Inhoud blog
  • Re: yo bro
  • Re: check it out, this is unbelievable
  • Fwd: Its been a while
  • Fwd: check out something i found
  • check out this new job i found
  • Fwd: why are you so hard to get in touch with?
  • Re: check out something i found
  • Fwd: free money for everybody look
  • FW: Im going 2 quit my job tomorrow
  • Hii thank me later
  • hey, check this out
  • I'm finished...
  • Weddingtime...1
  • Weddingtime...2
  • Weddingtime...3
  • Diwali en andere feesten...1
  • Diwali en andere feesten...2
  • Diwali en andere feesten...3
  • Diwali en andere feesten...4
  • Crazy India!
  • Extra Crazy India 1
  • Extra Crazy India 2
  • Extra Crazy India 3
  • Extra Crazy India 4
  • Eindelijk, eindelijk, eindelijk...!
  • Beestjes eten!
  • Mooi Bangkok
  • Laatste Ban Tai
  • @ Veerle!
  • Foto's Goodbye Johan!
  • Broederliefde...gaat ook door de maag!
  • Ban Sabai!
  • GELUKKIGE VERJAARDAG, HERLINDE!!!
  • Terug...
  • Dagboek Malaysia 3...
  • Dagboek Malaysia 2...
  • Dagboek Malaysia 1...
  • Twee keer is scheepsrecht?
  • Boottripje...
  • Revalideren...
  • Malaysia
  • 50% Ban Tai...
  • Een storm in een glas water?
  • Honderd...!
  • Allemaal beestjes, zoveel beestjes...om me heen!
  • Powercut?
  • Ochtenduren...
  • Alweer eentje jarig in de familie...
  • Jungle...
  • Jungle, Extra foto's...1
  • Jungle, Extra foto's...2
  • Een zeer speciale dag voor ons allebei...
  • Sunset...
  • Speciaal voor Evert...
  • To do list...
  • India versus Thailand
  • Alweer...
  • Ban Tai!
  • Bangkok!
  • Bangkok in Beeld 1
  • Bangkok in Beeld 2
  • Thailand!
  • Laatste uren India...
  • Onze excuses...
  • Summertime...
  • Full Hot!!!
  • Tweede bericht van de dag!
  • Nog vlug even...
  • Pawan...
  • Wachten, zo lastig...
  • Tja...
  • Bhagsu in beeld...
  • Verjaardag van...?
  • Om jullie tevreden te houden...;-)
  • Geen nieuws; goed nieuws?
  • Tibetan style...
  • We zijn er!
  • Voorlaatse dag...
  • Pasen...
  • Voor 'Zo niet'
  • Bijna geen internet...
  • Smelly Delhi...
  • Op stap maar weer...
  • Toch uitstel...
  • Ziekenhuisperikelen...
  • Rajasthani kledij...
  • Ook een goeiedag, allemaal!
  • Het komt, het komt...
  • Onweer boven de woestijn...
  • Festivals...
  • Edelstenen, extra foto's...3
  • Edelstenen, extra foto's...2
  • Edelstenen, extra foto's...1
  • Teten is gereed!
  • Helemaal niks te melden!
  • The day after...
  • Holi, extra foto's...4
  • Holi, extra foto's...3
  • Holi, extra foto's...1
  • Holi, extra foto's...2
    Categorieën
  • Ind - Delhi (17)
  • Ind - Dharamsala (11)
  • Ind - Jaipur (1)
  • Ind - Pushkar (44)
  • Mal - Penang (4)
  • Tha - Ban Tai (27)
  • Tha - Bangkok (6)
  • Archief per maand
  • 11-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 11--0001
    Prachtige foto's van vrienden...
  • Andy
  • Ellen
  • Hoofdpunten blog freeke_nanna
  • foto's
    Blog als favoriet !
    Startpagina !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dierplezier
    www.bloggen.be/dierple
    SAB KUCH MILEGA!
    Don't Die With Your Music Still In You...
    Sab Kuch Milega!
    Wie te lang blijft dromen, gaat op zijn schaduw lijken...
    19-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Edelstenen, extra foto's...3


























    Categorie:Ind - Pushkar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Edelstenen, extra foto's...2






















    Categorie:Ind - Pushkar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Edelstenen, extra foto's...1






















    Categorie:Ind - Pushkar
    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Teten is gereed!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En Pawan vond het vreselijk lekker.
    Hij heeft nog nooit zo'n gladde, romige kaassaus gegeten, zegt hij.
    Ikke fier natuurlijk maar eigenlijk kan ik dit alleen maar beamen!
    Ik heb ook nog nooit zo'n lekkere kaassaus gegeten in India
    Ha!

    Vanaf nu mag ik dagelijks een grote pot maken en zet hij dit op de kaart.
    Voor mij allemaal goed hoor maar dan moet hij wel eerst een fan of airconditioning plaatsen in de keuken.
    Het was daar snikheet...

    Natuurlijk hebben we enkele fotootjes.
    Niet alleen van mij in de keuken maar ook nog wat andere leuke kiekjes uit ons straatje.

    Tot later, ik wil nu dessert gaan eten.
    BANANA SPLIT!!!

    Mataji























    Categorie:Ind - Pushkar
    16-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helemaal niks te melden!
    Maar dit filmpje wou ik toch doorgeven. (Zie bijlage)
    Holi op de markt in Pushkar, je weet niet wat je ziet!

    Sasvad was zelf aan het dansen toen hij dit filmde en daarom is het nogal MTV-achtig.
    Helemaal tot het einde uitkijken dan zie je hem ook bezig.

    Vandaag is het de verjaardag van Pawan dus Sasvad en ik koken.
    Spinazie met kaassaus maar jammer genoeg zonder eieren...
    Facebook Pawan (Shivam Garden): http://www.facebook.com/profile.php?id=544644705

    Van zodra er weer iets te beleven valt post ik hier meteen!

    Mataji

    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=nbAxX9nME0w   


    Categorie:Ind - Pushkar
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The day after...
    Vandaag was ik alweer zo blij dat ik in India mocht zijn.
    Eerst voelde ik me nogal gegijzeld in m'n kamer omdat er buiten een echte kleuren-oorlog aan de gang was.

    (Een woordje uitleg: Holi wordt afgesloten met een compleet verf-gevecht.
    Emmers vol kleurstoffen gemengd met water. Alles mag!
    Hoge druk, waterpistolen, zakjes, flessen, volle emmers en waar je ook maar verf kan in doen.
    En dan maar gooien! "Spelen" noemen ze dit hier, "playing")

    Onder bescherming van een deken ben ik toen naar Shivam Garden geslopen.
    Daar kon ik mij verschansen en toch alles goed volgen.
    Ik voelde mij een oorlogsfotograaf maar dan zonder de doodsangst.
    Vanuit mijn schuilplaats kon ik de prachtigste foto's nemen.

    Nog nooit zoveel blije, lachende gezichten gezien.
    Sasvad straalde onder al zijn kleurtjes!
    Op het marktpleintje was het een duivels festijn.
    Oerharde Techno, iedereen danste, gooide met kleuren en loeide.

    Bizar om zoiets mee te maken in Pushkar.
    De heilige stad gooit zijn remmen los.

    Na zo'n drie uren werd het kabaal wat minder wegens totale uitputting.
    Sasvad heeft zich kapot gedanst. Hij heeft zich volledig uitgeleefd.
    Momenteel staan alle douchekranen wijdopen.
    Vergeefse moeite hoor. Laat ze maar schrobben!
    Die verf blijft nog maanden zitten, zeker in je haar.
    Een Belgisch koppel moet morgen onder de verf op het vliegtuig stappen.
    In het vliegveld van Delhi is dit geen probleem, ze kennen dit verschijnsel wel.
    Maar ze moeten wel overstappen in Zurich en dan in Zaventem de trein naar huis nemen.
    Ik zou een vlieg willen zijn om de reacties van de mensen te kunnen zien...

    De kleren die je aanhad kunnen enkel nog dienen als prettig aandenken want die kleuren krijg je er nooit meer uit.
    Al die vuile, giftige chemische kleurstoffen.
    Mij niet gezien. Ik was zowat den enige propere mens die er nog rondliep.

    Het marktplein is nu onherkenbaar. Overal verf, afgerukte kleren en viezigheid.
    Tegen morgen merk je daar niks meer
    Nog wat resten verf op straat maar het marktleven zal zich gewoon herpakken

    Als je de 40 foto's hieronder ziet zal je beter snappen waarom ik mij vandaag gezegend voelde.
    Ik heb zo genoten van al dit vreemds.
    Er is opnieuw geschiedenis geschreven!

    Mataji









    Categorie:Ind - Pushkar
    11-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holi, extra foto's...4




















    Categorie:Ind - Pushkar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holi, extra foto's...3




















    Categorie:Ind - Pushkar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holi, extra foto's...1




















    Categorie:Ind - Pushkar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holi, extra foto's...2




















    Categorie:Ind - Pushkar
    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is Holi?
    Holi is een feest ter meerdere eer en glorie van Krishna.
    Het einde van de winter en het begin van de zomer wordt gevierd.
    Niet op onze ingetogen westerse manier maar compleet van godlos.

    Langzaam bouwt het zich een paar dagen van tevoren op.
    Elke avond wordt er al wat harder op de trommels geslaan.
    Een bhajan-avond hoort er ook bij.
    De apotheose was dan op dinsdag.
    Eerst een zinderende stokkendans.
    Mannen dansen zichzelf een trance in.
    Hun stokken kletteren, het publiek joelt.
    De trommels worden almaar opzwepender tot je zelf bijna niet meer kan ademen.
    Sommige mannen laten zich compleet gaan en dansen heel ritmisch rond het vuur.
    Ze zijn weg van de wereld.

    Om tot rust te komen is er dan een algemene puja.
    Dit heeft allemaal plaats op het kleine marktpleintje.
    Al die mannen zitten dan in totale vrede met zichzelf en de wereld te bidden tot hun god.
    Het publiek kijkt toe.

    Daarna wordt het grote vuur aangestoken.
    Een enorme berg gedroogd gras en hooi.
    Je kan je wel voorstellen hoe de vlammen hoog oplaaiden.
    De massa wordt nu helemaal wild.

    Op dit punt heb ik het opgegeven.
    Er was teveel volk en iedereen botste tegen mij op.
    Ik sta nog niet echt stabiel en was als de dood dat ik m'n evenwicht zou verliezen.

    In onze guesthouse zat er al een groepje op het dak.
    Indiers en westerlingen want op deze 2 dagen mag alles voor de indische mannen.
    Ook alcohol en daar maken ze dapper gebruik van.

    Ik zal proberen wat te slapen tussen al het lawaai door want dit stopt de hele nacht niet.
    Morgen wil ik vroeg opstaan want dan krijgen we de grand finale.

    Mataji
























    Categorie:Ind - Pushkar
    09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOEIE REIS, FREEKE!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En veel goeie moed, Veerle!

    Een nog steeds zieke
    Mataji

    Categorie:Ind - Pushkar
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziek!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een derde van Pushkar is momenteel ziek.
    Blijkbaar is dit jaarlijkse kost rond Holi (Dinsdag 10 maart, later meer uitleg)
    Dit komt door de grote temperatuurswisselingen in deze periode.
    Koelte en dan ineens grote hitte en dan wordt het weer frisjes enz...

    Hoesten, keelpijn, hoofdpijn en koorts.
    Sasvad heeft het al gehad en nu is het mijn beurt.
    Die hoge koorts maakt dat ik al de hele dag in m'n bed lig.

    Veel moet je dus momenteel niet verwachten.

    Tot over enkele dagen,

    Mataji

    GELUKKIGE VERJAARDAG, LUC!

    Categorie:Ind - Pushkar
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echt mensen!
    Er valt helemaal niks te vertellen.
    Door de hittegolf (jaja, dit bestaat ook in India) valt het leven hier een beetje stil.
    Op sommige plaatsen is het ruim 40 graden en 's nachts koelt het maar een klein beetje af.
    Ze verwachten dat het in de komende week zo'n 5 graden frisser zal worden.
    Joepie, met 35 graden komt alles natuurlijk weer flink op gang

    We zitten zo'n hele dag uit het zicht in de guesthouse niks te doen.
    Best gezellig hoor.
    De kamers beneden liggen rond een grote zandbak waar 7 schildpadden rondscharrelen. (Dit is onze televisie)
    Iedereen komt daar samen (ook die van boven) want het is daar aangenaam toeven.
    Schaduw en een licht briesje.
    Iedereen heeft wel een leuk reisverhaal, altijd al een favoriet onderwerp van mij.
    Goedkope vluchten staat op nummer twee van de gespreksonderwerpen en dus worden er druk links uitgewisseld van lowcost flights.
    Daar zijn we allemaal wel naar op zoek.
    En voor de rest wordt er ontzettend veel gezeverd en gelachen.
    Tegen zevenen lopen de straten dan weer vol.
    De honger komt boven en dus is het tijd om een hapje te eten.

    Vanavond hebben we een missie.
    Rond 17 uur gaan we naar de barbier.
    Sasvad heeft een dringende scheerbeurt nodig!
    Ik probeer enkele leuke foto's te maken van dit evenement.

    Morgen gaan we met een groepje van 5 plus Sonu (knettergekke uitbater guesthouse) met een taxi naar Ajmer.
    Winkelen en lekker eten.
    Dit zou ook enkele grappige beelden moeten opleveren

    Johan, succes met je verhuis naar Japan!
    Voor je het weet ben je 2 maanden verder en is alles achter de rug.
    Ik spreek uit ervaring he.
    Die laatste weken voor je vertrekt naar een ander land zijn fnuikend voor je gezondheid.
    Maar alles gaat voorbij en voor je het weet zit je in je piepkleine flatje ergens in Tokyo
    BTW, prachtige onderwaterfoto's zeg!

    Mijn internetverbinding is zo traag dat ik op sommige dagen gewoon niet in mijn email-account geraak.
    Het kan dus een tijdje duren vooraleer ik mijn mails kan lezen en beantwoorden.
    Dringende berichten kan je hier posten. De blog gaat, raar genoeg, wel altijd open.
    En voor de rest: geduld is een mooie zaak...

    Foto's hieronder:
    Zandbak zonder mensen: Achter de magnoliaboom ligt mijn kamer.
    Zanbak met mensen: Achter de magnoliaboom zie je Sasvads kamer.
    Eentje van Sasvad de Walrus.
    Nog 2 onscherpe foto's van een avondje tempeldansen en een foto van Pawan zijn nieuwe frigo.
    Apetrots is hij!
    Als eerste in de straat heeft hij een echte cocacola-frigo gekregen wegens zijn grote omzet.
    En dat heeft iedereen geweten, hij kon er niet over zwijgen.

    Wie wordt de duizendste bezoeker op deze blog???

    Ramram,

    Mataji
















    Categorie:Ind - Pushkar
    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik moet jullie teleurstellen!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag geen leuk verhaaltje om te lezen.
    Ik heb m'n internet-tijd gespendeerd aan een lange email naar Kyra.
    Ik ben wel zeker dat jullie dit begrijpen.

    Misschien kunnen jullie eens iets schrijven?
    Dan hebben wij ook wat te lezen!

    Nog een mooi citaat dat ik net in de Indische krant heb gelezen:

    "There goes my people.
    I have to follow them because I'm their leader"

    Fantastisch he? Ik blijf er maar aan denken...

    Tot later!

    Mataji

    Categorie:Ind - Pushkar
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het was me het dagje wel gisteren!
    We hadden besloten om opnieuw eieren te gaan eten en een frisse pint te drinken.
    Deze keer niet in het saaie tuin-restaurant maar in het meest marginale kotje net buiten Pushkar.
    Daar komen alle stiekeme Pushkarianen en alle openlijke alcoholisten hun drank halen.
    Aad noemt het de "Zuipschuit" maar Sasvad en ik verkiezen de "Shabby One".

    We waren dit keer met ons zessen.
    Ben en Fien uit Antwerpen kwamen ook mee en daar was ik blij om.
    Zo was ik daar niet de enige vrouw in deze wel zeer onvriendelijke vrouwomgeving.
    Pawan vond het verschrikkelijk dat ik meeging.
    "Mataji's reputation" zou volledig naar de knoppen zijn.
    Ach wat, dan heb ik in 2 landen geen reputatie meer he?
    Ik kan er niet van wakker liggen

    Het was lachen geblazen telkens er een Pushkar-mens zijn drank kwam halen en ons daar zag zitten.
    Zij worden niet verondersteld te drinken.
    Die schaamte, die ongemakkelijkheid...
    Nu stonden we tenminste gelijk en konden ze mij niks meer verwijten.
    Hehehe...

    Een gipsy-woman kwam haar GSM opladen en een sigaret roken.
    Ze kwam onmiddellijk naast mij staan, de "Madre" van de groep.
    Ze vroeg wie al de rest was en zonder woorden besloten we allemaal hetzelfde te zeggen.
    Ik was inderdaad de Madre, Aad en Sasvad mijn zoons, John was Uncle,
    Fien mijn nichtje en Ben haar Turkse echtgenoot.
    Ze vond zelfs dat Aad ongelooflijk veel op zijn moeder geleek maar
    kon bijna niet geloven dat Sasvad ook mijn zoon was.
    Ze zag helemaal geen gelijkenis...
    Daarna wou ze op de foto.
    Poseren kon ze als de beste en ze vroeg er helemaal geen geld voor!
    Ze kreeg er maar geen genoeg van.
    Wij hebben ons kostelijk geamuseerd en dit merk je wel op de foto's.

    Tegen zessen zijn we dan naar huis gegaan.
    Het is niet zo'n goed idee om daar na donker te blijven.
    Dan komen alle marginalen buiten en is het helemaal niet veilig om daar als westerling te zitten.
    En al zeker niet als je een witte vrouw bent.

    Het was alweer een voortreffelijke dag in India!

    Mataji
































    Categorie:Ind - Pushkar
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hot, hot, hot...
    Het begint hier serieus warm te worden!
    De eerste 2 weken was de temperatuur heel dragelijk.
    Overdag een mooie 20 - 25 graden, 's avonds werd het wat killer en kon je best een sjaal of trui gebruiken.
    De nachten waren best wel fris te noemen. Ik sliep onder 2 Kullu dekentjes.

    En plots, van de ene dag op de andere, was het heet..
    Sedert zondag lopen we hier te zweten en te puffen, 30 - 35 graden in de schaduw is geen uitzondering.
    Voor het eerst ben ik blij met mijn koude douche op de kamer.
    Ik slaap onder een heel dun laken en vannacht had ik de fan boven mijn bed echt nodig .
    Die maakt wel veel lawaai maar ik glibberde zowat uit m'n bed.

    Volgende maand zal nog erger zijn en dus gaan we begin april naar het noorden van India.
    Ik wou altijd al eens naar Dharmsala (hopelijk ontmoet ik dan de Dalai Lama!) dus dit is dan de perfecte tijd daarvoor.
    Lekker koel daarboven.
    Ergens in mei vliegen we dan naar Thailand.
    O, wat een heerlijk leven hebben wij!

    Deze morgen zijn we naar Ajmer geweest met John den Australier.
    Een leuke taxirit van een halfuurtje over de bergpas met zijn fantastische panorama's.
    Ajmer is hoofdzakelijk een moslim-stad en dat merk je wel.
    Er hangt een totaal andere sfeer dan in Pushkar.

    Eerst naar de opticien de bril van John ophalen.
    Als je een nieuwe bril nodig hebt kom dan maar naar India.
    Voor amper 150 euro heb je hier een montuur en glazen.
    Speciale glazen zijn geen probleem en oogtesten doen ze perfect.

    Daarna hebben we 10 meloenen gekocht.
    Vanavond houden we een kaas-en meloenparty.
    Belgische toeristen brachten gisteren een bol kaas meer voor Pawan.
    Tot zijn grote teleurstelling mag hij er niet van eten aangezien deze kaas non-veg is.
    De stremsel komt van de koe en is dus dik verboden voor hem.
    Wij blij natuurlijk, rotzakjes die we zijn.
    Een hele bol kaas voor onze bende.
    Wat een tractatie!

    In Ajmer heb ik ook een winkel gevonden waar ze bollen wol verkopen.
    Nu maar eens zien of ik nog kan haken...

    Daarna moesten we echt ergens in de schaduw gaan zitten om uit te blazen vooraleer we verder konden.
    Een schoenpoetsertje heeft toen nog mijn sandalen doen blinken.
    Zelfs de onderkant heeft hij afgeborsteld.
    Hij bleef maar aandringen en het was een lief jongentje (sommigen zijn echt hondsbrutaal) dus heb ik maar toegegeven.
    Op weg naar huis hebben we dan nog 7 take-away milkshakes gekocht voor de liefhebbers in Shivam Garden.

    Het is hier nu 16 uur en ik ben toe aan een dutje.
    Het is toch te warm om te bewegen.

    Hoe is het weer en andere zaken in Europa?

    Slowly, slowly,

    Mataji



















    Categorie:Ind - Pushkar
    Tags:Copy & Paste, Video Schoenpoetsertje: http://www.youtube.com/watch?v=J97tnCH_mR8
    24-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shivarathri!
    De grote dag van Shiva is ook alweer voorbij.
    Aan een stuk door, 24 uren lang, alle namen van Shiva chanten en bhajans zingen.
    Ik zou het niet willen doen.

    Er liep een fantastische stoet door de hele stad.
    Allemaal ter ere van Shiva en familie.
    Die kleuren! Die bloemen! Die geuren! Die mensen! Dat lawaai!
    Puur genieten!!!

    De echte gelovigen vasten tot na zonsondergang en dan beginnen de puja's.
    Heel de nacht door hoorde ik bellen rinkelen en mensen luid zingen.
    Het gezang klotste over de muren mijn kamer binnen.
    Best wel gezellig hoor!
    Ik voelde me heel veilig en beschermd.
    Om 5u30 ben ik dan wakker geworden door...de stilte.

    Maar foto's zeggen meer dan duizend woorden!

    Ik laat het dus hierbij...

    Mataji



































    Categorie:Ind - Pushkar
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar 't Cafe!
    Gisteren hadden we eens zin in iets anders!..
    Met ons vieren, Sasvad, Aad den Hollander, John den Australier en ikzelf zijn we eieren gaan eten en bier gaan drinken.
    Vlees, vis, eieren en alcohol zijn verboden hier maar enkele kilometers buiten Pushkar,
    amper een kwartier rijden met de auto-riksha, vind je alles wat je maar wilt.

    Wij dus vol goesting op weg.
    In het wegrestaurant wilden ze op voorhand weten hoeveel blikken bier en hoeveel eieren we in totaal zouden bestellen.
    Reden: ze moesten alles nog gaan ophalen in Ajmer, de eerstvolgende stad net over de bergpas.
    Sasvad en Aad konden of wilden niet zolang wachten en zijn dus begonnen aan de whisky-cola.
    Dat hadden ze wel op voorraad
    Wij dus ongeduldig wachten en na een goeie 40 minuten stonden de gloeiendhete omeletten op tafel
    en hadden we allemaal een blik lauw bier in ons handen.
    De volgende 4 blikken werden onmiddellijk in de ijskast gestoken zodat we later tenminste een frisse pint konden drinken.

    Het was oergezellig!
    Drinken, eten, kletsen en vooral veel lachen.

    Tegen zessen terug naar Pushkar.
    Aad wou perse de riksha besturen en dit werd met de glimlach toegelaten.
    Fantastisch land, India...
    Hij heeft ons veilig en wel tot aan de grens van Pushkar gereden.
    Daar nam de driver het voor alle veiligheid weer over.

    Sasvad en Aad hebben nog stiekem een klein drinkgelag gehouden in ons guesthouse
    maar John en ik waren wel zo verstandig om ermee te stoppen.
    Dan smaakt het een volgende keer des te beter.
    En die volgende keer is zaterdag al.
    Dan doen we alles nog eens over.
    Zuipschuiten die we zijn...( burb)

    Morgen zal ik hier niks posten.
    Het is dan Shivaratri en dit wordt hier heel intens gevierd.
    Dinsdag geef ik wel wat meer uitleg.

    Tot overmorgen dus!

    Mataji
































    Categorie:Ind - Pushkar
    Tags:Video: Op weg naar 't cafe! Copy & Paste: http://www.youtube.com/watch?v=sS4uFl9XS7Y
    20-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk heeft Sasvad de tijd gevonden om hier ook iets te posten!
    Haha, dag iedereen,.


    Eindelijk eens iets van mij op deze machtige blog.

    06 - 02 - 09
     
    Delhi is voorbij. Het was er onwaarschijnlijk druk, chaotisch en vuil, maar tergelijkertijd ook weer heel fijn.

    De mensen ontmoet die we moesten ontmoeten (Wouter en Sanjeeva), gedaan wat we moesten doen (ambassade, shoppen en lekker eten). 
    Al hebben we ons de laatste dag nogal mispakt aan wat broodjes (of iets anders) en zijn zowel ik als mijn ma
    24 uur geveld geweest door een redelijk acute voedselvergiftiging, gepaard met projectiel braken en ander vochtverlies.

    Omdat we dezelfde avond nog wilden verder reizen naar Pushkar, hebben we ons vogestopt met Loperamide, Motillium,
    actieve kool, en Paracetamol.
    De taxirit hebben we redelijk goed overleefd, al heb ik niet durven slapen, omdat ik zeker wou zijn dat de chauffeur ook wakker bleef. 
    Hij was al 14 uur aan het rijden en dan moesten we nog vertrekken naar Pushkar (nog eens 8 uur).

    07 - 02- 09

    Om 7 uur deze morgen zijn we eindelijk aangekomen in Pushkar,  amai, wat een leuk weer-zijn.
    En een heel erg leuk weerzien ook van de vele mensen hier, de Pushkarianen en de vele toeristen die we al kennen van eerdere reizen.
    Zoveel machtige individuen op zo`n kleine plaats (Babajan, Aad (Hol.), Nathalie & David (Fr.),
    Dui en familie (Australie), Dieter (BE.) en nog zoveel meer, teveel om op te noemen).


    Shivam Garden ziet er nog mooier uit dan ooit tevoren, echt fenomenaal welke veranderingen en vorderingen Pawan heeft gemaakt. 
    En zoveel volk over de vloer, vandaag zeker 70 klanten.
    Dat is heel wat voor Shivam Garden, zeker als je weet hoeveel concurrentie er is in Pushkar.
    (Alleen al in ons straatje van nog geen 100m zijn er drie restaurants). 
    De reputatie van Shivam Garden is echt fenomenaal goed. 
    Vanaf` 's morgens acht uur waren er continu klanten tot in de late avond. 
    En dan was het volgens Pawan vandaag rustiger dan de afgelopen dagen. 
    Gewoon fantastisch leuk om te zien dat al het harde werk z`n vruchten afwerpt.


    Ondertussen ben ik toch al 48 uur in Pushkar en ik heb mijn eerste betaalde job in handen. 
    Ik kan meespelen in een Bollywood film, ja echt waar, en ik word er nog voor betaald ook. 
    Hahaha, wie had dat kunnen denken,  maar dit is dan tenslotte wel India. 
    Alles is mogelijk hier.
    Morgen om 16 uur vertrek ik met een bus naar Jaipur, samen met nog een deel "witte".

    12 - 02 - 09

    Jaipur is achter de rug. Aad en ik zijn vroeger dan gepland teruggekeerd naar Pushkar
    omdat er met heel dat filmgebeuren flink wat dingen foutliepen. 
    Het was voorzien om 5 dagen te filmen, maar na 2 dagen hielden we het al voor gezien. 
    De drie Indiers die instonden voor alle toeristen uit Pushkar deden op zijn minst gezegd niet hun best om ons daar te houden. 
    De deal was 5 dagen filmen met 1000Rs per dag loon, gratis eten en gratis slaapplaats. 
    Na de tweede dag beslisten zij dat we onze slaapplaats zelf moesten betalen
    (volgens hen een beslissing van de producers) en dat is zo`n zever. 
    Uiteraard wilden ze het hotel-geld dan in hun eigen zak steken, zo dom ben ik nu ook weer niet. 
    Ook op de set lieten ze ons maar begaan en mochten we zelf uitzoeken hoe en waar we aan eten drinken konden geraken.
    Na de  tweede dag had ik er dus genoeg van. 
    Het was alleszins een fantastische ervaring, heel dat filmgedoe met de op dit moment nummer 3 in de Indische cinema, Salman Khan.
    Ongelooflijk hoe ongeorganiseerd ze werken.  
    De tweede dag is er ook nog een 500 jaar oude stenen muur afgebroken door immense druk,
    veroorzaakt door een 500-tal dolgedraaide Indiers die o zo graag hun favoriete acteur aan het werk wilden zien.
    Balans : 15 gewonden waarvan 2 heel ernstig. 
    Ik zat op nog geen 10  meter afstand toen dat gebeurde. 
    Dat was nogal intens, maar nog geen 10 minuten later was die klojo regiseur alweer aan het filmen.

    Na al die dingen had ik er dus genoeg van na de tweede dag. 
    Heb wel 2000 Rs verdiend, genoeg voor 20 dagen slapen. 
    Mooi meegenomen.

    We zijn op tijd vertokken want de derde dag is de set platgelegd door de High Court
    omdat er geen rekening werd gehouden met het Amber Fort waar de film plaats vond. 
    Goed ingezien van die rechters.
    Dus, op tijd vertrokken want er was dus blijkbaar toch geen geld meer te verdienen. 
    Maar zoals ik al zei, een onvergetelijk ervaring rijker als British Officer (met snor).

    16 - 02 - 09

    De afgelopen dagen in Pushkar zo goed als niets gedaan, maar de tijd vliegt echt voorbij.
    Wie al eens hier is geweest, weet wel wat ik bedoel.

    Eigenlijk vooral bezig geweest met het in orde brengen van onze kamer. 
    We hebben al een paar meubeltjes laten maken voor Mataji. 
    Maar vooral ben ik in de weer geweest om een (draadloze) internet verbinding te kunnen krijgen. 
    Morgen zou dat in de pocket moeten zijn als alles goed is, maar ja, 't is wel nog steeds India.

    Tot een volgende keer!

    Sasvad

    Voor diegenen die al in Pushkar geweest zijn: zie foto's.


    Ze zijn druk aan het werk.
    Het meer wordt uitgediept en gereinigd.
    't Was nodig!

    Mataji

















    Categorie:Ind - Jaipur


    Laatste commentaren
  • einde blog (mqaureen callenbach)
        op I'm finished...
  • oe???? (veke)
        op I'm finished...
  • India Dehli en puchkar (veke)
        op Diwali en andere feesten...1
  • JIJ (Bart)
        op Laatste Ban Tai
  • even weer updaten (maureen callenbach)
        op Laatste Ban Tai
  • verjaren (veerle)
        op @ Veerle!
  • tja (Bart)
        op Foto's Goodbye Johan!
  • eten (veerle)
        op Foto's Goodbye Johan!
  • eten (veerle)
        op Ban Sabai!
  • haha (Kyra)
        op Broederliefde...gaat ook door de maag!
  • FEEEEESTJE!!! (Joeri)
        op Ban Sabai!
  • Stoepa is op de hoogte! (Kyra)
        op Ban Sabai!
  • OMG!!!!!!!!!!!! (Kyra)
        op Ban Sabai!
  • mme (herlinde)
        op GELUKKIGE VERJAARDAG, HERLINDE!!!
  • :) (Kyra)
        op Terug...
  • duimen (annelies)
        op Dagboek Malaysia 2...
  • !!! (Kyra)
        op Twee keer is scheepsrecht?
  • Goed (José)
        op Boottripje...
  • hehe (Joeri)
        op Boottripje...
  • oef (lotte)
        op Boottripje...
  • groen blauw (veerle)
        op Boottripje...
  • ben altijd te bereiken (Bart)
        op Revalideren...
  • AIAIAIAIAI (Joeri)
        op Revalideren...
  • verdulleme (José)
        op Revalideren...
  • veel sterkte (veke)
        op Revalideren...
  • Spoedig herstel (Katelijne & Kymer)
        op Revalideren...
  • visaperikelen (rik)
        op 50% Ban Tai...
  • allemaal beestjes (annelies)
        op Allemaal beestjes, zoveel beestjes...om me heen!
  • BEDANKT!!!!!!!!! (Kyra)
        op Een zeer speciale dag voor ons allebei...
  • prachtig (Veke)
        op Sunset...
  • En ik wist... (kyra)
        op Sunset...
  • waaw (Kyra)
        op Sunset...
  • dapper en moedig (maureen callenbach)
        op Alweer...
  • ? (Bart)
        op To do list...
  • goud (veerle)
        op To do list...
  • =) (kyra)
        op To do list...
  • Yes we do!!! (Kyra)
        op India versus Thailand
  • heeeeeelllllllloooooooooo!!! (Allan Maes)
        op India versus Thailand
  • Zucht (Kyra)
        op India versus Thailand
  • Ben ik niet van plan!!! (Kyra)
        op Ban Tai!
  • Kobe's jelly belly (Kyra)
        op Ban Tai!
  • Lekker eten! (Kyra)
        op Ban Tai!
  • ooooooh!!! (Joeri)
        op Ban Tai!
  • :))) (kyra)
        op Full Hot!!!
  • wat zie jij er goed uit zeg!!!! (veke)
        op Tja...
  • Toch wel (katelijne)
        op Verjaardag van...?
  • Oh jawel (Siska)
        op Verjaardag van...?
  • insgelijks:) (Bart)
        op Verjaardag van...?
  • bellen!!! (Kyra)
        op Bijna geen internet...
  • Uitgesteld!! (Kyra)
        op Bijna geen internet...
  • hey (Heytens Ellen)
        op Bijna geen internet...
  • lente is begonnen EINDELIJK (veke)
        op Echt mensen!
  • failliet en werkloos maar gelukkig (sys hendrik)
        op Echt mensen!
  • goed zo (veke)
        op Toch uitstel...
  • Allan goes hippie (Kyra)
        op Teten is gereed!
  • die pipos toch (Bart)
        op Teten is gereed!
  • BLOG IS ZWIENEBOMMEBERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (kyra Deloof)
        op Teten is gereed!
  • niet te betitelen (Bart)
        op Teten is gereed!
  • BAH (kyra Deloof)
        op Wat is Holi?
  • mmmmmm (veerle)
        op Teten is gereed!
  • bekende van bart (maureen)
        op Wat is Holi?
  • waw wow (veerle)
        op The day after...
  • waw (herlinde)
        op The day after...
  • tja (veerle)
        op GOEIE REIS, FREEKE!
  • voor Veperlepekepe (Bart)
        op Het was me het dagje wel gisteren!
  • blinken (veerle )
        op Het was me het dagje wel gisteren!
  • superfilm (Ellen)
        op Eindelijk, eindelijk!
  • koekoe (lot)
        op Eindelijk, eindelijk!
  • cinema (Herlinde)
        op Eindelijk, eindelijk!
  • lachen (lot)
        op Nog steeds geen persoonlijke internetlijn!
  • wahahahaha.... (Joeri)
        op Nog steeds geen persoonlijke internetlijn!
  • Succes !! (Joost)
        op Wij willen iedereen bedanken die gisteren naar de Uitzwaai is gekomen!
  • sp sp (veerle)
        op Pushkar!
  • eerste reactie uit Brugge (Herlinde)
        op Alsof ik niks beter te doen heb :-)
  • brute pech (José)
        op Van brute pech gesproken!
  • Blitz (José)
        op Gewoon voor de lol enkele leuke foto's van Sasvad in Gokarna, India...
  • Ons gastenboek!
  • aloha!!!
  • HALLO VRIENDEN!
  • stuur maar door
  • lang leve de blog
  • zomaar

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek...


    Schrijf ons persoonlijk!

    Druk op onderstaande knop om Mataji & Sasvad persoonlijk te e-mailen.


    SAB KUCH MILEGA!
    Don't Die With Your Music Still In You...

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs