Het is stil op de rallysites en fora. Heb enkele te koopstaande bakjes op het net gevonden en ben gisteren op pad geweest. Ben ergens binnengeweest waar ze bezig waren aan een mooi machien. Ik mocht er eens inzitten. Moet toegeven dat ik stikjaloers was. Niet in mijn mogelijkheden, dus gauw vergeten. Wat verder in hun garage stond het tuutje dat te koop was. De baas maakte tijd voor me en startte de auto. Gaf wat te veel gas om indruk te maken. De clowns peinzen allemaal dat ze met een idioot te maken hebben. De versnellingsbak kraakte toen hij het ding wilde buiten rijden. ' 't is de olie die te koud is, aan d'ambrèyage is er niets, ze is zo goed als nieuw' Loog de geldruikende garagist. Het ding stond me wel aan. Toen ik vroeg of ik het op de brug van dichter mocht bekijken stemde hij meteen in. Dat was goed. Toen ik mijn overall aantrok kwam hij benieuwd bij me staan. ' Ga je hem demonteren of zo?' Grapte hij. 'En weer monteren ook? Ik vertelde hem wat ik voor de kost doe en dat ik enkele zaken wou controleren vooraleer ik verder praatte. Hij liet me begaan en deed verder aan zijn juweel. Een half uurtje later wist ik wat ik moest weten. Nu nog afdingen en het is koekenbak. Beloofde ik mezelf.
Ik haalde de poen uit mijn zak en maakte dat hij het kon zien. Dat is een truc dat ik van mijn oude baas heb geleerd. Dat doet ze kwijlen. Mijn eerste bod, de helft van de vraagprijs, viel niet in goede aarde. Maar hij liep niet weg. Ik deed er iets bij en zei dat het mijn finaal bod was. Kas, contant en direct geld. Schreef mijn gsm nummer op een papiertje, trok een paar fotokes en vertok. Ik ben zeker dat em belt vandaag. Wat hij niet weet is dat ik alles gemerkt heb. Met mijn speciaal markertje. Motor, boitje, pootjes en nog enkele dingetjes. Met al de Chinezen maar niet met den dezen.
|