Over mijzelf
Ik ben Eva
Ik ben een vrouw en woon in Bertem (België) en mijn beroep is bediende bij een verzekeringsmaatschappij.
Ik ben geboren op 30/04/1981 en ben nu dus 42 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: verhalen lezen en schrijven, wandelen in de natuur, reizen om andere culturen te leren kennen.
Mijn favorieten
  • mijndroomblog
  • Verhaal 'Twee gezichten'

     

    Wanneer Xander na zes weken afwezigheid terug thuiskomt, lijkt er op het eerste gezicht niets aan de hand. Hij kijkt er naar uit om het normale dagelijkse leven met zijn verloofde Lynn en zijn dochtertje Sanne terug op te pakken.

    Niets blijkt echter nog te zijn zoals het was voor zijn vertrek. De mensen uit zijn directe omgeving blijken helemaal niet te zijn zoals hij dacht. Wie kan hij nog vertrouwen? Zal hij er ooit in slagen zijn oude leven terug te krijgen?


    Categorieën
  • Fotoboek (14)
  • Korte verhalen (3)
  • Lezen (11)
  • Mijn leven (33)
  • Verhaal 'Twee gezichten' (63)
  • Inhoud blog
  • De fantasiedobbelstenen
  • Vervolgverhaal "Twee gezichten" (56)
  • Vervolgverhaal "Twee gezichten" (55)
  • Vervolgverhaal "Twee gezichten" (54)
  • Spontaniteit
  • Zelfverzekerdheid
  • Enkele motiverende woorden
  • "Wat ons niet zal doden"
  • Vervolgverhaal "Twee gezichten" (53)
  • Het boek of de film?
    Mijn passie voor schrijven

    Op deze blog kan je de eerste verise van mijn zelfgeschreven verhaal 'Twee gezichten' lezen. Ik hoop dat jullie even veel plezier aan het lezen van dit verhaal zullen beleven als ik heb bij het schrijven ervan. Alvast veel leesplezier toegewenst.
    01-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spontaniteit
    Hallo allemaal,

    Gisteren was het mijn verjaardag. Daarnaast was het ook de deadline voor het manuscript van mijn verhaal "Twee gezichten". Van mijn verjaardag heb ik met volle teugen genoten en er een onvergetelijke dag van gemaakt. De deadline voor mijn manuscript heb ik echter niet gehaald. Dit wil helemaal niet zeggen dat ik dit verhaal links heb laten liggen. Integendeel zelfs. Het waren echter vermoeiende weken waardoor ik na een drukke werkdag nog weinig energie overhield om te gaan schrijven. Hier is een maand geleden verandering in gekomen. Na het doen van een test rond hooggevoeligheid en de zeer hoge score die ik hierbij behaalde ben ik gestart met de online-introductietraining van Femke De Grijs om met deze kwaliteit beter om te gaan. Een ding is tijdens de eerste maand alvast duidelijk geworden en dat is dat ik heel veel energie haal uit het creatief bezig zijn. Naar aanleiding daarvan heb ik dan ook besloten om terug de dagelijkse gewoonte op te starten om elke ochtend een uur te besteden aan dit verhaal. Ik maak dan ook een nieuwe deadline met mijzelf en dat is dat ik tegen het einde van deze maand klaar wil zijn met het manuscript. Ik kan immers blijven schrijven, schrappen en inspiratie opdoen maar op een bepaald moment moet ik een slot aan het verhaal breien. 

    Zoals ik reeds zei ben ik volop bezig met leren om te gaan met mijn hooggevoeligheid. Een van de opdrachten hierbij is het werken met kwaliteitenkaartjes en op die manier mijn eigen kwaliteiten beter leren kennen. Het laatste kaartje dat ik hierbij heb bestudeerd was 'spontaniteit'. Dit is een kwaliteit die bij mij helemaal niet aanwezig is. Ik ben iemand die eerst zal nadenken over een bepaald iets alvorens ook echt de beslissing te nemen of ik er er mee aan de slag ga of niet. Dit vele nadenken heeft echter tot gevolg dat ik vaak zit te piekeren en door al dat twijfelen komt er uiteindelijk niet veel van. Hier heb ik echter een oplossing voor gevonden en dat is door het maken van een ideeëndoos waarin ik de dingen uit het bucketlistboek die ik wil realiseren steek. Elke week trek ik er een kaartje en ga ik daar mee aan de slag. Op die manier wil ik ook spontaner leren zijn, want twijfelen kan hier echt niet. Het kaartje dat ik trek moet ik die week uitvoeren of alleszins toch beginnen met het verwezenlijken ervan.

    Het eerste kaartje dat ik heb getrokken is alvast niet iets dat ik rap rap zal kunnen realiseren, maar dat heel veel tijd in beslag zal nemen. Niet in de zin dat ik er elke week uren aan zal besteden, maar wel in de zin dat het iets is dat niet echt een einde kent. Het actiepunt waar ik deze week mee zal beginnen is "EEN FAMILIESTAMBOOM MAKEN". Wens me veel succes!

    groetjes,
    Eva








    01-05-2017 om 20:09 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Mijn leven
    >> Reageer (0)
    26-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelfverzekerdheid
    Deze avond ging ik aan de slag met het kwaliteitenkaartje 'zelfverzekerdheid'. 

    Toen ik dit kaartje voor het eerst zag was het eerste dat in mij opkwam dat deze kwaliteit echt wel niet bij mij past. Ook al zou ik dat wel willen. Als ik wat meer vertrouwen in mezelf zou hebben en me minder zou aantrekken van wat anderen ergens van zouden denken dan denk ik dat ik echt het leven zou leiden dat ik zou willen en niet dat wat anderen van mij verwachten. Ik zou met meer zelfverzekerdheid echt mijn dromen kunnen realiseren.

    Ondanks het aanvoelen dat deze kwaliteit niet bij mij aanwezig is heb ik er toch iets moois van gemaakt en ben ik trots op het resultaat dat ik ermee bereikt heb en dat is een eerste stap naar meer zelfverzekerdheid.

    Geniet hier mee van de mooie tekst die ik met de letters van het woord zelfverzekerdheid heb geschreven.

    - Ze weet wat ze wilt.
    - Niemand zal haar tegenhouden.
    - Als ze er voor de volle 100% voor gaat dan kan ze alles bereiken wat ze wilt.
    - Misschien is niet iedereen fan van haar.
    - Maar wat kan het haar schelen, ze weet wie haar echte vrienden zijn.
    - Diegenen die er voor haar zijn als ze hen nodig heeft.
    - Dat is wat er echt telt.
    - Samen met hen genieten van de zomer en alle andere dagen van het jaar.
    - Zij geven haar de energie die ze nodig heeft om echt voor haar dromen te gaan.
    - Het kan haar niet schelen wat de rest van de wereld daarvan denkt.
    - Haar echte vrienden steunen haar en dat is wat telt.
    - En als het haar niet lukt die droom te realiseren dan is dat zo.
    - Ze heeft het geprobeerd en kan zich dus niets verwijten.

    - Hier is dan ook één raad voor jou :

    - ALS JE IETS WILT
     - LAAT JE DAN NIET TEGENHOUDEN
    -  DOOR WAT ANDEREN ER VAN DENKEN

    - GA ER GEWOON VOOR !

    groetjes van
    Eva

    26-04-2017 om 20:57 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Mijn leven
    >> Reageer (0)
    25-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele motiverende woorden
    Hallo allemaal,

    Wat gaat dat de tijd toch snel. Het is al weer meer dan een maand geleden sinds ik de laatste keer iets gepost heb op deze blog en dat terwijl ik het voornemen had genomen om elke week iets te posten en mijn vorderingen bij het schrijven aan mijn verhaal "Twee gezichten" hier te delen.

    Dit wil echter niet zeggen dat ik heb stilgezeten. 
    Ik heb nu eindelijk aan mezelf toegeven dat ik waarschijnlijk hoogsensitief ben en ben een online training aan het volgen om beter met deze kwaliteit te leren omgaan. Dit doe ik onder andere aan de hand van kwaliteitenkaartjes en het is juist via die kwaliteitenkaartjes dat ik nog meer ben gaan stilstaan bij mijn grote passie, nl. het schrijven van verhalen. De kaartjes hebben het verlangen om dit verhaal verder af te schrijven terug helemaal opgewakkerd en toen ik vandaag nadacht over het kwaliteitenkaartje 'motiveren' kwam een van de personages van dit verhaal in mijn gedachten naar boven en via dit personage heb ik uiteindelijk een brief aan mezelf geschreven om me te motiveren om terug de draad op te pikken waar ik die een maand geleden heb laten vallen. Deze brief zou ik hier graag met jullie willen delen. 

    Bertem, 25 april 2017

    Hallo Eva,

    Ik ben het hier. Lisa, Lisa Van Der Meeren.

    Waarom is het alweer enkele dagen geleden dat je nog aan je verhaal hebt geschreven? Ik weet dat je hoofd nog vol zit met ideeën om dit verhaal verder af te werken. Waarom doe je dit dan niet? Het is toch je droom om een eigen boek te schrijven en dit misschien zelfs in de winkel te zien liggen. Ik weet dat je ervan droomt om andere mensen te laten wegdromen bij jouw verhalen en op die manier de dagelijkse rompslomp en actualiteit even te doen vergeten. Pak dan die pen vast en schrijf verder aan dit verhaal! Neem je gewoonte om elke ochtend voor je met je werk begint een uur te schrijven aan je verhaal weer op. Jouw fantasie mag je immers niet verloren laten gaan. Er is namelijk ergens iemand die zit te wachten op dit verhaal. Dus ga ervoor en geef niet op tot je je einddoel bereikt hebt. 

    Hoe wil je namelijk anders dat wij het niet opgeven en blijven doorzetten tot de volledige waarheid aan het licht is gekomen? Als jij die ons in je hoofd heeft gecreëerd het opgeeft, dan zullen ook wij ons uiteindelijk moeten neerleggen bij de feiten en dat mag niet gebeuren. Niet nu we zo dicht bij de waarheid zitten. Onthoud je lezers van deze blog niet het einde van dit prachtige verhaal en ga verder met schrijven.

    Binnen vijf dagen is het ook nog eens je 36ste verjaardag en was het niet je doel om je manuscript tegen die datum af te hebben? Je hebt misschien nog maar weinig tijd, maar probeer alvast de draad terug op te pikken en opnieuw een gewoonte te maken van dit uurtje schrijven in de ochtend. Wij staan alvast achter je. Vergeet dat niet.

    Je innerlijke stem die bij je blijft tot dit verhaal volledig verteld is.

    Lisa Van Der Meeren









    25-04-2017 om 21:05 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    19-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Wat ons niet zal doden"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen "Wat ons niet zal doden". Toen ik de titel van het laatste boek dat ik gelezen heb voor het eerst las, vulde ik die onmiddellijk aan met de woorden "... maakt ons sterker".

    Eigenlijk zit er hierin een belangrijke levensles vervat. Het wil ons zeggen dat je zelfs uit een negatieve ervaring heel veel kan leren. Soms komt er een tegenslag op je pad of verloopt iets niet zoals je gepland had, maar dat wil niet zeggen dat je dit zo snel mogelijk moet proberen te vergeten. Het kan je helpen om iets in de toekomst anders of beter aan te pakken. Hoe moeilijk of hopeloos iets soms ook lijkt je kan er als persoon sterker door worden en dat brengt ons bij het gezegde Wat ons niet zal doden maakt ons sterker.

    Als ik na het lezen van dit boek dieper nadenk over het boek, dan is dat ook datgene dat de personages in het verhaal leren. Door de hindernissen die ze in de loop van het verhaal hebben moeten trotseren zijn ze op het einde een ander mens geworden, misschien zelfs wel een beter mens. Wil je weten op welke manier de personages veranderd zijn, dan raad ik je aan dit boek te gaan lezen. Het is misschien een dik boek dat meer dan 400 bladzijden telt, maar het boek is zeker de moeite waard en ik heb het met veel plezier en ook op het puntje van mijn stoel gelezen. Je leeft als lezer namelijk zo sterk mee met de personages dat hun emoties bijna jouw emoties worden en dat is voor mij een van de kenmerken van een goed boek. Je moet je als lezer kunnen identificeren met de personages en het gevoel hebben dat je zelf in het verhaal zit.

    De reden waarom ik dit boek voor mezelf heb gekocht was niet in de eerste plaats omdat de titel mij zo fascineerde, dat is eigenlijk pas later gebeurd. De hoofdreden was dan wel omdat ik enorm genoten heb van de Millenium-trilogie van Stieg Larsson. Ik heb deze drie kanjers van boeken op drie maanden tijd in een ruk uitgelezen. Het jammere was dat de schrijver Stieg Larsson voor de publicatie van deze drie boeken is overleden aan een hartaanval. Op dat ogenblik was hij bezig met het schrijven van het vierde deel en had hij al een idee voor nog twee volgende boeken. In totaal wou hij een reeks van tien boeken schrijven. Door zijn overlijden is dit er echter niet van gekomen.

    Als lezer ben je natuurlijk benieuwd hoe het verder gaat met de twee hoofdpersonages, Mikael Blomkvist en Lissbet Salander, nadat je het derde boek hebt gelezen. Doordat de auteur overleden is, zal je nooit weten hoe hij hun verhaal verder zag verlopen. Ik was dan ook dubbel benieuwd naar dit boek. Op de eerste plaats omdat ik me afvroeg of de schrijver van dit boek je als lezer kon doen vergeten dat het niet Stieg Larsson is die het geschreven heeft en als ik eerlijk ben dan moet ik zeggen dat hij daar zeker in geslaagd is. Ik heb op geen enkel moment gedacht dat dit boek helemaal anders is dan de vorige drie. Oké, het is niet helemaal de stijl van Stieg Larrsson, maar het sluit er toch zeer sterk bij aan. Op de tweede plaats was ik natuurlijk ook gewoon nieuwsgierig naar hoe het verder ging met de hoofdpersonages. Dit boek heeft daarbij heel wat duidelijk gemaakt. Je komt meer te weten over wie Lissbet Salander precies is, wat haar belangrijkste motivatie was om hacker te worden en waarom zij de persoon is geworden die wij kennen. Het einde van het boek is zelfs open. Je vraagt je af hoe het met haar verder zal gaan en hoe haar strijd uiteindelijk zal aflopen. Nu stelt zich natuurlijk de volgende vraag : moet ik mijn eigen fantasie gebruiken om het verhaal verder te schrijven in mijn hoofd of zal deze schrijver een vervolg op dit boek maken? Dat zal de toekomst uitwijzen. 

    Voor mij is dit vierde boek alvast een perfect vervolg op de Milleniumtrilogie van Stieg Larsson. Het boek is voor mij met respect voor de schrijfstijl van Stieg Larsson geschreven. Het is alleen jammer dat we nooit zullen weten wat het echte verhaal is dat deze overleden schrijver ons heeft willen vertellen. Hij heeft nooit geweten dat zijn boeken een wereldwijd succes zijn geworden en zelfs een verfilming hebben gekregen. 

    Ik hoop je met deze korte recensie warm gemaakt te hebben om dit boek te gaan lezen. En als je nog geen enkel boek van Stieg Larsson hebt gelezen, dan is het misschien wel een idee om hiermee te beginnen tijdens de vakantie.

    groetjes,
    Eva

    19-03-2017 om 20:14 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Lezen
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (53)

    V

     

    De woorden van Lynn bleven maar door mijn hoofd spoken: iedereen zou dit gedaan kunnen hebben. Wat als ze gelijk had en dat het inderdaad iemand was die ik volledig vertrouwde die mijn dochter had misbruikt? Neen, daar mocht ik niet aan denken. Lynn had al gelogen over wat er dat weekend werkelijk was voorgevallen. Wie zegt dat ze over al de rest wel de waarheid had gesproken?

    Ik schrok op uit mijn gedachten toen Danny en Ben de cel binnenkwamen en zich naast me op het bed neerzetten. Ik wist niet wat ik tegen hen moest zeggen. Wat als…?

    “Broer, ik heb je toch gezegd dat alles in orde ging komen. Deze avond ben je terug thuis.” Ben klopte aanmoedigend met zijn hand op mijn schouder.

    “Jij lijkt daar wel heel zeker van te zijn, Ben. Is er iets dat jij weet waar ik nog niet van op de hoogte ben?”

    “Wat bedoel je, Xander? Je denkt toch niet dat ik…”

    “Waarom niet? Lynn heeft gelijk. Iedereen kan het gedaan hebben.”

    “Dus jij geloofd dat leugenachtige kreng boven je eigen broer. Dat na alles wat ik de laatste weken voor je gedaan heb. Wat zit ik hier in godsnaam nog te doen?”

    Ben liep met snelle tred naar de celdeur en wilde net op de deur kloppen om hem buiten te laten toen Danny hem tegenhield.

    “Mannen, rustig alsjeblieft. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar het heeft geen enkele zin om elkaar verwijten te maken. We zijn allemaal enorm gespannen waardoor we dingen zeggen die we eigenlijk niet menen.”

    “Je hebt gelijk, Danny,” viel ik mijn goede vriend in de rede. “Het spijt me dat ik dat gezegd heb, Ben. Ik snap ook wel dat ze alleen maar probeert om haar eigen hachje te redden. Ik voel me alleen zo schuldig dat ik Sanne niet heb kunnen beschermen.”

    Ik legde mijn hoofd verslagen tussen mijn benen.

    “Wat als ze niets vinden bij Lynn en Jonas thuis? De kans is nog altijd reëel dat ze mij dan van alles de schuld geven.”


    19-03-2017 om 19:35 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    10-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het boek of de film?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een tijdje geleden heb ik het hier gehad over het boek "Jeugd" van Paolo Sorrentino

    Afgelopen woensdag heb ik de film waarvoor dit boek het scenario vormde bekeken en als ik een conclusie mag trekken dan is het wel dat deze film al mijn verwachtingen, en zelfs veel meer dan dat, heeft ingevuld. Het is een prachtige film. Een film met een rustig tempo die je echt de tijd bied om te genieten. De grapjes die in het boek vermeld worden komen in deze film ook veel beter tot zijn recht. Naast het feit dat het verhaal van de film een rustig tempo kent komt er ook wel wat actie aan bod via de sterke emoties van de personages. De film is met andere woorden echt een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een ontspannende film voor een gezellige avond met vrienden. Ik ben er van overtuigd dat je na het bekijken van deze film helemaal tot rust bent gekomen na een drukke werkdag.

    Door het bekijken van de film heb ik het uiteindelijke verhaal ook veel beter begrepen. De film is dan ook een echte meerwaarde voor het boek. Via het boek leer je de grote lijnen van het verhaal kennen. Het boek is vooral een omschrijving van de gebeurtenissen terwijl de film naar mijn mening veel dieper gaat en je als lezer ook echt meeneemt in het verhaal. 

    Op die manier moet ik dan ook mijn mening dat het boek vaak veel beter is dan de film herzien. In de meeste gevallen blijf ik als lezer na het bekijken van de film van een boek op mijn honger zitten. Ik vind vaak dat er in de film iets essentieels ontbreekt. Dit heb je helemaal niet bij deze film. Benieuwd? Bekijk dan zeker de film en ik ben er van overtuigd dat je net als ik na twee uur volledig ontspannen zult zijn en klaar om met een fris hoofd verder te gaan.

    Een overtuigde lezer die met plezier naar de film van een boek heeft gekeken of moet ik zeggen het boek van een film heeft gelezen.

    groetjes,
    Eva




    10-03-2017 om 18:10 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Lezen
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (52)

    IV

     

    Er had al verscheidene keren een onbekende man in politie-uniform aangebeld bij zijn buren waardoor meneer Weetal, nieuwsgierig als hij is, besloot om te gaan kijken wat er aan de hand was.

    “Meneer de agent,” kwam het klein, verrimpeld mannetje naar de hoofdinspecteur en zijn team toegestapt, “er is niemand thuis. Juffrouw Van Wesemael zit op dit ogenblik in de rechtszaal. Zoals u wel weet gaat ze vandaag eindelijk te weten komen welke straf die smeerlap die haar verkracht heeft zal krijgen. Haar vriend is meer dan een uur geleden ook vertrokken. Hij zal waarschijnlijk bij haar zijn om haar te steunen. Het is zo’n mooi koppel, meneer. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk kunnen verdergaan met hun leven en dat die smeerlap zijn verdiende loon krijgt.”

    “Bedankt voor die informatie, meneer,” zei de hoofdinspecteur vriendelijk, maar verveeld. “We hebben echter weinig tijd en zouden graag verder doen met datgene waarvoor we gekomen zijn.”

    “Geen probleem. Doet u maar gerust verder. Ik zal niet in de weg lopen. U moet wel begrijpen dat ik ongerust was toen ik plots onbekenden voor het huis van mijn buren zag staan terwijl die niet thuis zijn. Wat is er eigenlijk aan de hand?” vroeg het ventje nieuwsgierig.

    “Als u echt wilt weten wat er aan de hand is, ga dan terug naar binnen naar de televisie kijken. Het zal niet lang duren voor u alles te weten komt, maar laat ons met rust,” zei de man ongeduldig.

    Mompelend liep het ventje weg. Het is altijd hetzelfde met die onbeschofte agenten. Om gewone burgers lastig te vallen hebben ze tijd genoeg, maar de echte criminelen laten ze vrij rondlopen. Hij had zo te doen met dat kleine meisje. Van hem mochten ze die vent zijn ballen afsnijden zonder verdoving en hem in de vergeetput smijten zodat hij niemand nog pijn kon doen. Met mannen die kinderen zoiets aandeden moest men geen enkele compassie hebben.

    Terwijl de oude man terug naar binnenliep deed de inspecteur teken naar de slotenmaker dat hij de deur mocht openbreken.


    10-03-2017 om 07:49 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    20-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (51)

    Lynn schudde met haar hoofd.

    “Ik weet het niet,” fluisterde ze terwijl haar ogen op de grond gericht waren. “Het was voortdurend een komen en gaan van mensen bij Xander thuis. Iedereen zou dit gedaan kunnen hebben.”

    “Wat!” riep ik woedend uit. “Wil je nu zeggen dat het mijn schuld is dat mijn dochter verkracht werd!”

    “Meneer Franssens, rustig alstublieft.” probeerde de voorzitter me te kalmeren.

    Terwijl ik me terug neerzette op de bank keek ik haar met een gezicht vol tranen aan en zei met een geëmotioneerde stem:

    “Ik zou mijn dochter zoiets nooit aan doen. Ik deed alles om haar te beschermen. Dat heb je zonet zelf nog gezegd, Lynn.”

    “Ik denk dat het beter is als we de hoorzitting even onderbreken zodat de gemoederen kunnen bedaren,” ging de voorzitter verder. “Ondertussen kan het politieteam langsgaan bij het huis van Lynn en Jonas. Waar is uw vriend nu trouwens, juffrouw Van Wesemael? Hij zat de voorbije dagen steeds trouw naast u in de rechtszaal en juist vandaag is hij afwezig.”

    “Hij had een belangrijke afspraak die hij niet kon verzetten, meneer. Hij voelde zich schuldig dat hij niet bij mij kon zijn vandaag, maar ik zei hem dat hij al genoeg voor mij gedaan had en dat ik zijn steun van de laatste weken nooit zou vergeten.”


    20-02-2017 om 18:37 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    10-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De personages van je verhaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren ben ik op het werk gestart met een nieuwe opleiding rond 'kwaliteitsvolle en klantgerichte communicatie'. Eerst stond ik wat sceptisch tegenover heel deze opleiding, maar op het einde van de eerste les sta ik helemaal open voor wat ik de komende lessen allemaal ga leren. Zo zie je maar, een eerste indruk is niet altijd de juiste J

    Ik hoor je nu al afvragen : Wat heeft dit te maken met het schrijven van een verhaal?

    Wel, dat is heel simpel. Een belangrijk aspect bij het omgaan met klanten is dat je weet wie de klant is en hoe je hem of haar het beste kan benaderen. Om hierin meer inzicht te kunnen hebben zijn we de les dan ook gestart met het focussen op de kleuren van de klant. Je kan mensen op basis van hun karaktereigenschappen en gedragingen onderverdelen in vier kleuren : blauw, rood, groen en geel. Bij mij zelf overheersen vooral de kleuren blauw en groen en dat was eigenlijk helemaal geen verrassing. Want ja, om de klant beter te kunnen helpen moet je in de eerste plaats jezelf beter kennen. 

    Via deze oefening komen we dan uiteindelijk terecht bij het schrijven van een verhaal. Wanneer je een verhaal schrijft heb je namelijk ook te maken met een klant en die klant is uiteindelijk de lezer van wie je wilt dat die je boek gaat lezen. 

    Ik ga het hier nu echter niet hebben over de lezer van je verhaal, maar wel over de personages van je boek. Door met deze vier kleuren te gaan werken wil ik de personages van mijn verhaal nog echter gaan maken. Om dat te kunnen doen moet ik hen door en door kennen en hiervoor ga ik deze oefening gebruiken. Aan de hand van hun karaktereigenschappen ga ik bepalen welke kleuren overheersen bij elk personages en op die manier ga ik vervolgens ook de relaties tussen de personages onderling gaan verbeteren. Door te weten welke kleur overheerst bij elk personage ga ik immers beter zien wat de personages gemeenschappelijk hebben, maar ook welke kenmerken van elk personages een conflict kunnen veroorzaken met een ander personage. Want ook al heb je een goede relatie met iemand dat wil nog niet zeggen dat alle contacten altijd zonder problemen zullen verlopen. Iedereen heeft immers zijn kleine kanten en gebreken waar anderen het soms wel eens moeilijk mee kunnen hebben. 

    En zo kom ik dan toch weer bij de lezer van het verhaal terecht. Want door zelf als schrijver de personages beter te leren kennen en ook hun relaties met andere personages beter te begrijpen zal het namelijk voor de lezer gemakkelijker worden om zich met een bepaald personages te kunnen identificeren en dit zal dan ook alleen maar een positieve invloed hebben op de rest van het verhaal. 

    Ik weet dan ook wat me de komende dagen te doen staat en dat is de personages van mijn verhaal nog beter leren kennen om zo een nog beter verhaal te kunnen afleveren.

    Zo zie je maar : zelfs tijdens mijn gewone werk kan ik inspiratie opdoen voor mijn verhaal.

    Een geïnspireerde Eva

    Maar voor ik verder kan schrijven aan mijn verhaal "Twee gezichten" moet ik me eerst nog focussen op een andere klant en dat is de klant waar ik mee in contact kom tijdens mijn gewone werk.

    10-02-2017 om 08:21 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    06-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (50)

    III

     

    Ik wist niet wat ik hoorde toen Lynn vertelde over de plannen die zij en Jonas enkele maanden geleden hadden gemaakt om zoveel mogelijk geld bij elkaar te verzamelen. Ik had het gevoel dat mijn leven een grote leugen was geweest. Ik kon me uiteindelijk niet langer inhouden en onderbrak bruusk haar getuigenis.

    “Lynn, waarom heb je me nooit iets over die problemen verteld? En waarom heb je me nooit gezegd dat je het moeilijk had met al die aandacht voor Sanne? Je wist toch dat je voor alles bij mij terecht kon. We konden…”

    “Meneer Franssens, wilt u zwijgen alstublieft. U krijgt later nog kans genoeg om iets te zeggen.”

    Ik zette me volkomen hulpeloos terug neer op mijn plaats in de beklaagdenbank en luisterde verslagen verder naar wat Lynn te vertellen had.

    “Gaat u verder, juffrouw Van Wesemael.”

    Lynn richtte haar hoofd op en keek me met vochtige ogen aan.

    “Het… het spijt me, Xander,” zei ze stotterend. “Ik besef nu dat wat ik gedaan heb fout was. Ik was echter tot over mijn oren verliefd op Jonas en toen hij me over zijn problemen vertelde, wilde ik niets anders dan hem helpen.”

    Ik schudde niet begrijpend met mijn hoofd.

    “Oké, juffrouw,” onderbrak de voorzitter Lynns getuigenis. “Ik begrijp dat je je vriend wilde helpen, maar wat was dan de bedoeling van die map die we in de slaapkamer van de verdachte hebben gevonden. Dat was toch helemaal niet nodig als jullie enkel van plan waren om hem te chanteren. En was het niet voldoende om alleen maar naaktfoto’s van dat meisje te maken, moest ze ook nog seksueel misbruikt worden?”

    “Daar weet ik helemaal niets van, meneer de voorzitter. Dat moet u geloven. Ik had die map voor de huiszoeking bij Xander thuis ook nog nooit gezien en ik zweer je dat ik helemaal niets weet van dat seksueel misbruik bij Sanne. Ik ben er zelfs van overtuigd dat ook Jonas zoiets nooit zou doen. Anders zou ik hem nooit geholpen hebben.”

    “Nu kan ik helemaal niet meer volgen, juffrouw. Aan de ene kant zegt u dat de beschuldigde helemaal niets fout heeft gedaan en aan de andere kant bent u er ook van overtuigd dat uw vriend Jonas nooit zoiets zou doen. Het feit blijft wel dat dit kind seksueel misbruikt werd. Wie heeft dat dan volgens u wel gedaan?”


    06-02-2017 om 19:09 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    05-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Jeugd" (Paolo Sorrentino)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Heb jij dat ook al gehad? Je bent een boek aan het lezen en op hetzelfde moment gebeurt er ergens in de wereld iets vreselijks. Nu ja, het nieuws staat elke dag vol met afschuwelijke dingen. Je kan dit dan ook helemaal niets speciaals noemen. Wat dit dan wel zo bijzonder maakte is dat ik de gebeurtenissen die op dat moment plaatsvonden rechtstreeks verbond met het boek dat ik op hetzelfde ogenblik aan het lezen was. Deze bijzondere ervaring wil ik hier graag met jullie delen.

    Ik heb het in dit geval niet over de plot van het verhaal, maar wel over de locatie waar het verhaal zich afspeelt. De centrale plaats in dit boek is een luxehotel met welnesscentrum gelegen in de Alpen. Wat het nog specialer maakt is dat het boek geschreven is door een Italiaanse auteur, Paolo Sorrentino. Ik denk dat jullie nu wel zullen snappen waar ik naartoe wil. Op het moment dat ik met het lezen van dit boek startte had er immers een lawine plaatsgevonden in Italië waarbij een luxehotel in de Alpen volledig bedolven werd onder de sneeuw. Het leven kent soms toch wel van die rare stappen: dat ik net op dat moment dit boek moest lezen.

    Niet alleen de plaats waar het verhaal zich afspeelt geeft me een raar gevoel, maar ook de titel van het boek: "Jeugd". Bij dit drama waren er uiteindelijk slechts 11 overlevenden en 3 puppies en van die elf mensen waren er de vier kinderen die zich op het moment van de lawine in het hotel bevonden. Kinderen zijn onze toekomst en ook dit komt in het boek aan bod. Je hebt aan de ene kant de 80-jarige Mick Boyle, een scenarist en regisseur die aan het einde van zijn carrière staat, en een groep jonge scenaristen waarmee hij samenwerkt om zijn laatste meesterwerk, zijn testamentfilm, te schrijven. Aan de andere kant heb je Fred Ballinger, een 80-jarige musicus en dirigent, die tijdens zijn verblijf in het hotel een kleine jongen leert kennen die begint viool te leren spelen en dat doet met zijn eigen meesterwerk, nl. "Canzone Piacevole numero 3".

    Bij het lezen van dit boek heb ik dan ook regelmatig stilgestaan bij de slachtoffers van dit drama en door de omschrijving van het hotel in het boek had ik het gevoel dicht bij hen te zijn en de omgeving te zien waar zij zich bevonden en gelukkig waren voor het drama begon dat hun het leven zou kosten of hun leven helemaal zou veranderen. Dit boek was voor mij dan ook een manier om even stil te staan bij de slachtoffers en hen te gedenken.

    Maar genoeg over mijn eigen ervaringen tijdens het lezen van dit boek. Waarover gaat het boek nu precies? Volgens mij is het belangrijkste thema van dit boek het volgende : ouder worden en aanvaarden dat het tijd is om de fakkel door te geven aan de jeugd. 

    Terwijl meestal eerst het boek geschreven wordt en pas later beslist wordt om van het boek ook een film te maken is het bij dit boek eigenlijk helemaal anders verlopen. Dit boek is namelijk geschreven als het scenario van een film, meerbepaald de film "Jouth".

    Het boek vertelt het verhaal van twee oudere mannen van 80 jaar die het moeilijk hebben met het loslaten van het verleden en verder te gaan met hun leven zoals het op dat ogenblik is. Ze hebben het vooral moeilijk met het aanvaarden van hun leven zoals het nu is. De eerste man is Fred Ballinger. Deze man is musicus en dirigent en is in het hotel voor een rustige vakantie en om niets te doen. Hij is zoals hij het zegt op pensioen en wil niets meer met zijn vorige leven te maken hebben. De tweede man is Mick Boyle. Een scenarist en regisseur die daar met een groep jonge scenaristen is om zijn laatste meesterwerk te schrijven. Hij kan moeilijk afscheid nemen van dit leven en blijft er op die manier krampachtig aan vasthouden. 

    In de loop van het boek komen we stap voor stap meer te weten over de drijfveren van de twee mannen en dat heeft voor beide mannen eigenlijk te maken met een vrouw.
    Voor Fred Ballingen is dit Melanie, zijn vrouw en de sopraan van zijn beste stuk, "Canzone Piacevole numero 3". In het begin krijg je de indruk dat ze al tien jaar dood is en dat hij daarom niet meer wil musiceren. Op het einde van het verhaal ontdek je echter dat zijn vrouw al tien jaar in een verzorgingsinstelling in Venetië ligt en dat hij het moeilijk heeft om haar daar zo hulpeloos en afhankelijk te zien liggen.
    Voor Mick Boyle is dit Brenda Morel, een bekende actrice van 80 jaar waar hij al jaren mee samenwerkt. Op het einde ontdekken we dat zowel hij als zij al jaren stiekem op de ander verliefd is. Op een bepaald moment krijg je zelf de indruk dat het slot dat de scenaristen uiteindelijk voor de film hebben gekozen ook het slot van hun verhaal wordt, nl. "Michael, ik hou van je."

    Naast het feit dat dit verhaal eigenlijk het scenario van de film "Jouth" vormt, is er nog een ander verband dat dit boek heeft met een film. Vooral in het begin van het verhaal heb je als lezer niet het gevoel dat je een boek aan het lezen bent, maar eerder het scenario van een film. Er zit op dat moment ook weinig emotie in het verhaal en je krijgt vooral een omschrijving van wat er allemaal gebeurt. Het vertelt daarnaast ook het verhaal van Mick Boyle en het scenario van zijn nieuwe film waaraan hij met een jonge groep scenaristen aan het werken is. Op dit moment lijkt het andere personage, Fred Ballinger, gewoon een bijpersonage die als toeschouwer aanschouwt wat er allemaal aan het gebeuren is. Op het einde weet je dat dat eigenlijk niet waar is en dat hij in feite de belangrijkste figuur in het verhaal is.

    Vanaf p.182 verandert de sfeer voor mij helemaal en komen er veel meer emoties aan bod. Wat er dan precies gebeurt, dat moeten jullie zelf gaan ontdekken. Ben je benieuwd geworden naar het vervolg ga dan zeker dit boek lezen. Heb je de film "Jouth" al gezien dan kan het ook interessant zijn om het boek te lezen en te ontdekken of het boek echt volledig gebaseerd is op de film, want meestal zijn de film en het boek toch niet helemaal hetzelfde en daar ben ik ook in dit geval heel nieuwsgierig naar. Zal de film me evenveel kunnen bekoren als het boek? Ik laat het jullie hier zeker weten.

    Een boekenverslaafde.

    Nog veel leesplezier,
    Eva

    05-02-2017 om 00:00 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Lezen
    >> Reageer (0)
    30-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (49)

    “Jawel, dit was allemaal een opgezet spel. Jonas en ik hoopten op die manier voldoende geld bij elkaar te verzamelen om zijn schulden terug te betalen en samen een nieuw leven te kunnen beginnen in het buitenland.”

    De voorzitter schudde niet begrijpend met zijn hoofd.

    “Ik snap het niet, juffrouw Van Wesemael.”

    “Ik heb dit allemaal ook niet gewild. Je moet me geloven. We wilden Xander enkel met deze foto’s chanteren. Ik wist dat hij alles zou doen voor zijn dochter. Toen hij echter vroeger dan voorzien terugkeerde van zijn tournee dreigde heel ons plan in duigen te vallen. Jonas vertelde me dan dat we geen andere keus meer hadden dan naar de politie te stappen en ‘alles’ openbaar te maken.”

    De jonge vrouw boog schaamtelijk haar hoofd en leek even niet meer te weten wat zeggen.

     

    Nadat ze enkele uren ervoor door Xander uit zijn huis was gezet, keerde ze nog diezelfde avond terug om haar persoonlijke spullen op te halen. Er ontstond een hevige ruzie tussen de twee waarbij Lynn op de trap ten val kwam. De jonge vrouw besefte onmiddellijk dat haar voet gebroken was: hij voelde warm aan en als ze hem probeerde te bewegen kreeg ze zware pijnscheuten waarbij de tranen in haar ogen stonden. Xander reikte haar zijn hand aan om haar recht te helpen, maar ze weigerde en duwde hem van zich af. Hij moest nu niet proberen om de gentleman uit te hangen. Het zou haar niet op andere gedachten brengen. Integendeel zelfs, ze was dat schijnheilig gedoe van hem meer dan beu. Ze zou zichzelf wel redden, dat had ze altijd al moeten doen. Het lot leek haar zelfs een handje te willen helpen toen er plots een paniekerig gegil door het huis klonk. Xander draaide zich in een ruk om en rende de trap op, naar zijn dochter, zonder ook nog maar een moment om te kijken naar Lynn die daar kermend op de grond lag. Zie je wel. Hij geeft helemaal niets om me. De enige die van me houdt, is Jonas. Ik ben het dan ook verplicht aan hem om hem te helpen.

    Van zodra hij uit het zicht verdwenen was, vergat de jonge vrouw de pijn in haar rechtervoet en kroop overeind. Dit was haar kans, haar moment om definitief met hem af te rekenen. Hij zou nog spijt krijgen dat hij haar op deze manier behandeld had. Ze stapte hinkend naar de kast in de inkomhal en trok de deur open. Toen ze zijn lederen jekker aan een van de kapstokken zag hangen begon ze heimelijk te glimlachen: “Perfect. Die zal je de eerste dagen toch niet aan doen. Wat zullen de mensen wel niet denken als ze zien welke foto’s van je dochter je op zak hebt tijdens je optredens.” Ze opende vervolgens haar handtas en haalde er een witte envelop uit die ze in een van de zakken van zijn jas stak. Daarna deed ze de kastdeur terug dicht, keek nog even achterom om zeker te zijn dat er niemand was en verliet tenslotte het huis. “Dit is je verdiende loon, klootzak. Je kan me niet zomaar als goedkope kinderoppas gebruiken en me dumpen als een stuk vuil als je me niet meer nodig hebt. Het is te hopen dat je niet voor mij naar de politie gaat. Neen, dat zal je niet doen. Daar ben ik zeker van. Je zal proberen wat er het afgelopen weekend gebeurd is uit de media te houden om dat stomme kind van je te beschermen. Voor een keer zal jouw bezorgdheid voor haar me goed van pas komen.” Hinkend, met haar blouse half open en haar haren in de war wandelde ze de oprit af en hield enkele meters verder een wagen tegen die haar naar het ziekenhuis bracht.


    30-01-2017 om 09:15 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    23-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (48)

    Bij deze onthulling ontstond er dadelijk een enorm geroezemoes in de rechtszaal. Iedereen keek verward om zich heen. De mensen konden maar niet vatten wat ze zojuist gehoord hadden. Was heel deze heisa alleen maar het gevolg van de jaloezie van een vrouw voor de relatie van een vader met zijn dochter?

    “Wat bedoelt u, juffrouw?” vroeg de voorzitter verbaasd. “Ik hoop dat u begrijpt wat deze verklaring betekent?”

    “Ja, meneer de voorzitter. Ik heb hier goed over nagedacht en ben tot het besluit gekomen dat er geen andere optie is. Het wordt tijd dat de mensen de waarheid kennen en dit is in de eerste plaats belangrijk voor Sanne. Zij heeft haar papa nodig. Dat besef ik sinds gisteren meer dan ooit.”

    “Wat wilt u nu precies zeggen? Dat meneer Franssens helemaal niets verkeerd gedaan heeft? En wat dan met al die zaken die bij hem thuis werden aangetroffen? U gaat toch niet zeggen…”

    23-01-2017 om 20:31 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    08-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Zijde" (Alessandro Baricco)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Hallo

    Hier ben ik weer.

    Het eerste weekend van 2017 zit er alweer op. Afgelopen zaterdag was het een spekgladde dag buiten. Om ongelukken te voorkomen besloot ik dan ook om die dag binnen door te brengen. Je zou denken dat de rust en stilte van thuis ideaal zijn om verder te schrijven aan mijn verhaal. Toch is het niet dat wat ik gedaan heb. Voordat ik kan verder schrijven moet ik namelijk niet alleen rust brengen in mijn hoofd, maar ook mijn woning op orde brengen na de drukke en gezellige feestdagen. Pas daarna ben ik volledig klaar om me te focussen op mijn voornemen voor 2017: meer tijd besteden aan schrijven, niet alleen aan het schrijven van verhalen maar ook aan het schrijven van artikels voor deze blog. Dat tweede is alvast gelukt met deze post en dat betekent dan ook dat het me dit weekend gelukt is om tot rust te komen na een drukke werkweek :)

    Het rust brengen in mijn hoofd heb ik gedaan door het lezen van het poëtische boek "Zijde" van Allessandro Baricco. Dit boek vertelt het verhaal over het leven van een man en zijn hachelijke avonturen om zijderupsen uit het buitenland naar zijn thuisland te brengen waar ze verwerkt worden tot prachtige zijde. Daarnaast gaat het ook over de liefde die tijdens al deze reizen van de man een belangrijke rol spelen. De titel "Zijde" verwijst dan ook naar mijn mening niet alleen naar de delicate stof die wordt voortgebracht door de zijderups, maar ook naar de broosheid van de liefde tussen twee mensen. In dit opzicht lijkt het thema van dit boek ook heel sterk op het thema van het boek "Een soort van liefde" van Alicja Gescinska. Deze twee boeken zijn dan zeker ook een aanrader voor mensen die houden van boeken die een diepere laag hebben en geen oppervlakkig verhaal vertellen.

    Nog veel leesplezier toegewenst en een goed begin van de nieuwe werkweek, maar hou het zeker veilig op de weg.

    groetjes,
    Eva

    08-01-2017 om 19:46 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Lezen
    >> Reageer (0)
    02-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (47)

    Stipt om een uur in de namiddag verzamelde iedereen in de rechtszaal voor de eindbeslissing in de zaak tegen Xander Franssens. Voordat de voorzitter iets kon zeggen stapte de advocaat van Lynn van Wesemael naar voren en nam het woord.

    “Meneer de voorzitter, alvorens we met de slotpleidooien starten zou mijn cliënte graag nog iets willen zeggen.”

    De mensen in de zaal keken verbaasd om zich heen.

    “Kan dit niet even wachten?” reageerde de man streng. “Na de slotpleidooien krijgen zowel het slachtoffer als de beschuldigde de tijd om iets te zeggen.”

    “Neen, meneer,” antwoordde Lynns advocaat standvastig.

    “Oké dan. Als u denkt dat wat zij te zeggen heeft nog belangrijk kan zijn voor deze zaak, dan mag uw cliënte naar voren komen. Zij is uiteindelijk een van de slachtoffers en we kunnen haar behoeften dan ook niet negeren.” Hij deed  teken naar haar dat ze plaats mocht nemen in de getuigenbank.

    De jonge vrouw leek eerst nog wat te aarzelen, maar stapte uiteindelijk met zelfverzekerde stap naar voren.

    “Juffrouw Van Wesemael, dan geef ik nu het woord aan u.”

    Ze nam nog een laatste keer diep adem en stak uiteindelijk van wal.

    “Eerst en vooral zou ik iedereen willen bedanken voor de enorme steun die ik de laatste weken gekregen heb. Die steun heeft me echt deugd gedaan. Ik heb ze echter helemaal niet verdiend.” Terwijl ze aan het woord was keek ze de hele tijd recht voor zich uit en durfde ze Xander niet in de ogen te kijken. “Het zou natuurlijk het gemakkelijkste zijn als ik bleef zwijgen en gewoon bij mijn verhaal bleef. Dat is echter niet de juiste oplossing en ik zou mezelf waarschijnlijk nooit meer in de spiegel durven kijken. Daarom heb ik besloten om mijn klacht tegen Xander Franssens volledig in te trekken. Hij heeft helemaal niets fout gedaan. Ik was enkel jaloers op de band die hij met zijn dochter heeft. Zij kwam altijd op de eerste plaats bij hem. In het begin had ik daar geen problemen mee, maar toen ik Jonas terug ontmoette en hij mij zijn onverdeelde aandacht gaf moest ik toegeven dat ik niet bij Xander bleef omdat ik verliefd op hem was. Ik bleef in feite bij hem omdat ik genoot van de media-aandacht die ik daardoor kreeg. Hij was alleen maar een goede vriend voor me, niet meer en niet minder.”


    02-01-2017 om 08:01 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    26-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Zomer in New York" (Chantal Van Gastel)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat een boek niet altijd dik moet zijn om leuk te zijn om te lezen is het volgende boek dat ik hier aan jullie wil voorstellen "Zomer in New York" van Chantal Van Gastel.

    Het boek telt amper 62 pagina's en is ideaal om te lezen wanneer je weinig tijd hebt, maar toch houdt van een goed boek. Je zou het natuurlijk in een ruk kunnen uitlezen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb het boek in kleine stukjes gelezen: op de tram naar het werk en terug naar huis, thuis tussen andere klusjes door, ... . Daar is het ook ideaal geschikt voor. Het is misschien niet het meest literaire werk, maar dat hoeft voor mij niet. Voor mij moet een boek in de eerste plaats leuk om te lezen zijn en een ideaal tijdverdrijf wanneer je wat tijd voor jezelf nodig hebt om tot rust te komen na een drukke werkdag

    Het boek "Zomer in New York" neemt je mee op reis naar de wereldstad New York, hoe kan het ook anders :) . Via het hoofdpersonage leer je de stad kennen. Het geeft je zelfs zin om er zelf ook naar toe te gaan. Dit is zelfs een van mijn to do's op mijn bucket list. Als er een stad buiten Europa is die ik graag zou willen leren kennen dan is het wel New York en door dit boek te lezen heb ik er nog meer zin in gekregen.

    Naast het feit dat het boek je mee op reis neemt naar een andere stad is het ook een liefdesverhaal. Het hoofdpersonage Lucy uit dit boek wordt immers niet alleen verliefd op de stad, maar ook haar gevoelens voor een vriend die ze jaren niet meer gezien heeft wakkeren in de loop van het verhaal geleidelijk aan terug op.

    Ik zou dit boek dan ook vooral willen aanraden aan mensen die houden van reisverhalen, maar die een vleugje romantiek in een boek ook zeker niet willen missen. 

    Heb je weinig tijd om te lezen of ben je nog op zoek naar een leuk boek om mee te nemen op reis denk er dan misschien aan om dit boek eens te gaan lezen. Ik ben alvast van plan om in de toekomst nog boeken van deze schrijfster te lezen. Gewoon even wegzinken in een mooi verhaal en op die manier tot rust komen na een drukke werkdag, dat zijn voor mij de ideale ingrediënten voor een fantastische avond en dat heb ik bij dit boek zeker gevonden. Bedankt Annick dat ik via jou deze schrijfster heb mogen leren kennen.

    groetjes van
    Eva

    26-12-2016 om 19:56 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Lezen
    >> Reageer (0)
    25-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (46)

    II

     

    Toen Jonas die ochtend om zeven uur opstond, deed Lynn alsof ze nog aan het slapen was. Ze hoorde hem in de badkamer een douche nemen en toen hij tien minuten later de voordeur achter zich dichttrok, pakte ze snel haar gsm uit haar handtas en belde naar haar advocaat. Het was belangrijk dat ze hem nog voor de hoorzitting van die namiddag kon spreken. Jonas zou haar deze keer niet tegenhouden. Heel deze leugen had al veel te lang geduurd. Als ze zichzelf nog in de ogen wilde kunnen kijken dan moest ze nu de waarheid vertellen. Wat de gevolgen daarvan ook zouden zijn.


    25-12-2016 om 17:52 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    24-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (45)
    Ondertussen zijn we bij hoofdstuk vier van de eerste versie van mijn verhaal "Twee gezichten" aanbeland. In dit hoofdstuk komen we eindelijk te weten wat er met het hoofdpersonage gaat gebeuren. Zal hij er in slagen de jury ervan te overtuigen dat hij niets te maken heeft met alles wat er gebeurd is? Jullie komen het te weten in de loop van de volgende weken.

    HOOFDSTUK 4

     

    Het verdict


    I

     

    De laatste dag van mijn proces was aangebroken. Ik ging eindelijk te weten komen welke straf ik zou krijgen. De vorige avond had ik me al voorbereid op het ergste. De blikken van het publiek in de zaal spraken boekdelen. Het feit dat ik ook nog eens een populair meisjesidool was sprak daarbij zeker niet in mijn voordeel. Het tegendeel was waar, het maakte de afschuw bij de mensen alleen maar groter. Ik was er zelfs van overtuigd dat dit de rechter er nog meer van zou overtuigen mij de zwaarste straf te geven. Ik was immers voor veel tieners een voorbeeldfiguur en de impact van de feiten waarvan ik werd beschuldigd was dan ook veel groter dan wanneer ik een volstrekt onbekende was geweest.

     

    Om twintig na twaalf werd ik door een bewaker uit mijn cel gehaald en overgebracht naar de rechtbank. Ik voelde me net een koe die naar de slachtbank werd gebracht, onwetend van wat er stond te gebeuren,. Ik besefte dat het leven dat ik de laatste jaren geleefd had gedaan was en dat ik enkel nog kon afwachten. Ik had mijn toekomst op dit ogenblik niet meer zelf in handen, het waren anderen die daar nu over zouden gaan beslissen.


    24-12-2016 om 15:08 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)
    20-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Happy single in de war" (Annemarie Postma)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Afgelopen week heb ik tijdens de ritjes met de tram naar het werk en terug naar huis een nieuw boek gelezen. Het boek "Happy single in de war" van Annemarie Postma.

    In dit boek bundelt de schrijfster, Annemarie Postma, de columns die ze heeft geschreven voor een Nederlands dagblad. Het is dit keer geen fictieboek, wat ik normaal lees, maar het is naar mijn mening wel op die manier geschreven. Het zijn immers verschillende verhaaltjes waarin de schrijfster over een aantal actuele onderwerpen vertelt, onderwerpen die vrouwen van vandaag bezig houden. Ze vertelt over deze onderwerpen niet op een saaie, droge manier maar je krijgt de indruk dat je een kortverhaal aan het lezen te bent.

    Als ik dit boek aan iemand zou aanraden, dan is het op de eerste plaats aan mensen die op dit ogenblik zoekende zijn naar hun ware ik, naar wie ze werkelijk zijn. Je lijkt tijdens het lezen van het boek namelijk persoonlijk aangesproken te worden door de schrijfster. Ze doet je nadenken over je leven, over wie je echt bent en wat je echt wilt doen in je leven. 

    Het is een boek dat ik normaal niet zou kopen, maar ik ben blij dat ik het nu heb en ik ben er van overtuigd dat het me zal inspireren om verder te gaan met het werken aan mijn dromen, nl. het schrijven van verhalen. Daarnaast is het gewoon ook wondermooi geschreven. Tijdens het lezen van het boek vergeet je dat je een non-fictieboek aan het lezen bent. Je wordt zo meegesleept door het boek dat je alles om je heen vergeet. Ik ga het zeker in mijn nachtkastje bewaren zodat ik er steeds weer naar kan teruggrijpen wanneer ik het nodig heb.

    Ik hoop dat ik jullie via deze blog ook kan inspireren om aan jullie eigen dromen te werken.

    groetjes,
    Eva

    20-12-2016 om 20:32 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Lezen
    >> Reageer (0)
    14-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgverhaal "Twee gezichten" (44)

    Ook Xander had de afgelopen nacht geen oog dichtgedaan. Hij stond aan het getralied raam naar buiten te kijken en dacht aan zijn dochtertje Sanne toen de bewaker zijn ontbijt kwam brengen.

    “Je laatste uren in deze cel zijn aangebroken, smeerlap! Geniet nog van de rust die je hier hebt. Vanaf morgen is het immers gedaan en krijg je eindelijk je verdiende loon op Prison Island.”

    14-12-2016 om 20:38 geschreven door Eva

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Verhaal 'Twee gezichten'
    >> Reageer (0)

    Mijn favorieten
  • Sofia's Enchanted World Geboorteconcepten en handmade accessoires voor de kinderkamer in ware sprookjesstijl!
  • Schrijven Online - Wil jij een boek, verhaal of gedicht schrijven? Of zoek je een uitgever? Op Schrijven Online vind je tips, oefeningen en blogs. En heel veel informatie over uitgevers ...
  • 'Creatief Schrijven' scherpt je talent
  • Jolanda Pikkaart: Ik help jou als ondernemer om een boek te schrijven met impact, zodat de lezers nieuwe stappen zetten in hun persoonlijke of zakelijke succes.
  • Wisper - artistieke cursussen voor 18+

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wormengoeroe
    www.bloggen.be/wormeng
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    voetstappertje
    www.bloggen.be/voetsta
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Startpagina !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs