Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
30-07-2023
Het gebed â van de hand van Matta al Maskin
Het gebed van de hand van Matta al Maskin
De Kerkvaders zijn het ermee eens om te zeggen dat bidden betekent:een verlangen in de ziel opwekken naar God
God moet verlangd en begeerd worden. Het heeft niets te maken met gebeden opzeggen of mondeling een reeks formules in de geest of luidop uitspreken, die in zichzelf meestal waardevol en van de H.Geest geïnspireerd of van een heilige neergeschreven zijn.
Maar het ware gebed, het gebed dat God van ons verlangt gaat in de diepte van de ziel en verheft ons tot Gods Heilige aanwezigheid.
Een oude woestijnvader heeft als volgt zijn leerlingen over het gebed onderwezen, het zijn de uitspraken van de monnik Matta al Maskin:
Men kan zoveel mooie dingen zeggen over het gebed, alles dient tot niets als de toehoorder niet innerlijk met God verbonden is.
Als de mens eenmaal zijn diepe erkenning als kind Gods, geboren gedoopt in het water en de H Geest in zich draagt en daarbij zichzelf genoeg kent om te weten wat hij kan en wat hij God verschuldigd is, dan eerst wordt zijn gebed levend. Geschapen naar Gods beeld, en in de ziel ervaren in de stilte van het gebed dat Gods beeld een onaantastbaar bezit en door het doopsel herboren uit de gevolgen van de erfzonde ontrukt door Gods Geest, deze ervaring ligt aan de basis van elk oprecht gebed. Het kindschap Gods dat in het doopsel zijn aanvang nam wordt door het nederig gebed telkens opnieuw werkelijkheid en leven. Eigenlijk is het gebed van de mens die Gods inspraken in de stilte beluisteren wil, een antwoord op de roep van God die voortdurend in ons werkzaam is. God roept ons telkens weer op om het plan dat Hij met ons heeft op dit moment te verwerkelijken en te beantwoorden.
Zich in Gods aanwezigheid begeven, aandachtig de Geest aanroepen, rustig alle beelden, klanken, herinneringen, zorgen en plannen, zonder aarzelen ter zijde schuiven en weten dat uw aanwezigheid een louter antwoord is op Gods wachtende aanwezigheid, en dan wordt het gebed een geheimvolle tweespraak tussen de ziel, en haar Schepper
Men kan deze manier van bidden noemen een dialoog van liefde. Want God kan niet anders dan beminnen. Deze dialoog van Godswege is gloeiend van een vurige en bijna onstuimige liefdegloed en van onzentwege een langzame en schoorvoetende zoektocht naar zekerheid, vol twijfel en onzekerheid. Wij denken : God is zo ver , en toch zegt Jesaje deze woorden van de Heer: De ganse dag heb Ik mijn handen naar u uitgestrekt
Maar daarom is er in het gebed niets of nooit iets verloren, God neemt ons niet kwalijk dat wij aarzelen, angst hebben tegenover het lijden, onzeker ons tot het gebed keren, zijn geduld op de proef stellen en onze menselijke onmacht verdragen. Maar er is één punt van belang:
dat wij steeds opnieuw dat contact met God herwaarderen, het nooit opgeven om Hem te willen ontmoeten, de verbinding nooit afbreken en Hem voortdurend danken voor de genade van het gebed.
Denken wij eraan wat een onuitsprekelijke eer en genade het is met God te mogen spreken. Want uiteindelijk is het doel van dit alles, ons te laten leiden, omvormen en onder het licht van Zijn genade, ons op te voeden tot kinderen die zulke Vader waardig zijn en eenmaal zullen verdienen Hem te aanschouwen van aanschijn tot aanschijn.
Jammer genoeg zijn er zoveel, vele mensen die hun ganse leven lang er niet éénmaal in geslaagd zijn hun ware innerlijke leven te ontdekken, er nooit in geslaagd zijn een echte ontmoeting met de levende God te hebben verlangd en hun ganse leven lang geen enkele liefdevlam in hun door God verlangde hart te hebben gekend.
Want ééns zullen zij ervaren hoe God naar de minste begeerte hun hart heeft gesmakt, hoe Hij elke dag op de uitkijk stond om te zien of die kleine ziel soms niet de tijd wou vinden om even met Hem te praten of gewoon in Zijn Nabijheid te vertoeven.
Want vergeten wij niet dat alle onrust in onze tijd voortkomt uit de afwezigheid van de Heer. God alleen geeft rust aan de ziel en enkel zielen Gods Geest van rust en vrede dragen, hebben zoals de H Teresia zegt de wereld in handen. God geeft ons middel en maakt ons wegwijs in Zijn geheimen als wij maar willen rustig de momenten afwachten om met Hem te vertoeven, in trouw en stille deemoed, in geduld en volledige overgave aan Zijn Wil en zo allen, die dit geluk niet kennen, die in pijn en liefdeloosheid erop los leven, hen allen mee te nemen op de dagelijkse intocht van onze ziel in het ontmoetingsterrein met de levende God die daar ons allen helpt om trouw en plichtbewust de dagtaak op te nemen en in liefde te geloven.
Want uiteindelijk zijn wij alleen voor het gebed geschapen, omdat God eerst dan tot ons komt, en ons geneest en aan allen vergeeft als wij het Hem vragen. Want in het gebed schenkt God zich aan ons en door ons aan het hele mensdom met wie wij verbonden zijn in de band van deze Godsliefde die de ganse schepping omvat ..
De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
Paus Paulus VI heeft destijds gevraagd dat er een gedeelte van de Communiebanken zou blijven staan, om de
gelovigen die dat wensen, de gelegenheid te geven met eerbied de Communie te blijven ontvangen, dus geknield en op de tong.
Paus Paulus VI keurde de handcommunie af en gaf, zoals al zijn voorgangers, zelf de H. Communie altijd op de tong,
nooit in de hand! Is dat geen vingerwijzing voor onze priesters en voor alle gelovigen?
MEMORIALE DOMINI 29 mei 1969: Gezien de gewichtigheid van het onderwerp en de waarde van de ingeroepen argumenten, heeft de
Paus er niet aan gedacht de traditionele manier om de H. Communie aan de gelovigen uit te delen te moeten veranderen. De H. Stoel wakkert vurig
de bisschoppen, priesters en gelovigen aan, de wet te eerbiedigen, die ALTIJD in gebruik blijft en opnieuw wordt bevestigd.
Paus Paulus VI zegt in zijn encycliek Mysterium Fidei (1965) o.a.: De manier om de H. Communie uit te delen moet behouden
blijven, niet alleen omdat zij een eeuwenoude traditie achter zich heeft, maar vooral omdat zij de diepe eerbied van de gelovigen voor de H. Eucharistie uitdrukt.
Deze eerbied toont zeer goed aan, dat het hier niet gaat om brood en wijn, maar om het Lichaam en Bloed van de Heer.
Deze eeuwenoude uitreiking van de H. Communie waarborgt de nodige waardigheid en eerbied en sluit alle gevaar voor ontheiliging uit.
Paus Johannes Paulus II heeft meermalen deze anti-Bijbelse riten veroordeelt.
In zijn brief over het mysterie en de
verering van de Eucharistie Dominicae Cenae schrijft hij:
De H. Communie op de hand is een betreurenswaardig gebrek aan eerbied voor de Eucharistische Hostie
(Heer).
Hij keurde het inzetten van leken voor het uitreiken van de H. Communie af met de woorden:
Het aanraken van de geconsacreerde gedaanten van de Hostie, en ook het uitdelen ervan met eigen handen
is juist het privilege van gewijde priesters.
Paus Benedictus XVI brengt ook ons opnieuw in herinnering en legt ten overstaan van de gehele H. Kerk publiekelijk
getuigenis af van wat een authentieke vernieuwing van de Eucharistische verering inhoud, in overeenstemming met
de geest van het concilie van Trente en Vaticanum II.
Dit zijn de woorden van de H. Vader Benedictus XVI: Ik vraag iedereen om zijn geloof in de Werkelijke Tegenwoordigheid van de Heer in de Eucharistie moedig en vastbesloten uit te dragen.
Op 29 juni 2008 waren bij de opening van het Paulusjaar miljoenen gelovigen voor de televisie getuige van hoe in het
Vaticaan de H. Vader Benedictus XVI de gelovigen de H. Communie uitreikte: geknield, op de tong en uit handen van
een priester.
Er werd geen H. Communie gegeven aan mensen die deze heiligschennend op de hand wilden ontvangen.
De bisschoppen die de handcommunie toegestaan hebben, werden verzocht hierover een uitgebreid verslag naar
Rome te sturen, die dan zal oordelen of deze nieuwigheid nog langer kan geduld worden.
Hebben zij dit gedaan?
Kregen zij toch die toelating?
OP WELKE DATUM?
Door welk authentiek pauselijk document ondertekent door Paulus VI?
In ieder geval verviel die zogenaamde toelating
dan op 26 maart 1970.
Zie het NIEUW ROMEINS MISSAAL 2de uitgave:
Art. 80 bepaalt de voorwerpen die moeten gebruikt worden in de H. Mis o.a. de communiepateen voor de gelovigen
(voor de handcommunie gebruikt men toch geen communiepateen !).
Art. 117 beschrijft de manier van communiceren: « De priester biedt de H. Hostie aan de gelovige aan en deze houdt
de pateen onder de kin en ontvangt zo het H. Sacrament ».
Dus de Heilige Communie op de tong!
Het Vaticaans document « LITURGICAE INSTAURATIONES » 5 september 1970 is nog duidelijker:
Art. 12. « WAT DE HEILIGE MIS BETREFT: ALLE TOELATINGEN OM EXPERIMENTEN TE DOEN MOETEN AANZIEN WORDEN ALS ZONDER WAARDE, ZONDER KRACHT». (klaarder kan het niet!!!!)
OP HET VATICAANS CONCILIE (1962 1965) IS DE HANDCOMMUNIE MET EEN GROTE MEERDERHEID
VERWORPEN VAN 1233 STEMMEN TEGEN 567 EN 315 ONDER VOORBEHOUD!
ANNA-KATARINA EMMERCK (Eerbiedwaardige duitse Augustijnernon 1774 1824) en THERESE NEUMANN
(Beierse zieneres en mystica 1898 1962), kregen visioenen te zien waar de apostelen de H. Hostie OP DE
TONG ONTVANGEN, uitgereikt door O.L. HEER!
NOOIT WERD DOOR ÉÉN ENKELE PAUS OF BISSCHOP HET BEVEL GEGEVEN, DAT DE GELOVIGEN
RECHTSTAANDE EN ZONDER TE KNIELEN, HET LICHAAM DES HEREN IN HAND MOETEN ONTVANGEN EN
DAN NOG DOOR LEKEN!!!
Hoe kan er hier sprake zijn van gehoorzamen, waar er geen gebod geweest is?
En als men denkt dat men altijd moet gehoorzamen aan zijn geestelijke overheid vergist men zich.
Ziehier wat Jezus zegt in de Boodschap van de Barmhartige Liefde aan de Kleine Zielen Boekdeel II op 6 april 1979:
Marguerite: Gij hebt mij altijd gezegd dat ik moest gehoorzamen.
Jezus: Niet voor wat strijdig is met de eerbied die men Mij verschuldigd is. Uit die eerbied wordt de liefde in de
ziel geboren.
Ik heb het u al gezegd dat onverschilligheid Mijn Hart smartelijk kwetst.
In de Boodschap van de Barmhartige Liefde aan de Kleine Zielen Boekdeel IV op 27 oktober 1991:
Ik heb altijd al voorzien dat Ik beledigd zou worden, beschimpt in Mijn Liefde-sacrament, ontwijd door onnoemelijke
orgieën, maar Ik heb ook verdedigers van de Eucharistie voorzien.
Ik wist dat Ik getroost zou worden door Mijn Kleine
Zielen.
De bewering van de modernisten, dat de handcommunie bij de eerste christenen algemeen in gebruik was tot de jaren
1000, is een brutale, duivelse leugen, tegengesproken door de Kerkgeschiedenis!
Vanaf de 2de eeuw tot in onze tijd, hebben 6 concilies, 10 Pausen en meerdere Kerkleraren (o.a. de H. Thomas
van Aquino) de handcommunie veroordeelt.
BOODSCHAP VAN EEN PRIESTERZIEL UIT HET VAGEVUUR AAN EEN BEGENADIGDE ZIEL:
Eens heb ik Jezus gediend aan de voet van het Altaar.
Nu is mij door Hem de genade verleend om met jou te spreken.
Er gebeuren zoveel dingen in Zijn Kerk, die het Heilig Hart zeer beledigen.
Ik was een vurig ondersteuner van de
[praktijk van de] handcommunie, maar nu zou ik het van de daken willen schreeuwen, dat het een werkelijke heiligschennis is.
Ontvang uw Verlosser niet op de hand !. Alle leken roep ik het toe: Handen af van Hem !
Hij is de ware en
Almachtige God !
Gij zijt niet waardig Hem aan te raken !
Ik kan u zeggen, dat het een verschrikkelijke straf is, die men moet lijden [in het vagevuur], als men als priester iemand het Lichaam van Christus op de hand legt.
En, gij mensen, die de handen ophouden om Jezus te ontvangen, gij
moet eveneens lijden.
Er zijn vele zielen hier in het vagevuur, die lijden, omdat deze zielen de handcommunie hebben
ontvangen. En zij, die vanwege menselijke angst en vrees [uit menselijk opzicht] niet terugkeerden naar de tongcommunie, lijden in het bijzonder. (geen datum bij vermeld)
Beste medemens, u die, ter goedertrouw, liet verleiden tot de onwaardige handcommunie, kom tot bezinning!
Gij handelt tegen de leer van de H. Kerk, tegen de uitspraken van Paus Paulus VI, Paus Johannes Paulus II en
Paus Benedictus XVI, dus tegen de wil van Jezus zelf.
Keer terug tot de ware leer van de H. Kerk.
Ontvang opnieuw de H. Communie zoals de grote heilige Paus Pius X het
voorschreef zijn Grote Catechismus.
Werkt niet langer mee het geloof in Jezus werkelijke tegenwoordigheid in de H. Eucharistie af te breken door de oneerbiedige handcommunie.
Ontvang de H. Communie met eerbied op de tong, gegeven door een priester.
Niemand
heeft het recht het Lichaam des Heren aan te raken. Dat was en is nog altijd de ware leer van de H. Kerk.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.