Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
24-01-2024
Ivf, abortus, euthanasieâ¦.
Ivf,
abortus, euthanasie .
Heden
ten dage heeft iedereen kennis van deze titel, iedereen heeft allicht
een kennis of een persoon die ermee is meegegaan, ook die mensen zijn
onze naaste, laten we niet vergeten voor hen te bidden.
Inderdaad
anno 2018 zijn er verschillende technieken die op punt werden gesteld
door dokters onderzoekers, allen gedreven om iets te kunnen betekenen
en graag ook de nodige erkenning hiervoor krijgen.
Wat
we in het algemeen kort bemerken is dat al die mensen in zekere mate
even het werk van God in eigen handen nemen, ja het is zeer duidelijk
dat ze graag handelen zoals Lucifer handelt, gelijk willen zijn als
God, heerser zijn over leven en dood.
Wel
het hoeft ons dan ook niet te verwonderen dat dergelijke volgelingen
van Lucifer, eenzelfde lot zal te wachten staan in de nabije
eeuwigheid; het is onze taak om hiertegen het nodige in te brengen om
hen van de eeuwige verdoemenis te vrijwaren.
Nu
we Allerzielen naderen en even aan onze afgestorvenen denken , is een
gebed tot ommekeer zeker niet misplaatst, laat dit de reden zijn dat
dit in de rubriek gebedshoek is geplaatst.
Laat
ons gebed echt krachtig zijn om de boze geest uit onze samenleving te
bannen, denken we aan het gebed tot de H Aartsengel Michaël en ook
onze toewijding tot de Heilige Geest.
Gebed
tot de H Aartsengel Michaël
Heilige
aartsengel Michaël,
verdedig
ons in de strijd.
Wees
onze bescherming tegen de boosheid en de listen van de duivel.
Dat
God hem Zijn macht doet gevoelen,
zo
smeken wij ootmoedig.
En
gij, vorst van de hemelse legermacht,
drijf
satan en de andere boze geesten,
die
tot verderf van de zielen over de wereld ronddwalen,
door
de Goddelijke kracht in de hel terug.
Amen.
Toewijding
tot de Heilige Geest.
Heilige
Geest,
liefde
van de Vader en de Zoon,
neem
de toewijding aan van heel mijn wezen.
Wil
mij omvormen door Maria, met Maria en in Maria, tot een andere Jezus
Christus.
Onder
de bescherming van de heilige Aartsengel Michaël geef ik mij zonder
voorbehoud over aan uw goddelijke werking.
Wees
mijn licht in deze tijd van duisternis.
Wees
mijn kracht in deze tijd waar de boze geest ons komt verzwakken en
wees onze gids om ons te helpen in onze strijd tegen de machten van
het kwaad.
Inspireer
mij wat ik moet doen tot eer van de Vader en tot mijn eigen heiliging
en tot heil van de wereld.
Boodschap van Jezus op
vrijdag 28 april 2023 om 6 uur aan Bernadette
Jezus
zei me dat Hij enorm leed wegens euthanasie en abortussen. Hij
heeft me ook gevraagd een rozenhoedje van Onze Vaders te bidden voor
Hem en voor alle betrokkenen.
Daarna heeft Hij me gezegd
dat ik het aan jullie kon meedelen zodat jullie ook zouden bidden.
Dank u Jezus. Dank u God de Vader.
En Jezus vroeg me ook
om dit rozenhoedje van Onze Vaders voor Moeder Maria te bidden.
Bedankt
Jezus dat U altijd aan uw Moeder denkt en ons aan Haar doet denken.
Sinds 8 september 2012 ( Maria Geboorte) ben ik in het bezit gekomen van de tekst van de Koninklijke brief van wijlen Koning Boudewijn in verband met de abortuswetgeving.
U vindt de brief in de bijlage pdf in de 2 landstalen
Ik nodig iedereen uit deze te lezen en dit niet uit de actualiteit te halen want de strijd tegen abortus kan zulk voorbeeld van verantwoordelijkheid best gebruiken.
O
Sapientia,
quae ex ore Altissimi prodisti, attingens a fine usque ad finem,
fortiter suaviterque disponens omnia: veni ad docendum nos viam
prudentiae.
O
Wijsheid, Gij
zijt voortgekomen uit de mond van de Allerhoogste en doordringt alles
met milde kracht, kom nu, wijs ons uw wegen.
18
december:
O
Adonai, et Dux
domus Israel, qui Moysi in igne flammae rubi apparuisti, et ei in
Sina legem dedisti: veni ad redimendum nos in brachio extento.
O
Adonai, Heer
van Israël's huis, Gij zijt aan Mozes verschenen in het brandend
braambos en hebt hem de wet gegeven op de Sinaï; kom nu, bevrijd ons
met sterke hand.
19
december:
O
radix Jesse,
qui stas in signum populorum, super quem continebunt reges os suum,
quem gentes deprecabuntur: veni ad liberandum nos, iam noli tardare.
O
WORTEL VAN JESSE,
Gij zijt het teken waarop de volken hebben gewacht; voor U staan
koningen sprakeloos en werpen hun onderdanen zich biddend neer: kom
nu, bevrijd ons, wacht niet langer.
20
december:
O
clavis David,
et sceptrum domus Israel: qui aperis, et nemo claudit; claudis, et
nemo aperit: veni, et educ vinctum de domo carceris, sedentem in
tenebris et umbra mortis.
O
SLEUTEL VAN DAVID
en Scepter van Israël's huis, wat Gij opent zal niemand meer
sluiten; wat Gij sluit zal niemand meer openen; kom nu en bevrijd
ons, gevangenen, uit de duisternis en de schaduw van de dood.
21
december:
O
Oriens,
splendor lucis aeternae, et sol iustitiae: veni, et illumina sedentes
in tenebris et umbra mortis.
O
DAGERAAD,
Afglans van het eeuwig licht en Zon van gerechtigheid; kom nu met uw
licht tot hen die in duisternis leven, in de schaduw van de dood.
22
december:
O
Rex gentium,
et desideratus earum, lapisque angularis, qui facis utraque unum:
veni, et salva hominem, quem de limo formasti.
O
KONING VAN DE VOLKEREN,
zo lang verwacht, Gij zijt de hoeksteen waarop alles rust; kom nu,
red de mens die Gij uit aarde hebt gevormd.
23
december:
O
Emmanuel, Rex
et legifer noster, expectatio gentium, et Salvator earum: veni ad
salvandum nos Domine Deus noster.
O
EMMANUEL,
Koning en Wetgever, lang verwachte Redder van de volkeren, kom nu,
red ons, Heer onze God.
Dit
zijn die zeven o-antifonen:
O
Sapientia O Wijsheid (Spreuken 8: 1-6 )
O Adonaï O Heer
(Deuteronomium 10: 16-22)
O Radix Jesse O Wortel van Jesse
(Jesaja 11: 1-10)
O Clavis David O Sleutel van David (Jesaja
22: 20-22)
O Oriens O Opgaande Zon (Maleachi 4: 1-3)
O
Rex Gentium O Koning der volken (Jeremia 10: 1-7)
O Emmanuel
O God-met-ons (Jesaja 7: 14)
Wanneer
de hoofdletters van elk eerste woord van beneden naar boven gelezen
worden ontstaat het acrostichon: ERO CRAS, mo
(Voor
persoonlijke intenties of voor andere mensen)
Eerste
dag:
Heilige Charbel, met bewonderenswaardige heldhaftigheid hebt u de
heilige Wil van God tot enige basis van uw leven genomen. Leer mij
vol vertrouwen de weg te gaan van bekering, zelfverzaking en gebed.
Heer Jezus, ik schenk U mijn hart en mijn leven. Help mij om te leven
in uw Liefde en blijf me steeds nabij met uw Licht en uw Sterkte.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Tweede
dag:
Heilige Charbel, met uw algehele toewijding aan Maria, onze hemelse
Moeder, hebt u ons de weg getoond om in radikale overgave God bovenal
lief te hebben.
Heilige
Charbel wees onze voorspreker bij Maria en haar Zoon Jezus opdat wij
door dagelijks gebed en onthechting het Evangelie zouden beleven. Ik
vraag U die genade voor mezelf en ook voor vele anderen opdat wij
steeds meer zouden gaan leven met groot vertrouwen in Gods Liefde en
Barmhartigheid.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Derde
dag:
Heilige Charbel, door uw uitnemende eerbied en aanbidding van de Heer
in zijn heilige Eucharistie, voor Wie u elke dag urenlang bleef
neergeknield, bidden wij om op uw voorspraak intenser bewust te
worden van het grote Levensoffer van Jezus Christus. Maak ons bereid
om dikwijls, zo mogelijk elke dag, het heilig Misoffer vurig mee te
beleven.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Vierde
dag:
Heilige Charbel, het treft ons dat u zeer veel aandacht hadt voor het
overwegen van heiligenlevens. Leer ons evenzo bijzondere aandacht te
schenken aan de heiligen die ons door hun voorbeeld leren leven in
zelfverloochening, onbegrensde liefde tot God en toewijding aan onze
naaste.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Vijfde
dag:
Heilige Charbel, u waart een man van stilte en weinig woorden. Uw
stilte betekende ingekeerdheid, contact met Jezus, onze Heer, en met
zijn Heilige Moeder. Zij leren ons leven in de goddelijke Wil.
Heilige Charbel, genees ons van oppervlakkigheid en leer ons te leven
in heilige verbondenheid met Jezus en zijn Liefdesoffer.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Zesde
dag:
Heilige Charbel, met ontroering overweeg ik uw geest van armoede. U
waart nederig, gehoorzaam, gericht op geestelijke armoede en wars van
elke zelfverheffing. U betrachtte tegelijk een verregaande materiële
armoede in kledij en voeding, enz terwijl wij voor onszelf vaak te
veel bezit, genot en comfort nastreven. Heilige Charbel, leer ons
onszelf te bevrijden van eigendunk en dwaze gehechtheid aan zovele
materiële prullen en bijkomstigheden.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Zevende
dag:
Heilige Charbel, uw vrome moeder leerde U reeds als kind bidden met
het hart, ingetogen, in stilte, luisterend naar de stem van God diep
in uw gemoed. Daar hebt u de stem van de Liefde gehoord die U
uitnodigde tot wederliefde. Dit is uw les voor ons: De Schepper is
Liefde en zijn Wil is dat wij in die Liefde binnengaan zodat heel
onze ziel Hem toebehoort, en dat we leven in Hem.
Heilige
Charbel, help ons onszelf te vergeten en steeds meer te bidden met
hart en ziel, verenigd met de Heer die ons het eerst heeft bemind.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Achtste
dag:
Heilige Charbel, door de talloze genezingen en bekeringen op uw
machtige voorspraak, toont u ons hoe wij meer aandacht moeten hebben
voor het lichamelijk en geestelijk welzijn van alle medemensen, ook
van ongelovigen, andersgelovigen en zelfs mensen die ons vijandig
gezind zijn. Hierin toont u zich als een uitmuntende navolger van
Jezus Christus die ons leert: Bemint uw vijanden. Heilige
Charbel, ban elke vorm van wrok, jaloersheid of koude
onverschilligheid uit ons gemoed en help ons elke medemens van harte
lief te hebben.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Negende
dag:
Heilige Charbel, uw gemoed en uw ziel waren volkomen doordrenkt van
de Heilige Geest.
De
Heilige Geest was de bron van uw helder inzicht,uw daadkracht,uw
volharding en uw grenzeloze liefde.
Met
groot geloof hebt u het woord van Jezus overwogen:
Ik
zal u mijn Geest zenden. De Heilige geest zal over u komen.
Met
vast vertrouwen en onwrikbare volharding hebt u heel uw ziel, elk uur
van uw leven door Maria- aan Jezus en de Heilige Geest
weggeschonken... en Zij hebben hun woning in u gevestigd. Heilige
Charbel, help mij! Moge uw heldhaftig voorbeeld mij inspireren. Door
de handen van Maria, wil ik mij helemaal toevertrouwen aan de Heilige
Geest, zodat ik inzicht, kracht en volharding kan ontvangen.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Dagelijks
gebed tot de Heilige Charbel
Heilige
Charbel, machtige voorspreker bij de Heer en zijn Heilige Moeder, ik
wil u van harte danken voor de bezielende inspiratie die u mij bij
het lezen van uw levensverhaal hebt gegeven. Ik neem me voor deze
brochure regelmatig opnieuw te lezen en alles rustig te overwegen. Uw
kalme vastberadenheid, uw onbegrensde liefde, uw totale overgave aan
de H.Maagd Maria, uw gebed en offer doorheen alle omstandigheden van
het leven, mogen mij blijvend inspireren tot grotere edelmoedigheid,
nederigheid en soberheid. Help mij om in de stilte van mijn hart te
bidden en sterk me om mijn goede voornemens volhardend te volbrengen.
En als ik soms struikel, help me dan om onmiddellijk weer recht te
staan en met nieuwe moed verder te gaan om in de Wil van God te
leven.
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Gebed
tot het bekomen van een gunst
Barmhartige,
liefdevolle God, U hebt de heilige Charbel geroepen om op volmaakte
wijze het leven van een kluizenaar te leiden. Zo heeft hij de
buitengewone kracht van uw permanente genade aan ons geopenbaard.
Geheel met U verbonden in stil gebed en heldhaftig offer, werd hij
volkomen één met U. Zo werd hij door U omgevormd tot een levende
incarnatie van Jezus Christus. De evangelische raden van armoede,
gehoorzaamheid en kuisheid heeft hij radikaal beleefd, tot stichtend
voorbeeld voor ieder van ons, zowel leken als religieuzen.
Barmhartige
God, die met oneindige Liefde uw Hand reikt naar ons, zondaars, we
smeken U ootmoedig om de genade van bekering, voor onszelf en voor
alle mensen die U op onze levensweg plaatst. Genees ons van hoogmoed
en elke vorm van ikzucht waartoe de duivel en de wereld ons
voortdurend willen verleiden. Maak ons trouw aan uw Liefde door
vertrouwvol en volhardend gebed en door onthechting naar het
voorbeeld van de heilige Charbel. Wij vragen dit op voorspraak van de
H.Maagd Maria, Moeder van alle genade.
Dank
U, Heer, want groot is uw Liefde!
Onze
Vader, Weesgegroet, Eer aan de Vader...
Miraculeuze
genezingen
Nohad
el Shami, moeder van 12 kinderen, was ten dele verlamd. Ze bad tot de
heilige Charbel om haar te helpen. In de nacht van 22 januari 1993,
kreeg zij een droom waarin de heilige Maron en de heilige Charbel
haar kwamen bezoeken. De heilige Charbel zei tot haar: Ik ben u
komen opereren ! Nohad voelde een hevige pijn aan haar hals
terwijl de heilige Charbel haar opereerde. Nog steeds in haar droom,
gaf de heilige Maron haar het bevel om wat water te drinken en te
gaan zitten. s Anderendaags stelde Nohad vast dat zij links en
rechts aan haar hals een litteken van een +/- 12 cm lange snede had.
Tegelijk waren haar hand en haar been niet meer verlamd.
Bijkomend
mirakel : sinds die dag gaan de wonden aan de hals van Nohad open;
zulks op de 22ste
van elke maand tijdens de Heilige Mis.
En
als kers op de taart : de afbeelding van de heilige Charbel in de
woning van Nohad, scheidt gezegende olie af waardoor reeds veel
mensen genezing bekomen hebben.
Dank
u , heilige Charbel, voor uw machtige tussenkomst!
Libanon,
een land van Maria- heiligdommen
Libanon
kreeg de naam; Land van Maria omwille van de zeer voorbeeldige
toewijding die haar bewoners hun Koningin toedragen. Libanon
werd ook een toevluchtsoord voor alle inwoners uit de omtrek.
In
iedere woning van Libanon vindt men een afbeelding of een icoon van
de H.Maagd. Heel de streek is bezaaid met kerken en heilige plaatsen
die aan Maria zijn toegewijd.
Op
de hoogten zijn er grote Mariabeelden opgericht.
De
mariale heiligdommen ontvangen grote groepen bedevaarders die van
overal komen.
De
christenen, vooral Maronieten, leven sinds de vroegste eeuwen in het
Libanese gebergte. Zij hebben bij de Moeder Gods hulp en vertroosting
gevonden bij de vaak zware beproevingen in de loop der tijden. Voor
hen is de Heilige Maagd de Welbeminde van God.
In
de litanie tot O.L.Vrouw, na de aanroeping Mystieke Roos
voegen zij eraan toe: Ceder van de Libanon, bid voor ons.
Anderzijds
is er bij de Maronieten een speciale ritus.
Deze
bestaat uit een zegening met de beeltenis van de H.Maagd, na de
zegening met de H.Eucharistie. De priester spreekt hierbij volgende
gebedsformule uit : Ontvang op voorspraak van de Moeder Gods, de
Maagd Maria, de zegen van Allerhoogste Drieëne God , de Vader, de
Zoon en de Heilige Geest. Waarop de gelovigen antwoorden :
Amen, want elk goed komt van de Heilige Maagd.
Koningin
van de Vrede, bescherm Libanon!
LITANIE
VAN DE H.CHARBEL MAKHLOUF
(24 december)
Heer,
ontferm U over ons, Christus,
ontferm U over ons,
Heer,
ontferm U over ons,
Christus, hoor ons, Christus,
verhoor ons,
God,
hemelse Vader, ontferm
U over ons,
God,
H.Geest, ontferm
U over ons,
God,
Zoon, Verlosser der wereld, ontferm
U over ons,
H.Drievuldigheid,
één God, ontferm
U over ons.
H.Maria,
Middelares van alle genaden, bid
voor ons,
H.Jozef,
patroon van de inwendige zielen,
H.Charbel Makhlouf, wiens
leven gelijkvormig was met dat van de Zaligmaker,
H.Charbel
Makhlouf, trouw om Gods genade te beantwoorden,
H.Charbel
Makhlouf, verheven in Gods dienst als de ceders van de
Libanon,
H.Charbel Makhlouf, ziel van voortdurend
gebed,
H.Charbel Makhlouf, man van diep inwendig
leven,
H.Charbel Makhlouf, begunstigd door een grote
zielseenvoud,
H.Charbel Makhlouf, volmaakt gehoorzame
kloosterling,
H.Charbel Makhlouf, kloosterling levend in
volledige armoede,
H.Charbel Makhlouf, engel van
zuiverheid,
H.Charbel Makhlouf, uiterst zedig,
H.Charbel
Makhlouf, nauwgezette onderhouder van de orderegel,
H.Charbel
Makhlouf, toonbeeld van de totale overgave aan God,
H.Charbel
Makhlouf, ziel van totale zelfverloochening,
H.Charbel Makhlouf,
volledig overgegeven in Gods handen,
H.Charbel Makhlouf, die
uitmuntte in het uitschakelen van uzelf,
H.Charbel Makhlouf,
gestorven aan de wereld door de verzaking aan alles,
H.Charbel
Makhlouf, heldhaftig in de onthechting aan uw verwanten,
H.Charbel
Makhlouf, onverzadigbaar in vernederingen,
H.Charbel Makhlouf,
aanbidder van het Allerheiligste Sacrament,
H.Charbel Makhlouf,
verenigd met het mysterie van het Kruis,
H.Charbel Makhlouf,
vurige dienaar van de Moeder Gods,
H.Charbel Makhlouf, die
dagelijks trouw uw rozenkrans bad,
H.Charbel Makhlouf, brandend
van godsvrucht aan het heilig Altaar,
H.Charbel Makhlouf, vurige
apostel voor het heil van de zielen,
H.Charbel Makhlouf,
stralend voorbeeld van martelarenmoed, H.Charbel
Makhlouf, uitstekende meester in de kunst om stervenden bij te
staan,
H.Charbel Makhlouf, vreugde voor de naasten,
H.Charbel
Makhlouf, overwinnaar van koude en slaap,
H.Charbel Makhlouf,
die gans uw leven de vasten hebt onderhouden,
H.Charbel
Makhlouf, die elke vermoeidheid overwon,
H.Charbel Makhlouf,
begenadigde biechtvader die in de zielen las,
H.Charbel
Makhlouf, vrome lezer van de H.Schrift,
H.Charbel Makhlouf,
verteerd van liefde, overleden in de Kerstnacht,
H.Charbel
Makhlouf, verheerlijkt door lichtbundels op uw graf,
H.Charbel
Makhlouf, wiens lichaam ongeschonden is bewaard,
H.Charbel
Makhlouf, wiens lichaam zweet en bloed uitwasemt,
H.Charbel
Makhlouf, universele wonderdoener,
H.Charbel Makhlouf, ster van
heiligheid in onze goddeloze tijden,
Lam Gods, dat
wegneemt de zonden der wereld, red
ons door uw Kruis ! Lam
Gods, dat wegneemt de zonden der wereld, red
ons door uw Bloed ! Lam
Gods, dat wegneemt de zonden der wereld, red
ons door de Eucharistie !
Christus,
hoor ons. Christus,
verhoor ons.
Bid
voor ons, H.Charbel Makhlouf, opdat
we ware leerlingen van Jezus Christus zouden zijn.
Laat
ons bidden,
Eeuwige en Almachtige God, die door Uw genade
verleend hebt dat de H.Charbel Makhlouf zich verhief tot de toppen
van de christelijke volmaaktheid door het heldhaftig beoefenen van de
evangelische deugden, geef dat door zijn tussenkomst en naar zijn
voorbeeld, een leger van heiligen zou opstaan in de schoot van de
Kerk van Jezus Christus, die met U leeft en heerst in de eenheid van
de H.Geest, in de eeuwen der eeuwen. Amen.
Huidige graftombe H.Charbel
Indien
u verlangt dat uw ziel wordt gered, bid tot de H.Maagd Maria dat Zij
uw Voorspreekster mag zijn.
Ik heb mijn mensheid laten lijden en sidderen, zonder mijn godheid tussenbeide te laten komen .Dat kruis weegt zo zwaar! Het is nog zwaarder onder het gewicht van de zonden van de wereld.
Mijn verscheurd en gefolterd lichaam roept om genade!
Mijn lippen blijven stom ..:FIAT!
Het kruis is niet uit de wereld weggenomen, het verplettert haar onder zijn gewicht Elke dag vernieuwd lijden naar de maat van wat gij zijt, ongelukkige kinderen.
Tevergeefs poog Ik u ervan te bevrijden, maar uw onwetendheid is zo groot dat ge zelfs uzelf niet kent, terwijl gij anderen naar uw maat beoordeelt. Ge beschuldigt de onschuldige van uw eigen fouten.
Wat zal Ik met u doen, schandelijke wereld? Gij die zelf wilt dalen tot op het peil van de dieren, of nog lager?
Gij gehoorzaamt alleen aan uw verdorven instincten Schaam u!
Ik heb u geschapen naar mijn beeld, maar ik herken Mij niet in u; zozeer hebt gij mijn schoonheid door uw wangedrag misvormd.
Op deze akker die door ijdelheid, ondeugd en corruptie besmet is, doe Ik kleine liefde-bloemen ontluiken en bloeien om de stank te temperen die Mij doet walgen.
Ik zal die kleine bloemen vermenigvuldigen tot Ik er de ondankbare grond van een verdwaasde wereld helemaal mee kan bedekken. Ik wil er slechts een uitgestrekt veld van liefde in zien!
Velen zullen hun leven verliezen; anderen zullen uit hun as opstaan om mijn gekneusde Hart te troosten.
Een eenvoudige gebed .
Marguerite tot Jezus
Geen enkele gedachte; alleen ingetogenheid en de onmogelijkheid me te bewegen.
Mijn hart verheft zich tot God.
Heer, gisteren zijn de deuren van uw Kerk voor ons op een kier gezet .Maak ze wijd open. Laat ons uw huis binnengaan!
Jezus tot Marguerite
Ja, zodra het gezuiverd is.
Marguerite tot Jezus
Maar, uw Kerk is toch heilig!
Jezus tot Marguerite
Daarbinnen hebben sommigen haar heiligheid bezoedeld, en haar uitstraling is als het ware omfloerst voor de wereld. Deze geraakt het spoor bijster op doodlopende wegen. De Kerk zal van die schadelijke elementen gezuiverd worden en de ootmoedigen zullen een alleluia van dank en liefde zingen!
Ik heb mijn mensheid laten lijden en sidderen, zonder mijn godheid
tussenbeide te laten komen....Dat kruis weegt zo zwaar! Het is nog zwaarder
onder het gewicht van de zonden van de wereld.
Mijn verscheurd en gefolterd lichaam roept om genade! Mijn lippen blijven
stom....: FIAT!
Het kruis is niet uit de wereld weggenomen, het verplettert haar onder zijn
gewicht....Elke dag vernieuwd lijden naar de maar van wat gij zijt, ongelukkige
kinderen.
Tevergeefs poog Ik u ervan te bevrijden, maar uw onwetendheid is zo groot
dat ge zelfs uzelf niet kent, terwijl gij anderen naar uw maat beoordeelt. Ge
beschuldigt de onschuldige van uw eigen fouten.
Wat zal Ik met u doen, schandelijke wereld? Gij die zelf neer wilt dalen
tot op het peil van de dieren, of nog lager? Gij gehoorzaamt alleen aan uw
verdorven instinkten....Schaam u!
Ik heb u geschapen naar mijn beeld, maar Ik herken Mij niet in u; zozeer
hebt gij mijn schoonheid door uw wangedrag misvormd.
Op deze akker die door ijdelheid, ondeugd en corruptie besmet is, doe Ik
kleine liefde-bloemen ontluiken en bloeien om de stank te temperen die Mij doet
walgen.
Ik zal die kleine bloemen vermenigvuldigen tot Ik er de ondankbare grond
van een verdwaasde wereld helemaal mee kan bedekken. Ik wil er slechts een
uitgestrekt veld van liefde in zien!
Velen zullen hun leven verliezen; anderen zullen uit hun as opstaan om mijn
gekneusde Hart te troosten.
Een eenvoudig gebed...
Margeurite tot
Jezus
Geen enkele gedachte; alleen ingetogenheid en de onmogelijkheid me te
bewegen.
Mijn hart verheft zich tot God.
Heer, gisteren zijn de deuren van uw Kerk voor ons op een kier gezet...Maak
ze wijd open. Laat ons uw huis binnengaan!
Jezus tot
Margeurite
Ja, zodra het
gezuiverd is.
Margeurite tot
Jezus
Maar, uw Kerk is
toch heilig!
Jezus tot
Margeurite
Daarbinnen hebben sommigen haar heiligheid bezoedeld, en haar uitstraling
als het ware omfloerst voor de wereld. Deze geraakt het spoor bijster op
doodlopende wegen. De Kerk zal van die schadelijke elementen gezuiverd worden
en de ootmoedigen zullen een alleluia van dank en liefde zingen!
De zachtmoedigheid en de glimlach van een Kleine Ziel zijn als bloemen die ontluiken boven op de modder van de wereld. Een parfum dat samengesteld is uit deugden, is als een nectar voor het gehemelte van uw God.
Een glimlach doorheen het lijden is als een sluier die grote liefde verbergt, maar haar toch laat vermoeden.
Een voorbeeldig geleefd leven is een zeer fijne draad in het Huis van God, die er het Bruidskleed mee weeft, waarmee Hij de Kleine Ziel zal tooien, op een dag die niet zal zijn als de andere .Een dag die nooit zal eindigen! In afwachting zult ge de wonde van de wereld, namelijk de arme zondaars, aan uw hart drukken. Ik voel zoveel tederheid en erbarmen voor hun pijn. Beschouw ze als de armsten der armen.
Marguerite
Ingegeven woorden tijdens het inwendig gebed:
Goede mensen zijn als vervangers van God. Enkel het hart kan de ziel veroveren.
Het verstand dient alleen om de zaken van God te begrijpen. Een mens , hoe intelligent hij ook zij, kan zeer arm zijn op dit gebied. Sommige rijken hebbende ziel van een echte arme van God; daarentegen zijn er veel meer armen die onmetelijke rijkdommen bezitten omdat ze niet van deze wereld zijn; die rijkdommen hebben ze kosteloos ontvangen.
Men geeft volgens zijn graad van edelmoedigheid; men krijgt volgens wat men verdient; dit betekent dat God nooit gierig is met zijn gaven en dat Hij honderdvoudig terugbetaalt wat de ziel Hem geeft.
Bekoringen zijn al stouwen die stevig vastgeankerd zitten in een ziel om haar mee te slepen naar diepten waar de Liefde niet bestaat Het niets!
Medelijden is de bezieling van een hart voor een ander hart dat lijdt; gave van zelfverloochening in de anderen.
Het geweten is de stem die sommige dingen toelaat of verbiedt.
De waarheid, dat is God ontmoeten, Hem als Eerste erkennen in onszelf!
Solidariteit is de eenheid van hart, gericht op een gemeenschappelijk ideaal; we vinden haar in het dierbare Legioen waarvan ieder lid solidair moet zijn met elk van zijn broeders.
Koelbloedigheid is zijn kalmte bewaren in de storm.
Dat is niet gemakkelijk, maar het is haalbaar als men heel klein is in Gods hand.
Gebed is de basis waarop men elke goede daad steunt. Nooit iets ondernemen zonder vooraf goed gebeden te hebben.
Geloven is instemmen met de fundamentele waarheden van het Geloof; de huidige wereld probeert deze waarheden om te buigen tot een ontkenning van God.
Het menselijk leed: gebreken,onmacht, zelfzucht, ondankbaarheid, egocentrisme, heeft verscheidene gezichten die vorm aannemen naargelang de plaatsen en levensomstandigheden.
Men stelt er het schild van het Geloof, de Hoop en Naastenliefde tegenover.
Het hart is een magneet die alles naar zich toe trekt .als het door God bewoond wordt!
De glimlach is de balsem op elke wonde; hij bemoedigt en geeft zekerheid.
Tederheid is een zuivere gave van God: ze troost, verzacht, versterkt in het lijden; ze staat in dienst van de naaste: aandacht voor anderen.
Woorden van eeuwig leven . Dat zijn onderrichtingen van de Meester voor mensen van goede wil: voor hen die niet blind of doof zijn.
De Geboden van God zijn de Rots waarop de Kerk haar grondslagen heeft gevestigd. Kwantiteit is niet altijd kwaliteit!
In de troebele tijden die we beleven kan het vreemd lijken over Liefde te spreken: dit woord is een zeldzame parel geworden die men door de mensen moet laten bewonderen en voor hun ogendoen schitteren opdat ze ertoe komen hem te willen bezitten.
Mijn Heer en mijn God, ik zou U zo graag beminnen zoals zij U hebben bemind.
Ik zou U nog meer willen geven, U mijn liefde willen bewijzen door meer edelmoedigheid.
Jezus tot Marguerite
Kind, uw verlangens zijn werkelijkheid. Geloof in mijn liefde voor u. Hoop. Ik ben de Koning van de hemel en aarde. Ik ben Koning van de harten. Laat ieder ogenblik van uw leven een onophoudelijk hernieuwde offergave aan mijn goddelijke liefde wezen.
Ja we leven in deze tijden, en het doet deugd hierover de juiste richtlijnen te mogen ontdekken en aangereikt hebben gekregen.
ps U kunt een goede Bijbel aanschaffen bij de 3Lelien boekhandel in de Leopoldstraat te Antwerpen, in het Nederlands, Frans en zelfs in het Arabisch, er dient vermeld te worden dat het lezen van de Bijbel in het Nederlands en het Frans, een zeer eenvoudige manier is om beide talen onder de knie te krijgen en als kers op de taart dat de inhoud zal renderen zowel in het huidige al toekomstige leven.
Op 10 oktober, tijdens de dinsdagspits, sloot ik me aan bij meer dan 5.000 katholieken om onze Heer letterlijk te volgen op Broadway en de straten in de buurt van Times Square. We hielden een eucharistische processie en ons doel was eenvoudig. We wilden dat de mensen van New York trouwe toewijding in actie zouden zien, en nog belangrijker, dat ze de Auteur van ons geloof zouden zien.
Aan het hoofd van de processie stond Christus zelf in de Eucharistie lichaam, bloed, ziel en goddelijkheid. De monstrans die onze Eucharistische Heer bevat, werd door pater Mike Schmitz in een prachtig gouden vat omhoog gehouden. Meer dan 100 priesters en nonnen volgden hem op de voet, terwijl een misdienaar die met een wierookvat zwaaide de lucht vulde met de rustgevende geur van wierook. De menigte gelovigen bracht de achterhoede naar boven, zingend en biddend terwijl we achter Christus wandelden.
Katholieken houden deze eucharistische processies al sinds de oudheid. Ze zijn bedoeld als een publieke getuigenis van het geloof, een teken aan de samenleving dat katholieken in iets geloven, en iemand, hoger. Processies zijn vooral populair geweest in tijden van religieuze onverdraagzaamheid. Ze bewijzen aan de wereld dat Christus en zijn Kerk nergens heen gaan. Ze nodigen niet-katholieken uit om te kijken wat er aan de hand is en vragen zich misschien af waarom zoveel mensen zoiets vreemds zouden doen. Ze laten toeschouwers kennismaken met de Vredevorst.
Honderdduizenden New Yorkers en toeristen hadden die kans op die dinsdagmiddag. We begonnen in St. Patrick's Cathedral, in het hart van de stad, met een mis die tot overvol was. Om 17.30 uur werden de massieve bronzen deuren van de kathedraal opengezwaaid, een zeldzame gebeurtenis die gereserveerd was voor de belangrijkste gelegenheden. De priesters en parochianen vijlden uit, langzaam en weloverwogen. Elke minuut stroomden er honderden mensen de kerk uit.
De drukste stad op aarde leek stil te staan. Chauffeurs trokken om, rolden hun ramen naar beneden om een betere blik te krijgen. Voetgangers haalden hun smartphone tevoorschijn en maakten foto's en video's. Straten en trottoirs die even daarvoor druk waren, bewogen pas toen de stoet voorbij was. Als het ene blok weer in beweging kwam, stopte het volgende, de een na de ander. Alles in het gebied was gericht op Christus en zijn volgelingen.
Dat was het punt niet om de hoofden naar ons toe te keren, maar om de harten naar de Heer te keren. Ik verloor uit het oog hoe vaak ik een voetganger iemand in de stoet opzij zag zetten en vroeg wat er aan de hand was. Ik heb ook uit het oog verloren hoeveel mensen zich bij ons aansloten terwijl we gingen.
Ik zag een bezorger van zijn fiets stappen en langs de kant lopen. Ik zag een hele familie zichzelf kruisen en zich bij de menigte voegen. Ik zag zelfs een man uit een geparkeerde auto stappen, negerend waar hij moest zijn, om bij ons te zijn. Ruim een uur later keerden we terug naar St. Patrick's. Het was nog voller dan toen we begonnen.
Heeft onze geloofswandel enig effect gehad? Het stoorde zeker mensen, omdat we het verkeer verstoorden en veel woon-werkverkeer maakten dat veel langer was dan normaal.
Een forens schreeuwde naar een NYPD-officier: "Hoe lang gaat dit duren?" De officier schreeuwde terug: "Het is Jezus we zullen de hele dag wachten als dat nodig is." Vele anderen hebben zeker hun hoofd geschud over wat zij denken dat achterhaalde religieuze dwaasheid is. En sommigen spotten misschien met de katholieke kerk, gezien alle zonden van haar leden door de jaren heen. Gelukkig was niemand gewelddadig of haatdragend. In plaats van agressie en woede zagen we alleen maar nieuwsgierigheid en de vrede die alleen Christus kan geven.
Wat hun reacties ook zijn, niemand zal ooit vergeten wat ze hebben gezien. De Heer werkt op mysterieuze manieren. Misschien werkt hij nu in veel meer harten. Dat is wat er gebeurt als je Christus ontmoet, vooral op plaatsen waar je niet verwacht dat Hij is. Niemand had gedacht dat ze de Redder van de wereld zouden ontmoeten tijdens de dinsdagspits in het midden van Manhattan. Maar dat is precies waar Jezus wilde zijn.
Tim Busch is de oprichter van het Napa Institute, een katholieke organisatiediede New York City EucharisticProcession sponsorde.
[1]Pastoralia, nr 8, oktober
2013, Mgr André-Jozef Léonard
1.Dat we geregeld tijd maken om ons leven door te lichten
om onze ideeën en motivaties te onderscheiden, en zo te komen tot een meer
helder engagement.
2.Waar staan we in onze verhouding tot God onze Vader, tot
Jezus zijn Zoon en tot de Heilige Geest die is uitgestort in onze harten? Laat
ons het gebed terugplaatsen in de kern van ons dagelijks leven, persoonlijk en
in gezinsverband. En dat de zondagsmis en de eucharistie - als wij in staat
zijn deze te ontvangen - elke week ons leven mogen voeden. Net zoals we
praktiserende artsen nodig hebben om ons te verzorgen (een niet-praktiserende
zal ons van weinig nut zijn), zo heeft de Heer gelovige en praktiserende
christenen nodig.
3.Laat ons voortdurend bekommerd zijn om te getuigen van de
schoonheid van God en van het geloof, steeds door ons gedrag en soms door onze
woorden. Een van de mooiste getuigenissen is om steeds de waarheid te zeggen
aan hen die er recht op hebben en nooit zonder ernstige reden kwaad te spreken
over onze naaste.
4.Laat ons ervoor ijveren dat in ons persoonlijk en
familiaal leven, maar ook in de maatschappij, de zondag steeds zou geëerbiedigd
worden. Als er geen zondag meer is, gaan zoveel religieuze en menselijke
waarden teloor.
5.Laten we ons engageren voor de eerbied voor het
menselijke leven, vanaf de bevruchting tot aan de natuurlijke dood. Wij allen
zijn een minuscuul embryo geweest. Laat ons, zonder iemand te veroordelen,
deelnemen aan solidariteits-bewegingen die de menselijk persoon toelaten
geboren te worden én moeders in moeilijkheden bijstaan. En laat ons, eerder dan
euthanasie te bevorderen die het lijden opheft door de zieke te laten
verdwijnen, de palliatieve zorgen promoten die het lijden bestrijden en een
levenseinde en dood toelaten in waardigheid, solidariteit en broederlijkheid.
6.Laten we ons actief aansluiten bij bewegingen die
trachten het leefmilieu te beschermen en die zich bekommeren om de toekomst van
het leven op de aarde, met inbegrip van het menselijk geslacht, dat in het
westen bedreigd wordt door een demografische winter. Laten we in ons dagelijks
leven sober zijn in de consumptie van basis-goederen en energie.
7.Laten we, zonder iemand te veroordelen, met alle
persoonlijke en sociale middelen zien dat seksualiteit iets moois is als ze ten
dienste staat van ware , duurzame en verantwoordelijke liefde. En verzetten we
ons tegelijkertijd tegen alles wat die seksualiteit onteert (porno, seksueel
misbruik) of het echtpaar en de familie verzwakt (de banalisering van
echtscheiding, de gelijkschakeling van homoseksuele relaties met het huwelijk,
de radicale scheiding van liefde en het doorgeven van het leven door
contraceptie en systematische sterilisatie en abortus).
8.Laten we er in ons persoonlijk leven over waken eerlijk
en rechtvaardig te zijn. En laat ons op sociaal vlak actief alle bewegingen en
organisaties ondersteunen die door sociale, syndicale en politieke actie
streven naar een meer rechtvaardige samenleving.
9.Laat ons alles aanmoedigen wat vandaag mensen
samenbrengt. En dat ook op het terrein van het christelijke geloof: door deel
te nemen aan oecumenische initiatieven die bezield zijn met een rechtgeaard
geloof, een standvastige hoop en een onvermoeibare naastenliefde.
10.Laat ons, eerder dan te jammeren over de slechte tijden,
onze poorten openen voor de hoop die komt van de verrezen Christus. Als we
diepbedroefd zijn wegens de duisternis rondom, zullen we de nacht nog donkerder
maken. Maar als we ook maar een klein lontje aansteken, doen we de donkerte
wijken.
Een verlicht geloof, een standvastige hoop en een grenzeloze liefde moeten
onze grote beweging van voorspraak voor de genezing van het menselijke hart,
onze inzet voor de verbetering van onze huidige wereld en ons verlangen dat de
Heer eindelijk de nieuwe hemelen en de nieuwe aarde komt vestigen, bezielen.
De stimulerende getuigenis
van heiligen
Ik bid de Heer dat dit initiatief en andere gelijkaardige (want de Heer
zaait heel mild deze dagen) ons kunnen helpen om ons geloof te verdiepen, onze
hoop te verruimen en onze liefde aan te wakkeren. Uit onszelf kunnen we maar
heel weinig. Met Zijn genade is alles mogelijk. Moge Maria die de woorden
geloofd heeft die vanwege de Heer tot haar werden gericht, onze gids en onze
beschermster zijn.
Ik denk ook aan het oneindig kostbaar getuigenis dat de heiligen van alle
tijden ons aanreiken. Zij zijn onze meesters in zaken van geloof, hoop en
liefde. In de voorbije zomermaanden kon ik op dvd twee Italiaanse films
bekijken, een over Philippus Neri, de andere over Johannes Bosco. Ik kan u
beide films van harte aanbevelen. Beiden zijn - naast veel andere figuren -
vandaag meer dan ooit onze meesters. Zij verenigen een diep gebedsleven met een
standvastige hoop en een onvermoeibare liefde. Aanvoelen wat hun leven was, is
boeiend en zet aan tot bekering. Vooral hun vlotte overgang van contemplatie
naar actie, van tranen wegens beproevingen en vervolgingen naar gedeelde
vreugde met een steeds sprankelende humor, van financiële zorgen naar een onthutsende
nabijheid bij de allerarmsten, van omgang met de groten van de wereld en de
Kerk naar aanwezigheid bij delinquenten van alle slag. Wat een harmonie in de
diversiteit! Wat een natuurlijke manier om de contrasten die eigen zijn aan een
godsdienst van de Incarnatie, te verenigen. En welke mirakels realiseerde bij
hen - net zoals bij de heilige Franciscus van Sales - de deugd van hoop, die
bij hen de vorm aannam van een volhardend, steeds hernieuwd vertrouwen dat ze
aan mensen schonken, ondanks hun zwakheden!
Ja, in de grote uitdagingen waarmee wij geconfronteerd worden en waaraan
wij hoopvol het hoofd moeten bieden, zijn zij onze meesters. En wat een eer
bewijst de Heer ons door ons toe te laten op bescheiden wijze hun leerlingen te
zijn!
[1] Pastoralia, nr 8, oktober 2013, Mgr André-Jozef Léonard
De tweelingbroers Cosmas en Damianus werden in de derde eeuw geboren in een christelijk gezin, temidden van een de christenen allesbehalve welgezinde omgeving in Cilicië, destijds Klein-Azie, nu in Turkije.
Zij behoorden tot de Anargyroi, de onbaatzuchtige genezers. Zij stelden zich belangeloos en ten volle ter beschikking van hen die, gedreven door lichamelijk lijden of uit geestelijke nood, een beroep op hen meenden te moeten doen, waarbij ook de dieren niet werden vergeten.
Zij verwierven daardoor grote bekendheid en wisten velen voor het christendom te winnen.
Zij weigerden hun geloof te verloochenen en te offeren aan de Romeinse goden, ook toen keizer Diocletianus hen liet folteren en werden ten gevolge daarvan omstreeks het jaar 300, onthoofd. In de zesde eeuw werden zij, als eerste heiligen uit het Oosten, opgenomen in de litanie van alle heiligen.
Hun graven bevinden zich in Kyrrhos, in Syrië.
Hun feestdag werd vastgesteld op 26 september.
De dichtstbijzinde kerk aan hen toegewijd bevindt zich in Abcoude bij Utrecht Nederland, ook in Bergen (NL Limburg) en Essen (D); Het is aan bevolen een bezoek te brengen voor genezing van eender welke ziekte.
Zie hiervoor op de parochiewebsites voor meer info :
Kwaadsprekerij zult ge uitbannen; de leugen eveneens.
Kwaadsprekerij verarmt wie er zich aan schuldig maakt.
Ze is erger dan melaatsheid die een mens doet wegteren, maar alleen het lichaam aantast.
Ze is het zekere kenmerk waarmee de hoogmoedige getekend is.
Zij valt de ziel aan om haar te verdelgen, maar ze graaft haar eigen graf en zal erin vallen.
Zij gebruikt de leugen om haar doel te bereiken. Op die manier sluit ze zich aan bij hem die de vader van de leugen is en haar lotsbestemming hecht zich voor altijd vast aan hem.
Ik ben genadeloos voor kwaadsprekers, tenzij ze zich bekeren door een grondige spijt over hun fouten.
Hier beneden heeft de sterkste altijd de zwakste aangevallen. De onschuldige heeft dikwijls de rekening van de schuldige betaald. Kijk naar Mij en ge zult het begrijpen.
Een hoogstaande ziel leert men kennen door haar bescheidenheid, haar begrip, haar zachtmoedigheid, haar aanmoedigingen tot het goede en tot trouw handelen volgens haar leer.
Ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Alvorens te spreken , alvorens kwaad te spreken, dient men zich altijd af te vragen:
Wat zou Jezus gedaan hebben in mijn plaats?.
Aan u kind, geef ik antwoord: drink en eet van de boom des levens, die mijn woorden van vrede en liefde zijn.
Waarheid is Liefde. De Boodschap is Liefde. Put uit dit wonder van mijn liefde. Proef hoe goed Ik ben. Als ge mijn Goedheid kent, kunt gij op uw beurt alleen maar goed zijn. Als ge mijn Barmhartigheid voor de zondaars kent, kunt ge zelf slechts barmhartigheid zijn. Mijn barmhartigheid oordeelt niet, ze is vergeving.
Mijn Gerechtigheid gaat u niet aan; op haar tijd komt ze tussenbeide. Denk slechts aan liefhebben; Ik verlang dat ge liefde zijt naar mijn beeld. Wat men zegt, wat men u aandoet, heeft geen belang; dat gaat Mij alleen aan, want in uw ogen wil Ik alleen de Belangrijke zijn, Degene naar wie men opkijkt en van Wie men alles verwacht.
Ik neem de verwondingen niet weg; Ik verbind ze met liefdebalsem.
Louys Fraryn, te Antwerpen geboren omstreeks 1570,deed zijn studies in Gent en is later met zijn ouders uitgeweken naar Spanje.
Op reis in Mexico, treedt hij er in bij de Dominicanenorde en wordt opgenomen in het Sint Hyacinthusklooster aldaar in 1602.
Van omstreeks 1609 tot 1620 is hij als missionaris werkzaam in de Filippijnen. Op weg naar Japan wordt hij op het eiland Formosa gevangen genomen door Hollandse vrijbuiters die de missionaris overleveren aan Japanse kerkvervolgers.
Na twee jaar folterende gevangenschap wordt hij samen met de augustijnermonnik Petrus de Zuniga en dertien Japanners, leden van de Rozenkransbroederschap, door vuur gemarteld te Nagasaki op 20 augustus 1622.
Laat ons bidden:
Almachtige en Barmhartige God,
Aan de volken van het Verre Oosten
Hebt gij uw eniggeboren Zoon doen kennen door de prediking van de H Louys Fraryn, die trouw is gebleven tot in de marteldood.
Wij vragen U op zijn voorspraak dat ook wij in het geloof bevestigd worden.Amen
Een van de meest prominente rabbis schreef destijds de naam van de Messias op een nota en vroeg om deze nota geheim te houden tot een tijd na zijn overlijden, tot nu. Bij het openbaar maken van de nota was er iets wat velen al eeuwen wisten, namelijk de Messias is Yehoshua of Yeshua (Jesus).
Enkele maanden voor hij overleed heeft een van de meest prominente rabbis, Yitzhak Kaduri, de naam van de Messias op een nota geschreven, en hij vroeg daarbij de nota geheim te houden tot nu. Toen de nota publiek gemaakt werd, openbaarde zich iets wat velen al eeuwen wisten, namelijk de Messias is Yehoshua of Yeshua (Jezus).
De Rabbi (en kabbalist) gebruikte de Bijbelse naam Jezus die hij beschreef als de Messias. Hij schreef zes woorden op een nota en met de eerste letter van elk woord kan de naam Jezus gevormd worden. De nota omvat de zin waarin de letters van de naam van de Messias staan is, en deze zin is:
Hij zal het volk verheffen en bewijzen dat Zijn woord en wet juist zijn.
Ik heb dit geschreven en ondertekend in de maand van de goedheid. Yitzhak Kaduri .
De Hebreeuwse zin (hierboven vertaald via het Engels naar het Nederlands) met de er in verborgen naam van de Messias is: Yarim HaAm Veyokhiakh Shedvaro Vetorato Omdim
* * * * * *
De eerste letters van de woorden vormen de naam van Jezus in het Hebreeuwse; Yehoshua. Yehoshua en Yeshua zijn identieke namen afgeleid van het Hebreeuwse woord zaligmaking zoals het geschreven staat in Zechariah 6:11 en Erza 3:2. Een en dezelfde geestelijke schreef enerzijds in Erza Yeshua de zoon van Yozadak en anderzijds in Zechariah Yehishua zoon van Yohozadak. De geestelijke voegde er de heilige verkorte naam van God aan toe, namelijk ho, en dit zowel in de naam van de vader Yozadak en in de naam Yeshua.
Als een van meest prominente rabbis van Israel de Messias aanduidt als zijnde Yeshua, dan is het begrijpbaar dat zijn laatste wens een jaar na zijn overlijden mag openbaar gemaakt worden.
Toen de naam Yehoshua verscheen in de nota van Kaduri, hebben de ultra Orthodoxe Joden van zijn Nahalat Yizhak Yeshiva (seminarie) in Jeruzalem geargumenteerd dat hun leider niet de exact juiste oplossing voor de deductie van de naam van de Messias gegeven heeft.
De media in Israel leverden een karige berichtgeving over dit gegeven. Alleen de Hebreeuwse websites New First Class (Nfc) en Kaduri.net vermelden de Messias nota, en houden vol dat de nota authentiek is. De Hebreeuwse daily Mariv publiceerde een artikel over de nota maar beschreef ze als zijnde een vervalsing.
Joodse lezers hebben de websites fora gecommentarieerd met gemengde gevoelens zoals: Dus Rabbi Kaduri was een Christen? en De Christenen kunnen nu dansen en vieren.
Israel Today sprak in Jeruzalem met twee volgelingen van Kaduri die bekennen dat de nota authentiek is, maar ook verwarrend voor Kaduris volgelingen. Een van hen zei: We hebben geen idee hoe de Rabbi tot de naam van de Messias kwam.
Tot nu toe ontkennen anderen dat de nota authentiek is. De zoon van Kaduri, Rabbi David Kaduri, heeft gezegd dat de fysieke toestand in 2005 van zijn vader het hem onmogelijk maakte om die nota te schrijven.
KADURI'S BESCHRIJVING VAN DE MESSIAS
Enkele maanden voor Kaduri overlijden, op zijn 108ste jaar, verwonderde hij zijn volgelingen toen hij hen vertelde dat hij de Messias ontmoet had. Kaduri gaf, op de grote verzoendag in zijn synagoog op Jom Kippoer, een boodschap aan zijn volgelingen namelijk hoe men de Messias kan herkennen. Hij zei ook dat de Messias zal verschijnen in Israel na Ariel Sharons overlijden. (De vorige eerste minister is nog in de coma na een zware beroerte sedert meer dan een jaar).
Andere rabbis zoals Rabbi Haim Cohen, kabbalist Nir Ben Artzi en de vrouw van Rabbi Haim Kneiveskzy voorspellen hetzelfde.
Kaduris kleinzoon, Rabbi Yosef Kaduri, zei dat zijn grootvader gedurende zijn laatste dagen meerdere keren gesproken had over de komst van de Messias en de verlossing door de Messias.
Zijn beschrijving van de Messias herinnering van Nieuw Testament verslagen- werden gepubliceerd op de websites Kaduri.net en Nfc : Voor veel mensen in de gemeenschap is het moeilijk de persoon van de Messias te begrijpen. Het leiderschap en de bevelen van een Messias van vlees en bloed is voor velen moeilijk te aanvaarden. Als leider houdt de Messias er geen bureel op na, maar hij zal zich tussen het volk begeven en met hen praten via de media. Zijn rijk zal puur zijn en zonder een persoonlijke of politieke ambitie. Alleen de rechtvaardigheid en waarheid heersen tijdens zijn heerschappij.
Zullen allen zomaar geloven in de Messias? Nee, in het begin zullen sommigen erin geloven en anderen niet. Het is gemakkelijker voor niet religieuze mensen om de Messias te volgen dan voor Orthodoxe mensen.
De openbaarmaking van de Messias zal gebeuren in twee stappen. Eerst zal hij zijn positie als Messias bevestigen zonder zelf te weten dat hij de Messias is. Dat zal hij zich bekend maken voor bepaalde joden, niet noodzakelijk aan wijze Torah scholen. Het kunnen zelfs eenvoudige mensen zijn. Alleen dan zal hij zich bekend maken voor het ganse volk. De mensen zullen verwonderd zeggen Wat, is dat de Messias? Velen hebben zijn naam gekend maar hebben niet geloofd dat hij de Messias is.
VAARWEL AAN EEN 'TSADIK'
De Talmud, Rashi en andere Joodse geschriften vermelden dat Rabbi Yitzhak Kaduri gekend was voor zijn fotografisch geheugen en zijn kennis van de Bijbel. Hij kende Joodse sagen en beroemdheden van de laatste eeuw en rabbis die in het Heilige Land woonden en die het geloof levendig hielden voor de staat Israel bestond.
Kaduri was niet alleen hoog gewaardeerd omwille van zijn leeftijd (108 jaren). Hij was wijs en charismatisch, en hogere rabbis keken naar hem op zoals een Tsadik, een rechtvaardige man of een heilige. Aan iedereen die het vroeg gaf hij advies en een zegening. Duizenden bezochten hem en vroegen raad en genezing. Zijn volgers spreken van vele mirakelen en zijn studenten zeggen dat hij vele rampen voorzag.
Na zijn overlijden volgden uit eerbied voor hem meer dan 200.000 mensen de begrafenis ceremonie door de straten van Jeruzalem naar zijn laatste rustplaats.
Eens zei Kaduri: Als hij komt, zal de Messias Jeruzalem redden van vreemde godsdiensten die de stad willen beheersen. Ze zullen er niet in slagen want zij vechten onder mekaar.
DE OPVOLGERS VAN DE RABBIS REARGEREN
In een interview met Israel Today, ontkent Rabbi David Kaduri, de 80-jarige zoon van Rabbi Yitzhak Kaduri, dat zijn vadervoor zijn overlijden een nota heeft achtergelaten met de naam Yeshua. Het is niet zijn handschrift zegt hij wanneer we hem een kopij van de nota tonen.
In een poging om te bewijzen dat de Messias nota niet authentiek was werden, tijdens een meeting in de nacht in het Nahalat Yitzhak Yeshiva in Jeruzalem, boeken getoond met het handschrift van de oudere Kaduri, boeken die meer dan 80 jaren oud waren.
Toen we Rabbi Kaduri vertelden dat de officiële website van zijn vader (www.kaduri.net) gewag maakte van de nota van de Messias, was hij geschokt. O, nee, dat is een godslastering. De mensen kunnen begrijpen dat hij verwees naar hem De Messias van de christenen.
David Kaduri bevestigt wel dat zijn vader in zijn laatste jaar bijna altijd nog alleen sprak over de Messias en de komst van de Messias. Mijn vader heeft de Messias gezien in een visioen, zei hij, en vertelde dat hij weldra zal komen.
Israel Today kreeg toegang tot de vele manuscripten van de Rabbi, geschreven in zijn eigen handschrift, en voor exclusief gebruik van zijn studenten. Het meest opvallend in die manuscripten waren de op een kruis lijkende symbolen door Kaduri geverfd over de ganse paginas. In de Joodse traditie gebruikt men het kruis niet . Zelfs het gebruik van het + teken wordt ontmoedigt omdat het op een kruis lijkt.
Maar ze waren er, geschreven in het handschrift van de Rabbi. Wanneer wij Rabbi David Kaduri vroegen wat die symbolen betekenden, zei hij dat het signalen van de engel zijn. Verder aandringend omtrent de betekens van de signalen van de engelen antwoordde dat hij het niet wist. Rabbi David Kadury ging verder met de verklaring dat alleen zijn vader een spirituele relatie had met God en de Messias ontmoet had in zijn dromen.
Orthodoxe Joden van de Nahalat Yitzhak Yeshiva vertelden Isreal Today enkele weken later dat het verhaal over de geheime nota van Rabbi Kaduri nooit had mogen verspreid worden en dat ze schade toegebracht had aan de naam de vereerde oude sage.
Bron: Vrije vertaling uit het Engels van volgende link
De Kerkvaders zijn het ermee eens om te zeggen dat bidden betekent:een verlangen in de ziel opwekken naar God
God moet verlangd en begeerd worden. Het heeft niets te maken met gebeden opzeggen of mondeling een reeks formules in de geest of luidop uitspreken, die in zichzelf meestal waardevol en van de H.Geest geïnspireerd of van een heilige neergeschreven zijn.
Maar het ware gebed, het gebed dat God van ons verlangt gaat in de diepte van de ziel en verheft ons tot Gods Heilige aanwezigheid.
Een oude woestijnvader heeft als volgt zijn leerlingen over het gebed onderwezen, het zijn de uitspraken van de monnik Matta al Maskin:
Men kan zoveel mooie dingen zeggen over het gebed, alles dient tot niets als de toehoorder niet innerlijk met God verbonden is.
Als de mens eenmaal zijn diepe erkenning als kind Gods, geboren gedoopt in het water en de H Geest in zich draagt en daarbij zichzelf genoeg kent om te weten wat hij kan en wat hij God verschuldigd is, dan eerst wordt zijn gebed levend. Geschapen naar Gods beeld, en in de ziel ervaren in de stilte van het gebed dat Gods beeld een onaantastbaar bezit en door het doopsel herboren uit de gevolgen van de erfzonde ontrukt door Gods Geest, deze ervaring ligt aan de basis van elk oprecht gebed. Het kindschap Gods dat in het doopsel zijn aanvang nam wordt door het nederig gebed telkens opnieuw werkelijkheid en leven. Eigenlijk is het gebed van de mens die Gods inspraken in de stilte beluisteren wil, een antwoord op de roep van God die voortdurend in ons werkzaam is. God roept ons telkens weer op om het plan dat Hij met ons heeft op dit moment te verwerkelijken en te beantwoorden.
Zich in Gods aanwezigheid begeven, aandachtig de Geest aanroepen, rustig alle beelden, klanken, herinneringen, zorgen en plannen, zonder aarzelen ter zijde schuiven en weten dat uw aanwezigheid een louter antwoord is op Gods wachtende aanwezigheid, en dan wordt het gebed een geheimvolle tweespraak tussen de ziel, en haar Schepper
Men kan deze manier van bidden noemen een dialoog van liefde. Want God kan niet anders dan beminnen. Deze dialoog van Godswege is gloeiend van een vurige en bijna onstuimige liefdegloed en van onzentwege een langzame en schoorvoetende zoektocht naar zekerheid, vol twijfel en onzekerheid. Wij denken : God is zo ver , en toch zegt Jesaje deze woorden van de Heer: De ganse dag heb Ik mijn handen naar u uitgestrekt
Maar daarom is er in het gebed niets of nooit iets verloren, God neemt ons niet kwalijk dat wij aarzelen, angst hebben tegenover het lijden, onzeker ons tot het gebed keren, zijn geduld op de proef stellen en onze menselijke onmacht verdragen. Maar er is één punt van belang:
dat wij steeds opnieuw dat contact met God herwaarderen, het nooit opgeven om Hem te willen ontmoeten, de verbinding nooit afbreken en Hem voortdurend danken voor de genade van het gebed.
Denken wij eraan wat een onuitsprekelijke eer en genade het is met God te mogen spreken. Want uiteindelijk is het doel van dit alles, ons te laten leiden, omvormen en onder het licht van Zijn genade, ons op te voeden tot kinderen die zulke Vader waardig zijn en eenmaal zullen verdienen Hem te aanschouwen van aanschijn tot aanschijn.
Jammer genoeg zijn er zoveel, vele mensen die hun ganse leven lang er niet éénmaal in geslaagd zijn hun ware innerlijke leven te ontdekken, er nooit in geslaagd zijn een echte ontmoeting met de levende God te hebben verlangd en hun ganse leven lang geen enkele liefdevlam in hun door God verlangde hart te hebben gekend.
Want ééns zullen zij ervaren hoe God naar de minste begeerte hun hart heeft gesmakt, hoe Hij elke dag op de uitkijk stond om te zien of die kleine ziel soms niet de tijd wou vinden om even met Hem te praten of gewoon in Zijn Nabijheid te vertoeven.
Want vergeten wij niet dat alle onrust in onze tijd voortkomt uit de afwezigheid van de Heer. God alleen geeft rust aan de ziel en enkel zielen Gods Geest van rust en vrede dragen, hebben zoals de H Teresia zegt de wereld in handen. God geeft ons middel en maakt ons wegwijs in Zijn geheimen als wij maar willen rustig de momenten afwachten om met Hem te vertoeven, in trouw en stille deemoed, in geduld en volledige overgave aan Zijn Wil en zo allen, die dit geluk niet kennen, die in pijn en liefdeloosheid erop los leven, hen allen mee te nemen op de dagelijkse intocht van onze ziel in het ontmoetingsterrein met de levende God die daar ons allen helpt om trouw en plichtbewust de dagtaak op te nemen en in liefde te geloven.
Want uiteindelijk zijn wij alleen voor het gebed geschapen, omdat God eerst dan tot ons komt, en ons geneest en aan allen vergeeft als wij het Hem vragen. Want in het gebed schenkt God zich aan ons en door ons aan het hele mensdom met wie wij verbonden zijn in de band van deze Godsliefde die de ganse schepping omvat ..
De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
Paus Paulus VI heeft destijds gevraagd dat er een gedeelte van de Communiebanken zou blijven staan, om de
gelovigen die dat wensen, de gelegenheid te geven met eerbied de Communie te blijven ontvangen, dus geknield en op de tong.
Paus Paulus VI keurde de handcommunie af en gaf, zoals al zijn voorgangers, zelf de H. Communie altijd op de tong,
nooit in de hand! Is dat geen vingerwijzing voor onze priesters en voor alle gelovigen?
MEMORIALE DOMINI 29 mei 1969: Gezien de gewichtigheid van het onderwerp en de waarde van de ingeroepen argumenten, heeft de
Paus er niet aan gedacht de traditionele manier om de H. Communie aan de gelovigen uit te delen te moeten veranderen. De H. Stoel wakkert vurig
de bisschoppen, priesters en gelovigen aan, de wet te eerbiedigen, die ALTIJD in gebruik blijft en opnieuw wordt bevestigd.
Paus Paulus VI zegt in zijn encycliek Mysterium Fidei (1965) o.a.: De manier om de H. Communie uit te delen moet behouden
blijven, niet alleen omdat zij een eeuwenoude traditie achter zich heeft, maar vooral omdat zij de diepe eerbied van de gelovigen voor de H. Eucharistie uitdrukt.
Deze eerbied toont zeer goed aan, dat het hier niet gaat om brood en wijn, maar om het Lichaam en Bloed van de Heer.
Deze eeuwenoude uitreiking van de H. Communie waarborgt de nodige waardigheid en eerbied en sluit alle gevaar voor ontheiliging uit.
Paus Johannes Paulus II heeft meermalen deze anti-Bijbelse riten veroordeelt.
In zijn brief over het mysterie en de
verering van de Eucharistie Dominicae Cenae schrijft hij:
De H. Communie op de hand is een betreurenswaardig gebrek aan eerbied voor de Eucharistische Hostie
(Heer).
Hij keurde het inzetten van leken voor het uitreiken van de H. Communie af met de woorden:
Het aanraken van de geconsacreerde gedaanten van de Hostie, en ook het uitdelen ervan met eigen handen
is juist het privilege van gewijde priesters.
Paus Benedictus XVI brengt ook ons opnieuw in herinnering en legt ten overstaan van de gehele H. Kerk publiekelijk
getuigenis af van wat een authentieke vernieuwing van de Eucharistische verering inhoud, in overeenstemming met
de geest van het concilie van Trente en Vaticanum II.
Dit zijn de woorden van de H. Vader Benedictus XVI: Ik vraag iedereen om zijn geloof in de Werkelijke Tegenwoordigheid van de Heer in de Eucharistie moedig en vastbesloten uit te dragen.
Op 29 juni 2008 waren bij de opening van het Paulusjaar miljoenen gelovigen voor de televisie getuige van hoe in het
Vaticaan de H. Vader Benedictus XVI de gelovigen de H. Communie uitreikte: geknield, op de tong en uit handen van
een priester.
Er werd geen H. Communie gegeven aan mensen die deze heiligschennend op de hand wilden ontvangen.
De bisschoppen die de handcommunie toegestaan hebben, werden verzocht hierover een uitgebreid verslag naar
Rome te sturen, die dan zal oordelen of deze nieuwigheid nog langer kan geduld worden.
Hebben zij dit gedaan?
Kregen zij toch die toelating?
OP WELKE DATUM?
Door welk authentiek pauselijk document ondertekent door Paulus VI?
In ieder geval verviel die zogenaamde toelating
dan op 26 maart 1970.
Zie het NIEUW ROMEINS MISSAAL 2de uitgave:
Art. 80 bepaalt de voorwerpen die moeten gebruikt worden in de H. Mis o.a. de communiepateen voor de gelovigen
(voor de handcommunie gebruikt men toch geen communiepateen !).
Art. 117 beschrijft de manier van communiceren: « De priester biedt de H. Hostie aan de gelovige aan en deze houdt
de pateen onder de kin en ontvangt zo het H. Sacrament ».
Dus de Heilige Communie op de tong!
Het Vaticaans document « LITURGICAE INSTAURATIONES » 5 september 1970 is nog duidelijker:
Art. 12. « WAT DE HEILIGE MIS BETREFT: ALLE TOELATINGEN OM EXPERIMENTEN TE DOEN MOETEN AANZIEN WORDEN ALS ZONDER WAARDE, ZONDER KRACHT». (klaarder kan het niet!!!!)
OP HET VATICAANS CONCILIE (1962 1965) IS DE HANDCOMMUNIE MET EEN GROTE MEERDERHEID
VERWORPEN VAN 1233 STEMMEN TEGEN 567 EN 315 ONDER VOORBEHOUD!
ANNA-KATARINA EMMERCK (Eerbiedwaardige duitse Augustijnernon 1774 1824) en THERESE NEUMANN
(Beierse zieneres en mystica 1898 1962), kregen visioenen te zien waar de apostelen de H. Hostie OP DE
TONG ONTVANGEN, uitgereikt door O.L. HEER!
NOOIT WERD DOOR ÉÉN ENKELE PAUS OF BISSCHOP HET BEVEL GEGEVEN, DAT DE GELOVIGEN
RECHTSTAANDE EN ZONDER TE KNIELEN, HET LICHAAM DES HEREN IN HAND MOETEN ONTVANGEN EN
DAN NOG DOOR LEKEN!!!
Hoe kan er hier sprake zijn van gehoorzamen, waar er geen gebod geweest is?
En als men denkt dat men altijd moet gehoorzamen aan zijn geestelijke overheid vergist men zich.
Ziehier wat Jezus zegt in de Boodschap van de Barmhartige Liefde aan de Kleine Zielen Boekdeel II op 6 april 1979:
Marguerite: Gij hebt mij altijd gezegd dat ik moest gehoorzamen.
Jezus: Niet voor wat strijdig is met de eerbied die men Mij verschuldigd is. Uit die eerbied wordt de liefde in de
ziel geboren.
Ik heb het u al gezegd dat onverschilligheid Mijn Hart smartelijk kwetst.
In de Boodschap van de Barmhartige Liefde aan de Kleine Zielen Boekdeel IV op 27 oktober 1991:
Ik heb altijd al voorzien dat Ik beledigd zou worden, beschimpt in Mijn Liefde-sacrament, ontwijd door onnoemelijke
orgieën, maar Ik heb ook verdedigers van de Eucharistie voorzien.
Ik wist dat Ik getroost zou worden door Mijn Kleine
Zielen.
De bewering van de modernisten, dat de handcommunie bij de eerste christenen algemeen in gebruik was tot de jaren
1000, is een brutale, duivelse leugen, tegengesproken door de Kerkgeschiedenis!
Vanaf de 2de eeuw tot in onze tijd, hebben 6 concilies, 10 Pausen en meerdere Kerkleraren (o.a. de H. Thomas
van Aquino) de handcommunie veroordeelt.
BOODSCHAP VAN EEN PRIESTERZIEL UIT HET VAGEVUUR AAN EEN BEGENADIGDE ZIEL:
Eens heb ik Jezus gediend aan de voet van het Altaar.
Nu is mij door Hem de genade verleend om met jou te spreken.
Er gebeuren zoveel dingen in Zijn Kerk, die het Heilig Hart zeer beledigen.
Ik was een vurig ondersteuner van de
[praktijk van de] handcommunie, maar nu zou ik het van de daken willen schreeuwen, dat het een werkelijke heiligschennis is.
Ontvang uw Verlosser niet op de hand !. Alle leken roep ik het toe: Handen af van Hem !
Hij is de ware en
Almachtige God !
Gij zijt niet waardig Hem aan te raken !
Ik kan u zeggen, dat het een verschrikkelijke straf is, die men moet lijden [in het vagevuur], als men als priester iemand het Lichaam van Christus op de hand legt.
En, gij mensen, die de handen ophouden om Jezus te ontvangen, gij
moet eveneens lijden.
Er zijn vele zielen hier in het vagevuur, die lijden, omdat deze zielen de handcommunie hebben
ontvangen. En zij, die vanwege menselijke angst en vrees [uit menselijk opzicht] niet terugkeerden naar de tongcommunie, lijden in het bijzonder. (geen datum bij vermeld)
Beste medemens, u die, ter goedertrouw, liet verleiden tot de onwaardige handcommunie, kom tot bezinning!
Gij handelt tegen de leer van de H. Kerk, tegen de uitspraken van Paus Paulus VI, Paus Johannes Paulus II en
Paus Benedictus XVI, dus tegen de wil van Jezus zelf.
Keer terug tot de ware leer van de H. Kerk.
Ontvang opnieuw de H. Communie zoals de grote heilige Paus Pius X het
voorschreef zijn Grote Catechismus.
Werkt niet langer mee het geloof in Jezus werkelijke tegenwoordigheid in de H. Eucharistie af te breken door de oneerbiedige handcommunie.
Ontvang de H. Communie met eerbied op de tong, gegeven door een priester.
Niemand
heeft het recht het Lichaam des Heren aan te raken. Dat was en is nog altijd de ware leer van de H. Kerk.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.