Medea #3: Het zwaard van Troje. (HC) (Casterman) (2011)
Tekst: Renot --- Tekeningen: Erwin Sels (Ersel).
De hypochonder Henri F, oud degenmeester, betrekt een huurappartement in het 19de eeuwse Praag en heeft een teruggetrokken leven. Dat kan niet gezegd worden van zijn flamboyante bovenburen, Franz K en de geheimzinnige Helena. Na de bizarre zelfmoord van Franz K komt Henri op het spoor van een enigmatisch complot waar oa de Britse Vrijmetselarij deel van uitmaakt. Homeros' Odysseus alsook de ware toedracht over Troje wordt al eeuwenlang (bewust) verkeerd geïnterpreteerd.
Medea #2: De schat van Byzantium. (HC) (Casterman) (2010)
Tekst: Renot --- Tekeningen: Erwin Sels (Ersel).
Tijdens een raid van het Romeinse leger in de IVde eeuw na Christus komt een nazate van Medea om het leven door toedoen van de Germaanse legionair Aurelius. In 1943 in volle bezettting van Kreta- jaagt diens afstammeling, majoor Max Aurech, verwoed achter de mythe van de Schat van Byzanthium. Hierbij vergrijpt hij zich tevens aan de aangenomen dochter van de arts Argos. Tijdens de uitroeiing van het dorp bezwijkt het meisje tijdens de bevalling van haar zoon Argos genaamd naar zijn stiefvader.
Medea #1: Het Gulden Vlies. (HC) (Casterman) (2009)
Tekst: Renot --- Tekeningen: Erwin Sels (Ersel).
Eind jaren dertig. In Duitsland bereiken de nazi's het toppunt van hun macht, in Italië heerst Mussolini. Zowel de bisschop van Vaticaanstad als Reinhard Heydrich, hoofd van de Gestapo, zijn op zoek naar de codex, die de zwervende Judas Iskarioth anno zero schreef na zijn ontmoeting met Medea, de personificatie van de mythologische hoedster van het Gulden Vlies. Wanneer de nazi's er uiteindelijk in slagen codex en symbolen samen te brengen, worden deze laatste door een schelle lichtflits verpulverd. Want macht komt niet voort uit symbolen, maar uit een persoon.