EERST EN VOORAL EEN OPMERKING
OVER WAT XANDER GEZEGD HEEFT OP ZIJN SITE, NAMELIJK DAT ZIJN SITE NIET
CHRISTELIJK IS.
1 Hij geeft vertaling van de
verzameling van artikelen die er over een bepaald onderwerp zijn en deelt ook
zijn mening mee, waarbij hij duidelijk zegt wat zijn mening is. Iedereen is
vrij dit te geloven of niet.
Een voorbeeld: Xander zei als
eerste: NEEM GEEN COVID-VACCINS WEGENS WAT ER ALLEMAAL IN ZIT. Wel? Een
verwittigd persoon is er oneindig veel waard.
Heeft dit nu te maken met
paniekzaaierij? Wel kijk naar de cijfers van degenen die ziek zijn en overleden
door het nemen van Covid-vaccins…
2 Iedereen heeft in elk van
zijn aangehangen religie wel nare ervaringen en ziet mistoestanden.
3 Het moet nu eindelijk eens
gedaan zijn met dat vakjesdenken en kleinzielige. De Antichrist zal straks geen
onderscheid maken tussen Joden en Christenen in het algemeen. Ze gaan allemaal
onder de guillotine. Dus samenwerken is de boodschap. Ondertussen in de
Waarschuwing geweest EN ZAL IEDEREEN TOT BEKERING MOETEN KOMEN TOT DE ENE WARE
RELIGIE, DEZE VAN CHRISTUS. EN OOK AL IS DE KATHOLIEKE KERK DE GESTICHTE KERK
VAN JEZUS CHRISTUS, ZE IS OOK AAN EEN GRONDIGE ZUIVERING TOE.
Je kent de traditionele sites
wel waar de zogezegde traditionele Katholieken zitten die alles afbreken van
degenen die toegeven dat ze zoekend zijn en een eigen mening daarover hebben.
Maar de tijd van de Waarschuwing is nog niet gekomen, en mensen die vinden dat
ze beter zijn omdat ze traditioneel Christen zijn, zijn nog erger in de ogen
van God. Ze willen gewoon degenen die zoekend zijn totaal ontmoedigen, en
vinden zichzelf zoveel beter. Er komt een evangelisatie van de hele wereld en terug naar de oorspronkelijke ENE HEILIGE KATHOLIEKE EN APOSTOLISCHE KERK (ZONDER SCHISMA'S EN ZONDER DE BALLAST VAN DE TOESTAND VAN DE VOORBIJE EEUWEN), met
Priesters en met Sacramenten enz. Kortom terug naar de toestand van het Concilie van Trente.
IEDEREEN OP DE PLANEET MOET
GERED WORDEN EN KENNIS MAKEN VAN JEZUS CHRISTUS EN ZIJN EVANGELIE EN ZIJN ENE
WARE HEILIGE EN APOSTOLISCHE KERK. Het is duidelijk dat hoogmoed een probleem
is, heel duidelijk en blijkbaar in alle vormen van religie, ook in de Katholieke
Kerk.
En vooral is het nu eindelijk
gedaan met alles New Age te noemen. Het zijn duidelijk geen kenners van wat New
Age werkelijk betekent. Het is niet omdat je zoekend bent dat je bij de groep
van de New Agers hoort. Ik heb erbij gehoord voor een tijdje, voordat ik
definitief gekozen heb voor het Katholicisme en weet wat het is.
4 Hij is kritisch geworden.
Wij zouden ook eens kritisch moeten zijn voor onze Katholieke Kerk, misschien
eens te beginnen met Bergoglio? OK, hij zal zelf een gesprekje hebben met
Jezus, zoals de rest van de planeet. Dan zal hij en al de rest wel zien hoe
Jezus het bedoelt en dat is Gods Wil doen, net zoals Jezus, Maria, Engelen en Heiligen
gedaan hebben.
Dag 6: De Heer Jezus: Breng Mij vandaag de nederige en zachtmoedige zielen, ook
de kinderzielen: dompel ze onder in de oceaan van Mijn Barmhartigheid. Zij
lijken het meest op Mijn Hart; zij sterken Mij in Mijn bittere doodsstrijd. Ik
zag hen toen als aardse engelen over Mijn altaren waken. Daarom stort Ik over
hen overvloedig Mijn genaden uit; want alleen de nederige zielen – in dewelke
Ik Mijn vertrouwen stel – kunnen ten volle Mijn gaven ontvangen.
Eeuwige Vader, we offeren U op
het Lichaam en Bloed, ziel en godheid van Uw Eniggeboren Zoon, Jezus Christus,
ter verzoening van onze zonden en die van de hele wereld.
Onze Vader… Wees gegroet… Glorie
zij…
Kostbaar Bloed van Eeuwig Leven,
prijs en losgeld van het hele universum, drank en bad van de ziel, altijd
pleitend voor de mens voor de troon van Hemelse Barmhartigheid. Ik aanbid U uit
het diepste van mijn hart: ik zou, als ik in staat was, U enig herstel geven
voor de wreedheden en onrechtmatigheden die U ooit van mensen zult lijden. Wie
zal dit Kostbaar Bloed van oneindige waarde niet zegenen? Wie voelt zich niet
ontstoken door de Liefde van Jezus, die alles voor ons vergoten heeft? Wat zou
ik anders te betekenen hebben, dan door dit Kostbaar Bloed, dat mij heeft
verlost? En wie trok het uit de aderen van mijn Heer, zelfs tot de laatste
druppel? Het was Liefde. O onmetelijke Liefde, die ons deze reddende Balsem
gaf! O Balsem boven elke prijs, stromend uit de Bron van onmetelijke Liefde!
Geef aan alle harten, alle tongen de kracht om U te prijzen, U te aanbidden en
U te danken, nu en altijd en in alle eeuwigheid. Amen.
Dag 5: De Heer Jezus: Breng Mij vandaag de zielen van de ketters en afvalligen.
Dompel ze onder in de oceaan van Mijn Barmhartigheid. Tijdens Mijn bitter
Lijden hebben zij Mijn Lichaam en Mijn Hart verscheurd: Mijn Kerk dus. Maar
zodra zij zich opnieuw met de Kerk verzoenen, genezen Mijn wonden en ondervind
Ik troost in Mijn Lijden.
Eeuwige Vader, we offeren U op
het Lichaam en Bloed, ziel en godheid van Uw Eniggeboren Zoon, Jezus Christus,
ter verzoening van onze zonden en die van de hele wereld.
Onze Vader… Wees gegroet… Glorie
zij…
Kostbaar Bloed van Eeuwig Leven,
prijs en losgeld van het hele universum, drank en bad van de ziel, altijd
pleitend voor de mens voor de troon van Hemelse Barmhartigheid. Ik aanbid U uit
het diepste van mijn hart: ik zou, als ik in staat was, U enig herstel geven
voor de wreedheden en onrechtmatigheden die U ooit van mensen zult lijden. Wie
zal dit Kostbaar Bloed van oneindige waarde niet zegenen? Wie voelt zich niet
ontstoken door de Liefde van Jezus, die alles voor ons vergoten heeft? Wat zou
ik anders te betekenen hebben, dan door dit Kostbaar Bloed, dat mij heeft
verlost? En wie trok het uit de aderen van mijn Heer, zelfs tot de laatste
druppel? Het was Liefde. O onmetelijke Liefde, die ons deze reddende Balsem
gaf! O Balsem boven elke prijs, stromend uit de Bron van onmetelijke Liefde!
Geef aan alle harten, alle tongen de kracht om U te prijzen, U te aanbidden en
U te danken, nu en altijd en in alle eeuwigheid. Amen.
19/4 Medjugorje: Vóór de laatste dag komt, moet
je dit weten: WEES GEREED
In een gesprek met pelgrims
vertelde Mirjana over een bijzondere tijd die ze had met de H. Moeder. Ze sprak
tot de verzamelde groep: Toen de Madonna kwam was er voor mij niets rondom mij.
Ik was opgenomen in een blauwe lucht en zag haar in haar gebruikelijk grijs
gewaad. Ze was niet droevig, maar gewoon. Ze kwam met een boodschap van
bijzondere hoogdringendheid en kracht.
Maria:
Lieve kinderen, nooit tevoren heb ik jullie gebeden meer nodig gehad. Nooit
zoals nu, ik vraag jullie om de Rozenkrans in je hand te houden. Hou ze stevig
vast. Ik bid zeer veel voor jullie tot God de Vader. Ik dank jullie omdat jullie
zo talrijk kwamen en je mijn oproep hebben beantwoord.
Mirjana zei toen: Nadat ik deze krachtige uitnodiging had gehoord zei
ik in ieders naam: we zullen het doen, Moeder!
OLVrouw roept haar kinderen
voortdurend op en dringt bij hen aan GEREED TE ZIJN. Ze zegt dat het leven als
een bloem is, dat het leven kort is en dat wij allen spoedig God zullen
ontmoeten, die ons zal vragen over ons leven. OLVrouw zegt: Vergeet niet
dat je voor de Hemelse Vader zult komen en hem over jezelf zal vertellen. Wees
gereed! Ik roep jullie op door gebed en de H. Mis - wanneer mijn Zoon Zich met
jullie op een bijzondere manier verenigt - zoals Hem te zijn. Opdat jullie
zoals Hem altijd gereed zouden zijn om Gods Wil te vervullen en niet jullie wil.
Maria:
Lieve kinderen! Vergeet niet dat jullie hier op aarde zijn op de weg naar de
eeuwigheid en dat jullie thuis in de Hemel is. Ik waarschuw jullie opnieuw, te
bidden voor degenen die mijn Zoon heeft geroepen, degenen wiens handen Hij
heeft gezegend en die Hij als een geschenk aan jullie heeft gegeven. Bid, bid,
bid voor je herders. Dank je.
Mirjana zegt dat OLVrouw bezorgd
is. Ze zegt dat we in een tijd van beproeving zijn. Ze ziet dat de duisternis
en een gebrek aan vrede op aarde beginnen te heersen. De aarde verandert en daarom
zegt ze: Zoals nooit tevoren heb ik jullie gebeden nodig. Nooit eerder zoals
nu, vraag ik om de Rozenkrans in je hand te houden. Houd ze stevig vast.
In een boodschap van 25/5/2020
openbaarde OLVrouw duidelijk haar bezorgdheid over wat er op aarde gebeurt op
dit moment, een tijd van beproeving die openlijk werd aangekondigd.
OLVrouw: Lieve
kinderen! Bid met mij voor een nieuw leven voor jullie allemaal. In je hart,
lieve kinderen, weten jullie wat er moet veranderen: keer terug naar God en
Zijn Geboden, opdat de Heilige Geest je leven en het aangezicht van deze aarde
kan veranderen, die vernieuwing in de Geest nodig heeft.
Lieve kinderen, wees gebed voor
allen die niet bidden, wees vreugde voor allen die geen uitweg zien, wees
dragers van het licht in de duisternis van deze rusteloze tijd. Bid en zoek de
hulp en bescherming van de Heiligen, zodat ook jullie verlangen naar de Hemel en
de Hemelse werkelijkheid. Ik ben bij je en ik bescherm en zegen jullie allemaal
met mijn moederlijke zegen. Bedankt dat je mijn oproep beantwoord hebt.
Een paar jaar geleden zag een pelgrimsgroep,
waaronder Pr. Calloway en Jim Caviezel in het H. Land een mirakel.
Op mei deed de grote groep pelgrims de Kruisweg
in de Kerk van het H. Graf in Jeruzalem met de tombe van Jezus Christus, iets
na 6 uur ÿs morgens. Vooraleer de deuren van het H. Graf werden geopend voor de
Priester om het H. Misoffer op te dragen, nam een van de pelgrims een foto voor
het graf. De deuren waren gesloten. Pr. Calloway stond dichtbij degene die de
foto nam en getuigt dat de deuren gesloten waren.
In het ontwikkelen van de fotoÿs zie je wat
iedereen zag deze ochtend (gesloten deuren van het H. Graf):
De miraculeuze foto:
Geloof! Jezus Christus is verrezen uit de
doden! Hij de Zoon van God! Hij is de Redder van de wereld! Wat een
wonderbaarlijke foto van de verrezen Christus. Alleluja, alleluja, alleluja.
Maria: Mijn
dochter, dank je voor het luisteren naar mijn oproep in je hart. Roep het uit
en zeg vastberaden dat de grote vloed
op het punt staat deze mensheid te overkomen, gedurende welke een groot kruis
door de hele wereld zal worden gezien. Bekeer je met spoed. Mijn
dochter, vraag de harten om zich voor mijn oproep te openen en de grote pijn
van mijn Zoon Jezus te voelen. Spoedig zal de ketterij van de Kerk sterker
zijn; iedereen zal het begrijpen, tenminste degenen die een vast geloof hadden
op basis van het Woord van God.
De Duivel wil er in slagen zijn merkteken in jullie
te implanteren. Let op!!! De plannen zijn slecht, net als dictatuur,
communisme, valsheid en alles dat zal dienen om jullie te beheersen, maar jullie
hoeven niet bang te zijn - God weet hoe te onderscheiden wat voor jullie
bestwil is en wat niet. Onthoud deze woorden: wie zijn leven wil redden, zal
het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden. Nu
zegen ik jullie samen met je man en je broeders en zusters, in de naam van de
Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Amen.
Dag 4: De Heer Jezus: Breng Mij vandaag de heidenen en
degenen die Mij nog niet kennen. Tijdens Mijn bitter lijden was Ik ook met hen
begaan; Mijn Hart werd getroost door de liefde welke zij in de toekomst voor
Mij zouden opvatten. Dompel hen onder in de oceaan van Mijn Barmhartigheid.
Eeuwige Vader, we offeren U op
het Lichaam en Bloed, ziel en godheid van Uw Eniggeboren Zoon, Jezus Christus,
ter verzoening van onze zonden en die van de hele wereld.
Onze Vader… Wees gegroet… Glorie
zij…
Kostbaar Bloed van Eeuwig Leven,
prijs en losgeld van het hele universum, drank en bad van de ziel, altijd
pleitend voor de mens voor de troon van Hemelse Barmhartigheid. Ik aanbid U uit
het diepste van mijn hart: ik zou, als ik in staat was, U enig herstel geven
voor de wreedheden en onrechtmatigheden die U ooit van mensen zult lijden. Wie
zal dit Kostbaar Bloed van oneindige waarde niet zegenen? Wie voelt zich niet
ontstoken door de Liefde van Jezus, die alles voor ons vergoten heeft? Wat zou
ik anders te betekenen hebben, dan door dit Kostbaar Bloed, dat mij heeft
verlost? En wie trok het uit de aderen van mijn Heer, zelfs tot de laatste
druppel? Het was Liefde. O onmetelijke Liefde, die ons deze reddende Balsem
gaf! O Balsem boven elke prijs, stromend uit de Bron van onmetelijke Liefde!
Geef aan alle harten, alle tongen de kracht om U te prijzen, U te aanbidden en
U te danken, nu en altijd en in alle eeuwigheid. Amen.
Dag 3: De Heer Jezus: Breng Mij vandaag de zielen van alle
trouwe, toegewijde zielen: dompel ze onder in de oceaan van Mijn
Barmhartigheid. Deze zielen hebben Me moed ingesproken op de weg naar Calvarie;
zij waren een druppeltje troost in een oceaan van smart.
Eeuwige Vader, we offeren U op
het Lichaam en Bloed, ziel en godheid van Uw Eniggeboren Zoon, Jezus Christus,
ter verzoening van onze zonden en die van de hele wereld.
Onze Vader… Wees gegroet… Glorie
zij…
Kostbaar Bloed van Eeuwig Leven,
prijs en losgeld van het hele universum, drank en bad van de ziel, altijd
pleitend voor de mens voor de troon van Hemelse Barmhartigheid. Ik aanbid U uit
het diepste van mijn hart: ik zou, als ik in staat was, U enig herstel geven
voor de wreedheden en onrechtmatigheden die U ooit van mensen zult lijden. Wie
zal dit Kostbaar Bloed van oneindige waarde niet zegenen? Wie voelt zich niet
ontstoken door de Liefde van Jezus, die alles voor ons vergoten heeft? Wat zou
ik anders te betekenen hebben, dan door dit Kostbaar Bloed, dat mij heeft
verlost? En wie trok het uit de aderen van mijn Heer, zelfs tot de laatste
druppel? Het was Liefde. O onmetelijke Liefde, die ons deze reddende Balsem
gaf! O Balsem boven elke prijs, stromend uit de Bron van onmetelijke Liefde!
Geef aan alle harten, alle tongen de kracht om U te prijzen, U te aanbidden en
U te danken, nu en altijd en in alle eeuwigheid. Amen.
Janet Klasson 14/4 - O Heer, hou hoogmoed uit mijn buurt!
14/4 O Heer, hou hoogmoed uit mijn buurt!
Hoogmoed is een zieldodende meester in vermomming. We
moeten ons ervan bewust zijn hoe hoogmoed in ons en om ons heen kan verschijnen
en we moeten bereid zijn om er alles aan te doen om het in onszelf uit te
roeien en het in anderen te herkennen, zodat we ons niet laten meeslepen door
goddeloos bedrog. Daartoe onderaan een zeer goed artikel van Catholic Exchange.
Als we het Triduum binnengaan, is het nooit te laat om in onze ziel te speuren
naar alle variaties van deze verraderlijke zonde. Hier zijn enkele fragmenten
uit de volumes die ik eerder heb gepost. De vetgedrukte citaten bid ik elke
dag.
Vol 4 - 9/9/1901: O Heer, hou het uit mijn
buurt!
Vanmorgen kwam mijn
aanbiddelijke Jezus niet. Toen mijn geest bezig was met het overwegen van het
mysterie van de doornenkroning, herinnerde ik me dat, andere keren, terwijl ik
bezig was met dit mysterie, het de Heer aangenaam was de doornenkroon van Zijn
hoofd te verwijderen en deze op mijn hoofd te plaatsen. Daarom zei ik in mijn
binnenste: Ach Heer, ik ben het niet langer waard om uw doornen te lijden. En
plotseling kwam Hij, voor een korte tijd, en zei mij: Mijn dochter, wanneer je Mijn eigen doornen lijdt verlicht je Mij, en
door ze zelf te lijden, voel Ik me helemaal bevrijd van die pijnen. Wanneer je
jezelf vernedert en jezelf onwaardig vindt om te lijden... herstel je voor de
zonden van hoogmoed die in de wereld zijn begaan.
Hierop antwoordde ik: Ah, Heer, voor zoveel druppels bloed die U
vergoot, doornen die U leed en wonden die U doorstond, ben ik van plan U zoveel
glorie te geven als alle schepselen U hadden moeten geven als de zonde van
trots niet bestond, en ik smeek U om zoveel genaden als er zielen zijn om deze
zonde van trots te overwinnen. Terwijl ik dit zei, zag ik dat Jezus de hele
wereld in Zichzelf bevatte, als een machine die objecten in zichzelf bevat.
Alle schepselen bewogen in Hem, en Jezus bewoog naar hen toe, het leek alsof
Hij de glorie van mijn intentie op zo'n manier ontving dat zielen naar Hem
terugkeerden om het goede te ontvangen dat ik namens hen had afgesmeekt.
Ik bleef stomverbaasd kijken, en
Hij, die mijn verbazing zag, zei: Dit
alles lijkt verrassend, nietwaar? Wat je hebt gedaan lijkt triviaal, en toch is
het niet zo. Hoeveel goeds zou er worden gedaan door deze intentie te herhalen,
maar dat is het niet. Na dit gezegd te hebben, verdween Hij.
Vol 3 - 19/11/1899: Mijn
dochter, trots tast Genade aan. In het hart van de hoogmoedigen is niets anders
dan een leegte vol rook, die blindheid veroorzaakt. Trots doet niets anders dan
zichzelf tot afgod maken, en daarom heeft de trotse ziel haar God niet bij
zich. Door zonde heeft ze geprobeerd Hem in haar hart te vernietigen door een
altaar in haar hart op te richten, waar ze zichzelf op plaatst en zichzelf aanbidt.
O God,
wat een afschuwelijk monster is deze ondeugd! Het lijkt mij dat als de ziel oplettend
is om ze niet in zichzelf te laten binnendringen, ze vrij is van alle andere
ondeugden. Maar als ze zich er tot haar ongeluk door laat overheersen, aangezien
het een monsterlijke en slechte moeder is, zal ze al haar ondeugende kinderen verlossen,
die de andere zonden zijn. Ach, Heer, hou trots bij mij vandaan!
Gezegend
Triduum en Paasseizoen voor iedereen! Moge Zijn Koninkrijk komen en Zijn Wil geschieden
op aarde zoals in de Hemel. Fiat!
11/4
De vier types van Hoogmoed en hoe ze uit te roeien - Kristen van Uden
De Zeven Hoofdzonden zijn zo verraderlijk omdat ze vaak zo
wortel schieten dat ze zich manifesteren als onveranderlijke
persoonlijkheidskenmerken. We zeggen dat iemand opvliegend is, in plaats van
toe te geven dat hij gewoonlijk zonden van woede begaat. We beweren dat
"hij een vrek is" in plaats van de zonde van hebzucht te erkennen.
We weten dat trots het hoofd is van de zeven hoofdzonden.
Als zodanig ligt trots aan de basis van alle andere zonden. Trots wordt
gedefinieerd als "een buitensporige liefde voor zichzelf". Het is
Satans ondergang in zijn non-serviam, en de eerste zonde van de mensheid, door
ongehoorzaamheid, in de tuin van Eden. Trots verstoort de bovennatuurlijke orde
door het oordeel en de wil van een individuele, feilbare persoon boven deze van
God te plaatsen. In wezen vormt het een afgoderij van het zelf.
Hoewel ze overal aanwezig is, kan ze de moeilijkste zonde
zijn om te diagnosticeren. Denk eens aan je gebruikelijke gewetensonderzoek:
hoe vaak definieer je trots als je de 10 geboden doorneemt als een
duidelijke, bekentenis van overtreding van Gods wet? Of hoe vaak schuilt trots op
de achtergrond van ons bewustzijn, verstarrend tot een kern van hardnekkige zonde
die ons steeds verder van God scheidt?
We beschouwen trots meestal als de karikatuur van een
opschepperige snob. Maar er zijn veel genuanceerde manieren waarop we zonden
van trots begaan door afgoden van onszelf te maken. In de essentie is elke zonde
uiteindelijk een zonde van hoogmoed, omdat het een afkeer van Gods wil
vertegenwoordigt om onze eigen wil te dienen.
In Rooting Out Hidden Faults, onderscheidt Pr. James
McElhone vier verschillende soorten trots. Zijn genuanceerde analyse laat zien
dat deze minder bekende hoogmoed zich vaak kan manifesteren als neigingen van
de ziel, waardoor ze ontkomen aan routinematige gewetensonderzoeken.
16/4 De laatste daad van Barmhartigheid van
mijn Zoon komt heel dichtbij
Maria:
Mijn geliefde kinderen, moge de Heer jullie zegenen met zijn Trinitaire
Zegeningen. Moge zijn zegeningen van genade en barmhartigheid op een ieder van jullie
rusten. De laatste daad van Barmhartigheid van mijn Zoon komt heel dichtbij.
Duisternis is de Kerk binnengekomen door het heidendom en heeft het hart van de
herders verdorven. Mijn Zoon, die werkelijk aanwezig is in de Eucharistie,
wordt afgewezen door stenen harten die tegen Hem zijn. Ik geef je mijn
Rozenkrans van Licht om dit kwaad te bestrijden en de duisternis op afstand te
houden. Bid mijn kinderen, bid voor de herders van mijn Zoon, die Zijn schapen
weiden. Na gehoor te hebben gegeven aan mijn oproep, zal de Barmhartigheid van
mijn Zoon, samen met de dringende genaden die ik in mijn Onbevlekt Hart heb
verkregen, op jullie worden toegepast. Bid, mijn kinderen, bid onophoudelijk,
en denk altijd aan mijn beloften. Zo spreekt je Liefdevolle Moeder.
Uit
NCR 1/3/2022: Het meerjarige proces van onderscheiding
blijft een gezamenlijke, gelijkwaardige inspanning van de Duitse
bisschoppenconferentie, die het initiatief nam met een resolutie, en het
Centraal Comité van Duitse Katholieken, een invloedrijke lekenorganisatie
bekend onder het acroniem "ZdK", met extra afgevaardigden van
religieuze ordes, verenigingen en raden. De 230 leden tellende Synodale
Vergadering moet haar werk tegen februari 2023 voltooien en heeft zich gericht
op vier belangrijke onderwerpen: de uitoefening van macht in de Kerk; seksuele
moraal; het Priesterschap; en de rol van vrouwen. Het is vier keer
bijeengekomen, met kleinere fora, onder leiding van een Bisschop en een
leken-katholiek, en behandelde één van de vier onderwerpen die worden
onderzocht.
In
2019, in verklaringen die het Vaticaan verontrustten, gaf de Synodale
Vergadering te kennen voornemens te zijn de leer en discipline van de Kerk aan
te vechten, en beloofde zij haar eigen "bindende" leer over een reeks
gevoelige zaken te zullen uitbrengen. Deze maand keurde een plenaire
vergadering van de Assemblee in Frankfurt ontwerpen goed voor de zegeningen van
homoseksuelen; wijzigingen in de catechismus over homoseksualiteit en de
wijding van vrouwelijke priesters; dat het priestercelibaat optioneel is in de
Latijnse Kerk; en voor de betrokkenheid van leken bij de verkiezing van nieuwe
bisschoppen.'
14/9/2019: Het Vaticaan heeft de katholieke
bisschoppen van de Bondsrepubliek Duitsland gewaarschuwd dat de door hen
geïnitieerde Synodale Weg' wel 'in overeenstemming met de universele Kerk' moet zijn. Dat blijkt uit een uitgelekte brief van kardinaal Marc Ouellet,
prefect van de Congregatie voor Bisschoppen, aan kardinaal Reinhard Marx,
voorzitter van de Duitse Bisschoppenconferentie.
De Synodale Weg' heeft als doel de crisis van de
Katholieke Kerk ten gevolge van onder meer het seksueel misbruik te bezweren.
Op de agenda staan delicate onderwerpen: de macht in de Kerk, de seksuele
ethiek, de priesterlijke leefwijze en de rol van vrouwen in de Kerk.
Beslissingen op dat gebied zullen bindend zijn, zo werd kort na de bekendmaking
van het initiatief aangekondigd. De Synodale Weg' gaat op zondag 1 december
2019 van start. Naast bisschoppen zullen lekenafgevaardigden aan de
vergaderingen deelnemen. Plenaire zittingen zullen in 2020 en 2021 plaatsvinden
in de Keizersdom van Frankfurt.
Ouellets brief, gedateerd op 4 september, ging vergezeld
van een verklaring van de Pauselijke Raad voor de Wetsteksten. Daarin worden
vraagtekens geplaatst bij het verplichtend karakter van de Synodale Weg'. De
te bespreken kwesties gaan immers de gehele Kerk aan en kunnen daarom 'niet
onderworpen zijn aan de besluiten van een particuliere Kerk'. Bovendien is er
geen canonieke basis voor de regeling dat bij stemmingen over bindende
besluiten leken gelijk zijn aan bisschoppen. Dat is volgens de verklaring niet in overeenstemming met het
principe van synodaliteit waarover paus Franciscus spreekt. Synodaliteit is 'geen synoniem voor democratie of stemmen bij meerderheid', maar moet worden
beschouwd 'als een andere manier om deel te nemen aan kerkelijke
besluitvormingsprocessen'.
De Duitse Bisschoppenconferentie heeft inmiddels laten
weten dat het juridisch advies van het Vaticaan, gedateerd op 1 augustus,
verwijst naar een versie van het statuut van de 'Synodale Weg' die intussen is
herzien. In de huidige versie ontbreken sommige tekstpassages, waarnaar de
verklaring verwijst. Kardinaal Marx heeft daarover al contact opgenomen met Kardinaal Ouellet. De voorzitter van de Duitse Bisschoppenconferentie 'zal
volgende week in Rome gesprekken voeren waarin misverstanden moeten worden
weggenomen'. Marx is van 17 tot en met 19 september in Vaticaanstad voor de
31ste vergadering van de Kardinalenraad waarvan hij lid is.
Cordileone over het ondertekenen van een open
brief aan de Duitse Bisschoppen: ‘Christus leer is tijdloos' - uit: CNA
Aartsbisschop Salvatore
Cordileone | EWTN News
13/4/2022 Washington, D.C. Newsroom
Aartsbisschop Salvatore Cordileone van San Francisco, één
van de Bisschoppen die een waarschuwingsbrief aan de Duitse Bisschoppen hebben
ondertekend voor hun voorgestelde hervormingen, benadrukte dinsdag dat de Katholieke
Kerk permanent en duurzaam is.
'De leer van Christus is tijdloos. Het is niet gebonden aan
één generatie, een tijd of cultuur', vertelde Aartsbisschop Salvatore
Cordileone van San Francisco, één van de ondertekenaars, op 12 april aan EWTN
News Nightly. 'Het is universeel, het is van toepassing op alle tijden, alle
plaatsen, alle culturen.'
Cordileone sprak nadat meer dan 70 bisschoppen, waaronder
hijzelf, een open brief aan de Duitse bisschoppen hadden ondertekend waarin ze
waarschuwden dat ingrijpende veranderingen in de Kerkelijke leer die worden
bepleit door het voortdurende proces dat bekend staat als de 'Synodale Weg',
tot schisma kunnen leiden. Meer ondertekenaars hebben hun naam aan de brief
toegevoegd sinds de vrijgave op dinsdagochtend.
Hoewel Cordileone het ermee eens was, dat dit niet de
eerste keer is dat de acties van Duitse bisschoppen in twijfel worden
getrokken, zei hij dat dit "zeker het meest flagrante voorbeeld daarvan
is."
"Ik heb het ondertekend omdat de Duitse Synodale Weg veel verwarring zaait over wat de Kerk werkelijk leert en... wat haar al lang
bestaande discipline is", zei hij. 'Het veroorzaakt zeker veel verwarring
in Duitsland en het dreigt zich door de rest van de Kerk te verspreiden.'
De brief komt nadat de vergadering van de Duitse Synodale Weg in februari vóór ontwerpteksten heeft gestemd waarin wordt opgeroepen tot
zegeningen van hetzelfde geslacht en wijzigingen in de Catechismus van de
Katholieke Kerk als onderdeel van een "herevaluatie van
homoseksualiteit". Meer recentelijk, in een interview dat op 31 maart werd
gepubliceerd, beweerde de Duitse kardinaal Reinhard Marx dat de leer van de Catechismus
hier 'niet in steen is gebeiteld' en dat men ook mag twijfelen aan wat er
staat.'
Cordileone identificeerde de Duitse Synodale Weg als een
meerjarig proces van gesprekken en voorstellen met Bisschoppen, geestelijken en
andere leken over "wat zij 'hervormingen van de Kerk' noemen". Hij
zei dat deze hervormingen "eigenlijk uitdagingen zijn van een reeds lang
gevestigde doctrine en ook disciplinaire zaken."
"Ik vond het belangrijk dat Bisschoppen over de hele wereld
met één stem spreken om heel duidelijk te zijn over onze trouw aan de
Geloofsschat die Christus toevertrouwde aan de Apostelen en via hen aan de hele
Kerk, vooral hun opvolgers, wij, de Bisschoppen," zei Cordileone. "We
hebben gezworen trouw te zijn aan het onderwijzen van de leer van Christus en
ik sluit me daarbij aan met zoveel andere van mijn broeders-Bisschoppen."
Hij zei dat mensen in zijn eigen aartsbisdom, samen met
zijn contacten in Duitsland, in de war zijn door de acties van Kerkleiders.
Zowel trouwe Duitse Katholieken als enkele Bisschoppen in Duitsland roepen om
hulp, voegde hij eraan toe.
"Ik hoop dan ook dat, naast het steunen van de Katholieken
in Duitsland – trouwe Katholieken in Duitsland – en het duidelijk onderwijs aan
mijn eigen mensen hier, in mijn eigen aartsbisdom, dat ook voor Katholieken
over de hele wereld duidelijk zou zijn dat hun Bisschoppen nog steeds overeind
staan met de leer die Christus aan Zijn Apostelen heeft toevertrouwd en, door
hen, aan ons in onze tijd", zei hij.
1
Johannes 4:7-11: Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar
liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God
geboren en kent God. Wie niet liefheeft kent God niet, want Godis Liefde. En hierin is Gods liefde ons
geopenbaard: God heeft Zijn enige Zoon in de wereld gezonden, opdat we door Hem
zouden leven. Het wezenlijke van de liefde is niet dat wij God hebben
liefgehad, maar dat Hij ons heeft liefgehad en Zijn Zoon heeft gezonden om
verzoening te brengen voor onze zonden.
Deze
ontmoetingen op Jezus' Kruisweg, zijn onze ontmoetingen. Tijdens alles wat Hij
meemaakte, hield Hij je in Zijn hart. In Zijn pijn, in al Zijn afwijzing, in al
Zijn eenzaamheid en in al Zijn hulpeloosheid, dacht Hij aan jou.
Hij
deed het voor jou. Hij stierf voor jou. Denk na over de Kruisweg. Als je Jezus
vandaag zou ontmoeten, wat zou je dan tegen Hem zeggen?
Overweging: Pauzeer eventjes en vraag God je te leiden. Laat je in de stilte voeren
zodat je de influisteringen van de H. Geest in je innerlijk hoort. Als je
vandaag Jezus zou ontmoeten zou je Hem danken? Zou je in Zijn armen vallen? Zou
je jouw hele zelf aan Hem toevertrouwen? Zou je Hem erkennen als de Koning van
het Rijk Gods en de Koning van je hart?
Gebed: Jezus, ik kan je doorboord hart zien, waaruit water en bloed vloeien. Ik
zoek je vandaag en vraag om een omarming van Uw Kruis. Ik vraag U mij te
vergeven, ik open mijn hart voor een ontmoeting met je liefde en leef in de
hoop op eeuwig leven met U.
Jezus, U vergeeft mijn zonden: Heer, wees mij
genadig. Jezus, U geneest mij: Christus, wees mij genadig. Jezus, U houdt van
mij: Heer, wees mij genadig.
Dag 2: De Heer Jezus: Breng Mij vandaag de zielen van de Priesters en Religieuzen, en dompel ze onder in de oceaan van Mijn Barmhartigheid. Ze schonken Mij de kracht om Mijn smartelijk Lijden te dragen. Zij zijn de kanalen waarlangs Ik Mijn Barmhartigheid over de mensheid uitstort.
Eeuwige Vader, we offeren U op het Lichaam en Bloed, ziel en godheid van Uw Eniggeboren Zoon, Jezus Christus, ter verzoening van onze zonden en die van de hele wereld.
Onze Vader… Wees gegroet… Glorie zij…
Kostbaar Bloed van Eeuwig Leven, prijs en losgeld van het hele universum, drank en bad van de ziel, altijd pleitend voor de mens voor de troon van Hemelse Barmhartigheid. Ik aanbid U uit het diepste van mijn hart: ik zou, als ik in staat was, U enig herstel geven voor de wreedheden en onrechtmatigheden die U ooit van mensen zult lijden. Wie zal dit Kostbaar Bloed van oneindige waarde niet zegenen? Wie voelt zich niet ontstoken door de Liefde van Jezus, die alles voor ons vergoten heeft? Wat zou ik anders te betekenen hebben, dan door dit Kostbaar Bloed, dat mij heeft verlost? En wie trok het uit de aderen van mijn Heer, zelfs tot de laatste druppel? Het was Liefde. O onmetelijke Liefde, die ons deze reddende Balsem gaf! O Balsem boven elke prijs, stromend uit de Bron van onmetelijke Liefde! Geef aan alle harten, alle tongen de kracht om U te prijzen, U te aanbidden en U te danken, nu en altijd en in alle eeuwigheid. Amen.
Dag 1: De Heer Jezus: Breng Mij vandaag heel de mensheid, de zondaars in het bijzonder, en dompel ze onder in de oceaan van Mijn Barmhartigheid. Zo zal je Mijn leed verzachten, veroorzaakt door het verloren gaan van de zielen.
Eeuwige Vader, we offeren U op het Lichaam en Bloed, ziel en godheid van Uw Eniggeboren Zoon, Jezus Christus, ter verzoening van onze zonden en die van de hele wereld.
Onze Vader… Wees gegroet… Glorie zij…
Kostbaar Bloed van Eeuwig Leven, prijs en losgeld van het hele universum, drank en bad van de ziel, altijd pleitend voor de mens voor de troon van Hemelse Barmhartigheid. Ik aanbid U uit het diepste van mijn hart: ik zou, als ik in staat was, U enig herstel geven voor de wreedheden en onrechtmatigheden die U ooit van mensen zult lijden. Wie zal dit Kostbaar Bloed van oneindige waarde niet zegenen? Wie voelt zich niet ontstoken door de Liefde van Jezus, die alles voor ons vergoten heeft? Wat zou ik anders te betekenen hebben, dan door dit Kostbaar Bloed, dat mij heeft verlost? En wie trok het uit de aderen van mijn Heer, zelfs tot de laatste druppel? Het was Liefde. O onmetelijke Liefde, die ons deze reddende Balsem gaf! O Balsem boven elke prijs, stromend uit de Bron van onmetelijke Liefde! Geef aan alle harten, alle tongen de kracht om U te prijzen, U te aanbidden en U te danken, nu en altijd en in alle eeuwigheid. Amen.
Plan van Satan: de mens ontmenselijken door zijn DNA te veranderen
Slangengif
en Covid vaccins: Vermenging met reptielen DNA al 5 jaar geleden in dit
Nederlandse boek voorspeld - 14/4 Xandernieuws
De Katholieke Kerk zit hierachter'
Ardis: Wat is HET symbool in het christendom voor het
kwaad? De slang. Kun je ook maar iets kwaadaardigers bedenken dan de hele
wereld te injecteren met slangengif? Ik denk dat dit altijd al het plan is
geweest: het DNA van de slang (het serpent') in UW
door God gegeven DNA krijgen. En daar gebruiken ze mRNA tech en het gif van
de Koningscobra voor En ik geloof dat de paus en de Katholiek Kerk,
de orde der Jezuïeten, hierachter zitten.'
In dit kader heb ik er in 2020 voor het eerst erop gewezen
dat het beruchte teken van het Beest', 666', in de grondtekst leest als
Chi-Xi-Stigma, en dat dit in de tijd van de Romeinen, de tijd waarin Openbaring
werd geschreven, onmiddellijk zou worden gelezen als: Teken van
Christus' Kruis.' Was dit een profetie over de komst van het valse
christendom geleid door het Vaticaan?
Nanotech reptiel DNA scenario 5 jaar geleden
voorspeld
Tot mijn stomme verbazing kwam ik het bovenstaande, bijna
onwerkelijk klinkende scenario waarin reptielen DNA wordt vermengd met
menselijke DNA vrijwel exact zo tegen in het 5 jaar oude boek Nieuwe Dageraad
II' van de Nederlandse auteur Helma Broekman, waar ik onlangs al eens eerder
naar verwees. Op bladzijde 152 staat onder het kopje De werking van het
reptielen DNA' onder meer het volgende (overgenomen met toestemming van de
auteur, vet en onderstreept toegevoegd):
Zoals we al eerder vermeldden is er geen fysieke
aanwezigheid van jullie nodig bij de satanische (antichrist) rituelen, om toch
in jullie energieveld te kunnen indoctrineren en zelfs over te nemen Zowel
lichamelijk, geestelijk als sociaal baant de reptielenenergie, middels jullie
aura, dieper een weg naar binnen. Steeds minder voelen jullie daardoor je eigen
essentie, omdat het meest wezenlijke in de mens wordt uitgeschakeld.'
De uitwerking van de reptielenenergie varieert in
heftigheid van klachten. Over het algemeen geldt: hoe heftiger de klacht(en),
hoe meer het reptielen DNA het menselijke DNA heeft uitgeschakeld. Het
reptielen DNA legt allereerst een laag om de menselijke DNA streng,
waardoor deze afzwakt in levenskracht. Vervolgens worden met een soort
elektromagnetische energetische draden' / tentakels gaten gemaakt in elke
lichaamscel, waardoor de chromosomen ingekapseld zijn door deze tentakels.
Binnen deze inkapseling klapt het reeds afgezwakte DNA als het ware ineen,
zodat vervolgens het reptielen DNA centraal binnen de chromosomen zelf
komt te liggen.'
Als laatste worden dan de elektromagnetische draden
aangelegd, waarbij nagenoeg de hele lichaamscel onder aansturing valt van het
reptielen DNA. Dit proces is een zeer genuanceerde vorm van
nanotechnologie en bijna niet in menselijk termen te bevatten.'
De volgende stap is dan simpel: van nanotechnologie wordt
overgestapt naar chemische nanotechnologie, en hierbij worden
inderdaad chemische stoffen bewust jullie DNA ingebracht. Het
reptielen DNA is tegen deze stoffen bestand, maar het menselijke DNA
wordt erdoor vernietigd. Als de chemische nanotechnologie klaar is, dan is
er een humanoïde reptielhybride ontstaan, die volledig
aanstuurbaar is door de matrix zelf.'
De hybride blijft dus gevangen middels dit magnetisme aan
het veld van de matrix, en kan via elektromagnetische geleiding (denk
aan 5G -X)exact gestuurd worden in zijn gedrag, handelingen en
gedachten Dit noemen we met andere woorden een zombie-achtige,
ofwel: transhuman levensvorm.'
6/7/1973:
Om drie uur 's nachts verscheen de Beschermengel van Zr Agnes Sasagawa. Hij
zei: "Wees niet bang. Ik ben degene die aan je zijde staat en je bewaakt.
Kom en volg mij. Bid niet alleen voor je zonden, maar als eerherstel voor de
zonden van de mensheid. De hedendaagse wereld verwondt het Allerheiligst Hart
van Jezus met zijn ondankbaarheid en beledigingen. De wonde in de hand van de
Heilige Maagd Maria is veel dieper dan de jouwe. Laten we nu naar de kapel
gaan.
Bij aankomst in de kapel verdween de Engel. Zr.
Agnes knielde voor het altaar, met haar gezicht naar het Tabernakel, in diepe
aanbidding. Ze naderde toen het beeld van de H. Maagd Maria om naar de wonde te
kijken die het beeld op haar hand had. Toen hoorde ze een lieve stem uit het beeld
komen. Zr. Agnes was doof, maar op wonderbaarlijke wijze ontving ze de eerste boodschap
van OLVrouw: "Mijn dochter, mijn novice, je hebt me goed gehoorzaamd door
alles over te geven om mij te volgen. Is de zwakte van je oren pijnlijk? Je
doofheid zal genezen, wees er zeker van.
Wees geduldig. Dit is de laatste beproeving. Zorgt
de wonde van je hand ervoor dat je lijdt? Bid als eerherstel voor de zonden van
mensen. Elke persoon in deze gemeenschap is mijn onvervangbare dochter. Bid je het
gebed van de Dienstmaagden van de H. Eucharistie goed? Laten we het dan samen bidden."
Gebed:
Allerheiligst Hart van Jezus, werkelijk aanwezig in
de H. Eucharistie, ik wijd mijn lichaam en ziel toe om volledig één te zijn met
Uw Hart, op elk moment geofferd te worden op alle altaren van de wereld en lof
te geven aan de Vader smekend om de komst van Zijn Koninkrijk. Ontvang
alstublieft dit nederige offer van mezelf. Gebruik mij zoals U wilt voor de
glorie van de Vader en de redding van zielen. Allerheiligste Moeder van God,
laat mij nooit gescheiden worden van Uw Goddelijke Zoon. Verdedig en bescherm
mij als uw bijzondere kind. Amen.
Toen het gebed was afgelopen, zei de Hemelse Stem:
"Bid heel veel voor de Paus, Bisschoppen en Priesters. Sinds je doopsel
heb je altijd trouw voor hen gebeden. Blijf heel veel bidden... heel veel. Vertel
je meerdere alles wat vandaag is gebeurd en gehoorzaam hem in alles wat hij je
zal vertellen. Hij heeft je gevraagd met ijver te bidden.¡
Diezelfde dag, 6 juli, begon de kruisvormige wonde
die verscheen aan de rechterhand van het beeld van OLVrouw te bloeden.
Op 25 juli ging Bisschop Ito naar het klooster om te
controleren of de hand van het beeld bloedde. De volgende dag bloedde de hand
van het beeld opnieuw. Deze keer was er meer bloed en was het donkerder. Die
dag voelde zuster Agnes een hevige pijn in de wonde in de palm van haar hand.
Op vrijdag 27 juli zei de engel tegen haar: "Je pijnen zullen vandaag
eindigen. Bewaar met veel ijver de herinnering aan het bloed van Maria en grif
het in je hart. De wonde van Maria heeft een zeer belangrijke betekenis: het werd
gedaan om je bekering te verkrijgen, om de vrede af te smeken, om eerherstel te
brengen voor de ondankbaarheid, beledigingen, wandaden en verwondingen die God
ontvangt. Heb grote achting voor de devotie aan het Kostbaar Bloed van
Christus.
3/8/1973:
¡Mijn dochter, mijn novice, houd je van de Heer? Als
je van de Heer houdt, luister dan naar wat ik je te zeggen heb. Het is heel
belangrijk... Breng het over aan je overste. Veel mensen in deze wereld kwellen
de Heer. Ik wens zielen om Hem te troosten om de woede van de Hemelse Vader te
verzachten. Ik wens, samen met mijn Zoon, zielen die met hun lijden en hun
armoede eerherstel brengen voor de zondaars en ondankbaren.
Om de wereld Zijn toorn te laten kennen, bereidt de Hemelse
Vader zich voor om de hele mensheid een grote kastijding op te leggen. Met mijn
Zoon heb ik zo vaak ingegrepen om de toorn van de Vader te kalmeren. Ik heb de
komst van rampen voorkomen door Hem het lijden van de Zoon aan het Kruis, Zijn
Kostbaar Bloed en geliefde zielen aan te bieden die Hem troosten en een cohort
van slachtofferzielen vormen.
Gebed, boetedoening en moedige offers kunnen de
woede van de Vader verzachten. Ik verlang dit ook van jullie gemeenschap: dat
zij van armoede houdt, dat zij zichzelf heiligt en bidt als eerherstel voor de
ondankbaarheid en wandaden van zoveel mensen.
Bid bewust het gebed van de Dienstmaagden van de Eucharistie
en breng het in de praktijk; bied in eerherstel aan wat God ook mag sturen voor
de zonden. Laat een ieder zich naar vermogen en positie inspannen om zich helemaal
aan de Heer te geven. Zelfs in een seculier instituut is gebed noodzakelijk.
Zielen die willen bidden zijn al op weg om bijeen te komen. Wees trouw en vurig
in gebed om de Meester te troosten, zonder al te veel aandacht aan de vorm te
hechten.¡
Na een korte stilte: "Is wat je in je hart
denkt waar? Ben je echt besloten om de afgewezen steen te worden? Mijn novice,
jij die zonder voorbehoud bij de Heer wilt horen, om de echtgenote te worden
die de Echtgenoot waardig is, leg je geloften af in de wetenschap dat je met
drie nagels aan het Kruis moet worden vastgemaakt. Deze drie nagels zijn
armoede, kuisheid en gehoorzaamheid. Van de drie is gehoorzaamheid het
fundament. Laat je in totale overgave leiden door je meerdere. Hij zal weten
hoe hij je moet begrijpen en je leiden."
13/10/1973:
´Mijn lieve dochter, luister goed naar wat ik je te
zeggen heb. Breng je meerdere op de hoogte.¡
Na een korte stilte:
"Zoals ik je heb gezegd, als mensen zich niet
bekeren en zichzelf niet verbeteren, zal de Vader de hele mensheid een
vreselijke straf opleggen. Het zal een straf zijn die groter is dan de Zondvloed,
zoals je nog nooit eerder hebt gezien. Er zal vuur uit de lucht vallen, en zal
een groot deel van de mensheid weggevaagd worden, zowel de goeden als de
slechten, zonder Priesters of gelovigen te sparen. De overlevenden zullen zich
zo verlaten voelen dat ze jaloers zullen zijn op de doden. De enige wapens die
voor jullie zullen blijven, is de Rozenkrans en het Teken achtergelaten door
Mijn Zoon.
Bid elke dag de gebeden van de Rozenkrans. Bid met
de Rozenkrans voor de Paus, Bisschoppen en Priesters. Het werk van de duivel
zal zelfs zo in de Kerk infiltreren dat men Kardinalen zal zien opstaan tegen Kardinalen, Bisschoppen tegen Bisschoppen. Priesters
die mij vereren zullen geminacht en tegengewerkt worden door hun medebroeders...
Kerken en altaren geplunderd; de Kerk zal vol zijn
van degenen die compromissen aanvaarden en de demon zal vele Priesters en
toegewijde zielen ertoe aanzetten de dienst van de Heer te verlaten. De demon
zal vooral onverzoenlijk zijn tegen zielen die aan God zijn toegewijd. De
gedachte aan het verlies van zoveel zielen is de oorzaak van mijn verdriet. Als
zonden in aantal en ernst toenemen, zal er geen vergeving meer voor hen zijn.
Bid zeer veel de gebeden van de Rozenkrans.... Zij die hun vertrouwen in mij
stellen zullen gered worden."
Maria en het geheimzinnige getal 101 (Mario Lossie/ http://medjugorje-bn.efpk.net/)
Een minder gekend feit over de visioenen te Akita echter, is de vernoeming van
een geheimzinnig numeriek teken van hoop, het nummer 101, een numeriek teken
van de overwinning van het goede over het kwade. Zuster Sasagawa ontving het
symbolische getallenteken 101 aan het einde van haar visioenen. De
verschijningen te Akita zijn de laatste verschijningen die zowel boodschappen
van O.L.V. bevatten, alsook een wenend beeld, die door de Katholieke Kerk
officieel werden goedgekeurd.
In 1973 sprak Zuster Agnes Sasagawa over visioenen van de Maagd Maria, alsook
over stigmata en een wenend beeld van de Maagd Maria. Naar verluidt weende het
beeld 101 keer tijdens de volgende 6 jaar. De nonnen te Yuzawadai zeiden ook
dat er stigmata op het beeld verschenen, evenals op de handen van Zuster Agnes.
De stigmata op het beeld verschenen voordat het beeld begon te wenen, en
verdwenen toen de tranen begonnen.
Het beeld van Maria huilde precies 101 maal.
Volgens goedgekeurde berichten verscheen op een dag haar Beschermengel aan de
zuster in het klooster. Hij had een Bijbel bij zich. De Beschermengel opende de
Bijbel en wees naar een bepaald vers dat Zuster Agnes Sasagawa onmiddellijk
herkende als hoofdstuk 3, vers 15 van het Boek van Genesis: "En ik zal
vijandigheid brengen tussen jou en de vrouw, en tussen je nakomeling en de
hare. Hij zal je hoofd verpletteren en jij zal zijn hiel raken."
De Engel vertelde haar: "Het getal 101 heeft een betekenis. Het betekent
dat de zonde in de wereld gekomen is door toedoen van een vrouw, en het is door
een vrouw dat de redding zal komen. De nul tussen de twee enen stelt de eeuwige
God voor, wezen van in de eeuwigheid tot in de eeuwigheid. De eerste 1 stelt
Eva voor, en de tweede de Maagd Maria."
Vader Yasuda, de spiritueel begeleider van Zuster Agnes, zei dat deze passage
uit Genesis beschouwd wordt als de eerste lichtstraal van de redding, de eerste
belofte van een Redder, gemaakt door God. Het is ook het eerste vers in de
Bijbel die naar de Onbevlekte Ontvangenis van Maria verwijst, die nooit door
Satan beheerst werd.
Jezus: De Grote Verdrukking is begonnen. Heb berouw en
bekeer jullie! En keer terug naar
Mijn H. Hart. Het uur is laat. De vervulling van Mijn woord ontvouwt zich
voor jullie ogen.
DE HEMEL WEEKLAAGT
over de bewoners van de aarde. Mijn geliefden, kom in Gebed
tot Mij terug en heb berouw over alle overtredingen. Doe afstand van de wegen
van deze wereld, die Satans domein is. Het duistere Koninkrijk van de Antichrist
zal spoedig worden opgetrokken uit de as van deze wereld. Oorlog staat voor de
deur en zal spoedig aan elke grens van elke natie van de wereld zijn. Oorlogen
en geruchten van oorlogen, hongersnoden en ziekten zullen de weg blijven effenen
voor de zoon des verderfs die Mij zal nabootsen. Laat je niet misleiden door
zijn bedrog en leugens. Dat zal je verstrikken in zijn valstrikken die hij voor
jullie heeft uitgezet. Ik hou van jullie en wens dat niemand verloren gaat.
Mijn Barmhartigheid is er voor iedereen. Zo spreekt de Heer.
Uit: De Oogst van de Eeuwige Liefde -
www.maria-domina-animarum.net
Jezus hangt gedurende drie eindeloze uren aan het Kruis.
Vanaf Zijn nageling tot een ogenblik vóór Zijn Dood zal Hij zeven gezegende
Woorden spreken. God drukt in deze Woorden alles uit, waardoor elke ziel in
zichzelf de Verlossing kan voltooien. Laten wij deze Woorden even bekijken:
1. "Vader, vergeef het hen, want zij weten
niet wat zij doen"
Jezus spreekt deze Woorden terwijl Hij aan het Kruis wordt
genageld. De zondige mens nagelt zijn
God aan het Kruis om er te sterven. De beulen staan symbool voor de zondige
mensheid, die in elke zonde Jezus opnieuw geselt, met doornen kroont, met een
zwaar kruis belast en Hem in het Hart treft, zodat Hij, indien Hij niet God
was, dagelijks ontelbare malen zou sterven. Niettemin verwenst Jezus
Zijn beulen niet, Hij vraagt voor hen totale vergeving. God leert de
zielen hier, dat Gods Barmhartigheid onvoorstelbaar groot is, doch ook, dat God
vergeeft mits Hij er kan van uitgaan, dat de ziel werkelijk niet weet wat zij
doet. Indien de ziel weet dat zij aan het zondigen is, of dit kan weten,
breekt zij bewust en gewild Gods Wet.
De eerste zaligmakende les voor de zielen luidt
dus:Vergeef Uw medezielen, opdat zij voor de
Verlossing ontsloten kunnen worden, want hun zondigheid houdt hen vast in de
slavernij jegens de grote vijand van God. Het is in Gods ogen zeer
verdienstelijk wanneer een ziel, jegens wie zwaar onrecht is bedreven, niettemin
de balsem van Gods Barmhartigheid afsmeekt voor de schuldige die haar heeft
gekruisigd door beproevingen. Wanneer een ziel haar medemens niet vergeeft,
wordt de schuld van die medemens jegens deze ziel als het ware in een kluis
opgesloten, zodat zij deze schuld blijft dragen en deze niet toegankelijk is
voor het Licht. De ziel die niet
vergeeft, sluit ook zichzelf op in diezelfde kluis, want zij houdt vast aan de
schuld van haar medemens (of aan de schuld waarvan zij meent dat haar
medemens die jegens haar heeft). Hierdoor snijdt ook deze ziel zichzelf af van
het Licht dat Verlossing brengt. Vergeving is de sleutel voor de Verlossing van
alle partijen die deel hebben aan een onenigheid.
2. "Vandaag nog zult gij met Mij in het
Paradijs zijn"
Jezus is op Golgotha geflankeerd door twee misdadigers. De
ene vervloekt en lastert tot de dood toe, de andere vraagt aan Jezus dat Hij
aan hem zou denken wanneer Hij in het Paradijs aankomt. De diepe betekenis
hiervan is deze: Er zullen steeds
twee zijden zijn, namelijk zij die tot in de beproevingen God vervloeken, en
zij die in de beproevingen tot inkeer komen, hun schuld bekennen en om Gods
erbarmen vragen.God stelt hier het teken van Zijn totale vergeving aan
deze laatsten, omdat zij rouwmoedig zijn, hun geloof in Christus
als de Verlosser belijden en blijk geven van Ware Hoop. God
toont hier de ziel eveneens dat de Hoop, het Geloof en de Liefde nog in het
stervensuur (zij het eventueel pas na een loutering in het vagevuur) voor haar
de Hemel kunnen ontsluiten.
De tweede zaligmakende les voor de zielen luidt
dus:Erken de eigen zondigheid en zwakheid,
de eigen schulden jegens God (zowel de schulden rechtstreeks jegens God als
deze jegens de medeschepselen, waardoor God eveneens wordt getroffen).
Geef zelfs wanneer de beproeving haar toppunt heeft bereikt (zoals bij de goede
moordenaar, kort vóór zijn dood) de hoop op de Eeuwige Gelukzaligheid niet op,
en geloof dat Jezus voor elke ziel het Paradijs kan ontsluiten, en dit
ook zal doen indien de ziel de wil opbrengt om in de
Verlossing, en in Gods Werken in het algemeen, te geloven. Vele zielen geven
hun geloof in God op omdat de veelheid van hun beproevingen hen laat menen dat
God niet bestaat, of dat Hij geen God van Liefde kan zijn. Deze zielen hebben
het Verlossingsmysterie niet begrepen, hebben niet begrepen waartoe de mens op
aarde is, en hebben niet begrepen dat God de ziel geen grotere schat kan geven
dan de beproeving. De beproevingen (de kruisen van het leven), en niets anders,
kopen de ziel vrij uit de collectieve schuld van de hele mensheid en uit de
individuele schuld van haar eigen zonden, misstappen, fouten, nalatigheden en
onverschilligheden. De goede moordenaar is een teken van Hoop voor de ziel die
een zondig leven heeft geleid, hierdoor bijna het Ware Leven (de toegang tot de
Gelukzaligheid) verliest, doch niettemin het hart voldoende weet te openen om
God en Zijn Werken te herkennen, en God te willen toebehoren ('denk aan mij,
vanuit de Hemel – want ik zou daar bij U willen zijn').
Jezus ziet vanaf het Kruis hoe Maria, hoewel Zij waardig en
uiterlijk schijnbaar vredig naar Hem opziet, staat te sterven van Smart, met
Johannes als enige van Zijn apostelen naast Haar. Johannes vertegenwoordigt
hierdoor:
de
weinige zielen die Jezus ook in de beproevingen, wanneer alles de schijn
wekt dat God stervende is, trouw blijven;
de
priesters die, ondanks de verpletterende druk vanuit de wereld waardoor
men zou kunnen menen dat God stervende is, hun ogen op de Christus
gevestigd houden, in geloof in de verlossende macht van de Eucharistie, en
aan de zijde van Maria. Johannes
is hier de priester zonder enige belangstelling voor de wereld, die blijft
opkijken naar Jezus, Maria in zijn hart sluit ('en de leerling nam Haar
bij zich in huis'), en zijn Geloof niet laat ondermijnen door het
menselijk opzicht (de velen die achter hem staan te lasteren en hun
vijandschap jegens Christus en de Zijnen niet verbergen). Johannes
wordt hierdoor voorbeeld voor de traditionele priester,
die slechts kijkt naar Christus en Zijn Werken, niet naar de wereld en
zijn belangen. Hij vlucht niet voor zijn roeping, ook niet wanneer hij
ertoe wordt geroepen, op de top van Golgotha aan de voet van het Kruis te
getuigen van zijn geloof in de Christus en zijn Vuur voor de Christus en
Zijn Werken. Zijn leven is voor hem van geen waarde, het krijgt slechts
waarde door de nabijheid van de Christus.
Met
dit derde Kruiswoord vertrouwt Jezus de hele mensheid, alle zielen, aan Maria
toe. Hij openbaart hier de uiteindelijke eeuwigdurende opdracht van Maria:
Moeder en Meesteres van alle zielen te zijn. Hij vertrouwt ook omgekeerd Maria
aan de zielen toe, opdat de zielen hun zielengroei steeds door en met Haar zouden
trachten te voltooien, en zij zich helemaal aan Haar zouden toevertrouwen
(totale toewijding! – waarbij de ziel Maria 'bij zich in huis neemt', in de
kern van haar wezen).
Jezus maakt mij deelachtig aan de verzuchting die op dit
ogenblik uit Zijn Hart naar de Eeuwige Vader toe opwelt:
Gebed: Vader,
moge Zij, zoals Wij het voor alle tijden hebben beschikt, nu Diegene zijn, Die
Mijn rol voor de zielen verder zal zetten. Moge Zij nu voor alle tijden Mijn
Werken in hen voltooien, in de mate waarin zij zich vrijwillig aan Haar zullen
geven. Moge Zij, Die tot deze opdracht als Medeverlosseres met Uw Christus is
gezalfd, nu in deze hoedanigheid worden verzegeld, en moge Zij het Heil van
alle zielen van goede wil ontsluiten op kracht van de sleutel der Verlossing,
die Ik thans in hen allen heb gelegd en waarover Zij, Mijn eeuwigdurende
Moeder, de Dochter van Uw welbehagen en Bruid van Onze Geest, alle macht zal
hebben, omdat de onfeilbare Wet van Onze Barmhartigheid dit voor alle tijden zo
heeft beschikt. Moge op grond van Mijn Offer met eeuwigdurende geldigheid, en
van Haar heilige volharding in deze Smart, Haar vlekkeloos Hart het Licht van
de Hoop en de Liefde wekken in alle zielen die geloven dat Ik voor hen de
sleutel tot de Eeuwige Gelukzaligheid heb vrijgekocht, en dat Mijn Moeder door
Ons is gekozen als de gouden Wegwijzer naar de Poort waarop deze sleutel past.
En de leerling nam Haar bij zich in huis... Geen woorden
kunnen ooit beschrijven, hoezeer Jezus in deze ogenblikken heeft verlangd dat
alle zielen Maria in zich (in het huis van hun ziel) zouden opnemen
door totale toewijding aan Maria, waarbij Zij in de ziel kan leven en
heersen, omdat Zij van God de macht en de Wijsheid heeft gekregen om elke ziel
naar de poort van het Eeuwig Heil te leiden.
De derde zaligmakende les voor de zielen luidt
dus:Wijd U volkomen aan Maria toe, opdat Zij
U moge kunnen begeleiden, beschermen, zuiveren, heiligen, omvormen. In
Haar verkondiging als de Meesteres van alle zielen zal Maria twintig eeuwen na
Golgotha verklaren dat God Haar de macht heeft gegeven om zielen die zich
totaal aan Haar weggeven, te helpen voeren naar een staat van volkomen
heiligheid door 'compensatie' van de effecten van de erfzonde in de ziel. Zo zal Zij als Meesteres van alle zielen
Haar oorspronkelijke roeping volbrengen, die eruit bestaat dat Zij elke ziel,
die bereid is om zich volkomen aan Haar weg te geven, van binnen uit zal
begeleiden naar de voltooiing van de Verlossingswerken van Christus in zich,
terwijl Zij de ziel in elk aspect van haar wezen zal trachten om te vormen
opdat deze ontvankelijk zou worden voor de volheid van het Licht, of
anders uitgedrukt: opdat haar akker klaar moge zijn om het Goddelijk zaad van
Verlossing in zich op te nemen en te laten rijpen, als haar eigen bijdrage tot
de Oogst van de Eeuwige Liefde.
4. "Ik heb dorst"
Ik heb er reeds op gewezen dat Jezus vanaf het Laatste
Avondmaal geen slok vloeistof meer tot Zich had genomen. Wegens het overvloedig
bloedverlies vanaf de Hof van Gethsemani (het bloedzweten!) via de geseling, de
doornenkroning en de Kruisweg tot en met de uren aan het Kruis, en de
overvloedige transpiratie vanaf het Laatste Avondmaal (waar Hij in een
koortsige transpiratie leek te baden), was Jezusÿ Lichaam op het ogenblik
waarop Hij aan het Kruis werd opgeheven, reeds in heel verregaande mate
uitgedroogd. Hij leed hierdoor een intense dorst. De dorst van Jezus reikte
echter oneindig veel verder dan deze van het Lichaam: de Verlosser had dorst naar zielen, die Zijn Verlossingswerken in
zich tot bloei zouden laten komen.
Het Goddelijk Leven wordt door de Meesteres van alle zielen
vaak vergeleken met water voor de ziel, in vergelijking met de leven
schenkende, reinigende en verfrissende eigenschappen van water voor het
lichaam. Water kan een uitgeput lichaam een gevoel van wedergeboorte geven.
Voor het water van Goddelijk Leven geldt dit letterlijk. Aan het Kruis verlangt
Jezus er vurig naar, dat Zijn dorst ontelbare zielen in alle tijden water van
Goddelijk Leven zal bereiden, en dat al Zijn vergoten Bloed als Water van
Goddelijk Leven de dorst van vele zielen naar het Ware Leven, de Ware Liefde en
het Ware Geluk voor eeuwig zal lessen. Door Zijn verlangen naar vloeistof,
trekt Jezus in wezen op het spiritueel vlak het water van Goddelijk Leven naar
alle zielen toe, die Hij in de Hof van Gethsemani op de meest intense wijze in
Zich heeft getrokken. Hierdoor opent Hij de stroom van dit 'Water' voor alle
zielen die doorheen alle eeuwen met Hem verenigd zullen willen zijn, en laaft
Hij tezelfdertijd Zichzelf met zielen.
In Jezusÿ Hart welt het volgend gebed op:
Gebed: O
Vader, ontsluit toch nu de Bronnen der Eeuwige Genade, die Ik thans met al Mijn
Bloed heb gevuld. Moge geen ziel meer dorst hebben, tenzij naar de vervulling
van Uw Wil, die het Ware Leven geeft. O geef Mij zielen, opdat Ik hen kan dopen
in het Water van Goddelijk Leven, dat voor eeuwig zal stromen door de offerande
van Mijn Bloed. De Goddelijke ruil, o Mijn Vader... Mijn Bloed voor hun
Verlossing... Mijn dorst voor hun lafenis.
Er
wordt Jezus nu een spons op de lippen gedrukt, die is gedrenkt in een zure
vloeistof, en die Hem (omdat Hij hoog aan het Kruis hangt) wordt aangereikt
door middel van een hysopstengel. Het is opmerkelijk dat hysop een dubbele
spirituele betekenis heeft: kleinheid (nederigheid) en zuivering. Jezus wordt
gering geacht (kleinheid), volbrengt Zijn Goddelijke roeping in de allerdiepste
nederigheid (de God-Mens verloochent Zichzelf totaal voor de zielen), en doet
dit voor de diepe zuivering van de zielen. De
vloeistof die Hem op de lippen wordt gedrukt, is zo zuur, dat zij in Zijn verdroogde
en gekloven lippen brandt en Hem niet laaft, doch kwelt: Er wordt een hoge
prijs betaald voor elke ziel die de Christus zal volgen. Het water van
Goddelijk Leven zal wel naar de zielen stromen, doch zal in vele
zielen slechts met de grootste moeite worden opgenomen.
De vierde zaligmakende les voor de zielen luidt
dus:God verlangt van elke ziel dat zij
onophoudelijk dorst zou hebben naar de verwezenlijking van Gods Heilsplan. De
ziel die door deze dorst wordt gedreven, stelt haar leven in dienst van Gods
Werken, en leeft elk detail van haar leven zodanig dat al haar daden, woorden,
gedachten, gevoelens en verlangens het Water van Goddelijk Leven voor haar
medeschepselen helpen bereiden. De stroming van het Water van Goddelijk Leven,
drager van de Goddelijke Liefde, wordt niet alleen bepaald door de Wil van God,
doch ook door het verlangen van de zielen naar God en naar hun Verlossing. Dit
verlangen zuigt als het ware het Water van Goddelijk Leven naar de ziel toe,
zodat de stroming versnelt. Hoe meer zielen een dergelijk verlangen koesteren,
des te krachtiger wordt de stroom van de Liefde doorheen de Schepping en des te
vlugger kan Gods Heilsplan zijn voltooiing bereiken.
Het
Lichaam van de Christus is letterlijk bijna leeg gebloed: Het Bloed der
Verlossing, drager van het Water van Goddelijk Leven, wordt druppel na druppel
uit Zijn Lichaam geperst, en elke druppel bevat de volheid der Goddelijke
Verlossingskracht, omdat de Messias geen ogenblik ophoudt, dit proces van Zijn
lichamelijk sterven bewust te verbinden met Zijn volmaakte Liefde en Zijn vaste
Wil om dit alles te voltooien. Terwijl vele mensenzielen hun
leed draaglijker trachten te maken door het zo veel mogelijk uit hun bewustzijn
te verbannen, beleeft de lijdende Christus Zijn lichamelijke en geestelijke
gewaarwordingen juist zo bewust mogelijk, opdat Hij Zich letterlijk in elke
seconde van het Lijden totaal moge kunnen ontledigen, en elke druppel van Zijn
Bloed actief zou worden geladen met Zijn Wil om te verlossen, en met Zijn
Liefde, die het Ware Leven brengt.
Teneinde
dit Lijden zijn maximale vruchtbaarheid binnen Gods Heilsplan te verlenen,
wordt in de God-Mens de Goddelijke natuur in deze uren meer dan ooit verborgen,
en leeft in Jezus de actieve Wil om 'door en door mens te zijn'. Hij
stelt hier het ultieme bewijs voor de onbegrensdheid en volmaaktheid van Zijn
Liefde: Hij wil mens zijn om deze beproeving der beproevingen honderd
procent als mens te doorstaan en te ervaren. Welk nut en welke waarde zou het
Verlossend Lijden hebben, indien het als God, vanuit een Goddelijke
ervaring, zou worden beleefd? De Goddelijke natuur kan zich immers boven alle
lijden verheffen, want God is Meester over alle gewaarwordingen.
Zo ervaart Jezus hier de gewaarwording, die vrijwel elke
mensenziel in bepaalde uren van het leven op aarde gedurende kortere of langere
tijd ervaart: de eenzaamheid, het gevoel van zelfs 'door God verlaten te zijn'.
Terwijl Jezus deze woorden uitstoot, lijdt Hij intens onder het feit dat vele
zielen geen oog hebben voor de noden van hun medeschepselen, zodat op aarde
talloze schepselen zich zelfs door God verlaten voelen. Telkens een ziel
verzuimt, een andere ziel te troosten, haar te helpen, bij haar te zijn in haar
nood of in haar eenzaamheid, verzuimt zij in werkelijkheid, in deze andere ziel
het gevoel en het Geloof te wekken, dat God tegenwoordig is. Het maakt deel uit
van de roeping van elke ziel op aarde, God tegenwoordig te
stellen jegens haar medeschepselen. Op deze wijze moet elke ziel ertoe
bijdragen, de Tegenwoordigheid van God op aarde voelbaar te houden. Jezus heeft
Zijn kreet "Eloi, Eloi, lama sabakthani?" dus ook
geslaakt tot eerherstel en uitboeting voor elke ziel die een medeschepsel (mens
of dier) het gevoel geeft dat God niet bestaat, dat God het niet liefheeft, of
dat er geen Liefde bestaat.
Uit het Hart van Jezus wellen in stilte vol droefheid de
woorden op:
Gebed: O
Vader, hebben Wij de mensenziel niet voorzien als Onze vertegenwoordigster naar
elk schepsel toe? Waarom dan, zullen in Onze Schepping zovele schepselen het
gevoel hebben dat Wij niet bestaan, of dat Wij onverschillig zijn voor hun lot?
O moge dit Lijden de zielen de Liefde instorten, die hen in staat zal stellen
en hen met de wil zal vervullen, hun medeschepselen te laten voelen dat deze
Schepping door de Liefde wordt bestuurd, en dat God geen enkel
van Zijn schepselen ooit verlaat. Mogen zij, in Mijn navolging, elk
medeschepsel met de vreugde van Onze Tegenwoordigheid vervullen, die door hen
heen doorheen de Schepping zal stromen naarmate hun eigen Geloof, Hoop en
Liefde, en hun eigen wil om één met Ons te zijn, zullen groeien.
De vijfde zaligmakende les voor de zielen luidt
dus:Drink zo intens het Licht van Christus
in U op, dat U voor de hele Schepping een spiegel van God kunt
zijn, zodat elk schepsel in Uw nabijheid de Tegenwoordigheid van God kan
ervaren door gevoelens van Vrede, vreugde, geborgenheid, moed, vertrouwen, Hoop
en Liefde.
6. "Het is volbracht"
De
Christus is op de wereld gekomen om de voltooiing van Gods Heilsplan voor te
bereiden en mogelijk te maken, om de zielen de sleutel te geven waardoor zij
hun eigen kerker zullen kunnen openen, mits zij bereid zijn om Jezus na te
volgen in het concreet voorbeeld van Zijn handelingen en innerlijke
gesteldheden. Zijn hele Leven had Hij in dienst van deze
opdracht gesteld, geen ogenblik liet Hij verloren gaan om dit Goddelijk zaad
uit te strooien. De hele tijd van het Lijden was voor Hem de ware bekroning, de
voltrekking van de heilige bruiloft met het Kruis, en door het Kruis, met de
lijdende mensheid – lijdend in lichaam (door de vele beproevingen van elk
mensenleven) en ziel (door de slavernij jegens de zonde, die de Eeuwige
Gelukzaligheid onmogelijk maakt). De
Messias was in de wereld gezonden om de ketenen van deze slavernij te breken,
niet om de mensheid uit het lichamelijk lijden te bevrijden. Het
lichamelijk lijden zou voor alle mensenzielen van alle tijden het groot middel
tot ontsluiting van het zaad van het Verlossingswerk van Jezus blijven.
Ware navolging van Christus betekent: Zo leven, dat alles
waartoe de ziel in de wereld is gezonden, volbracht kan worden. De ziel moet
elk ogenblik van haar leven op aarde op haar ware roeping gericht blijven,
opdat zij elke dag dichter bij de volbrenging van haar levenstaak kan komen.
De zesde zaligmakende les voor de zielen luidt
dus: Doorheen
Jezusÿ smachtende verzuchting "Het is volbracht" roept God elke ziel
ertoe op, dat zij zich over haar ware roeping, haar ware levenstaak, zou
bezinnen, en haar hele leven tot in de details zo zou inrichten dat
zij deze opdracht met een zo hoog mogelijke vruchtbaarheid kan
volbrengen. In de praktijk komt dit neer op een leven in volkomen dienst
aan God, voor een volkomen heiliging van de eigen ziel en een maximale bijdrage
tot de volbrenging van Gods grote Heilsplan voor alle zielen van alle tijden. In deze Laatste Tijden leert God de
zielen, dat de gouden weg hiertoe deze is van de totale, onvoorwaardelijke en
eeuwigdurende toewijding aan Maria als de Meesteres van alle zielen, in
toepassing van Haar onderrichtingen in de Wetenschap van het Goddelijk Leven. Er
is geen vruchtbaarder weg naar een rijke oogst dan deze.
Luisteren wij naar de verzuchting in het Hart van de
Verlosser:
Gebed: O
Vader, Mijn hele Leven als de Mensenzoon op deze aarde heb Ik geleid in het
volle bewustzijn dat Ik van U ben uitgegaan en dat Ik niet naar U terug zou
keren alvorens Ik alles zou hebben volbracht waartoe Ik in de wereld was
gezonden. Niets heb Ik achterwege gelaten om de mensenzielen Mijn Liefde te
bewijzen, deze Liefde in hen te zaaien, en het zaad te begieten met de Tranen
van Mijn verlangen naar hun Ware Geluk. Thans weet Ik dat het
volbracht is, want Ik heb alles gegeven wat Mijn Lichaam aan Goddelijk Leven in
Zich had gekregen, en Mijn Hart zal zich voor alle eeuwen over het zaad blijven
uitstorten. Geen werk van duisternis, of het zal ooit door Ons Licht worden
ontmaskerd en ontkracht. Geen ellende, of zij zal ooit worden opgenomen in de
Eeuwige Gelukzaligheid en Vrede, en in de Liefde waarin Ons Rijk op aarde
gedrenkt zal zijn. Het is volbracht voor alle tijden, en het zal volbracht zijn
in elke ziel, die met een oprecht hart zal verlangen om Ons toe te behoren, en
om van harte te kiezen voor het kruis in verloochening van de verlokkingen en
de dwaallichten der wereld.
7. "In Uw handen beveel Ik Mijn
Geest"
De
laatste ogenblikken van Jezusÿ Leven op aarde naderen. Hij heeft alles gegeven
wat Hij had. Op grond van Zijn Goddelijke natuur betekent dit, dat Hij de
mensheid letterlijk de volheid van Gods Gaven heeft bereid. Er is niets groters
dan de Verlossing, want zij opent voor de ziel de Eeuwige Gelukzaligheid. Jezus
geeft ook zichtbaar alles: Hij geeft Zichzelf aan de mensheid. Zoals
Hij de vorige avond Zijn Tegenwoordigheid bij de zielen heeft vereeuwigd in de
instelling van de Eucharistie, zo bekrachtigt Hij nu dit Sacrament door het
vergieten van Zijn laatste druppel Bloed, en door Zijn Lichaam prijs te geven
aan het Kruis, dat symbool staat voor de beproevingen van elk mensenleven op
aarde, voor de enige en Eeuwige Waarheid van God, voor de Verlossing, en voor
de dood van de zonde.
De laatste ogenblikken van Jezus aan het Kruis symboliseren
derhalve de volheid van de overgave van God aan Zijn mensenzielen, de volheid
van Zijn Liefde, en de belofte van de volmaakte en restloze overgang van het
sterfelijk mens-zijn in de vereniging met God: De lijdende mens kan precies
doorheen de kruisen van zijn levensweg één worden met God en met de volheid van
de ervaring van de ware, vlekkeloze Liefde.
In het bewustzijn dat Hij alles heeft volbracht, leert
Jezus de zielen nu het enige wat elk leven op aarde zijn ware zin geeft: de totale overgave aan God. In
Zijn woorden "Vader, in Uw handen beveel Ik Mijn Geest" toont Jezus
dat de waarde van het mensenleven met al zijn beproevingen wordt ontsloten door
de toewijding van de ziel en van de hele voorbije levensweg, die zij in zich
heeft opgenomen, aan God. God zal deze leerstelling in deze Laatste
Tijden via Maria laten herhalen in Haar onderrichtingen over de Mariatoewijding
als gouden weg naar God. In de totale toewijding aan Maria als Meesteres van
alle zielen geeft de ziel gevolg aan de oproep van Jezus tot toewijding aan
Maria en tot overgave van de ziel aan God. De lijdende Verlosser Zelf
bekrachtigt in Zijn woorden, uitgesproken tijdens de bereiding van de
Verlossing, dat de waarde van een mensenleven wordt bekroond wanneer de ziel
zich met heel haar wezen en haar hele levensweg totaal aan Maria, en via Haar
aan God geeft. Alleen zo kan ook de ziel aan het einde van haar leven op aarde
zeggen: "Het is volbracht" en "in Uw handen beveel ik mijn geest
= alles wat ik ben, wat ik heb, en elk detail van het voorbije leven, dat ik
helemaal voor U heb geleefd".
De zevende zaligmakende les voor de zielen
luidt dus:Het leven
van de ziel op aarde verkrijgt zijn ware vruchtbaarheid slechts wanneer
dit leven aan God wordt opgedragen. De zielen die de lessen vanwege de
Meesteres van alle zielen in acht nemen, weten dat er geen betere weg bestaat
om dit te doen, dan de totale toewijding van hun hele leven en van hun hele
wezen aan Maria, Die deze allesomvattende offerande zal bekrachtigen en
aanvullen met Haar oneindige Liefde, en het geheel van dit dubbele offer aan
God overdraagt. De offerande van de ziel aan God maakt haar leven
vruchtbaar, maar wanneer Maria de ziel in Gods handen legt,
draagt deze offerande bovendien nog de geur van Mariaÿs heiligheid, en Haar
handtekening. Gods Barmhartigheid wordt op geen enkele wijze zo krachtig gewekt
dan door de offerande van een mensenleven en een ziel die onder Mariaÿs
heerschappij zijn gesteld, want Maria is het symbool voor de volkomen
overwinning op de duisternis en voor de volmaakte Liefde tot God.
Samenvatting
van de richtlijnen:
Zo leren wij uit de zeven Kruiswoorden van de Verlosser de
lessen die voor de zielen moeten dienen als richtlijnen op hun weg naar
de ontsluiting van de schat der Verlossing in zichzelf:
1.
Schenk totale en onvoorwaardelijke vergeving
aan hen die jegens U misdoen.
2.
Erken Uw eigen zwakheid, zondigheid en schuld
jegens God, wees rouwmoedig, geloof in Christus als de Verlosser, en koester
een oprechte hoop op de uiteindelijke Verlossing.
3.
Wijd U totaal en onvoorwaardelijk aan Maria
toe.
4.
Verlang onophoudelijk naar de voltooiing van
Gods Heilsplan.
5.
Wees in alle omstandigheden jegens al Uw
medeschepselen een spiegel van God, en maak Zijn Tegenwoordigheid voor hen
voelbaar.
6.
Bezin U over Uw ware roeping en levenstaak, en
tracht deze met de hoogste vruchtbaarheid te verwezenlijken.
7.
Gedenk Uw hele leven lang, maar vooral in Uw stervensuur,
dat U God toebehoort, en dat U naar Hem terugkeert door Hem Uw verlangen
daartoe te kennen te geven.
Mijn lieve kinderen, ik tel de dagen of de uren niet. Leer
van Mij, want er komen tijden waarin het verstrijken van de tijd zelfs voor
jullie niet zal tellen. Wees in plaats daarvan voorbereid op elke eventualiteit,
die je nog niet kent.
Ik
volg Jezus. Doe hetzelfde als je niet door angst en ongemak zou willen gegrepen
worden. Bid met ijver. Zorg ervoor dat jullie lof God bereikt!
Jullie
weten heel goed dat de aardse wereld vluchtig is, maar Hemel en Hel zullen
nooit voorbijgaan. Ik raad jullie aan uit de grond van mijn Hart, dat door
jullie zonden gewond is, dag en nacht te bidden. En de donkere dagen die zullen
komen, zullen donker zijn voor niet-gelovigen, maar niet voor jullie.
Ik ben
bij jullie en jullie zullen voor eeuwig bij Mij zijn. Bid voor niet-gelovigen,
dat ze mijn aanwezigheid en die van het Paradijs voelen.
Wees niet bang. De oorlog zal eindigen zoals alle andere
aardse dingen, maar vrede zal eeuwig duren. In de buurt van Jezus is er geen
verdriet of slechtheid, maar alleen goedheid en vrede.
Ik zeg jullie: geloof, bid, vast; je zal er geen spijt van
krijgen. Ik ben altijd bij je. Ik neem je bij de hand en ondersteun je in elke
behoefte. Mijn zeer geliefde kinderen, ik zal jullie nu als nooit tevoren mijn
nabijheid laten voelen.
Wees sereen. Wend je op elk moment en in elke behoefte tot
je Moeder. Ik zegen jullie vanuit de Hemel en uit de grond van mijn Onbevlekt
Hart.