Inhoud blog
  • Re: yo bro
  • Re: check it out, this is unbelievable
  • Fwd: Its been a while
  • Fwd: check out something i found
  • check out this new job i found
  • Fwd: why are you so hard to get in touch with?
  • Re: check out something i found
  • Fwd: free money for everybody look
  • FW: Im going 2 quit my job tomorrow
  • Hii thank me later
  • hey, check this out
  • I'm finished...
  • Weddingtime...1
  • Weddingtime...2
  • Weddingtime...3
  • Diwali en andere feesten...1
  • Diwali en andere feesten...2
  • Diwali en andere feesten...3
  • Diwali en andere feesten...4
  • Crazy India!
  • Extra Crazy India 1
  • Extra Crazy India 2
  • Extra Crazy India 3
  • Extra Crazy India 4
  • Eindelijk, eindelijk, eindelijk...!
  • Beestjes eten!
  • Mooi Bangkok
  • Laatste Ban Tai
  • @ Veerle!
  • Foto's Goodbye Johan!
  • Broederliefde...gaat ook door de maag!
  • Ban Sabai!
  • GELUKKIGE VERJAARDAG, HERLINDE!!!
  • Terug...
  • Dagboek Malaysia 3...
  • Dagboek Malaysia 2...
  • Dagboek Malaysia 1...
  • Twee keer is scheepsrecht?
  • Boottripje...
  • Revalideren...
  • Malaysia
  • 50% Ban Tai...
  • Een storm in een glas water?
  • Honderd...!
  • Allemaal beestjes, zoveel beestjes...om me heen!
  • Powercut?
  • Ochtenduren...
  • Alweer eentje jarig in de familie...
  • Jungle...
  • Jungle, Extra foto's...1
  • Jungle, Extra foto's...2
  • Een zeer speciale dag voor ons allebei...
  • Sunset...
  • Speciaal voor Evert...
  • To do list...
  • India versus Thailand
  • Alweer...
  • Ban Tai!
  • Bangkok!
  • Bangkok in Beeld 1
  • Bangkok in Beeld 2
  • Thailand!
  • Laatste uren India...
  • Onze excuses...
  • Summertime...
  • Full Hot!!!
  • Tweede bericht van de dag!
  • Nog vlug even...
  • Pawan...
  • Wachten, zo lastig...
  • Tja...
  • Bhagsu in beeld...
  • Verjaardag van...?
  • Om jullie tevreden te houden...;-)
  • Geen nieuws; goed nieuws?
  • Tibetan style...
  • We zijn er!
  • Voorlaatse dag...
  • Pasen...
  • Voor 'Zo niet'
  • Bijna geen internet...
  • Smelly Delhi...
  • Op stap maar weer...
  • Toch uitstel...
  • Ziekenhuisperikelen...
  • Rajasthani kledij...
  • Ook een goeiedag, allemaal!
  • Het komt, het komt...
  • Onweer boven de woestijn...
  • Festivals...
  • Edelstenen, extra foto's...3
  • Edelstenen, extra foto's...2
  • Edelstenen, extra foto's...1
  • Teten is gereed!
  • Helemaal niks te melden!
  • The day after...
  • Holi, extra foto's...4
  • Holi, extra foto's...3
  • Holi, extra foto's...1
  • Holi, extra foto's...2
    Categorieën
  • Ind - Delhi (17)
  • Ind - Dharamsala (11)
  • Ind - Jaipur (1)
  • Ind - Pushkar (44)
  • Mal - Penang (4)
  • Tha - Ban Tai (27)
  • Tha - Bangkok (6)
  • Archief per maand
  • 11-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 11--0001
    Prachtige foto's van vrienden...
  • Andy
  • Ellen
  • Hoofdpunten blog freeke_nanna
  • foto's
    Blog als favoriet !
    Startpagina !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jennyenwill
    www.bloggen.be/jennyen
    SAB KUCH MILEGA!
    Don't Die With Your Music Still In You...
    Sab Kuch Milega!
    Wie te lang blijft dromen, gaat op zijn schaduw lijken...
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het was me het dagje wel gisteren!
    We hadden besloten om opnieuw eieren te gaan eten en een frisse pint te drinken.
    Deze keer niet in het saaie tuin-restaurant maar in het meest marginale kotje net buiten Pushkar.
    Daar komen alle stiekeme Pushkarianen en alle openlijke alcoholisten hun drank halen.
    Aad noemt het de "Zuipschuit" maar Sasvad en ik verkiezen de "Shabby One".

    We waren dit keer met ons zessen.
    Ben en Fien uit Antwerpen kwamen ook mee en daar was ik blij om.
    Zo was ik daar niet de enige vrouw in deze wel zeer onvriendelijke vrouwomgeving.
    Pawan vond het verschrikkelijk dat ik meeging.
    "Mataji's reputation" zou volledig naar de knoppen zijn.
    Ach wat, dan heb ik in 2 landen geen reputatie meer he?
    Ik kan er niet van wakker liggen

    Het was lachen geblazen telkens er een Pushkar-mens zijn drank kwam halen en ons daar zag zitten.
    Zij worden niet verondersteld te drinken.
    Die schaamte, die ongemakkelijkheid...
    Nu stonden we tenminste gelijk en konden ze mij niks meer verwijten.
    Hehehe...

    Een gipsy-woman kwam haar GSM opladen en een sigaret roken.
    Ze kwam onmiddellijk naast mij staan, de "Madre" van de groep.
    Ze vroeg wie al de rest was en zonder woorden besloten we allemaal hetzelfde te zeggen.
    Ik was inderdaad de Madre, Aad en Sasvad mijn zoons, John was Uncle,
    Fien mijn nichtje en Ben haar Turkse echtgenoot.
    Ze vond zelfs dat Aad ongelooflijk veel op zijn moeder geleek maar
    kon bijna niet geloven dat Sasvad ook mijn zoon was.
    Ze zag helemaal geen gelijkenis...
    Daarna wou ze op de foto.
    Poseren kon ze als de beste en ze vroeg er helemaal geen geld voor!
    Ze kreeg er maar geen genoeg van.
    Wij hebben ons kostelijk geamuseerd en dit merk je wel op de foto's.

    Tegen zessen zijn we dan naar huis gegaan.
    Het is niet zo'n goed idee om daar na donker te blijven.
    Dan komen alle marginalen buiten en is het helemaal niet veilig om daar als westerling te zitten.
    En al zeker niet als je een witte vrouw bent.

    Het was alweer een voortreffelijke dag in India!

    Mataji
































    Categorie:Ind - Pushkar
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hot, hot, hot...
    Het begint hier serieus warm te worden!
    De eerste 2 weken was de temperatuur heel dragelijk.
    Overdag een mooie 20 - 25 graden, 's avonds werd het wat killer en kon je best een sjaal of trui gebruiken.
    De nachten waren best wel fris te noemen. Ik sliep onder 2 Kullu dekentjes.

    En plots, van de ene dag op de andere, was het heet..
    Sedert zondag lopen we hier te zweten en te puffen, 30 - 35 graden in de schaduw is geen uitzondering.
    Voor het eerst ben ik blij met mijn koude douche op de kamer.
    Ik slaap onder een heel dun laken en vannacht had ik de fan boven mijn bed echt nodig .
    Die maakt wel veel lawaai maar ik glibberde zowat uit m'n bed.

    Volgende maand zal nog erger zijn en dus gaan we begin april naar het noorden van India.
    Ik wou altijd al eens naar Dharmsala (hopelijk ontmoet ik dan de Dalai Lama!) dus dit is dan de perfecte tijd daarvoor.
    Lekker koel daarboven.
    Ergens in mei vliegen we dan naar Thailand.
    O, wat een heerlijk leven hebben wij!

    Deze morgen zijn we naar Ajmer geweest met John den Australier.
    Een leuke taxirit van een halfuurtje over de bergpas met zijn fantastische panorama's.
    Ajmer is hoofdzakelijk een moslim-stad en dat merk je wel.
    Er hangt een totaal andere sfeer dan in Pushkar.

    Eerst naar de opticien de bril van John ophalen.
    Als je een nieuwe bril nodig hebt kom dan maar naar India.
    Voor amper 150 euro heb je hier een montuur en glazen.
    Speciale glazen zijn geen probleem en oogtesten doen ze perfect.

    Daarna hebben we 10 meloenen gekocht.
    Vanavond houden we een kaas-en meloenparty.
    Belgische toeristen brachten gisteren een bol kaas meer voor Pawan.
    Tot zijn grote teleurstelling mag hij er niet van eten aangezien deze kaas non-veg is.
    De stremsel komt van de koe en is dus dik verboden voor hem.
    Wij blij natuurlijk, rotzakjes die we zijn.
    Een hele bol kaas voor onze bende.
    Wat een tractatie!

    In Ajmer heb ik ook een winkel gevonden waar ze bollen wol verkopen.
    Nu maar eens zien of ik nog kan haken...

    Daarna moesten we echt ergens in de schaduw gaan zitten om uit te blazen vooraleer we verder konden.
    Een schoenpoetsertje heeft toen nog mijn sandalen doen blinken.
    Zelfs de onderkant heeft hij afgeborsteld.
    Hij bleef maar aandringen en het was een lief jongentje (sommigen zijn echt hondsbrutaal) dus heb ik maar toegegeven.
    Op weg naar huis hebben we dan nog 7 take-away milkshakes gekocht voor de liefhebbers in Shivam Garden.

    Het is hier nu 16 uur en ik ben toe aan een dutje.
    Het is toch te warm om te bewegen.

    Hoe is het weer en andere zaken in Europa?

    Slowly, slowly,

    Mataji



















    Categorie:Ind - Pushkar
    Tags:Copy & Paste, Video Schoenpoetsertje: http://www.youtube.com/watch?v=J97tnCH_mR8
    24-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shivarathri!
    De grote dag van Shiva is ook alweer voorbij.
    Aan een stuk door, 24 uren lang, alle namen van Shiva chanten en bhajans zingen.
    Ik zou het niet willen doen.

    Er liep een fantastische stoet door de hele stad.
    Allemaal ter ere van Shiva en familie.
    Die kleuren! Die bloemen! Die geuren! Die mensen! Dat lawaai!
    Puur genieten!!!

    De echte gelovigen vasten tot na zonsondergang en dan beginnen de puja's.
    Heel de nacht door hoorde ik bellen rinkelen en mensen luid zingen.
    Het gezang klotste over de muren mijn kamer binnen.
    Best wel gezellig hoor!
    Ik voelde me heel veilig en beschermd.
    Om 5u30 ben ik dan wakker geworden door...de stilte.

    Maar foto's zeggen meer dan duizend woorden!

    Ik laat het dus hierbij...

    Mataji



































    Categorie:Ind - Pushkar
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar 't Cafe!
    Gisteren hadden we eens zin in iets anders!..
    Met ons vieren, Sasvad, Aad den Hollander, John den Australier en ikzelf zijn we eieren gaan eten en bier gaan drinken.
    Vlees, vis, eieren en alcohol zijn verboden hier maar enkele kilometers buiten Pushkar,
    amper een kwartier rijden met de auto-riksha, vind je alles wat je maar wilt.

    Wij dus vol goesting op weg.
    In het wegrestaurant wilden ze op voorhand weten hoeveel blikken bier en hoeveel eieren we in totaal zouden bestellen.
    Reden: ze moesten alles nog gaan ophalen in Ajmer, de eerstvolgende stad net over de bergpas.
    Sasvad en Aad konden of wilden niet zolang wachten en zijn dus begonnen aan de whisky-cola.
    Dat hadden ze wel op voorraad
    Wij dus ongeduldig wachten en na een goeie 40 minuten stonden de gloeiendhete omeletten op tafel
    en hadden we allemaal een blik lauw bier in ons handen.
    De volgende 4 blikken werden onmiddellijk in de ijskast gestoken zodat we later tenminste een frisse pint konden drinken.

    Het was oergezellig!
    Drinken, eten, kletsen en vooral veel lachen.

    Tegen zessen terug naar Pushkar.
    Aad wou perse de riksha besturen en dit werd met de glimlach toegelaten.
    Fantastisch land, India...
    Hij heeft ons veilig en wel tot aan de grens van Pushkar gereden.
    Daar nam de driver het voor alle veiligheid weer over.

    Sasvad en Aad hebben nog stiekem een klein drinkgelag gehouden in ons guesthouse
    maar John en ik waren wel zo verstandig om ermee te stoppen.
    Dan smaakt het een volgende keer des te beter.
    En die volgende keer is zaterdag al.
    Dan doen we alles nog eens over.
    Zuipschuiten die we zijn...( burb)

    Morgen zal ik hier niks posten.
    Het is dan Shivaratri en dit wordt hier heel intens gevierd.
    Dinsdag geef ik wel wat meer uitleg.

    Tot overmorgen dus!

    Mataji
































    Categorie:Ind - Pushkar
    Tags:Video: Op weg naar 't cafe! Copy & Paste: http://www.youtube.com/watch?v=sS4uFl9XS7Y
    20-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk heeft Sasvad de tijd gevonden om hier ook iets te posten!
    Haha, dag iedereen,.


    Eindelijk eens iets van mij op deze machtige blog.

    06 - 02 - 09
     
    Delhi is voorbij. Het was er onwaarschijnlijk druk, chaotisch en vuil, maar tergelijkertijd ook weer heel fijn.

    De mensen ontmoet die we moesten ontmoeten (Wouter en Sanjeeva), gedaan wat we moesten doen (ambassade, shoppen en lekker eten). 
    Al hebben we ons de laatste dag nogal mispakt aan wat broodjes (of iets anders) en zijn zowel ik als mijn ma
    24 uur geveld geweest door een redelijk acute voedselvergiftiging, gepaard met projectiel braken en ander vochtverlies.

    Omdat we dezelfde avond nog wilden verder reizen naar Pushkar, hebben we ons vogestopt met Loperamide, Motillium,
    actieve kool, en Paracetamol.
    De taxirit hebben we redelijk goed overleefd, al heb ik niet durven slapen, omdat ik zeker wou zijn dat de chauffeur ook wakker bleef. 
    Hij was al 14 uur aan het rijden en dan moesten we nog vertrekken naar Pushkar (nog eens 8 uur).

    07 - 02- 09

    Om 7 uur deze morgen zijn we eindelijk aangekomen in Pushkar,  amai, wat een leuk weer-zijn.
    En een heel erg leuk weerzien ook van de vele mensen hier, de Pushkarianen en de vele toeristen die we al kennen van eerdere reizen.
    Zoveel machtige individuen op zo`n kleine plaats (Babajan, Aad (Hol.), Nathalie & David (Fr.),
    Dui en familie (Australie), Dieter (BE.) en nog zoveel meer, teveel om op te noemen).


    Shivam Garden ziet er nog mooier uit dan ooit tevoren, echt fenomenaal welke veranderingen en vorderingen Pawan heeft gemaakt. 
    En zoveel volk over de vloer, vandaag zeker 70 klanten.
    Dat is heel wat voor Shivam Garden, zeker als je weet hoeveel concurrentie er is in Pushkar.
    (Alleen al in ons straatje van nog geen 100m zijn er drie restaurants). 
    De reputatie van Shivam Garden is echt fenomenaal goed. 
    Vanaf` 's morgens acht uur waren er continu klanten tot in de late avond. 
    En dan was het volgens Pawan vandaag rustiger dan de afgelopen dagen. 
    Gewoon fantastisch leuk om te zien dat al het harde werk z`n vruchten afwerpt.


    Ondertussen ben ik toch al 48 uur in Pushkar en ik heb mijn eerste betaalde job in handen. 
    Ik kan meespelen in een Bollywood film, ja echt waar, en ik word er nog voor betaald ook. 
    Hahaha, wie had dat kunnen denken,  maar dit is dan tenslotte wel India. 
    Alles is mogelijk hier.
    Morgen om 16 uur vertrek ik met een bus naar Jaipur, samen met nog een deel "witte".

    12 - 02 - 09

    Jaipur is achter de rug. Aad en ik zijn vroeger dan gepland teruggekeerd naar Pushkar
    omdat er met heel dat filmgebeuren flink wat dingen foutliepen. 
    Het was voorzien om 5 dagen te filmen, maar na 2 dagen hielden we het al voor gezien. 
    De drie Indiers die instonden voor alle toeristen uit Pushkar deden op zijn minst gezegd niet hun best om ons daar te houden. 
    De deal was 5 dagen filmen met 1000Rs per dag loon, gratis eten en gratis slaapplaats. 
    Na de tweede dag beslisten zij dat we onze slaapplaats zelf moesten betalen
    (volgens hen een beslissing van de producers) en dat is zo`n zever. 
    Uiteraard wilden ze het hotel-geld dan in hun eigen zak steken, zo dom ben ik nu ook weer niet. 
    Ook op de set lieten ze ons maar begaan en mochten we zelf uitzoeken hoe en waar we aan eten drinken konden geraken.
    Na de  tweede dag had ik er dus genoeg van. 
    Het was alleszins een fantastische ervaring, heel dat filmgedoe met de op dit moment nummer 3 in de Indische cinema, Salman Khan.
    Ongelooflijk hoe ongeorganiseerd ze werken.  
    De tweede dag is er ook nog een 500 jaar oude stenen muur afgebroken door immense druk,
    veroorzaakt door een 500-tal dolgedraaide Indiers die o zo graag hun favoriete acteur aan het werk wilden zien.
    Balans : 15 gewonden waarvan 2 heel ernstig. 
    Ik zat op nog geen 10  meter afstand toen dat gebeurde. 
    Dat was nogal intens, maar nog geen 10 minuten later was die klojo regiseur alweer aan het filmen.

    Na al die dingen had ik er dus genoeg van na de tweede dag. 
    Heb wel 2000 Rs verdiend, genoeg voor 20 dagen slapen. 
    Mooi meegenomen.

    We zijn op tijd vertokken want de derde dag is de set platgelegd door de High Court
    omdat er geen rekening werd gehouden met het Amber Fort waar de film plaats vond. 
    Goed ingezien van die rechters.
    Dus, op tijd vertrokken want er was dus blijkbaar toch geen geld meer te verdienen. 
    Maar zoals ik al zei, een onvergetelijk ervaring rijker als British Officer (met snor).

    16 - 02 - 09

    De afgelopen dagen in Pushkar zo goed als niets gedaan, maar de tijd vliegt echt voorbij.
    Wie al eens hier is geweest, weet wel wat ik bedoel.

    Eigenlijk vooral bezig geweest met het in orde brengen van onze kamer. 
    We hebben al een paar meubeltjes laten maken voor Mataji. 
    Maar vooral ben ik in de weer geweest om een (draadloze) internet verbinding te kunnen krijgen. 
    Morgen zou dat in de pocket moeten zijn als alles goed is, maar ja, 't is wel nog steeds India.

    Tot een volgende keer!

    Sasvad

    Voor diegenen die al in Pushkar geweest zijn: zie foto's.


    Ze zijn druk aan het werk.
    Het meer wordt uitgediept en gereinigd.
    't Was nodig!

    Mataji

















    Categorie:Ind - Jaipur
    19-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo iedereen!
    Het valt me telkens moeilijker om hier iets nieuws te schrijven want eerlijk gezegd steek ik geen poot uit!
    Mijn dagen zijn gevuld met nietsdoen en vliegen gewoon voorbij.
    Ik kom uren tekort.

    Rond 7 uur sta ik op. Dan maak ik een tas echte koffie.
    Jaja, ik heb een "keuken" in m'n kamer.
    Een nis in de muur waar ik een waterkoker en keukengerief heb staan.
    Dan lummel ik wat rond, draai wat sigaretjes en ruim wat op (Bart! )
    Of ik neem een warme douche als Sonu (de uitbater van Shiva Guest House)
    vroeg genoeg wakker is om de boiler aan te steken.

    Rond 9 -10 uur loop ik 100 meter naar Shivam Garden, het restaurant van Pawan.
    Daar drink ik nog een tas koffie en vers sinaasappelsap.
    Soms eet ik zelfs wat toast met boter...
    Als ik geluk heb is niemand de krant aan het lezen en maak ik het me extra gezellig met The Times of India.

    Nog wat kletsen met andere toeristen, wat dollen met Pawan en dan loop ik
    die 100 meter terug naar m'n kamer om online te gaan.
    De internetverbinding is zo traag dat ik daar wel enkele uurtjes mee bezig ben.
    Bankzaken regelen, emails beantwoorden, sites klikken, facebook bekijken en soms skypen of bloggen.

    Als het nodig is doe ik daarna een dutje of ik ga een toertje doen.
    Er valt hier altijd wel iets te zien in Pushkar.

    Tegen 18 uur ga ik terug naar huis want dan komen de muggen buiten!
    En ze moeten allemaal mij hebben.
    Bulten van zo'n 5cm doorsnede zijn geen uitzondering. En jeuken!
    Dus moet ik me elke avond zorgvuldig insmeren met Deet, liefst een produkt met 40 of 50 % anders werkt het niet.

    Tegen 19 uur terug naar het restaurant om te eten.
    Ik zeg gewoon aan Pawan waar ik zin in heb die avond en een half uurtje later staat het al voor m'n neus.
    Alles vers gemaakt!
    Tegen 20 uur loopt het goed vol in Shivam Garden.
    Hij doet echt goeie zaken dit seizoen,
    Genoeg mensen dus om tegenaan te kletsen.

    Rond 22 uur terug naar m'n kamer, wat lezen en dan vallen m'n ogen gewoon dicht.

    Het is een luilekkerleventje maar dan op z'n Indisch.
    Het klinkt saai maar in 1 week maak ik hier evenveel mee als in 1 maand in Brugge.
    Het begint al van zodra je uit je kamer komt.
    Je blijft maar namaste zeggen aan iedereen.
    En eigenlijk moet je daarvoor je kamer niet verlaten.
    Van zodra de Indiers zien dat je deur half open staat zien ze dit als een uitnodiging
    om eens binnen te komen voor een gezellig praatje.
    Ik word nog sociaal!
    (Er is een stilzwijgende afspraak dat er niemand binnenkomt als je deur tegenaan staat en dat is goed zo)

    Nog wat fotootjes van beestjes en speciaal voor Kyra een geestige video.
    (Onderaan de foto's bij "Tag" de link kopieren en plakken in een nieuw venster)

    Tijd voor een wandeling!

    Mataji













    Categorie:Ind - Pushkar
    Tags:Copy & Paste, Voor Kyra: http://www.youtube.com/watch?v=E18eQSSMNF8
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk, eindelijk!
    Vanaf vandaag hebben we draadloos internet.
    Een soort USB-stick die via een sim-kaart werkt en die we zullen delen.
    Ik mag hem overdag gebruiken en Sasvad in de avonduren en 's nachts.
    Nu kunnen we online waar we ook zijn in India!
    Wat trager dan normaal maar toch, wat een luxe!

    Jammer genoeg heb ik nu niet veel tijd.
    Ik moet dringend een boek uitlezen die ik geleend heb van iemand die binnenkort vertrekt.
    Een echte aanrader: "Slumdog Millionaire" van Vikas Swarup.
    Een fantastisch, meeslepend boek.
    Ik lees hem nu in het Engels, ik weet niet of er al een vertaling van is.
    Ook de film is prachtig en is zeker te vinden op internet.
    Ik heb van beide enorm genoten.

    Nog wat fotootjes voor jullie en tot later!

    Mataji
































    Categorie:Ind - Pushkar
    Tags:Copy & Paste, Bekijk een video op: http://www.youtube.com/watch?v=3gHV3sslYWc
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog steeds geen persoonlijke internetlijn!
    Ik zit nu in een krap kotje op een wankel krukje dus ik zal het kort houden.
    Persoonlijke emails zal ik pas kunnen beantwoorden als we in het restaurant online kunnen.

    Eerst ons Indisch GSM-nummer;

    Sasvad: 00919649651791
    Mataji:   00919649651792

    SMS is beter dan bellen want meestal horen we niks wegens teveel lawaai op straat.
    Ik ben ook enkele nummers kwijt doordat ik nu een andere sim-kaart heb.
    Katelijne, Bart, Johan, Hendrik & Siska, als jullie mij een SMS zenden kan ik jullie nummers opslaan.
    Alle andere berichtjes zijn ook meer dan welkom natuurlijk...

    Nog vlug een prachtig nieuwtje!
    Saab kuch milega! Alles is mogelijk! En al zeker in India...

    Dinsdag 10/02 is Sasvad samen met Aad en nog 12 andere toeristen vertrokken naar Jaipur.
    Daar kon hij 5 dagen figureren in the Bollywoodfilm "Veer" (The Gladiator)
    Vervoer, hotel en eten was gratis + 1000rs per dag extra.
    Natuurlijk is hij daar bovenop gesprongen.

    De eerste draaidag, woensdag, heeft hij zijn ogen uitgekeken.
    Ze draaiden in Amber-fort. Evert kent dit wel. Een prachtige locatie!
    Duizenden mensen werkten mee aan deze film.
    Sasvad was een Britse soldaat gekleed in rood uniform, koppelriem met geweer en SNOR!
    Om je te bescheuren, zie filmpje en foto's hieronder.

    De tweede dag is dramatischer verlopen.
    Honderden fans verdrongen zich op een muur om toch maar een glimp te kunnen
    opvangen van hun geliefde acteur Salman Khan.
    Door al dit gedrang is deze muur met mensen en al ingestort!
    Sasvad stond net zo'n 5 meter verder.
    Wonder boven wonder zijn er geen doden gevallen.
    Wel veel gewonden natuurlijk.
    Nog geen uur nadat de ambulances vertrokken waren stonden ze alweer te filmen.
    Time is money!

    Mede door dit voorval hebben Sasvad en Aad besloten om de derde dag niet terug te gaan.
    De organisatie was dan ook rotslecht en erg corrupt.
    Draaidagen van 10 uren in de blakerende zon waarvan er misschien 5 minuten
    daadwerkelijk werd gefilmd.
    Zonder enige reden de regels veranderen en de figuranten zelf laten betalen voor hun hotel.
    En nog meer maffia-toestanden. Letterlijk.

    Volgens Sasvad en Aad begon het ook teveel op "echt werk" te gelijken
    Dus vrijdagnamiddag stonden ze alweer terug in Pushkar.
    Vol van de verhalen en 2000rs en een fantastische ervaring rijker.

    Dit was het voorlopig.
    Hopelijk hebben we zeer binnenkort internet zodat ik hier wat meer kan posten.

    Shanti, shanti,

    Mataji

    @Bart: Blauwe hanger is Kayonite, ronde bol is Gold Obsidiaan


































    Categorie:Ind - Pushkar
    Tags:Copy & Paste, Bekijk de video op: http://www.youtube.com/watch?v=UVi3rrt0_DQ
    06-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pushkar!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vannacht om 12 uur vertrekken we met de auto naar Pushkar.
    We hopen daar morgen rond 8 uur te arriveren maar ach, dit is en blijft India.
    Heel goed mogelijk dat we pas tegen te middag toekomen.

    We zijn allebei nog flink ziek!
    Onze darmen lopen leeg terwijl we onze ziel uit ons lijf kotsen.
    Die koorts maakt het er ook niet aangenamer op.

    Sasvad is ronduit fantastisch!
    Heel zorgzaam hield hij telkens de kotsemmer vast, spoelde die uit en hield de wacht.
    En dat terwijl hij zelf ook ziek was.
    Op een bepaald moment moest hij kotsen in plastic zakken omdat ik de badkamer bezet hield.
    Nu is hij met de moed der wanhoop onze laatste boodschappen gaan doen zodat ik kan rusten.

    In Pushkar hebben we geen internet op onze kamer.
    We weten niet of Pawan al de 2 beloofde internetlijnen heeft laten aanleggen in het restaurant.
    Het kan dus enkele dagen duren vooraleer je nog iets hoort van ons.
    We doen ons best om zo snel mogelijk online te komen!

    Tot binnenkort!

    Mataji

    Categorie:Ind - Delhi
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allebei Delhi-Belly...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De geluiden die uit deze kamer komen!




    Voor J:

    Tijdsverschil is 4u30 in de winter en 3u30 in de zomer.
    India 12u 's middags = Belgie/Nederland 7u30 's morgens.

    Mataji


    Categorie:Ind - Delhi
    05-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag geen zin...
    ...om te schrijven. Veels te moe!

    Ik zal enkel wat foto's plaatsen die we vandaag hebben genomen.

    Mataji























    Categorie:Ind - Delhi
    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alsof ik niks beter te doen heb :-)
    Vandaag hebben we allebei geslapen tot 10 uur.
    Jetlag weg en weer als vanouds fris als een hoentje.

    Recht tegenover ons hotel ligt ons lievelingsrestaurant Malhotra en daar hebben we
    ons ontbijt genuttigd aan de enige terrastafel die ze rijk zijn.
    Jaja, dit doen we hier wel. Sasvad soep en ik verse fruitsalade. My favorite food.
    Op een bepaald moment werden we belegerd door een groepje schoolkinderen die perse op de foto wilden.
    Nogal graaggrijpe handjes die ik telkens van m'n borst moest wegslaan maar wel leuke foto's!

    Daarna een riksha geregeld die ons 2 uren lang wilde rondrijden.
    Eerst op zoek naar een apotheker, een echten, waar ik straffe pillen heb gevonden tegen de rugpijn.
    Ook een knie-ondersteunend verband gevonden.
    Het spant vreselijk maar nu kan ik toch wat beter uit de voeten.
    Ik heb niet meer constant dat vervelende gevoel dat ik door m'n knie zal slaan.
    Nu mag ik niet overmoedig worden maar ik heb toch een klein beetje meer vrijheid.

    Weer de riksha in en nu naar de Tibetan Market.
    In de Tantrashop 3 leuke t-shirts voor Sasvad gevonden, een stevige reistas op wieltjes gekocht voor
    al onze verse inkopen en nadien nog vlug momo's gaan eten.

    Terug naar Pagarganj waar het lastig stappen is.
    Om de 200 meter gaan zitten en iets drinken.
    Geeft niks, we hebben ALLE tijd van de wereld!

    Nu terug op de kamer. Sasvad gaat nog boodschappen doen en ons eten afhalen in Malhotra.
    Ondertussen kan ik rustig douchen.
    En hier komen die spuuglelijke crocs toch goed van pas. Ze zorgen voor stabiliteit op die natte badkamervloer.

    Alle feedback op deze blog en/of leuke, grappige verhalen vanuit Belgie, Nederland, Duitsland
    en de rest van de wereld zijn welkom hoor! (Grijns)
    Zo heb ik niet het gevoel dat ik in het ijle schrijf...

    Vanavond nog skypen met Pawan om onze auto te regelen naar Pushkar.
    We zouden graag in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekken.

    Teten is gereed! Slu...

    Mataji





















    Categorie:Ind - Delhi
    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeerfoto's...


















    Categorie:Ind - Delhi
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een paar uurtjes slaap verder...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Waar te beginnen?
    Onze laatste dag in Brugge was vreselijk hectisch.
    Ik had gehoopt op een rustige namiddag met Kyra & Allan maar het mocht niet zijn.
    Vanaf 9u30 bleven er maar mensen binnenlopen.
    Op die manier heb ik enkele telefoontjes gemist (Bart) waarvoor m'n excuses.
    En dan was het zover. Het moment waar ik zo tegenop zag.
    Het laatste kwartier met Kyra was zo pijnlijk dat ik mezelf verplicht heb om het voorlopig uit mijn gedachten te bannen.
    Anders blijft dat vervelende water maar uit m'n ogen komen...

    Maandag om 4 uur opgestaan. Douchen, nog wat laatste spullen inpakken maar vooral als een kip zonder kop rondhobbelen.
    Om 7 uur vertrokken naar Zaventem. Vriend Joeri voerde ons.
    En natuurlijk begon het te sneeuwen. Files, kilometers lang.
    We hebben er meer dan 2 uren over gedaan.

    Om 10 uur inchecken. We hadden 25 kg overgewicht mee.
    Ze hebben ons maar 20 kg aangerekend en dat aan een zeer gunstige prijs.
    Rolstoel gaan ophalen en toen was het al tijd om afscheid te nemen van Joeri.

    Je zou bijna wensen dat je iets oploopt vlak voor vertrek want rolstoelen mogen overal door.
    Zo voorkomend dat ze mij hebben behandeld bij Security!
    En Sasvad als m'n begeleider mocht daar ook van meegenieten.
    In sneltreinvaart zijn we door alle controles naar de gates gerold en toen waren we eindelijk vrij...

    Met voorrang het vliegtuig op.
    We hadden belabberde plaatsen maar kregen uiteindelijk 3 stoelen voor ons tweetjes vlakbij de WC.
    Met meer dan een uur vertraging opgestegen door al die sneeuw.
    Landen in Istanboel en daar stonden ze alweer te wachten met een rolstoel.
    Deze keer was het niet zo aangenaam.
    Wij wilden nog wat winkelen en een koffie drinken maar dat mocht niet van onze begeleidster:
    "No, gates, gates!" "No, no, gates!"
    Toen heb ik maar mijn boardingpass uit haar hand gerukt (die wilde ze mij niet geven!)
    Sasvad heeft me uit de rolstoel geholpen en ik heb haar weggestuurd.
    Ik laat me niet als een kind behandelen door zo'n kenau met egoproblemen.
    Het was een lange, zeer lange weg naar de gates maar eenmaal daar werden we alweer met de nodige egards behandeld.

    Uiteindelijk zijn we een half uur vroeger dan voorzien (3u30 plaatselijke tijd) geland op Delhi.
    Rolstoel in en karren maar.
    Deze keer was het een man die mij duwde.
    Met snor, of wat dacht je dan?
    Grappig detail, hoe verder je naar het oosten reist hoe gammeler de rolstoelen.
    Alweer als eerste door Immigration en op naar de bagageband.
    Alle bagage opgehaald en dan eindelijk de Indische lucht opsnuiven.
    Het is een mengeling van kruiden,stront, wierook, pies, warm asfalt, zweet, bloemen en etensgeuren.
    Heel speciaal mag ik wel zeggen.
    .
    Gebukt onder de bagage (Sasvad) en de zorgen (ikzelf ivm mijn been) naar de taxi en op naar
    ons hotel met de zeer inspirerende naam "Yes Please".
    Daar kwamen we om 5u30 toe.
    Ik had vanuit Belgie 2 kamers gereserveerd maar ach, dit is India.
    Geen 2 aparte kamers maar 1 grote luxekamer voor 4 personen gekregen.
    TV, frigo, 2 hele grote bedden met gordijntjes rondom en draadloos, gratis internet.
    Ik kan zelfs met de lift naar boven en beneden.

    De badkamer valt wel zwaar tegen.
    Ik wou douchen maar er is alleen maar een handdouche.
    Nogal moeilijk als je met 1 hand je evenwicht moet zien te houden leunend op je wandelstok
    en met je andere hand alle andere noodzakelijke wasdingen tegelijkertijd  moet doen.
    Al zittend op de wc lukt het redelijk maar dit is wel dodelijk voor m'n rug.
    Hot shower is het ook al niet. Ijskoud water verdorie.

    Maar je hoort ons niet klagen!
    Het is heel gemakkelijk om over te schakelen op Indische modus.
    Je neemt alles maar zoals het komt en geniet van de chaos.

    En dan nu het slechte nieuws.
    Ik kan hier onmogelijk rondstappen.
    De straten zijn ronduit slecht en zelfs met m'n wandelstok riskeer ik een valpartij.
    Dat heb ik mogen ondervinden toen we op weg waren naar een daba om te ontbijten.
    Ondoenbaar en bijna 2 keer door m'n been gegaan.
    Het was maar zo'n 500 meter terug naar ons hotel maar ik durfde niet meer dus moest het met de riksha.
    Gelukkig ging het nog tamelijk vlot om in en uit te stappen dus dit wordt de eerstvolgende dagen mijn vervoermiddel.
    Al was het maar voor 100 meter.

    De rest van de dag veel platgelegen met af en toe een tukstje tussendoor terwijl Sasvad alle boodschappen mocht doen.
    Nu hebben we net genoten van onze eerste Indische maaltijd.
    We zijn allebei vol gegeten en gaan nu de Indische nacht binnen.

    Tot later!

    Mataji



    Categorie:Ind - Delhi
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn precies waar we moeten zijn!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Later meer...

    Mataji

    Categorie:Ind - Delhi
    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn eventjes niet te bereiken...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...want we zijn eindelijk onderweg!

    Tot in India!!!

    Mataji & Sasvad

    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij willen iedereen bedanken die gisteren naar de Uitzwaai is gekomen!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was een fantastische avond!
    We voelden ons ontzettend geliefd.

    Sasvad is nog steeds aan het feesten

    Nog 1 nachtje slapen...

    Mataji



















    29-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van brute pech gesproken!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maandag 26 januari, 1 week voor vertrek, ben ik door mijn rug gegaan.
    Mensen toch, wat een pijn zeg!
    Met de ambulance naar spoed waar ik 32 uren mocht wachten op een diagnose en behandeling.
    Een zware hernia met uitvalverschijnselen naar het linkerbeen.
    In de pijnkliniek een spuit gekregen in de wortel van de ruggenzenuw.
    Onder narcose hoor!
    Nu is de pijn dragelijk maar m'n been zal nog een tijdje licht verlamd blijven.

    Maar alles gaat gewoon door!
    Sasvad moet nu dubbel zoveel werk verzetten en het vergalt het plezier een beetje maar lukken zal het!
    Zaterdag 31 januari is ons Uitzwaai-feest en maandag stappen we toch op het vliegtuig.
    Rolstoel is al geregeld op elke luchthaven die we aandoen en ik neem mijn wandelstok mee op het vliegtuig.
    Op doktersadvies dus alles zal wel vlot verlopen.
    Het wordt een lange zit maar in India kan ik genoeg uitrusten en is er overal hulp voorhanden.
    Ook de medische zorg is daar uitstekend.

    Dus iedereen: TOT ZATERDAG!

    Mataji

    02-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gewoon voor de lol enkele leuke foto's van Sasvad in Gokarna, India...
    Nog 31 dagen...

    Mataji






    31-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sasvad en Mataji willen jullie allemaal een geestig eindejaar toewensen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En natuurlijk een "nieuw" jaar zonder al te veel katers.

    Feest ze!

    Nog 32 dagen!

    Mataji



    Laatste commentaren
  • einde blog (mqaureen callenbach)
        op I'm finished...
  • oe???? (veke)
        op I'm finished...
  • India Dehli en puchkar (veke)
        op Diwali en andere feesten...1
  • JIJ (Bart)
        op Laatste Ban Tai
  • even weer updaten (maureen callenbach)
        op Laatste Ban Tai
  • verjaren (veerle)
        op @ Veerle!
  • tja (Bart)
        op Foto's Goodbye Johan!
  • eten (veerle)
        op Foto's Goodbye Johan!
  • eten (veerle)
        op Ban Sabai!
  • haha (Kyra)
        op Broederliefde...gaat ook door de maag!
  • FEEEEESTJE!!! (Joeri)
        op Ban Sabai!
  • Stoepa is op de hoogte! (Kyra)
        op Ban Sabai!
  • OMG!!!!!!!!!!!! (Kyra)
        op Ban Sabai!
  • mme (herlinde)
        op GELUKKIGE VERJAARDAG, HERLINDE!!!
  • :) (Kyra)
        op Terug...
  • duimen (annelies)
        op Dagboek Malaysia 2...
  • !!! (Kyra)
        op Twee keer is scheepsrecht?
  • Goed (José)
        op Boottripje...
  • hehe (Joeri)
        op Boottripje...
  • oef (lotte)
        op Boottripje...
  • groen blauw (veerle)
        op Boottripje...
  • ben altijd te bereiken (Bart)
        op Revalideren...
  • AIAIAIAIAI (Joeri)
        op Revalideren...
  • verdulleme (José)
        op Revalideren...
  • veel sterkte (veke)
        op Revalideren...
  • Spoedig herstel (Katelijne & Kymer)
        op Revalideren...
  • visaperikelen (rik)
        op 50% Ban Tai...
  • allemaal beestjes (annelies)
        op Allemaal beestjes, zoveel beestjes...om me heen!
  • BEDANKT!!!!!!!!! (Kyra)
        op Een zeer speciale dag voor ons allebei...
  • prachtig (Veke)
        op Sunset...
  • En ik wist... (kyra)
        op Sunset...
  • waaw (Kyra)
        op Sunset...
  • dapper en moedig (maureen callenbach)
        op Alweer...
  • ? (Bart)
        op To do list...
  • goud (veerle)
        op To do list...
  • =) (kyra)
        op To do list...
  • Yes we do!!! (Kyra)
        op India versus Thailand
  • heeeeeelllllllloooooooooo!!! (Allan Maes)
        op India versus Thailand
  • Zucht (Kyra)
        op India versus Thailand
  • Ben ik niet van plan!!! (Kyra)
        op Ban Tai!
  • Kobe's jelly belly (Kyra)
        op Ban Tai!
  • Lekker eten! (Kyra)
        op Ban Tai!
  • ooooooh!!! (Joeri)
        op Ban Tai!
  • :))) (kyra)
        op Full Hot!!!
  • wat zie jij er goed uit zeg!!!! (veke)
        op Tja...
  • Toch wel (katelijne)
        op Verjaardag van...?
  • Oh jawel (Siska)
        op Verjaardag van...?
  • insgelijks:) (Bart)
        op Verjaardag van...?
  • bellen!!! (Kyra)
        op Bijna geen internet...
  • Uitgesteld!! (Kyra)
        op Bijna geen internet...
  • hey (Heytens Ellen)
        op Bijna geen internet...
  • lente is begonnen EINDELIJK (veke)
        op Echt mensen!
  • failliet en werkloos maar gelukkig (sys hendrik)
        op Echt mensen!
  • goed zo (veke)
        op Toch uitstel...
  • Allan goes hippie (Kyra)
        op Teten is gereed!
  • die pipos toch (Bart)
        op Teten is gereed!
  • BLOG IS ZWIENEBOMMEBERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (kyra Deloof)
        op Teten is gereed!
  • niet te betitelen (Bart)
        op Teten is gereed!
  • BAH (kyra Deloof)
        op Wat is Holi?
  • mmmmmm (veerle)
        op Teten is gereed!
  • bekende van bart (maureen)
        op Wat is Holi?
  • waw wow (veerle)
        op The day after...
  • waw (herlinde)
        op The day after...
  • tja (veerle)
        op GOEIE REIS, FREEKE!
  • voor Veperlepekepe (Bart)
        op Het was me het dagje wel gisteren!
  • blinken (veerle )
        op Het was me het dagje wel gisteren!
  • superfilm (Ellen)
        op Eindelijk, eindelijk!
  • koekoe (lot)
        op Eindelijk, eindelijk!
  • cinema (Herlinde)
        op Eindelijk, eindelijk!
  • lachen (lot)
        op Nog steeds geen persoonlijke internetlijn!
  • wahahahaha.... (Joeri)
        op Nog steeds geen persoonlijke internetlijn!
  • Succes !! (Joost)
        op Wij willen iedereen bedanken die gisteren naar de Uitzwaai is gekomen!
  • sp sp (veerle)
        op Pushkar!
  • eerste reactie uit Brugge (Herlinde)
        op Alsof ik niks beter te doen heb :-)
  • brute pech (José)
        op Van brute pech gesproken!
  • Blitz (José)
        op Gewoon voor de lol enkele leuke foto's van Sasvad in Gokarna, India...
  • Ons gastenboek!
  • aloha!!!
  • HALLO VRIENDEN!
  • stuur maar door
  • lang leve de blog
  • zomaar

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek...


    Schrijf ons persoonlijk!

    Druk op onderstaande knop om Mataji & Sasvad persoonlijk te e-mailen.


    SAB KUCH MILEGA!
    Don't Die With Your Music Still In You...

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs