Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jomeli
    www.bloggen.be/jomeli
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zot zijn doet geen zeer ;-).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze morgen ben ik al om 6u vertrokken voor mijn volgende training, een wisselloop van 8km; 500m loslopen en 500m tegen 4.30min/km.  Best wel eens leuk om zo vroeg te lopen, en ik ben zelfs nog een andere loper tegengekomen.  Tja, ik had deze morgen geen tijd, en deze namiddag moet mijn man werken, en morgen was het juist van't zelfde en vermits een training overslaan geen optie is heb ik het zo maar opgelost. 
    Gisteren ook een 8km gelopen tegen 5.20min/km.  Morgen is het rustdag en zaterdag zijn we uitgenodigd bij mijn moeder, dus loop ik de 15km naar daar, dat is een leuk toerke. En mijn man fietst dan met de kindjes naast mij, dus kan ik er ook eens een tettertraining van maken hé.
    Heb mij ook een nieuw paar schoenen besteld van Nike via ons ma, de lunaracers.  Na lang wikken en wegen, en na een beetje raad gevraagd te hebben, wou ik best eens investeren in een paar wedstrijdschoenen.  Normaal gezien zijn ze er volgende week, anders de week erop.  Met een beetje geluk kan ik ze in Leuven al eens testen,  anders zal het in Genk zijn.
    Deze namiddag ga ik nog enkele kadokes kopen, ja, voor u vader ;-), dan zijn we daar ook alweer vanaf.
    Heel veel groetjes.

    18-12-2008 om 08:27 geschreven door Wendy  


    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pff moeilijk altijd een titel zoek ze!
    Het zijn weer drukke dagen geweest!  Leuk dat er altijd zoveel mensen reageren, dat motiveert altijd om er elke training terug tegenaan te gaan.  Nu waren er wel sommigen ongerust na mijn boodschap over de raad van mijn bompa!  Ik ga zeker niet 2 keer per dag trainen en zeker niet elke dag ne marathon lopen ze, ik wou gewoon eens laten zien hoeveel de mensen vroeger trainden.  En misschien wou ik ook wel een beetje stoefen met mijnen bompa , die heeft naart schijnt nog samen gelopen met Gaston Roelandts en Allonsius, dus mag ik er best wel wat fier op zijn hé.  We zijn nu een onderzoek gestart naar wat hij allemaal bereikt heeft, hij is er niet zo loslippig over ;-).  Ik ben heel blij met de schema's van mijn coach Mario ze, ik vertrouw deze 100% en doe er dan ook alles aan om ze zo goed mogelijk op te volgen.  En te gemakkelijk zijn ze zeker niet, ik weet nog dat ik, toen Mario mijn eerste schema ging maken, vermeld had dat het zeker niet te gemakkelijk mocht zijn.  Ik moet zeggen dat ik even geslikt heb toen het schema in mijne mailbox zat, en even dacht ik van "shit, wat heb ik nu weer gezegd", maar dat heeft niet lang geduurd hoor, maar zo'n vermeldingen maak ik nu wel niet meer ;-). 
    En dan is er nog iets dat mij van het hart moet!  Die kerstperiode! Ik wou dat het al voorbij was, eigenlijk moet het een tijd zijn van vrede en rust, maar ik vind dat iedereen er zo opgejaagd bijloopt.  Zondag waren wij in het centrum aant wandelen (ik en de kindjes) en onze kleinste wou ook graag stappen, hij stapte zo flink mee aant handje, maar blijkbaar niet snel genoeg voor die ouwe zeur achter ons, die was maar aant zagen en zo van die opmerkingen aant maken tegen haar partner, "zo'n klein ventje moet toch in nen buggy, da houdt hier alles op", terwijl onze Sen echt heel fier was dat hij mocht stappen.  Ik zweer het, het heeft niet lang geduurd of ik had mij ne keer omgedraaid, maar gelukkig gingen ze een winkel binnen en heb ik ze niet meer gezien.  Nog 2 weekjes en het leven is terug normaal, dan kan ik terug rustig, opt gemakske door mijn centrummeke wandelen ;-).
    En dan nu over naar het lopen:

    Deze namiddag ben ik naar de piste getrokken om 2 reeksen van 6x400m te lopen met rust op hartslag, en tussen de reeksen nog een km'ke losgelopen.  Het geheugen van de garmin  zat vol dus ik heb maar de helft van mijn training kunnen opslaan, maar de eerste reeksen liep ik in ong. 1.31min. Nog een kleine 2 weekjes en dan is er de corrida in Leuven!  Ik begin nu echt wel af te tellen, kijk echt verschrikkelijk uit naar een wedstrijd, ben echt eens benieuwd naar mijn tijd op een 12km! 
    Wil ook even veel sterkte wensen aan Roadrunner Jan, die het opt moment niet zo gemakkelijk heeft, hopelijk loop je die marathon toch nog!

    Aan iedereen een hele prettige avond gewenst!!

    16-12-2008 om 18:51 geschreven door Wendy  


    14-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Save the best for last deel2.
    Gisteren was het de babyborrel van Warre, het zoontje van mijn neef, heel de familie was aanwezig ook mijn grootouders die ik jammergenoeg al lange tijd niet meer gezien heb.  Ze wonen in Oostende en daar ga je nu eenmaal niet een even vlug langs als je in Mol woont hé.  Maar ik ben met bompa nog wat over het lopen gepraat, mijne bompa was in zijne jonge tijd nl.  nen hele goeie loper naart schijnt, hij stond zelfs regelmatig eens in de krant enzo, het fijne weet ik er niet van.  Enfin, hij heeft ook nog raad zitten geven, ivm de marathon in September, hij zag het wel allemaal een beetje te professioneel want ik moest in de voormiddag snelheid trainen en dan in de namiddag duurloopkes doen, met de bedoeling eigenlijk elke dag ne marathon te lopen.  Ook vroeg hij zich af of de coach niet te voorzichtig was met mij.  Awel, nu ik terug ben van de fartleck training kan ik daar volmondig neen op antwoorden.  Deze morgen was ik dan toch gemotiveerd geraakt om aan de superzware fartleck te beginnen: 2km in-uitlopen/ 10keer 100m de brug op in 24s met rust op hartslag / 1km loslopen / 3x500m tegen 4min/km met 500m rust tussen / 3 x 1000m met 500m rust tussen.  Nen serieuze boterham hé, alles verliep vrij gemakkelijk tot die 1000m, amaai da was afzien zi, vooral die 2de 500m.  De eerste keer lukte het me niet om 4min te lopen, het werden er 4.02min, vastbesloten dat het toch 1 keertje zou moeten lukken liep ik de 2de in 4.01, de derde keer moest en zou het lukken, en heb ik echt alles gegeven en deze lukte dan mooi in 3.57min!!  Als deze training mij niet sterker maakt dan weet ik het ook niet meer.  In totaal goed voor zo'n 14.8km, we kunnen  morgen dus een verdiend rustdagje nemen.  Ik zie mij wel nog niet direct deze snelheid 10km aanhouden hoor, maar we hebben nog tijd hé. 
    Straks trek ik met de kindjes nog eens naar de kerstmarkt, Siebe gaat dan helemaal tot daar fietsen, een hele prestatie voor hem en hij kijkt er al naar uit!  Nog een prettig weekend voor iedereen!!
    En Gert, veel beterschap hé daar in het ziekenhuis, deze namiddag is het het ek veldlopen op den televies ;-).
    Groetjes
    Mijn cijferkes van vandaag: http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/Wendy14dec.jpg

    14-12-2008 om 11:05 geschreven door Wendy  


    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Effkes wat trainingen wisselen.
    Ok, gisteren was het rustdag, en eigenlijk moest ik vandaag een zware fartleck training afwerken, maar wegens een beetje krap bij tijd, en de valling die aan de beterhand is, heb ik besloten om de fartleck pas zondag te doen.  Tegen dan is de valling misschien helemaal over, en ik kan ze dan ook int licht doen.  Maar omadat het gisteren rustdag was, moest ik dus echt wel gaan lopen vandaag, ben juist terug van een 7km zalig loopke, en morgen loop ik dan de 12km die ik eigenlijk zondag moest doen.  T'zal morgen vroeg moeten gebeuren want we worden tegen 14u in Halle (tegen Brussel) verwacht voor een babyborrel, en we moeten dan eerst nog een auto ophalen bij mijn schoonouders (waarvoor bedankt!!). En nu ga ik mij douchen en dan gaan Herbert en ik een gourmetje doen ter ere van ons 4 jarig huwelijk (amaai da klinkt plechtig ;-)).
    Groetjes
    en een goe weekend gewenst aan iedereen!!
    Veel succes aan de blokkers!!

    12-12-2008 om 19:02 geschreven door Wendy  


    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oef!

     

    Eventjes rusten!  De kinderen zijn een beetje dolgedraaid, net een filmpke opgezet en het is hier even zalig rustig!!  Gisteren ben ik in de namiddag mijn toerke gaan lopen, langs het kanaal.  En ik moet zeggen dat het de eerste keer was dat ik het echt koud had, vooral mijn benen.  Ik moest 4km lopen aan 5.30min/km en dan 10 keer 20/40 versnellingen doen, om dan terug naar huis te lopen (dus terug 4km tegen 5.30), die versnellingen gingen moeilijk, precies of mijn benen waren dichtgevrozen ;-), ik denk dat het vooral kwam door de smeltende sneeuw.  Dus thuisgekomen direct onder mijn warm doucheke, man wat deed dat deugd.  Deze morgen moest ik al om 9u vertrekken, en de grond lag er best wel gladjes bij, ik heb een wisselloopke gedaan van 12km met 500m loslopen en 1 km tegen 4.40min/km, en tijdens de versnellingen had ik het probleem dat mijn voet bij het afzetten naar achter schoof, zo verlies je natuurlijk veel energie.  Na 57 minuten en een klets stond ik terug bij ons achterdeurke, tevreden van mezelf.  Ik weet niet wat er aan de hand is, maar de kindjes zijn echte duivelkes voor't moment, constant ruzie maken en vechten, heb er al chocomousse meegemaakt, kwestie van afleiding maar het helpt niet lang.  Ook de dvd helpt niet meer, want ze zijn hier weeral aant vechten.  Tja, de wintermoeheid zekers?  Vanavond maar wat vroeger in hun beddeke steken peins ik.  Grt

    10-12-2008 om 15:52 geschreven door Wendy  


    08-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.intervallen + verjaardag.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag 8 december zijn wij; Herbert en ik 4 jaar getrouwd!  Allé ja, getrouwd!  Wij zijn gewoon naar het gemeentehuis geweest, en daarna iets gaan eten met de getuigen, s'avonds zijn wij zelfs nog naar de colruyt geweest ;-).  We hadden onze Siebe al, en stonden op het punt om een huis te kopen, en om alles officieel te regelen was het het makkelijkste om te trouwen.  Maar ik ben wel heel blij met mijn ventje ze, t'is nen hele lieve, begripvolle en daarbij nog eens ne megaknappe ook, ik heb het dus getroffen!!  En nu het lopen!!
    Mijn valling geneest dus niet hé, wou vandaag naar de dokter gaan, maar Herbert zei dat die ging zeggen dat het best was om even niet te lopen.  Dus ben ik maar niet geweest, hij kan mij checken hé, t'is ons gebuur ;-).  Zal nog even afwachten.  Deze avond rond 17u naar de piste vertrokken voor de intervallekes, mijn inlopen is dus de weg naar de piste, goed voor zo'n 2.7km, daarna volgden er dan 10x300m intervallen met rust op hartslag, en het ging echt supergoed, het rustdagje heeft deugd gedaan, jammer dat de lichten op de piste pas om 18u aangaan, kon dus de snelheid niet zien int donker (tijdens een interval op het knopje drukken van het licht zie ik niet zitten), maar thuis gekomen bleek dat ik ze tegen zo'n 22s/100m heb gelopen.  Awel,  toen ik thuis kwam van deze training voelde ik mij terug wat beter, hopelijk blijft het zo.

    08-12-2008 om 19:29 geschreven door Wendy  


    06-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Save the best for last.

    Goh een pittige fartlek training had ik voor het laatst gehouden, en het was eraan te merken.  Vorige week ging het toch net iets makkelijker, zo na een rustdagje.  Deze avond rond 18.30u ben ik eraan begonnen, nadat Herbert mij nog een beetje extra verlicht had kon ik op pad.  Eerst 2km opwarmen en dan richting de brug, 10 keer 100m tegen 24s dan 1km loslopen, en dan nog eens 6keer 500m tegen 4min/km met 500m rust tussen om daarna nog eens zalig 2km uittelopen.  Awel ik heb gepuffed maar het is gelukt, volgende week moet ik dit tempo een hele km volhouden, ben eens benieuwd wat dat gaat geven.  Nu begint mijn rustdagje, morgen ga ik mij echt eens verzorgen zi, veel rusten, heel de dag binnenblijven, en gewoon eens lekker luieren, ik ga zelfs geen eten maken.  Ik ben vandaag met de kindjes naar de bibliotheek geweest, achter filmpjes en spelletjes dus die kunnen hun wel een beetje bezig houden.  Nu ga ik mij een sinutabke pakken zi en in de zetel kruipen, ik word altijd zo groggy van ne sinutab (medicijn tegen sinusit) dus morgen nog eens een hele dag innemen en dan is het gedaan, hopelijk maandag dan terug 100% ok. Hier de cijferkes van mijn trainingske van vandaag: http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy6dec.jpg ben er best wel trots op .

    06-12-2008 om 20:39 geschreven door Wendy  


    05-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.snotterdesnot.

    Gisteren heb ik een wisselloop van 9km gelopen, 500m loslopen en 500m tegen 4.20min/km, eigenlijk moest ik 4.40 lopen, maar omdat het toch wel donker werd langs het kanaal en dit tempo best wel ging heb ik eens gespijbeld van het schema.  Vandaag hou ik er mij terug mooi aan hoor, 10km tegen 6min/km, die ga ik deze namiddag lopen, morgen nog een fartlek en dan zondag rustdag.  Vandaag heb ik echt moeten toegeven en ben naar de apotheek geweest, had al 3 dagen hoofdpijn zo tussen mijn twee ogen.  Ik ben iemand die niet snel naar medicijnen grijpt, maar nu was het toch wel nodig ze, na 1 sinutabke voel ik mij al terug wat meer mens worden .  Hopelijk geraak ik er nu helemaal van af, want heb gewoon heel de maand november aant snotteren geweest.  Gelukkig heb ik gewoon kunnen doortrainen, wonder boven wonder ging mijn neus dan altijd terug open .  En last van de kou heb ik eigenlijk ook niet tijdens het lopen, op de fiets dan bibber ik, maar als ik 1 km aant lopen ben dan krijg ik het echt lekker warm!! Heel veel beterschap aan al de medesnotteraars want er zijn er nog verschillende!  En aan de coach, Stefke en de rest heel veel succes op de wedstrijdjes dit weekend!! Ik pas, Herbert moet werken dus pas ik op de kindjes.
    Groetjes

    05-12-2008 om 11:39 geschreven door Wendy  


    03-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9 km.
    Deze namiddag even aan de drukte thuis ontsnapt om een 9km loopke te doen tegen 5.20min/km.  Het was zalig langs het kanaal, een flauw zonneke alles rustig, ik heb ervan genoten!  Mijn gedachten dwaalden dikwijls af naar mijn debuut marathon in september, meerbepaald op 2009-2009, yep ik loop mee in de leiemarathon, zo kan Mario Peggy hazen op de halve marathon in Eindhoven, en kan ik samenlopen (vrees dat er niet veel te hazen gaat vallen) met mijn schatje, hij gaat alleszins voor een pr ;-).  Ik ben wel blij dat ik samen met de bloggers kan lopen, maar ik kijk vooral uit naar de afterparty, want als ik hem uitloop dan zal ik niet te houden zijn!!  En over de tijd spreek ik mij nog niet uit, ik ga wel zien hoe het loopt.  Ik weet ook niet hoe mijn lichaam gaat reageren op de zware voorbereiding, dus het zijn allemaal nog vraagtekens, en dat maakt het spannend.  Als ik aan de start kan verschijnen helemaal fit en in vorm zal ik al heel opgelucht zijn, dus ik ga echt goed naar mijn lichaam luisteren!  Hopelijk ben ik tegen dan van die stomme verkoudheid af, want die blijft nu al weken aanslepen, grmbl. 
    Groetjes

    03-12-2008 om 18:22 geschreven door Wendy  


    02-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervallen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag stonden er intervallen opt programma, eerste 3km in en uitlopen en daarna 10 keer 200m tegen 24s/100m.  De eerste twee gingen a beke te snel (40s), maar daarna heb ik mij wat kunnen herpakken en kwam ik op 45-46s uit en de laatste dan vlam ik altijd eens goed door en deze ging tegen 39s, dan op mijn gemakske terug naar huis.  Ben ook nog Mario tegengekomen die een winterwandeling met Peggy aant maken was.  Over Mario gesproken: ik vond daarstraks een reactie van Mario heel sjiek, het is een reactie op iemand die schrijft dat ik een komertje ben, dit is ze:
    Wendy is inderdaat iemand die zeer goed bezig is . En ze zal nog veel zeer snelle tijden neerzetten . Het is dus een "komertje " , maar dat zijn er wel meer hoor . Iedereen die zijn best doet , om op hun niveau en mogelijkheden vorderingen te maken is een komertje . Of die nu lopen tegen 7 min/km of 4 min /km , voor mij presteren ze beiden even goed !! Ik heb ook mensen gehad die met een beetje wilskracht en karakter kunnen lopen tegen 3.40 min/km maar nog niet de helft van het karakter bezitten dan bv. iemand die tegen de 7 min/km loopt ! Maar ik stel vast dat de meeste bloggers karakter op overschot hebben

    Natuurlijk een heel schoon compliment voor mij, maar hetgeen hij vertelt zo voel ik het ook.  Ik kijk altijd op naar de knappe tijden die Nathalie en Anita neerzetten, maar ook naar de knappe prestatie die Jullie en Ruth hebben geleverd op de dodentocht, ook naar Betty die zomaar even 50km gaat lopen, natuurlijk ook ons Katrien die de ene pr na de andere loopt, elastimam die kort na een marathon nog even een halve gaat hazen voor manlief, Tiny die altijd zo motiverend werkt op mij, Sandy die van elke training een fuif maakt, Tinneke die zo gemotiveerd is om een traitlon tot een goed eind te brengen, en dit zijn maar een paar van de bloggers waar ik echt naar op kijk, iedereen heeft zo zijn kantje en dat is juist zo leuk aan de webloglopers, wij zijn allemaal kanjers ;-)!!!!

    Even toelichting op mijn boom foto: deze foto is getrokken vanuit de keuken, en dat vind ik zo leuk aan de winter hé, dan hang ik dat boomke vol met mezenbollekes, en daar komen echt serieuze aantallen op af, echt zalig om vanuit de keuken daarnaar te kijken.
    En nog 1 primeurke: misschien loop ik toch de leiemarathon ;-).

    02-12-2008 om 19:05 geschreven door Wendy  


    30-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keiheuvel bosloop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik had enkele weken geleden een uitnodiging gekregen van Benny ivm deze loop, en het was echt de moeite!  Een heel mooi parkoer, wel een vrij pittig, met een stuk door losse zand, maar wel heel leuk.  Ook de coach was er met zijn vrouwkes, en natuurlijk Benny met de running mates.  Maar ik moest weer direct door, omdat Herbert moest voetballen, gelukkig had ik s'ochtends al witloof in de hesp gemaakt en konden we dus direct eten als ik thuiskwam.  De eerste 6km heb ik mij constant zitten inhouden, garmin mooi int oog gehouden dat ik niet te snel liep, want dit was wel een training hé, maar de laatste km's  heb ik samen met snelle Mario gelopen en dit ging vrij gemakkelijk. Ik kwam aan op ong 58min, dus weer te rap, maar dat hadden jullie waarschijnlijk al kunnen voorspellen ;-).  Naar't schijnt is er sprake van een marathon in Balen in 2010, ik zou zeggen zeker doen!!!  Hier zien ze mij volgend jaar terug, het was een heel mooi parkoer, en ook de organisatie was ok.

    30-11-2008 om 19:41 geschreven door Wendy  


    29-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even kort!
    Na een drukke dag van Sinterklazen en housewarmingontbijten, ben ik deze avond rond 19u nog vertrokken voor mijn fartlecktraining.  Ik was er niet zo gerust op omdat er 4 keer 500m moest gelopen worden tegen 4min/km.  Maar eerst nog 10 keer 100m de brug op, 1 km loslopen en dan kon ik eraan beginnen.  En het is gelukt!  Ben dus zeer tevreden over de training, en eigenlijk ook heel trots op mezelf dat ik toch nog vertrokken ben, want eerlijk gezegd was de zetel mij wel aant verleiden ;-).  Maar nu kan ik er niet meer aan weerstaan, zetel here i come!!

    29-11-2008 om 21:55 geschreven door Wendy  


    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2x8km
    Na mijn dinsdagtrainingske, heb ik nog woensdag en donderdag 8km gelopen.  Woensdag moest ik die lopen tegen 5.20/km, en ik heb mijn best gedaan, maar toch weer net iets te snel gelopen 5.10/km, maar ter verdeding de harslag zat gemiddeld op 148 dus dat is vrij laag voor mij!  Vandaag was de 8km onderverdeeld in een wisselloop van 16 keer 500m, 500m loslopen en 500m tegen 4.40/km ook deze training verliep vlot.  Ik snak wel terug naar de iets langere trainingen, maar vanaf volgende week komt dat al in orde.  Morgen is het rustdag, allé, op loopvlak dan want ik ga shoppen met ons moeder in Eindhoven!  Een heerlijk dagje van shoppen en tetteren staat dus opt programma, s'middags lekker gaan eten, en hopelijk vind ik eindelijk mijn rood vloeren broekske dat ik al zolang aant zoeken ben.  Zaterdag wordt ook weer een hele drukke dag;  dan moeten we hier al weg om 8u, zodat we om 9u naar een housewarming ontbijt kunnen gaan, tegen 11.00u moet Herbert bij de duiveltjes (voetbal) gaan fluiten, en daarna moeten we naar de Sint opt werk van Herbert.  En als we dan thuis komen staat er mij nog een zware fartlek training te wachten, na 10 keer de brug op te lopen moet ik ook nog 4 keer 500m lopen in 2min, ben eens benieuwd of mij dat lukt. 

    27-11-2008 om 18:51 geschreven door Wendy  


    25-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versnellingen.
    Met een blauwe knie, maar totaal niet meer pijnlijk (zolang er geen water op komt toch ;-)) deze ochtend vertrokken naar de piste om 10 versnellingen van 100m te doen.  Ik loop altijd langs de nete naar de sporthal, maar dit was nu niet echt simpel om te doen, de sneeuw was bevrozen dus ik zakte er niet in, maar kom, geen valpartij gehad ,dus we kwamen tevreden aan bij de sporthal.  De piste was natuurlijk helemaal ondergesneeuwd, dedju, en nu?  Ik heb dan maar op de straat voor de piste mijn 10 versnellingen gedaan, na de eerste versnelling merkte ik op dat ik de garmin a beke verkeer had ingesteld, in plaats van 2min rust had ik 2sec rust ingesteld.  Lap! niks klopte nog, dan maar 10 keer versneld op het gevoel en gerust op hartslag.  Ik had weer bekijks, but who cares, dat zijn we ondertussen al wel gewend ;-).  Na de versnellingen wist ik niet goed hoe naar huis te gaan, terug langs de Nete zag ik niet meer zitten, en door het centrum is ook niet leuk dus dan maar langs het fietspad van de ring, zo kwam ik thuis aan met 9.6km op de garmin zonder de versnellingen.  Het was best wel eens leuk zo de sneeuw ,maar nu mag ze toch verdwijnen ze.  Heb sinds mijn val zondag, toch een beetje een schrik gepakt, toen het gisteren op de middag terug aant sneeuwen was, heb ik de kinderen thuis gelaten omdat ik er niet meer door durfde, erg vonden zij dat niet hoor :-p.  Mijn volgende drie trainingen zullen vermoedelijk terug int donker moeten gebeuren, we hebben nogal drukke dagen voor de boeg en ik zal pas s'avonds tijd hebben.  Gelukkig zit ik momenteel in een rustigere periode op loopvlak en moeten er dus niet veel km'kes gemaald worden.  Volgende week beginnen we terug op te bouwen!   Ik mis wel de langere duurloopkes, maar met Eindhoven int vooruitzicht zullen er nog heel veel lange duurlopen volgen!!!

    25-11-2008 om 14:42 geschreven door Wendy  


    23-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste sneeuwslachtoffer!
    Straks meer over de titel.  Deze morgen ben ik rond 11u vertrokken voor 10km tegen 5.45/km, en ik ging mij er nu echt eens aan houden, het was koud maar eigenlijk had ik er na een paar km'kes geen last meer van, het was zalig lopen, en het ging ook heel goed.  Het was wel heel moeilijk om het tempo aan te houden, maar het is me gelukt, na 10,85km stond ik terug aan de voordeur met een gem. snelheid van 5.43/km op de garmin,  ik ben dus tevreden van mezelf!  Morgen is het rustdag een geluk!
    Deze voormiddag waren de kinderkes hier al heel vervelend, waarschijnlijk sloeg de verveling toe en wat doen broertjes dan, ruzie maken, ruzie maken en nog eens ruzie maken.  Omdat ik gisteren al de knutsel en voorlees trukjes opgebruikt had, besloot ik om naar de binnenspeeltuin in de sporthal te gaan.  Het was droog maar wel koud tijdens het fietstochtje naar de sporthal, maar de kindjes hebben hun eens goed kunnen uitleven, dus we gingen tevreden terug naar huis.  Toen we de sporthal buiten kwamen bleek dat het al een tijdje aant sneeuwen was, er lag al een sneeuwtapijtje op de weg.  Ikke vloeken, want met fietskar door de sneeuw crossen is echt niet simpel!  Alles ging goed tot ik hier de spoorweg van Gompel over moest, het fietspad die je over het spoor leidt maakt nogal een hele sterke bocht waar ik zo al moeilijk over kan met de fietskar, en nu het glad was durfde ik daar eigenlijk niet over, er kwamen geen auto's aan dus dacht ik om het spoor over te steken via de autoweg, deze gaat rechter.  Maar natuurlijk was het daar ook spekglad, en je raadt het al, natuurlijk vlieg ik daar op de grond.  Mijn oudste zoontje die achterop op het stoeltje zat was serieus geschrokken maar heeft gelukkig geen schrammetje, maar ik zit met een dikke knie en een serieuse bloeduitstorting op mijn dij.  Niks ergs dus, alleen maar een beetje vervelend, we hebben weer geluk gehad.  Dus volgende keer als er sneeuw voorspeld wordt dan blijf ik lekker thuis met een warme chokolademelk zoals Kaat.
    Grt

    23-11-2008 om 19:59 geschreven door Wendy  


    22-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door de sneeuw.
    Gisteravond kregen we het ik ons koppeke om  nog eens zo een lekkere chinese maaltijd te gaan halen, en lekker dat dat was!  Maar natuurlijk naderhand weer serieus last van mijn maag en darmen, heb vandaag enkel nog maar special K ontbijtgranen gegeten, meer krijg ik er echt niet in.  Mijn verdiende loon zeker na mijn schranspartij van gisteren ;-), maar het heeft toch goe gesmaakt.  Deze morgen moest er ook nog getraint worden, het zou mijn eeste wintervuurdoop worden.  Mij lekker warm aangekleed, met muts, handschoenen, buff, en mijn warmer loopshirt, ik stond net klaar voor vertrek toen het nogal hard begon te sneeuwen.  Eventjes gewacht en toen het droger werd ben ik direct vertrokken voor mijn 8 km tegen 5min/km, ik had er een beetje bang van, 5min/km is toch 12/u, maar het ging vrij soepel, enkel weer last gehad van die stomme hoestbuien, maar er komt toch stillekes aan verbetering in.  Was wel leuk zo in de sneeuw, heel gek eigenlijk, als je naar de sneeuw kijkt heb je het gevoel dat je niet vooruit gaat, maar dat gingen we wel hoor.  Ik kwam terug thuis aan na 40.06min, 8.280km, gem. snelheid: 4.51min/km en gem. hartslag: 158. Morgen is het een duurloopje van 10km, het was een rustiger weekje op loopvlak, volgende week nog rustiger en dan gaan we er volgens de coach terug invliegen!

    22-11-2008 om 13:38 geschreven door Wendy  


    20-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grmbl!

    Nu had ik hier juist heel mijnen tekst getyped met Sen op mijn schoot, drukt die op 1 toetsje zeg, heel mijnen tekst terug weg! T'is ne sloeber!!  Hij is nu naar hopla aant kijken dus kan ik op mijn gemakske terug opnieuw beginnen .
    Vandaag heb ik de eerste training van het nieuwe schema in de benen, en onder het motto "goed begonnen is half gewonnen" zijn we er met veel goesting ingevlogen.  Een wisselloopje van 6km, 500m loslopen en 500m versnellen (4.40/km), de versnellingen gingen ietske sneller (4.25/km) maar toch nog binnen de grenzen hé.  Ik had wel serieus last van mijn verkoudheid, ik sukkel hier nu al weken mee, tijdens de zilvermeerloop viel het nog mee, en zondag in Kasterlee had ik er ook niet teveel last van, maar vandaag was het echt niet te doen, heel de weg heb ik gehoest, precies een stokoude kettingrookster!  Deze avond vroeg in mijn beddeke met een slijmoplossend middelke en hopelijk geraak ik er dan snel vanaf!  Met de rest van de famillie is het ook terug redelijk, de twee oudste trokken deze morgen terug naar school en Herbert is zich momenteel aant uitleven op het voetbalveld, enkel onze Sen loopt hier nog met een triest snoetje rond, maar dat zal morgen ook wel beter zijn zekers.  Ze geven voort weekend heel koud weer, met winterse neerslag, ben eens benieuwd hoe dat loopt ;-). 

    20-11-2008 om 19:35 geschreven door Wendy  


    19-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oef!

    Vandaag was alleen onze Sen nog maar ziek, Lander en Herbert waren nog wat zwakjes.  Senke heeft het wel nog goed zitten ze, had een uurke geleden nog 39.8gr koorts, ze is nu wat gezakt maar ik ga straks voor ik ga slapen zijn temperatuur nog eens opmeten.  Ikzelf voelde mij deze morgen niet kiplekker, maar een dafalganneke heeft mij terug helemaal opgekikkerd!  En ik ben serieus aant uitkijken naar mijn loopje morgen, kan bijna niet wachten om aan mijn nieuwe schema te beginnen!

    19-11-2008 om 20:14 geschreven door Wendy  


    18-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een moeder lijden kan ;-).

    Zondag was ons Landerke goe ziek, dus kon ik direct na de halve verpleegsterke spelen.  Maar zo 1 kindje vertroetelen dat valt nog mee.  Zondag nacht werd Herbert dan ook nog ziek, maandagmiddag was Siebe aan de beurt en gisteravond ons Senke.  Momenteel liggen ze dus alle 4 in de zetel onder hun donskes.  En ik heb dus werk met hopen, maar vooral heel veel stinkende was.  Ben net toen iedereen aant slapen was toch even stout geweest, mijn loopschoentjes aangetrokken en opt gemakske naar de brug van Balen gelopen, waar mijn fiets nog steeds stond sinds zondagmorgen.  Met het fietske terug naar huis, zo was ik toch een klein halfuurtje even buiten, het deed echt deugd, de regen kon mij echt niet deren.  Ook mijn nieuw schema is ondertussen al aangekomen, altijd spannend als dat mailtje toekomt.  En het ziet er goed uit, we gaan ons terug amuseren.  Ik hoop dat ik morgen ook niet in de zetel lig, zoniet dan begin ik donderdag aan mijn nieuw schema, het begon direct met drie dagen rust.  Iedereen nog eens bedankt voor de vele reacties, dat is altijd heel plezant!

    Nog effkes een een oproepje, onze medeblogger en superhaas Benny, doet een oproep voor de bosloop in de keiheuvel te Balen, een heel mooi parkoer.  Er is ook een kinderloop voorzien en start en aankomst zijn in de speeltuin, ideaal dus als er kindjes mee moeten supporteren.  Ikzelf zal normaal gezien aanwezig zijn, of het moest echt heel slecht weer zijn (moet er met de fiets naartoe), maar ik maak er wel een tetterloopke van, ik ga mezelf een beetje sparen.  Dus als er iemand zin heeft om samen met mij tegen 6min/km te lopen laat maar iets weten. Oh ja het gaat door op 30 november rond 10u.  Meer info vind je op het blogje van Benny of op www.duvellovers.tk

    18-11-2008 om 15:43 geschreven door Wendy  


    16-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De halve marathon van Kasterlee!

    Gisteren was het even twijfelachtig of ik er wel zou geraken, ons Landerke was ziek, dat ventje heeft heel de dag moeten overgeven.  Het oorspronkelijke plan om iedereen mee te nemen kon dus niet doorgaan.  En de ventje  al om 8u uit zijn bed sleuren was geen optie, dan maar een beetje rondgemailed en gelukkig kon ik meerijden met Benny!  Zo kon Herbert dan rustig de kindjes klaarmaken en even bij de oma achterlaten zodat hij kon komen supporteren.  Dus deze morgen op mijn fietske naar Balen en dan bij Benny in den auto, de zenuwkes begonnen nu wel echt op te spelen.  Mooi op tijd waren we daar, rustig rugnummerke gaan halen, omkleden en dan naar de startplaats!  Benny had ondertussen al een haas gevonden, ik had wel niet gedacht dat het de bedoeling was dat ik ook meeliep met de haas (die we vanaf nu maar Tom zullen noemen ;-)).  Aan de start dan nog Geert van Moer gezien, keitoffe blogger ook, en plotseling kwam er beweging in de massa, de eerste km's echt traag, maar zo rond km 3 begon Tom een schoon tempoke aan te geven, ik met een bang hartje mee, ga ik dit wel kunnen volhouden, en het zwaarste moet nog komen!  Maar ik heb toch niet gelost en ben erbij gebleven, tot km 15 ging dat vrij goed maar dan begon het slijk, modder, serieuze bergop,...  En zo rond km18 was het beste er bij mij toch af ze, maar dankzij de aanmoedingen van Tom en Benny heb ik toch volgehouden en gefinished in een mooie tijd van 1u35min!  Ne pr potverdorie :-p.  Dus heeeeel erg bedankt Benny en Tom!  Echt twee superhazen!  Aan de finish stond Herbert te wachten, blijkbaar was ik 4de of 5de dame, niet slecht op zoveel man!  Ik kan dus alleen maar heel tevreden zijn.  Nog even aan de finish gewacht op Mario en Ruth, gelukkig moest ik niet lang wachten want ook zij liep een prima tijd, dus allen naar haar blogje!  Jammergenoeg moest ik er snel vandoor, want Herbert moest nog gaan voetballen, maar het was heel leuk geweest!  Mooi parkoer ook!  Nu een maandje geen wedstrijden, de volgende wordt die in Leuven op 28 december en dan op 11 januari ne halve in Genk (juist op de verjaardag van mijn jongste zoontje, maar omdat Herbert dan toch moet voetballen gingen we het sowieso al den 10de vieren).
    Heel veel groetjes
    Enne Mario, moest ge nog ne keer effkes tijd hebben, mijn schema is op ;-p.

    16-11-2008 om 15:35 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs