Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
04-05-2013
Boodschap van 4 Mei 1992
4 Mei
1992
Marguerite
tot Jezus
Het
voorbeeld moet van boven komen.
Het is
niet verboden steun te zoeken in het voorbeeld van hen die ons zijn
voorgegaan, getekend met het zegel van de Verlossing. Iedere ziel is
voor God een heelal. Voor Hem is zij als enig op de wereld. Hij kan
er een firmament van onderling sterk verschillende werelden van
maken, met zones van licht en zones van schaduw, een opgaande zon of
een prachtige zonsondergang, die schittert doorheen de bladeren van
de bossen en struikgewas, waarin de veelkleurige stralen gefilterd
worden om dan stilaan te verzwakken en plaats te maken voor een mooie
nachtelijke sterrenhemel.
Ieder
leven is waarlijk een voortdurend nieuw begin.
Jezus
tot Marguerite
Wanneer
de tijd die aan de vijand is toegemeten, zal verstreken zijn, zullen
de mensen elkaar vinden, herkennen en beminnen in de
doorschijnendheid van het Licht dat de volkeren verlicht.
Marguerite
tot Jezus
Mijn
Heer, wanneer zal men ermee ophouden U met zoveel onverschilligheid
te bejegenen, met zoveel heiligschennend gebrek aan eerbied in uw
Huis (de Kerk)?
Dierbare
en Heilige Kerk, gij zijt zwaar ziek!
O, als
Ge zoudt willen, zoudt Ge uw Kerk kunnen genezen en bevrijden van de
schadelijke elementen die ze doen lijden! Mijn Welbeminde, waarom
moet Ge nog lijden vanwege de onwetendheid van uw schepsels? En hoe
ze herbronnen? Zij weten niet wat zij doen en er zijn te weinig
apostelen voor de menigte.
Jezus
tot Marguerite
Zeker,
ik kan het doen. Maar Ik heb zielen gekozen, naar mijn Gelijkenis tot
de dag, door de Vader vastgesteld, om de wereld nog eens te komen
redden. Maar als de Liefde niet bij machte is de harten te ontroeren,
ja, dan, zal Ik komen, maar Ik zeg het u, die dag zal op geen andere
dag gelijken. De hele aarde zal beven van angst. Ik zal elk land,
elke streek bezoeken, aan het hoofd van een Legioen Engelen en een
Legioen kleinen. Ik zal bevel geven geen enkel van hun haren te
raken, want die kinderen hebben Mij hun hart gegeven en hun geloof in
mijn Liefde. Ik kan nochtans niet beloven dat geen enkele onder hen
zal geraakt worden. Het zullen de kleine mede-verlossers zijn die de
toorn van mijn Vader bedaren, die in ieder van hen zijn Welbeminde
Zoon zal zien, die Hij reeds aan de wereld heeft gegeven om haar te
redden. En mijn Vader zal hen beminnen en ontvangen in zijn Rijk.
Wanneer
Ik in glorie zal terugkomen, zal dat het einde zijn van het rijk van
Satan.
Marguerite
tot Jezus
Heer,
zal ik die dag zien?
Jezus
tot Marguerite
Niemand
kent dag noch uur.
le
Message du 4 mai 1992.
« Jai choisi des âmes à
ma Ressemblance jusquau jour fixé par le Père pour revenir une
fois encore sauver le monde. Mais si lAmour savère impuissant
à émouvoir les curs, alors oui, Je viendrai, mais Je te le dis,
ce jour-là ne ressemblera à aucun autre jour. La terre entière
tremblera de frayeur. Je visiterai chaque pays, chaque contrée, à
la tête dune Légion dAnges et dune Légion de petits. Je
donnerai ordre de ne toucher à aucun de leurs cheveux car ces
enfants mont donné leur cur et la foi en mon Amour. Pourtant Je
ne puis promettre que nul ne sera atteint parmi eux. Ils seront les
petits corédempteurs apaisant la Colère de mon Père, qui verra en
chacun deux le Fils Bien-aimé, que déjà Il a donné au monde
pour le sauver. Et mon Père les aimera et les recevra dans son
Royaume. Lorsque Je reviendrai dans la Gloire, ce sera la fin du
règne de Satan. Seigneur, dit Marguerite, verrais-je ce jour ?
Nul ne peut dire ni le jour, ni lheure ! »
Het is
u wel duidelijk, kind: als de rampen die zich hier en daar plots
voordoen waarschuwingen zijn, dan moet ge ook begrepen hebben, dat
deze waarschuwingen niet volstaan om de wereld te bekeren. Deze is
blind en doof. Ze ziet en hoort alleen wat ze wil zien en horen. Voor
deze wereld geldt alleen wat verleidelijk is. Haar hart sluit zich
bij al wat herinnert aan haar plichten tegenover Mij en het verliest
alle ontvankelijkheid voor het Licht.
Daarom
ook zullen ze getroffen worden in hun hart, daar waar de zetel is van
alle hartstochten.
Wat de
troon van de Liefde behoort te zijn moet gezuiverd worden. Het
herstellende lijden zal wonderen van genade bewerken in de zielen. Op
dit ogenblik zijn ze echter te zeer met zich zelf begaan om open te
staan voor de nood van de anderen.
Uit
hun binnenste komt het kwaad, uit hun binnenste moet ook de bekering
komen. Ze zullen getroffen worden aan de bron. Vandaar zal ook de
vernieuwing komen en zal mijn Rijk gevestigd worden over geheel de
aarde.
Le
16 avril 1974, Jésus donne à
Marguerite un message assez étonnant qui pourrait en faire
sourciller plus dun. Jésus dit ceci :
« Tu
as compris, ma fille, que si les catastrophes survenant ici et là
sont des avertissements, tu as aussi compris quelles ne suffisent
pas pour convertir le monde. Celui-ci est aveugle et sourd, il ne
voit et nentend que ce quil veut voir et entendre. Tout est
séduction pour lui, et ce qui lui rappelle son devoir envers moi,
ferme son cur et le rend inapte à recevoir la lumière. Voilà
pourquoi cest au cur quils seront frappés, là où est le
siège de toutes les passions. Ce qui doit être le trône de lAmour
doit être purifié. La souffrance réparatrice fera des merveilles
de grâces dans les âmes, mais en ce moment elles sont trop
empreintes delles-mêmes pour être sensibles à la misère des
autres. Cest de lintérieur que vient le mal, cest de
lintérieur que doit venir la conversion. Et parce quelles
seront frappées à la source, cest de là que viendra la
rénovation et que mon Règne sétablira sur toute la terre. »
ENKELE ACTUELE
Aardbeving treft Papoea-Nieuw-Guinea Vulkaan in Mexico spuwt as Schokgolf van uitbarsting op Zon nog niet aangekomen Vogelgriep breidt zich uit naar Peking
Euthanasieuitbreiding van de wet - de Nonkel Paters spreken.
Nonkel
Paters nemen het woord..
Wij
zijn een kleine groep bejaarde missionarissen van Afrika op rust in
Antwerpen. Na een heel leven doorgebracht te hebben in Afrika zijn we
wel wat verloren in onze wereld hier in België die zo radicaal
anders is dan de wereld die we zovele jaren geleden verlieten. Toch
blijven wij met wakkere aandacht volgen wat er om ons heen gebeurt.
En
nu gebeurt er hier iets wat wij niet stilzwijgend kunnen laten
voorbijgaan. We bedoelen het politieke debat aangaande de uitbreiding
van de euthanasiewet naar minderjarigen en gehandicapten. Voor ons
gaat het niet over die nieuwe doelgroep, maar over het begrip van
euthanasie zelf dat voor Afrikanen en veel andere volkeren uitermate
onbegrijpelijk en barbaars klinkt. Vrijwillig een einde maken aan het
leven, van zichzelf of van anderen, en dit wettelijk maken en
bepalen is voor hen gewoon ondenkbaar. Want het leven is heilig omdat
het een groot, het
grote, mysterie, is dat ons gegeven is en ons te boven gaat. Wij
zijn noch de makers, noch de bezitters van het leven, maar slechts de
behoeders ervan. Als er iets is dat wij in Afrika hebben geleerd, dan
is het wel deze waarheid: het leven is groter en sterker dan wijzelf
en dit maakt ons tegelijk deemoedig en sterk. Niemand zou durven
beweren dat het leven voor Afrikanen aangenamer en gemakkelijker is
dan voor ons, maar wij herinneren ons de onvergetelijke glimlach van
afrikaanse mensen en kinderen die zeiden: We zijn alles kwijt,
maar we hebben nog het leven.
Wat
ons diep verontrust is de onwaarschijnlijke oppervlakkigheid waarmee
dit debat hier wordt gevoerd. In de discussies hieromtrent staat de
vraag naar de vrijheid en de persoonlijke keuze altijd centraal, maar
zelden of nooit gaat het over de inhoud, over het object van die
keuze. Het leven kan en mag eigenlijk geen voorwerp van een keuze
zijn. Het is het meest fundamentele gegeven van ons bestaan, en dat
staat niet ter discussie. Men tornt niet aan het leven.
Ten
tweede is er ook de louter gevoelsmatige benadering die ons redelijk
gezond verstand verblindt en als het ware uitschakelt. Zien wij dan
niet in dat euthanasie en eugenisme zich essentieel op dezelfde
principes beroepen als het naziregime dat zich ook rechtvaardigde met
eu-femismen zoals Endlösung
en Gnadetod ? Want het gaat hier wel degelijk om een
ideologische strijd tussen een cultuur van de dood (zoals Johannes
Paulus II het stelde) en een cultuur van het leven. En hij wist wat
hij zei, want jarenlang was hij in zijn land een kroongetuige van de
gruwelijke gevolgen van die principes. Of is ons geschiedkundig
geheugen soms zo kort? Weliswaar stellen onze euthanasie wetten zich
aan ons voor in een sterieler en aannemelijker jasje. Maar beiden
treft één en dezelfde beschuldiging: die van een fundamenteel en
principieel gebrek aan eerbied voor het leven.
En
dan is er nog de valse tegenstelling tussen palliatieve zorg en
euthanasie. Wij weten wel dat beide praktisch
gesproken op hetzelfde neerkomen en met ongeveer dezelfde middelen
worden uitgevoerd. Maar principieel en
menselijk is er een afgrond tussen de dood
geven en en een waardig levenseinde verzekeren. Wij zagen een
aangrijpende reportage over die jongen uit Mechelen die uiteindelijk
om een (definitieve) palliatieve sedatie vroeg, maar die hardnekkig
weigerde dit euthanasie te noemen en die de dood wilde overlaten aan
zijn lichaam, als het moment was gekomen. What is in a word?
Wij
sluiten ons volledig aan bij het artikel in de Standaard van 14
januari 2013 van Broeder Stockman die zich blijft inzetten opdat de
cultuur van het leven het blijft halen op de cultuur van de dood.
Uiteindelijk
vragen wij ons twee dingen af. Ten eerste: is wetenschappelijke
vooruitgang noodzakelijk een groei in menselijke wijsheid? Ten
tweede: Is onze poging om de dood te controleren niet een versie van
ons leven volledig te willen controleren, wat alleen maar kan leiden
tot frustratie? Want alleen een zekere overgave aan het leven (en aan
de dood) geeft ons sterkte en moed om de opdracht van ons leven zo
goed en zo menselijk mogelijk te volbrengen.
BRUSSEL (RKnieuws.net) -
Laat van u horen in het debat rond euthanasie: dat is de oproep van de nieuwe
website Euthanasie STOP, een initiatief van universiteitsprofessoren,
artsen, verpleegkundigen en juristen uit gans België en met uiteenlopende
levensbeschouwingen.
Euthanasie is in België legaal sinds mei 2002. De euthanasiewet geeft
meerderjarige of geëmancipeerd minderjarige patiënten het recht om een verzoek
om euthanasie te formuleren, terwijl artsen toelating krijgen om dat verzoek
onder bepaalde voorwaarden in te willigen.
Is het nodig om de wet tien jaar later uit te breiden tot minderjarigen
en demente personen? Het parlement buigt zich momenteel over meerdere
wetsvoorstellen die precies dat beogen, en die de onverholen steun genieten van
bepaalde politici.
Heel wat burgers zijn het echter niet eens met deze wetsvoorstellen. Dit
debat, dat van cruciaal belang is voor de toekomst van de geneeskunde en van de
maatschappij, kan dus niet beperkt blijven tot de zaal waarin de bevoegde
parlementaire commissie vergadert.
De website is bedoeld voor elke burger die wil deelnemen aan het
maatschappelijk debat en een andere mening wil laten horen.
Vindt u het verkeerd om de euthanasiewet uit te breiden tot
minderjarigen en demente personen? Laat van u horen! Formuleer uw kritiek en
deel uw standpunt met anderen op de website Euthanasie STOP.
De liefde van God is de bloem. Barmhartigheid de vrucht.Laat de twijfelende ziel deze overwegingen over de goddelijke barmhartigheid lezen en vertrouwend worden.
Zeg na elke aanroeping: ... ik vertrouw op U.
Goddelijke barmhartigheid die uit de boezem van deVader stroomt, ik vertrouw op U. Goddelijke barmhartigheid, grootste eigenschap van God, ... Goddelijke barmhartigheid, onbegrijpelijk mysterie, ... Goddelijke barmhartigheid, bron die voortkomt uit het mysterie van de allerheiligste Drieëenheid, ... Goddelijke barmhartigheid, ondoorgrondelijk voor elk verstand zowel van mensen als van engelen, ... Goddelijke barmhartigheid, uit wie elk leven en elk geluk voortkomt, ... Goddelijke barmhartigheid, heerlijker dan de hemelen, .... Goddelijke barmhartigheid, bron van mirakelen en wonderen,... Goddelijke barmhartigheid, die het heelal omgeeft,... Goddelijke barmhartigheid, die op de aarde neerdaalt in de persoon van het vleesgeworden Woord, ... Goddelijke barmhartigheid, die uit de open wonde van het hart van Jezus stroomde, ... Goddelijke barmhartigheid, voor ons besloten in het hart van Jezus en in het bijzonder voor de arme zondaren, ... Goddelijke barmhartigheid, onpeilbaar bij de instelling van het heilig Sacrament, ... Goddelijke barmhartigheid, bij het stichten van de heilige Kerk, ... Goddelijke barmhartigheid, in het sacrament van het heilig doopsel, ... Goddelijke barmhartigheid, in onze rechtvaardiging door Jezus Christus, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons heel ons leven lang vergezelt, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons in het bijzonder op het uur van de dood omhelst, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons onsterfelijk leven schenkt, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons op ieder ogenblik van ons leven begeleidt, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons behoedt voor het vuur van de hel, ... Goddelijke barmhartigheid, in de bekering van verharde zondaren, ... Goddelijke barmhartigheid, verbazingwekkend voor de engelen en onbegrijpelijk voor de heiligen, ... Goddelijke barmhartigheid, ondoorgrondelijk in alle mysteries van God, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons boven alle ellende uittilt, ... Goddelijke barmhartigheid, bron van onze vreugde en geluk, ... Goddelijke barmhartigheid, die ons uit het niets tot het bestaan roept, ... Goddelijke barmhartigheid, die al onze werken van zijn handen omsluit, ... Goddelijke barmhartigheid, bekroning van al Gods werken, ... Goddelijke barmhartigheid, in wie wij allen zijn ondergedompeld, ... Goddelijke barmhartigheid, zoete troost voor angstige harten, ... Goddelijke barmhartigheid, enige hoop van wanhopige zielen, ... Goddelijke barmhartigheid, rust van de harten, vrede te midden van angst, ... Goddelijke barmhartigheid, verrukking en extase van de heiligen, ... Goddelijke barmhartigheid, hoop schenkend tegen alle wanhoop in, ...
Eeuwige God in Wie de barmhartigheid eindeloos is en de rijkdommen van ontferming onuitputtelijk zijn, zie goedgunstig op ons neer en vermeerder uw barmhartigheid in ons zodat we in moeilijke ogenblikken niet zullen wanhopen of moedeloos zullen worden, maar met groot vertrouwen onszelf aan uw heilige Wil die Liefde en Barmhartigheid zelf is onderwerpen.
O onbegrijpelijke en onbeperkte Goddelijke barmhartigheid Wie kan U op waardige wijze verhogen en aanbidden? Hoogste eigenschap van de almachtige God U bent de zoete hoop voor de zondige mens
Verenig uzelf in een loflied, sterren, aarde en zee en zing vurig, eenstemmig en dankbaar over de onbegrijpelijke goddelijke barmhartigheid.
7 April 2013 Feest van de Barmhartige Christus !! In de H.Hart Basiliek van Koekelberg Brussel om 15 u
Plechtige Meertalige Eucharistieviering gevolgd door een Heilig Lof met de Rozenkrans van de Goddellijke Barmhartigheid
Gelegenheid tot biechten vanaf 13.00 uur.
Breng kinderen, kennissen en familieleden mee, het feest is bestemd voor iedereen zowel gelovig als ongelovig, man of vrouw, zonder onderscheid van ras of kleur, gewoon IEDEREEN.
Vriendelijke groeten
Willy
DE AUTOBUSSEN VANUIT ANTWERPEN ZIJN DEZELFDE ALS VORIG JAAR OOK DE PRIJS IS DEZELFDE MOCHT IK LEREN
VOOR DE GEBUIKERS VAN GPS " KEIZER KARELLAAN TE KOEKELBERG 1081 BRUSSEL
Zij hebben mijn erfdeel verkwist. Wat blijft er hun nog over, tenzij de boosaardigheid van de zonde, de angst voor de dag van morgen?
Angst onderdrukt de wijsheid. De vijanden beloeren elkaar: naties tegen naties, ouders tegen kinderen.
De zielen van de kleinen zijn verontwaardigd.
De verantwoordelijkheid stapelt zich op; door niet in te grijpen krijgt het kwaad vrije armslag en groeit voortdurend aan. Heilige plaatsen verstoten Mij om Mij te vervangen door idealen die overeenstemmen met hun manier van leven.
De aarde, deze aarde die Ik met mijn Bloed heb doordrenkt en vruchtbaar gemaakt, erkent Mij niet meer, tenzij in mijn allerkleinsten.
Elke dag wordt mijn Hart gekweld door de lafheid van de enen, door de traagheid van de anderen en door de wreedheid van hen die naar mijn beeld zijn geschapen en die de wapenuitrusting van zich hebben afgeschud, die Ik hun had vervaardigd om hen tegen het kwaad te beschutten. Het genot is een plaag en een bitterheid . Buiten henzelf is er niets dat hun nog belang inboezemt. Hun vleselijk omhulsel bevat slechts rotheid; zij zijn een gruwel voor mijn ogen.
Zij die verantwoordelijk zijn voor het verlies van zoveel zielen zullen zeer zwaar boeten, want thans rilt de schepping aan alle kanten en ze wordt door elkaar geschud door de wilde sprongen van het Beest dat aan het werk is.
Wie zwijgt is schuldig aan majesteitschennis.
Gebed is meer dan noodzakelijk. Al is zwijgen goud, het kan ook medeplichtigheid aan de verwoesting van de zielen betekenen. Met het Legioen Kleine Zielen heb ik een kruistocht van liefde uitgezonden over de wereld en haar vijanden. Het blijft nog steeds waar dat iemand die een ander Evangelie predikt, dat er meer op uit is de gewetens te sussen, dan datgene wat Ik heb geleerd, reeds door Mij veroordeeld is.
Van mijn volk eis Ik trouw aan de Overlevering; geen valse uitvluchten, geen vernieuwingen, die slechts dienen om de harmonie te verstoren die tussen al mijn kinderen moet heersen. Ik zie hoe mijn volk leeft en hoe het sterft; en mijn ogen wenden zich liefdevol naar de strijders van het laatste uur. Bendes duivelen trekken door de straten met de roep Non serviam ( Ik zal niet dienen). Zij die er niet aan meedoen reageren niet tegen de schanddaden, de afschuwelijke misdaden en zoveel andere zaken. De kinderen zijn geen kinderen meer; vanaf hun prilste jeugd zijn ze besmet door de dwaasheid van deze tijd en door hen waarmee ze in aanraking komen.
Schaar u met vertrouwen achter mijn plaatsbekleder, de opvolger van Petrus. Nooit zal Ik u er een verwijt van maken als ge probeert in eenheid met hem te leven en te denken; want achter hem ben Ik aanwezig en geef onderricht voor de huidige tijden.
Marguerite tot Jezus
Heer, is dit een teken van hoop?
Jezus tot Marguerite
Hoop is een deugd in deze wereld. Voorwaar, zij staat echter op het punt uit de wereld te verdwijnen.
Open
brief aan de heer Herman Van Rompuy, voorzitter van de Europese Raad
Excellentie,
Uw
inzet voor Europa in de huidige moeilijke tijd krijgt de steun van de Europese
staatshoofden en regeringsleiders. Zij hebben u inuw functie bevestigd, waarvoor ook ik
u wil gelukwensen.
U
zit als het ware op de stoel van Robert Schumann, de vader van Europa. Hij was,
zoals u zelf, een overtuigde christen. Zijn politieke inzet was doordrongen van
zijn christelijke principes, die uiteindelijk de meest universele en authentiek
menselijke waarden zijn. Toen hij in 1950, samen met Konrad Adenauer en de
Gaspari de gemeenschap van kolen en staal begon, waaruit uiteindelijk de
Europese Unie is gegroeid, was dit een bijdrage aan de economische welvaart. Er
was echter veel meer. Hij bracht verzoening tussen de toen gezworen vijanden:
Frankrijk en Duitsland. Zijn voornaamste bekommernis ging naar de fundamenten
van verzoening, dialoog, samenwerking, solidariteit en vrede met een groot
respect voor de eigenheid van ieder volk. Bovendien wilde hij op deze
grondslagen een Europa als een dienst aan en solidariteit met alle landen en
volkeren.
U
weet dit alles beter dan wie ook. Wat u wellicht minder goed weet, is wat er
werkelijk in Syrië gebeurt. Sta me toe hierover enige eigen ervaring mee
te delen. Ik ben een eenvoudige burger, niettemin een Europese burger, sinds
enkele jaren levend en werkzaam in Syrië. Ik heb voor de oorlog met volle
teugen genoten van de gastvrijheid van dit volk, van zijn behoorlijke welvaart,
vrijheid, vrede en vooral van de diep ingewortelde wil om met alle
verschillende etnische groepen en geloofsgroepen in vrede samen te leven. In
Damascus, Qâra en elders was ik te gast in menig gezin, zowel moslim als
christen. Nooit heb ik enig verschil in gulheid en gastvrijheid ondervonden. En
nog veel minder enige vijandigheid. Inmiddels is Qâra een verzamelplaats
geworden van terroristen en een van de gevaarlijkste plaatsen in Syrië.
De
door het Westen en zijn Arabische bondgenoten genoemde volksopstand heb ik
zien geboren worden. Zoals naar gewoonte wandelden wij door Qâra, bezochten
hier en daar een zieke in een familie, deden enkele inkopen om dan samen met enkele
jongens van de parochie bij de byzantijnse priester gezellig te eten. Ditmaal
was het na het vrijdagavondgebed ongemeen druk aan de centrale moskee. Een
vijftiental vreemde mannen en jongeren schreeuwden wild leuzen tegen de
president en tegen Syrië om er fotos en filmpjes van te maken. De pastoor
vertelde dat er sinds kort enkelen extra geld verdienen door deze fotos en
filmpjes aan Al Jazeera te bezorgen. En u weet hoezeer Al Jazeera tot op
vandaag het westers nieuws manipuleert. De werkelijkheid is dat er in Syrië
nooit een volksopstand is geweest en nooit een burgeroorlog vanuit de
bevolking. Regering, volk en land bleken vanaf het begin slachtoffer van een
lang voorbereide, goed geplande samenzwering van buiten af.
Hoe
talrijk, groot of verborgen de belangen en motieven ook mogen zijn voor
Amerika, Israël, Europa, Turkije, Saoedi-Arabië en Qatar, de wijze waarop zij
tot heden dit soevereine volk en land mee hebben uitgemoord en ontwricht, is
een misdaad tegen de menselijkheid. Het aandeel van Europa daarin is de meest
radicale verloochening van al zijn princiepen. Wellicht is Syrië strategisch
een van de meest belangrijke plaatsen voor wereldheersers. Syrië is evenwel een
van de weinige bolwerken die stand gehouden hebben tegen het alles vernietigend
westers imperialisme. De Syrische president heeft ooit de grenzen met zijn
gebuur willen openen en Turkije als vriend ontvangen. Inmiddels heeft Europa
een militair hoofdkwartier daar aan de noordgrens met Syrië om de uitgebreide
terroristenkampen tegen Syrië te steunen. Uiteindelijk heeft Turkije onder meer
alle fabrieken in Aleppo - het economische hart van Syrië - ontmanteld,
geplunderd en verwoest. Het is de Europese vriend met de dolk achter de rug,
die graag zijn droom van het Ottomaanse Rijk wil herstellen. Syrië is tenslotte
het laatste bolwerk tegen de radicale fundamentalistische islam en daarom een
doorn in het oog van Saoedi-Arabië en Qatar, ook goede vrienden van het Westen,
die zeer rijk en machtig zijn en de grootste financiers van het terrorisme heel
de wereldbol rond. Terwijl hun eigen samenleving een schandvlek vormt op de
mensenfamilie, willen zij kost wat kost de lekenstaat Syrië, die zoveel
vrijheid geeft aan iedereen, ook aan de in hun ogen verachtelijke ongelovigen
omvormen tot een radicale islamdictatuur. Zij zijn graag bereid voor het Westen
het vuile werk te doen. Het Westen kan dan beslag leggen op de
energierijkdommen van het land en hier zijn macht vestigen. Het volk zal
uitgemoord zijn, het land - zoals al zovele anderen - vernietigd en alle
zelfverklaarde vrienden van Syrië zullen hun aandeel in de rijkdom en de
macht kunnen uitbouwen tegen de andere regionale grootmachten. Weet evenwel dat
eens de maskers zullen vallen. Ook deze oorlog zal zijn Nürnberg kennen. Dan
zal blijken dat de as van het kwaad niet door Damascus liep, maar wel langs
Washington, New York, Brussel en Londen.
Als
christen behoor ik tot de meest onpartijdige groep in Syrië. Als autochtone
bevolkingsroep hebben christenen een groot aandeel gehad in de Arabische
Renaissance en leveren ook nu hun bijzondere bijdrage aan de Arabische cultuur.
Samen met de andere kleinere groepen en de moslims zijn zij in alle geledingen
van de samenleving vertegenwoordigd en bouwen zij mee aan deze lekenstaat volgens
de strikte regels van de lekenstaat en de afwijzing van iedere tegenstelling op
grond van etnische afkomst of geloofsgroep. Bovendien hebben christenen geen
enkele ambitie om een machtsgroep te vormen of als zodanig een deelname in de
macht na te streven. Zij steunen alle goede hervormingen en zijn aan geen
enkele partij gebonden. Zij zijn als kleine en eerder arme groep het deeg in
het dagelijks brood van de Syrische samenleving en willen zo in alle vrijheid
en eenvoud blijven getuigen van hun geloof in Jezus Christus en van het Rijk
Gods op aarde. Zo zijn wij tot heden in staat geweest noodlijdende families te
helpen over alle etnische en geloofsverschillen heen en worden op gelijke wijze
ook door hen beschermd en gesteund. Wilt u werkelijk weten wat er in Syrië
gebeurt, luister dan naar de herhaalde noodkreten van onze patriarchen, de
meest betrouwbare en onpartijdige getuigen.
Excellentie,
het is niet de taak van Europa om mee te helpen de Syrische regering en zijn
president omver te werpen, de bevolking verder uit te moorden en het land te
ontwrichten. Inmiddels hebbenpresident,
regering en volk hun wil om in onderlinge eenheid verder te leven - ondanks de
gruwelijke buitenlandse samenzwering - voldoende getoond. Dit is de echte
grootheid van het volk. Er zullen zeker vele tekortkomingen en gebreken zijn in
het bestuur en in de samenleving. De laffe wijze waarop het Westen met zijn
bondgenoten voortdurend de vele goede hervormingen - met als voorlopige
hoogtepunten een nieuwe constitutie en een nieuw parlement heeft trachten te
boycotten is evenwel onaanvaardbaar en ook Europa onwaardig.
Wat
kan Europa doen? Ophouden met iedere leugen over de werkelijkheid in
Syrië over te nemen en te verspreiden. Ophouden verdere steun te geven aan
de omverwerping van regering en staatshoofd. Ophouden rechtsreeks of
onrechtstreeks verdere moordaanslagen en verwoestingen aan te richten. Houd ook
op met het huichelachtige onderscheid tussen de extreem radicale al Nousra en
het vrije Syrische leger, dat noch vrij, noch Syrisch, noch een leger is. Is
het voor u zon goed nieuws wanneer uw familie uitgemoord wordt door criminele
bendes van het vrije Syrische leger en gelukkig niet door al Nousra? Houd op
met steeds nieuwe drogredenen uit te werken om alsnog een militaire interventie
te bewerken en het land te vernietigen. Zijn het tenslotte niet de Amerikaanse
onbemande drones, die men wil inzetten en waardoor in andere landen de laatste
jaren al duizenden onschuldige burgers werden vermoord? Houd op met de
voorbereiding van een aanval met chemische wapens, die het Westen zelf wil
plegen om daarna met valse getuigenissen, beelden en filmen de schuld aan de
regering en de president te geven en dan op laffe wijze toe te slaan. Weet dat
de meerderheid van alle slachtoffers in deze oorlog jonge soldaten zijn, die
hun leven gaven om hun volk te beschermen. Vergeet ook niet dat de oudste
beschaving en een tweeduizend jaar oud christendom in Irak vernietigd werd,
toen nog door de Amerikaans-Engelse coalitie onder het motto: Vrijheid voor
Irak, ook met de leugen van de niet bestaande vernietigingswapens. En de
onmenselijke vernietiging van Libië door het westers imperialisme - met de
actieve steun van Europa - hebben we allen recent uitgebreid kunnen volgen.
Wat
kan Europa doen? De soevereiniteit van het Syrische volk en land erkennen, van
Turkije eisen dat het al wat het gestolen heeft uit Aleppo teruggeeft en alle
fabrieken herstelt en Syrië meehelpt opbouwen. Wie een land mee vernietigt moet
het ook mee opbouwen, niet als verwoester en rover, maar met respect voor de
bevolking. Wees een staatsman en geen terroristenleider. Treed in dialoog met
de regering en de president van Syrië, van aanschijn tot aanschijn. Door nu
Syrië te steunen en te helpen zult u pas een Europeer worden. Bovendien zal
Europa door dialoog en samenwerking veel beter in staat zijn de eigen crisis te
bestrijden dan door hier de grondstoffen te komen stelen, een volk uit te
moorden en er zijn macht te vestigen.
Excellentie,
de huidige aanval van Europa op Syrië is mensonwaardig. Het lijden van het
Syrische volk is een steeds luidere schreeuw om hulp. Stop de waanzin! Het is
genoeg geweest. Europa moet opnieuw gegrondvest worden op de authentieke
fundamenten van de universele menselijke waarden. Zonder deze waarden heeft
Europa geen zin en geen toekomst. Dan is het alleen nog maar in staat om Syrië
nog meer mee te verwoesten. Europa: geen Euro zonder Pa. Wanneer u wilt
meewerken om hierin een positieve ommekeer te bewerken en zo meehelpt de
lijdensweg van het Syrische volk te beëindigen, verdient u de naam van tweede
vader van Europa of her stichter van Europa, wat ik u van harte toewens. Zo
niet, kunt u helaas geen menswaardig politicus genoemd worden, laat staan een
christen.
Pater
Daniël Maes o. praem., Postel-Mol - monasterium Mar Yakub, de Orde van de
eenheid van Antiochië, Qâra, Syrië,
May
the ulcer be drained and may it be healed by the appeasement of the
soul.
The
heart must be opened, this is necessary for its development.
Without
confidence, peace is impossible, but the children of light are
transparent to its rays.
In
Heaven there is no compromise. On earth concessions must be made to
charity, they cannot be neglected without grave faults against it.
Sacrifices
are demanded by joys are in store to help to endure them. Think as I
think and do what you are inspired to do. Why withdraw into
bitterness?
Faith
in the messages I transmit to you is a test of your willingness to
carry out what I wish for such and such a soul.
A
systematic refusal to consider the accomplishment of My Will by all
possible means, will certainly turn that Will from the soul I had
chosen; and the loving impulsion of My Heart will be felt rather by
one who will respond more generously to My appeal.
Believe
Me when I say that what is impossible to man is always possible to
God. Suffering has purified your soul, My child. May faithfulness in
charity be always your distinguised quality.
Jesus:
Live
this week intensely in My company. You participate with Me in My
suffering and in My love that is passing into you. Give Me
everything. You carry My sufferings with Me and I with you. Your body
and soul are wounded: cling to Me. Hold firm! Look at Me: am I not
more to be pitied than you are?
Come,
follow Me. Place your footsteps in mine. Let us go on the way
together. My friend, give Me your hand. I am leading you. Do not
doubt.
nothing
by yourself; all by the Holy Spirit in you.
Kim De Gelder is aangehouden. Dat hij een aantal mensen koelbloedig vermoord heeft staat vast. Feit ook is dat er een aantal babies onder de slachtoffers zijn. Dat maakt het voor de buitenstaanders des te erger. De media heeft er een vette kluif aan, en gebruikt ieder woord, beeld, geluid en uitdrukking van Kim om ons te laten zien hoe gevoelloos en koelbloedig deze man wel is. Vele mensen kijken met afgrijzen naar de berichtgeving van het proces, alhoewel Kim al lang veroordeeeld is door de media voor de definitieve uitspraak van het vonnis.
Een paar weken geleden werd door diezelfde media het aantal abortussen vermeld van het jaar 2012. Het aantal officieele abortussen van het jaar 2012 bedraagt 19578. Ik zet achter het aantal direkt een punt, omdat de media dat een paar weken geleden ook gedaan heeft.
Voor hen is die berichtgeving niet meer dan het meedelen van een statistisch cijfer.
Juister zou het zijn als men zegt: Er zijn 19578 ongeboren babies koelbloedig vermoord in het jaar 2012. Wanneer men 19578 deelt door 365, dan komt men op een gemiddelde van 53,6 vermoorde babies ...per dag! De media voegde er ter verduidelijking ook aan toe dat dit cijfer nog niet alarmerend genoemd mag worden. Hoe is het in onze beschaafde maatschappij mogelijk dat er per dag zo´n 54 babies afgemaakt worden, terwijl diezelfde maatschappij claimt oog te hebben voor de zwaksten onder ons?De reden is heel eenvoudig. Vele jaren geleden heeft de toenmalige regering een miserabele wet goedgekeurd die het mogelijk maakt ongeboren babies op gelijk welk ogenblik van de zwangerschap te doden. Vele dokters, gekleed in witte jassen maken gebruik van deze miserabele wet om hun bloeddorst te lessen. Met deze miserabele wet onder de arm gaan zij niet enkel vrijuit, maar verdienen er nog hun brood mee ook. Voor ons is en blijft het echter bloedgeld, verdiend door de meest onschuldigen onder ons te doden. Deze dokter-aborteurs zijn immers veel gevoellozer en veel koelbloediger dan Kim. Zij hebben er een gewoonte van gemaakt babies te vermoorden van vrouwen die er innerlijk meestal niet mee instemmen. Indien men de abortussen van de vouwen die huilen tijdens de ingreep niet zou uitvoeren, dan zou abortus al heel gauw tot het verleden behoren. Samen met God is ook het zondebesef uit de maatschappij verdwenen. Mensen vinden tegenwoordig allerlei nepredenen uit om zware zondes te relativeren. Doch een misdaad blijft een misdaad, zelfs als ze wettelijk goedgekeurd is. Voor God is een zonde begaan erg, maar een zonde goedpraten is nog vele malen erger. Laat dat maar aan de oren komen van onze regeringsleiders en aborteurs die onder een hoedje spelen om de meest onschuldigen onder ons uit te moorden, gesteund door een even hypocriete media.
Have
pity on Me, I will have pity on you. I will take care of your souls. He who will
beat testimony to Me will not be forgotten by Me before My
Father.
Plough
your
furrows, sow your
ground. May it produce the maximum of sanctity
Eternal
skepticism of the peoples who wish neither to see nor to hear.
The
Message will spread over the world like morning dew, consoling, guiding and giving
peace to uneasy souls.
He
who fears to displease the world does not possess the fear of God.
The
world and its seductions often influence the most upright souls even so far as
to make them forget why they were born, forget too the most elementary notions
of their duties to God and to their neighbour.
In
their eyes the sovereignty of their Creator takes on a secondary importance
because they look at the earth and all that crawls upon it.
The
sent ime nts animating them are sent ime nts of servitude. Their souls are prisoners of
their own weakness.
A
remedial tablets sugar-coating does not always hide its bitter taste.
They
fear the judgment of men more than that of God.
And
that is why they cannot freely take decisions which are imposed on them.
Because
of this they are guilty in the sight of Him who sees and sound their minds and
hearts.
Goodness,
generosity and purity are rare in this unbalanced world.
Spontaneous
goodness does exist, but it rests on nothing worthwhile, because it is too human
(coming from natural feeling and not from faith).
There
is generosity which is only a flash in the pan because only one fiber of the too
human heart has been touched.
There
is purity, too, which exists only on the surface because it is
hypocritical.
Who
dares say the world is sinless?
The
man who says this sins against the Spirit.
Yet
there are good, generous and pure little souls.
They
know that these gifts come from Me. They receive them fervently and render them
to Me in holy love.
Through
you, My little child, I come to shake up the apathy of peoples, the indifference
of average Christians; to revive love in pure hearts. In My mercy I sought this
means of saving a great number of undecided and of rebellious souls, to form for
their salvation an army of pure little souls.
Truly
I say to you, My daughter, know that I warn and punish with great sadness
because this cannot be done without hurting them; that I suffer with them these
sufferings necessary for their sanctification.
31 JANUARI FEEST DON BOSCO einde rondgang Relikwie
Na de rondgang in Vlaanderen is er de slotviering nu aanstaande donderdag 31 januari 2013 in de St Baafskathedraal te Gent om 11.00 uur Iedereen van harte welkom
Samen bidden voor de bekering van het menselijk hart
Brussel, 9 maart 2013.
Samen bidden voor de bekering van het menselijk hart
Al enkele maanden ben ik onder de indruk van het aantal mensen dat mij hun verlangen kenbaar maakte om samen te bidden voor de bekering van het menselijk hart en zo ook voor de genezing van de mensheid. Ik deel hun bekommernis en hun hoop.
We voelen ons allemaal overweldigd door de schrikwekkende gevaren die de mensheid bedreigen. Een financiële, en later een economische crisis, die vernieling blijft aanrichten en de meest kwetsbaren in onze maatschappij blijft treffen. Het herhaalde banenverlies, dat mensen ernstig ontmoedigt. De toename van het geweld in zoveel regios in de wereld. De religieuze onverdraagzaamheid, waarvan zo veel christenen over heel de wereld het slachtoffer zijn. De bedreigingen voor de toekomst van de familie, te wijten aan wetgevingen die haar fundamentele identiteit niet erkennen. Steeds meer donkere wolken die wegen op de eerbied voor het levensbegin en -einde, door de banalisering van abortus en voorstellen voor de uitbreiding van de euthanasiepraktijk. De ecologische verwoesting van onze planeet met haar zware gevolgen voor de toekomst van de mensheid. En deze lijst is niet exhaustief...
Daar moet men op diverse terreinen tegen strijden, ieder vanuit zijn of haar verantwoordelijkheid. Maar wij kunnen allemaal ingrijpen wat onze situatie ook moge zijn door het aanhoudend smeekgebed waarvan Jezus ons verzekerd heeft dat het zal verhoord worden.
Daarom nodig ik u op zaterdag 9 maart uit op een dag van gebed en voorspraak voor de bekering van het menselijk hart (eerst het onze, zeer zeker) en voor de genezing van de mensheid. Die heeft plaats in de Nationale Basiliek van het Heilig-Hart in Koekelberg en begint om 15 uur en eindigt om 22 uur. Men kan deelnemen aan het geheel of slechts aan een deel, naargelang de eigen mogelijkheden. Voorzie, in deze tijd van het jaar, best wat warme kleren. Het initiatief is tweetalig en wordt begeleid door de Nederlandstalige en Franstalige Vernieuwing in de Heilige Geest.
Het programma ziet er als volgt uit:
15.00 uur: onthaal, gevolgd door getuigenissen over de noodzaak en de vruchtbaarheid van een persoonlijke en collectieve bekering. De voornaamste getuige zal pater Michel-Marie Zanotti zijn, een priester met een brandend hart, die zijn parochie in Marseille in vuur en vlam (van het Goddelijk vuur) heeft gezet. Hij is de auteur van verschillende vurige boeken die mij persoonlijk diep geraakt hebben, in het bijzonder Homme et prêtre (Ad Solem, 2011) en Croire (Artège, 2012), die ik u ten zeerste kan aanbevelen. Zijn uiteenzetting zal uiteraard in het Nederlands worden vertaald.
16.30 uur: eucharistieviering waarin ik zeer graag zal voorgaan
17.30 uur: tijd van aanbidding, in het verlengde van de mis
18.00 uur: pauze (Deelnemers die blijven voor het vervolg, voorzien best een kleine picknick. Dranken zijn ter plaatse verkrijgbaar.)
19.00 uur: tijd van lofprijzing, voorspraak en gebed, in aanwezigheid van het Heilig Sacrament
21.00 uur: zending, gevolgd door stille aanbidding tot 22.00 uur
Daar zal ik ook de organisatie aankondigen van een oecumenische bedevaart naar het Heilig Land met dezelfde gebedsintentie. Deze zal plaatsvinden van 19 tot 27 augustus. Alle details van die bedevaart zullen binnenkort, langs verschillende informatiekanalen, worden bekend gemaakt.
Met enig ongeduld verwacht ik u dus in Koekelberg op 9 maart aanstaande! Dank dat u er bij bent!
Als
de deur naar oorlog opengaat, wie zal ze sluiten? Wie zal zijn wapens
neerleggen en ophouden met schieten? Dat is niet de enige manier waarop
dit gebeurt. De dood bepaalt het einde, niet de liefde of de goede wil
van de mens. Dat is mijn punt: als de deuren van de dood opengaan, als
de oorlog begint, wat beperkt dan de oorlog? Proberen de strijdende
partijen niet meer middelen te vinden om als overwinnaar naar voren te
komen. Ondertussen zijn zo velen gedood en is er zoveel verwoest.
Oorlogen
hebben de landen vermoeid en hun hulpbronnen verkwist. Oorlogen hebben
hun jongeren gedood in de bloei van hun leven als zij bezig zouden
moeten zijn met geboortes en niet met doden. Bemerk de tegenstelling. De
jongeren sterven als hun leven net gaat beginnen.
Mensen
geloven dat er niets aan te doen is, dat er een onvermijdelijke cyclus
is van oorlog en vrede. De hemelse Vader heeft oorlog niet gemaakt als
een onderdeel van zijn oorspronkelijk plan. Hij heeft plannen voor
jullie vrede. Tussen zijn tarwe is onkruid gezaaid en oorlogen komen
overal tevoorschijn. De zaden van oorlog en geweld zijn in zoveel harten
gezaaid en de oorlogswapens worden graag verkocht en gemakkelijk
gekocht. Legers kunnen van het ene op het andere moment opgericht
worden.
Als
dit jaar begint, is de wereld een bewapend kamp, slechts wachtend op
een oproep tot het opnemen van de wapens. Deze oproep om de wapens op te
nemen zal herhaaldelijk komen. Het gaat verder, juist nu, als het jaar
begint. De oproepen zullen luider worden en de wapens worden groter.
Waar zal dit alles eindigen? De krachten, die nodig zijn om toezicht op
de wereld te houden - ze werden de vredebewaarders genoemd - zijn nu
zeer beperkt. Het is nu: ieder land voor zichzelf, elk volk binnen een
land voor zichzelf of zelfs elke stam binnen een volk voor zichzelf.
De
structuren, die er waren en die de mensen een identiteit gaven, zijn
weggenomen. De identiteit van het land is vernietigd en veel nieuwe
identiteiten komen naar voren en wedijveren met elkaar om te proberen in
het licht van de publiciteit te komen. Dit wordt een machtsstrijd
genoemd en zolang deze machtsstrijd plaatsvindt, is er geen vrede en
geen identiteit. Dit drijfzand is een plaats van chaos en verwarring,
waar weinig opgebouwd kan worden en velen verward raken. Hoezeer ween ik
over mijn kinderen in deze landen van gewapende strijd en revolutie.
Chaos, chaos, chaos. Overal chaos. Dat is satans werk en hij heeft lang
en hard gewerkt om het voor elkaar te krijgen. Dit is de vrucht van zijn
werken.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.