Aldebaran #3 (van 5): de foto. (SC) (Dargaud) (2000)
Tekst & tekeningen: Leo.
Aldebaran is de eerste gekoloniseerde planeet van de aardlingen. De inwoners van Arena Blanca waren gelukkig, ver van de tirannie van de kerk (in de persoon van de eerwaarde Algemon Loomis) en het leger, totdat een zeemonster hun dorp verzwelgt. Marc en Kim proberen naar Anatolië te reizen. Daar ontmoeten ze de blondine, Alexa, een biologe en een vriendin van Driss, de man die de ramp voorspelde.
Aldebaran #2 (van 5): de blonde vrouw. (SC) (Dargaud) (1999)
Tekst en tekeningen: Leo.
De aardse kolonisten van Aldebaran hebben hun toekomst netjes uitgekiend. Maar vreemde gebeurtenissen sturen alles in de war. Aldebaran is volledig geïsoleerd van de moederplaneet. Zonder contact met de aarde moeten de bewoners het hoofd bieden aan vreemde gebeurtenissen die verontrustende gevolgen hebben. Het grootste gevaar blijkt uit de oceaan te komen in de vorm van vijandige en enorme monsters. Waar wie kan deze evolutie precies begrijpen? Marc en Kim, overlevenden van een verzwolgen dorp, gaan naar de hoofdstad Anatolië om een antwoord te vinden op hun vragen.
Aldebaran #1 (van 5): de ramp. (SC) (Dargaud) (1999)
Tekst & tekeningen: Leo.
De planeet Aldebaran heeft sinds 100 jaar geen contact meer met de aarde. De bewoners van Arene Blanca, een klein vissersdorpje, leiden een gezapig leventje, ver van de tirannie van de kerk en het leger. Tot op de dag dat vreemde signalen een ramp lijken te voorspellen. Een enorme vis uit de diepten van de oceaan sterft op het strand, terwijl de gewone vissen gestaag verdwijnen uit de zee. Een zee die trouwens niet veel later monsterlijk transformeert voordat ze een boot verzwelgt. Een immense ramp -in de gedaante van een zeemonster- bedelft het vissersdorp onder een plakkerige substantie. Dit monster verandert van vorm en gedrag naargelang zijn humeur -meestal slecht geluimd- waarvoor verscheidene mensen zich interesseren. Zo zijn er: Driss Shediac, die pogingen heeft odernomen om het dorp te verwittigen, maar niemand geloofde hem; de mooie journaliste Gwendoline Lopes en de priester Loomis in zijn militair voertuig. Marc en Kim zijn enkele van de overlevenden. Ze zitten elkaar voortdurend in het haar en vertrekken naar de hoofdstad Anatolië om hun leven opnieuw te beginnen.
F.C. De Kampioenen omnibus #3. (SC) (Standaard Uitgeverij) (2011)
Tekst: Hec Leemans --- Tekeningen: Hec Leemans, Tom Bouden.
11. Xavier in de puree: Xavier moet met zijn fiets tachtig kilo aardappelen vervoeren naar de keuken van de kazerne. Door een ongelukje komt hij in de vitrine terecht van de kunstgalerij Het Ezeltje. Jan Shapo, die net voorbijkomt, is helemaal begeesterd van het resultaat. Hij denkt dat Xavier een nieuwe meester is in de wereld van de conceptuele kunst. Jan Shapo koopt direct het 'kunstwerk' voor het museum, het Smiksmak. Hij legt er een pak geld voor op tafel. De vrienden, die zien hoeveel Xavier verdiend heeft op vijf minuten tijd met zijn kunst, ruiken op hun beurt geld en willen ook allemaal de kunstbusiness in.
12. Het Seksschandaal: Boma heeft een afspraak met Notinow Sehks, een Oekraïense voetbalmanager. Meneer Sehks en zijn secretaris zijn bijzonder onder de indruk van een lovend artikel over Markske in Publi-Time. Beide heren zijn op zoek naar een goede spits voor FC Tsjernobyl en doen een ongelooflijk bod op Markske. Ze zijn daarbij ook nog bereid om een paar miljoen te investeren in de Kampioenen. Na een vriendschappelijke match tegen de plaatselijke jeugd tekenen Markske en Boma het contract. Ivan Ivanovitch laat Boma ook nog een verzekeringscontract tekenen voor Markske. Bij wijze van voorschot krijgt Markske alvast een schitterende roze Cadillac. Vanaf nu gaat alles verkeerd en verzeilt Markske van de ene penibele situatie in de andere.
13. De Kampioenen maken een film: De Kampioenen worden één na één benaderd door een jongeman, die zegt filmregisseur te zijn. Hij wil het voetbalveld van de Kampioenen gebruiken als decor in zijn film. Natuurlijk doen de Kampioenen hard hun best om te mogen meespelen in de film. Carmen solliceert als eerste en krijgt prompt de rol van minnares van Boma. In de sequentie toont Boma hoe zijn brandkast met zwart geld moet opengemaakt worden... Als de slotscènes van de film gedraaid worden in de lokale bank en de filmacteurs er met ècht geld vandoor gaan, blijkt dat ze niet al te beste bedoelingen hebben...
14. Oma Boma: Boma's moeder komt op bezoek! De kranige dame is vast besloten om zich intens te bemoeien met het privéleven van haar zoon. Om te beginnen moet hij breken met Mariah, zijn vriendin, die volgens mama niet geschikt is. Ze ziet meer in Carmen of Pascale. Al snel stuurt ze dan ook aan op een huwelijk met Pascale. Markske, die gelooft dat de zaak beklonken is, vertelt rond dat Boma en Pascale gaan trouwen. Hieruit volgt het ene misverstand na het andere... Pascale heeft inderdaad trouwplannen, maar haar toekomstige blijkt een ziekelijke seriemoordenaar te zijn.
15. De huilende hooligan: Boma kan een subsidie krijgen van één miljoen frank, voor de bestrijding van de hooligans. Helaas zijn er bij de Kampioenen geen hooligans. Boma besluit dan maar Markske, Pol en Xavier voor hooligan te laten spelen. Het loopt al snel uit de hand wanneer Markske zijn rol heel au sérieux lijkt te nemen. Hij wordt een keihard, nietsontziende hooligan en sluit aan bij een bende. Met zijn bende terroriseert hij de Kampioenen, die natuurlijk niet begrijpen waarom Markske zich zo gedraagt...
De Pfaffs #1: Waar is ons Lyndsey? (SC) (The House Of Books) (2003)
Tekst: Ronald Grossey --- tekeningen: Charel Cambré.
Jean-Marie is uitgenodigd voor de aftrap van de wedstrijd Anderlecht-Ajax en Lyndsey zal hem daarbij vergezellen. Maar Lyndsey is spoorloos en de andere familieleden gaan op zoek. Ze beginnen een speurtocht die hen zal leiden naar haar vriendjes, haar favoriete plekjes en een aantal bekende Vlamingen. Maar het meisje blijft onvindbaar en de familie raakt stilaan ontmoedigd. Politie, rijkswacht en de media worden ingeschakeld!
In het Godenrijk heeft Loki het valse gebit van Odin gestolen. Dat was niet echt een geslaagde grap, want de Godenmeester wil hem nogal zwaar straffen. Zijn lot hangt aan een zijden draadje. En da's nu net zijn redding. Want Loki mag slechts berecht worden indien men zijn lot kent. Daarvoor moet men ten rade gaan bij de Nornen die verantwoordelijk zijn voor de levensdraden. Maar de Goden zijn daar niet zo populair en dus plukken ze enkele mensen van de aardbol om uit te zoeken wat het lot is van deze 'kwajongen'. Wolf, Ramm en Erik, de hardhorige en bijziende jager, zijn de 'gelukkigen' die zich op de boom Yggdrasil mogen wagen.
In 't Noorden van Midgard, 't land der mensen, ligt Niflheim. En koud dat het daar is! Om te bevriezen! Zonder anorak ga je er best niet naar buiten. Behalve sneeuw en ijs vind je in Niflheim ook de hel , waar de Godin Hel de scepter zwaait (vandaar al die wind). En dit is Garm, de Hellehond! 't Is zijn taak ervoor te zorgen dat geen enkele sterveling de hel kan binnendringen. Omdat Garm een zwerfhond is, werd-ie door de God Balder met 'n onverwoestbaar zijden draadje (patent dwergen) aan een ijzeren ring bij de ingang van de hel vastgebonden ...
De wouden van Opaal #4: De kerkers van Nenuuf. (SC) (Uitgeverij L) (2010)
Tekst: Scotch Arleston --- Tekeningen: Philippe Pellet.
Op volle zee, op het nippertje ontsnapt uit Hartenstam, spant Darko zich tot het uiterste in om het toverboek van Cohars te doorgronden. Zonder resultaat. Nauwelijks bekomen van de teleurstelling en een aanval van diepzeeslangen, belanden hij en zijn reisgezelschap door verraad in de kerkers van de op scheepswrakken gebouwde havenstad Nenuuf. Intussen treft Pontifex Xarchias de voorbereidingen voor een monsterlijk plan dat hem voorgoed van Darko zal verlossen, denkt hij...
De wouden van Opaal #3: Het groene litteken. (SC) (Uitgeverij L) (2010)
Tekst: Scotch Arleston --- Tekeningen: Philippe Pellet.
Nu duidelijk is dat Darko het Toverboek van Cohars in zijn bezit heeft, maken de gruwelijke pontifex Xarchias en zijn priesterschap van het Licht zich op voor de grootste mensenjacht ooit in de Wouden van Opaal. Immers, niets meer of minder dan de alleenheerschappij van de priesterschap staat op het spel. En Darko? Op zoek naar rijdieren is hij inmiddels met zijn grillige zusje Sleilo en de bard Urfold op weg naar de vrije markt van Hartenstam. Daar wacht hem de eerste van een reeks levensgevaarlijke confrontaties.
Storm, de kronieken van de Buitenring #1: De banneling van Thoem. (HC) (Don Lawrence Collection) (2011)
Tekst: Willem Ritstier --- Tekeningen: Minck Oosterveer.
Fulmin, de banneling van Thoem, neemt bezit van het lichaam van Roodhaar en Storm en Nomad hebben geen andere keus dan Fulmin te helpen bij het stelen van het Oog van Thoem. Met dit sieraad kan namelijk het lichaam van Fulmin bevrijd worden uit haar ballingsoord. De zoektocht blijkt een hachelijke onderneming, want de nieuwe machthebbers van Thoem doen er alles aan om te voorkomen dat Storm en Nomad in hun missie slagen. Ondertussen blijkt Fulmin het lichaam van Roodhaar uit te putten en dreigt het hierdoor te sterven.
Op een reusachtig jacht vindt een wedstrijd tussen de beste pokerspelers ter wereld plaats. De fabelachtige inzet trekt ook doorgewinterde inbrekers van allerlei pluimage aan... Een van hen is: La Contessa! Officieel is ze alleen aan boord om van de cruise te genieten, maar Snake en zijn bende verdenken haar ervan dat ook zij haar ogen op de buit heeft laten vallen. Ze doen er daarom alles aan een bondgenote van haar te maken. Dit levert een ander partijtje blufpoker op, waarbij uiteindelijk niemand meer weet wie wie bedriegt...
De Orde van de Drakenridders #8: Het koor van de duisternis. (HC) (Silvester Strips) (2011)
Tekst: Ange --- Tekeningen: Fabrice Meddour.
De mooie Krista, een ervaren en beroemde ridder, is verdwenen in de duistere, vochtige jungle van de Zuiderlanden. Er doen uiteenlopende geruchten over haar de ronde. Is Krista dood? Is ze vervallen in een moordlustige waanzin? Marly, een jonge, onervaren ridder, volgt haar spoor. Maar er is een draak opgedoken in de jungle en het hele gebied wordt ondergedompeld in een vreemde waanzin, terwijl Marly stilaan verder doordringt in het hart der duisternis. En haar eigen duisternis. Waarom heeft de Orde van de Drakenridders Marly gestuurd? Om Krista te redden? Of haar te veroordelen?
Medea #3: Het zwaard van Troje. (HC) (Casterman) (2011)
Tekst: Renot --- Tekeningen: Erwin Sels (Ersel).
De hypochonder Henri F, oud degenmeester, betrekt een huurappartement in het 19de eeuwse Praag en heeft een teruggetrokken leven. Dat kan niet gezegd worden van zijn flamboyante bovenburen, Franz K en de geheimzinnige Helena. Na de bizarre zelfmoord van Franz K komt Henri op het spoor van een enigmatisch complot waar oa de Britse Vrijmetselarij deel van uitmaakt. Homeros' Odysseus alsook de ware toedracht over Troje wordt al eeuwenlang (bewust) verkeerd geïnterpreteerd.
De Smurfjes: Drie Smurfen trekken erop uit en komen in Gargamels woonst terecht. Door zich in de magische klok te verstoppen worden ze om een wonderbaarlijke reden verjongd. Ze gaan terug naar het dorp en kunnen met als excuss dat het weer belhamels zijn terug van alle kattekwaad uitsteken...
De Robotsmurf: Knutselsmurf is ontevreden omdat hij meer tijd in poetsen dan in knutselen kan steken. Dus suggereert iemand om een Robotsmurf in elkaar te steken.
De Smurfen #12: De baby-smurf. (SC) (Dupuis) (1984)
Tekst: Peyo --- Tekeningen: François Walthéry, Peyo.
Bevat de vier Smurfenverhalen: De Babysmurf , De Knutselsmurf, Smurfenverf en Feest bij de Smurfen. Je kan al raden wie er ditmaal geïntroduceerd wordt: de allerkleinste lieve Baby-Smurf. Zo heeft het Smurfinnetje iets anders om handen dan alleen maar eenzame hartjes te breken.
De Smurfen #11: De Olympische Smurfen. (SC) (Dupuis) (1983)
Tekst & tekeningen: Peyo.
De Olympische Smurfen: De potige Smurf wint elke wedstrijd omdat hij tegen zichzelf rent. Maar wanneer iemand suggereert Olympische Smurfspelen te organiseren zijn er heel wat geïnteresseerden om mee te doen. Vooral omdat de hoofdprijs een kus van het Smurfinnetje is.
Paassmurfverhaal:Het is Pasen. Iedere Smurf wil Grote Smurf verrassen met een paasei...
Het Smurfen-Park:De Smurfen gaan picknicken maar vinden geen geschikte plaats om gezellig samen te zijn..
Smurfensoep: Bolle Gijs klopt aan bij het huis van Gargamel. Deze reus wil maar één ding: eten. Hij eet alles op ten huize Gargamel maar blijft immer hongerig. Gargamel stelt dan maar voor om lekkere Smurfensoep te maken. Maar dan moeten ze ze wel eerst vangen...
Smurfenissen: verzameling van 10 smurfengags en 1 kort smurfverhaal.