Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
16-04-2013
Boodschap van 16 april 1974
Boodschap
van 16 april 1974
Jezus
tot Marguerite
Het is
u wel duidelijk, kind: als de rampen die zich hier en daar plots
voordoen waarschuwingen zijn, dan moet ge ook begrepen hebben, dat
deze waarschuwingen niet volstaan om de wereld te bekeren. Deze is
blind en doof. Ze ziet en hoort alleen wat ze wil zien en horen. Voor
deze wereld geldt alleen wat verleidelijk is. Haar hart sluit zich
bij al wat herinnert aan haar plichten tegenover Mij en het verliest
alle ontvankelijkheid voor het Licht.
Daarom
ook zullen ze getroffen worden in hun hart, daar waar de zetel is van
alle hartstochten.
Wat de
troon van de Liefde behoort te zijn moet gezuiverd worden. Het
herstellende lijden zal wonderen van genade bewerken in de zielen. Op
dit ogenblik zijn ze echter te zeer met zich zelf begaan om open te
staan voor de nood van de anderen.
Uit
hun binnenste komt het kwaad, uit hun binnenste moet ook de bekering
komen. Ze zullen getroffen worden aan de bron. Vandaar zal ook de
vernieuwing komen en zal mijn Rijk gevestigd worden over geheel de
aarde.
Le
16 avril 1974, Jésus donne à
Marguerite un message assez étonnant qui pourrait en faire
sourciller plus dun. Jésus dit ceci :
« Tu
as compris, ma fille, que si les catastrophes survenant ici et là
sont des avertissements, tu as aussi compris quelles ne suffisent
pas pour convertir le monde. Celui-ci est aveugle et sourd, il ne
voit et nentend que ce quil veut voir et entendre. Tout est
séduction pour lui, et ce qui lui rappelle son devoir envers moi,
ferme son cur et le rend inapte à recevoir la lumière. Voilà
pourquoi cest au cur quils seront frappés, là où est le
siège de toutes les passions. Ce qui doit être le trône de lAmour
doit être purifié. La souffrance réparatrice fera des merveilles
de grâces dans les âmes, mais en ce moment elles sont trop
empreintes delles-mêmes pour être sensibles à la misère des
autres. Cest de lintérieur que vient le mal, cest de
lintérieur que doit venir la conversion. Et parce quelles
seront frappées à la source, cest de là que viendra la
rénovation et que mon Règne sétablira sur toute la terre. »
ENKELE ACTUELE
Aardbeving treft Papoea-Nieuw-Guinea Vulkaan in Mexico spuwt as Schokgolf van uitbarsting op Zon nog niet aangekomen Vogelgriep breidt zich uit naar Peking
Euthanasieuitbreiding van de wet - de Nonkel Paters spreken.
Nonkel
Paters nemen het woord..
Wij
zijn een kleine groep bejaarde missionarissen van Afrika op rust in
Antwerpen. Na een heel leven doorgebracht te hebben in Afrika zijn we
wel wat verloren in onze wereld hier in België die zo radicaal
anders is dan de wereld die we zovele jaren geleden verlieten. Toch
blijven wij met wakkere aandacht volgen wat er om ons heen gebeurt.
En
nu gebeurt er hier iets wat wij niet stilzwijgend kunnen laten
voorbijgaan. We bedoelen het politieke debat aangaande de uitbreiding
van de euthanasiewet naar minderjarigen en gehandicapten. Voor ons
gaat het niet over die nieuwe doelgroep, maar over het begrip van
euthanasie zelf dat voor Afrikanen en veel andere volkeren uitermate
onbegrijpelijk en barbaars klinkt. Vrijwillig een einde maken aan het
leven, van zichzelf of van anderen, en dit wettelijk maken en
bepalen is voor hen gewoon ondenkbaar. Want het leven is heilig omdat
het een groot, het
grote, mysterie, is dat ons gegeven is en ons te boven gaat. Wij
zijn noch de makers, noch de bezitters van het leven, maar slechts de
behoeders ervan. Als er iets is dat wij in Afrika hebben geleerd, dan
is het wel deze waarheid: het leven is groter en sterker dan wijzelf
en dit maakt ons tegelijk deemoedig en sterk. Niemand zou durven
beweren dat het leven voor Afrikanen aangenamer en gemakkelijker is
dan voor ons, maar wij herinneren ons de onvergetelijke glimlach van
afrikaanse mensen en kinderen die zeiden: We zijn alles kwijt,
maar we hebben nog het leven.
Wat
ons diep verontrust is de onwaarschijnlijke oppervlakkigheid waarmee
dit debat hier wordt gevoerd. In de discussies hieromtrent staat de
vraag naar de vrijheid en de persoonlijke keuze altijd centraal, maar
zelden of nooit gaat het over de inhoud, over het object van die
keuze. Het leven kan en mag eigenlijk geen voorwerp van een keuze
zijn. Het is het meest fundamentele gegeven van ons bestaan, en dat
staat niet ter discussie. Men tornt niet aan het leven.
Ten
tweede is er ook de louter gevoelsmatige benadering die ons redelijk
gezond verstand verblindt en als het ware uitschakelt. Zien wij dan
niet in dat euthanasie en eugenisme zich essentieel op dezelfde
principes beroepen als het naziregime dat zich ook rechtvaardigde met
eu-femismen zoals Endlösung
en Gnadetod ? Want het gaat hier wel degelijk om een
ideologische strijd tussen een cultuur van de dood (zoals Johannes
Paulus II het stelde) en een cultuur van het leven. En hij wist wat
hij zei, want jarenlang was hij in zijn land een kroongetuige van de
gruwelijke gevolgen van die principes. Of is ons geschiedkundig
geheugen soms zo kort? Weliswaar stellen onze euthanasie wetten zich
aan ons voor in een sterieler en aannemelijker jasje. Maar beiden
treft één en dezelfde beschuldiging: die van een fundamenteel en
principieel gebrek aan eerbied voor het leven.
En
dan is er nog de valse tegenstelling tussen palliatieve zorg en
euthanasie. Wij weten wel dat beide praktisch
gesproken op hetzelfde neerkomen en met ongeveer dezelfde middelen
worden uitgevoerd. Maar principieel en
menselijk is er een afgrond tussen de dood
geven en en een waardig levenseinde verzekeren. Wij zagen een
aangrijpende reportage over die jongen uit Mechelen die uiteindelijk
om een (definitieve) palliatieve sedatie vroeg, maar die hardnekkig
weigerde dit euthanasie te noemen en die de dood wilde overlaten aan
zijn lichaam, als het moment was gekomen. What is in a word?
Wij
sluiten ons volledig aan bij het artikel in de Standaard van 14
januari 2013 van Broeder Stockman die zich blijft inzetten opdat de
cultuur van het leven het blijft halen op de cultuur van de dood.
Uiteindelijk
vragen wij ons twee dingen af. Ten eerste: is wetenschappelijke
vooruitgang noodzakelijk een groei in menselijke wijsheid? Ten
tweede: Is onze poging om de dood te controleren niet een versie van
ons leven volledig te willen controleren, wat alleen maar kan leiden
tot frustratie? Want alleen een zekere overgave aan het leven (en aan
de dood) geeft ons sterkte en moed om de opdracht van ons leven zo
goed en zo menselijk mogelijk te volbrengen.
BRUSSEL (RKnieuws.net) -
Laat van u horen in het debat rond euthanasie: dat is de oproep van de nieuwe
website Euthanasie STOP, een initiatief van universiteitsprofessoren,
artsen, verpleegkundigen en juristen uit gans België en met uiteenlopende
levensbeschouwingen.
Euthanasie is in België legaal sinds mei 2002. De euthanasiewet geeft
meerderjarige of geëmancipeerd minderjarige patiënten het recht om een verzoek
om euthanasie te formuleren, terwijl artsen toelating krijgen om dat verzoek
onder bepaalde voorwaarden in te willigen.
Is het nodig om de wet tien jaar later uit te breiden tot minderjarigen
en demente personen? Het parlement buigt zich momenteel over meerdere
wetsvoorstellen die precies dat beogen, en die de onverholen steun genieten van
bepaalde politici.
Heel wat burgers zijn het echter niet eens met deze wetsvoorstellen. Dit
debat, dat van cruciaal belang is voor de toekomst van de geneeskunde en van de
maatschappij, kan dus niet beperkt blijven tot de zaal waarin de bevoegde
parlementaire commissie vergadert.
De website is bedoeld voor elke burger die wil deelnemen aan het
maatschappelijk debat en een andere mening wil laten horen.
Vindt u het verkeerd om de euthanasiewet uit te breiden tot
minderjarigen en demente personen? Laat van u horen! Formuleer uw kritiek en
deel uw standpunt met anderen op de website Euthanasie STOP.
De liefde van God is de bloem. Barmhartigheid de vrucht.Laat de twijfelende ziel deze overwegingen over de goddelijke barmhartigheid lezen en vertrouwend worden.
Zeg na elke aanroeping: ... ik vertrouw op U.
Goddelijke barmhartigheid die uit de boezem van deVader stroomt, ik vertrouw op U. Goddelijke barmhartigheid, grootste eigenschap van God, ... Goddelijke barmhartigheid, onbegrijpelijk mysterie, ... Goddelijke barmhartigheid, bron die voortkomt uit het mysterie van de allerheiligste Drieëenheid, ... Goddelijke barmhartigheid, ondoorgrondelijk voor elk verstand zowel van mensen als van engelen, ... Goddelijke barmhartigheid, uit wie elk leven en elk geluk voortkomt, ... Goddelijke barmhartigheid, heerlijker dan de hemelen, .... Goddelijke barmhartigheid, bron van mirakelen en wonderen,... Goddelijke barmhartigheid, die het heelal omgeeft,... Goddelijke barmhartigheid, die op de aarde neerdaalt in de persoon van het vleesgeworden Woord, ... Goddelijke barmhartigheid, die uit de open wonde van het hart van Jezus stroomde, ... Goddelijke barmhartigheid, voor ons besloten in het hart van Jezus en in het bijzonder voor de arme zondaren, ... Goddelijke barmhartigheid, onpeilbaar bij de instelling van het heilig Sacrament, ... Goddelijke barmhartigheid, bij het stichten van de heilige Kerk, ... Goddelijke barmhartigheid, in het sacrament van het heilig doopsel, ... Goddelijke barmhartigheid, in onze rechtvaardiging door Jezus Christus, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons heel ons leven lang vergezelt, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons in het bijzonder op het uur van de dood omhelst, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons onsterfelijk leven schenkt, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons op ieder ogenblik van ons leven begeleidt, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons behoedt voor het vuur van de hel, ... Goddelijke barmhartigheid, in de bekering van verharde zondaren, ... Goddelijke barmhartigheid, verbazingwekkend voor de engelen en onbegrijpelijk voor de heiligen, ... Goddelijke barmhartigheid, ondoorgrondelijk in alle mysteries van God, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons boven alle ellende uittilt, ... Goddelijke barmhartigheid, bron van onze vreugde en geluk, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons uit het niets tot het bestaan roept, ... Goddelijke barmhartigheid, die al onze werken van zijn handen omsluit, ... Goddelijke barmhartigheid, bekroning van al Gods werken, ... Goddelijke barmhartigheid, in wie wij allen zijn ondergedompeld, ... Goddelijke barmhartigheid, zoete troost voor angstige harten, ... Goddelijke barmhartigheid, enige hoop van wanhopige zielen, ... Goddelijke barmhartigheid, rust van de harten, vrede te midden van angst, ... Goddelijke barmhartigheid, verrukking en extase van de heiligen, ... Goddelijke barmhartigheid, hoop schenkend tegen alle wanhoop in, ...
Eeuwige God in Wie de barmhartigheid eindeloos is en de rijkdommen van ontferming onuitputtelijk zijn, zie goedgunstig op ons neer en vermeerder uw barmhartigheid in ons zodat we in moeilijke ogenblikken niet zullen wanhopen of moedeloos zullen worden, maar met groot vertrouwen onszelf aan uw heilige Wil die Liefde en Barmhartigheid zelf is onderwerpen.
O onbegrijpelijke en onbeperkte Goddelijke barmhartigheid Wie kan U op waardige wijze verhogen en aanbidden? Hoogste eigenschap van de almachtige God U bent de zoete hoop voor de zondige mens
Verenig uzelf in een loflied, sterren, aarde en zee en zing vurig, eenstemmig en dankbaar over de onbegrijpelijke goddelijke barmhartigheid.
7 April 2013 Feest van de Barmhartige Christus !! In de H.Hart Basiliek van Koekelberg Brussel om 15 u
Plechtige Meertalige Eucharistieviering gevolgd door een Heilig Lof met de Rozenkrans van de Goddellijke Barmhartigheid
Gelegenheid tot biechten vanaf 13.00 uur.
Breng kinderen, kennissen en familieleden mee, het feest is bestemd voor iedereen zowel gelovig als ongelovig, man of vrouw, zonder onderscheid van ras of kleur, gewoon IEDEREEN.
Vriendelijke groeten
Willy
DE AUTOBUSSEN VANUIT ANTWERPEN ZIJN DEZELFDE ALS VORIG JAAR OOK DE PRIJS IS DEZELFDE MOCHT IK LEREN
VOOR DE GEBUIKERS VAN GPS " KEIZER KARELLAAN TE KOEKELBERG 1081 BRUSSEL
Zij hebben mijn erfdeel verkwist. Wat blijft er hun nog over, tenzij de boosaardigheid van de zonde, de angst voor de dag van morgen?
Angst onderdrukt de wijsheid. De vijanden beloeren elkaar: naties tegen naties, ouders tegen kinderen.
De zielen van de kleinen zijn verontwaardigd.
De verantwoordelijkheid stapelt zich op; door niet in te grijpen krijgt het kwaad vrije armslag en groeit voortdurend aan. Heilige plaatsen verstoten Mij om Mij te vervangen door idealen die overeenstemmen met hun manier van leven.
De aarde, deze aarde die Ik met mijn Bloed heb doordrenkt en vruchtbaar gemaakt, erkent Mij niet meer, tenzij in mijn allerkleinsten.
Elke dag wordt mijn Hart gekweld door de lafheid van de enen, door de traagheid van de anderen en door de wreedheid van hen die naar mijn beeld zijn geschapen en die de wapenuitrusting van zich hebben afgeschud, die Ik hun had vervaardigd om hen tegen het kwaad te beschutten. Het genot is een plaag en een bitterheid . Buiten henzelf is er niets dat hun nog belang inboezemt. Hun vleselijk omhulsel bevat slechts rotheid; zij zijn een gruwel voor mijn ogen.
Zij die verantwoordelijk zijn voor het verlies van zoveel zielen zullen zeer zwaar boeten, want thans rilt de schepping aan alle kanten en ze wordt door elkaar geschud door de wilde sprongen van het Beest dat aan het werk is.
Wie zwijgt is schuldig aan majesteitschennis.
Gebed is meer dan noodzakelijk. Al is zwijgen goud, het kan ook medeplichtigheid aan de verwoesting van de zielen betekenen. Met het Legioen Kleine Zielen heb ik een kruistocht van liefde uitgezonden over de wereld en haar vijanden. Het blijft nog steeds waar dat iemand die een ander Evangelie predikt, dat er meer op uit is de gewetens te sussen, dan datgene wat Ik heb geleerd, reeds door Mij veroordeeld is.
Van mijn volk eis Ik trouw aan de Overlevering; geen valse uitvluchten, geen vernieuwingen, die slechts dienen om de harmonie te verstoren die tussen al mijn kinderen moet heersen. Ik zie hoe mijn volk leeft en hoe het sterft; en mijn ogen wenden zich liefdevol naar de strijders van het laatste uur. Bendes duivelen trekken door de straten met de roep Non serviam ( Ik zal niet dienen). Zij die er niet aan meedoen reageren niet tegen de schanddaden, de afschuwelijke misdaden en zoveel andere zaken. De kinderen zijn geen kinderen meer; vanaf hun prilste jeugd zijn ze besmet door de dwaasheid van deze tijd en door hen waarmee ze in aanraking komen.
Schaar u met vertrouwen achter mijn plaatsbekleder, de opvolger van Petrus. Nooit zal Ik u er een verwijt van maken als ge probeert in eenheid met hem te leven en te denken; want achter hem ben Ik aanwezig en geef onderricht voor de huidige tijden.
Marguerite tot Jezus
Heer, is dit een teken van hoop?
Jezus tot Marguerite
Hoop is een deugd in deze wereld. Voorwaar, zij staat echter op het punt uit de wereld te verdwijnen.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.