De Pfaffs #1: Waar is ons Lyndsey? (SC) (The House Of Books) (2003)
Tekst: Ronald Grossey --- tekeningen: Charel Cambré.
Jean-Marie is uitgenodigd voor de aftrap van de wedstrijd Anderlecht-Ajax en Lyndsey zal hem daarbij vergezellen. Maar Lyndsey is spoorloos en de andere familieleden gaan op zoek. Ze beginnen een speurtocht die hen zal leiden naar haar vriendjes, haar favoriete plekjes en een aantal bekende Vlamingen. Maar het meisje blijft onvindbaar en de familie raakt stilaan ontmoedigd. Politie, rijkswacht en de media worden ingeschakeld!
In het Godenrijk heeft Loki het valse gebit van Odin gestolen. Dat was niet echt een geslaagde grap, want de Godenmeester wil hem nogal zwaar straffen. Zijn lot hangt aan een zijden draadje. En da's nu net zijn redding. Want Loki mag slechts berecht worden indien men zijn lot kent. Daarvoor moet men ten rade gaan bij de Nornen die verantwoordelijk zijn voor de levensdraden. Maar de Goden zijn daar niet zo populair en dus plukken ze enkele mensen van de aardbol om uit te zoeken wat het lot is van deze 'kwajongen'. Wolf, Ramm en Erik, de hardhorige en bijziende jager, zijn de 'gelukkigen' die zich op de boom Yggdrasil mogen wagen.
In 't Noorden van Midgard, 't land der mensen, ligt Niflheim. En koud dat het daar is! Om te bevriezen! Zonder anorak ga je er best niet naar buiten. Behalve sneeuw en ijs vind je in Niflheim ook de hel , waar de Godin Hel de scepter zwaait (vandaar al die wind). En dit is Garm, de Hellehond! 't Is zijn taak ervoor te zorgen dat geen enkele sterveling de hel kan binnendringen. Omdat Garm een zwerfhond is, werd-ie door de God Balder met 'n onverwoestbaar zijden draadje (patent dwergen) aan een ijzeren ring bij de ingang van de hel vastgebonden ...
De wouden van Opaal #4: De kerkers van Nenuuf. (SC) (Uitgeverij L) (2010)
Tekst: Scotch Arleston --- Tekeningen: Philippe Pellet.
Op volle zee, op het nippertje ontsnapt uit Hartenstam, spant Darko zich tot het uiterste in om het toverboek van Cohars te doorgronden. Zonder resultaat. Nauwelijks bekomen van de teleurstelling en een aanval van diepzeeslangen, belanden hij en zijn reisgezelschap door verraad in de kerkers van de op scheepswrakken gebouwde havenstad Nenuuf. Intussen treft Pontifex Xarchias de voorbereidingen voor een monsterlijk plan dat hem voorgoed van Darko zal verlossen, denkt hij...
De wouden van Opaal #3: Het groene litteken. (SC) (Uitgeverij L) (2010)
Tekst: Scotch Arleston --- Tekeningen: Philippe Pellet.
Nu duidelijk is dat Darko het Toverboek van Cohars in zijn bezit heeft, maken de gruwelijke pontifex Xarchias en zijn priesterschap van het Licht zich op voor de grootste mensenjacht ooit in de Wouden van Opaal. Immers, niets meer of minder dan de alleenheerschappij van de priesterschap staat op het spel. En Darko? Op zoek naar rijdieren is hij inmiddels met zijn grillige zusje Sleilo en de bard Urfold op weg naar de vrije markt van Hartenstam. Daar wacht hem de eerste van een reeks levensgevaarlijke confrontaties.
Storm, de kronieken van de Buitenring #1: De banneling van Thoem. (HC) (Don Lawrence Collection) (2011)
Tekst: Willem Ritstier --- Tekeningen: Minck Oosterveer.
Fulmin, de banneling van Thoem, neemt bezit van het lichaam van Roodhaar en Storm en Nomad hebben geen andere keus dan Fulmin te helpen bij het stelen van het Oog van Thoem. Met dit sieraad kan namelijk het lichaam van Fulmin bevrijd worden uit haar ballingsoord. De zoektocht blijkt een hachelijke onderneming, want de nieuwe machthebbers van Thoem doen er alles aan om te voorkomen dat Storm en Nomad in hun missie slagen. Ondertussen blijkt Fulmin het lichaam van Roodhaar uit te putten en dreigt het hierdoor te sterven.
Op een reusachtig jacht vindt een wedstrijd tussen de beste pokerspelers ter wereld plaats. De fabelachtige inzet trekt ook doorgewinterde inbrekers van allerlei pluimage aan... Een van hen is: La Contessa! Officieel is ze alleen aan boord om van de cruise te genieten, maar Snake en zijn bende verdenken haar ervan dat ook zij haar ogen op de buit heeft laten vallen. Ze doen er daarom alles aan een bondgenote van haar te maken. Dit levert een ander partijtje blufpoker op, waarbij uiteindelijk niemand meer weet wie wie bedriegt...
De Orde van de Drakenridders #8: Het koor van de duisternis. (HC) (Silvester Strips) (2011)
Tekst: Ange --- Tekeningen: Fabrice Meddour.
De mooie Krista, een ervaren en beroemde ridder, is verdwenen in de duistere, vochtige jungle van de Zuiderlanden. Er doen uiteenlopende geruchten over haar de ronde. Is Krista dood? Is ze vervallen in een moordlustige waanzin? Marly, een jonge, onervaren ridder, volgt haar spoor. Maar er is een draak opgedoken in de jungle en het hele gebied wordt ondergedompeld in een vreemde waanzin, terwijl Marly stilaan verder doordringt in het hart der duisternis. En haar eigen duisternis. Waarom heeft de Orde van de Drakenridders Marly gestuurd? Om Krista te redden? Of haar te veroordelen?
Medea #3: Het zwaard van Troje. (HC) (Casterman) (2011)
Tekst: Renot --- Tekeningen: Erwin Sels (Ersel).
De hypochonder Henri F, oud degenmeester, betrekt een huurappartement in het 19de eeuwse Praag en heeft een teruggetrokken leven. Dat kan niet gezegd worden van zijn flamboyante bovenburen, Franz K en de geheimzinnige Helena. Na de bizarre zelfmoord van Franz K komt Henri op het spoor van een enigmatisch complot waar oa de Britse Vrijmetselarij deel van uitmaakt. Homeros' Odysseus alsook de ware toedracht over Troje wordt al eeuwenlang (bewust) verkeerd geïnterpreteerd.
De Smurfjes: Drie Smurfen trekken erop uit en komen in Gargamels woonst terecht. Door zich in de magische klok te verstoppen worden ze om een wonderbaarlijke reden verjongd. Ze gaan terug naar het dorp en kunnen met als excuss dat het weer belhamels zijn terug van alle kattekwaad uitsteken...
De Robotsmurf: Knutselsmurf is ontevreden omdat hij meer tijd in poetsen dan in knutselen kan steken. Dus suggereert iemand om een Robotsmurf in elkaar te steken.
De Smurfen #12: De baby-smurf. (SC) (Dupuis) (1984)
Tekst: Peyo --- Tekeningen: François Walthéry, Peyo.
Bevat de vier Smurfenverhalen: De Babysmurf , De Knutselsmurf, Smurfenverf en Feest bij de Smurfen. Je kan al raden wie er ditmaal geïntroduceerd wordt: de allerkleinste lieve Baby-Smurf. Zo heeft het Smurfinnetje iets anders om handen dan alleen maar eenzame hartjes te breken.
De Smurfen #11: De Olympische Smurfen. (SC) (Dupuis) (1983)
Tekst & tekeningen: Peyo.
De Olympische Smurfen: De potige Smurf wint elke wedstrijd omdat hij tegen zichzelf rent. Maar wanneer iemand suggereert Olympische Smurfspelen te organiseren zijn er heel wat geïnteresseerden om mee te doen. Vooral omdat de hoofdprijs een kus van het Smurfinnetje is.
Paassmurfverhaal:Het is Pasen. Iedere Smurf wil Grote Smurf verrassen met een paasei...
Het Smurfen-Park:De Smurfen gaan picknicken maar vinden geen geschikte plaats om gezellig samen te zijn..
Smurfensoep: Bolle Gijs klopt aan bij het huis van Gargamel. Deze reus wil maar één ding: eten. Hij eet alles op ten huize Gargamel maar blijft immer hongerig. Gargamel stelt dan maar voor om lekkere Smurfensoep te maken. Maar dan moeten ze ze wel eerst vangen...
Smurfenissen: verzameling van 10 smurfengags en 1 kort smurfverhaal.
De Smurfen #9: Smurfe koppen en koppige Smurfen. (SC) (Standaard Uitgeverij) (2010)
Tekst: Peyo, Yvan Delporte --- tekeningen: Peyo.
Smurfe koppen en koppige Smurfen: Het kleine Smurfendorp is gescheiden van de Noord- en de Zuiderlingen omdat ze mekander niet meer verstaan. Alhoewel, straffer zelfs: omdat ze mekander eerder niet meer willen verstaan. Toch weet de slinkse Grote Smurf de zaak recht te trekken door de kleine mannetjes bewust te maken dat slechts eendracht macht maakt.
Olympsmurfse Spelen: 13 smurfengags die verband houden met sport.
De leerlingsmurf: Een Smurf wil toversmurf worden en gaat bij de Grote Smurf in de leer. Maar zijn experimenten blijken niet altijd te lukken. Noem het maar gerust: mislukken.
Smurfevallen: Gargamel weet handig in te spelen op de karakters van de verschillende Smurfen, maar wordt eveneens het slachtoffer van zijn eigen 'gulzigheid'.
Smurfen in vuur en vlam: Dit verhaal stelt de vrouw in een ander perspectief. Hoe ver kan je gaan om de juiste man (Smurf) te bemachtigen.
De Ruimtesmurf: Er is een klein Smurfje dat 's nachts dromerig naar de sterrenhemel staart. Dat Smurfje heeft mmar één wens: op een dag ook eens daarboven te zijn, op één van die verre planeten. Wordt hij de eerste Ruimtesmurf?
De Smurfen #5: De Smurfen en de Krwakakrwa. (SC) (Standaard Uitgeverij) (2009)
Tekst: Peyo, Gos --- tekeningen: Peyo, Gos.
De Smurfen en de Krwakakrwa: De Grote Smurf experimenteert met allerhande goedjes en maakt zo'n uiterst gevaarlijk brouwsel. Het flesje moet voorgoed verdwijnen, maar eentje laat het vallen waardoor een druppel valt in de bek van een pasgeboren vogel. De gevolgen zijn niet te overzien.
Een andere Smurf dan de anderen: Een Smurf wil erop uit trekken, want hij is het gewone leventje beu. Maar al snel wordt hij gevangengenomen door Gargamel.
De Smurfen #4: Het ei en de Smurfen. (SC) (Standaard Uitgeverij) (2010)
Tekst: Peyo, Yvan Delporte --- tekeningen: Peyo.
Het ei en de Smurfen: Morgen is het Smurfenfeest en alles moet nog worden voorbereid. Eentje gaat eieren rapen en komt terug met een heel bijzonder tovereiâ¦
De valse Smurf: Gargamel is de valse Smurf die betoverd wraak zal nemenâ¦
De honderdste Smurf: Het is het maanfeest waar 100 Smurfen voor nodig zijn. Maar dâr zijn er slechts 99. Totdat Smurf door een blikseminslag verdubbelsmurft wordt en zijn spiegelbeeld tevoorschijn komt.