Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De wederbots
  • Sterke getuigenis Aanbevolen
  • Koning Boudewijn
  • gebed tot Hemelse Vader en H Theresia
  • Gebed voor de Zaligverklaring koning Boudewijn
  • Koning Bouwdewijn
  • Poezie "De storm",1940
  • Salve Regina
  • de Portiuncula-volle aflaat - 2 augustus
  • update van de paus
  • Feest van Don Bosco 31 januari
  • Paus: abortus en euthanasie zijn “extreme kwaden”
  • Abortus deel 3
  • Abortus deel 2
  • Abortus
  • Ivf, abortus, euthanasie….
  • Gebed gevraagd voor abortus en euthanasie
  • Koning Boudewijn de abortusbrief- 5 april 1990
  • De O antifonen voor Kerstmis
  • Noveen tot de heilige Charbel
  • Boodschap van 9 december 1977
  • Boodschap van 7 december 1977
  • Boodschap van 28 november 1985
  • Boodschap van 19 november 1965
  • Lourdes 23 oktober 2023
  • Voor deze tijd, even uit de Bijbel
  • Heb je Jezus gezien in de straten van New York?
  • De tien geboden van de hoop
  • 26 september De heiligen Cosmas en Damianus
  • Boodschap van 18 januari 1978
  • 19 AUGUSTUS FEESTDAG LOUYS FRARYN ANTWERPEN
  • Poëzie
  • Rabbi onthult de naam van de Messias.
  • Het gebed – van de hand van Matta al Maskin
  • De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
  • de Portiuncula-volle aflaat - 2 augustus
  • Noveen van het Kindje Jezus van Praag
  • Pinksteren
  • Boodschap van 3 december 1966
  • De Orde der Kleine Zielen
  • Jezus stelt zichzelf voor 19 april 1978
  • 11 februari 2023
  • 11 februari Onze Lieve Vrouw van Lourdes
  • Theresia Van Lisieux komt naar Antwerpen
  • We vieren Kerstmis
  • Zonde
  • Gebed tot het Kindje Jezus
  • Poëzie -3
  • Onze Lieve Vrouw van Syracuse
  • Poëzie -2
  • Lees wat Paulus schrijft over homosexualiteit
  • de eerste lezing van vandaag 16-07-2022
  • HEMELTERGEND
  • Noveen tot de H Geest
  • Een nederig gebed in de devotie tot het Kostbaar Bloed
  • Het gebed van Fatima
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Oorlog - oorlogen
  • Een gebed voor 2022
  • Nieuwjaarswens
  • Uit de biografie van Zr Lucia
  • Boodschap van 8 juli 1992
  • OLVrouw van Guadeloupe
  • de Paus
  • Gertrudis de Grote
  • En opmerkelijke KENTERING
  • 6 Juli H Godelieve van Gistel
  • 25 JUNI - 25 DECEMBER FEESTDAG KINDJE JEZUS VAN PRAAG
  • Psalm 74
  • DE OVERGAVE-NOVEEN-FR DOLINDO RUOTOLO
  • NEGENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ACHTSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZEVENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZESDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIJFDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • DERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • TWEEDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • EERSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet, Sint Jozef
  • 12 december OL V van Guadelupe
  • highly recommended - warm aanbevolen
  • MOEDER EUGENIA
  • Moederkes dag
  • 20 Juli Feestdag van de H ELIA
  • Lucy’s Fatima Vision
  • 6 Juli We vieren Sint Godelieve
  • Eerste brief Johannes gedateert rond het jaar 90 AD
  • **VERZUCHTING NAAR HET EEUWIG LEVEN **
  • Boodschap van 20 januari 1967
  • Zondag 8 december 2019 Uur van Genade van 12u tot 13u.
  • 29 SEPTEMBER ST Michaël
  • Krachtig gebed tot de Heilige Kleine Theresia van Lisieux
  • DE NAAM VAN MARIA...
  • 15 agustus Moederdag O.L.Vrouw tenhemelopneming
  • Het Kruisteken- de realiteit een krachtig gebed
  • De miraculeuze stem van de Heilige Clelia Barbieri
  • Eerste Communie
  • Veni, Creator Spiritus - Kom Schepper, Geest
  • Maand juni Toewijding aan het allerheiligst hart van Jezus
  • 22 MEI FEEST H RITA
  • Onze Lieve Vrouw der Schelde
  • H Charbel Makhlouf
  • Opmerkelijk interview Kennisdeling
  • Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Maand maart St Jozef maand
  • Boodschap van 21 februari 1994
  • Een studie verschillen tussen Islam en Christendom
  • Een tegennatuurlijke doodzonde
  • Moslim die priester wordt
  • eVEN WAT BIJBELSTUDIE
  • Nieuwjaarsdag 2010
  • Kerstmis 25 december
  • Stille nacht, heilige nacht
  • Heuglijk nieuws
  • 7 NOVEMBER H. WILLIBRORDUS
  • Pater Damiaan Heilig verklaard op 11 oktober 2009
  • Theresia van Lisieux - Kennisdeling van het sermoen
  • 30 SEPTEMBER 1978 DOOD PAUS JPI
  • Bekering van een zondaar , druk dit gebed af voor dagelijks gebruik
  • HET HEILIG SACRAMENT VAN MIRAKEL VAN HERCKENRODE
  • Aanbevolen om uit de duisternis te komen
  • Brief vanuit Chèvremont – Retraite te Beauraing
  • DE BIJBEL EN DE BOODSCHAP
  • Vrijdag 8 juni Feest van het Heilig Hart van Jezus
  • De Eerste Noveen in de Kerkgeschiedenis
  • Boodschap van 20 februari 1967
  • 8 april Beloken Pasen
  • Noveen Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet O Jozef
  • Noveen aan Sint Jozef
  • Pater Yves-Marie Legrain
  • Op weg naar Pasen
  • Love I en Love II
  • Boodschap van 16 januari 1992
  • Gebed van de H. Pius X tot Maria Onbevlekt Ontvangen
  • Nieuwjaar 2018
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Negende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Achtste dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zevende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zesde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vijfde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vierde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Derde dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Tweede dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Eerste dag
  • Roráte caéli
  • We naderen Allerheiligen
  • Bedevaart op 13 oktober 2017 OL Vrouw van Fatima te Tongerlo
  • Noveengebed van vertrouwen tot HET HEILIG HART VAN JEZUS
  • Pinksteren
  • Een verschijning van Maria in Colombia in de 18e eeuw.
  • 1 mei Feest van de arbeid – Feest van Sint Jozef
  • Voor onze voorouders in het Geloof
  • De Zeven Woorden van Jezus aan het Kruis
  • Wees gegroet O Jozef
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Wat zijt Gij goed, o Heer.
  • De Bron van het geluk
  • Een gebedje
  • Het Kerstgeheim
  • Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop
  • LITANIE VAN DE H.CHARBEL MAKHLOUF
  • Boodschap van 24 december 1992
  • Mededeling begin van Noveen
  • Elisabeth van de Drie-eenheid leert ons hoe heilig te leven
  • 8 december O.L.Vrouw Onbevlekte Ontvangenis
  • 20 NOVEMBER 2016 FEEST VAN CHRISTUS KONING
  • De Kleine Li
  • Het Vagevuur en de Hel een indruk
  • Boodschap van 29 oktober 1992
  • Boodschap van 24 oktober 1977 - ZEER ACTUEEL
  • 15 OKTOBER H.TERESIA VAN AVILA
  • Samenspraak tussen Jezus en Marguerite op 14 juli 1996
  • 5 OKTOBER Feestdag Zuster Faustina
  • Oktober maand van de Rozenkrans
  • Teresia van Lisieux
  • Smeekbeden tot de wenende Lievevrouw
  • 1 september Feest van Sint Gillis
  • Het Onze Vader verduidelijkt door Marguerite
  • 19 juni Feest van het H.Hart van Jezus
  • Kom, Schepper,Geest, daal tot ons neer
  • Noveen tot de Heilige Geest
  • Opmerkelijk het begin van een ommekeer
  • Boodschap van 3 januari 1968
  • Kerstmis
  • Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • Wees gegroet O Jozef
  • Goed om te weten
  • Bijzondere gebeden
  • "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • zeer actueel
  • Meimaand Mariamaand
    Laatste commentaren
  • heel mooi en wederzijds (ria39)
        op Nieuwjaar 2018
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Welke plaats wordt er bedoeld met 15 km van Tabriz? (Hennekens)
        op Het Doopsel in de Kerk
  • DANK (ria39)
        op Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Wees gegroet O Jozef
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Boodschap van 19 maart 1979
  • MARY, SWEETEST OF ALL MOTHERS (Rita Biesemans)
        op "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • MDM (frank)
        op DE WAARSCHUWING WEERLEGT !!!!
  • MOOIE BLOG! (frank bultinck)
        op Boodschap van 3 december 1966
  • AT THE FOOT OF THE CROSS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • TO MARY, ARK OF THE NEW COVENANT (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • WHY HEAVEN IS CRYING (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • PRAYING THE ROSARY (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • OUR LADY OF SORROWS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • ODE AAN ONZE LIEVE VROUW (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zeker te bezoeken
  • Nature and Poetry
  • www.karmel.be
  • Luisteren naar Jezus
  • Legioen Kleine Zielen
  • Moeder van Vrede
  • Voor zieke kinderen
  • English blog Little Souls
  • Feest van de H.Barmhartigheid
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    WILLIBRORD
    Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
    28-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maand Maart de maand van St Jozef
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gebed tot de Heilige Jozef

    Heilige Jozef, voedstervader van het goddelijk Kind Jezus, beschermer van het heilig Huisgezin, kuise bruidegom van de heilige Maagd Maria, vol vertrouwen bidden wij tot U,

    Voorspreker in alle nood:

     

    -          Help de zielen van het vagevuur en breng hen bevrijding.

    -          Ondersteun de stervenden.

    -          Behoed en zegen onze gezinnen.

    -          Genees de zieken.

    -          Steun allen die lijden.

    -          Red onze jeugd uit de talloze verleidingen waaraan zij is blootgesteld.

    -          Geef dat wij een rein en sober leven leiden.

    -          Inspireer alle bisschoppen en priesters tot grote nederigheid, volkomen trouw en heilige toewijding.

    -          Schenk de genade van bekering aan de vele verdwaalde en afvallige zielen.

    -          Leid de kleine rest van trouwe christenen tot totale liefde en blijmoedige overgave aan Jezus en Maria.

    -          Bescherm heel speciaal onze geliefde Paus , Benedictus XVI.

    -          Voer de heilige Kerk van Jezus, doorheen de storm van verwarring en vervolgingen, tot de overwinning over de satanische machten. Moge Maria, onze Hemelse Moeder weldra de kop van het Serpent verpletteren.

    -          Breng alle zielen tot de ware vrede in Gods Koninkrijk op aarde.

    -          Help ons in deze eindstrijd en voer ons tot het enige grote Doel van ons bestaan: leven in Gods Liefde, nu en altijd!

    Dank U, heilige Jozef, nooit is iemand teleurgesteld, die op U vertrouwde

    Jezus, Maria, Jozef, ik bemin U, redt de zielen.

     

    Aanbeveling: bid dit gebed elke dag van de maand maart, toegewijd aan de heilige Jozef. Maar ook in de loop van het jaar. Dank U.

    Alleen de liefde tot God, aan wie wij ons heel en al toevertrouwen kan ons redden.


    28-02-2012 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOE VASTEN
    Isaïas 58,1-9a.


    Galm het uit, en houd u niet in, Laat schallen uw stem als bazuinen; Maak mijn volk zijn misdaden bekend, Het huis van Jakob zijn zonden!
    Zeker, ze zoeken Mij iedere dag, En hunkeren er naar, mijn wegen te kennen: Als waren ze een volk, dat gerechtigheid oefent, En de wet van zijn God niet verzaakt. Zelfs durven ze Mij rechtvaardige oordelen vragen, En naar de Komst van God verlangen;
    "Waarom ziet Gij niet, dat wij vasten; Weet Gij niet, dat we ons vernederen!" Ziet, op uw vastendag zoekt gij uw voordeel, En beult gij al uw arbeiders af.
    Ziet, gij vast onder kijven en twisten, En slaat er ruw met de vuisten op in. Neen, zoals ge nù vast, Zal uw stem in de hoge niet worden gehoord!
    Is dit soms een vasten, die Mij aangenaam is, Een dag, waarop de mens zich vernedert? Zijn hoofd laten hangen als een riet, In zak en as gaan liggen: Noemt ge dat soms vasten, Dat soms een dag, die Jahweh behaagt?
    Is dit niet een vasten, Zoals Ik het wil; Is de godsspraak van Jahweh, den Heer: Zondige boeien slaken, Knellende banden ontbinden; Verdrukten de vrijheid geven, Ieder juk verbreken?
    Is dat niet een vasten: Den hongerige uw brood reiken, Arme zwervers in huis opnemen; Den naakte kleden, dien gij ziet, Uw eigen broeder niet verstoten?
    Dan eerst zal uw licht als de dageraad gloren, En uw wonde spoedig genezen, Uw gerechtigheid voor u uitgaan, De glorie van Jahweh u volgen;
    Dan eerst zal Jahweh u verhoren, Als ge Hem aanroept; En als ge om hulp smeekt, U zeggen: Hier ben Ik.


    Leviticus 19,1-2.11-18.


    Jahweh sprak tot Moses:
    Beveel heel de gemeenschap van Israëls kinderen, en zeg hun: Weest heilig; want Ik, Jahweh uw God, ben heilig!
    Ge zult niet stelen. Ge moogt niet liegen noch elkander bedriegen.
    Ge moogt niet vals zweren bij mijn Naam, en de Naam van uw God niet ontheiligen. Ik ben Jahweh!
    Ge zult uw naaste niet afzetten of beroven. Ge zult het loon van den dagloner niet tot de volgende morgen bij u houden.
    Een dove zult ge niet verwensen, en den blinde geen struikelblok in de weg leggen. Gij zult uw God vrezen; Ik ben Jahweh!
    Gij zult bij de rechtspraak geen onrecht begaan: den arme niet bevoordelen, maar ook niet de partij van den rijke kiezen; met rechtvaardigheid moet ge uw naaste oordelen.
    Gij zult geen laster onder uw volk rondstrooien, en niet naar het bloed van uw naaste dorsten. Ik ben Jahweh!
    Gij moogt tegen uw broeder geen haat koesteren. Gij moet uw naaste terecht wijzen, om niet medeplichtig te worden aan zijn zonde.
    Neem geen wraak en blijf ook geen wraak koesteren tegen de zonen van uw volk, maar bemin uw naaste gelijk uzelf. Ik ben Jahweh!




    Mattheus 6,7-15.


    Als gij bidt, gebruikt dan geen stortvloed van woorden, zoals de heidenen dit doen; want ze menen, dat ze om hun vele woorden worden verhoord.
    Doet niet zoals zij; want uw Vader weet, wat gij nodig hebt, vóórdat gij er Hem om vraagt.
    Zó zult gij dus bidden: Onze Vader, die in de hemel zijt: Uw naam worde geheiligd.
    Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde, zoals in de hemel.
    Geef ons heden ons dagelijks brood.
    En vergeef ons onze schuld, zoals ook wij aan anderen hun schuld vergeven.
    En leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade.
    Want zo gij aan de mensen hun fouten vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven.
    Maar vergeeft gij aan de mensen niet, dan zal uw Vader ook uw fouten niet vergeven.


    24-02-2012 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lenten Reflection From the City of Calvary
    Lenten Reflection From the City of Calvary
    Patriarch of Jerusalem Calls for Fasting for Peace

    JERUSALEM, FEB. 21, 2012 (Zenit.org).- Here is the Lenten letter from the Latin Patriarch of Jerusalem, Fouad Twal.

    * * *

    Dear Brothers and Sisters in Christ, “Grace and peace be with you all!”

    1. We read in the Gospel that “Jesus fasted for forty days and forty nights.” (Mt 4:2)

    This fast very likely took place in the desert region four kilometers northwest of Jericho , on a mountain named “Quarantena” (or Quruntul in Arabic). In the 12th century, the mountain belonged to the Latin Canons of the Holy Sepulcher, and was inhabited by a group of clerics named the Brothers of the Forty Days.

    Once more, our Church of Jerusalem may speak not only about history, but also of the geography and the topography of Salvation. This site, not far from Jordan , is a place of pilgrimage not only for Christians coming from afar but also for the local faithful who are invited to visit the sites of our Redemption with piety.

    2. A fast which the Lord did not need!

    In theory Jesus could have miraculously dispensed with food; but “he had to become like his brothers” and sisters - other men, and “has similarly been tested in every way, yet without sin.” (Heb 4:15) Neither his fast, nor even his baptism from John, satisfied any kind of personal necessity. In contrast, penance, fasting, reconciliation, with prayer and almsgiving are indispensable for us for the atonement of our own sins. However, there is an essential difference: we have in the fast of our Lord, a magnificent example for ourselves. We cannot fast for forty days and forty nights “without anything to eat;” but during Lent the Church undertakes to re-enact the t ime passed by Christ in the desert in prayer and fasting. The intention of the Church is clear: “to imitate Christ” (1 Cor 11:2) who “wished to serve as an example,” not only in the washing of one another’s feet (Jn 13:15) but also in every other domain. (Phil 2:5)

    Our fast intends to imitate that of Christ, who himself followed the example of Moses who fasted forty days before receiving the tablets of the Commandments. (Ex 34: 28-29) Elijah also fasted for forty days before his encounter with the Lord on Horeb. (1 Kgs 19:8) During the transfiguration of our Lord on Mount Tabor , it was precisely these two figures, who had fasted forty days, who appeared beside the Messiah in glory.

    3. A “preventive” and atoning fast

    In his 2009 Lenten message, Pope Benedict XVI raised the question of what value and sense there might be for us Christians today, in depriving ourselves of food and drink, both being necessities for our health and survival. He responded with support from Holy Scripture and Christian Tradition that a fast is an important undertaking for the avoidance of sin and all that might lead us to it.

    In his Lenten message for 2011, the Pope denounced greed, as if men wanted to “devour the world.” He stated, “we are often faced with the temptation of accumulating and love of money that undermine God’s primacy in our lives.” In 2008, he courageously said: “According to the teaching of the Gospel, we are not owners but rather administrators of the goods we possess: these, then, are not to be considered as our exclusive possession, but means through which the Lord calls each one of us to act as a steward of His providence for our neighbor.” Through this sharing and in communion, we live as in the early Church of Jerusalem . (“Apostolic Life” of the Early Christians in Acts 2 and 4; 2 Cor 8 and 9) The beloved apostle, John, wrote with severity: “If someone who has worldly means sees a brother in need and refuses him compassion, how can the love of God remain in him? (1 Jn 3:17)

    The Holy Father’s Message for Lent this year takes the theme: “Let us be concerned for each other, to stir a response in love and good works.” (Heb 10:24) Pope Benedict stated that, “Christians can also express their membership in the one body which is the Church through concrete concern for the poorest of the poor. Concern for one another likewise means acknowledging the good that the Lord is doing in others and giving thanks for the wonders of grace that Almighty God in his goodness continuously accomplishes in his children.”

    For us sinners, mortals constantly confronted with our failures, fasting is an effective way to demonstrate our repentance and the desire to set right our failings. “It was in this way that after Jonah’s warning, through penance and fasting the Ninevites avoided God’s wrath and were granted His mercy.” (Jonah 3:10)

    Jesus gives us a framework for fasting and almsgiving: that they are to be carried out secretly and discretely, without pretension, (Mt 6: 3-4) showing outwardly neither misery nor mortification. (Mt 6:16) This does not in any way contradict the public and communal character of these practices in the Church, but rather is necessary to spurn individual excess and caprice.

    Later, Jesus will expound on the Christian fast, in contrast with that of the Pharisees and the disciples of John: Christians, as relatives of the Bridegroom, “will fast in those days [when He is taken away from them]” and raised on the Cross. (Mk 2: 19-20)

    This is why the first Christians fasted during the holy Triduum. Subsequently, they fasted every Wednesday and Friday. (The Didache, Ch. 8)

    Penance is a healthy practice. Indeed, it calls for a healthy attitude, which is a “return” to the Lord and to His goodness; a return “to the Father” like the prodigal son. (cf Lk 15) In fact, the verb “toubou” in Aramaic and Arabic means “Return.” This call by the Baptist and the Savior is significant. It is there, near the Jordan River and the rest of this desert region, where the presence of God is marked in the emptiness and splendor of nature!

    4. A fast of conversion of persons and peoples

    In the tradition of the Church, Lent is a preparation for the Easter Triduum, the “days during which the Bridegroom will be taken away from among us,” (Mt 9:15) and raised on the Cross.

    Lent is a forty-day journey, symbolically representing the forty years of the Hebrew people in the desert – it is a call:

    a) To meditate on the mystery of the Cross, that we might conform ourselves to the death of Jesus, (cf Rom 6:5) in light of a radical change in our lives;

    b) To be docile to the action of the Holy Spirit, who will transform us, as he transformed Saul of Tarsus on the road to Damascus ;

    c) To adapt our lives with determination to the will of God, freeing ourselves from any egoism, lust for power, or avarice, by opening our hearts to the love of Christ and neighbor, especially the poor and indigent. Lent, as the Holy Father reminds us, is a providential t ime for us to recognize our frailty and welcome reconciliation, in order to orient ourselves to Christ.

    Lent this year is between two Episcopal Synods of extreme importance. The first was the Special Assembly for the Middle East in October 2010, and the next in October this year, for the New Evangelization for the Transmission of the Christian Faith. As with ecumenism which aims at reconciliation in light of the unity of Christians, it is “the conversion of the heart” which, by the grace of God, is the key to seemingly impenetrable problems and the end to ostensibly ceaseless and irreparable hostilities. This conversion rests on the understanding that “man does not live on bread alone but by every word that comes forth from the mouth of God,” (Mt. 4: 4) that “the flesh [alone] is of no use,” and one must “watch and pray that you may not undergo the test.” (Mt. 26:41) In this case, fasting is an excellent antidote to the many excesses of every day.

    Is this not a great t ime for the people of our region, constantly in conflict, to “return” to the Lord, by the application of the Ten Commandments, especially the respect for life, for property, and for human rights? Would the solution not be in a “metanoia,” in upheaval, in radical change, whereby the good of the nations supersedes the interests of some leaders and authorities to the detr ime nt of their people?

    5. A fast in a t ime of crisis

    In the midst of difficulty and adversity, we must act with wisdom while helping one another. Pope Benedict has stated without hesitation from the advent of the global financial crisis that, those who construct on money build on sand. The Holy Father on several occasions has underlined that the fundamental crisis is one of values and ethics, following a crisis of faith.

    6. Our fast: a means not an end

    We do not fast simply to fast. We fast to imitate Christ, to be conscious of those who hunger and thirst. As procla ime d by the fourth Preface for Lent: “For through bodily fasting you restrain our faults, raise up our minds, and bestow both virtue and its rewards, through Christ our lord.”

    7. Fast for peace

    In the Holy Land and throughout the Middle East , we continue to suffer from violence and conflict. Peace is one of the greatest graces that the Lord gives to humanity. With the birth of the Saviour, who is Peace incarnate, in Bethlehem-Ephratha, (Mic 5:1, 5) the angels sang “peace to those on whom His favor rests.” (Lk 2:14) The Lord asks us to work for peace, and if we achieve it, He commends us with compassion and gentleness. (Beatitudes, Mt 5:3,9) Before his Passion, he declared to his disciples: “I leave you peace, my peace I give you.” (Jn 14:27) In his crucified Body, Jesus abolished the separation wall between peoples, (Eph 2:14) by establishing peace. It is this peace that we hope to achieve by the grace of God, to which we dedicate our prayer, our penance and our fast.

    8. How to fast

    The Church demands a minimum of fasting and abstinence as follows:

    a) Those above 14 are asked to abstain from meat on Fridays during Lent, during the t ime of the Passion, and on Ash Wednesday.

    b) Those between 21 and 60 are urged to be satisfied with only one meal per day. The sick and elderly are excused from this practice.

    c) In addition to abstinence and fasting from certain foods and drinks, it is the “spiritual” fast which most pleases the Lord: that our sense of “fasting” extends to refusing sin, “in word, act, and omission.”

    d) During Lent, it is advised to avoid succulent meals and alcoholic beverages. It is suitable to abstain from or limit smoking. To promote an atmosphere of contemplation and of piety, it would be beneficial to avoid or reduce viewing spectacles, especially on television and the internet.

    e) So that charity and almsgiving might accompany our fast, we suggest that the fruit of our sacrifices and renunciations be offered to the poor, and to a vital project for our Diocese. I propose, in particular, donations for the construction of the Church of the Baptism of the Lord and the adjacent convent on the Jordan .

    Conclusion

    In the Mother Church of the Holy City , the city of Calvary , of the empty tomb of the Resurrection, of the Church of the Ascension and of Pentecost, we pray with fervor. We plead that the Lord accept our penance and include us, in spite of our weaknesses, “in the procession of his triumph” over evil, sin, and death. (Eph 1:15-23)

    And “that the Lord, creator of heaven and earth, bless you all the days of your life.” (Ps 128:5)

    I wish all of you a holy Lent and a happy Easter!

    † Fouad Twal, Latin Patriarch

    22-02-2012 om 20:17 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een belangrijk artikel van Gabriël Amorth.

    Een exorcist
    over de rook van de Duivel in het Vaticaan

    Iedereen heeft zo zijn eigen agenda.
    Het totaalplaatje zit nogal ingewikkeld in elkaar
    omdat zowel hulpjes van het duister als gevallen lichtwezens
    zich er niet van bewust hoeven te zijn
    in welke agenda van welke groepering ze zijn ingelijfd.

    Het massabewustzijn in het westen is zwaar geprogrammeerd met het idee
    dat duistere krachten in absolute zin niet bestaan.
    Voor de psychologie betekent dit concreet dat bezetenheid niet mogelijk is:
    elk menselijk lichaam wordt gewoon bewoond door een enkele spirit,
    een enkele geest of bewustzijnseenheid,
    die in zijn eentje dat lichaam kan beheren en besturen.
    Bezetenheid in al zijn vormen –
    van lichte astrale beïnvloeding via tijdelijk overschaduwen,
    van manipulaties op afstand tot complete overname -
    wordt in alle toonaarden ontkend.

    Er zijn een aantal prullenbakbegrippen geïntroduceerd
    binnen de psychologie en de psychiatrie
    waar men al het onverklaarbare in kwijt kan:
    wanen, hallucinaties, schizofrenie.
    Dit zijn geen verklaringen, het zijn etiketten.
    Wie nog verder op zoek gaat naar een verklaring
    zoekt die meestal in de biologie van het fysieke lijf:
    hormonale, chemische reacties die een ongewenst effect hebben.

    Culturen die nog kennis hebben over bezetenheid,
    al dan niet aangevuld met bijgelovige angst -
    worden in het Westen afgeschilderd als primitief en achterlijk.

    Er is een plan in uitvoering, bijna volbracht eigenlijk,
    om culturen met gedegen sjamanistische kennis
    over bezetenheid en de aard van de materiële werkelijkheid
    te verdrukken, klein te houden of gewoon uit te moorden.

    Binnen de westerse Christelijke cultuur
    is er een traditioneel bolwerk van kennis over duivelsuitdrijving,
    aanwezig en actief in het Vaticaan.
    Dat is een slangenkuil die vele soorten gif herbergt.
    Maar de tijden veranderen, ook daar -
    want de exorcisten van het Vaticaan worden binnen Christelijke gelederen
    in een verdomhoekje gestopt.

    Hier volgt de vertaling van een interview uit 2001,
    van Stefano Maria Paci van het blad 30Dagen
    met Pater Gabriël Amorth, hoofd exorcist van het Vaticaan.


    Over de rook van de Duivel

    Er zijn 29 jaren voorbij sinds die gedenkwaardige dag,
    29 juni 1972, het feest van de heilige Paulus, prins der Apostelen.
    Dat feest van Paulus bracht het Evangelie van Christus
    naar de verre uithoeken van het Westen.

    Op die gedenkwaardige dag had Paulus VI een dramatische waarschuwing
    doen uitgaan naar de wereld. Hij sprak over God’s aartsvijand,
    de vijand der mensheid, Satan, vijand van de kerk.
    De rook van Satan, waarschuwde Paulus de Zesde
    heeft zich door de spleten heen een weg de Kerk in gebaand.

    Hoe zit het daarmee, vandaag de dag, 29 jaar later?
    Is die rook opgelost of alleen maar dikker geworden?

    30Dagen heeft een bezoek gebracht aan de man
    die dagelijks te maken heeft met Satan en zijn streken.
    Het is zowat zijn vak. Hij is de beroemdste exorcist van de wereld:
    Pater Gabriël Amorth, oprichter en erevoorzitter
    van de Internationale Vereniging van Exorcisten.

    Een andere aanleiding voor dit bezoek
    was het feit dat op 15 mei 2001 de Italiaanse vertaling
    van het nieuwe Uitdrijvingsritueel was goedgekeurd
    tijdens de Italiaanse conferentie van Bisschoppen.
    Er zijn nog wat formaliteiten die moeten worden uitgevoerd,
    maar dan kan het in de praktijk in gebruik worden genomen.

    Is dit het nieuwe wapen in de strijd van Kerk tegen de Vijand?
    Zal het die rook verdrijven, als dat nog niet is gebeurd,
    die de tempel van de Heer was binnengedrongen?
    Zeer zeker niet! Is de mening van Pater Amorth.
    Hij zou ons vertellen hoe deze oorlog die al millennia woedt
    nu in al zijn furie oplaait. De frontlinies van die veldslag
    hebben zich nu verplaatst naar het interieur van het huis van de Heer.
    En die rook… heeft zich in onverwachte richting verplaatst.


    Eindelijk is die Italiaanse vertaling van het uitdrijvingsritueel er dan..…

    Amorth: Inderdaad. Vorig jaar kon het nog niet worden goedgekeurd
    tijdens de Bisschoppelijke Conferentie omdat er vertaalfouten in zaten.
    Wij duivelsuitdrijvers die het zouden moeten gaan gebruiken,
    hebben toen weer van de gelegenheid gebruik gemaakt
    om erop te wijzen dat wij het niet eens zijn met die Nieuwe Rite.

    De originele Latijnse tekst is niet veranderd door de vertaling.
    Deze Rite waar we zo lang op hebben gewacht blijkt een aanfluiting te zijn,
    een zure grap die ons aan banden legt in onze strijd tegen de Duivel.

    Dat is een serieuze beschuldiging.
    Kunt u uitleggen wat u daar precies mee bedoelt?


    Amorth: Ik kan u twee voorbeelden geven, twee duidelijke voorbeelden.
    Punt 15 gaat over het kwaad in de betekenis van het ‘boze oog’
    en hoe wij ons zouden moeten gedragen.
    Het ‘boze oog’ is een vorm van kwaad die rechtstreeks
    tegen een persoon is gericht door middel van de Duivel.
    Dit kan op verschillende manieren worden uitgevoerd,
    zoals door betoveringen, vervloekingen, voodoo en hekserij.
    Het Romeinse Ritueel (The Roman Rite) legt uit hoe je daarmee om moet gaan.

    De nieuwe Rite daarentegen stelt dat het verboden is
    om in deze gevallen uitdrijvingen te doen. Dat is gewoonweg absurd.
    In de praktijk manifesteert het kwaad zich in meer dan 90% van de gevallen
    op deze manier; het is de oorzaak van demonische bezetenheid
    en andere verdorvenheden die de Duivel ten uitvoer brengt.
    Je kunt exorcisten net zo goed vertellen dat ze met pensioen kunnen gaan.

    Dan staat er in Punt 16 heel plechtig verkondigd,
    dat er geen uitdrijving mag worden uitgevoerd
    tenzij de aanwezigheid van de duivel overduidelijk is vastgesteld.
    Dat is werkelijk helemaal een meesterwerk van incompetentie,
    want wij kunnen alleen maar vaststellen of er werkelijk van bezetenheid sprake is
    door dat uitdrijvingsritueel uit te voeren.

    De schrijvers van het Nieuwe Ritueel hebben er niet bij stil gestaan
    dat ze de Leer van de Katholieke Kerk tegenspreken.
    Die adviseert duidelijk uitdrijving in geval van demonische bezetenheid
    en ander kwaad dat de Duivel veroorzaakt.
    Het stelt ook dat de rituelen moeten uitgevoerd bij zowel mensen als dingen.
    De Duivel zelf is nooit in objecten aanwezig, wel zijn invloed.

    De beweringen van de Nieuwe Rite zijn bijzonder ernstig en schadelijk.
    Het zijn de vruchten van onwetendheid en onervarenheid.

    Maar waren het dan geen experts die het hebben opgesteld?

    Amorth: Welnee, in tegendeel.
    In de afgelopen tien jaar hebben twee commissies aan de Rite gewerkt:
    de Commissie van Kardinalen die eerder de Prenotanda hebben bewerkt,
    en de Commissie die gaat over de gebeden.
    Ik weet zeker dat geen enkel lid van beide commissies
    ooit een uitdrijving heeft uitgevoerd of zelfs maar bijgewoond.
    Geen enkel commissielid heeft ook maar een flauw idee wat een uitdrijving is.
    Daar ligt de grote fout, de oerzonde die aan deze nieuwe Rite ten grondslag ligt.
    Er is geen expert op het gebied van exorcisme bij betrokken geweest.

    Hoe is dat nou mogelijk?

    Amorth: Dat moet u niet aan mij vragen.
    In het verleden werden er altijd experts betrokken bij elke commissie
    die zijn werk moest verrichten binnen de Kerk.
    Dat is ook gebeurd toen delen van de Romeinse Rite zijn bewerkt.
    Maar niet in dit geval. En als er ooit een werkgebied bestaan heeft
    waar praktijkervaring van doorslaggevende betekenis is, dan is het dit wel.

    Wat is er dan precies gebeurd?

    Amorth: Wat er is gebeurd is dat wij exorcisten niet zijn geraadpleegd.
    Sterker nog, toen wij zelf met suggesties kwamen,
    werden die met een zekere irritatie door de commissies ontvangen.
    Dat was nogal paradoxaal allemaal.

    De verschillende delen van de Romeinse Rite werden geleidelijk doorgenomen,
    in verband met de verzoeken van het Tweede Vaticaanse Concilie.
    Wij exorcisten zaten te wachten op Titel XII, dat is de Rite van het Exorcisme.
    Maar het werd kennelijk als iets onbelangrijks beschouwd,
    want de jaren gingen voorbij en er gebeurde helemaal niets.

    Toen opeens, op 4 juni 1990, verscheen een tussentijdse Rite
    die moest worden getest.
    Wij waren stomverbaasd dat niemand om onze mening had gevraagd;
    wij hadden ons al goed voorbereid.
    We hebben bijvoorbeeld voorgesteld om de gebeden te herzien.
    We wilden ook Onze Lieve Vrouwe kunnen aanroepen:
    zullen aanroepingen ontbreken nu volledig.
    En we hebben ook gevraagd om meer specifieke uitdrijvingsgebeden.
    Maar ons werd niets gevraagd.
    We hebben gewoon de kans niet gekregen om een bijdrage te leveren.

    Wij hebben ons daar niet door laten weerhouden.
    Die teksten zijn tenslotte voor ons bestemd.
    We zijn er dus mee aan de slag gegaan;
    ook omdat Kardinaal Eduardo Martinez Somalo had gevraagd
    aan de Bisschoppen om binnen twee jaar advies en suggesties te krijgen
    van de priesters die met de Rite zouden moeten gaan werken.


    Ik heb toen 18 ervaren exorcisten van over de hele wereld bij elkaar gebracht.
    We hebben de tekst uitgeplozen en in gebruik genomen.
    We waren vol lof over het eerste deel dat het Evangelie aanhaalt
    als fundering voor uitdrijving. De Bijbeltechnische kant ontbrak niet.

    De Rite stamt uit 1614 en werd toen samengesteld onder Paus Paulus V.
    In die tijd was het helemaal niet nodig om de mensen te helpen herinneren
    aan het bestaan van de duivel en de noodzaak van uitdrijvingsrituelen.
    Iedereen wist dat er in de Bijbel over gesproken wordt en accepteerde de riten.
    Nu is die toevoeging wel noodzakelijk.

    Maar toen we bij het deel belandden dat aanspraak doet op ervaring,
    bleek overduidelijk dat de schrijvers die niet hadden.
    We leverden onze commentaren en verbeteringen, artikel voor artikel,
    en we hebben die ingeleverd bij alle betrokken partijen,
    inclusief de Paus zelf.

    Hoe werden die aantekeningen ontvangen?

    Amorth: De ontvangst was uitermate koel, en het effect ervan nihil.
    We stonden voor een muur van afwijzing en minachting.

    Toen kwam er een beschuldiging:
    een groep exorcisten en zogenaamde demonologen (demonen-experts)
    zouden een internationaal verbond hebben gevormd
    en bezig zijn campagne te voeren tegen de nieuwe Rite.

    Dit was een onbehoorlijke beschuldiging.
    Wij zijn nooit met een campagne bezig geweest.
    Die Rite was voor ons bestemd
    en toch was geen enkel persoon met verstand van zaken
    uitgenodigd om deel uit maken van een van de commissies.

    Beweert u dan dat de Rite waardeloos is in de strijd tegen de Duivel?

    Amorth: Ja.
    Het is hun bedoeling geweest om ons uit te rusten met een plastic zwaard.
    Een aantal zeer effectieve gebeden zijn geschrapt:
    gebeden met een geschiedenis van 12 eeuwen.
    Nieuwe gebeden zonder enig effect zijn toegevoegd.
    Maar gelukkig kregen we op het allerlaatste moment
    nog een ontsnappingsmogelijkheid aangeboden.

    Kardinaal Jorge Medina heeft een Aantekening toegevoegd aan de Rite.
    Daar staat in dat exorcisten verplicht zijn om deze Rite te gebruiken,
    maar ook nog gebruik mogen maken van de oude als ze dat willen,
    als men daar een verzoek toe indient bij de bisschop.
    Bisschoppen moeten daarvoor toestemming vragen bij de Gemeenschap,
    die dat ‘maar al te graag’ zal verlenen. Maar al te graag?
    Dat is toch een vreemde formulering…

    De aanleiding voor die toevoeging was dat Kardinaal Joseph Ratzinger
    en Kardinaal Medina hebben geprobeerd om een artikel toe te voegen
    aan de Rite zelf – artikel 38 zou dat geweest zijn -
    die exorcisten zou toestaan om de oude Rite te gebruiken.
    Dat was ongetwijfeld bedoeld om ons te behoeden voor de grote fouten
    die in de Nieuwe Rite staan.
    Maar dit initiatief van die twee kardinalen werd verworpen.
    Medina heeft toen gedaan wat hij kon onder de omstandigheden,
    en nu kunnen wij nog op individueel niveau onder de nieuwe Rite uit.

    Hoe kijkt de Kerk eigenlijk tegen jullie aan?

    Amorth: We worden bijzonder slecht behandeld. Mijn collega-priesters
    die deze problematische taak van uitdrijving op zich nemen,
    worden als waanzinnige fanaten afgeschilderd.
    In het algemeen worden ze nog maar net getolereerd
    door de Bisschoppen die hen benoemen.

    Kunt u een voorbeeld geven van die vijandigheid?

    Amorth: We hebben ooit een internationale conventie van exorcisten gehouden
    in de buurt van Rome. We hebben toen verzocht om een ontvangst bij de Paus.
    We wilden niet apart worden ontvangen, we hebben alleen maar gevraagd
    of we op woensdag onder het publiek mochten staan op het St Pietersplein.
    We hebben zelfs niet gevraagd of we mochten worden vermeld
    tijdens de speciale begroetingen van de Paus.

    De dag van tevoren vertelde de heer Nicolo ons -
    en hij voelde zich er zo ongemakkelijk bij dat het overduidelijk
    niet zijn beslissing was – dat we niet mochten komen.
    We hadden geen toestemming. Het was ongelooflijk.

    Daar waren we met 150 exorcisten bij elkaar uit vijf continenten,
    allen priesters door hun Bisschoppen benoemd -
    wat al inhoudt dat ze veel moeten bidden, veel kennis moeten hebben
    en een goede reputatie, en zo meer.

    We kregen te horen dat we ‘natuurlijk een verklaring per brief’ zouden krijgen.
    Dat was vijf jaar geleden en ik wacht er nog steeds op.
    Ik weet dat het niet Paus Johannes Paules II was die ons heeft geweerd.

    U bent dagelijks betrokken bij gevechten tegen de Duivel.
    Wat beschouwt u als Satan’s grootste overwinning?


    Amorth: Het feit dat hij de mensheid ervan heeft overtuigd dat hij niet bestaat.
    Hij heeft dat zelfs binnen de Kerk voor elkaar gekregen.
    We hebben nu te maken met een Kerk vol mensen die niet meer
    in het bestaan van de Duivel geloven, in exorcisme, in bezetenheid;
    in het buitengewone kwaad dat de Duivel kan veroorzaken,
    zelfs niet in de macht die Jezus ons heeft gegeven om demonen te verdrijven.

    Drie eeuwen lang heeft de Rooms-Katholieke Kerk
    – in tegenstelling tot de Orthodoxe Kerk en verschillende Protestantse kerken –
    de dienst van het exorcisme vrijwel geheel de rug toe gekeerd.
    Dus, omdat ze geen uitdrijvingen meer uitvoeren, of bestuderen,
    en omdat ze die nooit hebben meegemaakt,
    geloven ook de geestelijken niet meer in het bestaan ervan.
    En ze geloven niet meer in de Duivel.

    Er zijn nu hele landen zonder exorcisten,
    zoals Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje en Portugal.
    Dat is een beschamende tekortkoming.

    U heeft Frankrijk niet genoemd. Is de situatie daar dan anders?

    A: De beroemdste Franse exorcist, Isodore Froc, heeft een boek geschreven.
    Het heet: Exorcisten. Wie ze zijn en wat ze doen.
    Het is in het Italiaans vertaald en heeft de goedkeuring gekregen
    van de Franse Bisschoppen. In dat boek staat nergens
    dat er in bepaalde gevallen uitdrijvingen moeten worden uitgevoerd.
    De auteur heeft voor de Franse tv verklaard dat hij nog nooit
    een exorcisme heeft uitgevoerd en dat ook nooit zal doen.

    Er bestaan maar zo’n 100 Franse exorcisten
    en slechts vijf van hen geloven in de Duivel en voeren uitdrijvingen uit.
    Al de anderen verwijzen de mensen gewoon door naar psychiaters.

    De Duitse Bisschoppen hebben aangegeven dat men het nut niet in zag
    van een nieuwe Rite voor uitdrijving.
    En het zijn de bisschoppen die exorcisten moeten benoemen.
    Je zou toch verwachten dat ze dan minstens een uitdrijving willen bijwonen,
    alvorens ze zo’n belangrijk besluit tot benoeming nemen.
    Helaas is dit bijna nooit het geval.

    Maar als een Bisschop een serieus verzoek tot een uitdrijving krijgt,
    en hij voorziet daar niet in, dan maakt hij zich schuldig aan een doodzonde.
    En dan is hij verantwoordelijk voor het lijden dat de betreffende persoon
    moet ondergaan, lijden dat soms een leven lang aanhoudt
    en dat die bisschop had kunnen voorkomen.

    U beweert toch niet dat de meeste bisschoppen van de Katholieke Kerk
    zich schuldig hebben gemaakt aan een doodzonde?


    A: Toen ik jong was, zei de oude priester in onze parochie
    dat er Acht Sacramenten waren: de Achtste was Onwetendheid.
    Dat Achtste sacrament kan meer mensen redden dan de andere zeven bij elkaar.
    Om een doodzonde te begaan moet men willens en wetens zondigen.
    Het is een ernstige zaak dat zo veel Bisschoppen in gebreke blijven.
    Maar ze weten niets van deze dingen af dus begrijpen ze niet wat ze doen.

    Vindt u dat een mens nog wel Katholiek is als hij niet gelooft dat de Duivel bestaat?

    Amorth: Nee. Ik zal eens een verhaal vertellen.
    De eerste keer dat ik Pater Pellegrino Ernetti ontmoette,
    een befaamd exorcist die 40 jaar in Venetië heeft gediend,
    zei ik tegen hem: “Als ik de Paus zou mogen ontmoeten,
    dan zou ik hem vertellen dat ik veel te veel bisschoppen ontmoet
    die niet in het bestaan van de Duivel geloven.”

    De volgende middag kwam Pater Ernetti me vertellen
    dat hij die ochtend door Paus Johannes Paulus II was ontvangen.
    “Uwe heiligheid,” had hij gezegd, “Er is een exorcist hier in Rome,
    Pater Amorth, die u zou zeggen als hij u kon ontmoeten,
    dat er veel te veel bisschoppen zijn die niet in de Duivel geloven.”
    De Paus antwoordde recht op het doel af:
    “Wie niet in de Duivel gelooft, gelooft niet in het Evangelie.”
    Dat was wat de Paus heeft gezegd, en ik zeg het hier opnieuw.

    Dus u zegt, dat veel bisschoppen en priesters eigenlijk niet Katholiek zijn?

    Amorth: Laten we het erop houden
    dat ze niet in de waarheid van het Evangelie geloven.
    Ik zou hen graag zien ophouden hun godslasterlijke taal te verspreiden.
    Maar we kunnen ook daar duidelijk over zijn:
    iemand is pas een godslasteraar als hij of zij
    officieel ergens van wordt beschuldigd
    en dan in die fout blijft volharden.

    Maar in de Kerk van vandaag wordt geen enkele bisschop ervan beschuldigd
    dat hij niet in de duivel gelooft, of in het bestaan van bezetenheid,
    of dat hij in gebreke blijft omdat hij geen uitdrijving adviseert
    aangezien hij daar niet in gelooft.

    En toch kan ik u ook de namen geven van vele bisschoppen en kardinalen
    die direct na hun benoeming exorcisten uit hun functie hebben ontzet:
    ze mochten de Rite niet meer toepassen.
    Ook zijn er bisschoppen die beweren dat ze niet in de Duivel geloven,
    dat het gaat om zaken uit het verleden. Waarom?

    De Tweede Vaticaanse Raad heeft gevraagd om een aantal teksten te herzien.
    In plaats van ze aan te passen, werden ze soms volledig herschreven.
    Heel wat riten zijn er flink op achteruit gegaan,
    omdat men het idee had helemaal opnieuw te moeten beginnen.
    Alsof de Kerk ons tot nu toe in de maling heeft genomen
    en nu pas in deze tijd de echte genieën, supertheologen, echte Bijbelkenners
    en super-liturgisten leven die weten wat goed is voor de Kerk.
    Dit is een leugen: de aanbeveling was om de teksten te herzien,
    niet om ze te vernietigen.

    De Uitdrijvingsrite, bijvoorbeeld, moest worden aangepast, niet herschreven.
    Er stonden gebeden in die waren ontstaan uit 12 eeuwen ervaring.
    Voor we gebeden afschaffen die al eeuwen lang hun effectiviteit hebben aangetoond,
    zouden we eerst eens hard en diep moeten nadenken.
    Dat is niet gebeurd.

    We hebben die nieuwe gebeden in de praktijk getoetst
    en ze zijn totaal waardeloos.
    Ik heb elke regel van de Nieuwe Rite gelezen,
    elke pagina van de 1200. En het blijkt dat elke verwijzing is verwijderd
    naar het feit dat de Heer ons tegen de Duivel moet beschermen
    en dat de engelen ons tegen aanvallen van de Duivel moeten beschermen.

    Ze hebben alle gebeden verwijderd die scholen en huizen zegenen.
    Van alles kon worden gezegend en beschermd,
    maar nu hebben we die bescherming niet meer.
    Jezus zei: Bescherm ons tegen Satan, en Bescherm ons tegen de Kwade.
    Dat wordt nu vertaald met: Bescherm ons tegen het kwaad – zo in het algemeen.

    Vindt u dat Satanisme in opkomst is?

    Amorth: Ja zeker, heel erg. Als het geloof wegvalt, neemt het bijgeloof toe.
    In bijbelse termen uitgedrukt verlaat men de heer en wendt zich tot idolen.
    In moderne termen: men verlaat God en wendt zich tot het occulte en helderzienden.
    De satanische sekten doen het goed. De aanbidding van de Duivel
    wordt aan hele mensenmenigten verkondigd
    tijdens Satanische rockfestivals zoals Marilyn Manson.
    Zelfs kinderen zijn het slachtoffer –
    hun stripverhalen vertellen over magie en Satanisme.

    Seances zijn heel gewoon, waarbij de doden worden opgeroepen
    omdat men op zoek is naar antwoorden.
    Men kan tegenwoordig per computer, telefoon , tv en bandopnamen
    seances houden. Ze hebben geen mediums meer nodig.
    Dit is doe-het-zelf-spiritisme.
    Onderzoek geeft aan dat 37% van alle studenten minstens een keer
    met het ouija-bord heeft geëxperimenteerd.
    Dat is gewoon een seance.
    Ik heb wel eens een school bezocht waar de leerlingen vertelden
    dat ze dit gedurende hun catechese-lessen deden, met instemming van hun leerkracht.

    Werkt dat dan echt?

    Amorth: Er is geen onderscheid tussen witte en zwarte magie.
    Als er magie in het spel is, is de Duivel in het spel.
    Alle vormen van occultisme, zoals massale toevlucht naar Oosterse godsdiensten
    met hun esoterische associaties, zijn open deuren voor de Duivel.
    Zo komt hij binnen. En wel meteen.

    Hoe slaagt de Duivel erin mannen en vrouwen te verleiden?

    Amorth: Zijn strategie is eentonig.
    Ik heb hem dat ook gezegd en hij geeft het zelf toe..
    Hij overtuigt mensen ervan dat de hel niet bestaat,
    dat zonden niet bestaan, dat het gaat om de ervaring van het leven.
    Wellust, succes en macht zijn drie grote passies waar de Duivel wel bij vaart.

    Hoe veel gevallen van bezetenheid bent u in uw leven tegen gekomen?

    A: Na de eerste honderd ben ik gestopt met tellen.

    Honderd? Dat is veel.
    U schrijft in uw boeken dat gevallen van werkelijke bezetenheid zeldzaam zijn…


    Amorth: Dat zijn ze ook. Maar ik heb de ‘klantenkring’ geërfd
    van een beroemd exorcist, Pater Candido. Dat waren de gevallen
    die hij niet had kunnen oplossen. Bovendien sturen andere exorcisten
    hun meest hardnekkige gevallen ook naar mij toe.

    Wat is het moeilijkste geval dat u ooit bent tegen gekomen?

    Amorth: Daar ben ik nu al twee jaar mee bezig. Het is het geval van dat meisje dat afgelopen oktober
    in het Vaticaan door de Paus is gezegend,
    ofschoon dat geen exorcisme was. Het heeft de kranten gehaald.
    Ze wordt 24 uur per dag aangevallen. Haar martelingen zijn onbeschrijflijk.
    Artsen en psychiaters weten niet wat ze met dit geval aan moeten.
    Het meisje zelf is helder en bijzonder intelligent. Het is een heel moeilijk geval.

    Hoe valt men ten prooi aan de Duivel?

    Amorth: Mensen kunnen door het buitengewone kwaad van de Duivel
    worden aangevallen om vier redenen:
    1) Om iemands goedheid om zeep te brengen,
    zoals bij vele Heiligen het geval was;
    2) omdat iemand in zijn zonden volhardt
    3) omdat iemand via de Duivel is vervloekt;
    4) omdat iemand zich met occulte praktijken inlaat.

    Wat voor verschijnselen doen zich voor tijdens een uitdrijving?

    Amorth: Ik herinner me een analfabeet, een boer die alleen Engels sprak.
    Ik had een vertaler nodig om hem te verstaan.
    Sommigen worden opeens bovenmenselijk sterk.
    Sommigen gaan leviteren – in de lucht zweven -
    waarbij zelfs meerdere mensen er niet in slagen hem in zijn stoel te houden.
    Maar we hebben het dan over bezetenheid binnen een bepaald verband.

    Heeft de Duivel u ooit kwaad gedaan?
    Amorth: Toen kardinaal Poletti mij vroeg om een exorcist te worden,
    heb ik tot onze Lieve Vrouwe gebeden:
    “Omhul mij in uw mantel en ik zal veilig zijn.”
    Ik ben vaak door de Duivel bedreigd maar hij heeft me nooit kwaad gedaan.

    De Nieuwe Riten maken het moeilijk om een exorcisme te doen.
    Exorcisten worden geweerd uit het publiek op het Sint Pietersplein. Wat is er gaande?


    Amorth: De rook van Satan dringt overal door, overal.
    Misschien mochten wij dat plein niet op omdat ze bang waren
    dat al die exorcisten de legioenen demonen zouden verdrijven
    die zich in het Vaticaan hebben genesteld.

    Dat is toch zeker een grapje?

    Amorth: Dat klinkt misschien zo maar ik denk niet dat het een grap is.
    Ik twijfel er niet aan dat de Duivel bezig is de hoogste regionen te verleiden,
    niet alleen in de kerk – maar ook politiek, industrieel.

    U zegt dat Satan, net als in elke andere oorlog ,
    de leiders van de vijand overneemt?


    Amorth: Dat is de beste strategie.
    Altijd al geweest, vooral als de vijand niet op een aanval bedacht is.
    Maar de hemel zij dank wordt de Kerk in stand gehouden
    door de Heilige Geest, dus kan Satan hooguit een deelgebied veroveren.
    De duivel kan een veldslag winnen, zelfs een belangrijke veldslag,
    maar niet de hele oorlog.

    (Uit: 30Days, No. 6 – juni 2001)

    15-02-2012 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laten we even over BIDDEN spreken:

    Laten we even over BIDDEN spreken:

     

    Bidden is spreken met O.L.Heer, ons bezinnen met Hem. Het is met de Heer bezig zijn, oprecht en eerlijk. Met onze gedachten bij Hem zijn, en ons doen en laten overwegen, onze vreugde, onze zorgen en noden aan de Heer voorleggen.

     

    Eenvoudig bidden met eigen woorden is zeer mooi. Het is danken voor alles wat we zijn en hebben, ons leven, ons samenzijn, onze wil, ons verstand, ja alles.

    Bidden is ons geloof uitspreken in de Vader en in het eeuwig leven.

    Wij bidden omdat Jezus zelf het ons leerde. Hij zonderde zich af om te bidden tot de Vader in de Hemel, zo staat in ons H.Evangelie.

    Sommige duivelen zijn maar te overwinnen door gebed en boete; dat zijn woorden van Jezus.

    We vatten niet altijd dat bidden bevrijdend werkt, en toch is het zo. We verkrijgen daardoor het innerlijk geluk dat alleen de Heer ons geven kan. Dikwijls krijgen we de “ Vrede” die we allen zo nodig hebben.

    Bidden geeft ons dikwijls raad langs anderen om.

    Wij bidden tot lof en eer en glorie van God.

    Sommigen denken dat het vele malen herhalen van het Weesgegroet te eenvoudig is. De voortdurende hulde aan Maria klinkt aangenaam in de oren van Jezus, haar Zoon. Wij bidden geregeld de Rozenkrans, een krans van rozen voor onze Hemelmoeder. Jezus zelf leerde ons het “ Onze Vader”.

    Wij bidden zoveel mogelijk samen. Waar twee of meer in mijn naam bidden, ben Ik in hun midden, zei Jezus. O.L.Vrouw heeft het dikwijls gevraagd bij Haar verschijningen.

     

    Men kan overal bidden, thuis, op het werk, maar vooral in de kerk. Mijn huis is een huis van gebed, zei Jezus.

     

    We moeten ons werk opdragen aan de Heer. We vragen de genade aan de Heer om ons gewone dagelijkse leven tot een gebed te maken.

     

    We bidden niet uit angst, maar uit liefde. Godontmoeting vraagt gebed.

    Bidden geeft ons hoop op God. Hij is geen verre afwezige, maar Hij is onder ons.

    Bidden is geen verloren tijd, het is een winst op de weg naar de Heer. Vele zielen worden gered door te bidden. We bidden meer om te geven, dan om te krijgen, zo is de bedoeling van Jezus.

    We bidden trouw gelovig tot de scheppende Vader, tot de H.Geest die kracht is in ons leven, en tot de Liefde van de Zoon, Hij die zelfs zijn leven gaf voor onze zonden.

    Wij bidden tot de H.Maagd die door haar groot geloof Medeverlosseres werd.

                                                                                  

                                                                                          EW. Turnhout

    05-02-2012 om 13:34 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Wat is de Boodschap?

    To translate this Dutch text: http://babelfish.yahoo.com/

    Jezus tot Marguerite

    «De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)

    Wat is het doel van de Boodschap?

    Jezus tot Marguerite

    “ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)

    Moet men deze Boodschap aanvaarden?

    Jezus tot Marguerite

    “Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)

    Wat zal de Boodschap teweegbrengen?

    Jezus tot Marguerite

    “De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)

    Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?

    Jezus tot Marguerite

    “Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)

    Waarom een legioen kleine zielen?

    Jezus tot Marguerite

    “Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.

    Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)

     


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per maand
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 05-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 12-2020
  • 10-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 09-2005

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen. Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs