|
Op 8 maart 2014 verdween plotseling een Boeing 777 van Malaysia Airlines van de radar. Het passagiersvliegtuig, vlucht MH-370, met 239 mensen aan boord was op weg van Kuala Lumpur naar Peking en vastgesteld is dat dit vliegtuig vloog op de automatische piloot en niet de uitgestippelde koers gevolgd heeft, mogelijk zonder brandstof is komen te zitten en toen ergens vliegend boven de Zuid Chinese Zee, Indische Oceaan of in de Grote Oceaan neergestort is. Men heeft maandenlang gezocht maar tot op heden geen spoor van de verdwenen Boeing gevonden. Gespecialiseerd in bodemonderzoek is hier in Holland de firma Fugro die in een gebied van twee keer zo groot als Nederland de zeebodem van het vermoedelijke crashgebied in kaart gaan brengen en hiervoor twee onderzoeksschepen naar het 1500 tot 2000 km ten westen van Australië gelegen oceaangebied gezonden hebben. Op sommige plaatsen is de oceaan daar 5000 meter diep, maar het schip de Discovery heeft sonarapparatuur aan boord waarmee de hele zeebodem goed te verkennen is. Te hopen is dat men de crashplaats weet te lokaliseren en er eindelijk meer duidelijkheid komt over de tot op heden nog niet opgeklaarde crash. In de luchtvaartgeschiedenis is er geen grotere pechvogel te vinden dan Malaysia Airlines die tijdens hun bestaan altijd de naam hebben gehad van een vliegtuigmaatschappij die hun luchtvloot altijd op orde hadden, maar door zaken waar ze geen invloed op hadden binnen een jaar tijd twee vliegtuigen- De MH370 en MH17-verloren zagen gaan. Niet vergeten daarbij moeten we eveneens het vele menselijke leed en de nasleep dat dit alles allemaal teweeg heeft gebracht.
 Foto met tekst waarbij ik eertijds uitging van een vermoedelijk misdrijf
|