omdat het geloof in en de eerbied voor de Heer Jezus en het H.Sacrament, althans schijnbaar, verminderd zijn en toch wel mensen naar stil gebed verlangen, werd dit boekje gekopieerd van zijn zevende druk.
Reeds bij de 2de uitgave schreef Mgr. Mahieu:
Wij kunnen het gebruiken van dit boekje niet genoeg aanbevelen het heeft reeds aan velen geleerd hoe zij moeten bidden het is opgesteld om overwegend gebruikt te worden Bijna Alles is gebed zo gebruikt zal het een hulpmiddel zijn om Jezus met meerdere vurigheid te aanbidden.
Moge een ruime verspreiding meehelpen om bij velen het geloof in de werkelijke aanwezigheid van de Heer Jezus in het H.Sacrament te verlevendigen en dat velen regelmatig ( bijv. wekelijks) zich gedurende een ( half) uur, eenvoudig en gemoedelijk met hun ONEINDIG MINNENDE VRIEND onderhouden tot eigen heiligheid en vruchtbaar apostolaat.
F.D.G.
Denuo imprimatur
Brugis, 20 octobris 1975
M.De keyzer, episc.coadjuctor.
Liever weinig, maar uit het hart spreken
met Onze Lieve Heer, dan veel woorden
zeggen en niet uit het hart.
Na de voorspraak van O.L.Vr te hebben
Ingeroepen, stel U levendig in de tegen-
Woordigheid van Jezus, DE GOD-MENS, uw
Schepper, uw Verlosser, uw oneindig-minnende
Vriend uw AL.
Jezus oneindig goede en almachtige Jezus, wat ben ik blij een ( half) uur bij U te mogen zijn, naar U te luisteren , met u te spreken, met U mijn Goddelijke Vriend.
De scharen gingen soms uren en uren ver, zonder voedsel, enkel maar om bij U te zijn, om Uw troost of een weldaad te vragen, om Uw woord te aanhoren en, Jezus, ik vind U hier zo gemakkelijk Geef mij de genade u gaarne gezelschap te houden in het Heilig Sacrament, U er gaarne te aanbidden en te beminnen .
Heer Jezus, Gij zijt hier bij mij, in het tabernakel; ik geloof, dat Gij mij ziet, dat Gij al mijn intiemste gedachten en verlangens, mijn goede wil en mijn zwakheid kent en doorschouwt,..; dat Gij met liefde naar mij luistert, als ik van hart tot Hart met U spreek.
Ik geloof dat Uw blik vol liefde op mij rust, dat Uw H.Hart, voor mij op het kruis doorstoken, ook hier brandt van liefde voor mij. Ik weet dat de onbeholpenste uitingen van mijn zwakke liefde bij U welkom zijn.
Jezus, Gij zijt mijn goede Meester, Gij bemint mij, ik bemin U .
Verwek zelf nog een akte van levendig
geloof in Jezus tegenwoordigheid. Wek
uw vertrouwen op. Wees blij bij Onze Lieve
Heer te mogen zijn, Hem te aanbidden,
te beminnen, naar Hem te mogen luisteren
AANBIDDING
Ik erken, Jezus, dat ik Uw arm, zwak schepsel ben, uit mijzelf een enkel niet, min dan niets, een zondig mens.*
Neergeknield in het bewustzijn van mijn eigen totale onmacht, van mijn allerdiepste ellende, aanbid ik U, oneindige God.
Gij zijt mijn Schepper, mijn Heer en mijn Meester. Elk ogenblik krijg ik van U het bestaan, het leven, al mijn natuurlijke en bovennatuurlijke vermogens en hoedanigheden.
*U daar echt bewust van maken en U gemeend diep vernederen, klein maken voor de Heer
Ik ben blij dat ik, met al wat ik ben en al wat ik heb, van U afhang, en dat ik, zonder Uw hulp, volstrekt niets vermag daarom durf ik des te meer verwachten van Uw alvermogende hulp en genade, en mag ik met de H.Paulus zeggen: Ik kan ALLES in Degene, die mij sterk maakt. Ja, Jezus, met uw genade kan ik nog heilig worden en veel goed doen.
Ik erken U, niet alleen als mijn Schepper, Heer en Meester, maar ook als de Schepper van alles wat bestaat buiten U. ik ben blij dat Gij Heer en Meester zijt over alles wat is ., dat Gij door Uw wijze Voorzienigheid al de wereldgebeurtenissen, al de omstandigheden van mijn leven ook de kleinste- met Goedheid en Kracht schikt voor Uw hoogste Eer en voor mijn grootste welzijn.
Goede Jezus, ik werp dan al mijn bekommernissen in Uw wijze en goede zorg over mij. Ik stel al mijn betrouwen op U.
Doe met mij al wat Gij wilt.
Jezus, Gij zijt Almachtig, Alwetend, oneindig Wijs en Goed Ik verheerlijk U; aan U zij door alle mensen en door alle schepselen eeuwig lof en eer. Ik ben blij om Uw oneindige Volmaaktheid en Goedheid, om Uw volmaakt Geluk. Gij zijt de Koning van t heelal, en met de hele schepping breng ik U de hoogste hulde van aanbidding.
Hemel en aarde zijn vol van Uw glorie, de zon, de maan en de sterrenpracht, de afgronden van de zeeën en de hoogten van de bergen, de donkere diepten van het woud evenals het kleinste bloempje, de vogels in de lucht en de visjes in het water, alle planten en dieren verkondigen Uw Almachtige Goedheid; aan U Heer Jezus, alle eer en roem.
De natuur brengt U haar hulde; maar zoveel mensen onteren Uw Goddelijke Majesteit en Goedheid door hun zonden, door hun oneerbiedigheid en onverschilligheid.
Denk even na over wat er zoal gebeurt over de
wereld vervolgingen, haat tegen God, zonden
onverschilligheid.
En nu kom ik, Heer Jezus, om U eerherstel te brengen voor al deze beledigingen, en om u gezelschap te houden bij Uw verlatenheid in het tabernakel.
Ik verenig mij met gans de heilige Kerk, met alle engelen en heiligen. In het bijzonder met Uw goede Moeder, om Uw lof te bezingen. Aan u, Almachtige Jezus, die blinden hebt doen zien, aan doven het gehoor hebt gegeven en doden tot leven gewekt zij alle eer en glorie!
Heilig zijt Gij, God der heerscharen, hemel en aarde zijn vol van Uw roem. Hosanna, de Zoon van David.
Neergezonken in het stof van mijn niet zijn, loof en aanbid ik U, mijn verheerlijkte Heer en Meester.
Jezus, alle schepselen samen kunnen U, God, nooit naar waarde verheerlijken, en daarom ontleen ik aan Uw Allerheiligste Hart Uw verheven gevoelens van aanbidding. Door u, met U en in U zij aan de Allerheiligste Drie-eenheid alle eer en glorie.
OVERWEGING VAN JEZUS LIEFDE.
DANK EN WEDERLIEFDE.
Goede Meester, ik ben gekomen, niet alleen om U lof en eer te brengen, maar om wat dieper door te dringen in de gevoelens van oneindige Liefde van Uw Goddelijk hart, om u mijn dankbare wederliefde te schenken.
Jezus, daar in het tabernakel, vurig verlangend om mij het waar geluk te geven, brandend van liefde voor mij, ontvlam nu mijn koud en onverschillig hart van liefde tot U.
De heiligen beminden de mensen; gedurende hun kortstondig aardse leven hebben zij uit zuivere offerliefde alles geofferd voor het welzijn van hun medemensen , ook voor de armsten en de meest afkeerwekkenden; en toch, Jezus, was hun liefde slechts een kleine uitstraling van Uw Liefde voor de mensen.
Heer Jezus, geef dat ik U ware wederliefde schenk; geef dat ik U zó bemin, dat ik niets anders meer verlang dan U lief te hebben, dat al het geschapene , als het naar U niet kan geleid worden , mij absoluut niets meer zegt.
Gij, zijt mijn God en mijn AL !
Jezus, nu in dit uurtje hier bij U, vraag ik U in mij Uw liefdebrand te ontsteken, Uw edelmoedigheid in de liefde; ik vraag U dit ook voor al degenen, die mij dierbaar zijn, ja, mochten alle mensen U naar waarde beminnen!
Heilig Hart van Jezus, brandend van liefde tot ons, ontvlam ons hart van liefde tot U.
Jezus, eeuwige God van oneindige Majesteit ., hoe moet ik U liefhebben en bedanken, omdat Gij ., voor mij, zondaar, mens geworden zijt; uw menswording is het grote Mysterie van Uw neerdalende Liefde, van Uw oneindige Barmhartigheid.
En schouwend, zie ik, lieve Meester, dat Gij geboren werdt, niet midden in eer en rijkdom, maar in een arme stal, en Gij werdt neergelegd in een kribbe op wat stro.
Door die armoede, Jezus, wilde Gij leren de onthechting aan geld en goed; de rijkdom van Gods liefde en genade.
Goede Jezus, ik bedank U en ik bemin U.
Gij brandde van verlangen om goed te doen aan de mensen en toch bleef Gij dertig jaar verborgen te Nazareth, waar Gij zo volmaakt uw eenvoudig, doch dikwijls lastig werk hebt volbracht. En waarom, Jezus?
Goede vriend, ik wilde u leren dat , als men zijn plichten van staat , hoe onbeduidend ook, wel doet ter ere en ter liefde Gods, men heilig kan - zijn worden en voor anderen genaden en heil bekomen.
Goede Jezus, ik bedank U en ik bemin U.
Goede Meester, Gij hebt overal de Goddelijke waarheid verkondigd, Gij hebt de bedroefden getroost en de zieken genezen. Gij hebt Uw beste zegen aan de kinderen gegeven.
Jezus, spreek nu ook tot mijn ziel, verlicht mijn verstand, genees mijn ziel van zoveel kwalen, zend Uw beste zegen over mij en over degenen, die mij dierbaar zijn, wij allen zijn toch ook Uw kinderen.
Denk er nog eens aan, dat Jezus bij U is;
nu zoudt gij elke periode van Zijn Lijden
even kunnen overwegen.
Jezus, als ik U zie in doodstrijd, Uw ziel vol angst , afkeer en droefheid, zodat Gij water en bloed zweette, dan was dat onder het gewicht van de ontelbare zonden van de mensen, ook onder de last van mijn zonden en onverschilligheid , waarover ik U thans vergiffenis vraag.
Allervolmaakste Heer, de Heiligheid zelf, gedurende Uw lijden werdt Gij zo diep vernederd: als een speelbal voor het ruwe volk, werdt Gij bespuwd en bespot en geslagen ( 5480 maal)*:Gij werd na Barabas gesteld, als een misdadiger ter dood veroordeeld, aanzien als de laatste der mensen.
Ik bedank U, omdat Gij daar mijn zonden van hovaardigheid hebt willen uitboeten, mij tevens een slaande voorbeeld hebt willen geven van ware nederigheid.
Jezus, zachtmoedig en ootmoedig van hart, maak ons hart gelijkvormig aan het Uwe.
Ik overweeg hoe de moorddadige geselriemen uw aanbiddelijk Lichaam gemaakt hebben tot één diepe bijtende snerpende wonde .; ik zie U met het aangezicht bebloed door de vreselijke doornenkroon op het hoofd .; ik beschouw U na de lastige kruisweg, hangend aan het schandalige kruis, met handen en voeten wreed doorboord door de plompe nagelen en het Lichaam één vreselijke bloedwonde.
* Door Jezus geantwoord op een vraag van de H.Brigitta van Zweden, zie Bron van het geluk
Ik zie U hangen , langzaam uitbloedend, verlaten, . verguisd, in de scherpste pijnen en te midden van het diepste zieleleed. Jezus, nu hier bij mij: waarom dit verschrikkelijk lijden?
Bekijk nu enige tijd uw lijdende Meester
bij U; maak alles stil in U, om wel te luisteren
naar de stem van Onze Lieve Heer.
Vriend, t was alles voor u uit liefde Zo ernstig was Mijn Liefde voor u, mijn kind, Zulk een oneindige waarde heeft uw eeuwig leven, uw volmaakt geluk voor altijd . ook dat van uw medemensen.
Jezus, ik ben beschaamd hier vóór U; want ik ben zo weinig dankbaar, ik bemin U zo weinig, ik kan zo weinig ware offers brengen, ik kan zo weinig verdragen uit zuivere liefde tot U. doch help mij U te beminnen, help mij U een totale wederliefde te schenken.
Geef mij de genade het lijden en de vernedering lief te hebben om U en om het heil van mijn medemensen.
Jezus, die kreunende pijnen en dat diepe zieleleed, die vernederende kruisdood, uw laatste druppel bloed, dit alles voor mij; en vooraleer heen te gaan , hebt Gij nog uw goede Moeder gegeven; meer kon U waarlijk niet geven.
Toch, N (uw voornaam), mijn vriend, Ik zag u te gaarne, Ik heb u en alle mensen tot het uiterste liefgehad en Mijn Liefde blijft onverminderd .; in de H.Mis hernieuw Ik mijn Calvarieoffer, opdat de genadeschatten van het Kruisoffer op u zouden toegepast worden ..;door de H. Communie wil Ik Mijn liefde, intiem met u verenigen, het dagelijks Voedsel zijn voor uw zwakke ziel; In Het tabernakel wil Ik altijd bij u blijven, als uw Licht en uw Sterkte, als uw beste Vriend en Vertrooster .
Goede Meester, Uw liefde is oneindig, ik bedank U en ik bemin U.
Bedenk dankbaar persoonlijk weldaden
Tijdelijke: leven, gezondheid, voedsel
Geestelijke : doopsel, vormsel, waar geloof
Christelijke opvoeding, veelvuldige H.Mis en
Communie, bijzondere genaden, troost en sterkte
Misschien bekering en roeping tot een volmaakter
christelijk leven . Enz .
Wat zijt Gij goed, O Heer, wat zijt Gij altijd goed geweest voor mij ! geheel mijn leven is slechts ene weldaad uit Uwe hand.
Bedank.. bemin
En zo dikwijls hebt Gij mij reeds vergiffenis geschonken over mijn zonden; niettegenstaande mijn talrijke beledigingen , nalatigheden, ondankbaarheden, geeft Gij steeds opnieuw genade Gij achtervolgt mij als t ware met uw nooit aflatende Goedheid en Liefde om mij gans tot U te trekken.
Jezus, ik wil U beminnen en met Uw genade alles doen, wat Gij van mij verlangt.
Ik geef U geheel mijn hart*, Wil ieder harteklop, ieder ogenblik van mijn leven aanvaarden als een akte van zuivere liefde voor U. Maak mij vrij en los van de schepselen om U te beminnen zoals Gij verlangt en verdient bemind te worden.
Bewaar mij rein en nederig voor U. Geef dat ik in mijn liefde voor U al mijn medemensen oprecht bemin, vooral de mensen met wie ik leef en werk, de kleinen, de armen, de lijdenden, de beproefden, de eenzamen Geef dat ik voor hen waarlijk het beste wil en doe....Geef dat ik aan hen en aan allen die ik ontmoet vrede en vreugde mag geven, U mag uitstralen, U Zelf mag brengen.
Jezus, ieder werk, elk gebed, iedere vreugde, elk lijden weze U, door Maria, met een gans zuivere liefde toegewijd. ALLES voor uw inzichten, in vereniging met Uw voortdurend Offer op het altaar. Ik geef mij zelf geheel aan U door Maria.
* Als Symbool van liefde, deze is echter wezenlijk in de Wil. In deze wil geeft men zichzelf.
Geef, Heer, dat ik U bemin, niet alleen omdat Gij voor mij oneindig goed zijt, maar nog meer omdat Gij de Oneindige Goedheid, de Opperste Volmaaktheid zijt.
Innig met U verenigd, door U en in U wil ik aan uw hemelse Vader waardige dank en volmaakte liefde schenken.
( Het is goed soms even stil te houden om enkel de Meester te beminnen .. zonder woorden).
EERHERSTEL.
Overdenk opnieuw en wat dieper: de algehele
onverschilligheid van veel gedoopten tegenover
de mateloze Liefde van de Heer. Velen erkennen
God niet als hun Heer en Meester ongodsdienstig-
heid groeiend Zondagsmisverzuimen er is geloofs
twijfel en geloofsafval
Tegenover het Offer van de Heer stellen zeer velen
het altijd toegeven aan genot- en geldzucht, aan hun
verkeerde neigingen . Voor velen bestaat er geen
zonde meer.
Er is zoveel liefdeloosheid en wreedheid onder de
mensen en volkeren. In veel landen wordt de Heer
in zijn volgelingen gehaat en vervolgd.
Bedenk de grote onverschilligheid, het gemis aan
eerbied tegenover de Heer Jezus in het H.Sacrament.
Overdenk uw eigen zondigheid onverschilligheid
ondankbaarheid. Uit dit alles groeit verlangen naar
eerherstel.
Jezus, ik beken dat ik door mijn onverschilligheid, door mijn talrijke nalatigheden en zonden U beledigd heb. Ik heb zeer oprecht spijt over al mijn zonden en tekortkomingen, omdat ik hierdoor Uw Goddelijke Goedheid heb miskend, en omdat zij U mishagen, die oneindig volmaakt en alle liefde waardig zijt . Nederig en berouwvol vraag ik U om vergiffenis . Schep in mij een hart zuiver van alle zonden, zodat Uw goddelijk welbehagen op mij moge rusten.
Ik vraag U in t bijzonder vergiffenis voor mijn onverschilligheid en oneerbiedigheid tegenover U in het H.Sacrament.
Men miskent Uw opperste gezag, men vertrapt Uw Goddelijke wetten.
Veel mensen willen U niet erkennen als hun God, hun Heer en Meester bidden niet, verzuimen hun Paasplicht en de Zondagsmis.
Zoveel gelovigen weten niet meer dat Gij de Zoon van God zijt, die voor hen mens geworden zijt en voor hun eeuwig geluk de schandelijke kruisdood hebt willen ondergaan dat Gij hen tot het uiterste hebt liefgehad en hen altijd voort evenzeer bemint.
In plaats van Uw grote gebod van de liefde voor elkaar is er zoveel liefdeloosheid, haat, wreedheid
Zedeloze klederdracht, schunnige vertoningen in film en T.V. werken verdervend op onze jongeren en ook op de volwassenen.
Men miskent het gezag van de kerkelijke overheid, het Opperste gezag in de Kerk er wordt twijfel gezaaid en er is geloofsafval.
Heer Jezus, ook veel gelovigen blijven tegenover het kwaad onverschillig laf en t is altijd te veel gevraagd als Gij hun medewerking voor het goede verlangt.
Zo weinig jongeren willen zich in een hogere roeping geheel in uw dienst stellen.
Uw oneindige Goedheid wordt zo weinig erkend. Uw alles-gevende Liefde met zo weinig ware wederliefde beantwoord.
U hebt U, Jezus, eens vooral beklaagd over de onverschilligheid en ondankbaarheid van de meeste mensen tegenover Uw liefde in het H.Sacrament, en nog in t bijzonder van sommigen die U toegewijd waren. Ook nu tonen veel gelovigen zich geheel onverschillig, zonder eerbied tegenover U in het tabernakel, handelen alsof zij niet bewust geloven in Uw aanbiddelijke Aanwezigheid; velen immers groeten U noch bij het binnenkomen noch bij het verlaten van de kerk; ook als zij dit kunnen, maken zij geen eenvoudige kniebuiging meer om u aldus te erkennen als hun God, hun Heer en Meester; velen bidden nooit meer wat geknield voor U.
Zeer weinigen erkennen U in het tabernakel als hun machtige Vriend vol liefde.
Ik wil U nu eerherstel brengen voor het vele kwaad over de wereld en in t bijzonder, zoals U het zelf gevraagd hebt, voor de vele oneerbiedigheden, de grote onverschilligheid en ondankbaarheid tegenover U in het H.Sacrament.
Ik wil U des te edelmoediger, des te fijngevoeliger liefhebben naarmate de onverschilligheid tegenover U groter is, U des te dieper huldigen naarmate de eerbied tegenover U in het H.Sacrament vermindert.
Ik zou U willen liefhebben voor alle mensen, zoals Gij door hen verlangt en verdient bemind en geëerd te worden.
Ik ben blij dat toch nog zeer velen U geheel toegewijd zijn en U met een allesgevende en zuivere liefde beminnen, dat nog zeer veel gelovigen U volgen en navolgen, dat Uw Almachtige genade bij velen zeer krachtig werkt.
In het vooruitzicht van onze zonden, van de zonden en de ondankbaarheid van de mensen , de onverschilligheid tegenover Uw eindeloze Liefde, hebt Gij , Jezus, in de Hof van Olijven, Uw bloedige doodstrijd doorgemaakt; . Mocht het vooruitzicht van onze edelmoedigheid, van onze liefde, voor U dan een troost geweest zijn.
Jezus, aanvaard deze aanbidding, mijn vurige liefde, de werken en offers van mijn dagelijks leven tot eerherstel.
Wil deze nederige ereboete aannemen, samen met de uitboeting van de Moedermaagd, van alle heiligen , van alle vrome gelovigen, samen met de ereboete van uw voortdurend vernieuwend Kruisoffer om de geschonden Goddelijke eer te herstellen.
En Heer, heb medelijden met degenen die buiten Uw Liefde leven; velen handelen uit onwetendheid en zwakheid. Gedenk dat U voor allen op het kruis gestorven zijt. Samen met U en in U, samen met Uw voortdurend offer op het altaar, draag ik mijzelf, mijn gebeden, werken en lasten op aan de Hemelse Vader om Zijn Barmhartigheid af te smeken. Moge Hij hun overvloedig Licht en Kracht schenken zodat zij zich tot Hem, tot U bekeren.
Jezus, ik herhaal het en wil het immer herhalen; ik bemin U, help mij doen alles wat Gij van mij verlangt en dat met grote liefde.
Beschik over mij naar uw Goddelijk welbehagen.
SMEKING.
Jezus, ik weet dat Gij mij voor deze aanbidding reeds beloond hebt, maar ik wil vol vertrouwen nog enkele verlangens van mijn hart aan Uw Hart toevertrouwen.
Wat zal ik nog vragen? Vooreerst, Jezus, dat ik U vuriger mag beminnen en trouwer dienen; dat ik mag meehelpen opdat velen U meer beminnen.
Jezus, leer mij dikwijls aan U denken, U dienen met daden. Geef dat ik meer op U mag gelijken, en in ware liefde , zoals U, mij inzetten tot het uiterste voor het tijdelijk en geestelijk welzijn van mijn medemensen.
Jezus, laat uw mildste zegen komen over al mijn tijdelijke ondernemingen, voor zoveel dit strekt tot mijn eeuwig welzijn; zegen vooral mijn werken van apostolaat.
Bedenk zelf nog uw tijdelijke en geestelijke
noodwendigheden en spreek er eerbiedig
en vertrouwvol over met Jezus. Vraag , door Maria,
zegen en genade voor uw familieleden, voor vriend-
en , weldoeners, voor de H.Kerk . enz
Jezus, met U en door U, vraag ik aan de Hemelse Vader, dat de mensen van onze parochie gezegend worden en overvloedige genaden bekomen, dat allen in Uw genade en Vriendschap leven.
Geef dat de kinderen, uw lievelingen graag naar U komen, en U oprecht liefhebben. Geef hun goede, diepgodsdienstige en voorbeeldige opvoeders- sters.
Jezus, help onze jongeren zuiver te leven, met liefde voor en in dienst van hun medemensen, in vriendschap met U en voor U, dat zij verlangen veel goed te doen en Uw apostelen te zijn.
Verwek door Maria talrijke goede priester- en kloosterroepingen.
Jezus, geef aan de huisvaders en huismoeders de kracht tot offer in trouwe plichtsvervulling, en zegen alle huisgezinnen.
Troost de mensen, die kruisen te dragen hebben, genees de zieken of geef hun ware verduldigheid en vertrouwen ( mogelijks bekende zieken noemen) Help de stervende mensen.
Jezus, geef aan de edelmoedige zielen de volharding , dat zij steeds edelmoediger worden in hun liefde tot U.
Wil uw mildste zegen schenken aan al mijn weldoeners.
Jezus, geef dat de zielen van mijn dierbare overledenen en van alle overleden gelovigen door de barmhartigheid Gods in vrede rusten.
Jezus, zegen onze heilige Vader, de Paus. Geef hem een goede gezondheid en overvloedig licht om uw Kerk met wijsheid te besturen.
Door Maria, smeek ik u vurig voor al zijn grote inzichten.
Jezus, geef aan onze bisschop en aan alle herders van de Kerk rijke genaden. Zegen hen overvloedig in het bestuur en de heiliging van de hun toevertrouwde kudde.
Schenk aan uw priesters genade tot ware heiligheid om anderen te kunnen heiligen. Mogen zij door hun voorbeeld het licht zijn van de wereld en het zout der aarde. ( Bid speciaal voor uw priesters), en mogen de kloosterlingen steeds groeien in zuiverder liefde voor U en voor hun medemensen.
Geef aan de missionarissen moed en volharding, overvloedige genaden. Moge hun offerleven rijke zielevruchten voortbrengen ( Hier kan men ook speciaal bidden voor gekende missionarissen).
Laat Uw Rijk van Vrede en van Liefde komen in de harten van alle mensen.
Heer Jezus, zegen onze christelijke organisaties de K.A. Geef dat hun leden ware apostelen zijn van Uw Rijk.
Geef veel licht, wijsheid en durf aan de bestuurders van ons land, zodat er vrede en welzijn heerst.
Geef dat ons volk trouw blijft aan God en de Kerk, dat onze mensen op waardige wijze hun paasplicht vervullen en trouw blijven aan de Zondagsmis.
Jezus, geef aan de gelovigen levendig geloof in Uw aanwezigheid in de H.Eucharistie, dat zij zich graag verenigen met Uw oneindig Offer in de H.Mis, U veelvuldig, met groot vertrouwen en vurige liefde ontvangen in de H.Communie, dat zij graag bij U komen in de kerk, U er de verschuldigde eerbied betonen en vertrouwelijk met U omgaan.
Heer Jezus, geef veel sterkte en volharding aan al degenen die om U vervolging lijden. Geef hun en aan gans Uw Kerk de ware vrijheid.
Koning van Vrede en Liefde, geef aan de heersers van de volkeren de ware wijsheid, zin voor rechtvaardigheid en liefde, zodat er onder de volkeren en onder de mensen ware vrede mag heersen, vrucht van de rechtvaardigheid en de liefde. ( P.Pius XII).
Nog eens vertrouw ik aan Uw Goddelijk minnend hart de tijdelijke en vooral de geestelijke belangen toe van N . en van alle mensen.
Innig met U verenigd , bid ik door U, en met U en in U voor de H.Kerk, opdat God door alle mensen beter gekend, bemind, gediend en geëerd mag worden.
Het Onze Vader bidden samen met Jezus ., een Weesgegroet .., een Glorie zij de Vader .
De H.Paulus schreef aan de eerste Christenen: CHRISTUS IS MIJN LEVEN.
Heer Jezus, mocht U ook mijn leven zijn; U volgen, met en voor U werken, U beminnen.
U beminnen , Heer, en dus veel aan U denken, graag bij U zijn in de H.Eucharistie, U meer mijn liefde zeggen en vooral bewijzen door mijn goede daden en edelmoedig offer voor U.
Dit boekje is verkrijgbaar bij:
Mevr Huberta Cnudde-Audenaert Hoekstraat 179 te B 9160 Eksaarde
Hierna het sermoen van vandaag, vanuit de Kerkkapel van de Karmel te Antwerpen
Als christen filosoof heb ik eigenlijk heel weinig moeilijkheden met de Drie-eenheid. Moeilijkheden heb ik wel met de vele vragen rond het bestaan en het woekeren van het kwaad. Voor mij is er slechts één echte realiteit: God. Al de rest is zo klein en zo voorbijgaand dat men kan vragen of het wel werkelijk bestaat. B.v. ik weet dat ik met mijn 85 jaar nog altijd besta als onzen Edewaar (zoals men mij noemt in mijn familie), maar wat ben ik intussen veranderd !!! Niet alleen noemen de meeste mensen mij nu Ward, maar ik werd priester en jezuïet (en ik kom er voor uit), een groot deel van mijn leven verbleef ik in Kongo (met al de gevolgen van dien), ik redeneer nu zeker anders dan vroeger. Ben ik nog dezelfde? En er is intussen zoveel veranderd in de wereld dat ik me afvraag is dat nog dezelfde wereld? Maar God? God is altijd God en die krijgen ze niet kapot. Mensen proberen al eeuwen Hem klein te krijgen, maar altijd schiet Hij weer op, met al zijn kracht en liefde. Trouwens hoe zouden ze Hem klein krijgen, vermits ze Hem eigenlijk niet kennen. Soms dachten ze nu hebben we Hem maar Hij was sterker dan zij en zelfs dan de dood. Ik moet dus wel denken dat als er iets in ons reëel is het van God komt, en nog wel door Jezus. Want God had ons zo lief dat Hij ons wilde tonen hoe wij echt kunnen leven, naar het Leven toe. En daarom kwam Hij, tot onze grote vreugde, in Jezus, op menselijke wijze tussen ons leven. De wereld kraaide toen ook victorie: want, zo dachten ze, nu gaat m er aan. Jezus vertelt dat in de parabel van de slechte wijngaardeniers: Dat is de Zoon, zeiden ze. Laat ons Hem doden dan is de wijngaard van ons. Maar de steen die verworpen werd is tot hoeksteen geworden. Want die Jezus, die Zoon van God, had ook een goddelijke Geest en na de kruisdood van Jezus daalde die over de wereld zodat er telkens overal weer licht en vuur oplaait om te tonen dat God, en alleen God en het goddelijke, werkelijk reëel is. Daarom zegt Jezus in het evangelie: Dan in de kruisdood - zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, de Geest der Waarheid. Hij zal u tot de volle waarheid brengen. Als we die heilige Geest volgen dan zijn we veilig. De wereld ziet hem niet en kent hem niet. Maar jullie kennen hem wel zegt Jezus - want hij woont in jullie en zal in jullie blijven. Mensen, zussen en broers, wat een vreugde. En we kunnen de Geest volgen. We moeten maar inspelen op zijn inspiratie als hij ons zegt: je zou. . . b.v. recht en verzoening moeten brengen en liefde en samenwerking. In de Geest kunnen we dus vol vertrouwen sterk staan in ons geloof en trachten Jezus geboden te onderhouden. Je zou . . . zegt de H. Geest. Doe het ! Dan zitten we volop in de Drievuldigheid. Daarvoor bidden wij.
Wees blij, herken de hand van de Vader in de gebeurtenissen, niets gebeurd dan alleen dat wat Hij wil.
Vertrouw op de getuigenis van Jezus : Ik ben de Goede Herder, Ik ken de mijnen en de mijnen kennen Mij.
Gewoon prachtig, wat een uitnodiging voor ons Belgen, om echt blij te zijn hoe Vader met ons bezig is, ik begrijp niet waarom in het middag radio nieuws speciaal aandacht was voor een algemene teleurstelling, echt genoteerd door mensen die niet durven zien wat er zoal gebeurt.
Laten we vooral blij en gelukkig zijn en dit ook uitdragen deze week, we zijn op het goede spoor.
4 april paaszondag (Handelingen 10,34-43 - Johannes 20,1-18)
========
De oorlogskerkhoven rond Ieper zijn merkwaardig mooie parken. Op en rond de graven van de jonge gesneuvelde soldaten staan prachtige bloemen en planten. Op de grafstenen kan je de namen lezen van de doden met geboorte- en sterfdatum. Vele graven zijn naamloos. Op die graven staat: Known unto God (Gekend bij God). Het leven van miljoenen doden die een wrede dood zijn gestorven en die al lang door de mensen vergeten zijn, zijn nog bekend bij God, want ze leven bij hem. Voor God is de dood geen eindpunt.
------------
Niet allen die de Engelse kerkhoven bezoeken staan achter deze woorden. Voor velen is er na de dood niets meer. Misschien vinden ze het nonsens om zoveel geld te spenderen aan graven met niets dan wat knoken.
In het paasgeloof wordt noch de dood van Jezus, noch de dood van ons, mensen, ontkend. Dat fameuze zwarte gat, die onontkoombare, ijzige leegte, die onverbiddelijke blinde muur, worden niet weggevaagd. Het paasgeloof neemt noch het verdriet, noch de machteloosheid, radeloosheid of opstandigheid tegenover de dood weg.
Het paasgeloof heeft ook niets te maken met het tot leven wekken van een lijk. Velen denken nog dat het woord verrijzenis daarop wijst. Nergens in de evangelies wordt verhaald dat Jezus gezond en wel uit het graf is gestapt. Het zijn de schilderijen die ons misleid hebben. Ze geven Jezus nog een overwinningsvlaggetje in de hand. Het paasgeloof steunt niet op een terugkeer uit de dood. We weten allemaal dat er na de dood geen weg terug is. Het paasgeloof zegt: er is geen weg terug, maar er is wél een weg verder. Ook al is de dood pijnlijk onverdraaglijk, het is geen eindpunt. Er is meer. Er is een verder. Er is een leven bij God dat ons leven en onze dood niet ontkent, maar overstijgt.
Moeten we dat zomaar geloven? Zonder boe of ba? Neen! Dat geloof hangt zomaar niet in de lucht. Reeds nu, in ons leven, ervaren we bij momenten een glimp van eeuwigheid. Vooral in de ervaring van een grote liefde. De beleving van de eenwording in seksuele gemeenschap kan mensen verrukken en in extase brengen. Geliefden kunnen samenzijn ergens in de natuur en hand in hand genieten van een lieflijk landschap in de zonnige zomerlucht en alle zorgen en tijd vergeten. Of in een bepaalde religieuze viering kan je geraakt en ontroerd worden tot in het diepste van je ziel. Of op de palliatieve zorgeenheid kan je een afscheidsgesprek hebben met iemand die je erg dierbaar is en die, met de dood voor ogen, vol rustige overgave en vertrouwen zegt: Ik wist niet dat de dood zo mooi kon zijn.
Het warme geluk, dat je opdeed in al die gebeurtenissen, blijft hangen en verkoelt niet bij de kilte van de dood. Het is net alsof de eeuwigheid uit de voegen van het gewone leven even opduikt. We hebben het besef dat we leven in een groot mysterie dat we niet kunnen omvatten. Als we geloven, krijgt dat mysterie een naam: God, die de oerliefde is, de alles en iedereen omvattende Liefde. Hij is de Grond van onze grond, zoals een dichter het zei. Of zoals de Quakers het zeggen: het gaat om Dat van God in ons. Als het ware een vonk van goddelijk leven in ons.
In ieder geval is ons méér beloofd dan het zomaar vergaan tot stof, dan het verdwijnen in het niets. Maar een leven over de dood heen kunnen we zelf niet tot stand brengen. Zoals het leven zelf en het hele mysterie waarin we leven, wordt ook dat leven over de dood ons geschonken.
Als we belijden dat Jezus verrezen is, belijden we dat Hij nu, na zijn dood, bij God leeft en wel als de Messias, als de unieke openbaring van de levende, oneindige, eeuwige God. Dat Hij de grootst mogelijke eenwording is met het mysterie God.
Dat verrijzenisleven van Jezus is natuurlijk geen biochemisch leven meer. Het is een leven dat is als het leven van God. We hebben daar geen enkele voorstelling van. Zeker is dat Jezus al tijdens zijn aardse leven helemaal vervuld was van Gods Geest. God leefde in hem. Op de berg Tabor toonde Jezus zijn ware gedaante. Het stillen van de storm op het meer was een teken dat Hij er is als het stormt in ons leven. In de broodvermenigvuldiging gaat Hij ons voor in de zorg om brood voor iedereen. Als Hij vergiffenis schenkt aan tollenaars, prostituees, overspeligen, wetsverachters, toont Hij Gods overvloedige barmhartigheid. Als Hij naar de minste mensen gaat, openbaart Hij Gods onvoorwaardelijke liefde. In zijn bergrede en parabels wil Jezus ons bevrijden van egoïsme en allerlei kwaad.
De tempelreiniging was een gebaar van een onverschrokken profeet, die de durf had de hoogste religieuze instanties uit te dagen. Het laatste avondmaal, met de voetwassing en de Eucharistie, confronteren ons met de nederigste Liefde en het geven van Zichzelf, als het brood van het echte Leven. De kruisdood was de ultieme overgave aan zijn en onze Vader en een uiting van Zijn solidariteit met alle gefolterde martelaars en slachtoffers van barbaarse wreedheid.
De verrijzenis van Jezus is het over de dood heen verdergaan van Gods Liefde die reeds een aanvang nam in Zijn leven. Als wij de Verrezene nemen als de Weg, de Waarheid en het Leven, zullen we ook nu al leven van Gods Liefde die, over de dood heen, verdergaat. Het alleluia-gezang met Pasen drukt deze hoopvolle paasvreugde uit!
Rob Moens, dominicaan, Genk
Inspiratie: Met Christus uit de dood opgewekt (Kerugma, jaargang 53, nr.2, p. 72-73)
Woorden alleen volstaan niet. Geef Mij uw hart. Zie hoe het lillend in mijn handen ligt. Zijn verblijf is niet meer in u. Het is in Mij.
Kind, Ik wil niet alleen uw heiliging, maar die van alle zielen.
Voor allen heb ik mijn leven gegeven.
Voor allen heb Ik mijn bloed vergoten.
Vandaag heb Ik behoefte aan meer liefde. Ja, zo is het, Ik heb de mensen nodig. Want Ik bemin hen met een uitzinnige liefde.
Kindlief!
Binnen enkele uren de kruisdood. Met een oneindige tederheid
Ze gaan Mij kruisigen! Ze gaan Mij kruisigen!
En toch heb Ik hen in mijn Hart reeds vergeven.
Mijn lieve kinderen, Ik zal u verhoren voor zover uw vragen overeenstemmen met mijn wil.
Ze haten Mij omdat Ik hun schijnheiligheid kwam ontmaskeren.
Ze voelden ook in Mij Gods superioriteit zelf. Maar die verloochenen ze. Die wilden ze niet erkennen. Hadt ge enig idee, kindertjes, van het lijden dat Ik om uwentwil doorstaan heb.
O, die kroon van doornen die mijn hele hoofd omprangde, al die gloeiende punten die in mijn vlees drongen.
En het bloed dat Mij verblindde.
En mijn lichaam ontbloot voor die honend lachende, huilende menigte.
De haat sloeg Mij in het gelaat. De roeden kwamen woest op Mij neer en bij elke striem rukten ze flarden vlees mee.
Ik heb mijn foltering zonder één klacht doorstaan. Alleen daaraan dacht Ik: dat Ik mijn kinderen redde. Enkel daarvoor was Ik gekomen. Had Ik niet met ongeduld op dit ogenblik gewacht? U allen vrijkopen, kindertjes. Met welke wellust heb Ik mijn leven voor u gegeven.
Ik wist nochtans dat mijn Offer voor velen onder u vruchteloos zou zijn.
Ze hebben een ruige verfrommelde mantel op mijn door slagen doorwonde schouders geworpen. Ik heb hun spot ondergaan, hun beledigingen; Ik ben door hen gespuwd.
Ik bleef onbewogen, hoewel Ik verschrikkelijk leed.
U had ik voor ogen, mijn vrijgekochten.
Die balk woog zo zwaar op mijn doorwonde schouder.
O, die wonde aan mijn schouder!
Uitgeput naar ziel en lichaam.
Kinderen, wat moet Ik u duur betalen!
De soldaten, het geschreeuw van de menigte, elke val, de ontmoeting met mijn zoete Moeder. Smartelijk, zo smartelijk! Dat zij Mij in die toestand moest zien, was voor haar op voorhand al een kruisiging.
Op dat ogenblik hebben wij ons één gevoeld in de vreselijkste smart die er bestaat.
Ten einde krachten kwam ik op de folterplaats. Ze rukten het kleed af dat Mij bedekte en aan mijn vlees was gelast door het gestold bloed dat uit mijn wonden was gedropen.
Wie zal er ooit enig idee van hebben wat de kruisiging betekende?
Mijn lillend vlees overgeleverd aan een razend en tierend gepeupel.
En dan die afschuwelijke vliegen die neerstreken op mijn naakt en gemarteld lichaam en zich voedden met mijn bloed.
Afschuwelijk schouwspel, Ik was een voorwerp van walg geworden.
En toch, mijn allerliefste kind, was dit niets vergeleken met wat Ik in mijn ziel moest doorstaan.
Ik had al uw zonden op Mij genomen en mijn ziel verkeerde in doodsangst onder hun gewicht.
Door allen in de steek gelaten, verraden, verafschuwd, belachelijk gemaakt, uitgejouwd, alleen.
Mijn Vader zelf scheen Mij te verlaten.
En in mijn gebroken Hart was er zoveel tederheid, zoveel medelijden met mijn beulen. Ik kon op hen niet boos zijn. Het was voor u allen, mijn dierbaren.
Kom tot Mij! Dat mijn Offer niet vruchteloos geweest is.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.